Naja voor mij is er in de manieren waarop ik albums ophemel vaak nog een groot verschil, maar kan me voorstellen dat veel van mijn superlatieven voor jullie allemaal hetzelfde klinkenquote:Op donderdag 19 maart 2015 19:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, of je kunt iets gewoon tof en goed vinden zonder het meteen te bombarderen tot het beste album sinds de eerste oermens met een stok op een holle boomstam mepte en er bij gromde.
Die van Muse? Welk fragment exact?quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:01 schreef Kerftminister het volgende:
Nee Bob, kan er mijn vinger niet op leggen, maar het klinkt wel als een redelijk simpele akkoordprogressie inderdaad, zal me niet verbazen als zoiets al eerder gedaan is.
Hij zei vanaf 4:43, maar dat stukje begint bij 4:34 ongeveer.quote:
Vanaf 5.05 hier. Dat bedoelde stiekem.quote:
Ik faalde een beetje, had er een link bij moeten doen zie hierboven.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hij zei vanaf 4:43, maar dat stukje begint bij 4:34 ongeveer.
Vind het overigens een nummer van niks, het spijt me.
Ah, en dan gaat het om die hoge gitaar? Dat zit in heel veel nummers denk ik. Is ook maar drie of vier noten.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hij zei vanaf 4:43, maar dat stukje begint bij 4:34 ongeveer.
Huh, maar wat dan? Het main riff (wat je ook als intro hoort), of de zang, of de tweede/derde gitaar die iets hogers spelen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vanaf 5.05 hier. Dat bedoelde stiekem.
Denk het niet. Dit is in drop D. QOTSA speelt in C, dan is dit een heel onlogisch riffje. Maar zou kunnen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:06 schreef Kerftminister het volgende:
Die van 5:05 herken ik wel redelijk. De main riff dan, klinkt als iets van Rated R idd.
Ja denk meer de akkoordprogressie. Kan er niet precies mijn vinger op leggen nee, en gitaartechnisch kan ik al helemaal niet meepratenquote:Op donderdag 19 maart 2015 20:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Denk het niet. Dit is in drop D. QOTSA speelt in C, dan is dit een heel onlogisch riffje. Maar zou kunnen.
Nou, ik bedoelde gewoon het hele stukje (gitaar, zang, alles). Dat ik gewoon letterlijk hetzelfde stuk dus eerder heb gehoord.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:08 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja denk meer de akkoordprogressie. Kan er niet precies mijn vinger op leggen nee, en gitaartechnisch kan ik al helemaal niet meepraten
Het was een commentaar op dat gemierenneuk achter de komma, idd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Mag hopen dat deze post ironisch is, aan je UI te zien wel.
Hé, DO2, nu je hier toch bent. Ik maak bezwaar.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:13 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het was een commentaar op dat gemierenneuk achter de komma, idd.
- Maar dat neemt natuurlijk weer niet weg dat het album gewoon een 9.5 verdient.
Pretentieus gewauwel vind ik dit. Het is sowieso irritant als een artiest steeds hetzelfde woord herhaalt in een nummer, of dat nou fuck, nigger of Spoorwegmaatschappij is. Maar constant lopen schelden kan haast niet anders dan om je af te zetten of stoer te doen, en dat maakt een rapper die alleen maar kan nigger'en nog irritanter dan normaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:02 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dat geouwehoer over die nigga's voelt voor mij een beetje als zeiken over de kleur van de kurk van de fles van een rijke, volle, houtgerijpte, complexe, fruitige, elegante wijn met een intense diepgang, uit het uitzonderlijk goede jaar 1972.
Ik bedoel, waar hebben we het in godesnaam over.
Mwoah, dan kijk je er zelf te simpel naar, eerlijk gezegd. De tekst gaat over zijn megalomanie aangestuurd door paranoia, angstaanvallen en vervreemding. Als context: Odd Future was natuurlijk giga bekend, een flinke hype en vooral Earl (op hele jonge leeftijd) en Tyler the Creator werden op handen gedragen. Maar dat culturele fenomeen van OF begon de leden zelf wel tegen te staan. Het heeft zijn tol geëist bij Earl blijkbaar, want hij en de andere leden zijn uit elkaar gegroeid en het is onduidelijk hoe men zich nog tot elkaar verhoudt, en daarnaast worstelt hij met de roem en verwachtingen (bij Grief schiet hij van megalomanie naar gebroken introspectie) en hij lijkt bijna woest op de rest dat ze niet meegaan in dat quasi destructieve van 'm. Nu begrijp ik dat je de tekst misschien maar niets vindt, T, maar ik ben eerlijk gezegd wel degelijk onder de indruk hoe Sweatshirt die hele mix van emoties en uiteindelijk hulpeloosheid weet over te brengen. Vooral als je bedenkt dat hij 21 is, en hij dus al heel jong in die hele carousel heeft gezeten. Hij is door de jaren heen op een voetstuk gezet, maar het is een behoorlijk gebroken fundament. In ieder geval, zo lees ik de 'Earl versus de wereld'.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is toch geen songtekst, kom op zeg. Het is niet ritmisch, het is niet verhalend, het rijmt niet, er zit geen flow in. Het enige thema is dissen van iedereen behalve Earl en vertellen hoe fantastisch hij zelf wel niet is. Uiteraard zo grof mogelijk geformuleerd, want als je niet om de zin nigga zegt ben je geen rapper, blijkbaar. Ik heb echt nauwelijks kennis van hiphop en zelfs ik ken véééél beter teksten.
Minimalistische beat er onder die je momenteel ongeveer op elke straathoek hoort en het is briljant.
Tsja. Tsja. Ik herken de thema's die je noemt wel in zijn teksten, maar het is toch vooral invullen met de relevante achtergrond. En dat terwijl ik altijd degene ben die tegen de rest verdedigt dat de persoon invloed heeft op de muziek.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Mwoah, dan kijk je er zelf te simpel naar, eerlijk gezegd. De tekst gaat over zijn megalomanie aangestuurd door paranoia, angstaanvallen en vervreemding. Als context: Odd Future was natuurlijk giga bekend, een flinke hype en vooral Earl (op hele jonge leeftijd) en Tyler the Creator werden op handen gedragen. Maar dat culturele fenomeen van OF begon de leden zelf wel tegen te staan. Het heeft zijn tol geëist bij Earl blijkbaar, want hij en de andere leden zijn uit elkaar gegroeid en het is onduidelijk hoe men zich nog tot elkaar verhoudt, en daarnaast worstelt hij met de roem en verwachtingen (bij Grief schiet hij van megalomanie naar gebroken introspectie) en hij lijkt bijna woest op de rest dat ze niet meegaan in dat quasi destructieve van 'm. Nu begrijp ik dat je de tekst misschien maar niets vindt, T, maar ik ben eerlijk gezegd wel degelijk onder de indruk hoe Sweatshirt die hele mix van emoties en uiteindelijk hulpeloosheid weet over te brengen. Vooral als je bedenkt dat hij 21 is, en hij dus al heel jong in die hele carousel heeft gezeten. Hij is door de jaren heen op een voetstuk gezet, maar het is een behoorlijk gebroken fundament.
Hij flowt overigens prima over de beat, dus je opmerking over het rytmische snap ik niet helemaal.
Dan is dit echt een album voor jou, kan je wel paar uurtjes gaan rapgeniussenquote:Op donderdag 19 maart 2015 20:54 schreef Tchock het volgende:
En wat ik persoonlijk altijd het leukste vind aan hiphop is de tekst er bij pakken en alle bizarre verwijzingen opzoeken. Bij Earl snap ik bijna alles al.
Maar goed, dat is écht een kwestie van smaak.
Nou ja, ik denk dus dat het aan mij ligt. Al die hiphop waar Pitchfork op klaarkomt en jullie hier over dwepen vind ik eigenlijk maar weinig aan. De laatste van Kanye en Kendrick heb ik nog helemaal niet geluisterd omdat ik geen zin heb in weer zo'n kutalbum dat ik vervolgens overal opgehemeld zie.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Zou zomaar kunnen dat je gewoon gelijk hebt hoor, T, ma nigga.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |