Ik dacht dat ik het hier al had gezegd (maar blijkbaar alleen op Tweakers), maar de flypast ging sowieso niet door vanwege de Germanwings crash.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:39 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit de fly by bij Eindhoven er niet meer in:
quote:Na Emirates wordt China Southern de tweede luchtvaartmaatschappij die op Schiphol gaat vliegen met een Airbus A380. De superjumbo wordt met ingang van 20 juni 2015 tot het einde van het hoogseizoen ingezet op de route Amsterdam-Beijing.
De A380 van China Southern biedt plaats aan 506 passagiers, verdeeld over 8 first class suites, 70 business class-stoelen en 428 economy class-stoelen.
De route Amsterdam-Beijing valt onder de joint venture die China Southern heeft gesloten met KLM en Air France. Dit betekent dat kosten en opbrengsten worden gedeeld. China Southerns dochteronderneming Xiamen Airlines zal ook deel uitmaken van dit verbond, zodra zij van start is gegaan met de nieuwe lijndienst Amsterdam-Xiamen
Jup.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:16 schreef Tinos85 het volgende:
Southern komt dus alleen in de zomer met de A380 als ik het goed begrijp?
Die zijn ook alweer gestoptquote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
... en Etihad Regional's Amsterdam - Leipzig als enige fifth freedom vluchten over op Schiphol.
Die business class indeling zie je wel vaker, al dan niet met twee of drie rijen. Maar wat te denken van 63 K en J, extra betalen voor een stoel waar het halve vliegtuig zich gymend en converserend ophoudt. Vreselijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:22 schreef flipsen het volgende:
Ze vliegen nu boven... Waarboven?
Edit: Ha, Iemand is snel aan het editten
En die stoelindeling van die KLM he... Er is ongetwijfeld hard nagedacht door de knappe koppen, maar a) wat is het voordeel van het schuin plaatsen van de BC en bovenal: wat is in Godsvredesnaam het nut van rij 6 Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
Je kunt begrijpen dat ik wel even bezig wat met die post.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:22 schreef flipsen het volgende:
Ze vliegen nu boven... Waarboven?
Edit: Ha, Iemand is snel aan het editten
Dat zie je wel meer. In de 787 en A350 worden die nog veel schuiner geplaatst:quote:En die stoelindeling van die KLM he... Er is ongetwijfeld hard nagedacht door de knappe koppen, maar a) wat is het voordeel van het schuin plaatsen van de BC
Het zou niet mijn voorkeur hebben nee. Maar KLM wil natuurlijk wel WBC-stoelen overhouden.quote:en bovenal: wat is in Godsvredesnaam het nut van rij 6 Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
Lijkt me wel gaaf om doen eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 01:30 schreef LintuxCx het volgende:
Die miles run van het ikvliegveel/varfok blog is trouwens peanuts vergeleken met dit: http://www.headforpoints.(...)n-less-than-40-days/
Zeker het twee keer heen en weer rondom Miami is bizar, en dit maakt mijn innerlijke boomknuffelaar toch wel een beetje verdrietig, ecoterrorist dat 'ie is.
Maar wel de enige economy-rij met 2 stoelen naast elkaar. Handig voor koppels en dus geld waard.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:51 schreef buzz1291 het volgende:
Maar wat te denken van 63 K en J, extra betalen voor een stoel waar het halve vliegtuig zich gymend en converserend ophoudt. Vreselijk.
De 777-300ER van KLM heeft altijd al 3-4-3 in economy gehad; de -200 gaat juist over van 3-3-3 naar 3-4-3.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:58 schreef inkjet het volgende:
Het toestel heeft veel economy zitplaatsen om mee te kunnen doen met de concurrentie.
Hier wel gelijk. Hoewel in de -300ER maar 1 WBC-stoel minder gaat. (in vergelijking met de 747 waar het aantal van 42 naar 35 ging).quote:In de BC zie je minder stoelen en meer luxe (full flat seats, meer privacy), dat lijkt ook een trend.
Maak er even ColOmbia van, voordat El_Matador ook dit topic binnen komt stormenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben overigens vannacht iets glad vergeten; op dit moment vliegt KLM's PH-BQE (777-200ER) boven de Atlantische Oceaan richting Bogota in Columbia. Hierna zal het doorvliegen naar Cali, Columbia waarna het weer naar Schiphol vliegt.
Dit is KLM's eerste vlucht naar Columbia sinds 20 jaar.
KLM vliegt driemaal per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) naar Columbia.
Vanaf het winterseizoen wordt de 777-200ER vervangen door de 747-combi.
Verbeterd.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:44 schreef flipsen het volgende:
Maak er even ColOmbia van, voordat El_Matador ook dit topic binnen komt stormen
Ik zat er iets naast met datum; maar toch:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
En wat gaat 2015 brengen?
- April: Luchthavenbesluit voor Lelystad Airport over de toekomst van de luchthaven.
quote:HILVERSUM – Tegen alle adviezen uit de luchtvaartbranche in geeft de Nederlandse regering definitief toestemming om Lelystad Airport uit te breiden. Dat wordt volgende week officieel bekendgemaakt meldt de NOS. Om het licht helemaal op groen te zetten moesten nog de nodige procedures worden doorlopen. Dat is nu gebeurd.
Lelystad Airport moet doorgroeien tot de twee luchthaven van Nederland. De komst van de luchthaven betekent een grote streep door de rekening van de kleine luchtvaart in Nederland en zal waarschijnlijk ook de luchthaven Groningen Airport Eelde overbodig maken.
Schiphol gaat de komende jaren 90 miljoen euro investeren. Schiphol wil de Europese vakantievluchten overplaatsen naar Lelystad zodat er meer ruimte komt voor intercontinentale vluchten en transferpassagiers. Reguliere maatschappijen op Schiphol hebben het afgelopen jaar te kennen gegeven bang te zijn dat zij de nieuwe luchthaven in de polder subsidiëren en voor een deel gaan betalen voor nieuwe concurrenten.
Arke en Corendon
Zowel vakantievlieger Corendon alsmede Arke, die met een deel van de vloot Europese diensten aanbiedt, hebben al aangegeven niet naar Lelystad te willen verhuizen en de luchthaven onaantrekkelijk te vinden. Transavia-directeur Mattijs ten Brink wilde eind vorig jaar nog geen definitief nee zeggen tegen Lelystad tijdens een bijeenkomst van de Dutch Aviation Group.
Prijsvechters
Met de komst van Lelystad wordt de deur opengezet naar meer prijsvechters in Nederland waardoor de druk op de nationale Luchtvaartmaatschappijen KLM en Transavia verder wordt opgevoerd, wat kan leiden tot verlies van marktaandeel en ontslagen.
De gemeente Lelystad heeft alle vertrouwen in de plannen en hoopt op nieuwe banen in de regio.
Dat zou te makkelijk zijn. Ik verwacht wel dat ze het spookstation Lelystad-Zuid gaan omtoveren tot Lelystad-Airport oid.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:25 schreef Viezze het volgende:
Een goede busverbinding vanaf station Lelystad zal er wel komen dan?
Ah, toevallig. Ik had je foto in het treinentopic al voorbij zien komen, top van die machinist . Heb geen idee hoe de verkeerssituatie in lelystad is, maar wat ik lees is dat ook niet echt je van het. Ach ja, we zien inderdaad wel hoeveel geld Schiphol en de overheden kapot willen slaan op Lelystad.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:49 schreef Viezze het volgende:
Ik weet hoe het eruit ziet, ben er laatst geweest
Morgen is maandag?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- Vandaag: voert Arke's nieuwste aanwinst; de 787-8 PH-TFM haar allereerste commerciële vlucht uit. Als vlucht 361 vertrekt het om 11:55 uur naar Aruba, vliegt het door naar Curaçao en van daaruit landt het morgen (dinsdag dus) om 12:20 uur weer op Schiphol.
Momenteel is de nieuwste 787 overigens een buitenbeentje; het is de enige van de drie 787's die over de nieuwe indeling beschikt; tussen deur 1 en 2 premium comfort en daarachter de comfort en economy.
PH-TFK en -TFL worden in september omgebouwd naar de TUI-standaard zodat er straks een vergelijkbaar product in de 787's van de TUI-groep zit.
Rond 2018 bestaat Arke dan niet meer.
Ik drukte me wat onhandig uit. Je ziet de dichtheid van de economy class toenemen door de overgang op 3-4-3. Verder inderdaad een verschuiving naar premium seats.quote:[..]
De 777-300ER van KLM heeft altijd al 3-4-3 in economy gehad; de -200 gaat juist over van 3-3-3 naar 3-4-3.
Sterker nog; het aantal normale economy-stoelen in KLM's -300ER daalt juist.
3-4-3 is/wordt de standaard in de 777; hoe klote dat ook is voor de meeste reizigers.
Ze hadden N667US (die vertraagd Detroit - Amsterdam - Atlanta uitvoert) mag wel eens een schoonmaakbeurt hebben.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)35026.jpg]afbeelding[/url] ]
Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen!
Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.
EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken.
Deze vluchten vervangen de Boeing 777-200 (Atlanta) en A330-300 (Detroit) en worden vanaf vandaag
dagelijks door Boeing 747's gevlogen; de laatste 747-vluchten komen op vrijdag 23 oktober op Schiphol aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |