abonnement Unibet Coolblue
pi_150826692
Hallo allemaal :)

Ik heb even het topic (uit de oudheid :P) over de Ardennen hier in Travel opgezocht, maar ik zat nog even met een paar vraagjes. Het plan is dat ik met mijn vriendin, 18 jaar, en ik, 19 jaar, deze zomer een paar weken ga kamperen in de Ardennen en eventueel nog een stukje in Frankrijk of Duitsland (?) Hangt er een beetje af van hoeveel er in België te zien en te doen is :)
We willen gaan slapen in een tent, en gaan er met een auto van mijn ouders heen rijden. Aan wat voor budget moeten we denken voor campings? Tips voor leuke campings? Het hoeft echt niet allemaal enorm luxe en met enorme kampeerplekken met elektriciteit en water en wifi of iets dergelijks, wat meer basic mag ook, we willen ten slotte met een kleine beurs toch leuk op vakantie, zonder de hele tijd aan de telefoon gekluisterd te zijn zeg maar :P
Mogelijkheid tot zwemmen is wel erg belangrijk, in de vorm van een zwembad en/of iets van een riviertje/beekje of ander water?

Qua activiteiten zit ik te denken aan fietsen (daar huren?), raften, kanoën/kayakken en dergelijke, actief en outdoor dus :) Hoeft echt niet iedere dag, dagen een beetje in de zon zitten en luieren vind ik ook echt niet vervelend, en hiernaast wat steden/dorpjes bekijken zouden we erg leuk vinden :) Ook wil ik erg graag naar het circuit Spa-Francorchamps :)

Dan de reisperiode, zo rond eind juli begin augustus, in die richting. Hoe is het daar dan?

Hoop dat hier mensen zijn die ons leuke tips kunnen geven :)
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:54:12 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150827752
Waar in de Ardennen wil je heen?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150827806
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:54 schreef RingBewoner het volgende:
Waar in de Ardennen wil je heen?
Eerlijk gezegd, geen idee :P Zal voor ons beiden de eerste keer naar de Ardennen zijn :)
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:56:04 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150827831
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:55 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, geen idee :P Zal voor ons beiden de eerste keer naar de Ardennen zijn :)
Ik weet wel een mooie camping die redelijk richting het zuiden zit. In de buurt van Bouillon en Bastogne, vanaf daar is Spa ongeveer een uurtje rijden. Camping is echter leuk met jeugd, een gezellige bar, animatie en genoeg mogelijkheden om iets te huren zoals een fiets of een kano.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150828768
Als je een luidruchtige camping zoekt waar jouw luidruchtigheid eventueel niet opvalt: Camping Benelux in La Roche en Ardenne... Niet onze eerste keus, sterker nog, je zult me er niet meer zien, maar voor jongeren is 't vast beter :)
Ja doei.
pi_150829792
Camping kan tussen de 10 en de 20 euro, heel gemakkelijk! Beetje afhankelijk van wat je zoekt. Deze ene camping is met animatie en allerlei extra's en kost 20 euro, de andere heeft weinig en kost 10 euro. Ga je er tussenin zitten heb je voor 15 euro (voor 2p) wel een redelijke camping meestal. In de Belgische Ardennen kan je zeker een paar weken zoet zijn, maar ik zou je aanraden enigszins flexibel te zijn en een stukje Duitsland/Luxemburg/Frankrijk mee te pakken. Duitsland heeft bijvoorbeeld met de vulkaneifel heel mooie gebieden en Frankrijk heeft ook voldoende te bieden.

Kan daar overigens dan wel redelijk druk zijn, ik vermijd die periode liever, maar dat is puur persoonlijk. De natuur daar is mooier in de lente en herfst en het is er dan ook stukken rustiger. Spa is wel een prima plaats, heeft ook wat leuke warmwaterbronnen in de buurt overigens.
Mountainbiken/fietsen daar is in een woord geweldig. Vooral het mountainbiken trouwens, maar wel veel hoogtemeters (klimmen) en technisch heel lastig. Kanoën kan je bijna overal boeken.

Beekjes kunnen overigens wel vrij fris zijn, beetje afhankelijk van welk water ze afhankelijk zijn. Komen ze van regenwater zijn ze meestal wel redelijk te doen, maar grondwater is vaak echt koud in de Ardennen. Zitten gelukkig op veel plekken warmwaterbronnen, dus je kan altijd kijken naar een camping in de buurt van een (gratis) warmwaterbron.
  Milf donderdag 19 maart 2015 @ 22:47:40 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_150830327
In het zuiden zitten verschillende leuke campings. Ik ben ook langs deze gereden: http://www.campingmaka.be/nl_nederlands.htm
Zag er leuk uit.

Ik ga nu voor de derde keer naar de Belgische Ardennen. Dit jaar voor het eerst met een caravan. Leuk en spannend! Mijn dochter kan niet wachten.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_150830430
Beetje leven in de brouwerij op de camping is zeker welkom, waak echter voor een volwaardige jongerencamping inclusief het drankgebruik zoals je dat op Terschelling wel hebt ;) Dat dus liever niet :)

Ringbewoner, hoe heet die camping? :)
pi_150830641
Hou er met je planning rekening mee met wanneer enzo als je naar het circuit wilt en wat je daar dan wilt zien.

21 tot 23 augustus is de Formule 1 daar. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150830991
quote:
3s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:54 schreef Geralt het volgende:
Hou er met je planning rekening mee met wanneer enzo als je naar het circuit wilt en wat je daar dan wilt zien.

21 tot 23 augustus is de Formule 1 daar. :)
Dat wordt helaas te laat voor ons, zou er wel dolgraag heen willen! :D Hoop een klein beetje op een ander wat kleinschaliger race-evenement op te stuiten, zo heb ik jaren geleden bij een tienertour met een vriend ook geheel toevallig een racedag op Zandvoort bezocht terwijl we eigenlijk alleen even een visje aan de zeedijk wilden gaan eten :P
pi_150831425
Ik ben vorige zomer naar Luxemburg geweest. Simpele camping voor weinig en echt een heel mooi fietsgebied! Daar ging het mij en m'n vriendin ook om. We hebben beide een racefiets, maar mountainbiken moet daar ook schitterend zijn!

Verder nog een dagje wezen kayakken. Ook leuk om te doen.
pi_150837369
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:01 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Dat wordt helaas te laat voor ons, zou er wel dolgraag heen willen! :D Hoop een klein beetje op een ander wat kleinschaliger race-evenement op te stuiten, zo heb ik jaren geleden bij een tienertour met een vriend ook geheel toevallig een racedag op Zandvoort bezocht terwijl we eigenlijk alleen even een visje aan de zeedijk wilden gaan eten :P
Dan zou ik wel kijken wanneer daar wat te doen is. Zou jammer zijn als je in de buurt bent en er is net in die periode niks te racen daar. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150838732
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 06:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan zou ik wel kijken wanneer daar wat te doen is. Zou jammer zijn als je in de buurt bent en er is net in die periode niks te racen daar. :)
Toevallig gisteravond toen je over de F1 begon even in de evenementenagenda van spa gekeken, en ze hebben daar wel begin augustus een VW Kever-evenement :) Zag er ook wel leuk uit, en als bonus verwacht ik er ook wel T1's en T2's, waar m'n vriendin helemaal weg van is :P
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:38:09 #14
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150886608
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:49 schreef underground1009 het volgende:
Beetje leven in de brouwerij op de camping is zeker welkom, waak echter voor een volwaardige jongerencamping inclusief het drankgebruik zoals je dat op Terschelling wel hebt ;) Dat dus liever niet :)

Ringbewoner, hoe heet die camping? :)
Camping Bertrix.
UI Made bij VanilleKwark.
  Milf zaterdag 21 maart 2015 @ 17:38:51 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_150886624
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Camping Bertrix.
Daar ben ik ook geweest. Leuke familiecamping O+.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_153688048
Schopje! Samen met mijn vriendin ook op zoek naar een camping in de Ardennen om er nog even betaalbaar tussenuit te gaan.

We zoeken vooral leuke terrasjes en activiteiten (kanoën, abseilen, mooie grotten bekijken) het liefst allemaal goed bereikbaar met een huurfiets. Een visvijver erbij zou helemaal mooi zijn :p

Is La Roche hiervoor geschikt? Is het kanoën daar niet extreem saai in augustus?

Ik ga even zoeken, maar als iemand precies het bovenste herkent, schroom niet!

X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')