abonnement Unibet Coolblue
pi_151087021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:39 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit de fly by bij Eindhoven er niet meer in:
Ik dacht dat ik het hier al had gezegd (maar blijkbaar alleen op Tweakers), maar de flypast ging sowieso niet door vanwege de Germanwings crash.

Ik geloof dat er ook een ceremonie zou komen (weet ik niet zeker) bij - of vlak na - de aankomst van Lufthansa's retro-747 D-ABYT maar die wordt ook uitgesteld.
pi_151088465
China Southern met A380 naar Schiphol
quote:
Na Emirates wordt China Southern de tweede luchtvaartmaatschappij die op Schiphol gaat vliegen met een Airbus A380. De superjumbo wordt met ingang van 20 juni 2015 tot het einde van het hoogseizoen ingezet op de route Amsterdam-Beijing.

De A380 van China Southern biedt plaats aan 506 passagiers, verdeeld over 8 first class suites, 70 business class-stoelen en 428 economy class-stoelen.

De route Amsterdam-Beijing valt onder de joint venture die China Southern heeft gesloten met KLM en Air France. Dit betekent dat kosten en opbrengsten worden gedeeld. China Southerns dochteronderneming Xiamen Airlines zal ook deel uitmaken van dit verbond, zodra zij van start is gegaan met de nieuwe lijndienst Amsterdam-Xiamen


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 27-03-2015 12:57:16 ]
pi_151095578
Iemand91 leuk dat je gewoon leuke feitjes en weetjes door blijft posten. Wordt gewaardeerd. :Y
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:16:27 #129
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_151099914
Southern komt dus alleen in de zomer met de A380 als ik het goed begrijp?
pi_151101422
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:16 schreef Tinos85 het volgende:
Southern komt dus alleen in de zomer met de A380 als ik het goed begrijp?
Jup.

China Southern heeft maar 5 A380 toestellen maar heeft moeite ze goed in te zetten.
Eerst werden ze op Beijing – Hong Kong en Beijing–Guangzhou ingezet maar daar waren ze niet winstgevend.

Nu worden ze alleen op Sydney en Los Angeles gezet vanuit Guangzhou.
Tijdens de zomer op het zuidelijk halfrond wordt de A380 op Sydney ingezet en tijdens de zomer op het noordelijk halfrond op Amsterdam.
En dan wel vanuit Beijing, niet vanuit Guangzhou.

Overigens een forse capaciteitsuitbreiding naar Amsterdam; van een A330-300 met 4 first, 24 business, 48 premium- en 208 economy stoelen (totaal 284) naar 8 first, 70 business en 428 economy (totaal 506).

Men wilde geloof ik eerst naar Parijs i.p.v. Amsterdam vliegen maar dat ging niet door.
De Civil Aviation Administration of China (CAAC) staat maximaal 1 Chinese airline per route toe.
En op Beijing - Parijs vliegt Air China.
China Southern vliegt ook wel op Parijs (met een A330) maar dan vanuit Guangzhou.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 27-03-2015 19:26:38 ]
pi_151113521
Vandaag in de geschiedenis van de luchtvaart....ja, vandaag...als in 28 maart 2015...



- Vandaag wordt de capaciteit van KLM weer eens met 408 stoelen uitgebreid.
Iets na 22:00 uur gisteravond (NL-tijd) vertrok PH-BVN vanuit Seattle en is op dit moment onderweg naar Schiphol (het vliegt nu boven Saskatchewan) en rond 06:40 uur zou de 24e 777 en de 9e 777-300ER van KLM moeten landen.
Het toestel heeft de nieuwe indeling met 408 stoelen; 1 business en 16 economy stoelen minder dan de oude indeling. Het heeft nu dus exact evenveel stoelen als de full-pax 747 toestellen.
(Die heeft alleen 1 business en 3 economy stoelen meer, maar 4 premium economy minder)

Het is de 2e 777 van KLM met de nieuwe livery en mogelijk de eerste met de nieuwe indeling.
(Het lijkt me stug dat in de korte tijd dat PH-BVA in de hangar heeft gestaan deze omgebouwd is, maar correct me if I'm wrong :+ )

De nieuwe indeling staat sinds kort op de KLM website:



Na PH-BVN volgen nog 5 777-300ER's; volgende maand PH-BVO en in 2016 en 2017 nog eens 2 per jaar.

- De laatste vlucht voor Martinair's PH-MCS MD-11F. Het 20 jaar oude toestel dat in maart 1995 aan Martinair werd geleverd landt rond 15:10 uur (volgens de planning dan) op Schiphol na haar laatste commerciële vlucht.
De kist staat momenteel in Quito waarna het doorvliegt naar Miami van waaruit het morgen haar laatste vlucht zal uitvoeren.



- N821NW, een Delta Airlines A330-300 landt rond 09:04 uur op Schiphol.
Op het moment van het posten van dit bericht is deze kist onderweg als vlucht 49 van Mumbai naar Schiphol. (op moment van posten boven de Arabische Zee)
Dit toestel vloog gisteren via Amsterdam de allerlaatste Delta Airlines vlucht naar India.
De terugvlucht die nu bezig is, is dan ook de allerlaatste keer dat deze vlucht wordt uitgevoerd.
Delta trekt zich hiermee volledig terug uit de Indiase markt.
Hierna blijft na de eerdere opheffing van Etihad Regional's Amsterdam - Leipzig de Amsterdam - Gatwick van Garduda als enige fifth freedom vluchten over op Schiphol.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 28-03-2015 13:44:13 ]
  zaterdag 28 maart 2015 @ 00:22:10 #132
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151114292
Ze vliegen nu boven... Waarboven? :)

Edit: Ha, Iemand is snel aan het editten :P

En die stoelindeling van die KLM he... Er is ongetwijfeld hard nagedacht door de knappe koppen, maar a) wat is het voordeel van het schuin plaatsen van de BC en bovenal: wat is in Godsvredesnaam het nut van rij 6 :? Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151116023
Die miles run van het ikvliegveel/varfok blog is trouwens peanuts vergeleken met dit: http://www.headforpoints.(...)n-less-than-40-days/

Zeker het twee keer heen en weer rondom Miami is bizar, en dit maakt mijn innerlijke boomknuffelaar toch wel een beetje verdrietig, ecoterrorist dat 'ie is. :N
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151117662
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
... en Etihad Regional's Amsterdam - Leipzig als enige fifth freedom vluchten over op Schiphol.


Die zijn ook alweer gestopt :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:51:39 #135
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_151118779
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:22 schreef flipsen het volgende:
Ze vliegen nu boven... Waarboven? :)

Edit: Ha, Iemand is snel aan het editten :P

En die stoelindeling van die KLM he... Er is ongetwijfeld hard nagedacht door de knappe koppen, maar a) wat is het voordeel van het schuin plaatsen van de BC en bovenal: wat is in Godsvredesnaam het nut van rij 6 :? Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
Die business class indeling zie je wel vaker, al dan niet met twee of drie rijen. Maar wat te denken van 63 K en J, extra betalen voor een stoel waar het halve vliegtuig zich gymend en converserend ophoudt. Vreselijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_151120314
Mensen die de luchtvaart volgen weten dat soort dingen, maar veel anderen hebben geen idee. Het toestel heeft veel economy zitplaatsen om mee te kunnen doen met de concurrentie. In de BC zie je minder stoelen en meer luxe (full flat seats, meer privacy), dat lijkt ook een trend.
--
pi_151120395
Verwijderd.

[ Bericht 99% gewijzigd door inkjet op 28-03-2015 11:07:41 ]
--
pi_151125437
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:22 schreef flipsen het volgende:
Ze vliegen nu boven... Waarboven? :)

Edit: Ha, Iemand is snel aan het editten :P
Je kunt begrijpen dat ik wel even bezig wat met die post.
En ik dus niet direct dat het ingevuld. Vervolgens was ik het even vergeten. :P
quote:
En die stoelindeling van die KLM he... Er is ongetwijfeld hard nagedacht door de knappe koppen, maar a) wat is het voordeel van het schuin plaatsen van de BC
Dat zie je wel meer. In de 787 en A350 worden die nog veel schuiner geplaatst:



Het geeft (te samen met eventuele dividers) een gevoel van privacy. Tevens zie je niet telkens mensen langslopen; al zijn deze effecten bij de 777 wat minder als bij de 787/A350.
quote:
en bovenal: wat is in Godsvredesnaam het nut van rij 6 :? Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
Het zou niet mijn voorkeur hebben nee. Maar KLM wil natuurlijk wel WBC-stoelen overhouden.
Zouden ze die rij niet plaatsten dan hebben ze 6 minder WBC-stoelen en 20 economy stoelen meer.
Ik kan je gelijk vertellen dat die 6 WBC-stoelen meer opleveren dan 20 economy stoelen.

En ja; die 20 stoelen waren 4 rijen economy comfort, maar die zijn in het geheel naar achteren verschoven. Er zijn dus een gelijk aantal economy comfort gebleven, maar het aantal economy is gedaald.

Maar goed; het kan altijd erger: Qatar in de 787; lekker met z'n tweeën in de open ruimte:


quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 01:30 schreef LintuxCx het volgende:
Die miles run van het ikvliegveel/varfok blog is trouwens peanuts vergeleken met dit: http://www.headforpoints.(...)n-less-than-40-days/

Zeker het twee keer heen en weer rondom Miami is bizar, en dit maakt mijn innerlijke boomknuffelaar toch wel een beetje verdrietig, ecoterrorist dat 'ie is. :N
Lijkt me wel gaaf om doen eigenlijk.
En tja; als hij dat niet zou doen wordt er heus niet minder gevlogen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:51 schreef buzz1291 het volgende:
Maar wat te denken van 63 K en J, extra betalen voor een stoel waar het halve vliegtuig zich gymend en converserend ophoudt. Vreselijk.
Maar wel de enige economy-rij met 2 stoelen naast elkaar. Handig voor koppels en dus geld waard.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:58 schreef inkjet het volgende:
Het toestel heeft veel economy zitplaatsen om mee te kunnen doen met de concurrentie.
De 777-300ER van KLM heeft altijd al 3-4-3 in economy gehad; de -200 gaat juist over van 3-3-3 naar 3-4-3.
Sterker nog; het aantal normale economy-stoelen in KLM's -300ER daalt juist.
3-4-3 is/wordt de standaard in de 777; hoe klote dat ook is voor de meeste reizigers.
quote:
In de BC zie je minder stoelen en meer luxe (full flat seats, meer privacy), dat lijkt ook een trend.
Hier wel gelijk. Hoewel in de -300ER maar 1 WBC-stoel minder gaat. (in vergelijking met de 747 waar het aantal van 42 naar 35 ging).

Waarom KLM in de 777 voor de B/E Diamond stoelen is gegaan weet ik niet; daar passen immers prima de Zodiac Cirrus stoelen in die straks in de 787 en A350 gaan.
Zou logischer zijn geweest omdat ze dan binnen de AF/KLM groep een gelijk product krijgen.
De Diamond stoelen in de 747 is wel logisch omdat er veel minder Cirrus stoelen in passen.

En PH-BVN is geland. Vertrok gisteravond (onze tijd) vanaf dezelfde baan waar een dag eerder Arke's laatste 787 van vertrok:




En vanmorgen om 06:52 uur zette het haar wielen neer op de Oostbaan(!).

Ik ben overigens vannacht iets glad vergeten; op dit moment vliegt KLM's PH-BQE (777-200ER) boven de Atlantische Oceaan richting Bogota in Colombia. Hierna zal het doorvliegen naar Cali, Colombia waarna het weer terug naar Schiphol vliegt.
Dit is KLM's eerste vlucht naar Colombia sinds 20 jaar.
KLM vliegt driemaal per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) naar Columbia.
Vanaf het winterseizoen wordt de 777-200ER vervangen door de 747-combi.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 28-03-2015 14:51:40 ]
  zaterdag 28 maart 2015 @ 14:44:54 #139
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151125783
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben overigens vannacht iets glad vergeten; op dit moment vliegt KLM's PH-BQE (777-200ER) boven de Atlantische Oceaan richting Bogota in Columbia. Hierna zal het doorvliegen naar Cali, Columbia waarna het weer naar Schiphol vliegt.
Dit is KLM's eerste vlucht naar Columbia sinds 20 jaar.
KLM vliegt driemaal per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) naar Columbia.
Vanaf het winterseizoen wordt de 777-200ER vervangen door de 747-combi.
Maak er even ColOmbia van, voordat El_Matador ook dit topic binnen komt stormen 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151126155
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 14:44 schreef flipsen het volgende:
Maak er even ColOmbia van, voordat El_Matador ook dit topic binnen komt stormen 8-)
Verbeterd. :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.

En wat gaat 2015 brengen?

- April: Luchthavenbesluit voor Lelystad Airport over de toekomst van de luchthaven.
Ik zat er iets naast met datum; maar toch:

'Lelystad Airport mag definitief uitbreiden'
quote:
HILVERSUM – Tegen alle adviezen uit de luchtvaartbranche in geeft de Nederlandse regering definitief toestemming om Lelystad Airport uit te breiden. Dat wordt volgende week officieel bekendgemaakt meldt de NOS. Om het licht helemaal op groen te zetten moesten nog de nodige procedures worden doorlopen. Dat is nu gebeurd.

Lelystad Airport moet doorgroeien tot de twee luchthaven van Nederland. De komst van de luchthaven betekent een grote streep door de rekening van de kleine luchtvaart in Nederland en zal waarschijnlijk ook de luchthaven Groningen Airport Eelde overbodig maken.

Schiphol gaat de komende jaren 90 miljoen euro investeren. Schiphol wil de Europese vakantievluchten overplaatsen naar Lelystad zodat er meer ruimte komt voor intercontinentale vluchten en transferpassagiers. Reguliere maatschappijen op Schiphol hebben het afgelopen jaar te kennen gegeven bang te zijn dat zij de nieuwe luchthaven in de polder subsidiëren en voor een deel gaan betalen voor nieuwe concurrenten.

Arke en Corendon
Zowel vakantievlieger Corendon alsmede Arke, die met een deel van de vloot Europese diensten aanbiedt, hebben al aangegeven niet naar Lelystad te willen verhuizen en de luchthaven onaantrekkelijk te vinden. Transavia-directeur Mattijs ten Brink wilde eind vorig jaar nog geen definitief nee zeggen tegen Lelystad tijdens een bijeenkomst van de Dutch Aviation Group.

Prijsvechters
Met de komst van Lelystad wordt de deur opengezet naar meer prijsvechters in Nederland waardoor de druk op de nationale Luchtvaartmaatschappijen KLM en Transavia verder wordt opgevoerd, wat kan leiden tot verlies van marktaandeel en ontslagen.

De gemeente Lelystad heeft alle vertrouwen in de plannen en hoopt op nieuwe banen in de regio.
pi_151126527
Een goede busverbinding vanaf station Lelystad zal er wel komen dan? Dan is het prima bereikbaar, en zal het mij niet verbazen als Eelde gesloten wordt, of in ieder geval geen lijnvluchten meer vanaf Eelde.

Verder moeten de gevestigde maatschappijen er gewoon ook op in gaan zetten om vanaf daar vluchten aan te bieden. Concurrentie is altijd goed voor de consument.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 17:56:45 #142
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151130108
40 minuten vanaf Amsterdam centraal ipv 15 minuten. En voor mensen uit het zuiden dus nog een stuk langer, want je stapt niet meer op Schiphol uit maar moet overstappen op een trein naar Lelystad (of all places, maar dat terzijde). Ik wens de maatschappijen die vanaf daar gaan vliegen veel succes, maar vind het a) een slechte beslissing en b) moet nog zien hoe dat vliegveld er over pakweg 10 jaar uitziet (verlaten, wellicht).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:38:46 #143
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151131015
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:25 schreef Viezze het volgende:
Een goede busverbinding vanaf station Lelystad zal er wel komen dan?
Dat zou te makkelijk zijn. Ik verwacht wel dat ze het spookstation Lelystad-Zuid gaan omtoveren tot Lelystad-Airport oid.

Lelystad-Zuid nu:

pi_151131294
Ik weet hoe het eruit ziet, ben er laatst geweest :+



Maar ik zat even te kijken en zoveel scheelt dat niet eens. Als je Lelystad Airport zou openen moet je er haast wel een intercity station van gaan maken, maar de vraag is of je dat wel moet willen. Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:58:55 #145
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151131508
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:49 schreef Viezze het volgende:
Ik weet hoe het eruit ziet, ben er laatst geweest :+
Ah, toevallig. Ik had je foto in het treinentopic al voorbij zien komen, top van die machinist :). Heb geen idee hoe de verkeerssituatie in lelystad is, maar wat ik lees is dat ook niet echt je van het. Ach ja, we zien inderdaad wel hoeveel geld Schiphol en de overheden kapot willen slaan op Lelystad.
pi_151143690
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:



Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen! *O*

Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.

EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken. :+

Deze vluchten vervangen de Boeing 777-200 (Atlanta) en A330-300 (Detroit) en worden vanaf vandaag
dagelijks door Boeing 747's gevlogen; de laatste 747-vluchten komen op vrijdag 23 oktober op Schiphol aan.



- Vandaag: voert Arke's nieuwste aanwinst; de 787-8 PH-TFM haar allereerste commerciële vlucht uit. Als vlucht 361 vertrekt het om 11:55 uur naar Aruba, vliegt het door naar Curaçao en van daaruit landt het morgen (maandag dus) om 12:20 uur weer op Schiphol.
Momenteel is de nieuwste 787 overigens een buitenbeentje; het is de enige van de drie 787's die over de nieuwe indeling beschikt; tussen deur 1 en 2 premium comfort en daarachter de comfort en economy.
PH-TFK en -TFL worden in september omgebouwd naar de TUI-standaard zodat er straks een vergelijkbaar product in de 787's van de TUI-groep zit.
Rond 2018 bestaat Arke dan niet meer.

- Vrijdag 1 mei: vanaf vandaag komt Delta Airlines 5 keer per week met een Boeing 767-300 vanuit Salt Lake City naar Amsterdam. Vanaf 14 mei wordt dit een dagelijkse vlucht.
Dit wordt de 8e bestemming van Delta Airlines vanuit Amsterdam en is naast de Delta vlucht naar Parijs de enige bestemming in Europa vanuit Salt Lake City
(en een van de weinige internationale bestemmingen vanaf SLC)
Ik kan zo geen timetable vinden van Delta voor het zomerseizoen* maar de vorige keer kwam ik op 20 dagelijkse Delta vluchten vanaf Amsterdam met ruim 5200 stoelen.

- Dinsdag 19 mei: KLM vliegt voor het eerst naar Edmonton in Canada. De vlucht wordt uitgevoerd door een Airbus A330-300 en wel driemaal per week. Vanaf 22 juni wordt er viermaal per week gevlogen.
De route is 2 weken uitgesteld omdat (volgens KLM) de route mogelijk niet interessant meer was vanwege de lage olieprijs (en dus achterblijvende investeringen aldaar)

- Maandag 1 juni: Vanaf vandaag vliegt het IJslandse WOW air het hele jaar door naar Amsterdam.
Vluchten worden uitgevoerd op zondag, maandag, woensdag en vrijdag.
Vluchten worden uitgevoerd door Airbus A320/A321-toestellen.
Vanuit Reykjavik kan dan doorgevlogen worden naar Boston en Baltimore.



- Vrijdag 5 juni: Air Canada landt met een Boeing 767 op Schiphol. Vanaf 4 juni begint Air Canada met een dagelijkse vlucht vanuit Toronto naar Amsterdam (en die dus een dag later op Schiphol land).
Na jaren afwezigheid komt Air Canada weer naar Nederland; het heeft jarenlang met 767 op Schiphol gevlogen.



- Dinsdag 16 juni: Vanaf vandaag vliegt Qatar Airways dagelijks naar Amsterdam met een Boeing 787-8.
Het toestel beschikt niet over First Class, wel over 22 business en 232 economy stoelen wat totale capaciteit op 254 stoelen brengt.
(Alleen hun A340-600, A380 en een deel van hun A330 vloot beschikt over First Class)



- Zaterdag 20 juni: China Southern komt dagelijks vanuit Beijing met een Airbus A380 naar Amsterdam.
Dit betekent een flinke capaciteitsuitbreiding; van een A330-300 met 4 first, 24 business, 48 premium- en 208 economy stoelen (totaal 284) naar 8 first, 70 business en 428 economy (totaal 506).
Het toestel arriveert om 05:40 uur op Schiphol en vertrekt om 14:50 uur weer naar Beijing.
Aangezien Schiphol over slechts 2 gates beschikt die A380's kunnen afhandelen en de A380 van Emirates op hetzelfde tijdstip (13:15 - 15:20 uur) gate E09 bezet houdt zal deze China Southern vlucht waarschijnlijk aan gate E18 worden afgehandeld; recht voor het panoramaterras. ;)

- Donderdag 2 juli: Vanaf vandaag vliegt Korean Air met een Boeing 777-200ER naar Schiphol die de A330-200 overneemt. Vluchten vinden elke dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag plaats.



- Maandag 27 juli: Vanaf vandaag komt Xiamen Airlines naar Schiphol met een Boeing 787-8.
Het is de eerste long-haul vlucht voor de maatschappij.
Vluchten vertrekken vanuit Xiamen elke dinsdag, donderdag en zondag; met aankomst in NL de volgende dag. (de vluchten vertrekken in Xiamen om 23:50 uur vandaar dat ze de volgende dag in Amsterdam aankomen)
De 787 komt dan elke woensdag, vrijdag en maandag om 05:45 uur op Schiphol; om 12:35 uur vertrekt deze weer.

* Kan iemand mij daar aan helpen? De timetable PDF van Schiphol is ook al verdwenen. |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 29-03-2015 16:49:26 ]
  zondag 29 maart 2015 @ 16:20:38 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151158469
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- Vandaag: voert Arke's nieuwste aanwinst; de 787-8 PH-TFM haar allereerste commerciële vlucht uit. Als vlucht 361 vertrekt het om 11:55 uur naar Aruba, vliegt het door naar Curaçao en van daaruit landt het morgen (dinsdag dus) om 12:20 uur weer op Schiphol.
Momenteel is de nieuwste 787 overigens een buitenbeentje; het is de enige van de drie 787's die over de nieuwe indeling beschikt; tussen deur 1 en 2 premium comfort en daarachter de comfort en economy.
PH-TFK en -TFL worden in september omgebouwd naar de TUI-standaard zodat er straks een vergelijkbaar product in de 787's van de TUI-groep zit.
Rond 2018 bestaat Arke dan niet meer.
Morgen is maandag?
So we just called him Fred
pi_151158670
quote:
[..]

De 777-300ER van KLM heeft altijd al 3-4-3 in economy gehad; de -200 gaat juist over van 3-3-3 naar 3-4-3.
Sterker nog; het aantal normale economy-stoelen in KLM's -300ER daalt juist.
3-4-3 is/wordt de standaard in de 777; hoe klote dat ook is voor de meeste reizigers.
Ik drukte me wat onhandig uit. Je ziet de dichtheid van de economy class toenemen door de overgang op 3-4-3. Verder inderdaad een verschuiving naar premium seats.
--
pi_151159470
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)35026.jpg]afbeelding[/url] ]

Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen! *O*

Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.

EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken. :+

Deze vluchten vervangen de Boeing 777-200 (Atlanta) en A330-300 (Detroit) en worden vanaf vandaag
dagelijks door Boeing 747's gevlogen; de laatste 747-vluchten komen op vrijdag 23 oktober op Schiphol aan.
Ze hadden N667US (die vertraagd Detroit - Amsterdam - Atlanta uitvoert) mag wel eens een schoonmaakbeurt hebben. :P
(foto gemaakt vandaag op Schiphol):



En vandaag nog een bijzondere bezoeker op Schiphol; A6-EYC van Etihad maar nog in de oude kleuren van Jet Airways; staat momenteel nog op Schiphol (aangekomen om 15:25 uur, vertrek om 22:00 uur)



En vanmorgen is een Air Canada Airbus A320 (C-FTJP) uit Ontaria bij Halifax 250 meter voor de baan terecht gekomen, approach lights en een hoogspanningskabel geraakt en kwam 300 meter op de landingsbaan tot stilstand.
Van de 133 passagiers en 5 crew raakten 23 mensen gewond.
De A320 heeft zware schade en o.a. een motor is afgebroken.




[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 29-03-2015 17:10:36 ]
pi_151159663
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:20 schreef FredvZ het volgende:
Morgen is maandag?
Oeps. Verbeterd. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')