abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:54:13 #1
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_150569133
(voor het gemak even alles vertaald naar bits ipv bytes)

Ik had hier vroeger toen het Alles-in-1 pakket nog 60Mbit was in de praktijk snelheden tussen de 50 tot 55 per seconde. En dat haalde ik draadloos, áltijd.

Tegenwoordig is het pakket 120, maar in de praktijk haal ik nu nauwelijks de topsnelheid. Draadloos is nu ik een testje doe 8.4, en over het algemeen tussen de 10 en 20. Met kabel krijg ik nu 90. Heeeeeeeeeeel soms is het 115, en letterlijk een uur geleden was het 40. Het fluctueert enorm zoals je merkt.

Waar ik dus vroeger nagenoeg topsnelheid kon krijgen, krijg ik nu soms snelheden die zelfs lager zijn dan het pakket vroeger was :')

Nu vraag ik me af waar dat aan ligt. Heb een wekenlang gesprek met Ziggo maar echt oplossingen krijg ik niet. Heb wel tips gehad om de frequentie aan te passen, modem resetten en dat soort gedoe maar dat doet niks. Uiteindelijk de tip gekregen om een extra router of USB dongle te kopen. Alsof het iets met signaalsterkte is maar dat is dus totaal niet zo. Met kabel haal ik ook crapsnelheden, en draadloos kan ik 20 cm van de modem zitten en ik haal nog steeds dezelfde snelheid als 5m verderop in mijn kamer.

Heb het ook getest met m'n smartphone en laptop van m'n neef, en bij beide devices dezelfde lage snelheden. Daarna hebben we hetzelfde gedaan bij hem thuis, met hetzelfde Ziggo pakket. En daar ook dezelfde teleurstellende resultaten.

Duss wat nu? Heeft het nut om een andere modem+router te gebruiken ipv die router? Naar mijn mening is dat het enige waar het aan kan liggen.
When all else fails, you always have delusion.
pi_150569645
Draadloze snelheid is afhankelijk van de sterkte van de antenne in een telefoon of notebook. Mijn HTC One M8 is ook veel sneller dan mijn iPhone 6 op hetzelfde netwerk. Mijn privé-notebook is veel trager dan mijn werk-notebook op hetzelfde netwerk. Verder heb je de invloed van andere netwerken, storende signalen van zaken als magnetrons, DECT-telefoons, draadloze muizen, etc., overige storende zaken als bijv. muren en verwarmingsinstallaties. Aangezien steeds meer mensen draadloze signalen hebben die ook nog eens altijd actief zijn voor verschillende apparaten is het heel normaal dat het draadloze bereik minder wordt.

En sowieso heeft het niets te maken met Ziggo, maar met de gebruikte apparatuur.

Wat voor UTP-kabels heb je verder liggen? Evt. kan je router ook gaar zijn. Welke heb je?
pi_150569769
Kijk idd zoals Djoetma zegt eens naar je UTP kabel, welke zijn het?
En welk modem van Ziggo heb je? De oude zonder wifi, of de nieuwe met wif?

De oude kan niet de hoogste snelheden aan, maar max 120. Dan moet je dus een router daarop aansluiten en daar wifi van gebruiken, haal je nooit 120 (tenzij top apparatuur+kabels).

Het beste is een nieuw modem van ziggo krijgen met wifi, nieuwste kabels kopen, en evt een goede router erbij aansluiten.
Dan zou het goed moeten zijn.

Ik had met Ziggo 180mbit, en haalde dat met mijn pc (25m kabel) altijd (170+).
Draadloos nooit getest omdat het me niet echt boeit, google opent gevoelsmatig net zo snel op 5mbit als op 20mbit.

Als je iphone hebt kun je trouwens best op 5ghz frequentie werken. Deze is niet alleen minder druk, maar voor iphone ook stuk sneller.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 12 maart 2015 @ 17:24:24 #4
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_150569914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:19 schreef bambino het volgende:
Kijk idd zoals Djoetma zegt eens naar je UTP kabel, welke zijn het?
En welk modem van Ziggo heb je? De oude zonder wifi, of de nieuwe met wif?

De oude kan niet de hoogste snelheden aan, maar max 120. Dan moet je dus een router daarop aansluiten en daar wifi van gebruiken, haal je nooit 120 (tenzij top apparatuur+kabels).

Het beste is een nieuw modem van ziggo krijgen met wifi, nieuwste kabels kopen, en evt een goede router erbij aansluiten.
Dan zou het goed moeten zijn.

Ik had met Ziggo 180mbit, en haalde dat met mijn pc (25m kabel) altijd (170+).
Draadloos nooit getest omdat het me niet echt boeit, google opent gevoelsmatig net zo snel op 5mbit als op 20mbit.

Als je iphone hebt kun je trouwens best op 5ghz frequentie werken. Deze is niet alleen minder druk, maar voor iphone ook stuk sneller.
M'n laptop ondersteunt geen 5 Ghz. Maar ik had wel 3 control channels geprobeerd volgens de Ziggo helppagina, gaven geen merkbare verschillen.

De modem is nieuwer gok ik, ik woonde 2 jaar buitenshuis en ben nu weer terug en ik denk dat het een andere modem is. De Ubee EVW321B is het in ieder geval. Hij kan 120 mbit wel aan, heb het kunnen halen met met de woonkamer pc die een kortere kabel heeft en m'n laptop ook met een langere. Beide kabels zijn nieuw en weinig gebruikt.

Maar hoe zit het dan met het feit dat ik draadloos dicht op de modem zit? Dan is de snelheid niet merkbaar hoger of lager dan vanuit m'n kamer.
When all else fails, you always have delusion.
pi_150570502
Ziggo pakket Internet + TV Z2. 120mb/12mb
LAN: Via speedtest - 120/12
Wifi: Via speedtest - 120/12 (op 5GHz, op 2,4 haal ik 86/0.8)

Vertaald zich bij downloaden naar:
13mb download snelheid, 1.6MB upload snelheid.

Wat zou ik doen in jou geval;
Vraag Ziggo om het nieuwste modem (ik weet niet welke je nu hebt, maar als je in al die tijd de zelfde hebt gehouden is deze wss echt crap.)
Koop een fatsoenlijke dualband AC router die 2,4 en 5ghz frequentie simultaan uitzend.(Bel ziggo om vervolgens de router functie van je modem af te sluiten.)
Prop een fatsoenlijke wifi kaart in je laptop. Andere dingen zoals je telefoon enzo komen toch niet vaak aan de max snelheid.

Verder moet je even kijken hoeveel wifi signalen er in de buurt zijn. Op welk signaal die zitten en welke breedte. Koop een sterke router en je komt er altijd goed uit.

Verder kom je waarschijnlijk op je laptop met wifi niet hoger dan 55 mb met een speedtest ofniet?
Welke type kabels heb je verder in huis liggen als UTP kabel? Cat 5, Cat 5e, Cat6?

[ Bericht 9% gewijzigd door Shadowkid053 op 12-03-2015 18:00:01 ]
  donderdag 12 maart 2015 @ 18:04:21 #6
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_150570769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 17:52 schreef Shadowkid053 het volgende:
Ziggo pakket Internet + TV Z2. 120mb/12mb
LAN: Via speedtest - 120/12
Wifi: Via speedtest - 120/12 (op 5GHz, op 2,4 haal ik 86/0.8)

Vertaald zich bij downloaden naar:
13mb download snelheid, 1.6MB upload snelheid.

Wat zou ik doen in jou geval;
Vraag Ziggo om het nieuwste modem (ik weet niet welke je nu hebt, maar als je in al die tijd de zelfde hebt gehouden is deze wss echt crap.)
Koop een fatsoenlijke dualband AC router die 2,4 en 5ghz frequentie simultaan uitzend.(Bel ziggo om vervolgens de router functie van je modem af te sluiten.)
Prop een fatsoenlijke wifi kaart in je laptop. Andere dingen zoals je telefoon enzo komen toch niet vaak aan de max snelheid.

Verder moet je even kijken hoeveel wifi signalen er in de buurt zijn. Op welk signaal die zitten en welke breedte. Koop een sterke router en je komt er altijd goed uit.

Verder kom je waarschijnlijk op je laptop met wifi niet hoger dan 55 mb met een speedtest ofniet?
Welke type kabels heb je verder in huis liggen als UTP kabel? Cat 5, Cat 5e, Cat6?
Kijk, dat zijn goeie tips. :) Ik zal ergens de komende dagen of weken tijd moeten vinden maar ik kom er nog wel op terug. Zal binnenkort eens kijken naar het wisselen naar 5 GHz en checken met een device die het ondersteunt :)

Heeft het wisselen naar 5 GHz trouwens effect op de LAN snelheid? Waarom is die trouwens niet op topsnelheid? Heb ik wel kunnen halen zo en nu, maar waarom fluctueert die als het bekabeld is?
When all else fails, you always have delusion.
pi_150570811
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:04 schreef Mirel het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn goeie tips. :) Ik zal ergens de komende dagen of weken tijd moeten vinden maar ik kom er nog wel op terug. Zal binnenkort eens kijken naar het wisselen naar 5 ghz en checken met een device die het ondersteunt :)
Gewoon een nieuwe wifi kaart in je laptop doen. De Intel Dualband Wireless AC 7260 is een goede kaart voor weinig, weet alleen niet of je laptop het ondersteund :P

Dit lost echter je LAN problemen niet op. Die 5GHz maakt je WIfi sneller, het zou je LAN niet moeten beperken tenzij je natuurlijk voluit download :P
pi_150571259
5 GHz maakt het alleen sneller wanneer je ook het bereik hebt. 5 GHz blijft niet makkelijk in orde zodra het door muren heen moet. Dus dat is alleen een oplossing in de situatie dat de router en notebook in dezelfde ruimte zitten of met hooguit één muur ertussen.

Maar wat voor kabels zijn het nu? Als je het niet weet; het staat er waarschijnlijk gewoon op (iets van Cat. 5e of Cat. 5 of Cat. 6, kan me niet voorstellen dat het wat anders is). En wie heeft die kabels getrokken? Je zegt dat de snelheid varieert. Dit kan zijn doordat er iets stoort (bijv. door een stroomdraad die in de buurt van de utp-kabel loopt), of doordat er een beschadiging is. Heb je het ook met een kortere kabel geprobeerd? O, en wat voor notebook heb je? Als het een ouderwetse 10/100 Mbit-aansluiting is, evt. ook nog een goedkopere implementatie, zou dat ook het eea verklaren....

Dichtbij de modem plaatsen helpt in principe wel voor het draadloze signaal, maar wanneer er een storende bron in de buurt is, heeft het alsnog geen zin. Wanneer ik mijn notebook aan de tv-beneden aansluit, merk ik gewoon de storing met een draadloze muis die ook op 2,4 GHz werkt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')