abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 maart 2015 @ 10:44:38 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150976500
quote:
Twee jaar nadat Angelina Jolie (39) uit voorzorg haar beide borsten liet verwijderen, heeft de actrice opnieuw preventief een zware operatie ondergaan. Artsen hebben haar eileiders en eierstokken weggehaald om haar kans op kanker te verkleinen.

Dat schrijft de actrice in een ingezonden stuk The New York Times, de krant waarin ze ook haar eerdere operatie bekendmaakte. Jolie is draagster het BRCA2-gen. Ze heeft daardoor een sterk verhoogde kans op eierstokkanker. Ze verloor eerder al haar oma, moeder en een tante aan kanker.

Afgelopen week ging Jolie onder het mes, zo schrijft ze. Als gevolg van de operatie is nu de menopauze begonnen. ,,Het is niet mogelijk om elk risico volledig uit te sluiten en ik houd een verhoogde kans op kanker. Ik blijf ondertussen proberen op natuurlijke wijze mijn immuunsysteem te versterken. Ik voel me vrouwelijk en sta vierkant achter de keuzes ik maak voor mijzelf en voor mijn familie. Ik weet dat mijn kinderen nooit zullen hoeven zeggen dat hun moeder is overleden aan eierstokkanker.

Jolie is getrouwd met collega-acteur Brad Pitt. Samen hebben ze zes kinderen.
Ohwjee. :o

http://www.nytimes.com/20(...)top-span-region&_r=1
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_150976615
Ergens is ze wel stoer om het preventief aan te pakken...
pi_150976636
Waarom niet gewoon af en toe een fullbody scan doen? Tegenwoordig is kanker aan het begin met zoveel geld wel aan te pakken toch?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_150976736
quote:
Ik weet dat mijn kinderen nooit zullen hoeven zeggen dat hun moeder is overleden aan eierstokkanker.
Maar mogelijk wel aan een andere vorm straks? ;(
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:02:41 #5
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_150977007
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:49 schreef dimmak het volgende:
Waarom niet gewoon af en toe een fullbody scan doen? Tegenwoordig is kanker aan het begin met zoveel geld wel aan te pakken toch?
ik snap haar wel. Het is nu zwaar, maar mocht ze ziek worden is haar "lijdensweg" nog veel zwaarder.

Voorkomen is beter dan genezen.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_150979270
Ze is wel drastisch bezig zeg.
Eerst haar borsten preventief laten verwijderen en nu dan haar eierstokken.
pi_150993578


:9
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_150997704
quote:
Risico’s van een BRCA genmutatie
Vrouwen die drager zijn van een BRCA genmutatie hebben een sterk verhoogd risico op borstkanker en op eierstokkanker. Het risico om voor de leeftijd van 70 jaar borstkanker te krijgen, is voor vrouwen met een BRCA1 of BRCA2 mutatie 60-80 procent. Vrouwen zonder BRCA genmutatie hebben een risico van ca. 11 procent op borstkanker.
Het risico om gedurende hun leven eierstokkanker te krijgen, is voor vrouwen met een BRCA1 mutatie 30-60 procent en voor vrouwen met een BRCA2 mutatie 5-20 procent. Vrouwen zonder een BRCA genmutatie hebben een risico van ongeveer 0,7 procent om voor het 70e jaar eierstokkanker te ontwikkelen.
Ik begrijp het wel :Y zit ook in mijn familie maar ik heb gelukkig die mutatie niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:36:18 #9
409579 LuDann
All the way
pi_150997797
Ik geloof dat ze dit al langer van plan was? Dat heeft ze toen ze haar borsten liet verwijderen al gemeld dacht ik.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:37:58 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150997867
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:49 schreef dimmak het volgende:
Waarom niet gewoon af en toe een fullbody scan doen? Tegenwoordig is kanker aan het begin met zoveel geld wel aan te pakken toch?
Ja vet chill Aan de chemo's
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:48:24 #11
66083 Platina
78th Element
pi_150998360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:48 schreef zarGon het volgende:
Ergens is ze wel stoer om het preventief aan te pakken...
Wat is er 'stoer' aan. Gewoon een verstandige keuze.
pi_151000964
Een verstandige keuze, maar ook wel een hele moeilijke.

Weet wel dat een aantal familieleden van mij zich niet eens willen laten testen op het gen. Die hebben gekozen voor jaarlijkse onderzoeken om er zsm bij te zijn als er wel wat aan de hand is. En van hun moeder was zeker dat die het gen iig wel had. Maar zij wilden dat toch liever niet weten.

Ik moest destijds getest worden vanwege een bepaalde medische ingreep en heb toen ook wel na moeten denken over de opties als ik het gen zou hebben, zeker toen bleek dat mijn vader het wel had. En dat was al moeilijk, maar als je eenmaal echt voor die keuze staat is het natuurlijk nog vele malen moeilijker. Het is behoorlijk ingrijpend om zoiets te laten doen. Ik neigde toen wel naar die keuze omdat alleen onderzoek mij toch nog een te groot risico leek, maar niet iedereen denkt er zo over. En ik weet ook niet of ik het doorgezet had als ik wel het gen had gehad.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Trouwste user 2022 woensdag 25 maart 2015 @ 09:56:59 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_151011193
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:34 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel :Y zit ook in mijn familie maar ik heb gelukkig die mutatie niet.
Heb het ook in mijn familie meegemaakt. Is echt ingrijpend.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_151012485
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:48 schreef Platina het volgende:

[..]

Wat is er 'stoer' aan. Gewoon een verstandige keuze.
:Y

Ik geloof niet dat iedereen snapt dat mensen met dit gen de keuze krijgen voorgelegd door de artsen: of alles weghalen (wat het beste is), of altijd in angst leven en voortdurend onderzoeken moeten ondergaan. Het is niet zo dat Angelina Jolie hier iets heel revolutionairs en tegendraads doet, ze luistert gewoon naar het advies van haar artsen en dat is alleen maar verstandig. Mensen die het niet doen, steken toch een beetje hun kop in het zand. Ook die keuze valt te respecteren, maar het is wel minder verstandig.

Dat idee van full body scans is ook onzin: kanker kan heel agressief zijn en dan is het bij het eerste 'vlekje' al te laat.
  Trouwste user 2022 woensdag 25 maart 2015 @ 15:08:14 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_151020880
Goeie post Nadine.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:09:21 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151020925
Nasty hoor, eierstokken laten verwijderen, dan kom je dus direct in de overgang (fysiek gezien, qua verouderingsproces en dergelijke).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151021749
Ik begrijp het helemaal. Ik heb het in de familie meegemaakt en dat is niet iets wat je te ligt moet opvatten. Bovendien is ze natuurlijk ook moeder en ze wil er nog aardig wat jaren voor haar kinderen zijn. Ok, kanker is tegenwoordig beter te bestrijden maar dat zegt nog niets, het kan namelijk altijd terugkomen.
pi_151135779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

:Y

Ik geloof niet dat iedereen snapt dat mensen met dit gen de keuze krijgen voorgelegd door de artsen: of alles weghalen (wat het beste is), of altijd in angst leven en voortdurend onderzoeken moeten ondergaan. Het is niet zo dat Angelina Jolie hier iets heel revolutionairs en tegendraads doet, ze luistert gewoon naar het advies van haar artsen en dat is alleen maar verstandig. Mensen die het niet doen, steken toch een beetje hun kop in het zand. Ook die keuze valt te respecteren, maar het is wel minder verstandig.

Dat idee van full body scans is ook onzin: kanker kan heel agressief zijn en dan is het bij het eerste 'vlekje' al te laat.
Heel goed uitgelegd, Nadine O+

En beter een vervroegde overgang dan helemaal nooit de overgang meemaken en tig kinderen achterlaten....
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_176054211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:49 schreef dimmak het volgende:
Waarom niet gewoon af en toe een fullbody scan doen? Tegenwoordig is kanker aan het begin met zoveel geld wel aan te pakken toch?
Eierstokkanker is heel lastig om op een vroege stadium te ontdekken. Ook met een fullbody scan. Dat is de reden dat het zo dodelijk is. Het wordt vaak te laat ontdekt. Beste optie is dus gewoon verwijderen.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  woensdag 27 december 2017 @ 23:00:05 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_176058414
Je reageert op een post van een jaartje of twee en een half geleden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')