abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_151913123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 01:30 schreef Timothy1987 het volgende:
Nou helaas heeft LVNL geen keus genoeg. Er blijven na de keuringen te weinig mensen over om de opleidingscapaciteit te benutten. Dus extra aanwas kunnen ze wel degelijk gebruiken.

Je hoeft niet iedereen op z'n woord te geloven maar je hoeft ook niet aan iedereen te twijfelen.

Je kan geen enkel deel van de opleiding herkansen, alleen bepaalde selectie rondes.
Hmm als jij het zegt, er staat alleen dat de AAPRO niet te herkansen is. Mag ik vragen hoe jij dit weet?

Ik twijfelde ook niet tot ze hun eigen werkgever in diskrediet brachten. Ik hoor van velen dat LVNL een erg goede werkgever is en ik zie hun echt niet liegen over dit. Ik las zelfs dat mensen die zakte voor AAPRO een baan kregen bij lvnl. Dus zeggen dat je op zo'n overduidelijke statistiek niet moet rekenen klinkt een beetje raar.
Maar inderdaad ik hoef niet meteen zo hard te reageren, dus excuses daarvoor
pi_151913150
Ook aan surferboy en sandyman excuses voor mijn gedrag. Ik ging er te sterk op in, of ik het nou geloof of niet, hoef ik nog steeds niet zo te reageren.
pi_151913473
Geloof het of niet maar ik werk ook bij LVNL :) (vrij kort nog maargoed)

De informatie op de website heeft ook voornamelijk betrekking tot de selectie. Het vervolg staat er alleen in grote lijnen.
Je zal tijdens de opleiding vast wel dingen kunnen herkansen, maar op het moment dat LVNL besluit om de opleiding te beëindigen, is het ook echt klaar.

Er zijn idd mensen die na het zakken op de AAPRO een baan bij LVNL hebben gekregen, maar dat is uitzonderlijk. Dit heeft ook te maken met het type persoon en vooropleiding, en ook de behoefte van LVNL.
pi_151913517
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 02:12 schreef Timothy1987 het volgende:
Geloof het of niet maar ik werk ook bij LVNL :) (vrij kort nog maargoed)

De informatie op de website heeft ook voornamelijk betrekking tot de selectie. Het vervolg staat er alleen in grote lijnen.
Je zal tijdens de opleiding vast wel dingen kunnen herkansen, maar op het moment dat LVNL besluit om de opleiding te beëindigen, is het ook echt klaar.

Er zijn idd mensen die na het zakken op de AAPRO een baan bij LVNL hebben gekregen, maar dat is uitzonderlijk. Dit heeft ook te maken met het type persoon en vooropleiding, en ook de behoefte van LVNL.
werk je als ATC?
pi_151914210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 02:28 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

werk je als ATC?
Spit de eerdere delen eens door, daar zal je erg veel informatie uit halen. Daarin valt volgens mij ook te lezen dat hij op dit moment in de opleiding zit.

Edit: nog makkelijker, klik even op zijn profiel en dan zal je zien dat hij op dit moment ATC ground controller is.
pi_151921034
Ah dat was ik vergeten aan te passen. Ik ben nu idd in opleiding bij LVNL. Hiervoor was ik Ground controller bij de luchtmacht op vliegbasis Eindhoven.
  woensdag 22 april 2015 @ 19:42:37 #157
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151934908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 01:33 schreef IgotAquestion het volgende:
Ik twijfelde ook niet tot ze hun eigen werkgever in diskrediet brachten.
Dan ben je wel een hele selectieve lezer, een kleine nuance aanbrengen in een stuk tekst op de website betekent nog niet dat je een bedrijf in diskrediet brengt.
quote:
Ik las zelfs dat mensen die zakte voor AAPRO een baan kregen bij lvnl.
Er zullen zeker mensen zijn waarbij dat gebeurt is, maar als je de AAPRO gedaan hebt, heb je nog geen enkele rating waarmee je operationeel kunt werken, dus het kan dat er mensen zijn die nog werken binnen LVNL maar niet operationeel.
quote:
Dus zeggen dat je op zo'n overduidelijke statistiek niet moet rekenen klinkt een beetje raar.
Op de site staat dat in veel gevallen je kunt blijven als je ergens iets niet haalt, maar voor die positie al wel een brevet hebt gehaald. Maar er vallen dus ook mensen af voordat je uberhaupt een brevet hebt en dan kun je in sommige gevallen aan de slag in een kantoorfunctie, maar dat is meer een uitzondering.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_152207748
En nog mensen in de selectieprocedures met updates? :) is interessant om te volgen
pi_152331843
Hallo,

ik doe deze aankomende weken examen.

weet iemand of je dan nog mee kan voor de selectie voor a.s September als ik na ontvangst van mijn voorlopige cijferlijst direct solliciteer?
pi_152333135
De laatste selecties voor de klas van september starten in juni, dus zolang die nog niet vol zijn doe je mee voor september.
pi_152353803
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:56 schreef examensleren het volgende:
Hallo,

ik doe deze aankomende weken examen.

weet iemand of je dan nog mee kan voor de selectie voor a.s September als ik na ontvangst van mijn voorlopige cijferlijst direct solliciteer?
Reken daar maar niet op. Iemand die zich in begin maart had aangemeld kon pas in juni beginnen en dat is de laatste batch.

Dus je kan bijna met zekerheid zeggen dat het allemaal al vol is. Het is namelijk erg populair. Net als klm opleiding, mensen zien dollartekens.
pi_152432366
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:52 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Reken daar maar niet op. Iemand die zich in begin maart had aangemeld kon pas in juni beginnen en dat is de laatste batch.

Dus je kan bijna met zekerheid zeggen dat het allemaal al vol is. Het is namelijk erg populair. Net als klm opleiding, mensen zien dollartekens.
Ik denk dat dat ook het gevaar is. Mensen zien alleen het geld, maar of ze ook een andere goede motivatie hebben om luchtverkeersleiding te willen gaan doen is nog maar de vraag. Volgens mij letten ze daar tijdens de selectie ook wel op.
Mijn vriend heeft zich aangemeld, hij mag in juli beginnen met de selectie. Heeft al een pilotenopleiding achter de rug, maar als onervaren piloot kan je amper een baan vinden helaas :P
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152432403
Heeft iemand inzicht in hoeveel zich er ongeveer aanmelden en hoeveel mensen de opleiding daadwerkelijk mogen doen? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152434861
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:11 schreef ntm het volgende:
Heeft iemand inzicht in hoeveel zich er ongeveer aanmelden en hoeveel mensen de opleiding daadwerkelijk mogen doen? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Als het goed is elk jaar duizenden. Er melden zich 2000 tot 3000 mensen aan en daarvan worden er elk jaar ongeveer 50 toe gelaten zo ver ik begreep. 25 per klas en 2 klassen per jaar
pi_152435003
Ik ben even kwijt waar het precies stond, maar de selectie is echt streng.
Psychologen die je selecteren voor onder andere de KLS, zeiden dat de kans groter is dat je een baan als piloot vind, zelfs nu. Die zijn gespecialiseerd in de luchtvaart dus zullen het wel weten.

Maar even vraagje hij heeft dus enorme schuld? Is het dan wel verstandig om een baan als luchtverkeersleider te proberen?
Zelfs al haal je de selectie dan nog kan je tijdens de opleiding er ieder moment uitvallen. Ik hoorde dat 40-60% afvalt na de AAPRO en dat is de eerste drie maanden als ik me niet vergis. Dus dan heb je alsnog niks, behalve dan 3 maanden salaris haha.

Want een paar die hier zelf al ATC zijn hebben mij er ook van overtuigd dat het echt niet makkelijk is en velen gewoon de laan uit worden gestuurd. Van een van hen bestond de klas op eind nog maar uit twee mensen
pi_152435404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:50 schreef IgotAquestion het volgende:
Ik ben even kwijt waar het precies stond, maar de selectie is echt streng.
Psychologen die je selecteren voor onder andere de KLS, zeiden dat de kans groter is dat je een baan als piloot vind, zelfs nu. Die zijn gespecialiseerd in de luchtvaart dus zullen het wel weten.

Maar even vraagje hij heeft dus enorme schuld? Is het dan wel verstandig om een baan als luchtverkeersleider te proberen?
Zelfs al haal je de selectie dan nog kan je tijdens de opleiding er ieder moment uitvallen. Ik hoorde dat 40-60% afvalt na de AAPRO en dat is de eerste drie maanden als ik me niet vergis. Dus dan heb je alsnog niks, behalve dan 3 maanden salaris haha.

Want een paar die hier zelf al ATC zijn hebben mij er ook van overtuigd dat het echt niet makkelijk is en velen gewoon de laan uit worden gestuurd. Van een van hen bestond de klas op eind nog maar uit twee mensen
Oei dat is niet mis. Nou de kans om een pilotenjob te vinden is denk ik eigenlijk nog kleiner. Het probleem is dat hij onervaren is en 99% van alle vacatures minimaal 1000 vlieguren vragen, tsja zo kom je nergens. Heeft het ook bij kleine maatschappijen geprobeerd maar het is gewoon echt niet te doen.
Het is niet een onverstandige beslissing denk ik, beter dan werkloos thuis zitten of een tijdelijke baan hebben waar je verder niet heel ver mee komt. En het betaalt goed, dus de lening kan dan makkelijker worden afgelost.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152436596
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:06 schreef ntm het volgende:

[..]

Het is niet een onverstandige beslissing denk ik, beter dan werkloos thuis zitten of een tijdelijke baan hebben waar je verder niet heel ver mee komt. En het betaalt goed, dus de lening kan dan makkelijker worden afgelost.
Je krijgt pas zo goed betaalt als je de gehele opleiding afrond. Want echt een super kleine kans is en tijdens opleiding krijg je ongeveer 2100 per maand bruto dus dat is ook niet echt goed betaalt hoor.
Wat ik al zei, er zitten hier een paar die nu ATC zijn en die zeggen zelf ook dat heel veel tijdens opleiding afvallen, dus dan als je afvalt is het eigenlijk alsof je gewoon een baantje hebt gehad. Het is echt zuur maar sommige zijn in het laatste jaar afgevallen las ik en die hebben gewoon inderdaad maandelijks een loontje gehad (want je bij veel banen kan krijgen als je fulltime werkt) en daarna heb je geen diploma ervan en kan je er niks mee.
Dus weet niet waar jij las dat het goed betaalde, want dat is alleen als je de hele opleiding haalt.
Zover ik even snel heb gecheckt verdien je tijdens opleiding 1100 netto per maand dus dat is zelfs onder het minimum voor full time banen (dat ligt op 1500).

Maar als hij het wil proberen dan moet die dat doen, maar hij moet wel goed nadenken of dit is wat die wilt. Want je valt echt snel door de mand als het niet iets is wat je echt graag wilde doen. Is het niet nu dan tijdens de opleiding. Daarom zeggen ze ook dat je echt zo eerlijk mogelijk moet zijn over hoe en waarom want het is gewoon erg lullig als je straks tijdens opleiding afvalt en niks overhebt. Al is het bij je vriend minder lullig omdat zoals ik het hoor hij geen studie anders wil beginnen (want dan moet je bijvoorbeeld heel jaar wachten tot nieuwe studiejaar begint omdat je bijvoorbeeld tijdens AAPRO bent afgevallen)
pi_152436618
Btw wil niet lullig overkomen, maar als ik een ding hier heb geleerd is dat je het verhaal eerlijk moet brengen.
pi_152437113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Je krijgt pas zo goed betaalt als je de gehele opleiding afrond. Want echt een super kleine kans is en tijdens opleiding krijg je ongeveer 2100 per maand bruto dus dat is ook niet echt goed betaalt hoor.
Wat ik al zei, er zitten hier een paar die nu ATC zijn en die zeggen zelf ook dat heel veel tijdens opleiding afvallen, dus dan als je afvalt is het eigenlijk alsof je gewoon een baantje hebt gehad. Het is echt zuur maar sommige zijn in het laatste jaar afgevallen las ik en die hebben gewoon inderdaad maandelijks een loontje gehad (want je bij veel banen kan krijgen als je fulltime werkt) en daarna heb je geen diploma ervan en kan je er niks mee.
Dus weet niet waar jij las dat het goed betaalde, want dat is alleen als je de hele opleiding haalt.
Zover ik even snel heb gecheckt verdien je tijdens opleiding 1100 netto per maand dus dat is zelfs onder het minimum voor full time banen (dat ligt op 1500).

Maar als hij het wil proberen dan moet die dat doen, maar hij moet wel goed nadenken of dit is wat die wilt. Want je valt echt snel door de mand als het niet iets is wat je echt graag wilde doen. Is het niet nu dan tijdens de opleiding. Daarom zeggen ze ook dat je echt zo eerlijk mogelijk moet zijn over hoe en waarom want het is gewoon erg lullig als je straks tijdens opleiding afvalt en niks overhebt. Al is het bij je vriend minder lullig omdat zoals ik het hoor hij geen studie anders wil beginnen (want dan moet je bijvoorbeeld heel jaar wachten tot nieuwe studiejaar begint omdat je bijvoorbeeld tijdens AAPRO bent afgevallen)
Dat laatste is waar, mijn vriend heeft verder geen goede alternatieve opties. Hij kan het proberen in ieder geval. Het is in het begin niet veel wat je betaalt krijgt nee, maar een andere studie doen kost ook alleen maar geld. En sowieso is het niet slim om in deze tijd nog een pilotenopleiding te beginnen, als je ziet hoeveel er nu werkloos thuis zitten :{
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 19:18:27 #170
257132 crew  Awsom
pi_152437208
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef IgotAquestion het volgende:
tijdens opleiding krijg je ongeveer 2100 per maand bruto dus dat is ook niet echt goed betaalt hoor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef IgotAquestion het volgende:

Zover ik even snel heb gecheckt verdien je tijdens opleiding 1100 netto per maand dus dat is zelfs onder het minimum voor full time banen (dat ligt op 1500).

Wat is het nou? 2100 bruto per maand is iets van 1600/1700 netto, in ieder geval geen 1100. :P

Daarnaast is het volgens mij zo dat je salaris toeneemt tijdens je opleiding naarmate je je kwalificaties haalt (voor groundcontroller etc. )..
pi_152438996
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:18 schreef Awsom het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nou? 2100 bruto per maand is iets van 1600/1700 netto, in ieder geval geen 1100. :P

Daarnaast is het volgens mij zo dat je salaris toeneemt tijdens je opleiding naarmate je je kwalificaties haalt (voor groundcontroller etc. )..
Ow ik had het even opgezocht en ingevuld op zo'n site en die gaf 1100 aan haha

Ja maar dat is maar kleine bonus en die kwalificaties zijn pas op het eind, wanneer meeste al afgevallen zijn. Eerste twee jaar zit je iedegeval vast op dat salaris.
Dat wordt door LVNL zelf ook gezegd op de officiele site.

[ Bericht 3% gewijzigd door IgotAquestion op 09-05-2015 20:31:41 ]
pi_152439201
Beetje stom inderdaad, ik had per ongeluk jaarsalaris ipv maandelijks salaris ingevoerd. Dus 1600 per maand, dat is alsnog maar net boven minimum en dus daar kom je vaak maar net van rond en dus niet iets waarmee je andere dingen kan afbetalen.

@ntm
hangt dat ook niet een beetje af waar je het hebt gedaan?
Zo hoorde ik dat de KLM zijn wachtlijst van eigen opleiding sterk aan dalen is.

Ook zegt de klm:
In 2014 zijn er 192 mensen die de opleiding aan de KLM Flight Academy hebben gedaan, gestart bij de KLM. Inmiddels staat de teller voor 2015 op 32. Dit houdt in dat er momenteel nog 150 mensen zijn die wachten op een eventuele indiensttreding bij de KLM. Ongeveer driekwart daarvan heeft al een vliegende baan bij maatschappijen als Transavia, Arke en Jetairfly. Verwachting is dat de KLM de komende jaren 80 tot 100 man per jaar in totaal nodig heeft, wij stellen onze intake hier op af.
pi_152439394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:28 schreef IgotAquestion het volgende:
Beetje stom inderdaad, ik had per ongeluk jaarsalaris ipv maandelijks salaris ingevoerd. Dus 1600 per maand, dat is alsnog maar net boven minimum en dus daar kom je vaak maar net van rond en dus niet iets waarmee je andere dingen kan afbetalen.

@ntm
hangt dat ook niet een beetje af waar je het hebt gedaan?
Zo hoorde ik dat de KLM zijn wachtlijst van eigen opleiding sterk aan dalen is.

Ook zegt de klm:
In 2014 zijn er 192 mensen die de opleiding aan de KLM Flight Academy hebben gedaan, gestart bij de KLM. Inmiddels staat de teller voor 2015 op 32. Dit houdt in dat er momenteel nog 150 mensen zijn die wachten op een eventuele indiensttreding bij de KLM. Ongeveer driekwart daarvan heeft al een vliegende baan bij maatschappijen als Transavia, Arke en Jetairfly. Verwachting is dat de KLM de komende jaren 80 tot 100 man per jaar in totaal nodig heeft, wij stellen onze intake hier op af.
Ja dat hoorde ik ook, KLM heb je nog redelijk goede kans om ergens terecht te komen. Mijn vriend zat bij CAE Oxford. Hij krijgt regelmatig van de school vacatures getipt, maar tot nu toe heeft dat niks uitgehaald.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152440014
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:28 schreef IgotAquestion het volgende:
Beetje stom inderdaad, ik had per ongeluk jaarsalaris ipv maandelijks salaris ingevoerd. Dus 1600 per maand, dat is alsnog maar net boven minimum en dus daar kom je vaak maar net van rond en dus niet iets waarmee je andere dingen kan afbetalen.

@ntm
hangt dat ook niet een beetje af waar je het hebt gedaan?
Zo hoorde ik dat de KLM zijn wachtlijst van eigen opleiding sterk aan dalen is.

Ook zegt de klm:
In 2014 zijn er 192 mensen die de opleiding aan de KLM Flight Academy hebben gedaan, gestart bij de KLM. Inmiddels staat de teller voor 2015 op 32. Dit houdt in dat er momenteel nog 150 mensen zijn die wachten op een eventuele indiensttreding bij de KLM. Ongeveer driekwart daarvan heeft al een vliegende baan bij maatschappijen als Transavia, Arke en Jetairfly. Verwachting is dat de KLM de komende jaren 80 tot 100 man per jaar in totaal nodig heeft, wij stellen onze intake hier op af.
Kijk uit dat je niet twee dingen verward! KLM en KLS zijn twee verschillende dingen, ja de KLS is de preferred supplier van de KLM maar een opleiding bij de KLS volgen is geen garantie voor succes!

Natuurlijk is de KLS er ook bij gebaat om de toekomstperspectieven zo rooskleurig mogelijk af te schilderen. Het is een particuliere instantie die er immers bij gebaat is om zo veel mogelijk mensen op te leiden. Meer leerlingen = meer moneys.

En lees ook eens de berichten in de media over het weer waar de KLM zich in begeefd (en dan bedoel ik niet dat boven de wolken). Al met al denk ik dat aankomende piloten het de komende tijd nog erg zwaar gaan krijgen en de arbeidsvoorwaarden zwaar onder druk komen te staan.

Voor mij ook de reden om helaas af te zien van het starten van een particuliere piloten opleiding.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:34 schreef ntm het volgende:

[..]

Ja dat hoorde ik ook, KLM heb je nog redelijk goede kans om ergens terecht te komen. Mijn vriend zat bij CAE Oxford. Hij krijgt regelmatig van de school vacatures getipt, maar tot nu toe heeft dat niks uitgehaald.
NLS dus, moeilijker inderdaad. Vriend van mij heeft er ook gezeten en is met geluk bij Ryanair terecht gekomen. Aan de andere kant zitte er nu ook jongens uit zijn klas in de schuldsanering.
pi_152440569
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:53 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Kijk uit dat je niet twee dingen verward! KLM en KLS zijn twee verschillende dingen, ja de KLS is de preferred supplier van de KLM maar een opleiding bij de KLS volgen is geen garantie voor succes!

Natuurlijk is de KLS er ook bij gebaat om de toekomstperspectieven zo rooskleurig mogelijk af te schilderen. Het is een particuliere instantie die er immers bij gebaat is om zo veel mogelijk mensen op te leiden. Meer leerlingen = meer moneys.

En lees ook eens de berichten in de media over het weer waar de KLM zich in begeefd (en dan bedoel ik niet dat boven de wolken). Al met al denk ik dat aankomende piloten het de komende tijd nog erg zwaar gaan krijgen en de arbeidsvoorwaarden zwaar onder druk komen te staan.

Voor mij ook de reden om helaas af te zien van het starten van een particuliere piloten opleiding.

[..]

NLS dus, moeilijker inderdaad. Vriend van mij heeft er ook gezeten en is met geluk bij Ryanair terecht gekomen. Aan de andere kant zitte er nu ook jongens uit zijn klas in de schuldsanering.
Arbeidsvoorwaarden worden er niet beter op. Net als Ryanair bijvoorbeeld, mijn vriend had ook klasgenoten die daarvoor werden aangenomen. Moest je 30.000 erbij lenen voor de typerating en op oproepbasis o.i.d. dus ook niet zeker voor bepaalde tijd. Het is wel een kans maar niet ideaal. Slim van je dat je niet bent begonnen aan de opleiding, het is sowieso geen slimme keuze nu.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')