abonnement Unibet Coolblue
pi_151597359
Twee dingen.

1. WTF is dit:

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

2. Na een inactieve periode (drukte @ work, en verminderde FM-interesse want omstandigheden en jaarlijkse FM-dip (die heb ik altijd na een x aantal maanden na release)) nu weer de smaak te pakken (een leuke Roda-game gehad b.v.)

Nu heb ik geen idee waarmee te beginnen. De eerste persoon die in dit topic een club noemt uit de bovenste twee divisies van de volgende landen, maar BUITEN de traditionele top, met die club ga ik spelen:

- Nederland
- Belgie
- Duitsland
- Engeland
- Spanje
- Italie
- Frankrijk
- Polen
- Turkije
- Oekraine
- Rusland
- Brazilie
- Amerika (altijd al eens MLS willen doen
Portugal
  zondag 12 april 2015 @ 00:20:35 #127
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_151597517
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:16 schreef Vanillekwark het volgende:
Twee dingen.

1. WTF is dit: [ afbeelding ]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

2. Na een inactieve periode (drukte @ work, en verminderde FM-interesse want omstandigheden en jaarlijkse FM-dip (die heb ik altijd na een x aantal maanden na release)) nu weer de smaak te pakken (een leuke Roda-game gehad b.v.)

Nu heb ik geen idee waarmee te beginnen. De eerste persoon die in dit topic een club noemt uit de bovenste twee divisies van de volgende landen, maar BUITEN de traditionele top, met die club ga ik spelen:

- Nederland
- Belgie
- Duitsland
- Engeland
- Spanje
- Italie
- Frankrijk
- Polen
- Turkije
- Oekraine
- Rusland
- Brazilie
- Amerika (altijd al eens MLS willen doen
Portugal
Union Berlin
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 12 april 2015 @ 00:21:04 #128
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_151597537
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:16 schreef Vanillekwark het volgende:
Twee dingen.

1. WTF is dit: [ afbeelding ]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

2. Na een inactieve periode (drukte @ work, en verminderde FM-interesse want omstandigheden en jaarlijkse FM-dip (die heb ik altijd na een x aantal maanden na release)) nu weer de smaak te pakken (een leuke Roda-game gehad b.v.)

Nu heb ik geen idee waarmee te beginnen. De eerste persoon die in dit topic een club noemt uit de bovenste twee divisies van de volgende landen, maar BUITEN de traditionele top, met die club ga ik spelen:

- Nederland
- Belgie
- Duitsland
- Engeland
- Spanje
- Italie
- Frankrijk
- Polen
- Turkije
- Oekraine
- Rusland
- Brazilie
- Amerika (altijd al eens MLS willen doen
Portugal
http://lowerleaguemanager.com/Paco.html
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_151597691
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:20 schreef PirE het volgende:

[..]

Union Berlin
Je bent de eerste he :P
quote:
Helaas de tweede :P
pi_151597899
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:20 schreef PirE het volgende:

[..]

Union Berlin
Kan het zijn dat ivm rechten die club in FM Berlin-Köpenick Dammfeld heet? :P
  zondag 12 april 2015 @ 00:39:31 #131
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_151598029
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:33 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Kan het zijn dat ivm rechten die club in FM Berlin-Köpenick Dammfeld heet? :P
1e wat ik altijd doe is een real-name fix installeren zodat je de juiste clubnamen krijgt. Ze spelen in de 2. Bundesliga. Het is ook de enige club uit Berlijn in de 2. Bundesliga. Berlin-kopschop dambord zal dan wel goed zijn.

http://sortitoutsi.net/do(...)or-fm15-beta02032014
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_151598045
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:39 schreef PirE het volgende:

[..]

1e wat ik altijd doe is een real-name fix installeren zodat je de juiste clubnamen krijgt. Ze spelen in de 2. Bundesliga. Het is ook de enige club uit Berlijn in de 2. Bundesliga. Berlin-kopschop dambord zal dan wel goed zijn.

http://sortitoutsi.net/do(...)or-fm15-beta02032014
Dank, gedownload ;) *edit* of niet, moet me registreren. Geen zin in :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2015 00:43:11 ]
  zondag 12 april 2015 @ 00:47:27 #133
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_151598202
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:40 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dank, gedownload ;) *edit* of niet, moet me registreren. Geen zin in :')
https://www.sendspace.com/file/hvzwrh
http://uploaded.net/file/eyy9o39b
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_151598273
quote:
Ik hou van je doortastendheid.
  zondag 12 april 2015 @ 08:09:56 #135
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_151600978
Ja, na de 3de plek van vorig jaar nu weer kampioen. Siggi is halverwege het seizoen verkocht omdat ik teveel spitsen had. Supporters woest.
Aangezien ik meer dan 100 contractspelers had na de inname van de jeugd (waar dit jaar zowaar een speler bijzit die het eerste kan gaan halen), ben ik wat aan het verkopen geslagen.
Defour is verkocht, Bolat is verkocht. Waarschijnlijk ook nog Andersen of Halilovic verkopen, dan denk ik een niet te grote selectie te hebben.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_151649580
Zojuist ontving ik het volgende bericht:



Hiermee komt op 25 Mei 2025 een eind aan een prachtige carrière game.
Ik doe hem later vandaag helemaal uit de doeken.
pi_151656035
Op 15 januari van dit jaar start een nieuwe game in Football Manager. Ik had een paar maand daarvoor een game gehad met PSV waarmee ik de CL won en was wel weer een beetje uitgespeeld.
De games die ik zo af en toe daarna startte, eindigden vaak al in een vroeg stadium. Er zat weinig uitdaging in.

Toch wilde ik nog een keer iets totaal anders proberen. Mijn doel werd om met de reputatie van een Zondag Amateur uiteindelijk de CL te winnen met Barcelona, Real Madrid, Manchester United of Chelsea. Om hier uiteindelijk te belanden, moest er echter wel van onderaf begonnen worden.
En dan bedoel ik ook echt onderaan.



Op 15 januari start ik werkloos. Op dat moment staan vele competities open waarop begonnen kan worden. Na enkele afwijzingen op het niveau van clubteams uit Wales kom ik in september 2012 terecht bij het Finse AC Oulu. In de tweede divisie van Finland wordt er verwacht dat een respectabele positie op de ranglijst wordt behaald.

De gehele competitie stelt geen donder voor en elke willekeurige eindpositie op de ranglijst is mogelijk. Je keepers spelen de bal recht in de voeten van de spits van de tegenpartij en je eigen spitsen missen elke kans één op één met de keeper.

Slechts één enkele speler is een uitzondering. Dit is de ondertussen 40 jarige ex-Heereveen speler Mika Nurmela:



Gelukkig heeft deze oude meester weinig blessures en weet hij het team naar een respectabele eindpositie te krijgen. Met een derde plaats is het bestuur tevreden gesteld.



Maar al direct is het duidelijk dat je met dit team de oorlog nooit gaat winnen. FC Oulu is verschrikkelijk zwak. Daarnaast kent de Finse competitie een winterstop van bijna 6 maanden. Zo'n lange tijd stil zitten is voor niemand leuk en daarom wordt er besloten om ontslag te nemen.

Lang hoeft er niet gewacht te worden. Een klop op de deur bij het Portugese Santa Clara en doorstart kan gemaakt worden. Santa Clara is een kleine club in de Portugese tweede divisie.

Santa Clara heeft een geschatte waarde van 775k, maar een balans van -1,75 miljoen euro. Weinig mee te presteren zo lijkt het. Ondanks de prognose van een 10e plaats, blijkt al snel dat hier veel meer uit te halen valt. Onder leiding van aanvoerder en tevens oud-Spartaan Moreno Freire wordt een het kampioenschap behaald.



Ook in de Portugese Eredivisie gaat het Santa Clara gemakkelijk af. Met enkele gerichte aankopen wordt op het hoogste niveau de 8e eindpositie behaald. Iedere wedstrijd weer moest alles op alles worden gesteld om de overwinning binnen te halen. Een heerlijk seizoen om te doen.



Een hogere positie is onmogelijk. Het maximale is echt wel uit Santa Clara gehaald. Bovendien komt er geen budget vrij voor aankopen om de selectie versterken.
Mijn naam is ondertussen gevestigd in de voetballerij en betere clubs zijn voor handen.

De volgende club op mijn pad is Cardiff City. Deze club uit Wales is het jaar ervoor gepromoveerd naar het hoogste niveau in Engeland. De selectie is waardeloos, maar na het jaar bij Santa Clara verwacht ik alles aan te kunnen.

Dit blijkt echter een misvatting. Het lukt niet om met Cardiff City op het hoogste niveau actief te blijven. In de winterstop worden snel nog dure aankopen gedaan om degradatie af te wenden, maar dit plan slaagt niet. Degradatie is met een 18e plaats een feit. Het bestuur besluit vervolgens om me te ontslaan. Gelijk hebben ze.
De aankopen uit de winterstop brengen in het tweede jaar overigens nog zwaar in de problemen en de club komt er tot aan het eind van mijn carrière niet meer bovenop. Ik heb persoonlijk Cardiff City kapot gemaakt.



Lange tijd blijf ik vervolgens werkloos. De gedachte dat ik voldoende krediet had opgebouwd voor een leuke middenmoter in Portugal, Duitsland, Frankrijk of Italië blijkt een illusie. In genade wordt ik aan genomen bij het oude Amkar Perm
Amkar Perm speelt op het hoogste niveau in de Russische competitie. De prognose is een 14e plaats. Met een competitie bestaande uit 16 team eindigt Amkar op de 13e plaats.

De club is financieel dik in orde met een balans van 6 miljoen en een transferbudget van 1,13 miljoen euro en 200k per week aan salarissen. De Russische competitie is een spannende competitie. De grote clubs zijn Lokomotiv -, Dinamo-, CSKA-, en Spartak Moscow, Anzhi, Rubin Kazan en Kuban Krasnodar. Daaronder kan iedereen van iedereen winnen. Door de financiële worden sterke aankopen gedaan en de subtop en daarbij plaatsing voor Europa League ligt voor het oprapen.

Maar dan blijkt dat ik een fout heb begaan. Ik heb middelmatige Russen verkocht en allemaal fantastische buitenlanders gehaald. Echter had ik niet door dat in de Russische competitie je iedere wedstrijd maximaal 7 buitenlanders in je selectie moet hebben. In totaal had ik nog maar 8 russen in mijn team. Dit ging ik nooit volhouden.

Snel nam ik ontslag. Weer kon er geen team worden opgebouwd en na Cardiff City had ik ook nu Amkar Perm kapot gemaakt. Overigens is Amkar Perm nooit gedegradeerd en hebben mijn opvolgers het veel beter dan ik gedaan.

In het seizoen 2017/2018 kon ik vervolgens aan de slag bij het Franse Stade Rennais. Na 15 wedstrijden werd de vorige trainer met een teleurstellende 18e plaats de laan uit gestuurd. Na 23 wedstrijden had ik deze Fransen nog naar een 12e plek weten te krijgen.
Maar aangezien deze club een schuld had van 12 miljoen en ook de toekomstige financiën er niet goed uitzagen, besloot ik weer te vertrekken. Dit kwam overigens ook door de club die op de stoep stond.

Benfica benaderde me. Al vele jaren had Benfica al niks meer gewonnen. Met een prognose van 4e werd er niet al te veel druk op mij gelegd. De selectie was top, maar uit balans. Vooral door salarissen. Financieel stond er een verlies van zo'n 30 miljoen euro. Dure spelers werden vervolgens verkocht en gerichte aankopen werden met het vrijgekomen geld gedaan.



Op Brahimi na was iedere aankoop een voltreffer. De club was financieel weer gezond en er stond een ploeg die voor vele jaren mee kon in de top.



Slechts twee punten achter Porto eindigde Benfica. Wel werd de League Cup gewonnen.
Europees er al snel uit tegen Olympique Marseille op doelsaldo. Maar de eerste prijs sinds de promotie uit divisie 2 van Portugal was binnen.

Hoewel het met Benfica prima ging, was de Portugese competitie zelf ver afgegleden. De Portugese competitie had nog maar de 9e plaats van alle competities. Duitsland stond op plek 3. En laat nou net in Duitsland Borussia M'Gladbach zonder coach te zitten. In eerste instantie niet de meest aansprekende naam, maar Gladbach was derde geëindigd en ging net als Benfica in de CL spelen.
Echter had Gladbach veel meer budget en betere spelers.

Na sollicitatie was ik al snel coach van deze Duitse ploeg. Hier bleef het niet bij. Ook het Nederlands elftal zocht naar een opvolger Pim Verbeek. Dit aanbod kon ik natuurlijk niet afslaan en nu was ik coach van zowel Borussia M'Gladbach als het Nederlands elftal.

Gladbach floreerde onder mijn leiding. In het eerste jaar eindigden de Duitsers met 80 punten op de tweede plaats. Evenveel als Bayern Munchen alleen 30 doelpunten minder.
Het jaar erop weer tweede, maar nu met 79 punten en 6 punten minder dan der Rekord Meister.

Europees werd niks klaar gespeeld. In het eerste Europese jaar verloor ik in de eerste ronde van Barcelona en in het tweede jaar ging ik er in de groepsronde met een vierde plaats er al uit.

Maar al met al ging het prima.


Tot dit moment:


Te mooi om negeren. En dus werd ik coach van Inter.
Inter Milan benaderde me duidelijk alleen vanwege mijn prestaties met Gladbach.
Het Nederlands elftal eindige al direct in de eerste ronde na groepsfase met een 1-0 nederlaag tegen Argentinië. Een rode kaart in de 30e minuut was onoverkoombaar.

Op het moment dat Inter bij mij aanklopte, stonden ze op de 17e plaats. Een 5e plaats werd nog bereikt, maar ik kwam 2 punten te kort voor de Champions League plaatsing.

Het jaar erop werd wel het kampioenschap behaald en daarmee was pas het eerste kampioenschap ooit behaald op het hoogste niveau. Voor Inter zelf was het ook het eerste kampioenschap sinds jaren.

Het jaar erop werd overigens weer niks gepresteerd in Europa en werd slechts de kwartfinale bereikt. Ook in de competitie werd slechts de vierde plaats behaald. Dit was tegenwoordig niet meer genoeg voor CL, maar gaf slechts recht op Europa League voetbal.

Gelukkig kwam het EK eraan. Mooi even wat afwisseling en weer wat anders dan weer een seizoen in Italië. En het EK verliep top:


De loting zat zeer mee. Duitsland was pas de eerste echte krachtmeting in het toernooi.
Deze werd dan ook terecht verloren.

Nu was Inter Milan aan de beurt. De competitie verliep goed, maar de uitdaging was wel een beetje weg. Vanaf dit moment hield ik de grote clubs uit Europa nauwlettend in de gaten.
Real Madrid en Barcelona hadden nog altijd in 2024 respectievelijk José Mourinho en Sep Guardiola aan het roer. Manchester United en Chelsea waren ondertussen van het huidige niveau van Liverpool. Arsenal was nu de allergrootste van Engeland met 4 titels op rij.

Guardiola en Mazarri de coach van Arsenal waren qua status onaantastbaar. José Mourinho stond in december 2024 echter op een teleurstellende 8e plaats. Hoewel hij twee jaar op rij de titel won en ook de CL binnenhaalde werd Mourinho na 14 jaar Real Madrid ontslagen. Ook ik diende direct mijn ontslag in bij Inter Milan en solliciteerde bij Real Madrid.

Ik werd direct de opvolger bij de Madrilenen. De doelstelling voor deelname finale CL en meedoen om de titel lagen nog open. In de winterstop had ik 160 miljoen euro om vrij te besteden. De selectie was top, maar verdedigend was er geen back-up. Voor 80 miljoen werden top verdedigers binnengehaald en de aanval ingezet.

En die aanval lukte vrij aardig.


Binnen no-time stond Real Madrid aan de top in de Primera Division. Alleen een uitwedstrijd tegen Barcelona werd gelijkgespeeld. Verder alles gewonnen. Uiteindelijk bedroeg de voorsprong op nummer 2 Barcelona 14 punten.

Dan de CL. Vrijwel alles werd gemakkelijk gewonnen. Alleen voor Arsenal bestond er angst. Dat team had zoveel geweldenaren.
Deze angst was echter totaal niet nodig. Arsenal had aardig wat geschorsten en ik had een man in vorm.




De finale werd gespeeld tegen Bayern Munchen.
Deze club was er ook eentje van formaat en had in tegenstelling tot Arsenal geen geschorsten of geblesseerden.
Het werd een fantastische finale.
Een afgekeurde goal van Bayern
Een gemiste penalty van Bayern
Een afgekeurd goal van Real Madrid
Schot op de paal door Bayern
Schot op de lat door Real Madrid
Schot op de lat door Real Madrid
Schot op de paal door Bayern Munchen in de 93e minuut.

De Madrilenen waren in de extra tijd toch echt te sterk voor de Duitsers en wonnen verdiend:



Na 3 maanden heb ik mijn game eindelijk succesvol afgerond.
Ik kan je zo'n absoluut aanraden. Al is het absoluut af en toe moeilijk afscheid te nemen van een ploeg die je zelf in elkaar hebt gezet.




Ik denk dat ik de komende tijd maar lekker vaak bij Frans Timmermans op bezoek ga.

[ Bericht 0% gewijzigd door alf89 op 13-04-2015 19:56:19 ]
pi_151759124
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:51 schreef alf89 het volgende:
Op 15 januari van dit jaar start een nieuwe game in Football Manager. Ik had een paar maand daarvoor een game gehad met PSV waarmee ik de CL won en was wel weer een beetje uitgespeeld.
De games die ik zo af en toe daarna startte, eindigden vaak al in een vroeg stadium. Er zat weinig uitdaging in.

Toch wilde ik nog een keer iets totaal anders proberen. Mijn doel werd om met de reputatie van een Zondag Amateur uiteindelijk de CL te winnen met Barcelona, Real Madrid, Manchester United of Chelsea. Om hier uiteindelijk te belanden, moest er echter wel van onderaf begonnen worden.
En dan bedoel ik ook echt onderaan.

[ afbeelding ]

Op 15 januari start ik werkloos. Op dat moment staan vele competities open waarop begonnen kan worden. Na enkele afwijzingen op het niveau van clubteams uit Wales kom ik in september 2012 terecht bij het Finse AC Oulu. In de tweede divisie van Finland wordt er verwacht dat een respectabele positie op de ranglijst wordt behaald.

De gehele competitie stelt geen donder voor en elke willekeurige eindpositie op de ranglijst is mogelijk. Je keepers spelen de bal recht in de voeten van de spits van de tegenpartij en je eigen spitsen missen elke kans één op één met de keeper.

Slechts één enkele speler is een uitzondering. Dit is de ondertussen 40 jarige ex-Heereveen speler Mika Nurmela:

[ afbeelding ]

Gelukkig heeft deze oude meester weinig blessures en weet hij het team naar een respectabele eindpositie te krijgen. Met een derde plaats is het bestuur tevreden gesteld.

[ afbeelding ]

Maar al direct is het duidelijk dat je met dit team de oorlog nooit gaat winnen. FC Oulu is verschrikkelijk zwak. Daarnaast kent de Finse competitie een winterstop van bijna 6 maanden. Zo'n lange tijd stil zitten is voor niemand leuk en daarom wordt er besloten om ontslag te nemen.

Lang hoeft er niet gewacht te worden. Een klop op de deur bij het Portugese Santa Clara en doorstart kan gemaakt worden. Santa Clara is een kleine club in de Portugese tweede divisie.

Santa Clara heeft een geschatte waarde van 775k, maar een balans van -1,75 miljoen euro. Weinig mee te presteren zo lijkt het. Ondanks de prognose van een 10e plaats, blijkt al snel dat hier veel meer uit te halen valt. Onder leiding van aanvoerder en tevens oud-Spartaan Moreno Freire wordt een het kampioenschap behaald.

[ afbeelding ]

Ook in de Portugese Eredivisie gaat het Santa Clara gemakkelijk af. Met enkele gerichte aankopen wordt op het hoogste niveau de 8e eindpositie behaald. Iedere wedstrijd weer moest alles op alles worden gesteld om de overwinning binnen te halen. Een heerlijk seizoen om te doen.

[ afbeelding ]

Een hogere positie is onmogelijk. Het maximale is echt wel uit Santa Clara gehaald. Bovendien komt er geen budget vrij voor aankopen om de selectie versterken.
Mijn naam is ondertussen gevestigd in de voetballerij en betere clubs zijn voor handen.

De volgende club op mijn pad is Cardiff City. Deze club uit Wales is het jaar ervoor gepromoveerd naar het hoogste niveau in Engeland. De selectie is waardeloos, maar na het jaar bij Santa Clara verwacht ik alles aan te kunnen.

Dit blijkt echter een misvatting. Het lukt niet om met Cardiff City op het hoogste niveau actief te blijven. In de winterstop worden snel nog dure aankopen gedaan om degradatie af te wenden, maar dit plan slaagt niet. Degradatie is met een 18e plaats een feit. Het bestuur besluit vervolgens om me te ontslaan. Gelijk hebben ze.
De aankopen uit de winterstop brengen in het tweede jaar overigens nog zwaar in de problemen en de club komt er tot aan het eind van mijn carrière niet meer bovenop. Ik heb persoonlijk Cardiff City kapot gemaakt.

[ afbeelding ]

Lange tijd blijf ik vervolgens werkloos. De gedachte dat ik voldoende krediet had opgebouwd voor een leuke middenmoter in Portugal, Duitsland, Frankrijk of Italië blijkt een illusie. In genade wordt ik aan genomen bij het oude Amkar Perm
Amkar Perm speelt op het hoogste niveau in de Russische competitie. De prognose is een 14e plaats. Met een competitie bestaande uit 16 team eindigt Amkar op de 13e plaats.

De club is financieel dik in orde met een balans van 6 miljoen en een transferbudget van 1,13 miljoen euro en 200k per week aan salarissen. De Russische competitie is een spannende competitie. De grote clubs zijn Lokomotiv -, Dinamo-, CSKA-, en Spartak Moscow, Anzhi, Rubin Kazan en Kuban Krasnodar. Daaronder kan iedereen van iedereen winnen. Door de financiële worden sterke aankopen gedaan en de subtop en daarbij plaatsing voor Europa League ligt voor het oprapen.

Maar dan blijkt dat ik een fout heb begaan. Ik heb middelmatige Russen verkocht en allemaal fantastische buitenlanders gehaald. Echter had ik niet door dat in de Russische competitie je iedere wedstrijd maximaal 7 buitenlanders in je selectie moet hebben. In totaal had ik nog maar 8 russen in mijn team. Dit ging ik nooit volhouden.

Snel nam ik ontslag. Weer kon er geen team worden opgebouwd en na Cardiff City had ik ook nu Amkar Perm kapot gemaakt. Overigens is Amkar Perm nooit gedegradeerd en hebben mijn opvolgers het veel beter dan ik gedaan.

In het seizoen 2017/2018 kon ik vervolgens aan de slag bij het Franse Stade Rennais. Na 15 wedstrijden werd de vorige trainer met een teleurstellende 18e plaats de laan uit gestuurd. Na 23 wedstrijden had ik deze Fransen nog naar een 12e plek weten te krijgen.
Maar aangezien deze club een schuld had van 12 miljoen en ook de toekomstige financiën er niet goed uitzagen, besloot ik weer te vertrekken. Dit kwam overigens ook door de club die op de stoep stond.

Benfica benaderde me. Al vele jaren had Benfica al niks meer gewonnen. Met een prognose van 4e werd er niet al te veel druk op mij gelegd. De selectie was top, maar uit balans. Vooral door salarissen. Financieel stond er een verlies van zo'n 30 miljoen euro. Dure spelers werden vervolgens verkocht en gerichte aankopen werden met het vrijgekomen geld gedaan.

[ afbeelding ]

Op Brahimi na was iedere aankoop een voltreffer. De club was financieel weer gezond en er stond een ploeg die voor vele jaren mee kon in de top.

[ afbeelding ]

Slechts twee punten achter Porto eindigde Benfica. Wel werd de League Cup gewonnen.
Europees er al snel uit tegen Olympique Marseille op doelsaldo. Maar de eerste prijs sinds de promotie uit divisie 2 van Portugal was binnen.

Hoewel het met Benfica prima ging, was de Portugese competitie zelf ver afgegleden. De Portugese competitie had nog maar de 9e plaats van alle competities. Duitsland stond op plek 3. En laat nou net in Duitsland Borussia M'Gladbach zonder coach te zitten. In eerste instantie niet de meest aansprekende naam, maar Gladbach was derde geëindigd en ging net als Benfica in de CL spelen.
Echter had Gladbach veel meer budget en betere spelers.

Na sollicitatie was ik al snel coach van deze Duitse ploeg. Hier bleef het niet bij. Ook het Nederlands elftal zocht naar een opvolger Pim Verbeek. Dit aanbod kon ik natuurlijk niet afslaan en nu was ik coach van zowel Borussia M'Gladbach als het Nederlands elftal.

Gladbach floreerde onder mijn leiding. In het eerste jaar eindigden de Duitsers met 80 punten op de tweede plaats. Evenveel als Bayern Munchen alleen 30 doelpunten minder.
Het jaar erop weer tweede, maar nu met 79 punten en 6 punten minder dan der Rekord Meister.

Europees werd niks klaar gespeeld. In het eerste Europese jaar verloor ik in de eerste ronde van Barcelona en in het tweede jaar ging ik er in de groepsronde met een vierde plaats er al uit.

Maar al met al ging het prima.
[ afbeelding ]

Tot dit moment:
[ afbeelding ]

Te mooi om negeren. En dus werd ik coach van Inter.
Inter Milan benaderde me duidelijk alleen vanwege mijn prestaties met Gladbach.
Het Nederlands elftal eindige al direct in de eerste ronde na groepsfase met een 1-0 nederlaag tegen Argentinië. Een rode kaart in de 30e minuut was onoverkoombaar.

Op het moment dat Inter bij mij aanklopte, stonden ze op de 17e plaats. Een 5e plaats werd nog bereikt, maar ik kwam 2 punten te kort voor de Champions League plaatsing.

Het jaar erop werd wel het kampioenschap behaald en daarmee was pas het eerste kampioenschap ooit behaald op het hoogste niveau. Voor Inter zelf was het ook het eerste kampioenschap sinds jaren.
[ afbeelding ]
Het jaar erop werd overigens weer niks gepresteerd in Europa en werd slechts de kwartfinale bereikt. Ook in de competitie werd slechts de vierde plaats behaald. Dit was tegenwoordig niet meer genoeg voor CL, maar gaf slechts recht op Europa League voetbal.

Gelukkig kwam het EK eraan. Mooi even wat afwisseling en weer wat anders dan weer een seizoen in Italië. En het EK verliep top:

[ afbeelding ]
De loting zat zeer mee. Duitsland was pas de eerste echte krachtmeting in het toernooi.
Deze werd dan ook terecht verloren.

Nu was Inter Milan aan de beurt. De competitie verliep goed, maar de uitdaging was wel een beetje weg. Vanaf dit moment hield ik de grote clubs uit Europa nauwlettend in de gaten.
Real Madrid en Barcelona hadden nog altijd in 2024 respectievelijk José Mourinho en Sep Guardiola aan het roer. Manchester United en Chelsea waren ondertussen van het huidige niveau van Liverpool. Arsenal was nu de allergrootste van Engeland met 4 titels op rij.

Guardiola en Mazarri de coach van Arsenal waren qua status onaantastbaar. José Mourinho stond in december 2024 echter op een teleurstellende 8e plaats. Hoewel hij twee jaar op rij de titel won en ook de CL binnenhaalde werd Mourinho na 14 jaar Real Madrid ontslagen. Ook ik diende direct mijn ontslag in bij Inter Milan en solliciteerde bij Real Madrid.

Ik werd direct de opvolger bij de Madrilenen. De doelstelling voor deelname finale CL en meedoen om de titel lagen nog open. In de winterstop had ik 160 miljoen euro om vrij te besteden. De selectie was top, maar verdedigend was er geen back-up. Voor 80 miljoen werden top verdedigers binnengehaald en de aanval ingezet.

En die aanval lukte vrij aardig.
[ afbeelding ]

Binnen no-time stond Real Madrid aan de top in de Primera Division. Alleen een uitwedstrijd tegen Barcelona werd gelijkgespeeld. Verder alles gewonnen. Uiteindelijk bedroeg de voorsprong op nummer 2 Barcelona 14 punten.

Dan de CL. Vrijwel alles werd gemakkelijk gewonnen. Alleen voor Arsenal bestond er angst. Dat team had zoveel geweldenaren.
Deze angst was echter totaal niet nodig. Arsenal had aardig wat geschorsten en ik had een man in vorm.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De finale werd gespeeld tegen Bayern Munchen.
Deze club was er ook eentje van formaat en had in tegenstelling tot Arsenal geen geschorsten of geblesseerden.
Het werd een fantastische finale.
Een afgekeurde goal van Bayern
Een gemiste penalty van Bayern
Een afgekeurd goal van Real Madrid
Schot op de paal door Bayern
Schot op de lat door Real Madrid
Schot op de lat door Real Madrid
Schot op de paal door Bayern Munchen in de 93e minuut.

De Madrilenen waren in de extra tijd toch echt te sterk voor de Duitsers en wonnen verdiend:

[ afbeelding ]

Na 3 maanden heb ik mijn game eindelijk succesvol afgerond.
Ik kan je zo'n absoluut aanraden. Al is het absoluut af en toe moeilijk afscheid te nemen van een ploeg die je zelf in elkaar hebt gezet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik denk dat ik de komende tijd maar lekker vaak bij Frans Timmermans op bezoek ga.
Leuk stukje. ^O^
  vrijdag 17 april 2015 @ 20:08:08 #139
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_151782847
Prima lichting ^O^

pi_151805948
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:08 schreef inZanity het volgende:
Prima lichting ^O^

[ afbeelding ]
Dat is een beste nieuwe aanwas, doemijdiemaar ^O^

Mijn ploeg lijkt op het moment vooral heel goed te zijn in geblesseerd raken. Heb nu 5 langdurige blessures. En afgelopen wedstrijd raakte alle drie mijn aanvallende middenvelders op rechts geblesseerd. Best een prestatie. :{
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 18 april 2015 @ 21:05:59 #141
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_151809152
Het is inmiddels 2020 het is bijna tijd voor het EK met Frankrijk en met Feyenoord heb ik de Kuip kunnen uitbouwen en zijn we net weer voor de 5e keer op rij kampioen geworden.

Dit was de eerste wedstrijd na het kampioenschap

En hoewel ik in mijn eerste seizoen de uefa cup pakte is het nog nooit gelukt om die andere te pakken.

Tevens heb ik een aanbieding van Chelsea gekregen in de winterstop en gepakt en opgeslagen om nog een keer mee verder te gaan. Maar nu we met Feyenoord net een nieuwe stadion hebben gebouwd en gasten als Van Gastel en Van Leeuwen tegen het Nederlands elftal aan kloppen ben ik eigenlijk nog veel te benieuwd tot hoe ver we kunnen rijken.

However na het winnen van de Champions League kan het alleen nog maar slechter gaan natuurlijk dus we kijken het nog even aan. Ik heb Feyenoord uitstel gevraagd voor het verlengen van mijn contract en daar zijn ze mee akkoord. Ik vraag me alleen af of ze met het einde van het seizoen het einde van de Eredivisie bedoelen of dat ik ook mijn besluit mag nemen na het ek waar ik me eigenlijk gewoon vol op Frankrijk wil kunnen richten.

Met Frankrijk gaat het trouwens ook goed, 2 geweldige regens voor de spits positie spelende bij Chelsea en Madrid van beide nog geen 22, Een geweldige regen van 21 voor op het middenveld heeft sinds een halfjaar een basisplaats bij Barcelona en dat is precies op tijd om hem mee te nemen denk ik. Wat trouwens leuk is aan die eerste twee regens toen ik ze voor het eerst opriep voor Frankrijk liep er een bij fc Basel en de andere ergens bij een lage ploeg in de franse competitie en ik zie het toch als mijn verdienste dat ze nu bij Chelsea en Madrid spelen.
(Om maar even een van Gaaltje te doen)

Verder zijn alle grote sterren van nu bij Frankrijk 32 of ouder maar Griezmann en Kurt Zouma zijn ook uitgegroeid tot wereld toppers. Alleen Pogba scoort slecht tot matig bij Frankrijk met gemiddeld een 6, Maar goed zijn tijd is voorbij als Barca regen aanhaakt.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 18 april 2015 @ 21:08:34 #142
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_151809242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:08 schreef inZanity het volgende:
Prima lichting ^O^

[ afbeelding ]
Lekker ik zou alleen de bovenste 5 een contract aanbieden.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 19 april 2015 @ 17:29:17 #143
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_151830668
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:08 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Lekker ik zou alleen de bovenste 5 een contract aanbieden.
Ik heb de eerste zeven genomen. Salarissen zijn toch vet laag bij die jonkies.
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 19 april 2015 @ 23:58:10 #144
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_151846721
En in 2020 staan we er dan eindelijk

Europa cup 1 finale.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 20 april 2015 @ 02:05:00 #145
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_151848771

Helaas klote pingels in het spel..
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 02:17:01 #146
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_151848795
quote:
13s.gif Op maandag 20 april 2015 02:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas klote pingels in het spel..
;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 20 april 2015 @ 22:35:44 #147
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_151876864
Intussen is de zomer van 2020 aangebroken en dat betekend natuurlijk EK !
Deze mannen gaan het doen :

Veel verwacht ik van Lamy, En Guyot. Salvary van Madrid is even goed maar heeft de pech dat Lamy in de spits staat, Of dit terecht is moet het toernooi blijken.


De openingswedstrijd was een makkie voor mijn Frankrijk tevens ziet de oplettende kijker dat ook Denemarken en Scotland in mijn poule zaten.

Denemarken verloren we van met 3-1 door een Vrije trap en 2 pingels voor de Denen dus was er even paniek, Maar gelukkig Schotland was een maatje te klein en na een rode kaart in de 47e minuut voor de Schotten maakt ze geen schijn van kans meer en de uitslag was 4-1.

Vervolgens kwam de 2e ronde :

Die we wonnen met 3-1 na verlening , Verder in het screenshot let op bij de topscorer twee spelers uit mijn Franse selectie en gold old Tony die nog bij mijn Feyenoord speelt staat derde.

Ook de kwart finale ging gewonnen van Roemenië vrij simpel, En de volgende tegenstander in de halve finale is Rusland.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 20 april 2015 @ 23:28:58 #148
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_151878919
Ondertussen regel ik van uit Rusland ook natuurlijk nog gewoon de dagelijks dingen in Rotterdam:


Hadzikic is mijn nieuwe keeper.
Bilal was eindelijk betaalbaar en Rabiot is als backup voor Clasie en Ajer .

Tevens oa Toornstra Schuurman en Kasdorp laten gaan die zijn niet meegegroeid met de club.
Hendrixx ondanks zijn sterke tweede seizoen ook maar de deur uit gedaan, Die heeft me ook 10 miljoen gekost en anders verkoop ik hem misschien met verlies dus toen Stoke kwam was het bye bye, Als vervanger zit ik te twijfelen om Calvin Verdonk terug te halen die ik drie seizoenen geleden aan Arsenal heb verkocht voor 22 miljoen maar die speelt er never nooit en dat is toch wel zonde van de potentie is geweldig.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 21 april 2015 @ 01:42:04 #149
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_151881825
En het sprookje ging verder :

Met een paar wisselspelers omdat de vermoeidheid steeds meer doorsloeg.
Maar gelukkig door en wat volgende was Engeland.
De grote rivaliteit tussen Frankrijk en Engeland zou dit een beladen duel maken.



Lamy gaf niet thuis. Savary kwam er voor hem in en aangezien hij 1 op 1 loopt met 11 goals in 11 interlands wist ik dat het goed moest gaan.

Daarmee kwam het Ek met Frankrijk ten einde:
En misschien grijp ik wel een nieuwe kans
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:16:16 #150
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_151892054
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:51 schreef alf89 het volgende:
Op 15 januari van dit jaar start een nieuwe game in Football Manager. Ik had een paar maand daarvoor een game gehad met PSV waarmee ik de CL won en was wel weer een beetje uitgespeeld.
De games die ik zo af en toe daarna startte, eindigden vaak al in een vroeg stadium. Er zat weinig uitdaging in.

Toch wilde ik nog een keer iets totaal anders proberen. Mijn doel werd om met de reputatie van een Zondag Amateur uiteindelijk de CL te winnen met Barcelona, Real Madrid, Manchester United of Chelsea. Om hier uiteindelijk te belanden, moest er echter wel van onderaf begonnen worden.
En dan bedoel ik ook echt onderaan.

[ afbeelding ]

Op 15 januari start ik werkloos. Op dat moment staan vele competities open waarop begonnen kan worden. Na enkele afwijzingen op het niveau van clubteams uit Wales kom ik in september 2012 terecht bij het Finse AC Oulu. In de tweede divisie van Finland wordt er verwacht dat een respectabele positie op de ranglijst wordt behaald.

De gehele competitie stelt geen donder voor en elke willekeurige eindpositie op de ranglijst is mogelijk. Je keepers spelen de bal recht in de voeten van de spits van de tegenpartij en je eigen spitsen missen elke kans één op één met de keeper.

Slechts één enkele speler is een uitzondering. Dit is de ondertussen 40 jarige ex-Heereveen speler Mika Nurmela:

[ afbeelding ]

Gelukkig heeft deze oude meester weinig blessures en weet hij het team naar een respectabele eindpositie te krijgen. Met een derde plaats is het bestuur tevreden gesteld.

[ afbeelding ]

Maar al direct is het duidelijk dat je met dit team de oorlog nooit gaat winnen. FC Oulu is verschrikkelijk zwak. Daarnaast kent de Finse competitie een winterstop van bijna 6 maanden. Zo'n lange tijd stil zitten is voor niemand leuk en daarom wordt er besloten om ontslag te nemen.

Lang hoeft er niet gewacht te worden. Een klop op de deur bij het Portugese Santa Clara en doorstart kan gemaakt worden. Santa Clara is een kleine club in de Portugese tweede divisie.

Santa Clara heeft een geschatte waarde van 775k, maar een balans van -1,75 miljoen euro. Weinig mee te presteren zo lijkt het. Ondanks de prognose van een 10e plaats, blijkt al snel dat hier veel meer uit te halen valt. Onder leiding van aanvoerder en tevens oud-Spartaan Moreno Freire wordt een het kampioenschap behaald.

[ afbeelding ]

Ook in de Portugese Eredivisie gaat het Santa Clara gemakkelijk af. Met enkele gerichte aankopen wordt op het hoogste niveau de 8e eindpositie behaald. Iedere wedstrijd weer moest alles op alles worden gesteld om de overwinning binnen te halen. Een heerlijk seizoen om te doen.

[ afbeelding ]

Een hogere positie is onmogelijk. Het maximale is echt wel uit Santa Clara gehaald. Bovendien komt er geen budget vrij voor aankopen om de selectie versterken.
Mijn naam is ondertussen gevestigd in de voetballerij en betere clubs zijn voor handen.

De volgende club op mijn pad is Cardiff City. Deze club uit Wales is het jaar ervoor gepromoveerd naar het hoogste niveau in Engeland. De selectie is waardeloos, maar na het jaar bij Santa Clara verwacht ik alles aan te kunnen.

Dit blijkt echter een misvatting. Het lukt niet om met Cardiff City op het hoogste niveau actief te blijven. In de winterstop worden snel nog dure aankopen gedaan om degradatie af te wenden, maar dit plan slaagt niet. Degradatie is met een 18e plaats een feit. Het bestuur besluit vervolgens om me te ontslaan. Gelijk hebben ze.
De aankopen uit de winterstop brengen in het tweede jaar overigens nog zwaar in de problemen en de club komt er tot aan het eind van mijn carrière niet meer bovenop. Ik heb persoonlijk Cardiff City kapot gemaakt.

[ afbeelding ]

Lange tijd blijf ik vervolgens werkloos. De gedachte dat ik voldoende krediet had opgebouwd voor een leuke middenmoter in Portugal, Duitsland, Frankrijk of Italië blijkt een illusie. In genade wordt ik aan genomen bij het oude Amkar Perm
Amkar Perm speelt op het hoogste niveau in de Russische competitie. De prognose is een 14e plaats. Met een competitie bestaande uit 16 team eindigt Amkar op de 13e plaats.

De club is financieel dik in orde met een balans van 6 miljoen en een transferbudget van 1,13 miljoen euro en 200k per week aan salarissen. De Russische competitie is een spannende competitie. De grote clubs zijn Lokomotiv -, Dinamo-, CSKA-, en Spartak Moscow, Anzhi, Rubin Kazan en Kuban Krasnodar. Daaronder kan iedereen van iedereen winnen. Door de financiële worden sterke aankopen gedaan en de subtop en daarbij plaatsing voor Europa League ligt voor het oprapen.

Maar dan blijkt dat ik een fout heb begaan. Ik heb middelmatige Russen verkocht en allemaal fantastische buitenlanders gehaald. Echter had ik niet door dat in de Russische competitie je iedere wedstrijd maximaal 7 buitenlanders in je selectie moet hebben. In totaal had ik nog maar 8 russen in mijn team. Dit ging ik nooit volhouden.

Snel nam ik ontslag. Weer kon er geen team worden opgebouwd en na Cardiff City had ik ook nu Amkar Perm kapot gemaakt. Overigens is Amkar Perm nooit gedegradeerd en hebben mijn opvolgers het veel beter dan ik gedaan.

In het seizoen 2017/2018 kon ik vervolgens aan de slag bij het Franse Stade Rennais. Na 15 wedstrijden werd de vorige trainer met een teleurstellende 18e plaats de laan uit gestuurd. Na 23 wedstrijden had ik deze Fransen nog naar een 12e plek weten te krijgen.
Maar aangezien deze club een schuld had van 12 miljoen en ook de toekomstige financiën er niet goed uitzagen, besloot ik weer te vertrekken. Dit kwam overigens ook door de club die op de stoep stond.

Benfica benaderde me. Al vele jaren had Benfica al niks meer gewonnen. Met een prognose van 4e werd er niet al te veel druk op mij gelegd. De selectie was top, maar uit balans. Vooral door salarissen. Financieel stond er een verlies van zo'n 30 miljoen euro. Dure spelers werden vervolgens verkocht en gerichte aankopen werden met het vrijgekomen geld gedaan.

[ afbeelding ]

Op Brahimi na was iedere aankoop een voltreffer. De club was financieel weer gezond en er stond een ploeg die voor vele jaren mee kon in de top.

[ afbeelding ]

Slechts twee punten achter Porto eindigde Benfica. Wel werd de League Cup gewonnen.
Europees er al snel uit tegen Olympique Marseille op doelsaldo. Maar de eerste prijs sinds de promotie uit divisie 2 van Portugal was binnen.

Hoewel het met Benfica prima ging, was de Portugese competitie zelf ver afgegleden. De Portugese competitie had nog maar de 9e plaats van alle competities. Duitsland stond op plek 3. En laat nou net in Duitsland Borussia M'Gladbach zonder coach te zitten. In eerste instantie niet de meest aansprekende naam, maar Gladbach was derde geëindigd en ging net als Benfica in de CL spelen.
Echter had Gladbach veel meer budget en betere spelers.

Na sollicitatie was ik al snel coach van deze Duitse ploeg. Hier bleef het niet bij. Ook het Nederlands elftal zocht naar een opvolger Pim Verbeek. Dit aanbod kon ik natuurlijk niet afslaan en nu was ik coach van zowel Borussia M'Gladbach als het Nederlands elftal.

Gladbach floreerde onder mijn leiding. In het eerste jaar eindigden de Duitsers met 80 punten op de tweede plaats. Evenveel als Bayern Munchen alleen 30 doelpunten minder.
Het jaar erop weer tweede, maar nu met 79 punten en 6 punten minder dan der Rekord Meister.

Europees werd niks klaar gespeeld. In het eerste Europese jaar verloor ik in de eerste ronde van Barcelona en in het tweede jaar ging ik er in de groepsronde met een vierde plaats er al uit.

Maar al met al ging het prima.
[ afbeelding ]

Tot dit moment:
[ afbeelding ]

Te mooi om negeren. En dus werd ik coach van Inter.
Inter Milan benaderde me duidelijk alleen vanwege mijn prestaties met Gladbach.
Het Nederlands elftal eindige al direct in de eerste ronde na groepsfase met een 1-0 nederlaag tegen Argentinië. Een rode kaart in de 30e minuut was onoverkoombaar.

Op het moment dat Inter bij mij aanklopte, stonden ze op de 17e plaats. Een 5e plaats werd nog bereikt, maar ik kwam 2 punten te kort voor de Champions League plaatsing.

Het jaar erop werd wel het kampioenschap behaald en daarmee was pas het eerste kampioenschap ooit behaald op het hoogste niveau. Voor Inter zelf was het ook het eerste kampioenschap sinds jaren.
[ afbeelding ]
Het jaar erop werd overigens weer niks gepresteerd in Europa en werd slechts de kwartfinale bereikt. Ook in de competitie werd slechts de vierde plaats behaald. Dit was tegenwoordig niet meer genoeg voor CL, maar gaf slechts recht op Europa League voetbal.

Gelukkig kwam het EK eraan. Mooi even wat afwisseling en weer wat anders dan weer een seizoen in Italië. En het EK verliep top:

[ afbeelding ]
De loting zat zeer mee. Duitsland was pas de eerste echte krachtmeting in het toernooi.
Deze werd dan ook terecht verloren.

Nu was Inter Milan aan de beurt. De competitie verliep goed, maar de uitdaging was wel een beetje weg. Vanaf dit moment hield ik de grote clubs uit Europa nauwlettend in de gaten.
Real Madrid en Barcelona hadden nog altijd in 2024 respectievelijk José Mourinho en Sep Guardiola aan het roer. Manchester United en Chelsea waren ondertussen van het huidige niveau van Liverpool. Arsenal was nu de allergrootste van Engeland met 4 titels op rij.

Guardiola en Mazarri de coach van Arsenal waren qua status onaantastbaar. José Mourinho stond in december 2024 echter op een teleurstellende 8e plaats. Hoewel hij twee jaar op rij de titel won en ook de CL binnenhaalde werd Mourinho na 14 jaar Real Madrid ontslagen. Ook ik diende direct mijn ontslag in bij Inter Milan en solliciteerde bij Real Madrid.

Ik werd direct de opvolger bij de Madrilenen. De doelstelling voor deelname finale CL en meedoen om de titel lagen nog open. In de winterstop had ik 160 miljoen euro om vrij te besteden. De selectie was top, maar verdedigend was er geen back-up. Voor 80 miljoen werden top verdedigers binnengehaald en de aanval ingezet.

En die aanval lukte vrij aardig.
[ afbeelding ]

Binnen no-time stond Real Madrid aan de top in de Primera Division. Alleen een uitwedstrijd tegen Barcelona werd gelijkgespeeld. Verder alles gewonnen. Uiteindelijk bedroeg de voorsprong op nummer 2 Barcelona 14 punten.

Dan de CL. Vrijwel alles werd gemakkelijk gewonnen. Alleen voor Arsenal bestond er angst. Dat team had zoveel geweldenaren.
Deze angst was echter totaal niet nodig. Arsenal had aardig wat geschorsten en ik had een man in vorm.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De finale werd gespeeld tegen Bayern Munchen.
Deze club was er ook eentje van formaat en had in tegenstelling tot Arsenal geen geschorsten of geblesseerden.
Het werd een fantastische finale.
Een afgekeurde goal van Bayern
Een gemiste penalty van Bayern
Een afgekeurd goal van Real Madrid
Schot op de paal door Bayern
Schot op de lat door Real Madrid
Schot op de lat door Real Madrid
Schot op de paal door Bayern Munchen in de 93e minuut.

De Madrilenen waren in de extra tijd toch echt te sterk voor de Duitsers en wonnen verdiend:

[ afbeelding ]

Na 3 maanden heb ik mijn game eindelijk succesvol afgerond.
Ik kan je zo'n absoluut aanraden. Al is het absoluut af en toe moeilijk afscheid te nemen van een ploeg die je zelf in elkaar hebt gezet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik denk dat ik de komende tijd maar lekker vaak bij Frans Timmermans op bezoek ga.
_O_
hallo dus dit noemen ze nou twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')