abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 21 mei 2017 @ 10:41:36 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171090895
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.

Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.

Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?

Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.

Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.

Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiŽnt :P
klopt en het zal het gemiddeld besteedbaar inkomen per gezin fors omhoog brengen , want maandelijkse autolasten van 400 euro is toch en flinke aanslag op je portemonnee
aan boetes, onderhoud, stalling afschrijving


sommige gezinnen liggen plat om maar de auto op de weg te kunnen houden, terwijl als je een auto oproepbaar kan doen dan zal je ook meer gaan fietsen
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  zondag 21 mei 2017 @ 10:43:28 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171090920
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als we zover zijn mag je me gewoon opnieuw quoten hoor. Ik ben er nog altijd vrij zeker van dat wij het niet meer mee gaan maken dat alle auto's zelfrijdend zijn. :+
als je 60 bent met een slechte gezondheid dan misschien niet
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  zondag 21 mei 2017 @ 10:43:44 #228
369251 Geralt
of Rivia
pi_171090925
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als je 60 bent met een slechte gezondheid dan misschien niet
40 :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 21 mei 2017 @ 10:55:06 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171091102
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

40 :P
dan ga je het mee maken, 10 jaar van nu dan heb jij geen eigen auto meer, als je dat echt veel geld, en kopzorg scheelt
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_171091132
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dan ga je het mee maken, 10 jaar van nu dan heb jij geen eigen auto meer, als je dat echt veel geld, en kopzorg scheelt
Mijn gedachte ook.
Tijden veranderen, ik vraag me zelfs af of kinderen die nu tot 5 jaar oud zijn ooit nog voor hun rijbewijs gaan.

Ik zou in ieder geval niemand adviseren om nu nog rij-instructeur of chauffeur te worden.
Dat zijn banen die over 10 tot 20 jaar grotendeels uitgeroeid zijn.
pi_171094027
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.

Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.

Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?

Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.

Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.

Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiŽnt :P

Per jaar zijn we zo'n 5800 uren wakker.
Dat zal dus de maximale inzetbaarheid zijn van een "on demand" auto.

Nu zal zo'n ding ook moeten laden, onderhoud en moet er wat overcapaciteit zijn.

Stel dat zo'n ding dan 2500 uren per jaar inzetbaar is, dan zouden we met 10x minder auto's toekunnen dan nu.

Een echte spits heb je dan niet meer...

Enige is nog dat er tussen voor woon- werkverkeer misschien te weinig auto's zijn, dat heb ik niet berekend.

Dat is op te vangen door werktijden wat flexibeler te maken en meer thuis te werken.
En deels natuurlijk door iets meer overcapaciteit te hebben, te carpoolen (scheelt in de kosten), etc.

Volgens mij kunnen we met een gelijk aantal auto's als nu ook rijden zonder files. Vanwege het feit dat auto's dichter op elkaar kunnen rijden, geen onnodige remmen en auto's perfect kunnen ritsen. Wegdek kan dan een stuk grotere capaciteit aan.
Eerst denken, dan typen
  maandag 22 mei 2017 @ 08:47:39 #232
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171110805
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.

Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.

Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?

Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.

Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.

Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiŽnt :P

Per jaar zijn we zo'n 5800 uren wakker.
Dat zal dus de maximale inzetbaarheid zijn van een "on demand" auto.

Nu zal zo'n ding ook moeten laden, onderhoud en moet er wat overcapaciteit zijn.

Stel dat zo'n ding dan 2500 uren per jaar inzetbaar is, dan zouden we met 10x minder auto's toekunnen dan nu.

Een echte spits heb je dan niet meer...

Enige is nog dat er tussen voor woon- werkverkeer misschien te weinig auto's zijn, dat heb ik niet berekend.

Dat is op te vangen door werktijden wat flexibeler te maken en meer thuis te werken.
En deels natuurlijk door iets meer overcapaciteit te hebben, te carpoolen (scheelt in de kosten), etc.

zal een enorme klap zijn voor de autoindustrie

als er geen of de helft minder autobezit meer is
dan zijn alle verkooptrucs, twaalf kleuren en extra led-lichtjes ook zinloos


wat voor kleur de stadsbus heeft zal me ook worst zijn
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_171112484
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 08:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zal een enorme klap zijn voor de autoindustrie

als er geen of de helft minder autobezit meer is
dan zijn alle verkooptrucs, twaalf kleuren en extra led-lichtjes ook zinloos

wat voor kleur de stadsbus heeft zal me ook worst zijn
Het is daarna natuurlijk wachten op het moment dat buitenlandse spelers (China, Korea) hier ook hele vloten aan zelfrijdende auto's loslaten om te concurreren met Nederlandse bedrijven.
pi_171112612
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is daarna natuurlijk wachten op het moment dat buitenlandse spelers (China, Korea) hier ook hele vloten aan zelfrijdende auto's loslaten om te concurreren met Nederlandse bedrijven.
Dat kun je deels voorkomen door auto's te laten communiceren met elkaar.
Voorkomt ook plots uitvallen van auto's en het daardoor ontstaan van mogelijke ongelukken.
Maw als de auto voor je, aan jouw auto een alarm geeft van ik val uit zo!, of whatever, dan kan er tijdig gereageerd worden.

De chinezen moeten dan wel met iets aankomen wat goed op dat "netwerk" aansluit.
Dan heb je tenminste nog kans op wat kwaliteit.
pi_171114064
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat kun je deels voorkomen door auto's te laten communiceren met elkaar.
Voorkomt ook plots uitvallen van auto's en het daardoor ontstaan van mogelijke ongelukken.
Maw als de auto voor je, aan jouw auto een alarm geeft van ik val uit zo!, of whatever, dan kan er tijdig gereageerd worden.

De chinezen moeten dan wel met iets aankomen wat goed op dat "netwerk" aansluit.
Dan heb je tenminste nog kans op wat kwaliteit.
Grote kans dat we de apparatuur voor dat netwerk in China laten assembleren :P
pi_171114117
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 11:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Grote kans dat we de apparatuur voor dat netwerk in China laten assembleren :P
Tja daar kan ik niks aan doen. :+

Wel mag het allemaal van mij wat sneller gaan.
Doet me denken aan die weg in Limburg wat nu na 60+ jaar eindelijk aangelegd gaat worden.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:26:46 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171372274
http://www.telegraaf.nl/d(...)ichting_beurs__.html

ik zou in dit bedrijf ook maar niet gaan beleggen, die is over 10 jaar failliet


quote:
Het grootste autoleasebedrijf ter wereld, Leaseplan, heeft het startschot gehoord voor zijn mogelijke beursgang. In een gunstig scenario beleeft het potentiŽle AEX-fonds in 2018 zijn eerste handelsdag.

De grootste aandeelhouder van Leaseplan, het Britse private equity-huis TDR, heeft eerder deze maand namens zijn medeaandeelhouders de Britse firma STJ Advisors in de arm genomen om de mogelijkheden voor een beursgang in kaart te brengen.
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_175148500
Hoewel nog niet zelfrijdend is een elektrische truck wel een praktische stap aangezien het de aansturing eenvoudiger maakt.

https://nos.nl/artikel/22(...)et-nieuwe-truck.html


Zelfrijdende vrachtwagens kunnen extra winst opleveren. Een cabine is niet meer nodig, je zou (afgezien van de stroomlijn) de trekker korter kunnen maker waardoor je meer laadruimte hebt.

Toevallig sprak ik vorige week een 16-jarige die net als zijn vader chauffeur wil worden.
Ik heb hem geadviseerd de ontwikkelingen goed te volgen aangezien het waarschijnlijk geen beroep voor het leven meer zal zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door MaGNeT op 18-11-2017 11:03:43 ]
pi_175152433
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
pi_175152475
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef oldford het volgende:
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
ja dag.. Die vrachtwagen reed achteruit tegen het busje aan :W

Als je met je auto om een lantaarnpaal gevouwen op de stoep staat is het ook niet de schuld van de lantaarnpaal of wel? :')
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_175152494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef oldford het volgende:
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
Eh nee...

De truck reed achteruit tegen de stilstaande shuttle, die gestopt was voor de truck.
Bumper stuk.

quote:
Update: In only its first hour of service, Las Vegas’ driverless shuttle got into a minor collision with a delivery truck that was backing up. None of the shuttle's eight riders were injured, nor was the truck driver; the shuttle’s front bumper reportedly bore the brunt of the damage. A representative of AAA on Twitter attributed the accident to “human error.” According to an official statement posted by Las Vegas City, "the autonomous shuttle was testing today when it was grazed by a delivery truck downtown. The shuttle did what it was supposed to do, in that its sensors registered the truck and the shuttle stopped to avoid the accident. Unfortunately, the delivery truck did not stop and grazed the front fender of the shuttle."
Bron: https://www.forbes.com/si(...)ervice/#69c3bdca748f
pi_175152788
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef oldford het volgende:
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
Achterlijke mensen die bij ieder kantartikeltje al meteen hun mening klaarhebben hoe slecht en kut het allemaal is. Echt, als het aan de gemiddelde debiele Telegraaf lezer lag zaten we nu nog in het stenen tijdperk. :r
An old friend once said that Mozart, Beethoven, and Chopin never died. They simply became music. So I hope you will enjoy this last piece... very much.
pi_175156530
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Achterlijke mensen die bij ieder kantartikeltje al meteen hun mening klaarhebben hoe slecht en kut het allemaal is. Echt, als het aan de gemiddelde debiele Telegraaf lezer lag zaten we nu nog in het stenen tijdperk. :r
Tja, dat zegt 30 jaar ervaring in software engineering voor industriŽle toepassingen mij.
Ik heb iets te veel bokken geschoten zien worden met software, zowel commerciŽle software als software voor technische toepassingen.
Dus wie is er hier nu achterlijk en debiel? Diegene die meteen maar wat roept omdat ie in het sprookje wil geloven? Of diegene met de technische achtergrond?
pi_175157068
Degene die maar wat roeptoetert, terwijl hij niet eens begrijpend kan lezen.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_175157296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:25 schreef oldford het volgende:

[..]

Dus wie is er hier nu achterlijk en debiel? Diegene die meteen maar wat roept omdat ie in het sprookje wil geloven? Of diegene met de technische achtergrond?
Degene die foutieve informatie aanhaalt om z'n punt te maken en daarna sneu gaat doen omdat hij gecorrigeerd is.
pi_175161597
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:25 schreef oldford het volgende:

[..]

Tja, dat zegt 30 jaar ervaring in software engineering voor industriŽle toepassingen mij.
Ik heb iets te veel bokken geschoten zien worden met software, zowel commerciŽle software als software voor technische toepassingen.
Dus wie is er hier nu achterlijk en debiel? Diegene die meteen maar wat roept omdat ie in het sprookje wil geloven? Of diegene met de technische achtergrond?
Iedere aap ziet toch dat autonoom rijden de toekomst is? En iedere aap ziet ook dat brandstof motoren niet meer van deze tijd zijn. Veel te veel onderdelen en vloeistofjes die kapot kunnen of bijgevuld moeten worden. Een elektrische auto werkt (en rijdt) veel gemakkelijker en kan ook nog eens volledig groen rijden. Alleen nog even het proces van de batterijen fine tunen.

De gemiddelde mens kan niet rijden en het wordt steeds drukker op de weg. De meeste mensen rijden in de spits in files, iets wat de gemiddelde auto pilot of dynamische cruise control al makkelijk automatisch kan laten doen. En dan heb ik het nog niet over vrachtwagens... die 250 km in een treintje achter elkaar rijden met 80 km/u.

En dan het derde punt. Steeds meer mensen leasen auto's of huren zelf (car2go, snappcar etc.). Dus de logische stap naar auto's die automatisch je komen ophalen en naar je bestemming brengen is niet zo groot. Natuurlijk is dit allemaal nog ver weg, maar zoals bij alle vooruitgang gaat dat in stapjes. En zoals altijd heb je mensen die tegenstribbelen.
An old friend once said that Mozart, Beethoven, and Chopin never died. They simply became music. So I hope you will enjoy this last piece... very much.
pi_175166936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Iedere aap ziet toch dat autonoom rijden de toekomst is? En iedere aap ziet ook dat brandstof motoren niet meer van deze tijd zijn. Veel te veel onderdelen en vloeistofjes die kapot kunnen of bijgevuld moeten worden. Een elektrische auto werkt (en rijdt) veel gemakkelijker en kan ook nog eens volledig groen rijden. Alleen nog even het proces van de batterijen fine tunen.

De gemiddelde mens kan niet rijden en het wordt steeds drukker op de weg. De meeste mensen rijden in de spits in files, iets wat de gemiddelde auto pilot of dynamische cruise control al makkelijk automatisch kan laten doen. En dan heb ik het nog niet over vrachtwagens... die 250 km in een treintje achter elkaar rijden met 80 km/u.

En dan het derde punt. Steeds meer mensen leasen auto's of huren zelf (car2go, snappcar etc.). Dus de logische stap naar auto's die automatisch je komen ophalen en naar je bestemming brengen is niet zo groot. Natuurlijk is dit allemaal nog ver weg, maar zoals bij alle vooruitgang gaat dat in stapjes. En zoals altijd heb je mensen die tegenstribbelen.
Tja, iedere idioot begrijpt dat als autonoom rijden echt wordt ingevoerd er massale protesten zullen komen van o.a. taxi chauffeurs of vrachtwagen chauffeurs die hun baan gaan verliezen.

Iedere idioot weet ook dat elektrisch rijden nou niet bepaald schoon te noemen is.
Dat komt voornamelijk door de enorme vervuiling die accu fabrieken veroorzaken.
Zie: https://www.greenhybrid.c(...)rid-wasteland-11994/
Of: http://graphics.latimes.com/exide-battery-plant/ Na 20 jaar vervuiling gelukkig nu gesloten.
Of: http://www.washingtonpost(...)m_term=.6307544a0935
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_175167693
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:04 schreef oldford het volgende:

[..]

Tja, iedere idioot begrijpt dat als autonoom rijden echt wordt ingevoerd er massale protesten zullen komen van o.a. taxi chauffeurs of vrachtwagen chauffeurs die hun baan gaan verliezen.
Massale protesten?

Net als toen fabrieksarbeiders vervangen werden door robots?

Dat heeft zoden aan de dijk gezet, die robots zijn er niet gekomen... oh wacht...

Er zullen nieuwe bedrijven opstaan die gaan concurreren met gevestigde taxi- en transportbedrijven. Die gaan 90% van de huidige markt verdringen. Er zal altijd werk blijven voor professionele chauffeurs, bijvoorbeeld hulpdiensten of VIP vervoer. Maar ook daar zullen hulpmiddelen veel uit handen nemen.

quote:
Iedere idioot weet ook dat elektrisch rijden nou niet bepaald schoon te noemen is.
Dat komt voornamelijk door de enorme vervuiling die accu fabrieken veroorzaken.
Zie: https://www.greenhybrid.c(...)rid-wasteland-11994/
Of: http://graphics.latimes.com/exide-battery-plant/ Na 20 jaar vervuiling gelukkig nu gesloten.
Of: http://www.washingtonpost(...)m_term=.6307544a0935
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
De winning van lithium (en nikkel voor de oude Prius, zoals in je link) zorgt inderdaad voor lokale vervuiling.
Overigens bestonden veel van die mijnen al voordat de Prius er was, het is niet iets wat door de elektrische auto komt maar het helpt niet mee.

Dat is uiteraard iets waar het bedrijf dat die grondstoffen wint een verantwoordelijkheid heeft.

Ook je link van die "recycling factory" waar battery acid de grond in liep is sneu maar dat is de fabriek aan te rekenen. Logisch dat hij dan dicht gaat.

De laatste link gaat over recycling van lood-accu's. Dat is iets wat in alle auto's zit... niet heel relevant.

De vervuiling door het winnen van aardolie is echter ook niet bepaald gering.

https://www.teslacentral.com/comparing-oil-sands-lithium-extraction-just-plain-stupid

Olie verbrand je na de winning, dat is weg.

Lithium blijft te recyclen na de winning, het vergaat niet in de accu.
Recycling van lithiumaccu's is winstgevend (goedkoper dan minen) en gebeurt al.

Al met al kun je dus nog wel even doorgaan maar je komt niet met links naar een Lithium mijn (terwijl die in 2017 wťl relevant zijn en vindbaar).

Je hebt je eigen bronnen blijkbaar niet gelezen, komt met links naar oude "nikkel" mijnen, een fabriek die gesloten is omdat men accuzuur in de grond lekte (wat gek) en een recyclefabriek voor lood-accu's in Mexico...

[ Bericht 3% gewijzigd door MaGNeT op 19-11-2017 11:10:32 ]
pi_175168009
Waterstof wordt dan vaak als "schoon en fantastisch" alternatief aangehaald.

Als je onderstaand blog hebt gelezen (kost wat tijd) dan kom je daar ook wel op terug:

https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11470/why-fuel-cell-cars-dont-work-part-1

https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11493/why-fuel-cell-cars-dont-work-part-2

Kort samengevat:
- productie waterstof niet schoon en duur
- vervoer waterstof naar tankstations moeilijk en onveilig (hoge druk / ontvlambaar)
- veel verlies vanwege lekken (klein molecuul)
- veel verlies bij meerstaps compressie in fuelcel (moet in stappen ivm bevriezing), compressie kost energie
- veel kwetsbare techniek nodig
- fuelcel slijtage, dure grondstoffen als platinum nodig

En dat alleen maar om snel te kunnen tanken.

Het is beter om in te zetten op snellaadtechnieken en grotere accu-capaciteit, zoals nu al gedaan wordt. Minder onderdelen, minder kwetsbaar, meer rendement.

Om de 600km een pauze van een half uur is met m'n brandstofauto ook al standaard.

[ Bericht 16% gewijzigd door MaGNeT op 19-11-2017 11:21:59 ]
pi_175168861
Ben blij dat iemand anders het voor me uitgetypt heeft, had daar geen zin in zo op de zondagochtend :P

Feit blijft dat kolencentrales, olieboorplatformen, kerncentrales etc. allemaal vervuilend zijn. Benzine en diesel kan je niet schoner maken dan het is, het zal altijd vervuilend blijven. Elektrische auto's daarentegen kunnen van 100% groene stroom komen. Zo ver zijn we nog niet, maar het kan. En zoals ik al in m'n vorige post zei: die batterijen zijn misschien nu nog niet milieuvriendelijk genoeg, maar daar gaan ze wel wat op vinden, vooral als de hele wereld rond rijdt in EV's.
An old friend once said that Mozart, Beethoven, and Chopin never died. They simply became music. So I hope you will enjoy this last piece... very much.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')