Ook de blokken zijn vervangen maar ze waren inderdaad wel snel klaar, half uurtje ongeveer. Misschien iets te gehaast inderdaad.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan heeft het dus niks met schijven/blokken te maken.
Vermoedelijk hebben ze gewoon "even snel" de klauw omgehangen en niet ontlucht. En dan krijg je dit.
Zou voor mij genoeg reden zijn om zo'n "monteur" eens uit te leggen dat ie in het vervolg uit de buurt van mijn auto moest blijven. Prutser.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan heeft het dus niks met schijven/blokken te maken.
Vermoedelijk hebben ze gewoon "even snel" de klauw omgehangen en niet ontlucht. En dan krijg je dit.
Dan hebben ze de blokken niet afgeschuind en pas gemaakt op de schijven.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:20 schreef budvar het volgende:
[..]
Ook de blokken zijn vervangen maar ze waren inderdaad wel snel klaar, half uurtje ongeveer. Misschien iets te gehaast inderdaad.
Sowieso.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou voor mij genoeg reden zijn om zo'n "monteur" eens uit te leggen dat ie in het vervolg uit de buurt van mijn auto moest blijven. Prutser.
In het BMW-topic zou ik hem op zijn bek hebben geslagen.quote:
Nee alleen rechtsvoor, zou oud waren ze ook nog niet. Lijkt me trouwens niet dat het echt prutsers zijn was namelijk bij Broekhuis.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan hebben ze de blokken niet afgeschuind en pas gemaakt op de schijven.
Zijn de blokken linksvoor dan ook vervangen?
Dus jij laat bijna nieuwe blokken vervangen?quote:Op donderdag 31 december 2015 12:29 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee alleen rechtsvoor, zou oud waren ze ook nog niet. Lijkt me trouwens niet dat het echt prutsers zijn was namelijk bij Broekhuis.
Rustig jongen Heb die remklauw natuurlijk niet voor niets laten vervangen, die remde namelijk continu en heb daar toch minstens 150-200 kilometer mee gereden(zou nog meer kunnen zijn) dus ik kan me heel goed voorstellen dat er van die blokken niet zo heel veel meer over was.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij laat bijna nieuwe blokken vervangen?
Prutsers zijn het wel, want ze laten een klant de deur uit gaan met slecht functionerende remmen.
En succesvolle oplichters ook, want ze verkopen iemand nieuwe remblokken die nieuwe remblokken onder zijn auto heeft zitten
Ik wil die blokken wel eens zien dan, want die zijn echt niet voor de helft op.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:36 schreef budvar het volgende:
[..]
Rustig jongen Heb die remklauw natuurlijk niet voor niets laten vervangen, die remde namelijk continu en heb daar toch minstens 150-200 kilometer mee gereden(zou nog meer kunnen zijn) dus ik kan me heel goed voorstellen dat er van die blokken niet zo heel veel meer over was.
Toen ze zijn vervangen zat ie nog niet vast natuurlijk, dat is ergens afgelopen maand gebeurt en die blokken zullen er nu een dik jaar onder zitten. Maar ben het zeker met je eens dat je als garagebedrijf geen klant de weg op mag sturen zonder goed functionerende remmen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik wil die blokken wel eens zien dan, want die zijn echt niet voor de helft op.
Ook vind ik het vrij apart dat het vastzitten van de remklauw niet is geconstateerd bij het vervangen van de blokken (of het terugduwen van de zuigers is op een manier gegaan waardoor de klauw is vast gaan zitten).
Anyway, het blijven prutsers want met remmen moet je niet kloten. En een klant stuur je niet de weg op met slecht functionerende remmen, dan moet je nooit meer aan auto's mogen sleutelen.
Maar goed denk dat ze niet moeilijk gaan doen hierover. Is trouwens het eerste wat ik heb met mijn auto in meer dan een jaar tijd, dus wat betreft heb ik niet zoveel te klagen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:53 schreef daNpy het volgende:
En dat is nou precies het verschil tussen een dealer en een vakgarage
Nee daar gaat het ook niet om, was meer een constatering .quote:
Serieus? Er zijn wel wat beter manieren om zoiets los te krijgen denk ikquote:Op maandag 4 januari 2016 18:21 schreef pvdplanet het volgende:
Helaas heb ik de velg van de auto moeten slijpen
jawel op 1 januari ging de radiateur stuk van mijn stage 3 S80, geen zin meer in dus nu een V70 2.3T5 gekocht met alles erop en eraan, AWD komt wel als de tijd daar is.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:29 schreef eXplorer1 het volgende:
even een vraagje, zit in een dilemma, Ik heb een full options MY2003 volvo S80 Stage 3 (16T turbo, injectoren, 3 inch downpipe blaa blaa). maar ik word gek van FWD.
heb er 1600 euro aan nieuwe onderdelen in getrapt vorige maand (complete onderstel plus wat klein spul) maar ben er toch klaar mee.
Ik zit te neigen naar een V70 AWD (2003-> ivm Haldex ipv kansloze visco awd) om het vermogen wel kwijt te kunnen en launch control te kunnen hebben (handbak).
Probleem is echter, die S80 is overcompleet, gekke ding heeft zelfs een standkachel terwijl het een 2.4T betreft, dus best zeldzaam.
Mijn idee is, V70 AWD goedkoop scoren met Haldex, al het nieuwe spul van de S80 overbouwen en ook de standkachel et cetera, of zal ik vreemd gaan met een ander merk? wederom Audi (A8 D3, S8 of A6 biturbo) of Jaguar (XJR/S-Type) of iets in die trant.
Iemand ervaring met een opgefokte AWD V70? (stage 3/4) roep niet een V70R, want mensen vragen daar goud voor en een stage 3/4 T5 laat een R achter alsof het niks is.
Heb je een linkje naar je S80?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
jawel op 1 januari ging de radiateur stuk van mijn stage 3 S80, geen zin meer in dus nu een V70 2.3T5 gekocht met alles erop en eraan, AWD komt wel als de tijd daar is.
rijdt heerlijk, maar de S80 trekt veel harder dan de T5, had ik niet verwacht.
ga de S80 niet meer maken, staat nu te koop voor een appel en een ei, dan ga ik LPG in de v70 rossen
Lolquote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:26 schreef pvdplanet het volgende:
De betere manieren allemaal geprobeerd:
-Nieuwe slotboutsleutel bij Volvo geleend: sloeg door
-Speciale dop met pinnen, pijpsleutels, 12 kantige dop geen succes
-Oplassen moer: nog steeds te vast
-Uitboren: duurt uren
-Bouten losdraaien, stukje rijden, vast(er)zetten mocht niet baten
Met de gatzaag rondom het boutgat gezaagd, vervolgens al het overgebleven aluminium met de haakse slijper doorgezaagd en klaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat de gast die de bout met een slagmoersleutel verpest heeft iets met z'n ballen krijgt...
De remmen zijn ook binnen, kunnen we de 1600 kilo Zweeds blik weer veilig tot stilstand brengen.
[ afbeelding ]
De S80 had ook een stuk meer vermogen toch? Wel gek dat de T5 niet zo trekt, zou bijna denken dat er iets niet goed is. Vanaf 3.500 rpm moet ie behoorlijk hard gaan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
jawel op 1 januari ging de radiateur stuk van mijn stage 3 S80, geen zin meer in dus nu een V70 2.3T5 gekocht met alles erop en eraan, AWD komt wel als de tijd daar is.
rijdt heerlijk, maar de S80 trekt veel harder dan de T5, had ik niet verwacht.
ga de S80 niet meer maken, staat nu te koop voor een appel en een ei, dan ga ik LPG in de v70 rossen
Verkoop je het blok+aanbouwdelen ook los?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
jawel op 1 januari ging de radiateur stuk van mijn stage 3 S80, geen zin meer in dus nu een V70 2.3T5 gekocht met alles erop en eraan, AWD komt wel als de tijd daar is.
rijdt heerlijk, maar de S80 trekt veel harder dan de T5, had ik niet verwacht.
ga de S80 niet meer maken, staat nu te koop voor een appel en een ei, dan ga ik LPG in de v70 rossen
Is al gefixed hahah, wastegate stond niet goed en bpv slang lag eraf.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
De S80 had ook een stuk meer vermogen toch? Wel gek dat de T5 niet zo trekt, zou bijna denken dat er iets niet goed is. Vanaf 3.500 rpm moet ie behoorlijk hard gaan.
Een cm van de naaf af evenwijdig doorgeslepen. Kon het laatste restje velg eraf trekken toen bleef er alleen een stukje draadeind over. Die liet zich na een beetje kruipolie met de hand verwijderen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lol
Hoe heb je dat laatste stuk bout nou uit je naaf gehaald?
Slotbouten is net zoiets als een aftermarket alarm, na een jaar of 4/5 altijd gezeik.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:25 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Een cm van de naaf af evenwijdig doorgeslepen. Kon het laatste restje velg eraf trekken toen bleef er alleen een stukje draadeind over. Die liet zich na een beetje kruipolie met de hand verwijderen.
De nieuwe velg is zit erop en ik voel geen rare zaken in het onderstel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |