abonnement Unibet Coolblue
pi_151488270
Er gebeurde trouwens nog iets aparts.

Ik loop rond zonsondergang op de Brooklyn Bridge. Beetje de toerist uithangen: over de brug slenteren, hier en daar wat koekeloeren, fotootjes maken, je kent het wel. Opeens zie ik dat er een groepje meiden midden op de brug staat: eentje staat te poseren, de tweede staat foto's van haar te maken, de derde staat toe te kijken. Alleen... degene die poseert is bijna naakt: gekleed in slechts een bh en een transparant slipje.

Dus zonder er echt over na te denken maak ik in het voorbijgaan even snel een fotootje van dat vreemde tafereel. Niet omdat die meid nou zo interessant was (zo aantrekkelijk was ze niet), maar vanwege de bizarheid van de situatie. Dat derde meisje komt vervolgens woedend achter me aan en er ontstaat een gesprekje;

Zij: "Je mag geen foto's nemen!" :(
Ik: "Hoezo niet? Het is openbaar gebied. Je kunt niet verwachten dat het niemand opvalt als je zo op de brug gaat staan."
Zij: "Ja we weten dat mensen het zien, maar als je er foto's van maakt ben je gewoon een freak. Dus hou daar mee op ok?" :(
Ik: "Mij best, ik hoef geen foto's van jullie. Maar je mag je wel even afvragen wie hier nou de freak is: de toerist die op Brooklyn Bridge wat fotootjes maakt, of de persoon die er bijna naakt tussen alle mensen gaat staan."

Vervolgens ben ik maar weer verder geslenterd. Ik vraag me af of ze door had hoeveel cctv-camera's er op die brug hangen...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 17:27:34 ]
pi_151488527
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:23 schreef k_man het volgende:
Er gebeurde trouwens nog iets aparts.

Ik loop rond zonsondergang op de Brooklyn Bridge. Beetje de toerist uithangen: over de brug slenteren, hier en daar wat koekeloeren, fotootjes maken, je kent het wel. Opeens zie ik dat er een groepje meiden midden op de brug staat: eentje staat te poseren, de tweede staat foto's van haar te maken, de derde staat toe te kijken. Alleen... degene die poseert is bijna naakt: gekleed in slechts een bh en een transparant slipje.

Dus zonder er echt over na te denken maak ik in het voorbijgaan even snel een fotootje van dat vreemde tafereel. Niet omdat die meid nou zo interessant was (zo aantrekkelijk was ze niet), maar vanwege de bizarheid van de situatie. Dat derde meisje komt vervolgens woedend achter me aan en er ontstaat een gesprekje;

Zij: "Je mag geen foto's nemen!" :(
Ik: "Hoezo niet? Het is openbaar gebied. Je kunt niet verwachten dat het niemand opvalt als je zo op de brug gaat staan."
Zij: "Ja we weten dat mensen het zien, maar als je er foto's van maakt ben je gewoon een freak. Dus hou daar mee op ok?" :(
Ik: "Mij best, ik hoef geen foto's van jullie. Maar je mag je wel even afvragen wie hier nou de freak is: de toerist die op Brooklyn Bridge wat fotootjes maakt, of de persoon die er bijna naakt tussen alle mensen gaat staan."

Vervolgens ben ik maar weer verder geslenterd. Ik vraag me af of ze door had hoeveel cctv-camera's er op die brug hangen...
hahahaha _O_
Useless without pics ;)

Misschien was het wel een prank voor op YouTube ofzo :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 17:35:35 ]
  vrijdag 10 april 2015 @ 17:38:43 #153
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_151554993
Idd, hier met die foto's!
Freak!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 13 april 2015 @ 12:03:09 #154
340341 Blester
Membre très utile
pi_151640770
Ook eens voor NY aan het kijken rond de kerst. Heb nu een reis op het oog van 5 volle dagen in NY met centraal hotel in Manhattan (dicht bij Central Park). Wat de beste manier om toch zoveel mogelijk te zien, fiets huren? Auto huren in NY lijkt me sowieso niet de meest leuke & efficiënte manier.

5 dagen met de fiets en indien nodig met de metro, heb je dan alles wel een beetje gezien als je de routes vooraf goed bepaald worden?

Tot slot nog de vraag: NY leuker in de zomermaanden (augustus) of met kerst?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151641113
Ben aan het rondkijken voor een hotel in NYC, maar wat is volgens jullie de beste locatie/ligging/wijk om te overnachten?
if you ain't cheating you ain't trying
pi_151641334
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:03 schreef Blester het volgende:
Ook eens voor NY aan het kijken rond de kerst. Heb nu een reis op het oog van 5 volle dagen in NY met centraal hotel in Manhattan (dicht bij Central Park). Wat de beste manier om toch zoveel mogelijk te zien, fiets huren? Auto huren in NY lijkt me sowieso niet de meest leuke & efficiënte manier.

5 dagen met de fiets en indien nodig met de metro, heb je dan alles wel een beetje gezien als je de routes vooraf goed bepaald worden?

Tot slot nog de vraag: NY leuker in de zomermaanden (augustus) of met kerst?
Auto huren is idd onzin
5 dagen met een fiets eigenlijk ook, met de metro, taxi en je benen kom je ook ver.

Zomer kan erg warm zijn en de winter kan erg koud zijn.. Als je van kerstsfeer houd zou ik sowieso rond die periode gaan.
  maandag 13 april 2015 @ 12:52:55 #157
340341 Blester
Membre très utile
pi_151642247
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 12:24 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Auto huren is idd onzin
5 dagen met een fiets eigenlijk ook, met de metro, taxi en je benen kom je ook ver.

Zomer kan erg warm zijn en de winter kan erg koud zijn.. Als je van kerstsfeer houd zou ik sowieso rond die periode gaan.
Mij lijkt dat je met de fiets toch gemakkelijker en sneller op de plekjes komt waar je niet met een auto / metro / taxi kunt komen. Ik weet niet in hoeverre NY een beetje een fietsstad is.

Wat betreft de periode, ik bedenk me inderdaad dat het in NY in de winter bijzonder koud is, dan ben je denk ik ook niet heel graag 5 dagen vrijwel volledig buiten.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151642842
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:52 schreef Blester het volgende:

[..]

Mij lijkt dat je met de fiets toch gemakkelijker en sneller op de plekjes komt waar je niet met een auto / metro / taxi kunt komen. Ik weet niet in hoeverre NY een beetje een fietsstad is.

Wat betreft de periode, ik bedenk me inderdaad dat het in NY in de winter bijzonder koud is, dan ben je denk ik ook niet heel graag 5 dagen vrijwel volledig buiten.
Met het openbaar vervoer is alles gewoon goed te bereiken
En ik betwijfel of je op Manhattan wel op bepaalde stukken wilt fietsen met het drukke verkeer.

Ik was in 2013 1 week voor kerst in NY, het weer was toen hee raar.. Toen ik aankwam was het er rond de 0 graden en het weekend voor kerst was het opeens 20 graden :')
Lekker in je T-shirtje rondlopen *O* :')
Maar als je niet echt van de kou kan genieten zou ik gewoon in de zomer gaan

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2015 13:11:58 ]
  maandag 13 april 2015 @ 13:42:34 #159
340341 Blester
Membre très utile
pi_151643739
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 13:10 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Met het openbaar vervoer is alles gewoon goed te bereiken
En ik betwijfel of je op Manhattan wel op bepaalde stukken wilt fietsen met het drukke verkeer.

Ik was in 2013 1 week voor kerst in NY, het weer was toen hee raar.. Toen ik aankwam was het er rond de 0 graden en het weekend voor kerst was het opeens 20 graden :')
Lekker in je T-shirtje rondlopen *O* :')
Maar als je niet echt van de kou kan genieten zou ik gewoon in de zomer gaan
Is 5 dagen een beetje te doen denk je? Of loop je dan gewoon te veel leuke bezienswaardigheden mis?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151644215
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:42 schreef Blester het volgende:

[..]

Is 5 dagen een beetje te doen denk je? Of loop je dan gewoon te veel leuke bezienswaardigheden mis?
Aan 5 volle dagen heb je sowieso wel genoeg om de grote toeristische dingen te doen/zien
pi_151645138
Waar betalen jullie meestal mee in NYC? Wat is het voordeligste? Gewoon alles met een creditcard of ter plekke dollars uit een automaat trekken?
  maandag 13 april 2015 @ 14:35:08 #162
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_151645327
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:29 schreef Nashje het volgende:
Waar betalen jullie meestal mee in NYC? Wat is het voordeligste? Gewoon alles met een creditcard of ter plekke dollars uit een automaat trekken?
Cash.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 13 april 2015 @ 14:36:45 #163
340341 Blester
Membre très utile
pi_151645372
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 13:57 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Aan 5 volle dagen heb je sowieso wel genoeg om de grote toeristische dingen te doen/zien
Ok, top. Ik ga eens wat rondkijken en kom wellicht later nog wel met wat aanvullende vragen.

Fietsen lijkt mij persoonlijk wel leuk in NY, maar OV ook zeker een optie. $29 voor 7 dagen als hetgeen ik de OP klopt, dat is niets natuurlijk. City Pass ook aan te raden?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151648789
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:29 schreef Nashje het volgende:
Waar betalen jullie meestal mee in NYC? Wat is het voordeligste? Gewoon alles met een creditcard of ter plekke dollars uit een automaat trekken?
cash als het kan, anders creditcard. alhoewel ik wel moet zeggen dat ik ook altijd kijk maar de langste rij staat, cash of debit/credit ;)
Hooray for boobies!
pi_151648930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:14 schreef Fargo het volgende:

[..]

4? Ik ben er van 19 april tot 1 mei... :o
22 april t/m 1 mei.
(kom dus even het topic checken :P )
pi_151649969
Wat is qua metro kaartjes het handigste als je +/- 3 dagen in New York bent? (Zondagavond tm woensdagochtend). Vorige keer was ik 8 dagen en toen was een 7day Metrocard wel handig, dacht dat deze er ook voor 3 dagen waren maar zo te zien bestaan deze niet (meer) :?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151651017
quote:
17s.gif Op maandag 13 april 2015 16:23 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

cash als het kan, anders creditcard. alhoewel ik wel moet zeggen dat ik ook altijd kijk maar de langste rij staat, cash of debit/credit ;)
Waar vind je verschillende rijen per betaalmethode dan? :? Nergens gezien volgens mij.

Ik heb overigens van tevoren een berg dollars bij het GWK gehaald, maar dat was vooral omdat de koers van de dollar toen vrij rap aan het stijgen was.
pi_151651360
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:55 schreef Thetallguy het volgende:
Wat is qua metro kaartjes het handigste als je +/- 3 dagen in New York bent? (Zondagavond tm woensdagochtend). Vorige keer was ik 8 dagen en toen was een 7day Metrocard wel handig, dacht dat deze er ook voor 3 dagen waren maar zo te zien bestaan deze niet (meer) :?
Ik was er drie dagen en voor mij was het voordeligst om een card te nemen met saldo, waar dan per reis een bedrag afgehaald wordt. Ik heb echter ook heel veel gelopen, dus ben in totaal maar 4 keer met de metro geweest.

Eerst 10 dollar er op gezet, later nog twee. Wel lullig dat je op je card dan een eindsaldo overhoudt van 0,99 dollar, waar je niks meer mee kunt.
pi_151652109
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:29 schreef Nashje het volgende:
Waar betalen jullie meestal mee in NYC? Wat is het voordeligste? Gewoon alles met een creditcard of ter plekke dollars uit een automaat trekken?
Ik zorg altijd dat ik cash bij me heb, maar als ik net te weinig heb om te betalen doe ik altijd gewoon met creditcard

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:36 schreef Blester het volgende:

[..]

Ok, top. Ik ga eens wat rondkijken en kom wellicht later nog wel met wat aanvullende vragen.

Fietsen lijkt mij persoonlijk wel leuk in NY, maar OV ook zeker een optie. $29 voor 7 dagen als hetgeen ik de OP klopt, dat is niets natuurlijk. City Pass ook aan te raden?
Fietsen zou ik ook doen hoor maar dan wel met een gids ofzo, maar ik zou het niet durven denk ik om in midtown zomaar wat rond te gaan fietsen :')

Een metrokaart kost inderdaad iets van 30 dollar voor 7 dagen.
Citypass of een NYpass kun je het beste even zelf even uitrekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2015 18:22:36 ]
  maandag 13 april 2015 @ 18:20:36 #170
340341 Blester
Membre très utile
pi_151652444
quote:
11s.gif Op maandag 13 april 2015 18:11 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik zorg altijd dat ik cash bij me heb, maar als ik net te weinig heb om te betalen doe ik altijd gewoon met creditcard

[..]

Fietsen zou ik ook doen hoor maar dan wel alleen met een gids ofzo, maar ik zou het niet durven denk ik om in midtown zomaar wat rond te gaan fietsen :')

Een metrokaart kost inderdaad iets van 30 dollar voor 7 dagen.
Citypass of een NYpass kun je het beste even zelf even uitrekenen.
In combinatie met Google maps bijvoorbeeld lijkt fietsen me best te doen :D

Maargoed, er komen mogelijk nog wat andere bestemmingen voor New York, dus het is even kijken of het dit jaar doorgaat. Anders gaat New York gewoon mee in de trip door VS (oost en west met binnenlandse vlucht, steden kort aandoen) van +- een maand die voor aankomend jaar staat gepland
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151652600
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2015 17:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Waar vind je verschillende rijen per betaalmethode dan? :? Nergens gezien volgens mij.

Ik heb overigens van tevoren een berg dollars bij het GWK gehaald, maar dat was vooral omdat de koers van de dollar toen vrij rap aan het stijgen was.
genoeg hoor, vooral supermarkten en grote ketens werken daarmee
Hooray for boobies!
pi_151661011
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 12:15 schreef Moonlighter het volgende:
Ben aan het rondkijken voor een hotel in NYC, maar wat is volgens jullie de beste locatie/ligging/wijk om te overnachten?
ik ben fan van Midtown Manhattan, heerlijk centraal gelegen. Eerste keer logeerde ik in een hotel op 57th street, das op 5 minuten lopen van Central Park. Was ideaal, want ik was daar toen eind lente en het was zo'n 25 / 28 graden. Tweede keer in een hotel op 42nd street, ter hoogte van 9th Avenue en volgende week vertrek ik voor mijn derde keer en dan overnacht ik in de buurt van Penn station / Madison Square Garden.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_151662119
quote:
11s.gif Op maandag 13 april 2015 18:11 schreef Max-Westerman het volgende:
Een metrokaart kost inderdaad iets van 30 dollar voor 7 dagen.
Citypass of een NYpass kun je het beste even zelf even uitrekenen.
Plus $5 administratiekosten, toch? Die kun je op de een of andere manier wel terug krijgen, maar hoe is me niet helemaal duidelijk (heb me er ook niet echt in verdiept, want was niet relevant voor mij).
pi_151663362
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:33 schreef MissJ het volgende:

[..]

ik ben fan van Midtown Manhattan, heerlijk centraal gelegen. Eerste keer logeerde ik in een hotel op 57th street, das op 5 minuten lopen van Central Park. Was ideaal, want ik was daar toen eind lente en het was zo'n 25 / 28 graden. Tweede keer in een hotel op 42nd street, ter hoogte van 9th Avenue en volgende week vertrek ik voor mijn derde keer en dan overnacht ik in de buurt van Penn station / Madison Square Garden.
Zo ben ik fan van het madison square park gebied... rond 23rd street.. heerlijke parken, lekkere apartere eettentjes en fijne laagbouw.
Be brave. Be kind.
pi_151796194
Op naar Brussel! Morgen vliegen :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')