abonnement Unibet Coolblue
pi_151008852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 02:33 schreef flipsen het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die piloot van de GermanWings net op zijn ipadje las dat Iemand91 geen geschiedenisposts meer zou schrijven en toen zoiets had van, ik zal je krijgen, kreng! :X
:D
  woensdag 25 maart 2015 @ 07:49:59 #102
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151009222
:P
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:52:41 #103
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_151031347
Hier ook nog even een complimentje voor Iemand91.
Vaak was dit het eerste topic dat ik aanklikte in m'n MyAT. :)
pi_151031466
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hier ook nog even een complimentje voor Iemand91.
Vaak was dit het eerste topic dat ik aanklikte in m'n MyAT. :)
Absoluut :D vlak na het opstaan sprong hij er altijd tussenuit.
pi_151036037
:D Kriebelt nog wel hoor. Was toch wel leuk dat informatie verzamelen en een eigen verhaal ervan maken.
Maar het scheelt ook flink tijd, dat ook. :%

Random news:

- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt. :P

Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.



- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:

pi_151037728
quote:
Wat ook minder was dat in grote tegenstelling tot de heen vlucht het cabine personeel zeer onaardig en onprofessioneel bezig was. Ruzie maken op hoor afstand van de passagiers.
Misschien maar even melding van maken bij de maatschappij.
--
pi_151038092
quote:
- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
Maandag vanaf de 18C vertrokken en en inderdaad stond de 24 vol met voertuigen die met het asfalt bezig waren (en de bekende verrijdbare kruizen die het gesloten zijn van de baan aangeven).
--
pi_151040899
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
:D Kriebelt nog wel hoor. Was toch wel leuk dat informatie verzamelen en een eigen verhaal ervan maken.
Maar het scheelt ook flink tijd, dat ook. :%

Random news:

- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt. :P

Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.

[ afbeelding ]

- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:

[ afbeelding ]
Hij is terug _O_
pi_151054797
Zelfmoord --> Massamoord.

Moeten de na 911 gesloten cockpitdeuren weer open?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_151056562
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zelfmoord --> Massamoord.

Moeten de na 911 gesloten cockpitdeuren weer open?
Er moet een mogelijkheid komen waarmee de deur op afstand/van buiten altijd geopend kan worden, maar hoe precies is erg lastig want je wil mogelijke terroristen niet in de kaart spelen door dat erg makkelijk te maken.

Zoals het nu uit is gevoerd (één persoon in de cockpit kan volledige afsluiting bewerkstelligen) is niet handig blijkt wel..
pi_151056781
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Viezze het volgende:

[..]

Er moet een mogelijkheid komen waarmee de deur op afstand/van buiten altijd geopend kan worden, maar hoe precies is erg lastig want je wil mogelijke terroristen niet in de kaart spelen door dat erg makkelijk te maken.

Zoals het nu uit is gevoerd (één persoon in de cockpit kan volledige afsluiting bewerkstelligen) is niet handig blijkt wel..
De filosofie is nu inderdaad dat de mensen in de cockpit het laatste woord hebben over wat er met het toestel gebeurt en wie er binnen komt. Daar is natuurlijk iets voor te zeggen met het oog op kapingen.

Het probleem is dat die filosofie absoluut is, als je hem afzwakt is hij direct niks meer waard.

Het is een beetje een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op een piloot met slechte intenties.
In mijn optiek kan een piloot met slechte intenties het vliegtuig hoe dan ook laten neerstorten, dus ik zie daarin niet direct een reden om de cockpitveiligheid op te geven. Dan heb je namelijk meer risico op kapingen EN nog steeds het risico op een piloot met slechte intenties.

Dan zie ik meer heil in oplossingen als stewardessen die een piloot kort vervangen in de cockpit, zodat je de gelegenheid in ieder geval verkleint en een drempel opwerpt.
pi_151056972
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

De filosofie is nu inderdaad dat de mensen in de cockpit het laatste woord hebben over wat er met het toestel gebeurt en wie er binnen komt. Daar is natuurlijk iets voor te zeggen met het oog op kapingen.

Het probleem is dat die filosofie absoluut is, als je hem afzwakt is hij direct niks meer waard.

Het is een beetje een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op een piloot met slechte intenties.
In mijn optiek kan een piloot met slechte intenties het vliegtuig hoe dan ook laten neerstorten, dus ik zie daarin niet direct een reden om de cockpitveiligheid op te geven. Dan heb je namelijk meer risico op kapingen EN nog steeds het risico op een piloot met slechte intenties.

Dan zie ik meer heil in oplossingen als stewardessen die een piloot kort vervangen in de cockpit, zodat je de gelegenheid in ieder geval verkleint en een drempel opwerpt.
Dus te allen tijde minimaal 4 ogen in de cockpit. Ook als dat 2e paar ogen geen piloot is heb je én sociale controle en iemand die kan opmerken als er iets anders dan normaal is.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151056988
Ik las dat dit voor Amerikaanse maatschappijen al verplicht is, of in ieder geval wordt gedaan. Maar dat is zeker een goede optie, en ik zie eigenlijk niet in waarom dit nog niet werd gedaan.

Overigens is die veiligheid nooit absoluut; de cockpit kan nu ook met een code worden geopend maar dit kan van binnenuit worden geblokkeerd. Toch kan ik me (extreme) situaties bedenken waarbij terroristen alsnog de cockpit in zouden kunnen komen.
pi_151057070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Viezze het volgende:
Ik las dat dit voor Amerikaanse maatschappijen al verplicht is, of in ieder geval wordt gedaan. Maar dat is zeker een goede optie, en ik zie eigenlijk niet in waarom dit nog niet werd gedaan.

Overigens is die veiligheid nooit absoluut; de cockpit kan nu ook met een code worden geopend maar dit kan van binnenuit worden geblokkeerd. Toch kan ik me (extreme) situaties bedenken waarbij terroristen alsnog de cabine in zouden kunnen komen.
Ja, die maatregel passen meerdere maatschappijen toen. Het neemt een stukje gelegenheid weg inderdaad, je moet eerst nog iemand overmeesteren die alarm kan slaan of de deur open kan gooien voor hulp.

De veiligheid is nu, in mijn ogen, in principe absoluut. Je hebt het als flight crew zelf in de hand.
pi_151057232
De bemanning die aanwezig is in de cockpit heeft het volledig in de hand, behalve als deze mensen buiten bewustzijn zijn. Dat is al niet absoluut (maar het risico is wel extreem laag).
pi_151057264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:47 schreef Viezze het volgende:
De bemanning die aanwezig is in de cockpit heeft het volledig in de hand, behalve als deze mensen buiten bewustzijn zijn. Dat is al niet absoluut (maar het risico is wel extreem laag).
Dat klopt, maar dat is niet iets waar je als aanslagpleger makkelijk op in kunt spelen.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 15:50:02 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151059340
Ik ga voor 30 maart en leuk stukje schrijven denk ik. Tenzij het vorig jaar al is beschreven. Straks even kijken :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151070282
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
- Arke's 3e 787 komt deze week naar Schiphol. PH-TFM zal komende vrijdag 27 maart rond 11 uur op Schiphol landen.

quote:
- KLM's 24e 777 en wel de 9e -300ER, landt - volgens planning - komende zaterdag 28 maart tussen op Schiphol. Verwachte aankomst van PH-BVN is tussen 08:30 - 09:00 uur.
Daarmee is het de 2e 777 met de nieuwe livery; PH-BVA (de 'oudste' -300ER) schijnt ook de nieuwe livery te hebben gekregen. Vloog gisteravond naar Buenos Aires waar het - toen ik begon met het typen van dit bericht - net wat geland, maar is ondertussen net begonnen aan het stukje naar Santiago waar het over ruim een uur zal landen.


quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt. :P

Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.
Wat blijft het toch een prachtige livery op een prachtig vliegtuig O+


quote:
- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:
En gisteren 25 maart had het haar eerste vlucht:



Rijtje KLM Boeings :9

pi_151076596
quote:
Dus te allen tijde minimaal 4 ogen in de cockpit. Ook als dat 2e paar ogen geen piloot is heb je én sociale controle en iemand die kan opmerken als er iets anders dan normaal is.
Inmiddels hebben diverse maatschappijen aangekondigd dit te gaan doen.
--
pi_151078762
Ik ga geen volledig verhaal ophangen, maar toch post ik deze.

Vandaag is het exact 38 jaar geleden dat de ramp op Tenerife gebeurde.
Ik heb hier op 27 maart 2014 niet over geschreven (dat was Wildhagen) maar van alles wat ik op dit gebied heb gelezen is mij dit toch wel het meest bijgebleven.
Vooral deze foto van Robert Bragg, de co-piloot van de Pan Am kist blijft hangen.
Geen lang verhaal, foto's zeggen genoeg.

Foto's die mogelijk deels zijn gemaakt door inzittenden van de toestellen.













De lichamen van het KLM toestel werden in hangar 11 op Schiphol opgebaard.
Het wrange is dat 6 jaar eerder op 31 januari 1971, in deze gloednieuwe hangar (speciaal voor de 747's gebouwd) hier de allereerste 747 voor KLM naar binnen werd gereden.
Dit toestel (PH-BUA) werd toen naar Nederland gevlogen door Veldhuyzen van Zanten; gezagvoerder van de fatale vlucht.
(Geschiedenispost van 15 februari 2015)



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 27-03-2015 01:00:06 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 09:56:45 #121
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151083955
De PH-TFM van Arke vliegt inmiddels met een half uur vertraging (geheel in style?) richting Amsterdam.
Ik wilde net een linkje posten naar Flightradar, maar die kan hem opeens niet meer vinden...

edit: http://www.flightradar24.com/flight/or7873

edit2: Hij is weer boven water: http://www.flightradar24.com/TFL7873/5da181b
So we just called him Fred
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:53:37 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151085510
Het is flink feest met de stroomstoring in Amsterdam. Bij Lelystad Airport is inmiddels een file in de lucht ontstaan met rondcirkelende vliegtuigen.



[ Bericht 24% gewijzigd door Fred op 27-03-2015 11:06:12 ]
So we just called him Fred
pi_151086212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 10:53 schreef FredvZ het volgende:
Het is flink feest met de stroomstoring in Amsterdam. Bij Lelystad Airport is inmiddels een file in de lucht ontstaan met rondcirkelende vliegtuigen.

[ afbeelding ]
Je zou toch denken dat vliegvelden of iig ATC wel goede voorzieningen hebben tegen stroom uitval? ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 11:38:21 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151086919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:15 schreef LintuxCx het volgende:
Je zou toch denken dat vliegvelden of iig ATC wel goede voorzieningen hebben tegen stroom uitval? ;(
Voldoende mogelijkheden voor het begeleiden van het vliegverkeer, maar om alle systemen die nodig zijn om de passagiersstromen af te handelen ook op noodstroom te zetten is volgens mij onmogelijk.
So we just called him Fred
  vrijdag 27 maart 2015 @ 11:39:31 #125
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151086951
Volgens mij zit de fly by bij Eindhoven er niet meer in:

So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')