SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat doe je hier nog? Ga spelen.
uitstoffen, koptelefoon op en spelenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:12 schreef Yi-Long het volgende:
Damn... klote dat mijn Grafische kaart te luidruchtig wordt en ik dus liever nog even wacht op een nieuwe PC met een nieuwe kaart erin, want wil ook snel spelen...
over het algemeen is mijn r9 290 vrij stil (d.w.z. dat hij voor mij stil is, maar fluister stil issie niet), maar zodra ik bij b.v. tomb raider alle registers open trek ga ik hem wel hoen..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:28 schreef RaXz het volgende:
Mijn vorige was ook zo'n stofzuiger, wat een kabaal.
Nu is het heerlijk stil.
Ik heb spijt dat ik een budget R7 had gekocht, aan de andere kant had ik wel genoeg geld voor een i7 4790K (niet alleen voor game gebruik), daarnaast is DX12 ook nog eens om de hoek.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:29 schreef mschol het volgende:
[..]
over het algemeen is mijn r9 290 vrij stil (d.w.z. dat hij voor mij stil is, maar fluister stil issie niet), maar zodra ik bij b.v. tomb raider alle registers open trek ga ik hem wel hoen..
mijn R9 290 Tri-X is gekocht niet lang nadat hij uitkwam, dus daar hoop ik nog even mee door te kunnen..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:31 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik heb spijt dat ik een budget R7 had gekocht, aan de andere kant had ik wel genoeg geld voor een i7 4790K (niet alleen voor game gebruik), daarnaast is DX12 ook nog eens om de hoek.
Ik heb geen koptelefoon en wil dat ook niet, maar sowieso heb ik liever niet dat mijn PC een kabaal maakt bij het spelen van een spelletje.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
uitstoffen, koptelefoon op en spelen
Netjes hoor. Hoe krijg jij die highway rotonde zo mooi rond, ik faal daar over het algemeen nogal mee.quote:
Thanks. Heb eerst de gewone rotonde gemaakt, en ben daarna met snapping uit met de free form voetpaden gaan kloten. Wel met top-view, en eerst de delen die over de weg gaan gedaanquote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Netjes hoor. Hoe krijg jij die highway rotonde zo mooi rond, ik faal daar over het algemeen nogal mee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah oké, dus je legt die voetpaden aan als tekenlijnen?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:42 schreef Divje het volgende:
[..]
Thanks. Heb eerst de gewone rotonde gemaakt, en ben daarna met snapping uit met de free form voetpaden gaan kloten. Wel met top-view, en eerst de delen die over de weg gaan gedaan
Het is nog functioneel ook want de rotonde zelf is snelweg, dat werkt echt als een tierelier
Kan het niet helder uitleggen heb ik 't idee
Uhh, tekenlijnen? Het is wel net tekenen jaquote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ah oké, dus je legt die voetpaden aan als tekenlijnen?
http://steamcommunity.com(...)10856813&searchtext=
probeer C:SL eens als admin op te starten?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:30 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Spijtig dat elke x als ik wil saven ik een CTD krijg. Maar de save werkt wel.
even de local files bezoeken (rechtermuisklik op cities in steam -> properties -> local files -> browse...)quote:
foei....quote:Op zondag 22 maart 2015 00:20 schreef einschtein het volgende:
Blijft een bazengame. Hem maar even via Steam kopen, denk ik. Speel momenteel een crack-versie.
He, zodra een game ook maar goed is en ik het vaker speel dan 'even opstarten', koop ik het meestal.quote:
meestal?.....quote:Op zondag 22 maart 2015 00:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
He, zodra een game ook maar goed is en ik het vaker speel dan 'even opstarten', koop ik het meestal.
Ja, meestal. Vroegah deed ik 't vast niet. Kan 't me niet meer herinneren. Heb iig GTA-S, Banishes, Beasts Of Prey, Craft the World, Farming Sim, L.A. Noire, Prison Architect, RCT2, Train Sim, Tropico. Dat is wat ik me kan herinneren.quote:
Ik zou het niet erg vinden als die eruit worden gemod, samen met die donuts etc. Geef mij maar gewone bestelbusjes.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:31 schreef Divje het volgende:
Verder blijft het ook een beetje stupide dat een Hotdog busje kleding vervoert van fabriek naar winkel
Banishedquote:Op zondag 22 maart 2015 00:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, meestal. Vroegah deed ik 't vast niet. Kan 't me niet meer herinneren. Heb iig GTA-S, Banishes, Beasts Of Prey, Craft the World, Farming Sim, L.A. Noire, Prison Architect, RCT2, Train Sim, Tropico. Dat is wat ik me kan herinneren.
Bazen game. Vooral met een specifieke mod, kan me de naam alleen niet meer zo voor de geest halen.quote:
Ik las toevallig dit toen je dit postte.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:47 schreef RaXz het volgende:
Eventjes een haven+cargo station neerzetten, nou ik heb het geweten, de halve stad kwam er naar toe, de files werden al een paar tiles lang over alle snelwegen.
Nu loopt het goed, voorlopig.
[ afbeelding ]
De boeren ook maar een Cargo train terminal gegeven zodat ze ook niet allemaal daarheen gaan.
Gaat dan wel over een treinstation maar geldt ook voor de haven natuurlijkquote:When you provide your industries access to a train cargo station the whole dynamic of your industry zones will change. Instead of leaving the map through the highways most of your trucks will now visit your Cargo station. Trains will then spawn to export, or import goods. This way the “off map” highways have to deal with less traffic. A cargo train station also provides a “service” bonus meaning it can help you reach level 3 generic industry!
Nou ben ik benieuwd, ik heb dat spel met nog geen enkele mod gespeeld.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Bazen game. Vooral met een specifieke mod, kan me de naam alleen niet meer zo voor de geest halen.
Zijn er nog geen mods voor voertuigen? Vrachtwagentjes ofzo.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:31 schreef Divje het volgende:
Verder blijft het ook een beetje stupide dat een Hotdog busje kleding vervoert van fabriek naar winkel
Het zijn echt magneten, ik moet maar meer normale industrie eromheen bouwen i.p.v. olie.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:51 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik las toevallig dit toen je dit postte.
[..]
Gaat dan wel over een treinstation maar geldt ook voor de haven natuurlijk
Oh, ik hoop van wel. Word alle donutbusjes nu wel zat.quote:
Ik hou de stations en havens zoveel mogelijk gescheiden van ander verkeer. Het liefst nog met een directe verbinding naar de snelweg zodat ze via de snelweg van/naar de industrie gaan.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:52 schreef RaXz het volgende:
[..]
Het zijn echt magneten, ik moet maar meer normale industrie eromheen bouwen i.p.v. olie.
Gewoon een eilandje met enkel industrie en een haven. Enige verbinding naar het vaste is een metro.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:53 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik hou de stations en havens zoveel mogelijk gescheiden van ander verkeer. Het liefst nog met een directe verbinding naar de snelweg zodat ze via de snelweg van/naar de industrie gaan.
Wie let er nou op die cims.quote:Op zondag 22 maart 2015 01:03 schreef jogy het volgende:
In de pre-release builds had je car en person asset editors beschikbaar. Nu niet meer. Boeh.
Heerlijk hequote:Op zondag 22 maart 2015 01:26 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
Soms is het gewoon alsof je naar een open haard loopt te staren als het allemaal vloeiend gaat .
vroegah deed ik het ook niet, toegegevenquote:Op zondag 22 maart 2015 00:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, meestal. Vroegah deed ik 't vast niet. Kan 't me niet meer herinneren. Heb iig GTA-S, Banishes, Beasts Of Prey, Craft the World, Farming Sim, L.A. Noire, Prison Architect, RCT2, Train Sim, Tropico. Dat is wat ik me kan herinneren.
als het goed is kan je je huidige upload bijwerken toch?quote:Op zondag 22 maart 2015 02:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk beetje kunnen spelen met m'n eiland.
Heb m'n tweede hoogbouw gefixed trouwens. In de asset editor moet je de kleuren verplicht aanpassen anders gaat het spel ermee aan de haal. Alles op wit gezet zodat er geen wijzigingen voorkomen. Nu klopt het altijd. Meteen ook wat props erbij gezet zodat het minder leeg is. Alleen jammer dat de workshop je niet gewoon laat updaten. Moest 't opnieuw uploaden.
Er moeten trouwens door modders echt minstens 10 extra store/office hoogbouw gemaakt worden, want die met de helicopter-pad staat echt overal.
Dat dacht ik ook maar zag de optie nergens. Dus nu maar op deze manier gedaan. Moet wel zeggen dat de interface echt klote is af en toe.quote:Op zondag 22 maart 2015 02:10 schreef mschol het volgende:
[..]
als het goed is kan je je huidige upload bijwerken toch?
Ik ook, vandaar dat ik het maar weer ga slopen en in het vervolg erg ver weg ga herbouwen, momenteel slippen al de snelwegen dicht.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:53 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik hou de stations en havens zoveel mogelijk gescheiden van ander verkeer. Het liefst nog met een directe verbinding naar de snelweg zodat ze via de snelweg van/naar de industrie gaan.
Zal helpen dat ik nooit met Max en Maya gewerkt heb waardoor ik geen dingen gewend ben. Eerlijk gezegd vind ik 't makkelijker dan ik had gedacht. Week geleden volgens mij m'n eerste keer Blender geopend. Gewoon veel aanklooien en niet zuinig met ctrl-Z zijn, dan lukt het wel.quote:Op zondag 22 maart 2015 04:32 schreef RaXz het volgende:
Ziet er goed uit.
Knap dat je met Blender overweg kan, ik kan er maar niet mee omgaan, ik ben 3DsMax en Maya gewend.
Fapje gemachtquote:Op zondag 22 maart 2015 04:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Zit hier toch stiekem wel met een klein stijfje te kijken naar wat ik gemaakt heb.
Moet nog even bedenken of ik de lichtmasten apart doe en dan als props, kan namelijk zijn dat het stadion te groot is voor Skylines.
O, en het Maasgebouw...erbij of niet?
Edit: Zit nu zeg maar rond de 1940-1945 faces en bijna 4000 tris. Kan er op zich wel mee door, aangezien ik in de workshop nu al sommige normale growables heb gezien van 5000 tris. (Wat wel te veel is voor een growable maar ze zijn nogal populair dus blijkbaar hebben mensen nasa-computers. )
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.quote:Op zondag 22 maart 2015 04:49 schreef Divje het volgende:
[..]
Fapje gemacht
Had gelezen dat voor grote gebouwen je rond de 10.000 tris kon zitten En daar werden volgens mij dus ook stadions mee bedoeld
Netjes hoor!
Heb trouwens zo'n Torentje uit Florence als asset, klein kloteding met ~4000 tris maar totaal geen effect op performance.
quote:Op zondag 22 maart 2015 04:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.
[ afbeelding ]
Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.
Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden.
Ik ga zo zelf voetballen. Nu even een blender-break want m'n duim trilt.quote:Op zondag 22 maart 2015 05:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Vind het wel interessant om te volgen! En hoop dat het je gaat lukken 'm ingame te krijgen
Zo had ik er nog niet over nagedacht idd, maar met al die unique buildings die je op een gegeven moment hebt geplaatst loopt het ook behoorlijk op
Nu maar even slapen, spanning voor morgen mag wel even weg
Ohja, het is daar ochtend/middag of niet?quote:Op zondag 22 maart 2015 05:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik ga zo zelf voetballen. Nu even een blender-break want m'n duim trilt.
7 uurtjes later, dus net na twaalven hier. Thanks.quote:Op zondag 22 maart 2015 05:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Ohja, het is daar ochtend/middag of niet?
Have fun!
Eindbaas!quote:Op zondag 22 maart 2015 04:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.
[ afbeelding ]
Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.
Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden.
Begin nu wel te piekeren wat voor stats ik 'm moet geven. Radius wel meteen vier tiles ofzo. Kosten? 100 miljoen?quote:Op zondag 22 maart 2015 08:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eindbaas!
Ben echt heel benieuwd hoe het straks ingame word
Is dat zonder gebiedsontwikkeling? Met parkeergarage? Ik bel Hans Vervat zo even .quote:Op zondag 22 maart 2015 09:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Begin nu wel te piekeren wat voor stats ik 'm moet geven. Radius wel meteen vier tiles ofzo. Kosten? 100 miljoen?
Hoe houd je de import laag? Door zelf die industrie aan te leggen?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:35 schreef RaXz het volgende:
Dit is trouwens een handige info view om te zien wat voor goederen je stad nodig heeft.
[ afbeelding ]
Ik ga eens proberen om de import zo laag mogelijk te houden.
eeuwige expansie mod?quote:Op zondag 22 maart 2015 09:56 schreef AgLarrr het volgende:
Iemand nog suggesties voor mooie maps? Ik ben nu een beetje aan het sandboxen op Rorvik (Norwegen) met allerlei mods aan - waaronder eeuwige expansie. Ik ben mijn 'echte' stad eventjes beu en heb nog geen zin om serieus overnieuw te beginnen. Tot die tijd wel leuk om een beetje te experimenteren en zulks:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach ja, je weet, al die zones beschikbaar.quote:
Maak je die busstations zelf?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:47 schreef Sejt het volgende:
Eén van m'n business centers, loopt erg goed.
[ afbeelding ]
Directx 9 heeft een goed effect op m'n performance trouwens. Dank voor degene die het postte in dit topic.
Over het algemeen maak ik zelf m'n transport hubs. Degene in de screenshot is een asset. Mooi, maar niet echt compact en het kan effectiever.quote:
Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:29 schreef Qunix het volgende:
Hmm, idee: een mod om busbanen te maken. Dus alleen het type voertuig "bus" mag erop rijden.
(of is dit er al?)
Da's hangjeugd! Stuur de politie er op af!quote:Op zondag 22 maart 2015 11:00 schreef Sejt het volgende:
[..]
Over het algemeen maak ik zelf m'n transport hubs. Degene in de screenshot is een asset. Mooi, maar niet echt compact en het kan effectiever.
Deze heb ik zelf gemaakt, is iets kleiner maar net zo effectief. Inclusief derp metrostation.
[ afbeelding ]
Edit: Wat is hier aan de hand?
[ afbeelding ]
Is denk ik vooral script werkt. Het zelfde als one-way wegen. Alleen dan een bus id aan koppelen. Wel een leuk idee jaquote:Op zondag 22 maart 2015 11:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren.
Is er nog behoefte aan een mp3 speler ingame?
Ja is denk ik ook zo, maar ben nu dus vooral UI dingetjes en wat basic C# dingetjes op de achtergrond aan het doen (feed fetching, parsing)quote:Op zondag 22 maart 2015 11:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Is denk ik vooral script werkt. Het zelfde als one-way wegen. Alleen dan een bus id aan koppelen. Wel een leuk idee ja
Ik moest lachen.quote:
Ik ook niet, maar leren kan ik het welquote:Op zondag 22 maart 2015 11:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren.
Is er nog behoefte aan een mp3 speler ingame?
Done. Zal ze leren!quote:Op zondag 22 maart 2015 11:40 schreef Divje het volgende:
[..]
Da's hangjeugd! Stuur de politie er op af!
Is dat die Gap Fill park? Die persoon heeft daar zo'n grote marker op gezet zodat er grote groepen mensen samen komenquote:Op zondag 22 maart 2015 11:56 schreef Sejt het volgende:
[..]
Done. Zal ze leren!
Volgens mij staat de 'aantrekkelijkheid' van die asset een klein beetje hoog.
Die inderdaad. Gebruik 'm amper omdat ik een ander soort infrastructuur model aanhoud. Beetje extreem qua mensen pr. m2.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:58 schreef Divje het volgende:
[..]
Is dat die Gap Fill park? Die persoon heeft daar zo'n grote marker op gezet zodat er grote groepen mensen samen komen
Nee, maar een nieuw idee voor een mod is geboren.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:01 schreef davedavy het volgende:
[..]
Kun je de politie sturen ? Of ben ik nu weer dom
ga je de source code vrijgeven?quote:Op zondag 22 maart 2015 11:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo goedemorgen!
De RSS reader zit erin, vandaag maar eens het configuratiescherm maken.
Nog een tip voor mede-modders:
Zorg ervoor dat je een boolean reserveert voor debug modus en alleen logt als dat echt nodig is en dus die boolean op true staat.
Een grote debugconsole output zorgt er namelijk voor dat Cities crashed.
Ja wil het ook nu al wel even op github zetten hoor. Zal even een repo maken, ook beter voor mijn backupsquote:Op zondag 22 maart 2015 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ga je de source code vrijgeven?
ik wil ook wel eens een mod bouwen, maar C# is niet mijn sterkste kant en aan de api wiki heb ik niet zoveel..?
Hoe kom je aan deze?quote:Op zondag 22 maart 2015 12:12 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ideaal Ga elk knooppunt vanaf nu met af/op-ritten aan beide kanten doen. Het loopt hier als een tierelalier
Volgens mij kan je ook Javascript gebruiken (Unity 5 is het)quote:Op zondag 22 maart 2015 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ga je de source code vrijgeven?
ik wil ook wel eens een mod bouwen, maar C# is niet mijn sterkste kant en aan de api wiki heb ik niet zoveel..?
Ik zal 'm even opzoeken tussen m'n geabboneerde bestandenquote:
CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest wordenquote:Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef Qunix het volgende:
[..]
Volgens mij kan je ook Javascript gebruiken (Unity 5 is het)
Ah. Duidelijk. C# is ook niet mijn sterkste kant.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef mschol het volgende:
[..]
CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest worden
Staat erop:quote:Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef mschol het volgende:
[..]
CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest worden
en met visual studio + importeren van de nodige references kan ik best een hoop knutselen.. (alleen wat voorbeelden zijn erg fijn)
terraform mod?quote:Op zondag 22 maart 2015 12:32 schreef Divje het volgende:
Viaducten maken was nog nooit zo makkelijk nu die terraform mod er is
ah, thnx, vanmiddag even kijkenquote:Op zondag 22 maart 2015 12:25 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Staat erop:
https://github.com/BarryOSeven/rsschirp
Volledig werkende mod met de UI als work in progress maar hindert niet de rest van de werking.
Het is wel aan te raden visual studio zoals hier:
http://www.reddit.com/r/C(...)013_to_develop_mods/
of Mono Develop:
http://www.reddit.com/r/C(...)compile_a_dll_using/
aangeveven te gebruiken.
Je kunt dan namelijk gebruik maken van het ColossalFramework wat de mogelijkheden met 10000x vergroot.
Als er vragen zijn, ik hang hier vandaag nog wel even
Dat zit allemaal in Cities in Motion 2. Als ik het aantal steden voorbij zie komen waarbij de spelers losgaan op knooppunten en ov-systemen, dan begrijp ik niet waarom CiM nooit zo'n groot succes is gewordenquote:Op zondag 22 maart 2015 11:29 schreef Qunix het volgende:
Hmm, idee: een mod om busbanen te maken. Dus alleen het type voertuig "bus" mag erop rijden.
(of is dit er al?)
Deel 2 was absolute bagger.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat zit allemaal in Cities in Motion 2. Als ik het aantal steden voorbij zie komen waarbij de spelers losgaan op knooppunten en ov-systemen, dan begrijp ik niet waarom CiM nooit zo'n groot succes is geworden
Heb CIM2 gekocht voor 3,71 , was wel benieuwd naar dat spel gewordenquote:Op zondag 22 maart 2015 12:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat zit allemaal in Cities in Motion 2. Als ik het aantal steden voorbij zie komen waarbij de spelers losgaan op knooppunten en ov-systemen, dan begrijp ik niet waarom CiM nooit zo'n groot succes is geworden
Ik heb CiM 1 en 2quote:Op zondag 22 maart 2015 12:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat zit allemaal in Cities in Motion 2. Als ik het aantal steden voorbij zie komen waarbij de spelers losgaan op knooppunten en ov-systemen, dan begrijp ik niet waarom CiM nooit zo'n groot succes is geworden
Bagger wil ik niet zeggen, maar wel veel problemen en zo, ja.quote:
quote:Op zondag 22 maart 2015 12:37 schreef Divje het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411095553
Gister dit mee gemaakt:
[ afbeelding ]
Is wel errug prijzig! Maar je kan als je een foutje maakt het ongedaan maken met ctrl+zquote:
Kunnen die samen met de terraform mod in de OP?quote:Op zondag 22 maart 2015 12:49 schreef Danny het volgende:
paar nieuwe mods:
Meer opties bij starten nieuwe game (cash, unlocks e.d. kun je allemaal zelf togglen)
http://steamcommunity.com(...)11769510&searchtext=
webserver. ideaal als je een 2e monitor hebt. Kun je in een browser de stats van je stad bijhouden. Draait wel op port :8080 dus als je als iets anders op die port draait kan dat problemen geven
http://steamcommunity.com(...)11836742&searchtext=
Developer interface:
http://steamcommunity.com(...)11750789&searchtext=
Webserverquote:Op zondag 22 maart 2015 12:49 schreef Danny het volgende:
paar nieuwe mods:
Meer opties bij starten nieuwe game (cash, unlocks e.d. kun je allemaal zelf togglen)
http://steamcommunity.com(...)11769510&searchtext=
webserver. ideaal als je een 2e monitor hebt. Kun je in een browser de stats van je stad bijhouden. Draait wel op port :8080 dus als je als iets anders op die port draait kan dat problemen geven
http://steamcommunity.com(...)11836742&searchtext=
Developer interface:
http://steamcommunity.com(...)11750789&searchtext=
Ziet er goed uit, vooral voor gameplay modding lijkt me?quote:Op zondag 22 maart 2015 12:54 schreef Divje het volgende:
Mod Debugger is ook wel handig voor de mensen die ermee bezig zijn lijkt me
http://steamcommunity.com(...)6&searchtext=modding
Hoe diep dit gaat weet ik niet Maar iig ook het grafische deelquote:Op zondag 22 maart 2015 13:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, vooral voor gameplay modding lijkt me?
Yup, vet handig als je assets behavior gaat modden.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:22 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoe diep dit gaat weet ik niet Maar iig ook het grafische deel
Is bij mij ook, zoveel herrie. Ligt aan m'n ventilatoren bij mij kan ik de snelheid daarvan aanpassenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:36 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb geen koptelefoon en wil dat ook niet, maar sowieso heb ik liever niet dat mijn PC een kabaal maakt bij het spelen van een spelletje.
Volgens mij heb ik hem laatst nog uitgestoft dus dat kan het ook niet echt zijn, maar iemand hier gaf al aan dat het wellicht de koeling was, of die gel ofzo.
Maakt ook niet uit, ik wacht even de release van de nieuwe grafische kaarten af en hopelijk zet ik dan over een paar maanden een PC in elkaar die een paar jaar mee kan.
Damn, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op zondag 22 maart 2015 14:38 schreef Qunix het volgende:
Ze zijn zoooo niet blij...
[ afbeelding ]
(ja, ik sta in het rood)
Moeten ze hun eigen poep drinken of staan je belastingen op 20%?quote:Op zondag 22 maart 2015 14:38 schreef Qunix het volgende:
Ze zijn zoooo niet blij...
[ afbeelding ]
(ja, ik sta in het rood)
Die eerste is wel geweldig, vind het altijd irritant dat ik niet gelijk een treinstation kan bouwen als ik dat wil.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:49 schreef Danny het volgende:
paar nieuwe mods:
Meer opties bij starten nieuwe game (cash, unlocks e.d. kun je allemaal zelf togglen)
http://steamcommunity.com(...)11769510&searchtext=
webserver. ideaal als je een 2e monitor hebt. Kun je in een browser de stats van je stad bijhouden. Draait wel op port :8080 dus als je als iets anders op die port draait kan dat problemen geven
http://steamcommunity.com(...)11836742&searchtext=
Developer interface:
http://steamcommunity.com(...)11750789&searchtext=
cargo van buiten de stad laten komen, en dat overhevelen naar een losstaand treincircuit dan alleen lokaal werkt (schijnt goed te werken)quote:Op zondag 22 maart 2015 14:52 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Damn, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Heb zelf net een uur weggegooid door te experimenteren met treinen. Wat een ramp. Alles moet over dezelfde spoorlijnen off map, resultaat: clogged spoor en slagbomen die continu dicht zijn dus de wegen ook dicht. Exit without saving? yes please..
Jeuzus.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:22 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
!!!!!
Ik probeer ook altijd cirkels te maken, maar meestal kom ik bij de vijfde ring al ruimte te kort.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:22 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
!!!!!
Op het vierkante knopje drukken.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:36 schreef Qunix het volgende:
Hoe doe ik het grid aan/uit bij het aanleggen van wegen?
Woooooowquote:Op zondag 22 maart 2015 16:22 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
!!!!!
Nee, 2 is na de eerste patch ook goed te spelen, alleen voor velen wat te moeilijk en diepgaand. De terrein editor en stedenbouwer die erin zitten zijn wel makkelijk. Ik heb er Rotterdam nog eens mee nagebouwd. Helaas te weinig assets en mods voor verschenen.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:41 schreef Divje het volgende:
Heb CIM2 gekocht voor 3,71 , was wel benieuwd naar dat spel geworden
Had beter deel 1 kunnen nemen?
Traffic Giant, nostalgie.quote:Op zondag 22 maart 2015 16:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, 2 is na de eerste patch ook goed te spelen, alleen voor velen wat te moeilijk en diepgaand. De terrein editor en stedenbouwer die erin zitten zijn wel makkelijk. Ik heb er Rotterdam nog eens mee nagebouwd. Helaas te weinig assets en mods voor verschenen.
Als je de collectie nog compleet wil hebben, kan je nog op zoek naar Verkehrgigant / Traffic Giant waarin je ook Schwebebahnen en Maglevs kon aanleggen
Hou het eerst wel bij CIMquote:Op zondag 22 maart 2015 16:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, 2 is na de eerste patch ook goed te spelen, alleen voor velen wat te moeilijk en diepgaand. De terrein editor en stedenbouwer die erin zitten zijn wel makkelijk. Ik heb er Rotterdam nog eens mee nagebouwd. Helaas te weinig assets en mods voor verschenen.
Als je de collectie nog compleet wil hebben, kan je nog op zoek naar Verkehrgigant / Traffic Giant waarin je ook Schwebebahnen en Maglevs kon aanleggen
Deadsick, heeft deze baas een topic met updates oid?quote:Op zondag 22 maart 2015 16:22 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
!!!!!
Verkeerd om neergezet.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:01 schreef Jump het volgende:
Waarom gaat het water niet door de dam
[ afbeelding ]
Euh, nee. Water stroomde naar het meer toe bovenin. Maar de dam liet niks meer door, en al het water liep er rond. Gelukkig een save gemaakt voor ik ging klooien met de dammen.quote:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408354707quote:Op zondag 22 maart 2015 17:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deadsick, heeft deze baas een topic met updates oid?
Deze heb ik vandaag voor het eerst gebruikt, werkt goed op de 6-baans wegen.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:13 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
http://steamcommunity.com(...)11833858&searchtext=
Weet niet of deze al gepost was. Met deze mod kan je zelf beslissen waar er verkeerslichten komen.
Kan je ook zeggen dat een weg een voorrangsweg is?quote:Op zondag 22 maart 2015 18:13 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
http://steamcommunity.com(...)11833858&searchtext=
Weet niet of deze al gepost was. Met deze mod kan je zelf beslissen waar er verkeerslichten komen.
Dat zou ik wel willen!quote:Op zondag 22 maart 2015 18:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kan je ook zeggen dat een weg een voorrangsweg is?
Vooral bij grote wegen zou dat een genot zijn idd.quote:
Oeh, die zet ik even bij mn favorietenquote:Op zondag 22 maart 2015 18:55 schreef ElmarO het volgende:
Een lane changer mod: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412101021
Al is het nog wel een behoorlijke bètaversie als ik het zo lees.
Eh. Nee daar is de workshop voor.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:57 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
De diversiteit is nog wel een issue.
Als ik het goed begrijp, kan je met deze mod de rijrichtingen bij kruisingen aanpassen.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:55 schreef ElmarO het volgende:
Een lane changer mod: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412101021
Al is het nog wel een behoorlijke bètaversie als ik het zo lees.
Die is tof! Thanks!quote:Op zondag 22 maart 2015 18:55 schreef ElmarO het volgende:
Een lane changer mod: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412101021
Al is het nog wel een behoorlijke bètaversie als ik het zo lees.
die moet je op een heuvel zetten met allemaal bomen er omheen. Zie je vet vaak in het buitenland, is machtig prachtig. Zijn er ook mensen met een 'central park'?quote:Op zondag 22 maart 2015 20:34 schreef Sejt het volgende:
Mooi. Van dezelfde dude die de public soccer field gemaakt heeft.
http://steamcommunity.com(...)12251358&searchtext=
[ afbeelding ]
belastingdruk tijdelijk aanpassen.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:33 schreef Rezania het volgende:
Plotseling is er gewoon helemaal nergens vraag naar, er groeit niks.
Uh, geen goed plan. Ik wacht wel.quote:
quote:Op zondag 22 maart 2015 20:34 schreef Sejt het volgende:
Mooi. Van dezelfde dude die de public soccer field gemaakt heeft.
http://steamcommunity.com(...)12251358&searchtext=
[ afbeelding ]
Zo simpel kan het dus zijn, enorm bedankt! Nu eens aan de slag om die files op te lossen.quote:
Zit ik ook op te wachten. Ik wil mijn stadje na gaan maken, maar zonder tunnels en terraforming wordt dat waarschijnlijk een moeilijk verhaalquote:Op zondag 22 maart 2015 21:05 schreef Qunix het volgende:
Wat helaas nog niet kan is een tunnel maken. Komt in de volgende update.
http://www.reddit.com/r/C(...)ut_the_tiny_stadium/quote:Op zondag 22 maart 2015 04:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.
[ afbeelding ]
Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.
Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden.
Guilty.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:33 schreef Scrummie het volgende:
Kutspel. Hele dag gedacht; vanavond maar niet spelen. Nu zag ik dat skatepark hierboven ergens.. 'Die wil ik'... Hoppa.
Ok, nu ga ik het zeker kopen . Inclusief nieuwe dikke gamepc van meer dan duizend euro'squote:Op zondag 22 maart 2015 20:45 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411773598
Pokémon Center
Die heb je echt totaal niet nodig voor dit spel. Met een PC van rond de 400 euro red je het wel.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:55 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ok, nu ga ik het zeker kopen . Inclusief nieuwe dikke gamepc van meer dan duizend euro's
Moet je hem wel zelf bouwen.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die heb je echt totaal niet nodig voor dit spel. Met een PC van rond de 400 euro red je het wel.
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=411164732quote:Op zondag 22 maart 2015 22:07 schreef Trebo het volgende:
Mensen, ben een paar dagen niet online geweest. Zijn er nog MUSTHAVE mods uitgekomen laatste dagen?
Sowieso zelf bouwen, tenzij je graag wil worden afgezet!quote:
Hij is heel erg handig.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:08 schreef Shrewd het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=411164732
Deze heb ik even binnen gehaald vandaag. Nog niet gespeeld, maar lijkt mij heel handig.
Ik heb nu een AMD Phenom(tm) II X4 955 processor 3,2 Ghz.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die heb je echt totaal niet nodig voor dit spel. Met een PC van rond de 400 euro red je het wel.
Ik ben niet zo thuis in de AMD wereld, dus geen idee. Sorry. Extra ram kan wel, maar dan moet je even checken of je OS en moederbord daar mee om kunnen gaan.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:11 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ik heb nu een AMD Phenom(tm) II X4 955 processor 3,2 Ghz.
4 GB RAM geheugen
Radeon XFX 6850HD vidkaart
wat ram extra erin knallen, nieuwe vidkaart en klaar?
Ik heb een q6600 met 3gb ram en een 6850. Draait primaquote:Op zondag 22 maart 2015 22:11 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Ik heb nu een AMD Phenom(tm) II X4 955 processor 3,2 Ghz.
4 GB RAM geheugen
Radeon XFX 6850HD vidkaart
wat ram extra erin knallen, nieuwe vidkaart en klaar?
Thnx.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:08 schreef Shrewd het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=411164732
Deze heb ik even binnen gehaald vandaag. Nog niet gespeeld, maar lijkt mij heel handig.
Je kan ook gewoon uploaden naar Imgur hè.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:29 schreef mschol het volgende:
steamcloud ligt er hier uit kan mijn mooie "fuck opritten" screenshot niet plaatsen...
Je centrale onderaan is niet aangesloten en je bovenste wijk heeft helemaal geen verbinding met een grote centrale.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:28 schreef Rezania het volgende:
The fuck. Gewoon plotseling geen elektriciteit meer, terwijl ik echt meer dan genoeg produceer en alles goed is aangesloten.
[ afbeelding ]
bahquote:Op zondag 22 maart 2015 22:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon uploaden naar Imgur hè.
Oh fuck. Was vergeten dat ik die gebouwen weg had gehaald. Wauw.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je centrale onderaan is niet aangesloten en je bovenste wijk heeft helemaal geen verbinding met een grote centrale.
Dan niet.quote:
Minder afval.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:30 schreef Qunix het volgende:
http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
Mocht je een bug tegenkomen, het kan zijn dat er een fix bestaat als een MOD.
Geen probleem hier met de metro. Speel zonder mods.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:50 schreef Rezania het volgende:
Is er al een mod waardoor meer mensen het OV gaan nemen? Alles is goed bereikbaar met de metro, en het is gratis, toch maar 1100 op 33000.
Flink wat haltes. Kun je niet beter wat bussen laten rijden tussen bepaalde haltes?quote:Op zondag 22 maart 2015 23:15 schreef Jump het volgende:
[..]
Geen probleem hier met de metro. Speel zonder mods.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bussen stroppen het verkeer op, metros nietquote:Op zondag 22 maart 2015 23:22 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Flink wat haltes. Kun je niet beter wat bussen laten rijden tussen bepaalde haltes?
Hmmm, bij jou liggen de station veel dichter op elkaar. Misschien moet ik dat ook proberen. Mis wel een beetje de influence radius zoals je die had in Cities in Motion.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:15 schreef Jump het volgende:
[..]
Geen probleem hier met de metro. Speel zonder mods.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nait Soezn Moar Broezn
gewoon tot werktijd doorgaanquote:Op zondag 22 maart 2015 23:44 schreef Trebo het volgende:
Ik zit in tweestrijd.. als ik hem nu aanslinger ben ik weer 6 uur verder
Ik ook niet. Zo gaat het altijd veel vlotter en bijna geen file.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:50 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon tot werktijd doorgaan
[ afbeelding ]
opritten doe ik niet aan
mijn treain stations hebben 0 passagiers, maar de treinen zelf hebben 200-300 mensen aanboord elke keer?quote:Op maandag 23 maart 2015 00:17 schreef Rezania het volgende:
Iemand die al succes heeft gehad met het vliegveld? Hoger dan 100 passagiers per week kom ik niet.
Je hebt gewoon te weinig workers.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:30 schreef Rezania het volgende:
Altijd dat gezeik over niet genoeg uneducated workers. Net alsof IRL 80% van de workforce nooit naar school is geweest.
Dan nog, ga eens kijken bij fabrieken. Moet ik nou echt geloven dat fabrieken vol mensen staan die nog nooit naar school zijn geweest?quote:
Mijn vliegtuigen 5/200, dik verlies iedere keer.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:43 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn treain stations hebben 0 passagiers, maar de treinen zelf hebben 200-300 mensen aanboord elke keer?
Nee, dat klopt. Maar zouden mensen die nooit naar school zijn geweest dat werk kunnen doen? Lijkt me wel.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan nog, ga eens kijken bij fabrieken. Moet ik nou echt geloven dat fabrieken vol mensen staan die nog nooit naar school zijn geweest?
Dat het een minimumniveau is qua werkkracht? Dat zou eigenlijk best nog wel kunnen.quote:Op maandag 23 maart 2015 01:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Maar zouden mensen die nooit naar school zijn geweest dat werk kunnen doen? Lijkt me wel.
quote:Op maandag 23 maart 2015 01:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat het een minimumniveau is qua werkkracht? Dat zou eigenlijk best nog wel kunnen.
Hoogste niveau was basisschool toentertijd, was echt hillbilly city.quote:Op maandag 23 maart 2015 01:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat is ook het geval, je stad zit met het probleem dat er teveel werk is voor hoogopgeleiden (beetje omgekeerde wereld.. ). Ze werken nu allemaal in die luxe kantoortjes en winkeltjes van je stad, waar hun opleidingsniveau beter tot hun recht komt.
Maar gooi er nog een woonwijk tegenaan en je zult zien dat al die hoogopgeleiden toch echt wel fabriekswerk kunnen doen.
Gek toch eigenlijk, dat ál je nieuwe inwoners uit analfabete kanslozen bestaan. Zou toch verwachten dat die mensen (toch minstens één) ergens een opleiding hebben gedaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 01:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoogste niveau was basisschool toentertijd, was echt hillbilly city.
Je stad is gewoon standaard een paupermagneet, deal with it.quote:Op maandag 23 maart 2015 01:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gek toch eigenlijk, dat ál je nieuwe inwoners uit analfabete kanslozen bestaan. Zou toch verwachten dat die mensen (toch minstens één) ergens een opleiding hebben gedaan.
Misschien een stop idee hoor, maar in hoeverre kun je tiles aan elkaar knopen?quote:Op maandag 23 maart 2015 05:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Snelle test ingame, textures zijn nog niet final maar wilde toch even de schaal testen. Zit nu op de maximale grootte wat denk ik 75% of 80% van de ware grootte is, maar dat is nu eenmaal de limiet in CS. Maasgebouw wordt een lastig verhaal qua grootte maar ik wil toch zeker de letters van het stadion aan de zijkant nog maken. Lichtmasten moet ik denk ik apart maken als park ofzo, want anders wordt het stadion kleiner en kleiner.
Overigens heb ik het model haaks op de weg gezet, zodat je aan de zijkant een plein kunt bouwen en treinstation en aan de overzijde een parkeerplaats. Net als in 't eggie.
Edit: Of misschien toch de lichtmasten net in het hoekje nog. Hoop dat dat allemaal gaat passen. Op de plek waar nu de boom op 't hoekje staat als placeholder voor de lichtmast.
Bevindt het stadje zich vlak bij Duitsland?quote:Op maandag 23 maart 2015 01:29 schreef Trebo het volgende:
Hoe kan het dat wanneer ik een stadje heb van 8000 mensen er 283km files staat op de snelweg naar het stadje toe
quote:Op maandag 23 maart 2015 06:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bevindt het stadje zich vlak bij Duitsland?
Heb daar ook aan gedacht maar in dat geval is het probleem meer dat de hoogte van de onderdelen misschien niet altijd klopt. En persoonlijk plop ik ook liever een heel model. Als er ooit een mogelijkheid wordt gegeven voor grotere ploppables dan scale ik 'm wel.quote:Op maandag 23 maart 2015 06:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Misschien een stop idee hoor, maar in hoeverre kun je tiles aan elkaar knopen?
Zit er padding tussen de tiles, of kun je het stadion ook opknippen in 2 kleine stadionnetjes?
Als je klaar bent zou ik hem trouwens op Reddit gooien, daar zijn ze op zoek naar een goed stadion...quote:Op maandag 23 maart 2015 07:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Heb daar ook aan gedacht maar in dat geval is het probleem meer dat de hoogte van de onderdelen misschien niet altijd klopt. En persoonlijk plop ik ook liever een heel model. Als er ooit een mogelijkheid wordt gegeven voor grotere ploppables dan scale ik 'm wel.
Die Holmen map ziet er nice uit. Die parkeerplaatsen, zijn dat assets die je gedownload hebt? Werken ze ook?quote:Op zondag 22 maart 2015 23:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
Overview van Holmen (heightmap van Stockholm):
[ afbeelding ]
Het is de heightmap van Stockholm. Het zijn inderdaad assets en soms staan er auto's op ja. Alleen zo druk als bij een echt stadion ga je het waarschijnlijk niet zien.quote:Op maandag 23 maart 2015 08:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die Holmen map ziet er nice uit. Die parkeerplaatsen, zijn dat assets die je gedownload hebt? Werken ze ook?
Supergaaf man!quote:Op maandag 23 maart 2015 05:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Snelle test ingame, textures zijn nog niet final maar wilde toch even de schaal testen. Zit nu op de maximale grootte wat denk ik 75% of 80% van de ware grootte is, maar dat is nu eenmaal de limiet in CS. Maasgebouw wordt een lastig verhaal qua grootte maar ik wil toch zeker de letters van het stadion aan de zijkant nog maken. Lichtmasten moet ik denk ik apart maken als park ofzo, want anders wordt het stadion kleiner en kleiner.
Overigens heb ik het model haaks op de weg gezet, zodat je aan de zijkant een plein kunt bouwen en treinstation en aan de overzijde een parkeerplaats. Net als in 't eggie.
Edit: Of misschien toch de lichtmasten net in het hoekje nog. Hoop dat dat allemaal gaat passen. Op de plek waar nu de boom op 't hoekje staat als placeholder voor de lichtmast.
Ik vind het niks, maar dat komt door gisteren.quote:Op maandag 23 maart 2015 05:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Snelle test ingame, textures zijn nog niet final maar wilde toch even de schaal testen. Zit nu op de maximale grootte wat denk ik 75% of 80% van de ware grootte is, maar dat is nu eenmaal de limiet in CS. Maasgebouw wordt een lastig verhaal qua grootte maar ik wil toch zeker de letters van het stadion aan de zijkant nog maken. Lichtmasten moet ik denk ik apart maken als park ofzo, want anders wordt het stadion kleiner en kleiner.
Overigens heb ik het model haaks op de weg gezet, zodat je aan de zijkant een plein kunt bouwen en treinstation en aan de overzijde een parkeerplaats. Net als in 't eggie.
Edit: Of misschien toch de lichtmasten net in het hoekje nog. Hoop dat dat allemaal gaat passen. Op de plek waar nu de boom op 't hoekje staat als placeholder voor de lichtmast.
Spuit 11.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:44 schreef Kreator het volgende:
Wow... check dit:
Meer: http://imgur.com/a/V3OXR
[ afbeelding ]
Ongetwijfeld. Zit al jaren op Reddit, maar was vergeten dat er ook nog wel eens een leuke Cities sub zou kunnen zijn.quote:
die is eigenlijk niet goed, zeer ongedetailleerd en al het land is plat. Het ziet alleen 'ongeveer' verschil tussen water en land. Is eindelijk alleen handig om een basic outlines te krijgen.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:07 schreef Qunix het volgende:
Mag dit ook in de OP?
Genereer een map vanuit Google Maps: http://terrain.party/
Weet je een ander dan?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:15 schreef n8n het volgende:
[..]
die is eigenlijk niet goed, zeer ongedetailleerd en al het land is plat. Het ziet alleen 'ongeveer' verschil tussen water en land. Is eindelijk alleen handig om een basic outlines te krijgen.
nee, meer een algemene waarschuwing. Je kan ook zelf nog inkleuren/aanpassen. Geen idee of er echte vrij beschikbare height maps bestaan.quote:
quote:Op maandag 23 maart 2015 10:18 schreef n8n het volgende:
[..]
nee, meer een algemene waarschuwing. Je kan ook zelf nog inkleuren/aanpassen. Geen idee of er echte vrij beschikbare height maps bestaan.
Op Google images staan er wat als je zoekt op height map. Je wilt het liefst een afbeelding met 16bit kleurdiepte voor het detail.
quote:Over on terrain.party the planet can be explored and sections of the terrain can then be downloaded with the height map data. Once the area is captured with the grid on the site, the maps can be downloaded and inserted into your City Skylines directory at City: Skylines > Files > MapEditor > Heightmaps.
The next thing to do is launch the game and head straight into the map editor and click the import height map button at the bottom of the screen. The map will now be populated with the terrain data from the images that were downloaded from the website. It’s super simple and this really is a fantastic tool.
...
Heightmaps are image files that are top down views of terrain that give details of the height of the land through their use of color. The map editor in Cities Skylines uses grayscale images, so you have pure white being the highest land value, and pure black being the lowest. The many shades of gray in between pure white and pure black represent different land value heights.
zou dit werken?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:18 schreef n8n het volgende:
[..]
nee, meer een algemene waarschuwing. Je kan ook zelf nog inkleuren/aanpassen. Geen idee of er echte vrij beschikbare height maps bestaan.
Op Google images staan er wat als je zoekt op height map. Je wilt het liefst een afbeelding met 16bit kleurdiepte voor het detail.
gisteren een trein af/oprit gefixt, had ongv hetzelfde probleem..quote:
ik voorspel een disaster menu modquote:Op maandag 23 maart 2015 09:49 schreef Danny het volgende:
Tsunami!
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4124] 99348&searchtext=
nice, vanavond even toevoegenquote:
Dit inderdaad. Dag weekend....quote:Op maandag 23 maart 2015 10:55 schreef meerinformatie het volgende:
Op vrijdagmiddag begonnen en het was ineens zondagavond. Het is echt lang geleden dat ik een spel heb gekocht en de tijd totaal langs me heen is gegaan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | doEartquake(){ moveMap(x: +1); sleep(1); moveMap(x: 0, y: +1); sleep(1); moveMap(x: -1, y: 0); sleep(1); moveMap(x: +1, y: -1); sleep(1); moveMap(x: 0, y: 0); destroyRandomBuildings(amountOfBuildings: 5); } |
denk het niet omdat je een monochrome afbeelding nodig hebt. De kleuren maken alles grijzig waardoor het effect niet klopt ben ik bang. Als je googled op height map krijg je zwart/wit afbeeldingen die je zo zou kunnen importeren.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:24 schreef Danny het volgende:
[..]
zou dit werken?
http://www.geo-informatie.nl/geodesk/hgt-300dpi.pdf
quote:Op maandag 23 maart 2015 05:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Snelle test ingame, textures zijn nog niet final maar wilde toch even de schaal testen. Zit nu op de maximale grootte wat denk ik 75% of 80% van de ware grootte is, maar dat is nu eenmaal de limiet in CS. Maasgebouw wordt een lastig verhaal qua grootte maar ik wil toch zeker de letters van het stadion aan de zijkant nog maken. Lichtmasten moet ik denk ik apart maken als park ofzo, want anders wordt het stadion kleiner en kleiner.
Overigens heb ik het model haaks op de weg gezet, zodat je aan de zijkant een plein kunt bouwen en treinstation en aan de overzijde een parkeerplaats. Net als in 't eggie.
Edit: Of misschien toch de lichtmasten net in het hoekje nog. Hoop dat dat allemaal gaat passen. Op de plek waar nu de boom op 't hoekje staat als placeholder voor de lichtmast.
Ditquote:Op maandag 23 maart 2015 13:33 schreef Binamin het volgende:
Met de aging mod heb ik daar nooit meer last van.
G2play Keyresellersquote:Op maandag 23 maart 2015 13:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Dit
Deluxe Edition is nu 21,86 bij g2play trouwens, voor de mensen die 'm nog niet hebben.
Centimetersquote:
Ja, die had ik eerst aanstaan, maar toen had ik op een gegeven moment 15000 tieners op een populatie van 40000. Dat werkte ook niet.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:33 schreef Binamin het volgende:
Met de aging mod heb ik daar nooit meer last van.
Nooit last gehad van problemen daar.quote:
Van de vrachtwagen gevallen keys kopen g2play en kinguin zijn leuke sites misschien, als je weet waar je aan begint. Uiteindelijk kan je de kans hebben dat je illegale keys koopt die gekocht zijn met gestolen credit cards en ze vervolgens gerevoked worden. Je kan beter zeggen dat je bij GMG kan kopen.quote:
Echte true Scotsman hier.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nooit last gehad van problemen daar.
Ahzo. Ach, nergens last van.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:41 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Van de vrachtwagen gevallen keys kopen g2play en kinguin zijn leuke sites misschien, als je weet waar je aan begint. Uiteindelijk kan je de kans hebben dat je illegale keys koopt die gekocht zijn met gestolen credit cards en ze vervolgens gerevoked worden. Je kan beter zeggen dat je bij GMG kan kopen.
Wat?quote:
Nee snap ik, maar ik denk dat hier veel mensen komen die vrij nieuw zijn met keys kopen, om ze dan naar een semi-legale site te sturen die keys inkoopt in Rusland oid. lijkt me niet echt verstandig. Het spel is op greenmangaming ook niet veel duurder dan 22 euro en wel volledig legaal. Dat is het spel toch wel waard?quote:
True. Maar ik ben dan ook niet zo heel bekend met die sites Dus tjah. Het is het zeker waard naar GMG mensen!quote:Op maandag 23 maart 2015 13:45 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar ik denk dat hier veel mensen komen die vrij nieuw zijn met keys kopen, om ze dan naar een semi-legale site te sturen die keys inkoopt in Rusland oid. lijkt me niet echt verstandig. Het spel is op greenmangaming ook niet veel duurder dan 22 euro en wel volledig legaal. Dat is het spel toch wel waard?
Daar is de deluxe versie 27 euro. Als je je aanmeld en naar de VIP sectie gaatquote:Op maandag 23 maart 2015 13:48 schreef Divje het volgende:
[..]
True. Maar ik ben dan ook niet zo heel bekend met die sites Dus tjah. Het is het zeker waard naar GMG mensen!
( ͠° ͟ʖ ͡°)quote:Op maandag 23 maart 2015 13:13 schreef Rezania het volgende:
Iemand heeft een height map van Amsterdam geïmporteerd.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende test met lichtmasten. (Nog zonder het bovenste deel met lampen.
Textures zijn nog steeds niet final maar ben niet zo'n held in het zelf creëren van goede textures dus dat duurt allemaal wat langer...
Edit: Stadion steekt nu ook klein beetje uit over de weg. Alles moet wijken voor de Kuip.
Dit word zo gaafquote:Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende test met lichtmasten. (Nog zonder het bovenste deel met lampen.
Textures zijn nog steeds niet final maar ben niet zo'n held in het zelf creëren van goede textures dus dat duurt allemaal wat langer...
Edit: Stadion steekt nu ook klein beetje uit over de weg. Alles moet wijken voor de Kuip.
Hahaha, wat een briljante assets komen er steeds bij Nu de camper nog.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:35 schreef Divje het volgende:
Terraforming is nu gratiesch in die mod
[ afbeelding ]
Die pizza maakt het af
http://steamcommunity.com(...)12698857&searchtext=
Wel jammer dat die assets growable zijn ipv ploppable. Ik wil geen dorpje van 700 inwoners waar 3 Aldi's zitten, 2x Pollos Hermanos, 40-45x Starbucks en straks hele straten pizza's op de daken hebben liggenquote:Op maandag 23 maart 2015 14:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hahaha, wat een briljante assets komen er steeds bij Nu de camper nog.
Netjes. Je gras geeft alleen licht in het donkerquote:Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende test met lichtmasten. (Nog zonder het bovenste deel met lampen.
Textures zijn nog steeds niet final maar ben niet zo'n held in het zelf creëren van goede textures dus dat duurt allemaal wat langer...
Edit: Stadion steekt nu ook klein beetje uit over de weg. Alles moet wijken voor de Kuip.
Jep, CS heeft de nare gewoonte alles licht te laten geven. Moet het bij de final nog maar een keer desaturaten.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Netjes. Je gras geeft alleen licht in het donker
Ik zou de kleur aanhouden van het standaard gras in CS, maar mooi manquote:Op maandag 23 maart 2015 15:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Jep, CS heeft de nare gewoonte alles licht te laten geven. Moet het bij de final nog maar een keer desaturaten.
ga je nog trappen toevoegen in het stadion?quote:Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende test met lichtmasten. (Nog zonder het bovenste deel met lampen.
Textures zijn nog steeds niet final maar ben niet zo'n held in het zelf creëren van goede textures dus dat duurt allemaal wat langer...
Edit: Stadion steekt nu ook klein beetje uit over de weg. Alles moet wijken voor de Kuip.
Fabrieken slopen en alleen nog maar kantoren plaatsenquote:Op maandag 23 maart 2015 15:20 schreef BenX_95 het volgende:
Ik krijg erg last van "overeducated citizens". Ga toch lekker minimumloon verdienen ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |