Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 10 april 2015 20:29 schreef MrStalin het volgende:
Waarom LR beter is dan al jullie pretstudies bij elkaar :
hihaho dikke doei
Leuker, niet beter.quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:29 schreef MrStalin het volgende:
Waarom LR beter is dan al jullie pretstudies bij elkaar :
hihaho dikke doei
Hebben ze geld teveel daar? Lijkt me totaal niet nuttig of leerzaam. Eigenlijk is het gewoon hobby, zo een paraboolvlucht, net als geschiedenis en archeologie.quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:29 schreef MrStalin het volgende:
Waarom LR beter is dan al jullie pretstudies bij elkaar :
hihaho dikke doei
Welke soa heb je?quote:Op donderdag 9 april 2015 13:08 schreef Rezania het volgende:
Positieve uitslag voor mijn STD test. ヾ(*´∀`*)ノ
Jeej, vliegtuigje vliegen, super man! !quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:29 schreef MrStalin het volgende:
Waarom LR beter is dan al jullie pretstudies bij elkaar :
hihaho dikke doei
Paraboolvlucht is misschien de enige die niet echt nodig is. De rest vond ik persoonlijk best wel waardevol. Geeft toch wel wat meer inzicht dan alleen wat data en tekst.quote:Op vrijdag 10 april 2015 22:43 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Hebben ze geld teveel daar? Lijkt me totaal niet nuttig of leerzaam. Eigenlijk is het gewoon hobby, zo een paraboolvlucht, net als geschiedenis en archeologie.
mehquote:Op vrijdag 10 april 2015 21:46 schreef Waffle het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Hoe gaat flight Dynamics bij jullie?
De vraag is niet of dat het nut heeft, de vraag is of dat het meer nut heeft dan wanneer je diezelfde Euro's aan iets anders zou besteden wat studiegerelateerd is. Het lijkt een hoog gehalte aan marketing te hebben: een lokkertje om nieuwe studenten te krijgen. Ik gun het jullie van harte, daar niet van.quote:Op vrijdag 10 april 2015 23:58 schreef Waffle het volgende:
[..]
Paraboolvlucht is misschien de enige die niet echt nodig is. De rest vond ik persoonlijk best wel waardevol. Geeft toch wel wat meer inzicht dan alleen wat data en tekst.
Maar jullie hebben wel studiestress, die pretstudies nietquote:Op vrijdag 10 april 2015 20:29 schreef MrStalin het volgende:
Waarom LR beter is dan al jullie pretstudies bij elkaar :
hihaho dikke doei
Een lokkertje? Lijkt me niet, ze hebben juist elk jaar veel te veel aanmeldingen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De vraag is niet of dat het nut heeft, de vraag is of dat het meer nut heeft dan wanneer je diezelfde Euro's aan iets anders zou besteden wat studiegerelateerd is. Het lijkt een hoog gehalte aan marketing te hebben: een lokkertje om nieuwe studenten te krijgen. Ik gun het jullie van harte, daar niet van.
Wat kost dit per student?
Wat zijn trouwens de vereisten (voor het vliegtuig) om een paraboolvlucht te kunnen maken? Ik neem aan dat dat met een doorsnee klein sportvliegtuigje niet gaat lukken?
Ja.quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:02 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
ja want wij weten allemaal wat std in zou moeten houden
Als je je studie zonder stress haalt geeft dat toch ook geen voldoening, echt eeuwig zonde dan. Ben je in de kracht van je leven en kun je eindelijk een keer je grenzen verleggen, ga je zo een simpele nutteloze pretstudie doen die je op je sloffen haaltquote:Op zaterdag 11 april 2015 00:09 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Maar jullie hebben wel studiestress, die pretstudies niet
Fair enough. Wat kost het per student dat ze dit organiseren? Ik ben benieuwd of dat de faculteit het zelf bekostigd of dat het ten koste gaat voor wat voor de andere faculteiten over is.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:47 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Een lokkertje? Lijkt me niet, ze hebben juist elk jaar veel te veel aanmeldingen.
Buiten de zero-g bestond de vlucht uit metingen verrichten, iets wat nodig was voor het valideren van een vliegtuigmodel dat we bij ons project moesten maken. Dus daarvoor móet je wel gaan vliegen. Iets wat in het echt bijvoorbeeld ook moet bij het testen van nieuwe vliegtuigen (testvlucht).
Misschien moeten ze dat eens gaan doen bij bepaalde lijnvluchten.quote:Het kan in principe met elk vliegtuig, echter heeft een klein vliegtuigje maar een kleine inertia, waardoor je maar heel kort gewichtsloos bent. Met een grote 747 kan je volgens mij tegen de minuut aan, met een Cessna een paar seconden:
Bekostigen ze zelf natuurlijk, daar hebben andere faculteiten toch niks mee te maken? Moet erbij komen zeg, dat een civiel voor parabolische vluchtjes voor L&R moet gaan betalen!quote:Op zondag 12 april 2015 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fair enough. Wat kost het per student dat ze dit organiseren? Ik ben benieuwd of dat de faculteit het zelf bekostigd of dat het ten koste gaat voor wat voor de andere faculteiten over is.
[..]
Misschien moeten ze dat eens gaan doen bij bepaalde lijnvluchten.
Van te voren aankondigen zodat iedere passagier er zelf voor kiest om wel of niet mee te doen. Leuke promotie toch?
Ik zou het niet weten, maar het is ruim een uur vliegen dus misschien dat je daarmee de kerosine kosten kunt schatten. Volgens mij verbruikte dat ding 2x 400 lbs per uur.quote:Op zondag 12 april 2015 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fair enough. Wat kost het per student dat ze dit organiseren? Ik ben benieuwd of dat de faculteit het zelf bekostigd of dat het ten koste gaat voor wat voor de andere faculteiten over is.
[..]
Misschien moeten ze dat eens gaan doen bij bepaalde lijnvluchten.
Van te voren aankondigen zodat iedere passagier er zelf voor kiest om wel of niet mee te doen. Leuke promotie toch?
Je vliegt met zo'n jumbo toch sowieso al op een zeer grote hoogte? Hoeveel kan het extra kosten om nog wat hoger te gaan en vervolgens de zwaartekracht je een leuke boost te laten geven? Ik zie er brood in, het is de perfecte marketingstunt. Vlieg eersteklas en je kan zelfs tuimelen.quote:Op zondag 12 april 2015 20:46 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar het is ruim een uur vliegen dus misschien dat je daarmee de kerosine kosten kunt schatten. Volgens mij verbruikte dat ding 2x 400 lbs per uur.
Vroeger was het zelfs zo dat elke P-in-1'er z'n brevet kreeg volgens mijquote:Op zondag 12 april 2015 21:13 schreef Waffle het volgende:
Als je dan na gaat dat er nu nog maar één vlucht in de bachelor zit. Je had eerst ook nog een eerstejaars- en een tweedejaarsvlucht. Daarnaast kreeg je 4 vlieglessen als je je P in 1 haalde en kreeg de beste eerstejaars of bachelor student (ik weet zo niet welke) zijn vliegbrevet.
Een goede stimulans! Ik hou alleen niet van prijzen voor de beste in zo'n geval, meer dan 90% van de studenten weet dan toch al dat ze het niet eens hoeven te proberen en de resterende paar studenten weten dat ze geluk gaan moeten hebben omdat de verschillen zo klein zijn. Een prijs vind ik alleen maar leuk als je daadwerkelijk een kans hebt om het af te dwingen dat je die wint.quote:Op maandag 13 april 2015 10:09 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Vroeger was het zelfs zo dat elke P-in-1'er z'n brevet kreeg volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |