Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset)
irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
Dan kan je tussendoor wel een paar keer pauze nemen, dat is echt een eind. En dat in een Up!
Hopelijk zit er cruisecontrol op. Ik vind een Up! wel stukken beter rijden dan zo'n nieuwe aygo of c1. Daar duurt het echt een eeuwigheid om bijvoorbeeld van 100 naar 120 te komen op de snelweg. Motorgeluid is bovendien veel rustiger en stiller.
Ja klopt, verder niks tegen de Up; ik vind het in die prijsklasse ook een van de fijnste auto's. Ik kan me voor dat stuk alleen wel een meer comfortabele auto voorstellen haha
We mogen eindelijk morgen weer eens op pad gaan. Breda Leiden in een ford connect. Ik ben alleen wel om 12 uur weer thuis volgens de planning maar daar moet ik het dan maar mee doen.
Op woensdag 25 maart 2015 09:18 schreef Drilboor het volgende: Sinds een tijd maakt het mij eigenlijk geen ene fuck meer uit wat voor auto ik krijg, een dikke bak is leuk, maar een langzame kut auto is toch werk.
Deze week alle 3 de dagen i10's, c1's, word helemaal leip van die dingen. Zit geen fut in, 130 rijden is alsof je naast een opstijgend vliegtuig staat zoveel herrie, en geen Bluetooth voor muziek. /rage modus off
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Wat een aardige gekkies bij de bushalte. Helemaal vragen waar ik naar toe moet, uitleggen waar de verschillende buslijnen langsgaan. En ze wezen me erop dat ik bij de bushalte voor zo'n dorpsbus stond, moest de halte aan de overkant hebben
Deze week alle 3 de dagen i10's, c1's, word helemaal leip van die dingen. Zit geen fut in, 130 rijden is alsof je naast een opstijgend vliegtuig staat zoveel herrie, en geen Bluetooth voor muziek. /rage modus off
Ik sta op Eindhoven, zometeen naar Geldrop voor een mooie C1. Lekker kwartier lopen aldus 9292. Wel aangenomen voor masterscriptiestage bij Allianz, dus die autotjes kunnen mijn dag niet meer verpesten^^
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op woensdag 25 maart 2015 13:31 schreef qua111 het volgende: Ik sta op Eindhoven, zometeen naar Geldrop voor een mooie C1. Lekker kwartier lopen aldus 9292. Wel aangenomen voor masterscriptiestage bij Allianz, dus die autotjes kunnen mijn dag niet meer verpesten^^
Oppassen bij die lui, zoals je wellicht gelezen hebt in vorige topic goed controleren als je dat zelf moet doen :p
AH, was nog nooit in Geldrop geweest. Wel een ballentent wia service, werd in een hoekje gedropt voor 10 minuten, ja collega komt er zo aan. Komt er een klant binnen, commandeert dat zelfde dametje dat ik maar ff met haar mee moet komen. Moest ik nog eens 30min in de kantine gaan zitten. Niemand die vertelt wie wat of waarom. Heel uniek..
Autootje had gelukkig BT, dus lekker muziek knallen en gaan naar Den Haag. Wel helemaal gaar nu. Voor morgen geen werk though, ging zo lekker met 3/3 dagen werk
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op woensdag 25 maart 2015 17:26 schreef qua111 het volgende: AH, was nog nooit in Geldrop geweest. Wel een ballentent wia service, werd in een hoekje gedropt voor 10 minuten, ja collega komt er zo aan. Komt er een klant binnen, commandeert dat zelfde dametje dat ik maar ff met haar mee moet komen. Moest ik nog eens 30min in de kantine gaan zitten. Niemand die vertelt wie wat of waarom. Heel uniek..
Autootje had gelukkig BT, dus lekker muziek knallen en gaan naar Den Haag. Wel helemaal gaar nu. Voor morgen geen werk though, ging zo lekker met 3/3 dagen werk
Lmao, ik werd ook in dat hoekje geduwd ja, wacht hier maar tot er iemand komt :p
Voor morgen aardige ritjes, Wieuwert - Sittard, en vervolgens Heerlen - Huis om vrijdags de transporter in leeuwarden te brengen
Godver drowzz dan heb je mijn ritje wiuwert sittard afgepakt.. ik werd net gebeld dat mijn 2de rit (die dus) was gewijzigd. heb nu ritje wiuwert apeldoorn in die plek gekregen. Dikke 3 uur minder werken dus, grr
Op woensdag 25 maart 2015 17:47 schreef DeMuur het volgende: Godver drowzz dan heb je mijn ritje wiuwert sittard afgepakt.. ik werd net gebeld dat mijn 2de rit (die dus) was gewijzigd. heb nu ritje wiuwert apeldoorn in die plek gekregen. Dikke 3 uur minder werken dus, grr
Op woensdag 25 maart 2015 18:04 schreef DeMuur het volgende: Ja klopt, dus ben er als het goed is half 12. Ligt eraan hoelang het daar duurt voor ik weer weg ben Ja zou best kunnen!
Ik zie wel over een hiker loopt haha, heb je nette kleren aan?
Op woensdag 25 maart 2015 19:19 schreef Dudeweiser het volgende: Vriend van me gister aangenomen en die mag morgen een Superb van Roffa naar Amersfoort rijden. En ik heb niks.
had je m niet op dit werk moeten wijzen daar gaan je ritjes
Morgen Groningen - Huizen per Passat (zelfde kenteken als een rit in oktober ) en Hilversum - Breukelen per Clio. Zou er nog een A4 terug naar Groningen achteraan hebben, maar die moest voor 12'en terug zijn, dus gebeld en geannuleerd
Hoe kwam je daar achter dan? Kwam bekend voor en toen in je mail gezocht? Passat komt niet zo heel vaak voor op zich dus daardoor was je misschien nieuwsgierig.
Hoe kwam je daar achter dan? Kwam bekend voor en toen in je mail gezocht? Passat komt niet zo heel vaak voor op zich dus daardoor was je misschien nieuwsgierig.
Op woensdag 25 maart 2015 23:39 schreef yosander het volgende: Morgen Groningen - Huizen per Passat (zelfde kenteken als een rit in oktober ) en Hilversum - Breukelen per Clio. Zou er nog een A4 terug naar Groningen achteraan hebben, maar die moest voor 12'en terug zijn, dus gebeld en geannuleerd
Ik ga 12 uur wiuwert niet halen haha. Zit ondertussen al een uur bij de autodealer in limburg. Ik kwam aan bleek die niet verzekerd te zijn, na een hoop heen en weer gebel werd ik maar naar huis gestuurd.
2 minuten later bij de bushalte, op het punt de bus in te stappen, word ik gebeld dat ze toch een tijdelijke verzekering hebben kunnen regelen en dat de groene kaart eraan kwam. Ondertussen nogsteeds wachtende, makkelijk geld verdienen dit.
Op donderdag 26 maart 2015 10:22 schreef DeMuur het volgende: Ik ga 12 uur wiuwert niet halen haha. Zit ondertussen al een uur bij de autodealer in limburg. Ik kwam aan bleek die niet verzekerd te zijn, na een hoop heen en weer gebel werd ik maar naar huis gestuurd.
2 minuten later bij de bushalte, op het punt de bus in te stappen, word ik gebeld dat ze toch een tijdelijke verzekering hebben kunnen regelen en dat de groene kaart eraan kwam. Ondertussen nogsteeds wachtende, makkelijk geld verdienen dit.
Iemand hier toevallig gebeld over de ontwikkeling van een app? Het schijnt, dat er de komende weken een app getest gaat worden, die over een tijdje al het papierwerk van easyway gaat vervangen. Volgende week is er een meeting in Breda, waar we meer informatie krijgen.
Op donderdag 26 maart 2015 17:28 schreef Volluto het volgende: Iemand hier toevallig gebeld over de ontwikkeling van een app? Het schijnt, dat er de komende weken een app getest gaat worden, die over een tijdje al het papierwerk van easyway gaat vervangen. Volgende week is er een meeting in Breda, waar we meer informatie krijgen.
Op donderdag 26 maart 2015 17:28 schreef Volluto het volgende: Iemand hier toevallig gebeld over de ontwikkeling van een app? Het schijnt, dat er de komende weken een app getest gaat worden, die over een tijdje al het papierwerk van easyway gaat vervangen. Volgende week is er een meeting in Breda, waar we meer informatie krijgen.
Nee, niet gebeld maar ik ben benieuwd, zal wel ideaal zijn.
Op donderdag 26 maart 2015 10:22 schreef DeMuur het volgende: Ik ga 12 uur wiuwert niet halen haha. Zit ondertussen al een uur bij de autodealer in limburg. Ik kwam aan bleek die niet verzekerd te zijn, na een hoop heen en weer gebel werd ik maar naar huis gestuurd.
2 minuten later bij de bushalte, op het punt de bus in te stappen, word ik gebeld dat ze toch een tijdelijke verzekering hebben kunnen regelen en dat de groene kaart eraan kwam. Ondertussen nogsteeds wachtende, makkelijk geld verdienen dit.
Wees blij dat je die bus naar limburg niet had ..... Er hoorde zon magnetisch dingetje bij om de piep uit te zetten, maar die hadden ze er niet bij gekregen in wiuwert, dus ik kreeg paar oordoppen, en daar ging ik, 3 uren lang met een gigantische piep naar sittard
Hahaha ongelofelijk soms.. Ik heb medelijden Mijn beide ritten hadden niet werkende audio. Eerst twee en half uur naar Wiuwert in stilte en vervolgens in een buurtbus van syntus buschauffeur gespeeld, wederom zonder audio.
Op donderdag 26 maart 2015 21:01 schreef DeMuur het volgende: Hahaha ongelofelijk soms.. Ik heb medelijden Mijn beide ritten hadden niet werkende audio. Eerst twee en half uur naar Wiuwert in stilte en vervolgens in een buurtbus van syntus buschauffeur gespeeld, wederom zonder audio.
Wees blij dat je die bus naar limburg niet had ..... Er hoorde zon magnetisch dingetje bij om de piep uit te zetten, maar die hadden ze er niet bij gekregen in wiuwert, dus ik kreeg paar oordoppen, en daar ging ik, 3 uren lang met een gigantische piep naar sittard
Op vrijdag 27 maart 2015 13:17 schreef yosander het volgende: Ritten voor maandag al binnen Een Jetta hybride DSG naar Den Bosch en vervolgens een Superb naar Amersfoort brengen.
Ik ook.
Eindhoven - Houten in een spiksplinternieuwe Clio en vanuit Amersfoort (Fluorweg) naar 's-Hertogenbosch met een Volvo S60.
Vanochtend nog gebeld voor een ritje Nijmegen-Meerkerk in een Mercedes C klasse. Ik moest de auto ophalen bij een Ford dealer, maar daar bleek dat ie bij de Mercedes dealer (zelfde dealergroep) een eind verderop stond. Gelukkig regelde ze daar een stagair die me daar met de auto heen bracht, die kerel had net 1 dag zijn rijbewijs dus dat was een mooi avontuur
En nu vanaf Utrecht weer terug, de trein naar Nijmegen was ongeveer de enige die normaal rijdt dus over geluk heb ik vandaag (nog) niks te klagen!
vanuit Amersfoort (Fluorweg) naar 's-Hertogenbosch met ee. Volvo S60.
Goeie bakken die S60's
Daar kom ik net vandaan en ik denk dat je S60 er al stond een witte.
Ik heb ook een ritje voor maandag maar jullie hebben het beter getroffen. Een uur met het OV, uurtje rijden en dan 3 uur en 45 minuten met het OV terug beter voor mij en voor EW zelf komt er nog een ritje achteraan.
maarja heb wel werk dus ben er wel blij mee
[ Bericht 14% gewijzigd door pfefferkatze op 28-03-2015 02:42:52 ]
Daar kom ik net vandaan en ik denk dat je S60 er al stond een witte.
Ik heb ook een ritje voor maandag maar jullie hebben het beter getroffen. Een uur met het OV om om 08:00 een Transporter op te halen, vervolgens een uurtje rijden en dan 3 uur en 45 minuten met het OV terug beter voor mij en voor EW zelf komt er nog een ritje achteraan.
Hé ook een nieuwe versie van de handleiding voor EW. Ik zocht even op hoe dat zat met tanken bij een ander tankstation dan shell, maar er staat nu niks over dat je de bon moet opsturen o.i.d. Gewoon toevoegen aan je ritbon, en je krijgt t bij volgende salaris er bij. Iemand hier al ervaring mee? Of sturen jullie de bon nog op?
Op vrijdag 27 maart 2015 20:59 schreef Sjouveur het volgende: Die locatie fluorweg, is dat naast een Ford dealer? Daar krijg ik namelijk soms ook een opdracht van binnen, ondanks dat ik niet voor EW/AR werk.
Klopt, zit inderdaad naast die Ford dealer. Heb wel eens een auto in centrum Amersfoort moeten ophalen om 'm daar af te leveren.. Ritje van 5 minuten
Vandaag even anderhalf uur de weg op geweest met de motor, tijdens rijles. Gelukkig weet ik daar precies hoe laat de bus terug naar huis gaat, want dat is dezelfde als voor werk, lijn 73.
Dinsdag en woensdag tentamens en dan hopelijk en misschien donderdag een ritje doen weer.
Haha, dat zijn de echte monsterritten. Voor zover ik er ervaring mee heb, is het overigens wel een relaxed bedrijf
Fluorweg is niks mis mee. Ik ben daar wel eens vaker geweest volgens mij.
quote:
Op zaterdag 28 maart 2015 12:02 schreef Sarasi het volgende: Vandaag even anderhalf uur de weg op geweest met de motor, tijdens rijles. Gelukkig weet ik daar precies hoe laat de bus terug naar huis gaat, want dat is dezelfde als voor werk, lijn 73.
Dinsdag en woensdag tentamens en dan hopelijk en misschien donderdag een ritje doen weer.
Geen idee, heb de acht, halve draai en noodstop nog nooit gedaan. Maar het was prachtig weer, ik heb m'n theorie gehaald en m'n instructeur vroeg of ik zin had in een weglesje, omdat dat inmiddels wel kon en me ook beter zou leren waar ik de AVB oefeningen voor ga gebruiken. En dan zeg ik geen nee.
Op vrijdag 27 maart 2015 22:34 schreef Drowzz het volgende: Hé ook een nieuwe versie van de handleiding voor EW. Ik zocht even op hoe dat zat met tanken bij een ander tankstation dan shell, maar er staat nu niks over dat je de bon moet opsturen o.i.d. Gewoon toevoegen aan je ritbon, en je krijgt t bij volgende salaris er bij. Iemand hier al ervaring mee? Of sturen jullie de bon nog op?
Had laatst ew gebeld. Maar je moet dus altijd je bonnen op sturen. Ook als je met tankpas kon betalen.
Had laatst ew gebeld. Maar je moet dus altijd je bonnen op sturen. Ook als je met tankpas kon betalen.
Als je met de esso/shell pas betaald hebt, is een foto meesturen met de ritbon goed genoeg. Behalve bij één klant in Born. Alle andere bonnen moet je altijd per post opsturen. Doe het wel eens te laat, en dan krijg je de onkosten ook pas een maand later uitbetaald.
Ik zit nu wat te lezen over de nieuwe easyway app. Het lijkt de bedoeling, dat we binnenkort geen ritten meer telefonisch aangeboden krijgen. De app gaat in plaats daarvan ritten aanbieden op basis van je locatie. De inname van de auto gaat vervolgens aan de hand van een checklist in de app en aan het einde van je rit, kun je direct foto's meesturen van je declaraties. Transportformulieren blijven helaas nog wel bestaan.
[..] Ik zit nu wat te lezen over de nieuwe easyway app. Het lijkt de bedoeling, dat we binnenkort geen ritten meer telefonisch aangeboden krijgen. De app gaat in plaats daarvan ritten aanbieden op basis van je locatie. De inname van de auto gaat vervolgens aan de hand van een checklist in de app en aan het einde van je rit, kun je direct foto's meesturen van je declaraties. Transportformulieren blijven helaas nog wel bestaan.
Ben benieuwd. Klinkt alsof die app dan continue op de achtergrond staat de draaien. Als het dan maar niet teveel sap lust want ik kom zo net de dag door
Als je met de esso/shell pas betaald hebt, is een foto meesturen met de ritbon goed genoeg. Behalve bij één klant in Born. Alle andere bonnen moet je altijd per post opsturen. Doe het wel eens te laat, en dan krijg je de onkosten ook pas een maand later uitbetaald.
Ik zit nu wat te lezen over de nieuwe easyway app. Het lijkt de bedoeling, dat we binnenkort geen ritten meer telefonisch aangeboden krijgen. De app gaat in plaats daarvan ritten aanbieden op basis van je locatie. De inname van de auto gaat vervolgens aan de hand van een checklist in de app en aan het einde van je rit, kun je direct foto's meesturen van je declaraties. Transportformulieren blijven helaas nog wel bestaan.
Waar lees je dat dan? zou je dan jezelf moeteb inschrijven op ritten die dan beschikbaar staan ofzo? of zouden zij het gewoon aan je toe kennen, en dat je dan voor 5 uur geaccepteerd moet Hebben ofzo? Dat tweede zou kunnen werken, dat je bijvoorbeeld notificatie krijgt dat er werk is toegevoegd ofzo. Dat eerste lijkt me minder succesvol.
[ Bericht 4% gewijzigd door Drowzz op 28-03-2015 16:21:15 ]
Waar lees je dat dan? zou je dan jezelf moeteb inschrijven op ritten die dan beschikbaar staan ofzo? of zouden zij het gewoon aan je toe kennen, en dat je dan voor 5 uur geaccepteerd moet Hebben ofzo? Dat tweede zou kunnen werken, dat je bijvoorbeeld notificatie krijgt dat er werk is toegevoegd ofzo. Dat eerste lijkt me minder succesvol.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Donderdag avond is er een bijeenkomst in Breda, waar we meer uitleg krijgen. Alles wat ik nu weet, heb ik uit een mailtje aan alle pilot-gebruikers.
Ben benieuwd. Klinkt alsof die app dan continue op de achtergrond staat de draaien. Als het dan maar niet teveel sap lust want ik kom zo net de dag door
Continu die app + GPS + 4g zal wel problematisch worden vrees ik, ook voor mijn eigen telefoon. Gelukkig kun je in de auto meestal wel opladen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Donderdag avond is er een bijeenkomst in Breda, waar we meer uitleg krijgen. Alles wat ik nu weet, heb ik uit een mailtje aan alle pilot-gebruikers.
Op zaterdag 28 maart 2015 16:55 schreef RacerDKB het volgende: De camera in mijn telefoon is lang niet goed genoeg om foto's te nemen van documenten of bonnetjes ik scan altijd alles.
Camera heb je wel nodig. Je moet sowieso een foto maken van de voor, zij, en achterkant van de auto en daarnaast nog foto's meesturen van alles geconstateerde schades, kilometerstand bij ophalen en afleveren en de tankinhoud.
Camera heb je wel nodig. Je moet sowieso een foto maken van de voor, zij, en achterkant van de auto en daarnaast nog foto's meesturen van alles geconstateerde schades, kilometerstand bij ophalen en afleveren en de tankinhoud.
Ja ik heb wel een camera maar die stelt niet zo veel voor Neem aan dat documenten wel leesbaar moeten blijven.
Denk trouwens niet dat ze kunnen verplichten om dit te gebruiken? Dus dat dit de enige manier van werken zou worden. Dan zou je als werkgever ook daadwerkelijk de telefoons met app moeten verdelen onder je werknemers toch? Of is dit gelul
Ja ik heb wel een camera maar die stelt niet zo veel voor Neem aan dat documenten wel leesbaar moeten blijven.
Denk trouwens niet dat ze kunnen verplichten om dit te gebruiken? Dus dat dit de enige manier van werken zou worden. Dan zou je als werkgever ook daadwerkelijk de telefoons met app moeten verdelen onder je werknemers toch? Of is dit gelul
Hoe kan je in dit tijdperk nog een telefoon hebben die niet een redelijke foto kan maken?
Ik vind het huidigr systeem best prima, als ze inderdaad nog een oplossing vinden voor het opsturen van bonnetjes en al die transportformulieren Is het voor mij genoeg.
Continu die app + GPS + 4g zal wel problematisch worden vrees ik, ook voor mijn eigen telefoon. Gelukkig kun je in de auto meestal wel opladen.
Het gaat mij ook niet over werkdagen maar meer over de dagen dat ik niet werk. Een paar foto's voor een rit en wat dingen invullen op de app moet de autolader wel bij kunnen laden. Probleem is meer dat je de dag dat je de ritten krijgt dan de app ook de hele dag op de achtergrond hebt lopen. Als ze er dan iets van GPS indoen voor spoedritten zal het killing zijn voor de accuduur.
Natuurlijk pure speculatie allemaal. We horen het wel @Volluto, welke regio werk je trouwens? Kon ik zo even niet terugvinden
De app hoeft natuurlijk niet elke seconde je locatie te updaten, en hij hoeft niet eens GPS te gebruiken maar kan ook een driepuntsmeting doen. Denk dat het accuvebruik wel meevalt, mits slim geprogrammeerd
Het gaat mij ook niet over werkdagen maar meer over de dagen dat ik niet werk. Een paar foto's voor een rit en wat dingen invullen op de app moet de autolader wel bij kunnen laden. Probleem is meer dat je de dag dat je de ritten krijgt dan de app ook de hele dag op de achtergrond hebt lopen. Als ze er dan iets van GPS indoen voor spoedritten zal het killing zijn voor de accuduur.
Natuurlijk pure speculatie allemaal. We horen het wel @Volluto, welke regio werk je trouwens? Kon ik zo even niet terugvinden
Regio Nijmegen, hoewel ik met het het ov sneller in Den Bosch en Utrecht ben. De meeste ritten beginnen de laatste tijd vanuit de ''grote uit Almere in Nijmegen'' .
Op zondag 29 maart 2015 14:26 schreef Viezze het volgende: De app hoeft natuurlijk niet elke seconde je locatie te updaten, en hij hoeft niet eens GPS te gebruiken maar kan ook een driepuntsmeting doen. Denk dat het accuvebruik wel meevalt, mits slim geprogrammeerd
Mits ja... Als ik het systeem nu bekijk waar we op moeten inloggen enzo...
Afgelopen vrijdag nog een spoedje gehad in een Jetta Hybrid. Degelijkheid en straight forwardness van Volkswagen, met lekker veel power en die heerlijke DSG-bak. Hij voelt wel een beetje aan de budget kant, maar dat komt vast omdat het gebaseerd is op mk6 Golf en in Mexico worden gemaakt.
Iemand wel eens vaker een auto moeten ophalen aan de zuiderparkweg in R'dam? Google Maps stuurde me naar een manege met het opgegeven adres
Op zondag 29 maart 2015 14:26 schreef Viezze het volgende: De app hoeft natuurlijk niet elke seconde je locatie te updaten, en hij hoeft niet eens GPS te gebruiken maar kan ook een driepuntsmeting doen. Denk dat het accuvebruik wel meevalt, mits slim geprogrammeerd
Er gaan ritten in de app staan, in de pilotfase nog maar van één LM. Die kan jij als hiker dan accepteren, waarbij natuurlijk verwacht wordt dat je de rit dan ook gaat rijden. Qua locatie maakt het allemaal nog niet zoveel uit denk ik, want een hiker uit Amsterdam gaat natuurlijk geen rit accepteren die om 09:00 start in Den Bosch. Zo kun je mooi je eigen dag inplannen
Er gaan ritten in de app staan, in de pilotfase nog maar van één LM. Die kan jij als hiker dan accepteren, waarbij natuurlijk verwacht wordt dat je de rit dan ook gaat rijden. Qua locatie maakt het allemaal nog niet zoveel uit denk ik, want een hiker uit Amsterdam gaat natuurlijk geen rit accepteren die om 09:00 start in Den Bosch. Zo kun je mooi je eigen dag inplannen
Natuurlijk? Ik ken genoeg debielen die om 7 uur de trein pakken zodat ze maar kunnen werken.
Wat is er debiel aan vroeg opstaan Als jij gebeld wordt voor werk waarbij je om 08:00 moet ophalen dan weiger je?
Nee. Zoals VT het zegt mogen dan mensen hun eigen planning maken. M.a.w. dan ga je mensen krijgen uit Utrecht die gelijk een rit vanuit Eindhoven pakken als er niks in Utrecht is zodat ze maar werk hebben. Of er nog hikers in Eindhoven zitten maakt dan niet uit.
Nee. Zoals VT het zegt mogen dan mensen hun eigen planning maken. M.a.w. dan ga je mensen krijgen uit Utrecht die gelijk een rit vanuit Eindhoven pakken als er niks in Utrecht is zodat ze maar werk hebben. Of er nog hikers in Eindhoven zitten maakt dan niet uit.
Of snap ik VT niet?
Ah ja dan snap ik je reactie, ik maak wel hetzelfde op uit de reactie van VogeltjeTwiet. Dan zou het een soort race worden om chille ritjes, hoop dat het niet zo gaat worden. Zou je misschien kunnen voorkomen door bijvoorbeeld in te stellen dat tot 16:00 je eerste ritje uit je eigen regio moet beginnen.
En ze kunnen beter alleen de locatie en tijdstip geven en nog niet kenteken of welke auto want dan gaan er natuurlijk lui alleen maar ritjes kiezen met dikke wagens.
edit: trouwens, is het wel zo dat je zelf de ritjes kan kiezen? of worden ze vanuit de planning geselecteerd op jou aangeboden, en dat je dan alleen maar kan accepteren/weigeren.
Ah ja dan snap ik je reactie, ik maak wel hetzelfde op uit de reactie van VogeltjeTwiet. Dan zou het een soort race worden om chille ritjes, hoop dat het niet zo gaat worden. Zou je misschien kunnen voorkomen door bijvoorbeeld in te stellen dat tot 16:00 je eerste ritje uit je eigen regio moet beginnen.
En ze kunnen beter alleen de locatie en tijdstip geven en nog niet kenteken of welke auto want dan gaan er natuurlijk lui alleen maar ritjes kiezen met dikke wagens.
edit: trouwens, is het wel zo dat je zelf de ritjes kan kiezen? of worden ze vanuit de planning geselecteerd op jou aangeboden, en dat je dan alleen maar kan accepteren/weigeren.
Ja precies. Of ze bieden gewoon de ritten op je app aan in plaats van te bellen, ik denk dat dat is wat er gaat gebeuren. Gaan ze bij Autoreset ook doen in ieder geval. Honderdmiljoenmiljard keer fijner want planning belt tijdens college.
Ah ja dan snap ik je reactie, ik maak wel hetzelfde op uit de reactie van VogeltjeTwiet. Dan zou het een soort race worden om chille ritjes, hoop dat het niet zo gaat worden. Zou je misschien kunnen voorkomen door bijvoorbeeld in te stellen dat tot 16:00 je eerste ritje uit je eigen regio moet beginnen.
En ze kunnen beter alleen de locatie en tijdstip geven en nog niet kenteken of welke auto want dan gaan er natuurlijk lui alleen maar ritjes kiezen met dikke wagens.
edit: trouwens, is het wel zo dat je zelf de ritjes kan kiezen? of worden ze vanuit de planning geselecteerd op jou aangeboden, en dat je dan alleen maar kan accepteren/weigeren.
Op maandag 30 maart 2015 17:44 schreef DeMuur het volgende: Morgen 3 ritten, derde rit was eerst een hyundai i10, alleen die werd gecancelt en kreeg er een audi a4 voor terug. Vaker doen.
Met een i10 zou ik morgen trouwens niet de snelweg op durfven
[ Bericht 1% gewijzigd door yosander op 30-03-2015 18:59:06 ]
Daar kom ik net vandaan en ik denk dat je S60 er al stond een witte.
Ik heb ook een ritje voor maandag maar jullie hebben het beter getroffen. Een uur met het OV, uurtje rijden en dan 3 uur en 45 minuten met het OV terug beter voor mij en voor EW zelf komt er nog een ritje achteraan.
Daar kom ik net vandaan en ik denk dat je S60 er al stond een witte.
Ik heb ook een ritje voor maandag maar jullie hebben het beter getroffen. Een uur met het OV, uurtje rijden en dan 3 uur en 45 minuten met het OV terug beter voor mij en voor EW zelf komt er nog een ritje achteraan.
maarja heb wel werk dus ben er wel blij mee
Je had Fred Teevens ongelijk. Mijn S60 was zwart.
Lange tijd geleden dat ik weer eens in flink in m'n stoel werd gedrukt.
Bij leaseauto's niet, bij privé auto's blijf ik van mening dat er een extra waardedaling in zit.
Absoluut. Ook de reden dat vroeger veel auto's in januari op naam werden gezet, scheelt toch weer een "bouw"jaar. Is nu minder omdat de bijtellingsregels elk jaar veranderen en december vaak voordelig is.
Ik denk dat jullie komende herfst echt gigaveel werk gaan krijgen, bijtelling gaat echt op de schop in 2016.
Absoluut. Ook de reden dat vroeger veel auto's in januari op naam werden gezet, scheelt toch weer een "bouw"jaar. Is nu minder omdat de bijtellingsregels elk jaar veranderen en december vaak voordelig is.
Ik denk dat jullie komende herfst echt gigaveel werk gaan krijgen, bijtelling gaat echt op de schop in 2016.
Zal dan wel over personenauto's gaan(niet dat dat nieuwsartikel daar iets over zegt). Weet namelijk vrij zeker dat de kentekens van die nieuwe bussen van dat postproject in de zomer ook als XX-000-XX geschreven worden
Zal dan wel over personenauto's gaan(niet dat dat nieuwsartikel daar iets over zegt). Weet namelijk vrij zeker dat de kentekens van die nieuwe bussen van dat postproject in de zomer ook als XX-000-XX geschreven worden
Op maandag 30 maart 2015 22:53 schreef Sarasi het volgende: Ik heb me opgegeven voor een cursus skydiven. 120 euro als ik word ingeloot, dus daar gaat mijn salaris ook direct ja.
Dat is best goedkoop hoeveel lessen?
Mijn salaris heeft ook al een bestemming, alleen de prijs schommelt steeds
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal dan wel over personenauto's gaan(niet dat dat nieuwsartikel daar iets over zegt). Weet namelijk vrij zeker dat de kentekens van die nieuwe bussen van dat postproject in de zomer ook als XX-000-XX geschreven worden
Nieuwe bussen voor dat postbedrijf met het oranje logo. Afgelopen zomer werden gemiddeld om de 3 dagen met een tiental chauffeurs vanuit Oosterhout die bussen gedistribueerd over verschillende sorteercentra.
Op dinsdag 31 maart 2015 10:09 schreef Schaapje96 het volgende: Best leuk zo'n ritje Barneveld-Amsterdam. Bushokje waar ik wortel sta te schieten waait bekant weg hier :/
Gelukkig straks een Seat Leon.
Sta je nu in Barneveld?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 31 maart 2015 10:09 schreef Schaapje96 het volgende: Best leuk zo'n ritje Barneveld-Amsterdam. Bushokje waar ik wortel sta te schieten waait bekant weg hier :/
Op dinsdag 31 maart 2015 10:21 schreef yosander het volgende: Blij dat ik op tijd hoorde dat er 40 minuten file stond tussen Hoogeveen en Zwolle. Bij Haren rechtsomkeert en nu maar via de A6/A7 naar Utreg
Ik stond in die file helaas Uiteindelijk bij Hasselt eraf gegaan en laatste stuk naar Zwolle binnendoor, maar al met al toch wel een half uur in de file gestaan
En de A6 was toch ook problemen? Of was dat pas na Almere?
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
A6 was mis bij Lelystad. Ik ben bij Hoogeveen maar rechtdoor gegaan, over die 100-wegen binnendoor naar Zwolle. Dus eigenlijk nergens last van gehad. Fiesta staat ondertussen in Amsterdam. Nu op naar rit 2. @de mensen die vandaag een C1 of soortgelijke hebben, heel veel sterkte! En mocht je volle wind op kop hebben, laat dan de 4e en 5e versnelling voor wat het is. Die heb je niet nodig
Nieuwe bussen voor dat postbedrijf met het oranje logo. Afgelopen zomer werden gemiddeld om de 3 dagen met een tiental chauffeurs vanuit Oosterhout die bussen gedistribueerd over verschillende sorteercentra.
Ohh had mn tante het ook al over inderdaad, die werkt daar bij dat onderdeel van post bedrijf. Ze zei dat die bussen ook door studenten werden gebracht zou ik ook wel willen doen haha, alleen startpunt is zuiden des lands hoor ik wel
Ik stond in die file helaas Uiteindelijk bij Hasselt eraf gegaan en laatste stuk naar Zwolle binnendoor, maar al met al toch wel een half uur in de file gestaan
En de A6 was toch ook problemen? Of was dat pas na Almere?
Ja A27 Almere - Utrecht was compleet afgesloten...ben dus via A1/Hilversum naar Utrecht gegaan. De wind op de Uithof is niet normaal met die hoge gebouwen . Op de A6 twee keer een omgewaaide vrachtwagen tegengekomen, was allebei net gebeurd volgens mij want heb maar een minuut stilgestaan
Op dinsdag 31 maart 2015 14:15 schreef DeMuur het volgende: Ik heb zometeen een a4 van amsterdam naar de fluorweg in amersfoort. Dat is ook een leuk transportformulier..
Maltaweg?
Ik kreeg een formulier mee, ondertekend en niet gelezen. Dacht echt het zal wel.
Zo, het was even onduidelijk of ik nog met de trein in Bussum Zuid kon komen. Eerste twee treinen zijn vervallen. Maar ik zit nu zowaar in een rijdende trein!
120 euro voor een sprong alleen is al absurd goedkoop. Is dat trouwens een tandem sprong of solo?
Ik heb ooit eens een tandem sprong gemaakt van 4500m in Slovenië, ik gil nog steeds
Ik heb geen flauw idee. De sprong is vanaf ruim 1.000 meter hoogte, de parachute wordt na ± 3 seconden vrije val geopend door de staticline. Maar ik moet nog ingeloot worden.
Ik heb geen flauw idee. De sprong is vanaf ruim 1.000 meter hoogte, de parachute wordt na ± 3 seconden vrije val geopend door de staticline. Maar ik moet nog ingeloot worden.
staticline , dat is net zoals soldaten die uit een vliegtuig springen, direct onder een parachute hangen. dat is al spannend genoeg kan ik zeggen.
Ik had hier geen filmpje van moeten kijken. Moet je echt eerst aan zo'n balk gaan hangen zelf? Mijn hoop was eigenlijk dat iemand me er wel uit zou duwen als ik zou willen terugkrabbelen.
Ik had hier geen filmpje van moeten kijken. Moet je echt eerst aan zo'n balk gaan hangen zelf? Mijn hoop was eigenlijk dat iemand me er wel uit zou duwen als ik zou willen terugkrabbelen.
Ik moest mij opduwen aan de rand van het vliegtuig en met één bil in en met één bil uit het vliegtuig hangen en dan met een zetje mijzelf de lucht in gooien. goeie ouwe tiet
edit: En als je dan hangt dan ben je er nog niet, je kan in een twist raken, dan hangen je lijnen in een ddraai onder je parachute. Moet je met je armen de lijnen uit mekaar trekken en trappelen! Oh ja, en niet in de sloot landen of op je stuitje.
[ Bericht 13% gewijzigd door DrSnuggle op 31-03-2015 15:08:25 ]
Ik moest mij opduwen aan de rand van het vliegtuig en met één bil in en met één bil uit het vliegtuig hangen en dan met een zetje mijzelf de lucht in gooien. goeie ouwe tiet
Ik haat mezelf nu al dat ik dit (hopelijk) ga doen.
Ik moest mij opduwen aan de rand van het vliegtuig en met één bil in en met één bil uit het vliegtuig hangen en dan met een zetje mijzelf de lucht in gooien. goeie ouwe tiet
edit: En als je dan hangt dan ben je er nog niet, je kan in een twist raken, dan hangen je lijnen in een ddraai onder je parachute. Moet je met je armen de lijnen uit mekaar trekken en trappelen! Oh ja, en niet in de sloot landen of op je stuitje.
Al 5 keer achter elkaar geen werk weet dat het wel vaker voorkomt, alleen ik heb het zelf nog nooit gehad Zou het zin hebben om morgenochtend te bellen of ze iets hebben? AR trouwens.
Op dinsdag 31 maart 2015 18:10 schreef Dudeweiser het volgende: Al 5 keer achter elkaar geen werk weet dat het wel vaker voorkomt, alleen ik heb het zelf nog nooit gehad Zou het zin hebben om morgenochtend te bellen of ze iets hebben? AR trouwens.
Op dinsdag 31 maart 2015 18:10 schreef Dudeweiser het volgende: Al 5 keer achter elkaar geen werk weet dat het wel vaker voorkomt, alleen ik heb het zelf nog nooit gehad Zou het zin hebben om morgenochtend te bellen of ze iets hebben? AR trouwens.
Ik kom over in t werk nu was bijna weer in Groningen van mijn laatste rit en werd gebeld door de LM zelf of ik nog naar Zeist wilde rijden vanavond dus ik kon meteen door. Nu maar avondeten bij de IKEA :
Morgen naar Groningen - Schiphol en A'dam - Groningen
Morgen weer volle bak Lijnden - Almere, Almere - Meerkerk - Amsterdam en Amstelveen - Almere. (Volvo V50, Renault Megane, Skoda Octavia en Dacia Duster)
Jij vraagt eerst: wat voor auto's om vervolgens te weigeren?
Nee. Heb nu een paar keer ritten gekregen terwijl ik aangegeven had dat ik een dagdeel niet kon. En met het uitvoeren van die ritten zou ik dan een hele dag kwijt zijn.
Nee. Heb nu een paar keer ritten gekregen terwijl ik aangegeven had dat ik een dagdeel niet kon. En met het uitvoeren van die ritten zou ik dan een hele dag kwijt zijn.
Heu, morgen Stadskanaal - Groningen. Het is in ieder geval wat. In de ritopdracht staat bij de instructies dat de auto bij ophalen door een expert gecontroleerd moet worden. Iemand dit eerder gehad? Op het NL overdrachtformulier hoeft geen schade genoteerd te worden
Op woensdag 1 april 2015 17:41 schreef ManScat het volgende: Heu, morgen Stadskanaal - Groningen. Het is in ieder geval wat. In de ritopdracht staat bij de instructies dat de auto bij ophalen door een expert gecontroleerd moet worden. Iemand dit eerder gehad? Op het NL overdrachtformulier hoeft geen schade genoteerd te worden
Als het goed is, is dat al gebeurd als jij aankomt. Even navragen daar, maar volgens mij krijg je gewoon een enveloppe mee.
Op woensdag 1 april 2015 18:53 schreef jurgenov het volgende: Voor het eerst een visitekaartje achtergelaten, zoon van berijder was wel geïnteresseerd in deze baan..
Ik ook tot nu toe één keer Aan de buschauffeur waar ik mee aan de praat was geraakt voor wie het wel een goed baantje voor z'n zoon leek.
Die 500 000e was natuurlijk een rit naar Meerkerk, zodat ze makkelijk ff op en neer konden vanuit Breda
Ik zelf had vanmiddag nog een spoedje Nijmegen - Breukelen, en vanaf daar nog met een senior collega naar Utrecht met het ov. Aardige man, had best wat interessants te vertellen over zijn werkzame leven ook. Hij had wel een smartphone, maar geen NS of 9292 app. Toen ik vroeg hoe hij dat dan deed met werken zei ie dat ie een appje naar zijn vrouw stuurde waar ie was, die dan thuis op internet opzocht naar welke halte hij moest of welke trein hij moest hebben, prachtig
Zit al een tijdje te kijken in dit topic en heb daarom ook gesolliciteerd voor deze functie. Ben sinds kort dus ook een hiker en me eerste auto mag ik gelijk ophalen in Nijverdal.
Op woensdag 1 april 2015 20:54 schreef Nucleass het volgende: Zit al een tijdje te kijken in dit topic en heb daarom ook gesolliciteerd voor deze functie. Ben sinds kort dus ook een hiker en me eerste auto mag ik gelijk ophalen in Nijverdal.
Op woensdag 1 april 2015 20:54 schreef Nucleass het volgende: Zit al een tijdje te kijken in dit topic en heb daarom ook gesolliciteerd voor deze functie. Ben sinds kort dus ook een hiker en me eerste auto mag ik gelijk ophalen in Nijverdal.
Dan heb je mij waarschijnlijk vervangen in de regio, ben onlangs gestopt. Heb één keer dat pokke-eind gelopen, toen was ik het echt wel zat en heb me twee keer kunnen laten brengen. Jammer dat je de goede oude tijd gemist hebt dat dit bedrijf nog in Enter op het industrieterrein zat, da's vijf minuten lopen vanaf de bushalte. In ieder geval succes!
Dan heb je mij waarschijnlijk vervangen in de regio, ben onlangs gestopt. Heb één keer dat pokke-eind gelopen, toen was ik het echt wel zat en heb me twee keer kunnen laten brengen. Jammer dat je de goede oude tijd gemist hebt dat dit bedrijf nog in Enter op het industrieterrein zat, da's vijf minuten lopen vanaf de bushalte. In ieder geval succes!
Het klinkt nu net of je gestopt bent omdat je daar moest lopen
Oh nee, zeker niet. Dat moet je voor lief nemen als chauffeur, maar het is wel een flink eind lopen die 35 minuten. Ik was dat lopen na één keer zat, de volgende twee keer kon ik gelukkig afgezet worden bij het bedrijf zodat me dat flink tijd en een stuk lopen bespaarde.
Mocht gisteren een Mercedes E320 uit de V.S van Roosendaal naar Amsterdam rijden. Was wel even wennen om 80 m.p.h. te rijden en kachel op 68 graden F. Volgens dat bedrijfje, wat jullie wel kennen denk ik, kun je ongeveer 30% besparen met importeren. Moest helaas wel anderhalf uur wachten, tot de auto eindelijk klaar was bij de RDW daar.
Op donderdag 2 april 2015 15:20 schreef Volluto het volgende: Mocht gisteren een Mercedes E320 uit de V.S van Roosendaal naar Amsterdam rijden. Was wel even wennen om 80 m.p.h. te rijden en kachel op 68 graden F. Volgens dat bedrijfje, wat jullie wel kennen denk ik, kun je ongeveer 30% besparen met importeren. Moest helaas wel anderhalf uur wachten, tot de auto eindelijk klaar was bij de RDW daar.
hoef je niet eens naar VS, Duitsland kan je zelfs meer mits goed onderhandeld.
Op donderdag 2 april 2015 17:22 schreef Exorbitantes het volgende: Hoe doen jullie dat morgen met OV? Gewoon geld op OV zetten en daarmee reizen? Hoe gaat het declareren? Nog nooit op een vakantiedag gewerkt namelijk.
Hoezo? Hij is morgen gewoon geldig hoor je studenten ov
hoef je niet eens naar VS, Duitsland kan je zelfs meer mits goed onderhandeld.
Morgen trouwens dagje abcdefghjiklmnopqurstuxyuz
Drilboor komt om acht uur een auto ophalen bij je.
En in de zomervakantie enzo gewoon op saldo reizen ja. Dan is het bij AR gewoon declareren onder hetzelfde kopje als tanken (maar dan OV dus, uitklapmenu'tje) en er het totaalbedrag per rit bijzetten.
Drilboor komt om acht uur een auto ophalen bij je.
En in de zomervakantie enzo gewoon op saldo reizen ja. Dan is het bij AR gewoon declareren onder hetzelfde kopje als tanken (maar dan OV dus, uitklapmenu'tje) en er het totaalbedrag per rit bijzetten.
Op donderdag 2 april 2015 18:16 schreef RacerDKB het volgende: Ik had nog nooit een auto gehad met een veiligheidsgordel-aangeef-armpje als je instapt en gaat zitten. Wat een luxe
Wat een dag vandaag. Was pas ver na slutingstijd bij de LM. Veel file en langzaam rijdend verkeer, oen de pech met lange wachttijden bij de LM en moeten tanken van de wissel.
Ik kan een super lang verhaal gaan vertellen, maar het komt er op neer dat ik net mijn transport maar bij vestiging van de LM in mijn woonplaats heb gezet en de sleutels meegenomen, en dat dadelijk een voortreffelijke collega die nóg later is bij dezelfde LM, zijn auto en sleutels achterlaat bij mij. Dan mag ik morgen die auto naar de LM brengen, waar ik toch nog een ritje voor heb morgen.
Moet wel zeggen dat de planning het goed geregeld hebben, maar een puntje is wel dat als ze meedenken ze ook even google kijken en me vervolgens niet een nog grotere file insturen.
Had trouwens een oudere opel movano vandaag, met zo een gigantisch liggend stuur. Ik vond het eigenlijk heerlijk rijden, want die bussen hebben echt wel koppel, en dat merk je zeker als die leeg is
Op donderdag 2 april 2015 23:08 schreef Drilboor het volgende: Onverwacht heb ik voor morgen toch nog werk, wat goed uitkomt omdat ik dan wat geld weer apart kan zetten voor de zomer vakantie vakantie.
Edit: Wel effe erbij zetten wat ik heb dan, Breda - Oost Souburg per 114i
BMW 420i. Was een luxe uitvoerig, high executive. Dus dan heb je armpjes die je gordel aangeven.
Ben wel iets kwijtgeraakt, vermoedelijk uit tas gevallen in auto van tweede ritje, dus behalve als ik kan regelen dat ik dat terug krijg heb ik de hele dag voor de kat z'n kut gewerkt. Raakt nooit wat kwijt, verdomme.
[ Bericht 9% gewijzigd door pfefferkatze op 03-04-2015 00:47:59 ]
Op donderdag 2 april 2015 15:20 schreef Volluto het volgende: Mocht gisteren een Mercedes E320 uit de V.S van Roosendaal naar Amsterdam rijden. Was wel even wennen om 80 m.p.h. te rijden en kachel op 68 graden F. Volgens dat bedrijfje, wat jullie wel kennen denk ik, kun je ongeveer 30% besparen met importeren. Moest helaas wel anderhalf uur wachten, tot de auto eindelijk klaar was bij de RDW daar.
Heerlijk! Rij relatief vaak voor dit bedrijf omdat ik er ook maar een grote 10 minuten vandaan woon. Ik zet in zo'n geval altijd m'n navigatie zo dat ik de snelheid daarop aflees. Eigenlijk nog nooit echt hoeven wachten daar trouwens. Op de een of andere manier zijn van m'n top 10 hikerverhalen wel 8 van hen. Dikke auto's die tonnen waard zijn met van die vreselijk luxe Amerikaanse opties erin
Over dat importeren, tja. Fijn dat je 30% kan besparen, maar dan moet je wel weten dat de auto van gelijkwaardige kwaliteit is als hier. En dat zie je niet op foto's maar dan zal je die kant op moeten. Ik had voor dat bedrijf een Nissan navara(zo'n pick up) uit Spanje of Italië ofz. Lief dagboek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch nog een spoedje gekregen van Guido. Enige planner die mij nu zo vaak gebeld heeft dat ik hem onthoud . Corsa van Velp naar ons aller Meerkerk. Ik vind alles prima op dit moment.
BMW 420i. Was een luxe uitvoerig, high executive. Dus dan heb je armpjes die je gordel aangeven.
Ben wel iets kwijtgeraakt, vermoedelijk uit tas gevallen in auto van tweede ritje, dus behalve als ik kan regelen dat ik dat terug krijg heb ik de hele dag voor de kat z'n kut gewerkt. Raakt nooit wat kwijt, verdomme.
Ongebruikte nieuwe dashcam Had er een 64GB MicroSD-kaartje ingestopt om die werkdag te testen en gebruiken maar niet aan toe gekomen. Het is een gadget en niet echt nuttig verder maar dat geheugenkaartje staat wel een aardige muziekcollectie en wat persoonlijke bestanden op dus vooral daarvan baal ik.
Heb de LM gebeld en ze gaan in ieder geval kijken.
Vanaf 8 april gaat de pilot met de app van start. Hikers kunnen zelf hun ritten gaan uitkiezen. Het is dus niet meer zo dat de planning bepaalt, waar je heen gaat rijden. Je krijgt ook niet meer per uur betaalt, maar per rit. Je wordt in principe ook niet gecorrigeerd voor vertragingen etc.
Vooralsnog doet er maar een leasemij mee, dus ook de pilot gebruikers blijven gewoon voor het grootste deel hun ritten op de oude manier krijgen.
De reden van deze nieuwe werkwijze is, dat klanten steeds sneller willen beschikken over info over de staat van hun auto's, kilometer standen etc. Daarnaast krijgt easyway steeds meer spoedritten, wat onvoordelig is, omdat hikers dan maar een rit kunnen rijden en veel reistijd declareren.
Laatste puntje, is dat de app niet door easyway zelf gemaakt is, maar door roamler. Je kunt daarom ook andere opdrachten aangeboden krijgen, zoals voor Unilever hun producten fotograferen in supermarkten, abri's controleren voor JC decaux en al dat soort dingen. Al het geld dat je daarmee verdient, krijg je direct uitbetaald op een PayPal rekening en dus niet met je normale loon.
Op vrijdag 3 april 2015 13:59 schreef Volluto het volgende: Vanaf 8 april gaat de pilot met de app van start. Hikers kunnen zelf hun ritten gaan uitkiezen. Het is dus niet meer zo dat de planning bepaalt, waar je heen gaat rijden. Je krijgt ook niet meer per uur betaalt, maar per rit. Je wordt in principe ook niet gecorrigeerd voor vertragingen etc.
Vooralsnog doet er maar een leasemij mee, dus ook de pilot gebruikers blijven gewoon voor het grootste deel hun ritten op de oude manier krijgen.
De reden van deze nieuwe werkwijze is, dat klanten steeds sneller willen beschikken over info over de staat van hun auto's, kilometer standen etc. Daarnaast krijgt easyway steeds meer spoedritten, wat onvoordelig is, omdat hikers dan maar een rit kunnen rijden en veel reistijd declareren.
Laatste puntje, is dat de app niet door easyway zelf gemaakt is, maar door roamler. Je kunt daarom ook andere opdrachten aangeboden krijgen, zoals voor Unilever hun producten fotograferen in supermarkten, abri's controleren voor JC decaux en al dat soort dingen. Al het geld dat je daarmee verdient, krijg je direct uitbetaald op een PayPal rekening en dus niet met je normale loon.
We zullen zien. Dat extra werk klinkt wel interessant, maar vraag me dan wel af of er ook externe mensen ook ritten kunnen gaan doen. Per rit betaald krijgen kan zowel goed als slecht uitpakken. Voordeel is dan wel weer dat - mits je het ritloon te weinig vindt - je het werk zelf niet accepteert in plaats van echt weigert.
Dat vergoedingen voor vertragingen wegvallen is dan wel weer jammer
Op vrijdag 3 april 2015 14:25 schreef yosander het volgende: Was inderdaad wachten totdat EW ook hun manier van verlonen ging veranderen
Want dit is niet winstgevend genoeg?
Ik geloof daar dus echt geen ruk van. Nog meer winst, en het is niet alsof je nu zoveel verdient. Heb 2 dagen gewerkt en kreeg 93 euro overgemaakt van Autoreset. Allemaal leuk en aardig, maar veel is dat natuurlijk niet het.
Twee weken geleden al aangenomen bij EW, maar vanwege drukte (tentamens en oude baan) dinsdag pas voor het eerst werken. Ik moet een Up van Engelen naar Amsterdam brengen en een Astra Sports van Amsterdam naar Meerkerk. Dat wordt dus gelijk een stuk lopen daar.
Wel jammer dat we dan waarschijnlijk minder gaan verdienen door die app, maar 't is nog een pilot dus er kan nog van alles veranderen.
Op vrijdag 3 april 2015 14:29 schreef Jirdo het volgende: Twee weken geleden al aangenomen bij EW, maar vanwege drukte (tentamens en oude baan) dinsdag pas voor het eerst werken. Ik moet een Up van Engelen naar Amsterdam brengen en een Astra Sports van Amsterdam naar Meerkerk. Dat wordt dus gelijk een stuk lopen daar.
Wel jammer dat we dan waarschijnlijk minder gaan verdienen door die app, maar 't is nog een pilot dus er kan nog van alles veranderen.
Ik geloof daar dus echt geen ruk van. Nog meer winst, en het is niet alsof je nu zoveel verdient. Heb 2 dagen gewerkt en kreeg 93 euro overgemaakt van Autoreset. Allemaal leuk en aardig, maar veel is dat natuurlijk niet het.
Bedoelde naar aanleiding van de nieuwe CAO van AR. Al pakt dat voor mij wel goed uit aangezien ik meestal ritjes rij voor 10,30 p/u Afgelopen dinsdag iets van ±130 euro verdiend
Bedoelde naar aanleiding van de nieuwe CAO van AR. Al pakt dat voor mij wel goed uit aangezien ik meestal ritjes rij voor 10,30 p/u Afgelopen dinsdag iets van ±130 euro verdiend
Ja voor die bois uit Grunn maakt het niet zoveel uit. Rijden voor de Trondheimweg geeft 2 euro extra per uur (grondslag voor vakantiegeld).
Op vrijdag 3 april 2015 14:22 schreef kweenie1 het volgende: Dat extra werk klinkt wel interessant, maar vraag me dan wel af of er ook externe mensen ook ritten kunnen gaan doen.
Dat lijkt me niet. Als dat zou is kan je de sollicitatie + rijtest + arbeidsovereenkomst ook wel afschaffen
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, het hoeft niet per se in ons nadeel te zijn.. Ik ben voorzichtig optimistisch.
Andere opdrachten klinkt ook wel leuk, maar dat aanbod zal wel tegenvallen. Iemand van AR al eens een andere opdracht gekregen sinds die wijzigingen daar?
Hoi allen, ben zelf sinds een paar weken privé chauffeur. Heb daarvoor een aantal weken dit topic doorgelezen en ook mede door de verhalen van jullie gesolliciteerd. Eerst op de functie hiker, maar mede door mijn leeftijd werd prive chauffeur aangeraden, en hier een baan in gevonden. Vind het een ideale baan, veel werk beschikbaar (bijna elke dag dat ik beschikbaar ben kan ik werken), prima auto's en vaak momenten tussen ritten vrij om te leren of om huiswerk te maken wat ook goed uit komt. Kom lekker aan me uren ook, gisteren 15 uurtjes gewerkt, maandag weer in een bmw 7-serie rijden, vermaak me prima.
Op vrijdag 3 april 2015 15:13 schreef Schaafkaas het volgende: Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, het hoeft niet per se in ons nadeel te zijn.. Ik ben voorzichtig optimistisch.
Andere opdrachten klinkt ook wel leuk, maar dat aanbod zal wel tegenvallen. Iemand van AR al eens een andere opdracht gekregen sinds die wijzigingen daar?
Nee nog nooit wat anders gedaan dan hiken of locatiewerk.
Dinsdag naar Breda met een Touran. Auto dient eerst geïnspecteerd te zijn. Die instructies trouwens tankbonnen boven de 15 euro worden niet vergoed en chauffeurs dienen geen uitspraak te doen over de staat van de auto
Op vrijdag 3 april 2015 18:20 schreef yosander het volgende: Dinsdag naar Breda met een Touran. Auto dient eerst geïnspecteerd te zijn. Die instructies trouwens tankbonnen boven de 15 euro worden niet vergoed en chauffeurs dienen geen uitspraak te doen over de staat van de auto
Dus als de auto leeg is en je moet van Groningen naar Maastricht moet je hem het laatste stuk maar duwen?
Op vrijdag 3 april 2015 18:20 schreef yosander het volgende: Dinsdag naar Breda met een Touran. Auto dient eerst geïnspecteerd te zijn. Die instructies trouwens tankbonnen boven de 15 euro worden niet vergoed en chauffeurs dienen geen uitspraak te doen over de staat van de auto
Op vrijdag 3 april 2015 18:20 schreef yosander het volgende: Dinsdag naar Breda met een Touran. Auto dient eerst geïnspecteerd te zijn. Die instructies trouwens tankbonnen boven de 15 euro worden niet vergoed en chauffeurs dienen geen uitspraak te doen over de staat van de auto
Ik heb de 'niet meer dan ¤15 tanken' al heel vaak voorbij zien komen in mijn ritjes. Ik ben altijd wel blij als ik het zie want dan weet ik dat er genoeg in de tank zit om het volgende adres te halen. Nog nooit meegemaakt dat het spannend wordt bij zo'n mailtje.
Op vrijdag 3 april 2015 17:37 schreef broodjevis het volgende: Hoi allen, ben zelf sinds een paar weken privé chauffeur. Heb daarvoor een aantal weken dit topic doorgelezen en ook mede door de verhalen van jullie gesolliciteerd. Eerst op de functie hiker, maar mede door mijn leeftijd werd prive chauffeur aangeraden, en hier een baan in gevonden. Vind het een ideale baan, veel werk beschikbaar (bijna elke dag dat ik beschikbaar ben kan ik werken), prima auto's en vaak momenten tussen ritten vrij om te leren of om huiswerk te maken wat ook goed uit komt. Kom lekker aan me uren ook, gisteren 15 uurtjes gewerkt, maandag weer in een bmw 7-serie rijden, vermaak me prima.
Dit zijn inderdaad de voordelen van het pc-en Nadelen zijn er overigens ook, zo mag ik volgende week 2x om 04:30 naar de wonderlijke klanken van mijn wekker luisteren.
Op zaterdag 4 april 2015 11:42 schreef maxjuhhhh het volgende: Ik heb de 'niet meer dan ¤15 tanken' al heel vaak voorbij zien komen in mijn ritjes. Ik ben altijd wel blij als ik het zie want dan weet ik dat er genoeg in de tank zit om het volgende adres te halen. Nog nooit meegemaakt dat het spannend wordt bij zo'n mailtje.
Ik heb dinsdag 2 ritten. Rit 1: Auto ophalen OM 09u. Rit 2: Auto ophalen OM 17u. De ritten duren beide anderhalf uur en OV tussen beide adressen is ongeveer 3 uur.
Ik heb dinsdag 2 ritten. Rit 1: Auto ophalen OM 09u. Rit 2: Auto ophalen OM 17u. De ritten duren beide anderhalf uur en OV tussen beide adressen is ongeveer 3 uur.
De chillste plek of bibliotheek om te studeren vinden in de route van die 3 uur OV
Ik heb dinsdag 2 ritten. Rit 1: Auto ophalen OM 09u. Rit 2: Auto ophalen OM 17u. De ritten duren beide anderhalf uur en OV tussen beide adressen is ongeveer 3 uur.
Ga een stad verkennen, vrienden of familie opzoeken, naar de bios, musea. Kan genoeg bedenken om betaalde vrije tijd in te delen
quote:
Op zondag 5 april 2015 14:40 schreef Nucleass het volgende: Wanneer krijg je meestal te horen of je maandag werk hebt? Vrijdag zeker?