abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:56:27 #1
431881 BredeBrenda
Net zo breed als mijn broeder
pi_150976863
Tijd voor Luchtverkeersleider #12!

:)
pi_150976924
Even linkje naar het vorige topic: WGR / Luchtverkeersleider #11
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 11:00:30 #3
257132 crew  Awsom
pi_150976951
@igotaquestion;

Heb je je al aangemeld voor de selectie? Wanneer heb je de eerste ronde?
pi_150976990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:00 schreef Awsom het volgende:
@igotaquestion;

Heb je je al aangemeld voor de selectie? Wanneer heb je de eerste ronde?
Nee nog niet gedaan, wilde graag eerst wat meer weten aangezien de voorlichtingsdagen vol waren.
Maar als je je aanmeld hoe lang duurt het dan voor je aanvraag word goedgekeurd en je word uitgenodigd voor de eerste ronde?
Ik las ergens maximaal twee weken?
pi_150977497
Maak er 2 maanden van op dit moment, las in het vorige topic iemand die pas eind mei zijn eerste ronde heeft en zich 2 weken geleden aangemeld heeft ongeveer.

Als je de site en dit forum doorneemt dan voegt de voorlichtingsdag niet veel meer toe. Je krijgt alleen nog een kijkje op de zaal!
pi_150978051
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:17 schreef DeMuur het volgende:
Maak er 2 maanden van op dit moment, las in het vorige topic iemand die pas eind mei zijn eerste ronde heeft en zich 2 weken geleden aangemeld heeft ongeveer.

Als je de site en dit forum doorneemt dan voegt de voorlichtingsdag niet veel meer toe. Je krijgt alleen nog een kijkje op de zaal!
Hmm het is lastig.. ondanks mijn erg hoge cijfers vind ik mezelf niet bijster slim en met zoveel aanmeldingen zullen er wel echt van die natuur talenten tussen zitten vooral als het net als bij de fighterpilottests alleen maar gaat om truukjes.
De kwalificatie tests voor gevechtspiloot sloegen nergens op, zelfs de instructeur zei: 'dat het gewoon trainbaar is en diegene die voor alles een 1 uit 10 halen het volgende jaar makkelijk allemaal 9's halen.'

Ik wil absoluut niet zeggen dat dit ook het geval met deze tests is, ook omdat ik er absoluut niet over kan oordelen. Ik weet er weinig van af en vooral de beschrijving van die hogere fases klonk inderdaad alsof het om iets ging dat je echt nodig zou hebben. Een bepaald talent wat gewoon logischer wijs noodzakelijk is om luchtverkeersleider te worden.
Ik heb alleen wel mijn twijfels over de capaciteitentest, ik hoorde dat het te vergelijken is met een IQ test. Ik vind IQ testen echt nutteloos, dat zijn echt gewoon moment opnames.
Ik heb verscheidene gedaan bij officiele instanties en wat ik zeg ik vind mezelf helemaal niet intelligent maar haalde toch hoog erop. En zelfs al zou de score verdient zijn vind ik die testjes weinig met intelligentie te maken hebben.
pi_150978296
Het is ook een eerste scheiding van kaf en koren om het hard te stellen. Als jij ze zo makkelijk haalt dan zal je toch wel een redelijk niveau hebben ;) Vraag je in eerste instantie af of de functie je leuk lijkt en of je er vol voor wil gaan. Als dit al niet het geval is, zou ik ook de selectie niet gaan doen.
pi_150978652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:41 schreef DeMuur het volgende:
Het is ook een eerste scheiding van kaf en koren om het hard te stellen. Als jij ze zo makkelijk haalt dan zal je toch wel een redelijk niveau hebben ;) Vraag je in eerste instantie af of de functie je leuk lijkt en of je er vol voor wil gaan. Als dit al niet het geval is, zou ik ook de selectie niet gaan doen.
Ja maar dat is het hem juist, het lijkt mij dat iedereen een redelijk niveau heeft? Je moet vwo hebben met goed cijfer voor wiskunde (de andere voorwaarde voor als je geen vwo hebt is ook voor mijn met redelijk niveau).

Die capaciteitentest gaat dat op tijd? Is er een timer die loopt?
Pfff best lastig vragen te stellen, omdat je begrijpt dat mensen zo min mogelijk willen vertellen over de testen omdat anderen er toch hun voordeel mee kunnen doen en het is toch je concurrentie.

Van mij mocht iedereen weten wat precies de testen waren van gevechtspiloot, maar kon die andere groep ook wel begrijpen. Zodra je weet hoe de tests eruit zien, is het zo makkelijk je voor te bereiden en te zorgen dat je super goed scoort
pi_150979563
De hele FEAST is wel op tijd ja. Maar serieus, als je een paar iq testjes hebt gedaan ben je geoefend genoeg, lees tijdens de test de instructies goed en doe alles vervolgens gewoon zo goed en snel mogelijk..

Ook wordt iedereen die de selectie doet gevraagd niets te vertellen over de verschillende fases, omdat anders het hele doel van de selectie in gevaar komt. Ze willen puur het talent testen, en niet mensen de kans geven zich voor te bereiden als dat niet de bedoeling is (bij de grading krijg je die tijd dus wel).

Ik zou zeggen, schrijf je in en doe het. Niet geschoten is altijd mis.
pi_150979808
Ik zou zeggen, lees dit is door: https://www.luchtverkeers(...)-versie-feb-2015.pdf

En ja, misschien kan je op sommige testen beter scoren als je al weet wat het is, maar daarmee houd je niet alleen hun voor de gek, maar ook jezelf. Je komt jezelf dan vanzelf wel weer tegen, als hun het al niet doorhadden.
pi_150993000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:02 schreef IgotAquestion het volgende:

[..]

Nee nog niet gedaan, wilde graag eerst wat meer weten aangezien de voorlichtingsdagen vol waren.
Maar als je je aanmeld hoe lang duurt het dan voor je aanvraag word goedgekeurd en je word uitgenodigd voor de eerste ronde?
Ik las ergens maximaal twee weken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:17 schreef DeMuur het volgende:
Maak er 2 maanden van op dit moment, las in het vorige topic iemand die pas eind mei zijn eerste ronde heeft en zich 2 weken geleden aangemeld heeft ongeveer.

Als je de site en dit forum doorneemt dan voegt de voorlichtingsdag niet veel meer toe. Je krijgt alleen nog een kijkje op de zaal!
Ik zal me inderdaad maar snel inschrijven als je dit jaar nog zou willen starten. Ik kreeg 2 dagen na mijn sollicitatie goedkeuring. Dat was begin maart en ik heb de eerste ronde 20 mei(Laatste datum van Batch 7 van de 9).
pi_150994235
Is het trouwens zo dat je met een oogafwijking van -6 of slechter sowieso word afgewezen? Van de pilotenopleiding bij de luchtmacht weet ik dat er uitzonderingen zijn, is dat bij de opleiding tot luchtverkeersleider ook zo?
pi_150994626
Nee, daar is geen uitzondering voor.
pi_150997154
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:33 schreef Timothy1987 het volgende:
Nee, daar is geen uitzondering voor.
pi_151069615
Helaas, wat is daar eigenlijk de reden voor? Met lenzen/bril op de goede sterkte zie je nog steeds goed, en met laseren van je ogen/lens implantaten zou het helemaal niet meer uit moeten maken lijkt me?
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 20:34:09 #16
257132 crew  Awsom
pi_151069888
Iets met wettelijke eisen
pi_151071522
Voor de precieze redenen kan je beter even contact opnemen met recruitment!

Tel: 020-4063639 of
Email: recruitment@lvnl.nl

Denk alleen dat het inderdaad simpelweg regeltjes zijn waar aan voldaan moet worden. En wellicht is de kans dat je over 20 jaar niet meer betrouwbaar kan kijken wel groot?
pi_151071591
Ik hoorde laatst wel een mooie theorie: als je bril van je hoofd af valt en je collega er direct op stapt, moet je natuurlijk nog wel iets kunnen onderscheiden.
pi_151072648
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:15 schreef DeMuur het volgende:
Voor de precieze redenen kan je beter even contact opnemen met recruitment!

Tel: 020-4063639 of
Email: recruitment@lvnl.nl

Denk alleen dat het inderdaad simpelweg regeltjes zijn waar aan voldaan moet worden. En wellicht is de kans dat je over 20 jaar niet meer betrouwbaar kan kijken wel groot?
Das wel een goeie, meteen even doen!

Ik kan me voorstellen dat het gewoon regeltjes zijn ja, maar ik dacht dat een van jullie misschien de exacte reden wist. In ieder geval bedankt voor de informatie.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 21:43:17 #20
257132 crew  Awsom
pi_151072768
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:17 schreef Viezze het volgende:
Ik hoorde laatst wel een mooie theorie: als je bril van je hoofd af valt en je collega er direct op stapt, moet je natuurlijk nog wel iets kunnen onderscheiden.
met -5 ga je echt niks zien op die radarschermen, laat staan in de toren ... je gaat geen vliegtuig meer onderscheiden :P
pi_151073189
Ja weet dat het niet zo is, maar vond het wel een geinige theorie :+
  vrijdag 27 maart 2015 @ 00:59:15 #22
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_151079966
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:17 schreef Viezze het volgende:
Ik hoorde laatst wel een mooie theorie: als je bril van je hoofd af valt en je collega er direct op stapt, moet je natuurlijk nog wel iets kunnen onderscheiden.
Daarom moet je altijd een reservebril bij je hebben. Dus die vlieger gaat niet op.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:40 schreef Gilan het volgende:

[..]

Das wel een goeie, meteen even doen!

Ik kan me voorstellen dat het gewoon regeltjes zijn ja, maar ik dacht dat een van jullie misschien de exacte reden wist. In ieder geval bedankt voor de informatie.
Bijlage 2 wetten.nl Hier bij punt 13 staan de eisen voor de ogen. Zoals gezegd, dus wettelijk geregeld.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_151295723
Zo, net feedback gesprek gehad. Zoals ik al verwachtte was de 2de test van de grading niet voldoende, raakte het overzicht kwijt en werd daardoor ook zeer kritisch op mijzelf en enigszins gefrustreerd dat het niet wilde lukken. Verder de voorgaande testen wel bovengemiddeld gescoord, voor de insiders 7 op feast, dart en multi pass. Ook in de uitkomsten van het assessment kan ik mij goed vinden. Al met al kan ik dus stellen dat ze een goed beeld van me hebben gekregen. Succes allen! :)
pi_151296060
Mooi dat je je goed kunt vinden in de feedback. De multipass test is toch niet een onderdeel wat meetelt tijdens de selectie?
pi_151296112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:13 schreef barsema7 het volgende:
Mooi dat je je goed kunt vinden in de feedback. De multipass test is toch niet een onderdeel wat meetelt tijdens de selectie?
Dat had ik ook begrepen, anders had ik hem beter niet kunnen maken. :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')