abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_150826845




[ Bericht 95% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2015 21:41:19 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:48:54 #2
357211 mar456
Is fan van Chlo Grace Moretz
pi_150827489
Nu we toch mooie plaatjes aan het posten zijn van de 747-8 _O_

Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_150828588
En een 8F

Wie dit leest is gek
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:57:30 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150830820
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:58 schreef NewHorizon het volgende:
De piloten (en de VNV) zijn zich er terdege van bewust dat de gouden bergen van vroeger niet meer haalbaar zijn, dat er meer productie gedraaid moet gaan worden en dat er een nullijn wordt gehanteerd.

De CAO-onderhandelingen lopen vooral spaak bij de cabine- en grondbonden. En dat is jammer, want als je een beetje peilt onder het personeel lijkt iedereen zich er terdege van bewust dat er wat ingeleverd moet worden.
Ik denk persoonlijk dat er een scheefgroei zit tusen het aantal (en type) medewerker dat lid is van de vakbond en het aantal (en type) medewerker dat in dienst is. Ik denk dat een gemiddeld vakbondslid een stuk behoudener en inflexibeler is dan de gemiddelde medewerker. Als een vakbond vervolgens met een achterbansessie de eisen en wensen van de medewerkers gaat verzamelen gaan ze dus eigenlijk ten strijden met eisen en wensen die hoger liggen dan de gemiddelde medewerker acceptabel vind.
So we just called him Fred
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:00:40 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150830959
Maar goed, daarvoor was ik niet daar deze reeks gekomen :)

Was hier al het nieuws gekomen dat Arke (net zoals Jetair en Thomson) hun 788's gaat verbouwen?
Star Class en comfort eruit, premium comfort er voor terug. Alle andere stoelen worden economy, met een aantal stoelen met extra beenruimte. Arke gaat die stoelen als comfort verkopen, de andere twee bieden deze stoelen aan als upgrade bij het reserveren van een stoel.

De 763ER die bij Arke blijft vliegen verbouwen ze ook gelijk, dat wordt een heel knusse bedoeling met 300 stoelen. In principe allen voor short en memdium haul, maar kan in geval van nood ook als vervanger voor een 788 worden ingezet. (al moet ik er zelf niet aan denken om 8-10 uur in zo'n volgepropte kist te moeten zitten).

[ Bericht 24% gewijzigd door Fred op 19-03-2015 23:11:48 ]
So we just called him Fred
pi_150831973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:00 schreef FredvZ het volgende:
Was hier al het nieuws gekomen dat Arke (net zoals Jetair en Thomson) hun 788's gaat verbouwen?

Star Class en comfort eruit, premium comfort er voor terug. Alle andere stoelen worden economy, met een aantal stoelen met extra beenruimte. Arke gaat die stoelen als comfort verkopen, de andere twee bieden deze stoelen aan als upgrade bij het reserveren van een stoel.
Jup. Al een aantal keer genoemd. ;)
Producten op elkaar afstemmen binnen de TUI-groep.
(er waren/zijn zelfs plannen om die samen te voegen en Corsair te verkopen)

Verder nog wat random nieuws:

- Morgen zonsverduistering. Helaas heb ik niet de Transavia Ticket to the Eclipse niet gewonnen ( :'( ), maar Doron Sajet van RTV Noord Holland vliegt wel mee. Videoverslag zou morgen moeten volgen.

- Xiamen Airlines komt definitief naar Nederland.
De eerste vlucht is op 26 juli (die datum komt mij bekend voor ) en landt maandagmorgen 27 juli op Schiphol.
Aankomst om 05:45 uur op Schiphol, vertrek om 12:35 uur.
Vluchten zullen 3x p/week zijn; dinsdag, donderdag en zondag (met aankomst in NL de volgende dag)

- Totaal niet verrassend; Ryanair spreekt haar plannen om transatlantisch te gaan vliegen alweer tegen. Maar goed; ze hebben hun aandacht weer gehad. :P

- Vanaf 25 oktober vliegt Air France nog maar 1 route met hun 747-400's, van Parijs naar Mexico.
Air France heeft nog 6 747-400 toestellen in dienst, die in 2016 uit de vloot gaan.
Hetzelfde jaar als hun 2 747-400ERF freighters.

- Van de 14 (van de 45 gebouwde) 747SP's lijkt er weer een minder te worden.
7O-YMN van Yemenia / Yemen Airways lijkt op Aden International airport beschoten te zijn.
Ter beeldvorming; dat is deze kist die in haar leven voor o.a. Braniff International Airways, Aerolineas Argentinas, Air Mauritius en Qatar Airways heeft gevlogen.



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2015 15:35:21 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:29:07 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150832569
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Totaal niet verrassend; Ryanair spreekt haar plannen om transatlantisch te gaan vliegen alweer tegen. Maar goed; ze hebben hun aandacht weer gehad. :P
Misschien bedachten ze na een nacht slapen dat een 737 helemaal niet non-stop de oceaan over kan :+

(en de route van Arke via Sal was nou ook niet bepaald een succesnummer)

[ Bericht 4% gewijzigd door Fred op 19-03-2015 23:35:02 ]
So we just called him Fred
pi_150834045
Vandaag in de geschiedenis:

- 20 maart 2009: Vlucht 407 van Emirates gaat van Melbourne naar Dubai.
De vlucht wordt uitgevoerd door een ruim 4 jaar oude Airbus A340-500; A6-ERG.
Aan boord zijn 257 passagiers en 18 crew, waaronder 4 cockpitcrew wegens de lange (14 uur) vlucht.

Om een paar seconden voor 22:31 begint de A340 aan haar takeoff roll.
De luchtverkeersleiders in de toren raken verontrust wanneer ze de A340 met lage snelheid het einde van de baan zien bereiken; in de cockpit had men nog niets door.
De co-piloot trekt de sidestick naar zich toe om op te stijgen maar er gebeurd niets.
De gezagvoerder schreeuwt nogmaals 'rotate' waarop de co-piloot stevig aan de stick trekt waardoor de neus langzaam omhoog gaat. Maar de rest blijft aan de baan plakken.
Iets daarna gaat er een zachte dreun door het toestel; de staart raakt de baan.

6 seconden lang blijft het toestel zo hangen en nog tweemaal raakt de staart de baan.
Hierop neemt de gezagvoerder de controle over en brengt de motoren naar vol vermogen.
Maar het is te laat; de A340 verlaat de baan en racet over het gras. Hier tikt de staart nog tweemaal de grond aan voordat het tergend langzaam loskomt van de grond.
Maar 170 meter achter de baan vliegt het nog maar op 70 centimeter hoogte waar het over een stuk van 200 meter strobe lampen verwoest.
350 meter achter de baan raakt het landingsgestel de 1.8 meter hoge localiser antennes.
500 meter achter de baan mist het de 2.4 meter hoge luchthavenomheining maar net.
Hierna schiet het slechts 50 centimeter boven een klein stenen gebouwtje heen.




De A340 blijft langzaam stijgen waarop de crew boven de baai van Port Phillip brandstof dumpt.
Tijdens het dumpen begint ze met het nakijken wat er gebeurde.
Hierop ontdekken ze dat de takeoff-weight op 262.9 ton ingevoerd was;
100 ton lager dan het eigenlijke gewicht van 362.9 ton.

Wanneer de crew hoort dat men in de cabine rook ziet vraagt men een noodlanding aan.
Om 23:36 uur landt de A340 weer op dezelfde baan en taxit het naar de gate.
De passagiers verlaten het vliegtuig zonder enig idee wat er zojuist was gebeurd.
De A340-500 raakt zwaar beschadigd; het drukschot en de staart zijn beschadigd; luiken waren van de romp geslagen.




Het achterste drukschot:



Nadat de piloten door de Australische autoriteiten zijn ondervraagd worden ze terug naar Dubai gevlogen.
Hier reikt Emirates hun een voorgeschreven ontslagbrief aan; beide piloten treden af.

Op 19 - 22 juni vliegt de A340 zonder cabinedruk op te voeren terug naar Toulouse via Perth, Singapore, Dubai en Cairo waar men niet boven de 12.000 voet / 3660 meter stijgt en wordt het gemaakt.
Geschatte reparatiekosten zit tussen de $60 - 80 miljoen.
Onder ander het gehele staartstuk wordt vervangen door een nieuwe.
(Boven oude staartstuk, onder nieuwe stuk)




Dit nieuwe stuk komt van een gloednieuwe A340-600 dat als A6-EHG voor Etihad zou vliegen.
Op 15 november 2007 wordt dit toestel echter tijdens een grondtest op Toulouse verwoest.
(5 van de 9 inzittenden raakten gewond)




Het staartstuk van deze A340-600 wordt nu op de A340-500 van Emirates gezet:



Op 24 november 2009 vliegt het vanuit Toulouse terug naar Dubai en op 1 december 2009 maakt het weer haar eerste commercile vlucht als EK424.
Op 10 oktober 2014 haalt Emirates de A340-500 uit haar vloot en op 29 oktober wordt het in Toulouse opgeslagen.




- 20 maart 2011: De eerste vlucht van de Boeing 747-8i.
Nadat op 8 februari 2010 haar freighter-zuster voor het eerst vloog is het op zondagmorgen 20 maart 2011 tijd voor de passagiers-versie.
Om 09:58 uur lokale tijd stijgt N6067E op vanaf Paine Field, Everett voor de ogen van duizenden toeschouwers.
De 747-8i haalt tijdens haar 4 uur en 25 minuten lange vlucht een maximale hoogte van 5800 meter en een maximumsnelheid van 464 km/h.
Het grootste passagiersvliegtuig ooit van Boeing landt na haar vlucht op Boeing Field, Seattle.








De 1434e 747 van de productielijn is sinds november 2012 in eigendom van de Staat Koeweit in BBJ
(Boeing Business Jet) uitvoering met registratie 9K-GAA.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2015 00:50:00 ]
  vrijdag 20 maart 2015 @ 02:35:06 #9
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150836678
Bizar dat "foutje" met die A340 :X Meer foto´s op http://www.baaa-acro.com/(...)us-a340-in-toulouse/
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150836929
En nu even een foto van een echt toffe kist })

  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:34:48 #11
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150841449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 03:14 schreef thesystem het volgende:
En nu even een foto van een echt toffe kist })

[ afbeelding ]
Plaats dan een goeie foto en niet zo´n photoshopverkrachting :N

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:05:28 #12
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150842346
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:18:27 #13
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150842706
quote:
Mother Russia _O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_150843334
Een hele boel vliegtuigen zijn richting de Faerer Eilanden gevlogen voor de eclips.
Onder andere:
- 3 Icelandair Boeing 757's (waaronder de Hekla Aurora).
- 3 Air Berlin Boeing 737
- 2 Transavia Boeing 737
- 1 Arke Boeing 737
- 1 Jettime Boeing 737
- 1 Jet2 Boeing 737

En nog een hele berg private jets, o.a. 2 Dassault Falcon 7X's.
En dan krijg je zoiets:




Maar ook enkele lijnvluchten maakten een extra rondje:





[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2015 11:50:05 ]
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 20:31:24 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150860636
Ok, inderdaad iedereen weet natuurlijk dat de redactie van NU.nl niet veel meer diploma's heeft dan een veterstrik diploma heeft van InHolland. Maar soms verzinnen ze er complete dingen bij volgens mij :')

http://nu.nl/binnenland/4(...)en-in-eindhoven.html

(K)DC10 ipv Hercules :')
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_150860973
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:31 schreef derLudolf het volgende:
Ok, inderdaad iedereen weet natuurlijk dat de redactie van NU.nl niet veel meer diploma's heeft dan een veterstrik diploma heeft van InHolland.
Gelukkig ken jij ze van school, want als je leest zie je dat er staat :
"Daarna werden de kisten vanuit Gao naar Bamako gevlogen. Van daaruit vertrok enige tijd later een ander toestel met de omgekomen militairen naar Eindhoven."
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 20:49:46 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150861682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:37 schreef MellowYellow_1979 het volgende:

[..]

Gelukkig ken jij ze van school, want als je leest zie je dat er staat :
"Daarna werden de kisten vanuit Gao naar Bamako gevlogen. Van daaruit vertrok enige tijd later een ander toestel met de omgekomen militairen naar Eindhoven."
Oh :@ Laten we het er op houden dat ik al bijna 16 uur wakker ben...

Ik kan het zo snel geen bron vinden, maar wisten eigen jullie een van de patenten van de aansluiting van de 'tankslang' op de straaljager in handen is van het Nederlandse Lely? Ze bouwen melkrobots ;)
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_150862973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Morgen zonsverduistering. Helaas heb ik niet de Transavia Ticket to the Eclipse niet gewonnen ( :'( ), maar Doron Sajet van RTV Noord Holland vliegt wel mee. Videoverslag zou morgen moeten volgen.
Aldus:

Dat levert ook spectaculaire beelden op:




Ook was Andr Kuipers aan boord. 54.000 mensen deden aan de actie mee; slechts 30 konden er mee.
De rest van de inzittenden bestond uit media en Transavia-personeel (waaronder directeur Mattijs ten Brink)

Video van de vlucht (aanrader om te bekijken):

Arke vloog ook met 2 737's richting de Faerer Eilanden; een bleef in de lucht vliegen en de ander lande op Spitsbergen:





quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Maar ook enkele lijnvluchten maakten een extra rondje:


Lol, deze moest uitwijken naar Goose Bay. Waarschijnlijk weinig brandstof over. _O-

Verder:

- De Boeing 747-8 heeft de FAA approval gekregen voor ETOPS 330:

quote:
Boeing (NYSE:BA) has received 330-minute Extended Operations (ETOPS) approval from the U.S. Federal Aviation Administration (FAA) for the Boeing 747-8 Intercontinental. It is the first time a four-engine airplane has received this type of design approval.

With this approval, required for four-engine passenger airplanes built after Feb. 2015 to fly beyond 180 minutes from an en-route alternate airport, the 747-8's design is approved to conduct 330-minute ETOPS missions. These missions allow operators to fly long-distances more directly on virtually any worldwide city pair routing.

Although ETOPS has been a requirement for twin-engine airplanes since the 1980s, the regulations have recently been applied to the design of passenger airplanes with more than two engines.

"Our customers will benefit from this additional level of reliability inherent to ETOPS design approvals while still leveraging the vast network of routes ideal to the 747-8 capabilities, including 330-minute ETOPS routes," said Bruce Dickinson, vice president and general manager, 747 program, Boeing Commercial Airplanes. "The 747-8 already offers fuel savings from an improved aerodynamic design. Flying long-distance routes directly helps our customers fly even more efficiently – saving fuel and emitting less carbon dioxide."

With 83 airplanes in service with 11 customers, 747-8s have logged more than 619,000 flight hours and more than 101,000 flight cycles.
En PH-KCC "Marie Curie" heeft nog haar opwachting gemaakt in het Duitse TV-programma
"Germany's Next Topmodel":
(Toestel erachter is JA8982; een 777-200 van Japan Airlines die daar op 18 november voor de sloop is neergezet)





Daarover gesproken; kennen jullie onderstaande foto van Victorville nog?
De foto is van 2 januari 2015. Op Google Maps staat een luchtfoto van de dag erna; 3 januari.
Ik kan de foto zo niet terugvinden; maar op een recente - zeer onduidelijke - luchtfoto zag ik geen enkele MD-11 meer staan op Victorville, m.a.w.: PH-KCF en -KCK zijn naar alle waarschijnlijkheid ook gesloopt.
Daarmee staat de stand van gesloopte KLM MD-11's nu op PH-KCG, -KCH, -KCI, -KCF en -KCK.



En dan het laatste voor vandaag: PH-MCR staat op het punt te vertrekken van Lima naar Aguadilla, Puerto Rico.
Vandaar zal het later vertrekken naar London Stansted en daarna Amsterdam voor - waarschijnlijk - haar allerlaatste vlucht voor Martinair.
Morgenmiddag om 13:10 uur zal deze als vlucht MP1162 op Schiphol landen.
Hiermee heeft ze haar laatste rondje Amsterdam - Miami -Buenos Aires - Lima - Aguadilla - London - Amsterdam erop zitten.

Volgende week zaterdag volgt de 2e Martinair MD-11: PH-MCS.
Daarmee staat de stand van Martinair's vloot van 6 MD-11F's vandaag volgende week zaterdag op slechts 4 stuks...

Hier PH-MCR gisteren in Miami:



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2015 22:52:39 ]
pi_150870898
Vandaag in de geschiedenis:


(vertrek in Chteau-d'x)

- 21 maart 1999: Bertrand Piccard en Brian Jones landen na een vlucht van 46.666 km die 19 dagen, 21 uur en 55 minuten duurde met hun Breitling Orbiter 3 luchtballon in de Egyptische woestijn.

Op 1 maart vertrokken ze om 09:05 uur vanuit het Zwitserse plaatsje Chteau-d'x en vaart het richting het zuidwesten naar Mauritani. Hier kwamen ze op 2 maart in een gunstige luchtstroom die hen richting het oosten voert; via Azi, de grote Oceaan, Centraal-Amerika en de Atlantische Oceaan gaan ze rond de wereld.
Op 19 maart varen ze om 10:54 uur lokale tijd op 10.973 meter hoogte weer over hetzelfde punt in Mauritani waarmee ze de eersten zijn die een vlucht rond de wereld hadden gemaakt met een luchtballon.



Uitzicht en de ballon kort na takeoff:



Omdat ze nog genoeg brandstof overhadden voerden ze door naar Egypte; hun plan was om dichtbij de piramides bij Cairo te landen maar de wind voerde hen naar het zuiden waarop ze uiteindelijk zo'n 80 kilometer ten noorden van de Egyptische plaats Mut landen.

Tijdens de vlucht haalt de ballon een recordhoogte van 11,737 meter; het hoogste ooit voor een Rozireballon. De maximale snelheid die ze halen is 228 km/h.

Hun officile wereldrecord komt op 19 dagen, 21 uur en 47 minuten te staan omdat ze bij hun landing op de grond stuiterden en 8 minuten later pas echt tot stilstand kwamen en het officile afstandsrecord komt uit op 40.814 kilometer.

De gondel staat in het National Air and Space Museum van het Smithsonian in Washington D.C.
Het staat in de Milestones of Flight gallery bij de Wright Flyer, Charles Lindbergh's Spirit of St. Louis, de Mercury-Atlas 6 capsule, de Gemini IV capsule, de Apollo 11 commando module en de SpaceShipOne.




16 jaar later bevindt diezelfde Bertrand Piccard zich op dit moment in Mandalay, Myanmar met het zonnevliegtuig Solar Impulse 2; in een poging om weer als eerste een vlucht rond de wereld te maken en nu wel op zonne-energie.
Op 9 maart vertrokken ze uit Abu Dhabi waar men verwacht in augustus weer terug te keren.

De Solar Impulse 2 bij haar eerste vlucht in Abu Dhabi op 2 maart:


Landing in Mandalay:
pi_150877031
Vanavond vliegen met PHBXO, volgens mij met SkyTeam livery. Grappig.
pi_150877817
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:38 schreef El_Grando101 het volgende:
Vanavond vliegen met PHBXO, volgens mij met SkyTeam livery. Grappig.
Klopt. Ik stap zo de 9H-AEO in, ook een mooie special livery B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150878166
Inderdaad wel mooie kist. Fijne vlucht! :)

[img]25000/original/9H-AEO-Air-Malta-Airbus-A320-200_PlanespottersNet_525857.jpg[/img]
pi_150878974
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat er een scheefgroei zit tusen het aantal (en type) medewerker dat lid is van de vakbond en het aantal (en type) medewerker dat in dienst is. Ik denk dat een gemiddeld vakbondslid een stuk behoudener en inflexibeler is dan de gemiddelde medewerker. Als een vakbond vervolgens met een achterbansessie de eisen en wensen van de medewerkers gaat verzamelen gaan ze dus eigenlijk ten strijden met eisen en wensen die hoger liggen dan de gemiddelde medewerker acceptabel vind.
Salarissen moeten niet omlaag. Kosten moeten omlaag.
Is absoluut niet hetzelfde.
Kosten cockpit KLM 800 miljoen per jaar. Dat is 11% van totale personeelskosten van AFKL, die toch al veel te hoog zijn. Er zijn ongeveer 2.500 FTE's cockpit bij KLM. Dat aantal vertegenwoordigt ongeveer maar 2,5% van het aantal werknemers AFKL.
pi_150879148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:42 schreef El_Grando101 het volgende:
Inderdaad wel mooie kist. Fijne vlucht! :)

[ [url=25000/original/9H-AEO-Air-Malta-Airbus-A320-200_PlanespottersNet_525857.jpg]afbeelding[/url] ]
Je plaatje doet het niet.

  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:26:47 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150879247
Hoe groot is eigenlijk de kans dat je op een vakantievlucht op heen en terugweg exact hetzelfde toestel hebt?
Begin deze maand vloog ik met Transavia AMS - FAO en een paar dagen later FAO - EIN.
Beide vluchten uitgevoerd met de PH-XRA. Die bij het opstijgen overigens een bijzonder geluid maakt, wat ik nog nooit eerder bij een 737-700 heb gehoord.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:16 schreef wjb033 het volgende:
Salarissen moeten niet omlaag. Kosten moeten omlaag.
Is absoluut niet hetzelfde.
Klopt, in feite moet een KLM-medewerker straks meer doen voor hetzelfde geld.
Maar ook dan zie je dat een gemiddelde vakbondslid gemiddeld ouder en gemiddeld minder flexibel is dan de gemiddelde medewerker. Kans is best groot dat vooral de oudere medewerker niet te zit te wachten op een zwaardere inspanning. Wat ik me ergens ook wel kan voorstellen.
quote:
Kosten cockpit KLM 800 miljoen per jaar. Dat is 11% van totale personeelskosten van AFKL, die toch al veel te hoog zijn. Er zijn ongeveer 2.500 FTE's cockpit bij KLM. Dat aantal vertegenwoordigt ongeveer maar 2,5% van het aantal werknemers AFKL.
Het schijnt dat het nu vooral het cabinepersoneel "dwarsligt". Voor piloten valt er op dit moment niets te halen. Er is een overschot aan piloten atm, dus die zullen sneller eieren voor hun geld kiezen.
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')