abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 30 maart 2015 @ 16:20:47 #201
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151193013
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
Tegen mij zeiden ze ook "minstens elke 3 uur". Dus vaker mag altijd.
dat advies van niet langer dan 15 minuten achter elkaar aan 1 tepel heb ik ook gehad, maar ik mocht wel oneindig afwisselen. Dus om en om kon ik gerust drie uur onafgebroken bezig zijn.
:Y

En ik vind het ook niet gek dat als je je kindje wakker maakt dat die niet echt wil drinken, klinkt alsof ze het zelf al heel goed regelt door na een uur wel wakker te worden met honger! Kind dat honger heeft drinkt effectiever dan een kind dat je 'dwingt' te drinken. Ik krijg er altijd (en dat is écht niks persoonlijks faptist, disclaimer disclaimer) een beetje kriebels van als ik hoor dat iemand voedingen probeert uit te stellen omdat het nog niet 'mag'. Het is jouw kind; alles mag (nouja, tot in het redelijke uiteraard :+).
pi_151193066
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
Tegen mij zeiden ze ook "minstens elke 3 uur". Dus vaker mag altijd.
dat advies van niet langer dan 15 minuten achter elkaar aan 1 tepel heb ik ook gehad, maar ik mocht wel oneindig afwisselen. Dus om en om kon ik gerust drie uur onafgebroken bezig zijn.
De mijne wilde elke 2,5 uur en de kraamverzorgster vond dat ie maar moest wachten tot er drie uur tussen zat. :') Daar was ik gauw klaar mee.

En hij dronk wel heel rustig, 30-45 minuten per kant. Ach, ik vond t niet erg. Ik eet niet erg vlug...
Professioneel gifmenger.
  maandag 30 maart 2015 @ 16:35:52 #203
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151193641
Oh en Franny mooie curve, wat weegt ze nu? :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151193685
Faptist, dat klinkt al veel beter! Fijn zeg *O*

Ook hoera voor de curve van I *O*, goed dat ze een eigen lijn gevonden heeft.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 30 maart 2015 @ 18:47:29 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_151198121
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:08 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik kan het niet zo goed uitleggen hoe het precies zit, waarom ik 'moeite' heb met Kv. Het is een soort gevoel van, ik heb in principe wel zelf melk en ik vind het ook wel machtig mooi dat het lichaam zoiets kan maken.
Ik besef me ook wel eigenlijk dat er nog geen andere alternatieven zijn tot ze oud genoeg is voor gewone koemelk.

Het is trouwens absoluut niet zo dat ik andere mensen veroordeel of wat dan ook als ze wel kv geven. I don't care, moet iedereen lekker zelf weten en ga ik niets over denken. Ik zie het ook niet als vergif ofzo!
Het is gewoon ergens een raar gevoel dat het mij geeft als ik eraan denk het aan m'n mini te geven. Het is niet uit te leggen ;( :@

Het is gewoon een kwestie van nog 7 weken kolven uitzingen :) das 28 keer :)
Ik heb ook nog nooit KV gegeven aan mijn kindjes, wel op een gegeven moment iedere dag een bordje pap van bio volle geitenmelk, bij mijn dochter vanaf een maand of 7, bij mijn zoon vanaf een maand of 9-10 zo uit mijn hoofd. De samenstelling lijkt het meest op die van bv, vooral wat betreft de vetten, dus wellicht een optie? ;)
  maandag 30 maart 2015 @ 19:17:57 #206
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151199407
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:08 schreef Cholula het volgende:

[..]

+1 ik vind het overigens een vreemd advies, borstvoeding op de klok. Tegen mij is gezegd de eerste dagen sowieso elke drie uur.
Dat is dan toch ook op de klok?
Elke 3 uur is in principe hetzelfde als 14:00, 17:00, etc..

Vandaag had ze weer slecht gegeten om 13:00 maar om 16:00 at ze voor 2!
Nooit verwacht dat je je zo gelukkig kunt voelen na een geslaagde voeding <3
  maandag 30 maart 2015 @ 19:19:42 #207
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151199468
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:17 schreef faptist het volgende:

[..]

Dat is dan toch ook op de klok?
Elke 3 uur is in principe hetzelfde als 14:00, 17:00, etc..

Vandaag had ze weer slecht gegeten om 13:00 maar om 16:00 at ze voor 2!
Nooit verwacht dat je je zo gelukkig kunt voelen na een geslaagde voeding <3
Nee, Cholula bedoelt dat er uiterlijk 3 uur tussen mag zitten de eerste tijd. Maar dus ook minder en hoeft zeker niet op de klok :).
  maandag 30 maart 2015 @ 19:21:04 #208
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151199505
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:20 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:Y

En ik vind het ook niet gek dat als je je kindje wakker maakt dat die niet echt wil drinken, klinkt alsof ze het zelf al heel goed regelt door na een uur wel wakker te worden met honger! Kind dat honger heeft drinkt effectiever dan een kind dat je 'dwingt' te drinken. Ik krijg er altijd (en dat is écht niks persoonlijks faptist, disclaimer disclaimer) een beetje kriebels van als ik hoor dat iemand voedingen probeert uit te stellen omdat het nog niet 'mag'. Het is jouw kind; alles mag (nouja, tot in het redelijke uiteraard :+).
Ik begin dat nu ook te hebben hoor, maar ze is nu pas 4 daagjes dus het is dan niet zo gek dat ik me graag laat leiden door ervaringsdeskundigen.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:22:33 #209
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151199561
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:19 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nee, Cholula bedoelt dat er uiterlijk 3 uur tussen mag zitten de eerste tijd. Maar dus ook minder en hoeft zeker niet op de klok :).
Oh zo!
Ja, zo had ik het eigenlijk niet bekeken...:)
Klinkt logisch.
pi_151200059
Ik bedoelde inderdaad dat je maximaal drie uur tussen een voeding laat. Als ze eerder komt, krijgt ze eerder de borst. Je zult zelf wel gemerkt hebben dat het een groot verschil maakt aan de borst of je baby een beetje aan het miepen is om de borst of hartverscheurend aan het huilen is.

Op borstvoeding.com staat ook een heleboel info.

Door mezelf in te lezen stond ik een stuk sterker in mijn schoenen toen Frits in het ziekenhuis 's nachts maar bleef huilen en de verpleegster kunstvoeding als bijvoeding aanraadde/op probeerde te dringen. Het is jouw kind en het zijn jouw keuzes. Je kraamverzorgster en je verloskundige proberen je zoveel mogelijk te helpen, maar uiteindelijk bepaal jij hoe je hun adviezen en tips gebruikt.
pi_151201386
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:35 schreef Chanty het volgende:
Oh en Franny mooie curve, wat weegt ze nu? :)
8,6 kilo, bij lengte van 75,5 cm. Dat is ook wel goed in verhouding. :) .

faptist, dat naar binnen klokken is een tof geluid he?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 30 maart 2015 @ 20:06:34 #212
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151201453
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:21 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

De mijne wilde elke 2,5 uur en de kraamverzorgster vond dat ie maar moest wachten tot er drie uur tussen zat. :') Daar was ik gauw klaar mee.

En hij dronk wel heel rustig, 30-45 minuten per kant. Ach, ik vond t niet erg. Ik eet niet erg vlug...
Toen ik met Suus in het ziekenhuis lag kreeg ik ook te horen "ben je haar nou al aan het voeden? Het is nog geen drie uur geleden, toch?" En vervolgens vlak na die voeding werd ik toen ik eindelijk voor het eerst in weetikhoeveel uur in slaap was gevallen wakker gemaakt door een collega van haar met een zaklamp in mn gezicht (is dat normaal in een ziekenhuis :?) om te zeggen dat het voedingstijd was. Een andere vpk was wel uptodate in haar bv advies. Het is vast allemaal uit goede bedoelingen maar ik vind het zo gek dat er nota bene op een kraamafdeling nog zo naar die tijden gekeken wordt. Maar goed, daar werd ook aan me gevraagd of ze soms alwéér honger had omdat ik haar gewoon bij me had gepakt :+
pi_151201979
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Toen ik met Suus in het ziekenhuis lag kreeg ik ook te horen "ben je haar nou al aan het voeden? Het is nog geen drie uur geleden, toch?" En vervolgens vlak na die voeding werd ik toen ik eindelijk voor het eerst in weetikhoeveel uur in slaap was gevallen wakker gemaakt door een collega van haar met een zaklamp in mn gezicht (is dat normaal in een ziekenhuis :?) om te zeggen dat het voedingstijd was. Een andere vpk was wel uptodate in haar bv advies. Het is vast allemaal uit goede bedoelingen maar ik vind het zo gek dat er nota bene op een kraamafdeling nog zo naar die tijden gekeken wordt. Maar goed, daar werd ook aan me gevraagd of ze soms alwéér honger had omdat ik haar gewoon bij me had gepakt :+
Vreselijk he? Alsof je je kind niet hoort aan te raken behalve voor voedingen :')

Ik benadruk het heel vaak dat als t kind eerder komt dan geen punt maar max 3 uur ertussen bij die kleintjes. Je wilt toch niet weten hoe vaak je dan de volgende dag komt en dan toch hoort dat ze steeds een uur of half uur hebben moeten rekken, waarom toch? :o
:)
  maandag 30 maart 2015 @ 20:33:05 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_151202621
Mijn sz zei op kraamdag 2 ook: zorg dat je zo snel mogelijk op vaste tijden gaat voeden!! Nu was ik goed voorgelicht, maar als je dat niet bent en een paar van die types in je familie hebt, dan is dat beeld natuurlijk snel gevormd.
disclaimer
pi_151203522
Mijn schoonmoeder vindt dat we hem zo snel mogelijk regelmaat moeten aan wennen en als hij zo vaak komt dan zal er vast niet genoeg melk zijn. Als je dan niet wat meer informatie hebt dan kun je daar behoorlijk onzeker van worden denk ik.

Wbt ziekenhuizen: de meeste verpleegkundigen waren echt wel up to date met hun bv kennis, alleen de nachtzuster :X en dan ben je toch al op je sterkst. }:|
pi_151204821
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:47 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit KV gegeven aan mijn kindjes, wel op een gegeven moment iedere dag een bordje pap van bio volle geitenmelk, bij mijn dochter vanaf een maand of 7, bij mijn zoon vanaf een maand of 9-10 zo uit mijn hoofd. De samenstelling lijkt het meest op die van bv, vooral wat betreft de vetten, dus wellicht een optie? ;)
Thanks voor de tip!! ^O^
Tralalalaaa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 maart 2015 @ 22:02:31 #217
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151206793
Even een kleine *O* voor mezelf hoor .. mijn gewicht is blijven steken op de 61 tot nu toe! Ofwel: ik ben niet verder afgevallen de afgelopen week! heeft dat extra eten dus toch zin :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151208551
Gentiaan Violet wordt blijkbaar niet meer gemaakt...
Blogje van Eurolac over alternatieven http://eurolactatie.net/2015/03/30/paars-plus/
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:20:14 #219
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151229199
Zucht..
Mag ik even komen uithuilen?

Zo blij ik vanmorgen was (allemaal geslaagde voedingen gehad) zo rot voel ik me nu.

Vanmorgen gaf ik bij mn kraamverzorger aan dat m'n borsten wat warm aanvoelde. Zij keek en zei dat ze ook wat rood zagen en gaf me wat info over borstontstekingen. 2 uur later kwam de verloskundige terwijl ik aan het voeden was en die zei dat ik een kolf moest gaan regelen ivm *een opkomende borstontsteking. Oh Joy.
*Vervolgens wil ze m'n hechting eruit halen waar ik geen last van had. Knipt ze mis.. In m'n schaamlip. De doos.
*krijg ik op m'n kop omdat ik PCM heb gebruikt -had last van m'n stuwing en baarmoeder

Tevens is deze verloskundige ook nog eens super chaotisch in haar spreken. Alsof ze de trein moet halen zo snel. Ik kon haar maar moeilijk volgen.
Dus al haar adviezen waren echt te veel voor mij. Ik snapte het niet.
Vroeg haar het op te schrijven, wat ze deed, alleen het is zo cryptisch dat ik er nog m'n vraagtekens bij heb.

Advies:
Kolf halen en leeg kolven (hoe weet ik dat ik leeg ben? Je borsten voelen dan ontspannen.. eh oké?)
Dan koelen met appelstroop uit de vriezer
Om 14:00 voeden (15 min, verschonen,15 min )
Dan koelen met appelstroop
En afkolven tot de borst leeg is.

Dus ik hang een half uur ongemakkelijk aan een dubbele pomp (1 flesje vol) maar lekte nog steeds melk. Toch werd ik
Afgekoppeld na 30 min want dat moest genoeg zijn. (He??)
Daarna de plekken eruit masseren en afgekoeld met de appelstroop.
Daarna even rust en m'n dochter gevoed die gelukkig aanhapte en goed dronk. Na 15 min gestopt.
Toen verschoond (haar eerste gele spetterpoep..wat een feest :) )
Weer aangelegd, maar ze hapte niet.
Afspraak was om dan 15 min te kolven.
Na 8 min kolven zet m'n kraamverzorgster de pomp uit. We proberen het nog even met dochter, maar die hoeft echt niet meer.
Ze vind het wel welletjes zo "je bent nu al een uur bezig".
En weer de appelstroop.

Wat is dit klote. Allemaal tegenstrijdige info /handelingen. M'n kraamverzorgster zei "Google anders even op opkomende borstontsteking dan vind je vast handige tips"
Op de vraag of ze het dan niet eerder had meegemaakt zei ze nee. (Huh?!!!)
Maar ze werkt al 28 jaar als kraamverzorgster. Ik snapte er niks van en werd hier nóg verdrietiger van.
Toen ze naar huis ging ben ik
Echt keihard gaan janken.
Ik voel me echt alleen op een drukke markt. Niet wetende waar ik heen moet.

Borstvoeding.com geeft een homeopatisch middeltje op.
Zal ik dat gewoon laten halen en nemen?

Iemand tips?

Liefs, radeloze faptist

Ps.. Dochter doet het goed. Al haar lachjes en sowieso haar aangezicht maken alles waard...
pi_151229384
:*

Zo snel mogelijk een lk bellen. Die heeft misschien telefonisch al wat tips en kan dan op zeer korte termijn langskomen om te kijken.
pi_151229437
Ach faptist..

- Koelen tussen de voedingen
- verwarmen vlak voor/ tijdens een voeding (bijv met een gevulde pamper met warm water)
- dochterlief zo vaak mogelijk aanleggen en idd kolven tot je borst leeg is, evt met borstcompressie

Heb je misschien ook een melkblaar? Voel je ook een verstopping? Draag je een beugelbh, andere knellende dingen op je borst?
Enne, paracetamol mag je toch gewoon gebruiken :?

En een LK of vrijwilligster van de VBN of LLL bellen! Die kan ook evt ook meekijken of het voeden verder prima verloopt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:35:15 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151229731
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:25 schreef Omentielvo het volgende:
:*

Zo snel mogelijk een lk bellen. Die heeft misschien telefonisch al wat tips en kan dan op zeer korte termijn langskomen om te kijken.
Dit! Aan tegenstrijdige adviezen heb je niks, je hebt iemand nodig die samen met jou de situatie kan bekijken, een plan kan maken, en het goed aan je uitlegt!

:*
KuikenGuppy
pi_151229836
Och faptist ik moet bijna huilen van je verhaal. Wat waardeloos en wat wordt je slecht begeleidt ;( Bel een lk, daar heb je nu echt het meest aan. Een iemand met verstand van zaken waar je je aan vast kan houden waardoor je de onzinadviezen naast je neer kan leggen.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:40:19 #224
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151229934
Blug wat naar om te lezen. Bel alsjeblieft een LK!
En ik snap het probleem met PCM niet, ik slikte er 8 op een dag na mijn keizersnede, mag gewoon.
:*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:41:51 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_151230008
Faptistje toch, ik zou willen dat ik nu mijn kraam naar jou kon sturen. Natuurlijk word je hier helemaal gek en verdrietig van ;(
en appelstroop?

Ten eerste: laat die 15 minuten los. Je meisje kan nooit je borsten goed leegdrinken als ze voortijdig wordt afgekoppeld. Laat haar drinken tot ze zelf genoeg heeft. Je kan wel je borsten afwisselen als het te pijnlijk is.

Koelen moet je inderdaad niet doen op momenten dat je wil dat de melk er úit komt. Dan moet je verwarmen. Ik zou alleen nakolven, dus nadat je gevoed hebt tot je kindje er genoeg van heeft.

En verder inderdaad, schakel een lactatiekundige in. Veel succes :*
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')