abonnement Unibet Coolblue
pi_150933392
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar hebben die patiënten dat aan verdiend?
Geen idee, maar ik heb er ook geen trek in :D
  zondag 22 maart 2015 @ 22:49:04 #52
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150933398
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:38 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb het al eens vaker verteld, zal het nu doen voor de mensen hier die denken WAAROM ZIT DE MORFINE ER NOG NIET IN?!!!!

Pijnstilling werkt in traptreden. Daar is een reden voor. Ten eerste zorgt het voor uniformiteit in pijnstilling, ten tweede geeft het verpleegkundigen een vaste werkwijze en ten derde wordt op die manier opgebouwd naar sterkere medicijnen, zonder onnodig de patiënt vrij te stellen aan de mogelijke bijwerkingen van sterke medicatie.

Trap 1 is paracetamol. Voor volwassenen als toto is de dosering 4x1 gram

Wanneer dit niet voldoende is wordt er overgestapt naar de volgende stap.

Trap 2 is paracetamol + NSAID. Dit zijn middelen als ibuprofen, diclofenac, celebrex ed.

Trap 3 is PCM, een NSAID, en een zwak opiaat. Meestal wordt hier tramadol gebruikt.

Trap 4 is PCM, NSAID, en een opiaat. Morfine bijvoorbeeld.

Doordat toto nooit voorbij stap 1 is gekomen, is het lastig om stappen over te slaan. Dit omdat, als er meer pijnstilling dan nodig is wordt gegeven, verkeerde reacties kunnen ontstaan. Dit kkan variëren van misselijkheid tot flauwvallen en stoppen met ademhalen.

Men doet altijd heel onzinnig over paracetamol en bijvoorbeeld diclofenac, omdat het zo makkelijk verkrijgbare middelen zijn, maar mits correct ingenomen is heel, heel veel operatieve pijn behandelbaar met deze middelen.
Nou nou niet boos worden hoor :+ :+
Toto hoeft van mij niet perse aan de morfine, maar iets van pijnstilling lijkt me wel lekker als ik het zo hoor van zijn beschrijving.
En daar zijn ze dan ook niet zo snel in :P

Trouwens ik kreeg een keer na een flinke tandartsbehandeling morfine, dat kwam omdat ik heel dramatisch gezeurd had :o :+
Wel een heerlijkheid hoor, ineens alle pijn weg, rust heerlijkheidddddddd en lekker slapen :9
Rayen 2½ jaar!
  zondag 22 maart 2015 @ 22:50:38 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150933475
Ik vond het wel een informatieve post van cc.
The love you take is equal to the love you make.
pi_150933496
Nou nou, als dat al flink verwoord is, zal ik de zijden handschoentjes weer aandoen :').

M'n punt blijft staan in ieder geval. Er wordt hier al iets te lang iets te negatief gedaan over de zorg, en met zo'n takkelastige casus kan dat best wat minder.
pi_150933500
Ik hou het even niet bij allemaal :D thanks komrad
pi_150933600
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:38 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb het al eens vaker verteld, zal het nu doen voor de mensen hier die denken WAAROM ZIT DE MORFINE ER NOG NIET IN?!!!!

Pijnstilling werkt in traptreden. Daar is een reden voor. Ten eerste zorgt het voor uniformiteit in pijnstilling, ten tweede geeft het verpleegkundigen een vaste werkwijze en ten derde wordt op die manier opgebouwd naar sterkere medicijnen, zonder onnodig de patiënt vrij te stellen aan de mogelijke bijwerkingen van sterke medicatie.

Trap 1 is paracetamol. Voor volwassenen als toto is de dosering 4x1 gram

Wanneer dit niet voldoende is wordt er overgestapt naar de volgende stap.

Trap 2 is paracetamol + NSAID. Dit zijn middelen als ibuprofen, diclofenac, celebrex ed.

Trap 3 is PCM, een NSAID, en een zwak opiaat. Meestal wordt hier tramadol gebruikt.

Trap 4 is PCM, NSAID, en een opiaat. Morfine bijvoorbeeld.

Doordat toto nooit voorbij stap 1 is gekomen, is het lastig om stappen over te slaan. Dit omdat, als er meer pijnstilling dan nodig is wordt gegeven, verkeerde reacties kunnen ontstaan. Dit kkan variëren van misselijkheid tot flauwvallen en stoppen met ademhalen.

Men doet altijd heel onzinnig over paracetamol en bijvoorbeeld diclofenac, omdat het zo makkelijk verkrijgbare middelen zijn, maar mits correct ingenomen is heel, heel veel operatieve pijn behandelbaar met deze middelen.
Niet boos worden hoor :@, maar waarom geven ze toto niet gewoon een slaapmiddel, in mijn idee kan hij dan toch door de pijn heen slapen? :@
Twiddel
pi_150933619
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:49 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou nou niet boos worden hoor :+ :+
Toto hoeft van mij niet perse aan de morfine, maar iets van pijnstilling lijkt me wel lekker als ik het zo hoor van zijn beschrijving.
En daar zijn ze dan ook niet zo snel in :P

Trouwens ik kreeg een keer na een flinke tandartsbehandeling morfine, dat kwam omdat ik heel dramatisch gezeurd had :o :+
Wel een heerlijkheid hoor, ineens alle pijn weg, rust heerlijkheidddddddd en lekker slapen :9
Dat is top (en ongebruikelijk bij een tandarts, weet je zeker dat het morfine was?) maar veelvoorkomende bijwerkingen van morfine bij 'onervaren' patiënten zijn overgeven en misselijkheid, maar ook hallucineren en vooral een te lage bloeddruk -> flauwvallen. Als je écht pech hebt, en een iets te hoge dosis hebt gekregen, stop je met ademhalen.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:54:39 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150933651
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Niet boos worden hoor :@, maar waarom geven ze toto niet gewoon een slaapmiddel, in mijn idee kan hij dan toch door de pijn heen slapen? :@
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:43 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Krijg straks IV paracetamol en wss rectaal iets om te slapen. Al lukt dat met alleen paracetamol wss ook wel
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:55:21 #59
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150933675
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik vond het wel een informatieve post van cc.
Ja wel informatief maar soms wordt er gelijk stap 2 gegeven. Ligt aan de pijn denk ik
Dus helemaal correct is de info niet.
Rayen 2½ jaar!
pi_150933677
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou nou, als dat al flink verwoord is, zal ik de zijden handschoentjes weer aandoen :').

M'n punt blijft staan in ieder geval. Er wordt hier al iets te lang iets te negatief gedaan over de zorg, en met zo'n takkelastige casus kan dat best wat minder.
ben dat wel met je eens, voor een leek is dit eigenlijk niet te beoordelen. We kunnen toto sterkte wensen maar inhoudelijk is het aan de doktoren. Dat ligt voor jou natuurlijk wel iets anders ;)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_150933679
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Niet boos worden hoor :@, maar waarom geven ze toto niet gewoon een slaapmiddel, in mijn idee kan hij dan toch door de pijn heen slapen? :@
Denk dat er zo wel wat aan zit te komen op dat front. Het is momenteel ook een kuttijd op de afdeling, want wisseling van de diensten. Helaas heeft dat wel invloed op de snelheid :'). Verder is het enige wat ik kan bedenken z'n bloeddruk. Onderdruk 60 is niet heel laag, maar ik weet niet wat z'n bovendruk is.
pi_150933688
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]


[..]

Ah, overheen gelezen.
Twiddel
pi_150933702
Ik heb nu alleen een trombosespuitje gehad en een zetpil voor het slapen. Heb wel een infuus aan mn hand maar krijg ook geen pcm of infuuszak
  zondag 22 maart 2015 @ 22:55:58 #64
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_150933704
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik vond het wel een informatieve post van cc.
pi_150933729
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:55 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Denk dat er zo wel wat aan zit te komen op dat front. Het is momenteel ook een kuttijd op de afdeling, want wisseling van de diensten. Helaas heeft dat wel invloed op de snelheid :'). Verder is het enige wat ik kan bedenken z'n bloeddruk. Onderdruk 60 is niet heel laag, maar ik weet niet wat z'n bovendruk is.
122
pi_150933748
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:55 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Denk dat er zo wel wat aan zit te komen op dat front. Het is momenteel ook een kuttijd op de afdeling, want wisseling van de diensten. Helaas heeft dat wel invloed op de snelheid :'). Verder is het enige wat ik kan bedenken z'n bloeddruk. Onderdruk 60 is niet heel laag, maar ik weet niet wat z'n bovendruk is.
Ah zo.
Twiddel
  Admin zondag 22 maart 2015 @ 22:57:34 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_150933768
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik vond het wel een informatieve post van cc.
me2
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:57:46 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150933775
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:55 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja wel informatief maar soms wordt er gelijk stap 2 gegeven. Ligt aan de pijn denk ik
Dus helemaal correct is de info niet.
Die informatie klopt prima, ook als er wel eens van wordt afgeweken is dit kennelijk het protocol.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:57:52 #69
202348 Susi
Temple of Love
pi_150933782
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik vond het wel een informatieve post van cc.
Mag wel in de OP.
pi_150933783
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:55 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja wel informatief maar soms wordt er gelijk stap 2 gegeven. Ligt aan de pijn denk ik
Dus helemaal correct is de info niet.
Als de te verwachten pijn hoog is wordt er uiteraard wel een trapje hoger gestapt, maar ook dan hoort er altijd met dezelfde middelen begonnen te worden hoor. Op een operatiekamer krijg je ook gewoon paracetamol, om maar iets te noemen :).
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:55 schreef Toto69 het volgende:
Ik heb nu alleen een trombosespuitje gehad en een zetpil voor het slapen. Heb wel een infuus aan mn hand maar krijg ook geen pcm of infuuszak
Kijk ff hoe het met de zetpil gaat. Ik denk dat ze je niet te veel tegelijk willen geven. Probeer ff lekker te slapen :).
pi_150933804
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:57 schreef Susi het volgende:

[..]

Mag wel in de OP.
+1
pi_150933817
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Als de te verwachten pijn hoog is wordt er uiteraard wel een trapje hoger gestapt, maar ook dan hoort er altijd met dezelfde middelen begonnen te worden hoor. Op een operatiekamer krijg je ook gewoon paracetamol, om maar iets te noemen :).

[..]

Kijk ff hoe het met de zetpil gaat. Ik denk dat ze je niet te veel tegelijk willen geven. Probeer ff lekker te slapen :).
Ja ben benieuwd.
  Admin zondag 22 maart 2015 @ 22:59:15 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_150933835
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:55 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja wel informatief maar soms wordt er gelijk stap 2 gegeven. Ligt aan de pijn denk ik
Dus helemaal correct is de info niet.
en soms met stap 1 dus is het weer correct 😉
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zondag 22 maart 2015 @ 23:01:46 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_150933951
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:49 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou nou niet boos worden hoor :+ :+
Toto hoeft van mij niet perse aan de morfine, maar iets van pijnstilling lijkt me wel lekker als ik het zo hoor van zijn beschrijving.
En daar zijn ze dan ook niet zo snel in :P

Trouwens ik kreeg een keer na een flinke tandartsbehandeling morfine, dat kwam omdat ik heel dramatisch gezeurd had :o :+
Wel een heerlijkheid hoor, ineens alle pijn weg, rust heerlijkheidddddddd en lekker slapen :9
vergis je niet in de pijn na een tandarts of kaakchirurg, dat is een hel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_150934377
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

en soms met stap 1 dus is het weer correct 😉
Zou jij heeeel misschien de OP willen plaatsen? :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')