Ik denk persoonlijk dat er een scheefgroei zit tusen het aantal (en type) medewerker dat lid is van de vakbond en het aantal (en type) medewerker dat in dienst is. Ik denk dat een gemiddeld vakbondslid een stuk behoudener en inflexibeler is dan de gemiddelde medewerker. Als een vakbond vervolgens met een achterbansessie de eisen en wensen van de medewerkers gaat verzamelen gaan ze dus eigenlijk ten strijden met eisen en wensen die hoger liggen dan de gemiddelde medewerker acceptabel vind.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:58 schreef NewHorizon het volgende:
De piloten (en de VNV) zijn zich er terdege van bewust dat de gouden bergen van vroeger niet meer haalbaar zijn, dat er meer productie gedraaid moet gaan worden en dat er een nullijn wordt gehanteerd.
De CAO-onderhandelingen lopen vooral spaak bij de cabine- en grondbonden. En dat is jammer, want als je een beetje peilt onder het personeel lijkt iedereen zich er terdege van bewust dat er wat ingeleverd moet worden.
Jup. Al een aantal keer genoemd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:00 schreef FredvZ het volgende:
Was hier al het nieuws gekomen dat Arke (net zoals Jetair en Thomson) hun 788's gaat verbouwen?
Star Class en comfort eruit, premium comfort er voor terug. Alle andere stoelen worden economy, met een aantal stoelen met extra beenruimte. Arke gaat die stoelen als comfort verkopen, de andere twee bieden deze stoelen aan als upgrade bij het reserveren van een stoel.
Misschien bedachten ze na een nacht slapen dat een 737 helemaal niet non-stop de oceaan over kanquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Totaal niet verrassend; Ryanair spreekt haar plannen om transatlantisch te gaan vliegen alweer tegen. Maar goed; ze hebben hun aandacht weer gehad.
Plaats dan een goeie foto en niet zo´n photoshopverkrachtingquote:Op vrijdag 20 maart 2015 03:14 schreef thesystem het volgende:
En nu even een foto van een echt toffe kist
[ afbeelding ]
Mother Russiaquote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:05 schreef flipsen het volgende:
Wtf Only in Russia
(zijn meer delen te vinden)
Gelukkig ken jij ze van school, want als je leest zie je dat er staat :quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:31 schreef derLudolf het volgende:
Ok, inderdaad iedereen weet natuurlijk dat de redactie van NU.nl niet veel meer diploma's heeft dan een veterstrik diploma heeft van InHolland.
Oh Laten we het er op houden dat ik al bijna 16 uur wakker ben...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:37 schreef MellowYellow_1979 het volgende:
[..]
Gelukkig ken jij ze van school, want als je leest zie je dat er staat :
"Daarna werden de kisten vanuit Gao naar Bamako gevlogen. Van daaruit vertrok enige tijd later een ander toestel met de omgekomen militairen naar Eindhoven."
Aldus:quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Morgen zonsverduistering. Helaas heb ik niet de Transavia Ticket to the Eclipse niet gewonnen ( ), maar Doron Sajet van RTV Noord Holland vliegt wel mee. Videoverslag zou morgen moeten volgen.
Lol, deze moest uitwijken naar Goose Bay. Waarschijnlijk weinig brandstof over.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Maar ook enkele lijnvluchten maakten een extra rondje:
En PH-KCC "Marie Curie" heeft nog haar opwachting gemaakt in het Duitse TV-programmaquote:Boeing (NYSE:BA) has received 330-minute Extended Operations (ETOPS) approval from the U.S. Federal Aviation Administration (FAA) for the Boeing 747-8 Intercontinental. It is the first time a four-engine airplane has received this type of design approval.
With this approval, required for four-engine passenger airplanes built after Feb. 2015 to fly beyond 180 minutes from an en-route alternate airport, the 747-8's design is approved to conduct 330-minute ETOPS missions. These missions allow operators to fly long-distances more directly on virtually any worldwide city pair routing.
Although ETOPS has been a requirement for twin-engine airplanes since the 1980s, the regulations have recently been applied to the design of passenger airplanes with more than two engines.
"Our customers will benefit from this additional level of reliability inherent to ETOPS design approvals while still leveraging the vast network of routes ideal to the 747-8 capabilities, including 330-minute ETOPS routes," said Bruce Dickinson, vice president and general manager, 747 program, Boeing Commercial Airplanes. "The 747-8 already offers fuel savings from an improved aerodynamic design. Flying long-distance routes directly helps our customers fly even more efficiently – saving fuel and emitting less carbon dioxide."
With 83 airplanes in service with 11 customers, 747-8s have logged more than 619,000 flight hours and more than 101,000 flight cycles.
Klopt. Ik stap zo de 9H-AEO in, ook een mooie special liveryquote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:38 schreef El_Grando101 het volgende:
Vanavond vliegen met PHBXO, volgens mij met SkyTeam livery. Grappig.
Salarissen moeten niet omlaag. Kosten moeten omlaag.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat er een scheefgroei zit tusen het aantal (en type) medewerker dat lid is van de vakbond en het aantal (en type) medewerker dat in dienst is. Ik denk dat een gemiddeld vakbondslid een stuk behoudener en inflexibeler is dan de gemiddelde medewerker. Als een vakbond vervolgens met een achterbansessie de eisen en wensen van de medewerkers gaat verzamelen gaan ze dus eigenlijk ten strijden met eisen en wensen die hoger liggen dan de gemiddelde medewerker acceptabel vind.
Je plaatje doet het niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:42 schreef El_Grando101 het volgende:
Inderdaad wel mooie kist. Fijne vlucht!
[ [url=25000/original/9H-AEO-Air-Malta-Airbus-A320-200_PlanespottersNet_525857.jpg]afbeelding[/url] ]
Klopt, in feite moet een KLM-medewerker straks meer doen voor hetzelfde geld.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:16 schreef wjb033 het volgende:
Salarissen moeten niet omlaag. Kosten moeten omlaag.
Is absoluut niet hetzelfde.
Het schijnt dat het nu vooral het cabinepersoneel "dwarsligt". Voor piloten valt er op dit moment niets te halen. Er is een overschot aan piloten atm, dus die zullen sneller eieren voor hun geld kiezen.quote:Kosten cockpit KLM 800 miljoen per jaar. Dat is 11% van totale personeelskosten van AFKL, die toch al veel te hoog zijn. Er zijn ongeveer 2.500 FTE's cockpit bij KLM. Dat aantal vertegenwoordigt ongeveer maar 2,5% van het aantal werknemers AFKL.
Klopt. Met de teloorgang van het merk denkt het *(oudere) personeel nog steeds dat zij op 'A-level' betaald kunnen blijven worden met uitermate riante werk- en rusttijden regelingen, veel te dure hotels en lange lay-overs, vroegpensioen, lage-productie en ga zo maar door. Dat kan niet!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:26 schreef FredvZ het volgende:
Klopt, in feite moet een KLM-medewerker straks meer doen voor hetzelfde geld.
Maar ook dan zie je dat een gemiddelde vakbondslid gemiddeld ouder en gemiddeld minder flexibel is dan de gemiddelde medewerker. Kans is best groot dat vooral de oudere medewerker niet te zit te wachten op een zwaardere inspanning. Wat ik me ergens ook wel kan voorstellen.
Ja, maar deze was wel heel extreem. Normaal is dit:quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:05 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ilt_niet_lekker.html
Is dit nou een groet?
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
En nog een paar foto's vanuit een andere hoek van die Cargolux 747-8F:
Zoals ik wel had verwacht klopt dit al niet meer.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
En dan het laatste voor vandaag: PH-MCR staat op het punt te vertrekken van Lima naar Aguadilla, Puerto Rico.
Vandaar zal het later vertrekken naar London Stansted en daarna Amsterdam voor - waarschijnlijk - haar allerlaatste vlucht voor Martinair.
Morgenmiddag om 13:10 uur zal deze als vlucht MP1162 op Schiphol landen.
Hiermee heeft ze haar laatste rondje Amsterdam - Miami -Buenos Aires - Lima - Aguadilla - London - Amsterdam erop zitten.
Volgende week zaterdag volgt de 2e Martinair MD-11: PH-MCS.
Daarmee staat de stand van Martinair's vloot van 6 MD-11F's vandaag volgende week zaterdag op slechts 4 stuks...
Die ouwe Martinair 767 overleeft ze allemaal. Die staat daar al bijna 3 jaar klaar voor de laatste klap naast de scrapping area.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
Daarmee staat de stand van gesloopte KLM MD-11's nu op PH-KCG, -KCH, -KCI, -KCF en -KCK.
[ afbeelding ]
Neeeeequote:Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.
Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Heel erg jammer, maar bedankt!quote:Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.
Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
bedankt. Heb er veel van gelurkt in deze reeks.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.
Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Hopelijk valt dat wel mee? Genoeg roddels en actualiteiten die overblijven.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:31 schreef nattermann het volgende:
Ben ook bang dat dit topic nu langzaam maar zeker doodbloedt...
Nee toch????quote:Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.
Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Dat heb ik me ook een afgevraagd. Hopelijk komt hij met een leuk ideequote:Op zondag 22 maart 2015 15:26 schreef derLudolf het volgende:
Jammer dat je stopt, maar ik had mezelf al es afgevraagd 'wat als ie het jaar rond is'
Is het trouwens geen idee alle posts te bundelen? En de links naar alle posts onder 12 spoilers (leer maand) in het OP te plaatsen?
Nieuws en andere ontwikkelingen blijf ik heus wel posten hoor. Die drang om dat te blijven bekijken en te delen kan ik nog niet wegdringen.quote:Op zondag 22 maart 2015 02:11 schreef LintuxCx het volgende:
Genoeg roddels en actualiteiten die overblijven.
quote:Op zondag 22 maart 2015 08:01 schreef NewHorizon het volgende:
ze werden bij de vliegdienst ook met veel plezier gelezen en besproken!
Interessante hieraan is dat een apart systeem krijgt in de laadvloer om de pallets/containers in/uit te laden. Dit omdat de kist naar voren hangt.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:45 schreef OEM het volgende:
Het A330 passenger to freighter programma kan van start. Gisteren is de eerste passenger A330 (ex 9M-MKI) die omgebouwd gaat worden aangekomen in Dresden:
[ afbeelding ]
http://twitter.com/R0BR7/status/579210811916304384
Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:06 schreef nattermann het volgende:
http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/
Wat een trip
Pardon? Waarschuwingen? Vertel...quote:Op zondag 22 maart 2015 23:49 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.
Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was) kwam hier telkens links van die site dumpen. Hij kreeg daar toen een waarschuwing voor. Het is de bedoeling dat je hier teksten neerzet en geen links naar teksten.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:04 schreef nattermann het volgende:
[..]
Pardon? Waarschuwingen? Vertel...
Daarnaast ben jij volgens mij niet de persoon die daar iets over te zeggen heeft. Je hoeft het niet te lezen.
varfok zo te zien: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #10: 11-11-2014 Dat was hem dan. Bye Bye MD11quote:Op maandag 23 maart 2015 00:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was)
Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:38 schreef OEM het volgende:
Bij 2-5-2 had je nog het voordeel van de twee-zits. In 3-5-3 zijn de nadelen van 2-5-2 gecombineerd met de nadelen 3-3-3
3-4-3 bij Emirates was voorin inderdaad uitstekend te doen. Waar ik me naast de zitruimte en vooral gangpadruimte vooral zorgen over maak is de bagageruimte. Het is nu al vaak te krap en met meer passagiers en hun spullen...quote:Op maandag 23 maart 2015 21:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.
http://www.nu.nl/buitenla(...)uiden-frankrijk.htmlquote:Een Airbus A320 van vliegmaatschappij Germanwings met aan boord 142 personen is dinsdag neergestort in het zuiden van Frankrijk.
Dat melden diverse Franse media.
Het toestel met vluchtnummer 4U9525 zou onderweg zijn van Barcelona naar Dusseldorf en is neergestort in de Alpen. De eerste brokstukken van het toestel zouden al gevonden zijn.
De Airbus A320 is een groot passagierstoestel met een capaciteit voor 174 inzittenden. Het gaat waarschijnlijk om een vlucht die om 10.00 uur is vertroken vanuit Barcelona.
Germanwings is een dochtermaatschappij van Lufthansa.
twitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 11:49:50 Last position of Germanwings flight #4U9525 at 09:40 UTChttp://t.co/FHoX6q0GHt http://t.co/72pxGKolRM reageer retweet
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebbenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien slimmer om bijv. hier verder te gaan.
Kan me nog levendig herinneren dat ik iets dergelijks ook zei bij MH17...
Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben
Maar die info van FlightRadar is wel vreemd. Daalt "normaal", geen rare bochten, geen grote variaties in snelheid... De computer verkeerd geprogrammeerd zou zo maar kunnen toch? En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht. Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Ik bedoel meer dat de gewone daling werd ingezet, maar veel te vroeg. Maar goed, weet ik veel Zoals ik al zei, ben benieuwd naar het onderzoek en wat er uiteindelijk naar buiten komt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uit
De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben
Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.quote:Daalt "normaal",
Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.quote:En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht.
Het afgelopen jaar kon ik bij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.quote:Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Ze schijnen inderdaad nog een oproep gedaan te hebben naar ATC.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Dat laatste inderdaad. Prachtige rapporten waar justitie geen gebruik van kan maken. En laten we daar op wachten jaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.
Iedereen die nu op tv/internet verhalen gaat ophangen over wat gebeurd doet dat aan de hand van hun natte vinger want er is gewoon nog niets over bekend.
Daarom ga ik bijvoorbeeld ook nooit in dergelijke topics zitten lezen/posten; je lult namelijk maar wat in de leegte.
[..]
Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.
Dus praktisch een kilometer per minuut; dat merk je inderdaad wel.
Verder is dalen op zo'n moment geen logische actie.
[..]
Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.
[..]
Het afgelopen jaar kon ik mij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.
Juist in de luchtvaart is het naar buiten brengen van dergelijke informatie, het delen en bovenal van leren enorm belangrijk en juist wat luchtvaart zo enorm veilig maakt.
Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij kun je niet eens zo hard dalen zonder je neus flink naar beneden te gooien dus dat hebben ze echt wel doorgehad (als ze bij kennis waren) idd.
Of de vleugels moeten afgebroken zijn maar dat merk je ook wel denk ik.
Idd dat zal het niet geweest zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef OEM het volgende:
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.
Conspiracy theories genoeg over BEA en Airbus. AF296 idd, black boxes die kwijtraken, verwisseld worden, onleesbaar zijn, achterlijk lange onderzoeken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?
Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Idd dat zal het niet geweest zijn.
Zit nog FF te hoofdrekenen, misschien zou het net kunnen als de motoren volledig idle zijn en je die snelheid aanhoudt... Maar om die snelheid te houden met motoren idle zal je ook wel flink moeten duiken denk ik.
Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).
Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Ja, de een zijn dood... maar het is wel schandalig. Vooral omdat het werkt, ze worden overal op het nieuws genoemd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:38 schreef Viezze het volgende:
[..]
Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.
Waar ik me bijvoorbeeld weer aan kan ergeren in de berichtgeving is dat ik vandaag ergens zag dat vliegtickets.nl uitspraken heeft gedaan over het al dan niet aanwezig zijn van Nederlanders in het toestel.
Je stukjes waren gigantisch tof. Bedankt!quote:Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.
Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaringquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).
Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Grappig he, het is allemaal dezelfde theorie inderdaad Alleen wat groter, en wat meer systemenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaring
Bedankt voor de uitgebreide posten die je gemaakt heb.quote:Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.
Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 02:33 schreef flipsen het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die piloot van de GermanWings net op zijn ipadje las dat Iemand91 geen geschiedenisposts meer zou schrijven en toen zoiets had van, ik zal je krijgen, kreng!
Absoluut vlak na het opstaan sprong hij er altijd tussenuit.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hier ook nog even een complimentje voor Iemand91.
Vaak was dit het eerste topic dat ik aanklikte in m'n MyAT.
Misschien maar even melding van maken bij de maatschappij.quote:Wat ook minder was dat in grote tegenstelling tot de heen vlucht het cabine personeel zeer onaardig en onprofessioneel bezig was. Ruzie maken op hoor afstand van de passagiers.
Maandag vanaf de 18C vertrokken en en inderdaad stond de 24 vol met voertuigen die met het asfalt bezig waren (en de bekende verrijdbare kruizen die het gesloten zijn van de baan aangeven).quote:- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
Hij is terugquote:Op woensdag 25 maart 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Kriebelt nog wel hoor. Was toch wel leuk dat informatie verzamelen en een eigen verhaal ervan maken.
Maar het scheelt ook flink tijd, dat ook.
Random news:
- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt.
Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.
[ afbeelding ]
- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:
[ afbeelding ]
Er moet een mogelijkheid komen waarmee de deur op afstand/van buiten altijd geopend kan worden, maar hoe precies is erg lastig want je wil mogelijke terroristen niet in de kaart spelen door dat erg makkelijk te maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zelfmoord --> Massamoord.
Moeten de na 911 gesloten cockpitdeuren weer open?
De filosofie is nu inderdaad dat de mensen in de cockpit het laatste woord hebben over wat er met het toestel gebeurt en wie er binnen komt. Daar is natuurlijk iets voor te zeggen met het oog op kapingen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er moet een mogelijkheid komen waarmee de deur op afstand/van buiten altijd geopend kan worden, maar hoe precies is erg lastig want je wil mogelijke terroristen niet in de kaart spelen door dat erg makkelijk te maken.
Zoals het nu uit is gevoerd (n persoon in de cockpit kan volledige afsluiting bewerkstelligen) is niet handig blijkt wel..
Dus te allen tijde minimaal 4 ogen in de cockpit. Ook als dat 2e paar ogen geen piloot is heb je n sociale controle en iemand die kan opmerken als er iets anders dan normaal is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De filosofie is nu inderdaad dat de mensen in de cockpit het laatste woord hebben over wat er met het toestel gebeurt en wie er binnen komt. Daar is natuurlijk iets voor te zeggen met het oog op kapingen.
Het probleem is dat die filosofie absoluut is, als je hem afzwakt is hij direct niks meer waard.
Het is een beetje een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op een piloot met slechte intenties.
In mijn optiek kan een piloot met slechte intenties het vliegtuig hoe dan ook laten neerstorten, dus ik zie daarin niet direct een reden om de cockpitveiligheid op te geven. Dan heb je namelijk meer risico op kapingen EN nog steeds het risico op een piloot met slechte intenties.
Dan zie ik meer heil in oplossingen als stewardessen die een piloot kort vervangen in de cockpit, zodat je de gelegenheid in ieder geval verkleint en een drempel opwerpt.
Ja, die maatregel passen meerdere maatschappijen toen. Het neemt een stukje gelegenheid weg inderdaad, je moet eerst nog iemand overmeesteren die alarm kan slaan of de deur open kan gooien voor hulp.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Viezze het volgende:
Ik las dat dit voor Amerikaanse maatschappijen al verplicht is, of in ieder geval wordt gedaan. Maar dat is zeker een goede optie, en ik zie eigenlijk niet in waarom dit nog niet werd gedaan.
Overigens is die veiligheid nooit absoluut; de cockpit kan nu ook met een code worden geopend maar dit kan van binnenuit worden geblokkeerd. Toch kan ik me (extreme) situaties bedenken waarbij terroristen alsnog de cabine in zouden kunnen komen.
Dat klopt, maar dat is niet iets waar je als aanslagpleger makkelijk op in kunt spelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:47 schreef Viezze het volgende:
De bemanning die aanwezig is in de cockpit heeft het volledig in de hand, behalve als deze mensen buiten bewustzijn zijn. Dat is al niet absoluut (maar het risico is wel extreem laag).
quote:Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
- Arke's 3e 787 komt deze week naar Schiphol. PH-TFM zal komende vrijdag 27 maart rond 11 uur op Schiphol landen.
quote:- KLM's 24e 777 en wel de 9e -300ER, landt - volgens planning - komende zaterdag 28 maart tussen op Schiphol. Verwachte aankomst van PH-BVN is tussen 08:30 - 09:00 uur.
Daarmee is het de 2e 777 met de nieuwe livery; PH-BVA (de 'oudste' -300ER) schijnt ook de nieuwe livery te hebben gekregen. Vloog gisteravond naar Buenos Aires waar het - toen ik begon met het typen van dit bericht - net wat geland, maar is ondertussen net begonnen aan het stukje naar Santiago waar het over ruim een uur zal landen.
Wat blijft het toch een prachtige livery op een prachtig vliegtuigquote:Op woensdag 25 maart 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
- De retro Boeing 747 van Lufthansa (D-ABYT) is afgelopen vrijdag aan Lufthansa geleverd.
De delivery flight vertrekt over een ruime 3 uur vanuit Everett naar Frankfurt.
Jammer dat het hier vanaf de grond niet veel van te zien is als deze kist straks overvliegt.
Het is de 18e 747-8i voor Lufthansa (en 79e 747) en ook de een-na-laatste: de laatste 747 voor Lufthansa (ooit); D-ABYU zal waarschijnlijk op 3 april aan Lufthansa geleverd worden.
Het zijn overigens de 1513e en 1514e 747 van de productielijn.
En gisteren 25 maart had het haar eerste vlucht:quote:- De volgende 777 voor KLM is ook al de fabriek uit; PH-BVO had vanmorgen een taxi-test:
Inmiddels hebben diverse maatschappijen aangekondigd dit te gaan doen.quote:Dus te allen tijde minimaal 4 ogen in de cockpit. Ook als dat 2e paar ogen geen piloot is heb je n sociale controle en iemand die kan opmerken als er iets anders dan normaal is.
Je zou toch denken dat vliegvelden of iig ATC wel goede voorzieningen hebben tegen stroom uitval?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:53 schreef FredvZ het volgende:
Het is flink feest met de stroomstoring in Amsterdam. Bij Lelystad Airport is inmiddels een file in de lucht ontstaan met rondcirkelende vliegtuigen.
[ afbeelding ]
Voldoende mogelijkheden voor het begeleiden van het vliegverkeer, maar om alle systemen die nodig zijn om de passagiersstromen af te handelen ook op noodstroom te zetten is volgens mij onmogelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:15 schreef LintuxCx het volgende:
Je zou toch denken dat vliegvelden of iig ATC wel goede voorzieningen hebben tegen stroom uitval?
Ik dacht dat ik het hier al had gezegd (maar blijkbaar alleen op Tweakers), maar de flypast ging sowieso niet door vanwege de Germanwings crash.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:39 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij zit de fly by bij Eindhoven er niet meer in:
quote:Na Emirates wordt China Southern de tweede luchtvaartmaatschappij die op Schiphol gaat vliegen met een Airbus A380. De superjumbo wordt met ingang van 20 juni 2015 tot het einde van het hoogseizoen ingezet op de route Amsterdam-Beijing.
De A380 van China Southern biedt plaats aan 506 passagiers, verdeeld over 8 first class suites, 70 business class-stoelen en 428 economy class-stoelen.
De route Amsterdam-Beijing valt onder de joint venture die China Southern heeft gesloten met KLM en Air France. Dit betekent dat kosten en opbrengsten worden gedeeld. China Southerns dochteronderneming Xiamen Airlines zal ook deel uitmaken van dit verbond, zodra zij van start is gegaan met de nieuwe lijndienst Amsterdam-Xiamen
Jup.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:16 schreef Tinos85 het volgende:
Southern komt dus alleen in de zomer met de A380 als ik het goed begrijp?
Die zijn ook alweer gestoptquote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
... en Etihad Regional's Amsterdam - Leipzig als enige fifth freedom vluchten over op Schiphol.
Die business class indeling zie je wel vaker, al dan niet met twee of drie rijen. Maar wat te denken van 63 K en J, extra betalen voor een stoel waar het halve vliegtuig zich gymend en converserend ophoudt. Vreselijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:22 schreef flipsen het volgende:
Ze vliegen nu boven... Waarboven?
Edit: Ha, Iemand is snel aan het editten
En die stoelindeling van die KLM he... Er is ongetwijfeld hard nagedacht door de knappe koppen, maar a) wat is het voordeel van het schuin plaatsen van de BC en bovenal: wat is in Godsvredesnaam het nut van rij 6 Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
Je kunt begrijpen dat ik wel even bezig wat met die post.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:22 schreef flipsen het volgende:
Ze vliegen nu boven... Waarboven?
Edit: Ha, Iemand is snel aan het editten
Dat zie je wel meer. In de 787 en A350 worden die nog veel schuiner geplaatst:quote:En die stoelindeling van die KLM he... Er is ongetwijfeld hard nagedacht door de knappe koppen, maar a) wat is het voordeel van het schuin plaatsen van de BC
Het zou niet mijn voorkeur hebben nee. Maar KLM wil natuurlijk wel WBC-stoelen overhouden.quote:en bovenal: wat is in Godsvredesnaam het nut van rij 6 Daar wil toch niemand met een BC ticket zitten? Of ben ik gek?
Lijkt me wel gaaf om doen eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 01:30 schreef LintuxCx het volgende:
Die miles run van het ikvliegveel/varfok blog is trouwens peanuts vergeleken met dit: http://www.headforpoints.(...)n-less-than-40-days/
Zeker het twee keer heen en weer rondom Miami is bizar, en dit maakt mijn innerlijke boomknuffelaar toch wel een beetje verdrietig, ecoterrorist dat 'ie is.
Maar wel de enige economy-rij met 2 stoelen naast elkaar. Handig voor koppels en dus geld waard.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:51 schreef buzz1291 het volgende:
Maar wat te denken van 63 K en J, extra betalen voor een stoel waar het halve vliegtuig zich gymend en converserend ophoudt. Vreselijk.
De 777-300ER van KLM heeft altijd al 3-4-3 in economy gehad; de -200 gaat juist over van 3-3-3 naar 3-4-3.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:58 schreef inkjet het volgende:
Het toestel heeft veel economy zitplaatsen om mee te kunnen doen met de concurrentie.
Hier wel gelijk. Hoewel in de -300ER maar 1 WBC-stoel minder gaat. (in vergelijking met de 747 waar het aantal van 42 naar 35 ging).quote:In de BC zie je minder stoelen en meer luxe (full flat seats, meer privacy), dat lijkt ook een trend.
Maak er even ColOmbia van, voordat El_Matador ook dit topic binnen komt stormenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben overigens vannacht iets glad vergeten; op dit moment vliegt KLM's PH-BQE (777-200ER) boven de Atlantische Oceaan richting Bogota in Columbia. Hierna zal het doorvliegen naar Cali, Columbia waarna het weer naar Schiphol vliegt.
Dit is KLM's eerste vlucht naar Columbia sinds 20 jaar.
KLM vliegt driemaal per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) naar Columbia.
Vanaf het winterseizoen wordt de 777-200ER vervangen door de 747-combi.
Verbeterd.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:44 schreef flipsen het volgende:
Maak er even ColOmbia van, voordat El_Matador ook dit topic binnen komt stormen
Ik zat er iets naast met datum; maar toch:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
En wat gaat 2015 brengen?
- April: Luchthavenbesluit voor Lelystad Airport over de toekomst van de luchthaven.
quote:HILVERSUM – Tegen alle adviezen uit de luchtvaartbranche in geeft de Nederlandse regering definitief toestemming om Lelystad Airport uit te breiden. Dat wordt volgende week officieel bekendgemaakt meldt de NOS. Om het licht helemaal op groen te zetten moesten nog de nodige procedures worden doorlopen. Dat is nu gebeurd.
Lelystad Airport moet doorgroeien tot de twee luchthaven van Nederland. De komst van de luchthaven betekent een grote streep door de rekening van de kleine luchtvaart in Nederland en zal waarschijnlijk ook de luchthaven Groningen Airport Eelde overbodig maken.
Schiphol gaat de komende jaren 90 miljoen euro investeren. Schiphol wil de Europese vakantievluchten overplaatsen naar Lelystad zodat er meer ruimte komt voor intercontinentale vluchten en transferpassagiers. Reguliere maatschappijen op Schiphol hebben het afgelopen jaar te kennen gegeven bang te zijn dat zij de nieuwe luchthaven in de polder subsidiren en voor een deel gaan betalen voor nieuwe concurrenten.
Arke en Corendon
Zowel vakantievlieger Corendon alsmede Arke, die met een deel van de vloot Europese diensten aanbiedt, hebben al aangegeven niet naar Lelystad te willen verhuizen en de luchthaven onaantrekkelijk te vinden. Transavia-directeur Mattijs ten Brink wilde eind vorig jaar nog geen definitief nee zeggen tegen Lelystad tijdens een bijeenkomst van de Dutch Aviation Group.
Prijsvechters
Met de komst van Lelystad wordt de deur opengezet naar meer prijsvechters in Nederland waardoor de druk op de nationale Luchtvaartmaatschappijen KLM en Transavia verder wordt opgevoerd, wat kan leiden tot verlies van marktaandeel en ontslagen.
De gemeente Lelystad heeft alle vertrouwen in de plannen en hoopt op nieuwe banen in de regio.
Dat zou te makkelijk zijn. Ik verwacht wel dat ze het spookstation Lelystad-Zuid gaan omtoveren tot Lelystad-Airport oid.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:25 schreef Viezze het volgende:
Een goede busverbinding vanaf station Lelystad zal er wel komen dan?
Ah, toevallig. Ik had je foto in het treinentopic al voorbij zien komen, top van die machinist . Heb geen idee hoe de verkeerssituatie in lelystad is, maar wat ik lees is dat ook niet echt je van het. Ach ja, we zien inderdaad wel hoeveel geld Schiphol en de overheden kapot willen slaan op Lelystad.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:49 schreef Viezze het volgende:
Ik weet hoe het eruit ziet, ben er laatst geweest
Morgen is maandag?quote:Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- Vandaag: voert Arke's nieuwste aanwinst; de 787-8 PH-TFM haar allereerste commercile vlucht uit. Als vlucht 361 vertrekt het om 11:55 uur naar Aruba, vliegt het door naar Curaao en van daaruit landt het morgen (dinsdag dus) om 12:20 uur weer op Schiphol.
Momenteel is de nieuwste 787 overigens een buitenbeentje; het is de enige van de drie 787's die over de nieuwe indeling beschikt; tussen deur 1 en 2 premium comfort en daarachter de comfort en economy.
PH-TFK en -TFL worden in september omgebouwd naar de TUI-standaard zodat er straks een vergelijkbaar product in de 787's van de TUI-groep zit.
Rond 2018 bestaat Arke dan niet meer.
Ik drukte me wat onhandig uit. Je ziet de dichtheid van de economy class toenemen door de overgang op 3-4-3. Verder inderdaad een verschuiving naar premium seats.quote:[..]
De 777-300ER van KLM heeft altijd al 3-4-3 in economy gehad; de -200 gaat juist over van 3-3-3 naar 3-4-3.
Sterker nog; het aantal normale economy-stoelen in KLM's -300ER daalt juist.
3-4-3 is/wordt de standaard in de 777; hoe klote dat ook is voor de meeste reizigers.
Ze hadden N667US (die vertraagd Detroit - Amsterdam - Atlanta uitvoert) mag wel eens een schoonmaakbeurt hebben.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)35026.jpg]afbeelding[/url] ]
Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen!
Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.
EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken.
Deze vluchten vervangen de Boeing 777-200 (Atlanta) en A330-300 (Detroit) en worden vanaf vandaag
dagelijks door Boeing 747's gevlogen; de laatste 747-vluchten komen op vrijdag 23 oktober op Schiphol aan.
Voor mij is het dan wel gunstig om vanaf lelystad airport te gaan vliegen Tis met de auto maar een goed half uur rijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:56 schreef flipsen het volgende:
40 minuten vanaf Amsterdam centraal ipv 15 minuten. En voor mensen uit het zuiden dus nog een stuk langer, want je stapt niet meer op Schiphol uit maar moet overstappen op een trein naar Lelystad (of all places, maar dat terzijde). Ik wens de maatschappijen die vanaf daar gaan vliegen veel succes, maar vind het a) een slechte beslissing en b) moet nog zien hoe dat vliegveld er over pakweg 10 jaar uitziet (verlaten, wellicht).
Het was inderdaad grafweer, en ze bleven maar banen openen en sluiten vanmiddag. We hebben geprobeerd nog wat te spotten maar het weer was gewoon te slecht.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:32 schreef FredvZ het volgende:
Volgensmij waren ze op Schiphol niet blij met het weer van vandaag. Zeker vanmiddag zijn een aantal vluchten flink vertraagd en/of uitgeweken. Doordat de Kaagbaan niet gebruikt kon worden zijn diverse vluchten vertrokken en geland vanaf de Oostbaan.
Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:34 schreef derLudolf het volgende:
Op de een of andere manier vind ik Russische vliegtuigen vet een vraag mee daarom af waarom Westerse maatschappijen niet vliegen met een Tu204 of een Il96, zij zijn leverbaar met Rolls Royce danwel Pratt&Witney motoren.
De eerste is een 777-200 (PH-BQB), de tweede een Airbus A330-200 (PH-AOH) en de laatste inderdaad een Fokker F70 (PH-KZI) .quote:Op zondag 29 maart 2015 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Welk vliegtuig is dat op de eerste 2 foto's? Die zit niet mooi meer in de lak... Die laatste is een F70?
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Russische machines, in welke vorm komen met gebreken. De Russen zelf hebben ook liever iets van westers fabrikaat. (een oer-Russische auto is in Moskou bijna niet meer vinden) En als een product een slechte naam heeft en de eigen bedrijven kiezen ook voor niet-Russische producten, waarom zou je dat als westers bedrijf dan wel doen? Dan blijven alleen de landen met een handelembargo vanuit de USA en Europa over.
Aeroflot vliegt nu met 0 Russisch toestellen, ze gaan er wel ooit 50 van Irkut afnemen, als die ooit gaan leveren. Dat is namelijk een tweede probleem met Russische fabrieken, je weet nooit of en wanneer ze leveren.
Zo dan, dat is wel iets heftiger dan de kop ik die ik vanochtend las (runway overrun). Weer een hull-loss erbij voor de A320, slecht weekje zo.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
En vanmorgen is een Air Canada Airbus A320 (C-FTJP) uit Ontaria bij Halifax 250 meter voor de baan terecht gekomen, approach lights en een hoogspanningskabel geraakt en kwam 300 meter op de landingsbaan tot stilstand.
Van de 133 passagiers en 5 crew raakten 23 mensen gewond.
De A320 heeft zware schade en o.a. een motor is afgebroken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze hoeven niet per s minder betrouwbaar te zijn. Maar ik denk dat de algemene naam die Russische producten ze bij voorbaat al de das om doet.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:15 schreef derLudolf het volgende:
Is het werkelijk zo droevig gesteld? Zag inderdaad dat Aeroflot voornamelijk Airbus vliegt.
Zo onbetrouwbaar zullen ze ook niet zijn denk ik, Vladimir vliegt er zelf ook mee.
Of zullen bijvoorbeeld de Tu204 en de Il96 goede vliegtuigen zijn en vooral nog last ondervinden van het minder goede imago?
Fixedquote:Op zondag 29 maart 2015 22:05 schreef FredvZ het volgende:
Aeroflot vliegt nu met 0 een stuk of 20 Russisch toestellen
Dank. Die had ik even over het hoofd gezien.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Fixed
http://www.superjetintern(...)uperjet100/overview/
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01455.jpg]afbeelding[/url] ]
VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?quote:Op zondag 29 maart 2015 22:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Fixed
http://www.superjetintern(...)uperjet100/overview/
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)01455.jpg]afbeelding[/url] ]
Ja, maar is wel uitgesteld:quote:Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
VLM heeft toch ook een aantal van die besteld ter vervanging van F50's en uitbreiding van de vloot?
Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:02 schreef Bitlord het volgende:
Is er wel eens gefilosofeerd over betere ruimtebenutting van de cabine? Het is in zekere zin idioot dat ik klem zit in economy, terwijl boven mijn hoofd een zee van niet gebruikte ruimte is.
En dan loop je weer tegen het volgende probleem aan; dan moeten er meer deuren ingezet worden om eventuele evacuaties nog steeds goed te kunnen laten verlopen. Meer cabine crew (1 per 50 pax). Plus dat er dan al helemaal geen ruimte overblijft voor cabin bagage. Leuk proefballonnetje maar zie het niet zo snel gebeurenquote:Op maandag 30 maart 2015 06:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ryanair heeft hierover wel eens nagedacht: staanplaatsen ipv zitplaatsen.
Volgens mij zag ik er net een overvliegen toen ik naar mijn werk fietste.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vannacht slapen we helaas een uur minder maar het betekent ook dat vandaag de zomerdienstregeling op Schiphol start.
Dat betekent:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)35026.jpg]afbeelding[/url] ]
Vandaag: Op dit moment zijn N674US en N667US (bijna) onderweg naar Schiphol.
(die laatste is flink vertraagd; landt op dit moment bijna in Detroit vanuit Shanghai)
Dit zijn 2 Boeing 747-400's van Delta Airlines; voor het eerst in tijden krijgen we op Schiphol weer
passagiers-747's van buitenlandse maatschappijen!
Het gaat om DL72 (N674US) uit Atlanta en DL134 (N667US) uit Detroit.
Beide vluchten landen om straks 08:08 uur op Schiphol; hier worden de kisten gewisseld en gaat
N674US om 10:05 uur naar Detroit en N667US om 10:55 uur naar Atlanta.
EDIT: omdat de 747 vanuit Shanghai flink vertraagd is landt deze pas - naar verwachting op dit moment - om 10:34 uur op Schiphol. Vertrektijd naar Atlanta staat nog steeds op 10:55 uur maar dat gaat vast niet meer lukken.
Grappig, had nooit echt geweten wat nou het verhaal achter KLM Asia is:quote:Op maandag 30 maart 2015 04:30 schreef Sparqq het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk nog met KLM Asia gevlogen? Tegenwoordig wordt er zelfs direct tussen China en Taiwan gevlogen, zit er soms een grote hoeveelheid personeel in de KLM Asia tak onder goedkopere contracten?
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM#KLM_Asiaquote:The airline was established in 1995 in order to operate flights to Taipei, Taiwan, without compromising the traffic rights held by KLM for destinations in the People's Republic of China.
Verrassend...niet.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Ik post nooit hetzelfde op Tweakers hoor. Fok is mijn homebase, Tweakers wel een belangrijke focus bestemming (waar men meestal iets moeilijker doet en het vliegen wel erg serieus oppakt, ja je kan alleen full economy rechtstreeks naar de Canarische Eilanden vliegen vanuit Nederland, leg je erbij neer )quote:Op maandag 30 maart 2015 11:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Verrassend...niet.
Gewoon dezelfde kisten die ze al hebben (E190) met uitbreiding naar beneden voor de kleinere markten (E175)
Zou eerder opgekeken hebben als ze wat anders hadden gekozen.
EDIT: vergeet steeds dat jij ook op Tweakers zit en ik nu gewoon hier hetzelfde tegen jou zeg.
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).quote:Op maandag 23 maart 2015 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN Rainbow Lady en G-VELD African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.
Hier bij aankomst in Washington gisteren:twitter:flightradar24 twitterde op maandag 30-03-2015 om 07:18:24 The final Virgin Atlantic Airbus A340-300 flight is landing at London Heathrow Airport reageer retweet
KLMquote:Op maandag 30 maart 2015 17:19 schreef Thetallguy het volgende:
Iemand anders die ook lijstjes bijhoudt?
Mjah, denk dat Aviodrome het geld daarvoor ook niet kan of wil ophoesten, aangezien een MD11 daar niet kan landen. Het transport en alles eromheen van die 747 schijnt destijds in totaal zo'n 450.000 euro gekost te hebben (incl 1 symbolische euro voor de KLM).quote:Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
http://forum.scramble.nl is toch wel redelijk actief?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:11 schreef emil23 het volgende:
Wat ik me zo afvroeg. Is er in Nederland ook een vliegtuigspottersforum ofzo? Heb even gegoogled, en degene die ik kon vinden zijn allemaal bijna inactief.
Hij is vanavond weer open gegaan. Misschien vanwege de wind de laatste dagen en morgen? De vertragingen en cancellations zijn behoorlijk heftig.quote:- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | From ↓ To ↓ Nr. ↓ Date ↓ Distance ↓ Time ↓ Vehicle ↓ Flight MST HRG HV 2015-03-30 3536 04:53 Boeing 737-800 Flight MST CIA FR 2015-03-30 1138 01:54 Boeing 737-800 Flight DUS CUN AB 2015-03-30 8438 10:59 Airbus A330-200 Flight DUS CUN AB 2015-03-30 8438 10:59 Airbus A330-200 Flight DUS DXB EK 2015-03-30 5002 06:42 Boeing 777-300 Flight DXB BKK EK 2015-03-30 4900 06:35 Airbus A380-800 Flight BKK DXB EK 2015-03-30 4900 06:35 Boeing 777-300 Flight DXB DUS EK 2015-03-30 5005 06:43 Airbus A330-200 Flight AMS JFK KL 2015-03-30 5847 07:46 Boeing 747-400Combi Flight EIN CIA FR 2015-03-30 1204 01:59 Boeing 737-800 Flight MST GRO FR 2015-03-30 1027 01:46 Boeing 737-800 Flight MST HER HV 2015-03-30 2324 03:23 Boeing 737-800 Flight BRU AYT PC 2015-03-30 2596 03:43 Boeing 737-800 Flight AYT BRU PC 2015-03-30 2596 03:43 Boeing 737-800 Flight BRU GRO FQ 2015-03-30 1007 01:45 Boeing 737-800 Flight GRO BRU FQ 2015-03-30 1007 01:45 Boeing 737-800 Flight AMS STN U2 2015-03-30 312 00:53 Airbus A320 Flight STN AMS U2 2015-03-30 312 00:53 Airbus A320 Flight NRN STN FR 2015-03-30 407 01:00 Boeing 737-800 Flight STN NRN FR 2015-03-30 407 01:00 Boeing 737-800 Flight JFK AMS KL 2015-03-30 5847 07:46 Boeing 747-400Combi Flight HRG MST HV 2015-03-30 3536 04:53 Boeing 737-800 |
Druk vliegdagje die 30 maart 2015quote:
Druk gehad jaquote:
Zoals je op die plaat van OEM kunt zien worden de MD-11's razendsnel van hun onderdelen ontdaan.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.quote:
Dat sowieso. Van de vliegtuigen die KLM had/heeft is dat IMHO de enige kist die daar zou kunnen staan.quote:Maar ja, eeuwig zonde idd.
Wat ik begrepen heb is dat de baan het gewicht niet aan kan en dat je nagenoeg niet kunt taxien zonder je vleugels kwijt te rakenquote:Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken.
Potverdorie, wat jammer nouquote:Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.
Enne:quote:Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.twitter:dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. reageer retweet
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar n vliegtuig nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enne:Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.twitter:dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. [ afbeelding ] reageer retweet
De Embraer haalt volgens eigen zeggen 8500 kilometer; voldoende om rechtstreeks naar de eilanden te vliegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar n vliegtuig nodig.
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
Maar je moet het wel vliegen; en KLM heeft de Embraer en de 737.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:56 schreef Ferry_76 het volgende:
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..?
Ik denk niet dat onze koning in een oude vrachtkist gaat vliegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's.
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappijquote:Op maandag 30 maart 2015 17:36 schreef FredvZ het volgende:
B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia
B737-800 PH-TFD
Arke
B737-900
KLM
B767-300ER PH-AHQ
Arke
B767-300ERWL PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ
Arke
B777-200ER
KLM
MD-11
KLM
In de planning voor juni:
B787-800
Arke
Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
Ik ook, ben al te lang voor normal economy over het algemeen. Maar de A380 van Emirates was inderdaad het fijnst vliegen van allemaal, groot fan van sindsdien.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef Bitlord het volgende:
Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Karstman het volgende:
Nog nooit lijstjes bijgehouden en het zijn vooral 737's geweest (Transavia, SAS, Lufthansa, Turkish, KLM) Andere kisten die eruit springen:
A320: Swiss, SAS, Wizz Air
Emirates: A380, 777-200 of 300 ER
KLM Cittyhopper F-70, Embraer 190
Royal Jordanian: Lockeed Tri-Star
TWA: 727-200
Ik vlieg met Arke dan ook alleen Premium Comfort of Star Classquote:Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij
Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd
Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen
Dat moet haast wel, de MD-11 en 747's die ze in die tijd hadden deden alleen cargo. De rest kon niet non-stop de oceaan over.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:55 schreef Karstman het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.quote:Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
[..]
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij
Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd
Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen
Hetzelfde als comfort, alleen dan 8cm minder beenruimte.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
Als mensen een 10tje voor een Ryanair vlucht normaal gaan vinden krijg je deze 'oplossingen' ja.quote:Op woensdag 1 april 2015 07:11 schreef Bitlord het volgende:
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.
Zodat je je status kunt behouden. Afhankelijk van welk programma geeft dat voordelen ja.quote:Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
I know!quote:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol
De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen
Omdat die dat ook is.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
En darom kies ik dus waar mogelijk voor de A340 Dan maar Iberiaquote:Op vrijdag 3 april 2015 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Omdat die dat ook is.
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.
Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kutquote:Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol
De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen
Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut
Zeker, maar wel echt veel minder overzicht op allesquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:07 schreef Taexon het volgende:
[..]
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...
nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd !
Kan ik heel goed begrijpenquote:Op vrijdag 3 april 2015 16:42 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
Valt wel mee, kan bij Delta ook n lange cabine zijn, of was het toen nog NWA toen ik AMS-Hartford vloog, en drie stoelen voor mezelf had. Was prima te doen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)
[ afbeelding ]
Bron
Lijkt mij iig niet het meest comfortable vliegtuig om transatlantisch te vliegen.
Kai Tak - met spotten op de parkeergarage vlak voor de threshold.quote:
Ik was onjuist.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:50 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).
Hiermee is het na ruim 21 jaar einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic...
Leuk he, Dolomiti Air?quote:Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.quote:Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Met een instructeur die tijdens je flare nog even runway obstructed roeptquote:Op zondag 5 april 2015 22:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.
Zelf nog nooit meegemaakt als passagier. Wel een paar keer een go-around gedaan tijdens vlieglessen, maar dat hoort bij het leerproces, heb je geen slecht weer voor nodig.
Laat ook maar.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik was onjuist.
(niet zo raar; 29 maart zou wel degelijk de laatste vlucht voor de A343, toeval alleen dat het ineens Washington zou worden)
De laatste A340-300 rotatie voor Virgin Atlantic is op dit moment onderweg naar Shanghai (vlucht VS250).
Morgen zou het om 11:40 uur (lokale tijd) weer moeten vertrekken naar Londen Heathrow (VS251).
De vlucht wordt uitgevoerd door G-VSUN (enige actieve A343 in hun vloot).
Morgen landt deze om 17:20 uur lokale tijd (18:20 uur NL-tijd) op Heathrow.
Dn is het wl het einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic na ruim 21 jaar...
[ afbeelding ]
Ja zo ben ik ook gevlogen, BAe 146 van Lufthansa van Amsterdam-Munchen en vanaf daar door naar Triest.quote:Op zondag 5 april 2015 22:23 schreef HetBrabandertje het volgende:
Mnchen, was de tussenstop vanuit Rotterdam. Prima maatschappij om mee te vliegen.
Lowpasses en touch en go's zie je op eindhoven ook regelmatig met nederlandse f-16s. Altijd mooi om te zien en ook om te voelen .quote:Op maandag 6 april 2015 00:04 schreef Iemand91 het volgende:
Enne; de Amerikanen zijn in Nederland voor de luchtmachtoefening Frisian Flag vanaf de vliegbasis Leeuwarden, met hun McDonnell Douglas F-15 Eagles
Vooral de lowpass vanaf 00:36 is best wel
En waarom een aanrader als je veel vliegt?quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
Bij m'n speuringen op Amazon e.d. (zie aanbiedingstopics) kwam ik gisteren Bose QuietComfort 25 tegen op Amazon.es.
Kost in NL 299, maar daar maar 208.98.
[ afbeelding ]
Wel een aanrader als je veel vliegt, daarom post ik 'm maar even hier. (als Fok! dat goed vind )
Active Noise-cancelling. (en wel - zo ongeveer - de beste die er is)quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:30 schreef Godtje het volgende:
En waarom een aanrader als je veel vliegt?
Sint Maartenquote:
De 145 is wel een heel stuk kleiner dan de 175/195.quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben de Embraers 145 eigenlijk de motoren achteraan en de 175/190 aan de vleugel? Is toch zelfde familie?
De tering, duiken vanaf een watervliegtuig, ik heb zojuist mijn ultieme vakantie ontdekt!quote:
Watervallen van Iguazquote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
En wat gaat 2015 brengen?
- April: De release van Living in the Age of Airplanes:
http://www.airplanesmovie.com/
En die is afgelopen maandag in premire gegaan en wel aan boord van Emirates Airbus A380 (A6-EOG).quote:LIVING IN THE AGE OF AIRPLANES is a story about how the airplane has changed the world. Filmed in 18 countries across all 7 continents, it renews our appreciation for one of the most extraordinary and awe-inspiring aspects of the modern world. The documentary is produced and directed by Brian J. Terwilliger (“One Six Right”), narrated by Harrison Ford, and features an original score by Academy Award-winning composer James Horner ("Avatar," "Titanic").
twitter:emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 00:10:10 Captain Saeed Al-Maktoum briefs guests on EK1400 @Airbus A380 flight screening @AirplaneMovies over Los Angeles http://t.co/uoTsz3MxL9 reageer retweet
quote:Aboard @emirates #A380 for the in-flight premiere of #AirplanesMovie- complete with popcorn served by this guy. 👍
twitter:emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 01:16:33 EK1400 #A380 to take-off shortly. Enjoy @airplanesmovie at 30,000 feet over Los Angeles. @NatGeo reageer retweet
quote:Emirates celebrated aviation by hosting an inflight premiere of National Geographic’s “Living in the Age of Airplanes” onboard an A380 over the city of Los Angeles. The 47-minute film, narrated by actor and pilot Harrison Ford, was screened for 120 guests and media on our award-winning ice inflight entertainment system, taking viewers on a unique journey to show how the airplane has changed the world.
quote:My very first #interview at 35k feet in a bar on a plane with #composer #JamesHorner talking about the #Imax #documentary #AirplanesMovie and about the next #Avatar! THANK YOU @emirates! (and thank you plane wifi)
twitter:airplanesmovie twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 03:23:15 There's a movie theater on final for runway 24R @flyLAXairport. @emirates #A380 #AirplanesMovie reageer retweet
twitter:emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 03:37:11 EK1400 lands in @flyLAXairport after the onboard screening of @airplanesmovie. Thank you for following our journey. reageer retweet
In Nederland hoef je geloof ik eerst nog niet te verwachten.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:39 schreef Viezze het volgende:
En nou de hamvraag: wanneer is hij te zien voor het grote publiek?
quote:Op woensdag 8 april 2015 22:35 schreef mar456 het volgende:
Ik heb ook wat leuk nieuws
Eerste keer dat ik zoiets doe Advies wordt altijd aangenomen
twitter:mattcawby twitterde op woensdag 08-04-2015 om 20:52:19 KLM and Air France 777 photo shoot at the compass rose reageer retweet
Misschien handiger om deze achter een link of spoiler te zetten... 45 MB...quote:
615 stoelen; dat wordt een record.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates gaat een aantal A380's configureren in 'high-capacity' uitvoering. First Class Suites eruit, extra economy erin. Kom je uit op een totaal van 615 stoelen. Eerste route wordt Dubai - Kopenhagen.
Dacht ik ook, maar toen ik dit nieuws (meer stoelen in Emirates A380's) meedeelde werd toch wel verteld dat Amsterdam redelijk goed doet.quote:Weet niet hoe vol de first op AMS altijd zit, maar zal mij ook niks verbazen als deze op termijn ook hier ingezet worden. Toch een meestal wat prijsgevoeligere/minder premium heavy markt in Nederland
Vrijdag 9 oktober 2015 is de dag dat hun A350 deze kant op komt; van/naar Helsinki.quote:En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt
Bron.quote:- After inspection at LUX, serious structural damage was detected.
- Beyond the main landing gears many lower fuselage skinpanels were deformed.
- Both left hand (body and wing) gears were seriously damaged.
- The aircraft could not be moved.
- Both damaged main gears were changed by two 747-400F main gears on the spot.
- The aircraft was towed to a (not used) old hangar.
- The aircraft was jacked (bending forces zero) for further inspection
- 40 Boeing experts were flown in (AOG team)
- Further inspection revealed a structural damaged keelbeam, the spine of the aircraft.
- A large temporally structure was built in front of the hangar, because the aircraft tail would not fit in the hangar..
- The vertical stabilizer was removed, to avoid alignment problems during repairs due windforces at the vertical stab.
Ik ben af en toe vast aan het kijken voor tickets naar Bangkok in januari en toen kwam ik de A350 ook tegen bij Finnair.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt
Aha, duidelijkquote:Op donderdag 9 april 2015 16:35 schreef Thetallguy het volgende:
Codesharing/interlining kan ook prima buiten de alliance om. En Singapore moet de 2 dagelijkse A380s toch vullen dus dan kan je ook prima een beetje feed van KLM gebruiken Zal in de praktijk denk ik vrij weinig gebruik gemaakt worden.
Zijn zat andere voorbeelden; Malaysia (Oneworld) doet een codeshare met KLM (Sky) op een X-aantal routes, Cathay (One) voor Air Canada (Sky) etc.
Ze vliegen nu met een 777-300ER op Schiphol, met first class.quote:Op donderdag 9 april 2015 16:27 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind die A350 toch wel een erg vet vliegtuig Zag dat Singapore Airlines er 90 hadden besteld om deel van hun 777 te vervangen. Ze zullen dan ook wel regelmatig op Schiphol komen met zo'n ding denk ik?
Duidelijkere foto's:quote:Op woensdag 8 april 2015 22:48 schreef Iemand91 het volgende:
Er was vandaag een photoshoot bij KLM's PH-BVO en Air France's F-GZNP op Paine Field.
Kunnen we dus nog wel beeldmateriaal van verwachten:twitter:mattcawby twitterde op woensdag 08-04-2015 om 20:52:19 KLM and Air France 777 photo shoot at the compass rose reageer retweet
Gevonden! Achter de rechter AA kist. Is een bonte verzameling airlines wat daar staat zeg. Zo'n beetje van alle continenten wel iets.quote:
Ik vind het goed dat KLM-AF de gelegenheid waarneemt om promotie te doen nu beide partners een nieuwe 77W op paine field hebben staan.quote:Ben benieuwd wat daar komt uitrollen...
Alle drie 787's en de 767 worden uiteindelijk naar de standaard 300 seat indeling omgebouwd.quote:Op zondag 12 april 2015 21:40 schreef FredvZ het volgende:
Arke heeft de nieuwe stoelindeling van de PH-TFM (291 seats) en de standaard 300 seat indeling van TUI (Thomson, Jetair en Arke) online gezet:
Dat was ik er idd vergeten bij te zettenquote:Op zondag 12 april 2015 21:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Alle drie 787's en de 767 worden uiteindelijk naar de standaard 300 seat indeling omgebouwd.
TUI-group wordt uiteindelijk een grote airline waar kisten uitgewisseld kunnen worden.
De naam "Arke" is dus over een jaar of 2-3 verleden tijd.
Pff, geen idee. Waarschijnlijk vast nog wel een tijd omdat het toch een bekende en gevestigde naam is.quote:Op zondag 12 april 2015 21:56 schreef FredvZ het volgende:
Dat was ik er idd vergeten bij te zetten
De naam "Arke" zal als reisbureau toch wel blijven bestaan, naast Holland International en Kras?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |