abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2015 @ 17:18:48 #151
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151160641
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:56 schreef flipsen het volgende:
40 minuten vanaf Amsterdam centraal ipv 15 minuten. En voor mensen uit het zuiden dus nog een stuk langer, want je stapt niet meer op Schiphol uit maar moet overstappen op een trein naar Lelystad (of all places, maar dat terzijde). Ik wens de maatschappijen die vanaf daar gaan vliegen veel succes, maar vind het a) een slechte beslissing en b) moet nog zien hoe dat vliegveld er over pakweg 10 jaar uitziet (verlaten, wellicht).
Voor mij is het dan wel gunstig om vanaf lelystad airport te gaan vliegen :P Tis met de auto maar een goed half uur rijden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_151163143
Geen idee of het wat is; maar ik noem het toch maar even:

Vanavond om 20:00 - 21:00 uur op BBC2: The Sea King: Britain's Flying Past

John Sergeant presents a brand new hour-long documentary on BBC TWO celebrating the Sea King helicopter as piloted by HRH Prince William. BBC Two, Thursday 28th February at 9pm.

On the back of last year’s critically acclaimed BBC TWO documentary about the Spitfire, passionate flying enthusiast and broadcaster John Sergeant returns to the channel this February continuing his celebration of British aviation excellence with a televisual love letter to another jewel in Britain’s flying past - the Sea King helicopter.


Once again reveling in his love of all things aeronautical, John, who is himself a former RAF Cadet, guides us through the story of this great aircraft and shares the powerfully emotional stories of the people whose lives it has touched over almost 50 years of service.

The Sea King is the true unsung hero of British aviation history. It has protected British troops through ten wars during over four decades of military and civilian service.

It has mounted a staggering 14,595 British search and rescue missions since Royal Navy records began in 1982 and more recently it has stirred pride in our hearts as the aircraft flown by HRH Prince William, the Duke of Cambridge in his role as a Search and Rescue pilot with the 22 Squadron covering Wales and Northern Ireland.

Prince William says in the show:
"I'm incredibly proud to be amongst the Search and Rescue guys and very privileged to be flying with some of the best pilots, I think, in the world."

As its retirement draws near, Sea King: Britain’s Flying Past commemorates half-a-century of noble service with a 60-minute show packed with stunning footage of this mammoth yet graceful helicopter and featuring moving stories of heroism, bravery and flying excellence.

Riding shotgun with Royal Navy pilots from RNAS Yeovilton and also with 771 Squadron at RNAS Culdrose, John travels across the British landscape, relishing the power and grandeur of the aircraft.

John will also meet the men, women and children who have been saved from serious injury or death and the brave pilots who risk their own lives in order to save others.

We learn about the sophisticated equipment on board and through archive we’ll begin to understand the pivotal role the Sea King has played in search and rescue at home and in the major wars of the past few decades.

Although in service for over fifty years, Sea Kings first captured the imagination of the British public in the Falklands in 1982.

Both at war and on civilian missions the herculean shape of the Sea King thundering across the skies like a prehistoric metal beast, always inspired feelings of fear and hope.

The Sea King always brought relief in one form or another: back-up troops, much needed supplies, rescue facilities, tracking radars.

This Bird has seen all types of duty in its history and in Sea King: Britain’s Flying Past the people who owe their lives and livelihoods to it tell us their moving and fascinating stories.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 29-03-2015 20:16:26 ]
  zondag 29 maart 2015 @ 18:56:06 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151163720
Helicopters O+
So we just called him Fred
  zondag 29 maart 2015 @ 19:28:11 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151164876
Misschien heeft Lelystad een kans als ze het hernoemen naar Amsterdam Lely Aiport met een paar goede verbindingen naar de bewoonde wereld.

Maar dan nog zie ik het somber in, er moet nog veel gebeuren wil het kunnen functioneren als een volwaardig internetationaal vliegveld. Ook kwa veiligheid moeten er flinke stappen gemaakt worden, anders kan Alberto Stegeman een compleet seizoen vullen met het aantal manieren dat hij bij een vliegtuig kan komen zonder de juiste papieren.
So we just called him Fred
pi_151165359
Als frequent lezer van dit topic wil ik graag m'n dank betuigen aan alle interessante informatie die hier dagelijks gedeeld wordt. ^O^
pi_151165385
En ik wil Iemand91 nogmaals bedanken voor de zeer uitgebreide geschiedenis-posts ^O^.
  zondag 29 maart 2015 @ 21:32:01 #157
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151171016
Volgensmij waren ze op Schiphol niet blij met het weer van vandaag. Zeker vanmiddag zijn een aantal vluchten flink vertraagd en/of uitgeweken. Doordat de Kaagbaan niet gebruikt kon worden zijn diverse vluchten vertrokken en geland vanaf de Oostbaan.

Het leverde in elk geval op flightradar leuke plaatjes op:

OR508 / PH-TFF


OR338 / PH-TFK


D-AEBH / LH9950
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 21:34:43 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151171179
Omdat ik voor 24:00 mijn mandje in ga, alvast een post voor morgen :)

Op de een of andere manier vind ik Russische vliegtuigen vet een vraag mee daarom af waarom Westerse maatschappijen niet vliegen met een Tu204 of een Il96, zij zijn leverbaar met Rolls Royce danwel Pratt&Witney motoren.

Een Il 96 is een widebodey viermotorig vliegtuig, geeft plek aan 244 - 262 passagiers en kost circa 30% van een vergelijkbaar westers vliegtuig. Bovendien vind ik het een mooie kist om te zien :)

De eerste Il 96 was in '88 gereed en kreeg in 1992 de typegoedkeuring. In totaal zijn er 29 gebouwd.

Maar goed, ik kwam afgelopen een artikeltje tegen dat op 30 maart 2014 Aeroflot haar laatste Il96-300 aan de kant had gezet, vandaar dat ik er wat over uit wijd.

Foto's van 30 maart 2014




Deze laatste vlucht vertrok vanaf Tasjkent in Oezbekistan naar Moskou Shremetyevo.

De Il96-300 kwam vanaf 1993 in dienst bij Aeroflot een is onder andere ingezet op verbindingen naar New-York JFK, Istanboel, Sharm El Sheikh (Egypte), Goa (India) en Bangkok.

In totaal heeft Aeroflot met 10 Il 96's gevlogen, in deze periode hebben er geen accidenten plaats gevonden, ook niet bij andere maatschappijen. Andere gebruikers zijn onder andere de Russische overheid, met 8 96-300's en nog eens 2 op bestelling. Ook het Russische ministerie van defensie heeft een bestelling van 2 96-400's.

Verder vliegt Cubana met 5 stuks 96-300's en hebben zij nog 3 stuks op bestelling.

Van de 10 die Aeroflot heeft/had zijn 4 doorverkocht aan andere maatschappijen, 1 is na buitendienststelling uitgebrand, 1 is gesloopt en 4 zijn 'stored'. Betekend dit dat die op een koper staan te wachten of in geval van nood kunnen worden ingezet?

Genoeg geluld, nog wat meer plaatjes:

De RA-96015 , de jongste Aeroflot Il 96, geleverd in januari 1996.


De jongste IL96 dit rondvliegt is de RA 90621 van Rossiya Russian Airlines uit Sint Peterburg


Daarnaast wil ik langs deze weg nogmaals mijn bewondering uitspreken voor iemand91. Dit bericht heeft mij best al veel tijd gekost maar toch ben ik niet tevreden over de hoeveelheid informatie die ik nu kan geven eigenlijk :D

[ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 29-03-2015 21:42:18 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151172686
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:32 schreef FredvZ het volgende:
Volgensmij waren ze op Schiphol niet blij met het weer van vandaag. Zeker vanmiddag zijn een aantal vluchten flink vertraagd en/of uitgeweken. Doordat de Kaagbaan niet gebruikt kon worden zijn diverse vluchten vertrokken en geland vanaf de Oostbaan.
Het was inderdaad grafweer, en ze bleven maar banen openen en sluiten vanmiddag. We hebben geprobeerd nog wat te spotten maar het weer was gewoon te slecht.

Maar een paar leuke plaatjes gemaakt:





  zondag 29 maart 2015 @ 22:05:36 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151172915
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:34 schreef derLudolf het volgende:
Op de een of andere manier vind ik Russische vliegtuigen vet een vraag mee daarom af waarom Westerse maatschappijen niet vliegen met een Tu204 of een Il96, zij zijn leverbaar met Rolls Royce danwel Pratt&Witney motoren.
Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.
Aeroflot vliegt nu met 0 Russisch toestellen, ze gaan er wel ooit 50 van Irkut afnemen, als die ooit gaan leveren. Dat is namelijk een tweede probleem met Russische fabrieken, je weet nooit of en wanneer ze leveren.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:06:04 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151172932
Welk vliegtuig is dat op de eerste 2 foto's? Die zit niet mooi meer in de lak... Die laatste is een F70?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151173175
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Welk vliegtuig is dat op de eerste 2 foto's? Die zit niet mooi meer in de lak... Die laatste is een F70?
De eerste is een 777-200 (PH-BQB), de tweede een Airbus A330-200 (PH-AOH) en de laatste inderdaad een Fokker F70 (PH-KZI) .

:)
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:15:16 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151173429
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.
Aeroflot vliegt nu met 0 Russisch toestellen, ze gaan er wel ooit 50 van Irkut afnemen, als die ooit gaan leveren. Dat is namelijk een tweede probleem met Russische fabrieken, je weet nooit of en wanneer ze leveren.
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.

Zo onbetrouwbaar zullen ze ook niet zijn denk ik, Vladimir vliegt er zelf ook mee.

Of zullen bijvoorbeeld de Tu204 en de Il96 goede vliegtuigen zijn en vooral nog last ondervinden van het minder goede imago?

Wat ik heb gelezen op internet over de Il96 was eigenlijk behoorlijk positief, qua comfort beter als A330 / 777
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 maart 2015 @ 22:16:09 #164
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151173472
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
En vanmorgen is een Air Canada Airbus A320 (C-FTJP) uit Ontaria bij Halifax 250 meter voor de baan terecht gekomen, approach lights en een hoogspanningskabel geraakt en kwam 300 meter op de landingsbaan tot stilstand.
Van de 133 passagiers en 5 crew raakten 23 mensen gewond.
De A320 heeft zware schade en o.a. een motor is afgebroken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo dan, dat is wel iets heftiger dan de kop ik die ik vanochtend las (runway overrun). Weer een hull-loss erbij voor de A320, slecht weekje zo.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:30:27 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151174212
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.

Zo onbetrouwbaar zullen ze ook niet zijn denk ik, Vladimir vliegt er zelf ook mee.

Of zullen bijvoorbeeld de Tu204 en de Il96 goede vliegtuigen zijn en vooral nog last ondervinden van het minder goede imago?
Ze hoeven niet per sé minder betrouwbaar te zijn. Maar ik denk dat de algemene naam die Russische producten ze bij voorbaat al de das om doet.
So we just called him Fred
pi_151174716
Veel Russische kisten mogen in het westen vaak niet eens landen ivm geluidslimieten die overschreden worden.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:44:31 #167
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151174798
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Aeroflot vliegt nu met 0 een stuk of 20 Russisch toestellen
Fixed

http://www.superjetintern(...)uperjet100/overview/

  zondag 29 maart 2015 @ 22:52:20 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151175184
quote:
Dank. Die had ik even over het hoofd gezien.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 22:58:09 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151175457
quote:
VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 maart 2015 @ 23:10:20 #170
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151175923
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?
Ja, maar is wel uitgesteld:

http://www.luchtvaartnieu(...)uperjet-uit-tot-2016
pi_151177821
Zaterdag geland op Schiphol, vandaag maakt PH-BVN de eerste commerciële vlucht.
Vertrekt vandaag om 12:30 uur als KL0743 naar Lima; een vlucht 12 uur.

Overigens; zo zit de nieuwe livery voor KLM Asia eruit op een 777:


Dit is PH-BVB; de 3e 777 met de nieuwe livery na PH-BVN en PH-BVA.
Foto is van zondag; voor vertrek naar Kaapstad waar het anderhalf uur geleden is geland.

Let ook op de tekst achter deur 2; te zien op hogere resolutie.
pi_151178951
Ik vind dit topic toch wel het leukst van heel fok!;)
Geniet van het leven:):)
pi_151179433
Is er wel eens gefilosofeerd over betere ruimtebenutting van de cabine? Het is in zekere zin idioot dat ik klem zit in economy, terwijl boven mijn hoofd een zee van niet gebruikte ruimte is.
pi_151180651
Het gebruikte lettertype voor "ASIA" is erg lelijk te noemen.

Waarom wordt er eigenlijk nog met KLM Asia gevlogen? Tegenwoordig wordt er zelfs direct tussen China en Taiwan gevlogen, zit er soms een grote hoeveelheid personeel in de KLM Asia tak onder goedkopere contracten?
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 06:58:25 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151180790
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:02 schreef Bitlord het volgende:
Is er wel eens gefilosofeerd over betere ruimtebenutting van de cabine? Het is in zekere zin idioot dat ik klem zit in economy, terwijl boven mijn hoofd een zee van niet gebruikte ruimte is.
Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')