abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 maart 2015 @ 10:43:42 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151183266
Ze spuugt het toch weer uit als het toch te veel blijkt? Dan gaat het toch prima? Ik heb me werkelijk nog nooit een seconde druk gemaakt over hoe kuiken eet en hoeveel hij tegelijk in zijn mond propt. Hij merkt vanzelf wel als er niks meer bij past :+.
KuikenGuppy
pi_151183328
Ik snap dat standpunt van die 2 artsen wel, maar er overlijden per jaar geloof ik 5-10 kinderen door verstikking. Dat zijn nadrukkelijk NIET allemaal gevallen waarbij voedsel een rol speelde. Ter vergelijking, het aantal gevallen wiegendood per jaar ligt al jaren stabiel rond de 15. Om het in perspectief te plaatsen zeg maar.

Verstikking door voedsel is vreselijk en ik snap wel dat die kinderartsen vinden dat het voorkomen kan worden, maar die discussie gaat natuurlijk wel verder, er is nog veel meer in en om het huis waar ze in kunnen stikken. Zolang je er bij blijft, op de signalen let en dingen als druifjes enzo verstandig aanbiedt is er echt niet zo heel veel engs aan de hand.

en nog eentje voor het perspectief, ze kunnen zich ook verslikken jn puree, dat aspireren en daar dood aan gaan. Er is geen gouden standaard voor dit soort dingen
:)
  maandag 30 maart 2015 @ 10:49:04 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151183370
Vriendin van me had ook van die proppers. Altijd goed gegaan en het ging vanzelf weer over. Ik vraag me af of de verstikkingskans groter is. Denk dat het niet zoveel uitmaakt want verstikking gebeurt doordat iets het verkeerde keelgat inschiet niet omdat ze teveel in de mond hebben. Heb je een EHBO cursus gedaan Franny? Ik moet zeggen dat ik me een stuk zekerder voel sinds ik weet wat ik moet doen en het helpt ook dat ik nu al maanden zie dat Lucas gewoon prima zijn eten naar binnen werkt (hij kokhalst zelfs zelden). De kans is gewoon heeeeel erg klein en dat je kindje eraan overlijdt is nog kleiner. Ik wil het niet bagatelliseren maar wel het gevaar in perspectief plaatsen. De kans dat I. iets overkomt als ze straks buiten op straat speelt, naar school fietst etc is vele malen groter.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151185156
Ik moet ook nog maar eens die EHBO cursus doen, maar heb een geheugen van een zeef op dit moment dus dat wordt nu nog niet veel soeps. Man heeft wel EHBO diploma, dat scheelt iets.

Hoe bied je trouwens dingen als druifjes aan (ja vast nog niet met 6 maanden, maar alvast even voor straks ;)

Na aanleiding van twee dagen komkommer geven ( keer 2 want 's middags en 's avonds een poging) ben ik erachter dat het hebben van genoeg slabben nu van toepassing is :P We hadden eentje van badstof met lange mouwen. Handig, maar die ligt nu klaar voor de was en die doe ik toevallig vandaag, maar lang niet elke dag. Toen kwam ik via google uit op silly billyz. Meteen gister bij mamadagen maar drie besteld, zit er enorm handig uit ^O^
  maandag 30 maart 2015 @ 12:25:14 #30
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151185758
ik doe druifjes door de helft.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 30 maart 2015 @ 12:27:52 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151185843
IKEA verfschorten zijn ideaal voor Rapley ^O^
KuikenGuppy
pi_151185995
Ik geef druifjes in zn geheel en blijf er bij. De velletjes krijg ik weer terug :')
pi_151186141
Heel in t begin deed k druifjes door de helft.
Cherrytomaten gaf ik niet toen ze nog heel klein waren, ze kregen gewoon een hele tomaat. Na 1 jaar aten ze wel veel cherrytomaten maar ik bleef er idd wel bij.
:)
pi_151186650
EHBO-cursus is inderdaad zo gek nog niet. Moet ik me maar eens voor gaan opgeven.

Verder bedankt voor de geruststellende woorden. :) . O+ .

Over de druiven hebben we hier thuis juist discussie gehad. Mijn vriend snijdt ze wel in stukjes, ik niet. Ik heb overigens juist het idee dat zo'n kleiner stukje eerder vast komt te zitten dan een hele druif. :? .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 30 maart 2015 @ 12:59:22 #35
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151186725
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:56 schreef Franny_G het volgende:
EHBO-cursus is inderdaad zo gek nog niet. Moet ik me maar eens voor gaan opgeven.

Verder bedankt voor de geruststellende woorden. :) . O+ .

Over de druiven hebben we hier thuis juist discussie gehad. Mijn vriend snijdt ze wel in stukjes, ik niet. Ik heb overigens juist het idee dat zo'n kleiner stukje eerder vast komt te zitten dan een hele druif. :? .
Het idee is dat een halve druif de luchtpijp niet afsluit maar een hele wel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 30 maart 2015 @ 13:49:21 #36
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151188172
Ik heb bij mijn midi gehad dat een druif vast zat en hij was al wel de 2 voorbok.. ik sta dus echt op snijden. Het was echt heeeel erg moeilijk om er uit te krijgen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:56:55 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151188404
Het eerste wat hier gebeurt met een kerstomaat (druif denk ik ook, maar nog nooit geprobeerd) is 'm stuk bijten :P. Dat kan dus ook nog!
KuikenGuppy
pi_151188434
Dat heeft m'n schoonmoeder vast de sandwich greep gedaan, ze geeft EHBO les, dus dat zal ze best wel weten ;)

Wou verder niemand ongerust maken hoor :) Wat ik al zei: een typisch gevalletje van... Ik ken iemand die.. :)

Druifjes gaat hier ook in tweeën. Peuter is dol op druiven, dus die propt hij naar binnen :)
  maandag 30 maart 2015 @ 14:00:45 #39
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151188515
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:57 schreef Loj het volgende:
Dat heeft m'n schoonmoeder vast de sandwich greep gedaan, ze geeft EHBO les, dus dat zal ze best wel weten ;)

Wou verder niemand ongerust maken hoor :) Wat ik al zei: een typisch gevalletje van... Ik ken iemand die.. :)

Druifjes gaat hier ook in tweeën. Peuter is dol op druiven, dus die propt hij naar binnen :)
Daar twijfel ik niet aan dan nee :D zei het ook vooral zodat mensen die geen ehbo hebben weten dat je bij baby's iets anders moet doen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151190757
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:33 schreef WupWup het volgende:
Ik geef druifjes in zn geheel en blijf er bij. De velletjes krijg ik weer terug :')
_O-
Professioneel gifmenger.
  maandag 30 maart 2015 @ 15:27:08 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151191071
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:47 schreef Franny_G het volgende:
Hoe gaan andere ouders van gulzige types daar dan mee om?
E begint nu pas haar mond af en toe belachelijk vol te proppen als ik haar haar gang laat gaan, maar ik blijf gewoon heel consequent en zeg elke keer dat ze eerst haar mond leeg moet eten en dan een nieuw hapje mag.

Meestal lukt het zo wel, soms wordt ze boos, en soms let ik even niet op en kijk ik na 2 seconden toch weer tegen zo'n volle broodwaffel aan :') Of stroomt het druivensap langs dr kin omdat ze wel 4 druiven tegelijk lustte :')

Ander nieuwigheidje: mond wijdopen sperren om je roadkill te laten zien :') ;(
pi_151201231
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:27 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

E begint nu pas haar mond af en toe belachelijk vol te proppen als ik haar haar gang laat gaan, maar ik blijf gewoon heel consequent en zeg elke keer dat ze eerst haar mond leeg moet eten en dan een nieuw hapje mag.
Ik was eigenlijk van mening dat haar zoiets goed bijbrengen nu nog niet zou werken en/of een driftbui zou opleveren. Maar vanavond viel ze weer zo barbaars aan op de sushi die ik had gemaakt dat we toch maar even de eetregels hebben uitgelegd. (Ze propte tot twee keer toe een sushi helemaal naar binnen om daarna een tijdje te gaan zitten kokhalzen. ;( . ) Ze keek ons met grote ogen aan, om vervolgens in een behoorlijk rustiger tempo verder te gaan. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151201394
Komkommer ging nu 3 dagen wel aardig, in de zin van beetpakken, naar mond brengen, soms sabbelen.

Zou ik morgen een broodkorst kunnen proberen? Hoe groot en dik deden jullie eerste keer? En al zo jong?
pi_151203098
Broodkorst was hier één van de eerste dingen. Gewoon een korst afscheuren of -snijden van je eigen bammetje ;)
  maandag 30 maart 2015 @ 20:43:49 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_151203204
Brood hier ook geprobeerd, werd erg gewaardeerd! Komkommer wordt van het tafelblad geslagen :')
disclaimer
  maandag 30 maart 2015 @ 20:45:18 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151203277
Hier is brood ook geliefd! Meer dan groente of fruit :P
pi_151203700
Top, gaan we dat proberen. Ook al is man morgen niet thuis (met ehbo diploma haha, ik vind het nog zo spannend allemaal) gaan we dat toch eensdoen ^O^

Haha ja ik weet nog je opmerking van het huilen, SQ ;) Hier niet huilen, wel rillen zodra hij wat proefde en enorm vies gezicht bij vastpakken _O- En na een tijdje het duidelijk buiten de stoel houden en hup loslaten. Wat heb jij nog meer geprobeerd ondertussen SQ? Komkommer, appel en brood weet ik.
  maandag 30 maart 2015 @ 20:55:33 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_151203737
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:54 schreef Hilmo het volgende:
Top, gaan we dat proberen. Ook al is man morgen niet thuis (met ehbo diploma haha, ik vind het nog zo spannend allemaal) gaan we dat toch eensdoen ^O^

Haha ja ik weet nog je opmerking van het huilen, SQ ;) Hier niet huilen, wel rillen zodra hij wat proefde en enorm vies gezicht bij vastpakken _O- En na een tijdje het duidelijk buiten de stoel houden en hup loslaten.
het is ook wat, denk je iets lekkers te krijgen, geven ze je komkommer :') ;(
disclaimer
pi_151203828
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:27 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

E begint nu pas haar mond af en toe belachelijk vol te proppen als ik haar haar gang laat gaan, maar ik blijf gewoon heel consequent en zeg elke keer dat ze eerst haar mond leeg moet eten en dan een nieuw hapje mag.

Meestal lukt het zo wel, soms wordt ze boos, en soms let ik even niet op en kijk ik na 2 seconden toch weer tegen zo'n volle broodwaffel aan :') Of stroomt het druivensap langs dr kin omdat ze wel 4 druiven tegelijk lustte :')

Ander nieuwigheidje: mond wijdopen sperren om je roadkill te laten zien :') ;(
Hehehe, roadkill laten zien. "kijk mama, dit heb ik in mijn mond!" _O-
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 maart 2015 @ 21:02:42 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151204064
rapley werpt hier 3,5 jaar na de start nog steeds z'n vruchten (groenten) af. Vanmiddag in de AH gaf Geert de voorkeur aan een tomaat boven een chocolade-eitje :P Dus Michael mag straks gezellig aan de stukken komkommer en tomaat :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')