abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:32:51 #101
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151796989
Snap het vergelijk met een WO-studie niet zo, zijn totaal verschillend: Praktisch vs. Theoretisch, Specialistisch vs Generalistisch. Je hoeft absoluut geen academisch brein te hebben om VKL te worden, maar aan de andere kant halen heel veel academisch gekwalificeerden het juist ook weer niet.
pi_151797025
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:32 schreef Surferboy het volgende:
Snap het vergelijk met een WO-studie niet zo, zijn totaal verschillend: Theoretisch vs. Praktisch, Specialistisch vs Generalistisch. Je hoeft absoluut geen academisch brein te hebben om VKL te worden, maar aan de andere kant halen heel veel academisch gekwalificeerden het juist ook weer niet.
Geloof ik leef jij dan nog in het begin van de vorige eeuw :p Dat wat jij zegt over universitaire studies gaat allang niet meer op. Kijk alleen al naar de duale studies die je kan doen en het feit dat alle engineering studies heel erg praktijk gericht zijn. Verder heb je heel veel specialistische studies in het WO.
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:45:21 #103
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151797170
Ik denk dat ik prima in deze eeuw leef, heb zelf een tijd een engineering-studie gedaan voordat ik begon bij LVNL. Dus ik heb een redelijk idee waar ik het over heb. Het verschil zit hem niet in hoe ik WO-studies inschat, maar in hoe de meeste mensen de opleiding tot VKL inschatten.
pi_151797171
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:35 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Geloof ik leef jij dan nog in het begin van de vorige eeuw :p Dat wat jij zegt over universitaire studies gaat allang niet meer op. Kijk alleen al naar de duale studies die je kan doen en het feit dat alle engineering studies heel erg praktijk gericht zijn. Verder heb je heel veel specialistische studies in het WO.
Als je die wo studies vergelijkt met de opleiding tot lvl zijn ze alsnog generalistisch.
Daarbij is Surferboy hier al jaren luchtverkeersleider, dus als iemand weet hoe het is om de opleiding en het werk te doen.. ;)
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:40:58 #105
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151808395
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:08 schreef Awsom het volgende:

[..]

Het wordt nog eerder als BBL opleiding geaccrediteerd dan als een universitaire opleiding.
Nou nou, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Ik ben zelf (gelukkig) niet werkzaam bij een accreditatie-instelling zoals jij. Dus ik moet het puur met mijn eigen observaties doen.

In mijn klas zat vanalles qua achtergronden, MBO/Havo/Vwo/HBO/WO-masters. Qua theorie was het aanpoten voor degenen met wat minder affiniteit met techniek en luchtvaart,maar voor iedereen die een HBO-studie kan doen is zeker goed te doen mits je gemotiveerd bent.

Degene met MBO had er meer moeite mee.

De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.

Zoals een kandidaat met 2 masters én een commercieel vliegbrevet het stelde: Dit is voor het eerst dat ik iets niet onder de knie krijg.

Vandaar mijn opmerking, deze opleiding valt niet te vergelijken met normale HBO/WO studies.
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 20:50:56 #106
257132 crew  Awsom
pi_151808672
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Surferboy het volgende:
Nou nou, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Ik ben zelf (gelukkig) niet werkzaam bij een accreditatie-instelling zoals jij. Dus ik moet het puur met mijn eigen observaties doen.
Ik bedoel het niet negatief. :P Ik probeer alleen te zeggen dat het (m.i.) geen wetenschappelijke opleiding is maar een 99% beroepsgerichte opleiding.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Surferboy het volgende:
De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.
Dit zie ik ook als de grootste valkuil. Ik ben echt heel benieuwd of ik de druk/stress (?) aan kan tijdens de opleiding.
pi_151812476
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:55 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Je kunt het toch ook gewoon combineren. Inschrijven voor een studie en enkele dagen selectie doen.
Zou ik kunnen doen ja. Maar wat nou als ik wel door de selectie heen zou komen in het beste geval. Dan moet ik die andere studie weer stoppen. En aangezien mn tweede keus een duaal traject is, gaat dat niet zo makkelijk helaas...

Dat is eigenlijk het hele probleem. Ik zou veel liever luchtverkeersleider doen. Maar ik moet ook zekerheid hebben dat ik een studie heb volgend jaar. Dus wil ik me vast aanmelden voor iets anders. Alleen kan ik, doordat die andere studie vast zit aan een baan , niet zo makkelijk daar weer mee stoppen :)

Maar goed ik ga wel naar de selectie denk ik en dan maar even afwachten hoe het allemaal loopt!

[ Bericht 25% gewijzigd door Kleinester op 18-04-2015 23:00:26 ]
pi_151813921
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Nou nou, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Ik ben zelf (gelukkig) niet werkzaam bij een accreditatie-instelling zoals jij. Dus ik moet het puur met mijn eigen observaties doen.

In mijn klas zat vanalles qua achtergronden, MBO/Havo/Vwo/HBO/WO-masters. Qua theorie was het aanpoten voor degenen met wat minder affiniteit met techniek en luchtvaart,maar voor iedereen die een HBO-studie kan doen is zeker goed te doen mits je gemotiveerd bent.

Degene met MBO had er meer moeite mee.

De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.

Zoals een kandidaat met 2 masters én een commercieel vliegbrevet het stelde: Dit is voor het eerst dat ik iets niet onder de knie krijg.

Vandaar mijn opmerking, deze opleiding valt niet te vergelijken met normale HBO/WO studies.
dus jij hebt zelf de luchtverkeersopleiding niet gehaald?
omdat demuur zei dat je al jaren luchtverkeersleider bent
  zaterdag 18 april 2015 @ 23:46:31 #109
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151814181
Ik weet niet waar je dat uit mijn bericht leest, DeMuur heeft inderdaad gelijk ben een jaar of 5 volledig bevoegd als VKL.
pi_151814731
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:46 schreef Surferboy het volgende:
Ik weet niet waar je dat uit mijn bericht leest, DeMuur heeft inderdaad gelijk ben een jaar of 5 volledig bevoegd als VKL.
door dit:
'De praktische testen daarentegen liep iedereen op 2 na tegen hun mentale plafond aan. De 2 de het wel hebben gehaald waren niet de hoogst of laagst opgeleiden van de groep.'

en ook dat je zei dat mensen met mbo achtergrond met je in de klas zaten terwijl ik dacht dat alleen hbo propedeuse en hoger mee mochten doen
  zondag 19 april 2015 @ 00:36:23 #111
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151815411
Met MBO mocht je het ook proberen mits je een losse capaciteiten test deed voor de selectie. Weet eerlijk gezegd niet hoe dat nu precies zit.

Van de 2 die het gehaald hebben was ik er 1.
pi_151815493
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 00:36 schreef Surferboy het volgende:
Met MBO mocht je het ook proberen mits je een losse capaciteiten test deed voor de selectie. Weet eerlijk gezegd niet hoe dat nu precies zit.

Van de 2 die het gehaald hebben was ik er 1.
hoe zit dat dan?
word je meteen uit de opleiding gegooid als je een test niet haalt of is er ruimte voor herkansingen en verbeteringen?
pi_151818174
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:50 schreef Kleinester het volgende:

[..]

Zou ik kunnen doen ja. Maar wat nou als ik wel door de selectie heen zou komen in het beste geval. Dan moet ik die andere studie weer stoppen. En aangezien mn tweede keus een duaal traject is, gaat dat niet zo makkelijk helaas...

Dat is eigenlijk het hele probleem. Ik zou veel liever luchtverkeersleider doen. Maar ik moet ook zekerheid hebben dat ik een studie heb volgend jaar. Dus wil ik me vast aanmelden voor iets anders. Alleen kan ik, doordat die andere studie vast zit aan een baan , niet zo makkelijk daar weer mee stoppen :)

Maar goed ik ga wel naar de selectie denk ik en dan maar even afwachten hoe het allemaal loopt!
Dan ben je eigenlijk net te laat met aanmelden. Mijn tweede keus is namelijk ook een duaal traject en ik had me in december aangemeld voor luchtverkeersleider. Helaas half maart uitgevallen bij de selecties dus nu nog tijd genoeg om zaken voor het duale traject te regelen. Wat doe jij duaal? Mag DM/PM
pi_151833780
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 08:53 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Dan ben je eigenlijk net te laat met aanmelden. Mijn tweede keus is namelijk ook een duaal traject en ik had me in december aangemeld voor luchtverkeersleider. Helaas half maart uitgevallen bij de selecties dus nu nog tijd genoeg om zaken voor het duale traject te regelen. Wat doe jij duaal? Mag DM/PM
Tja dat is slim ja! Ik zat alleen tot maart in het buitenland voor reizen dus dat ging helaas ook niet haha. Maar goed het komt wel goed!
pi_151897729
Wat mij opviel op eerdere luchtverkeersleider forums op FOK was dat iedereen zo negatief deed over de studie. Dat er grote kans is dat je afvalt en maar weinige het redden. Dat je plan B moet hebben of al diploma moet hebben zodat als je in laatste jaar afvalt je niet met lege handen zit.

Maar las net dat zelfs al val je af je baan aangeboden krijgt, Meer dan 90% krijgt gewoon een baan die de opleiding doet, het enige verschil is dat je geen full ATC bent. Dus niet alles mag doen en overal geplaatst kan worden. Maar je bent nog steeds een ATC.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 19:49:13 #116
257132 crew  Awsom
pi_151901985
Hoe weet je dat 90% gewoon een baan daar krijgt dan?
pi_151902615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:49 schreef Awsom het volgende:
Hoe weet je dat 90% gewoon een baan daar krijgt dan?
Dat staat op hun site en het is 95% blijkbaar haha
  dinsdag 21 april 2015 @ 20:21:05 #118
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151903024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:08 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Dat staat op hun site en het is 95% blijkbaar haha
Linkje?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151903058
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:21 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Linkje?
nee geheim
  dinsdag 21 april 2015 @ 20:23:03 #120
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151903099
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:22 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

nee geheim
Ok, nuttige info op deze manier :O
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151903134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:23 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ok, nuttige info op deze manier :O
moest toch even zoeken naar link
rustig rustig

Waarom kiezen voor luchtverkeersleiding

Je hoort vaak dat het heel erg zwaar zou zijn om luchtverkeersleider te worden. De verkeersleiders die hier werken, kunnen het werk zeer goed aan en ervaren deze druk niet op de manier waarop er soms over gesproken wordt.

Er is vooral veel verwarring rondom de selectie. Om de juiste kandidaten te selecteren is deze erg uitvoerig en er vallen inderdaad behoorlijk wat kandidaten af tijdens de selectierondes.
Ook tijdens de opleiding vallen nog wel eens kandidaten af. Deze kandidaten blijven echter in 95% van de gevallen wel werkzaam bij LVNL. Meestal in de functie tot waar ze in de opleiding zijn gekomen, bijvoorbeeld Start-Up Controller, Ground Controller of FIC verkeersleider. Het afvallen klinkt dus erger dan het is, je haalt uiteindelijk niet alle ratings om all-round luchtverkeersleider op alle posities te worden, maar je hebt wel een baan gevonden die bij je past!
Tijdens het opleidingstraject wordt er alles aan gedaan om de leerlingen te coachen en te begeleiden zodat ze het beste uit zichzelf kunnen halen. Dit is voor iedere leerling anders, daarom is veel van de coaching individueel. Het is ons er alles aan gelegen om iedereen succesvol door de opleiding te laten komen.

dit is de info
pi_151904843
pfoe pfoe slecht hoor... zulke informatie over het hoofd zien en dan wel luchtverkeersleider willen worden :p haha
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:10:58 #124
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_151905203
Ik zou er niet teveel op rekenen...
pi_151905254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:10 schreef Surferboy het volgende:
Ik zou er niet teveel op rekenen...
waarop niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')