Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dan dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Giedo een enorm statement heeft gemaakt met deze rechtzaak !
Ten eerste wat betreft de contracten. Hoe lang word er al niet geroepen dat een contract niets zegt in de F1 ? Vanaf nu gaan kleine lettertjes en duidelijke afspraken heel wat beter nageleefd worden. En coureurs hoeven niet langer de schlemiel te zijn. Of zoals van Dam dan zou zeggen : Het kind van de rekening.
Ten tweede is het denk ik ook een wake-up call niet alleen voor Sauber, maar voor de hele sport dat er echt wat moet veranderen. Als de F1 niet snel gaat veranderen dan is het binnen 2/3 jaar echt over en uit met de sport (zoals we het nu kennen). En ik hoop eerlijk gezegd ergens wel dat het omvalt en er een eerlijker, betere reïncarnatie van de sport komt.
Ja, ik denk dat Giedo hier wat heeft gestart wat een hele lange staart gaat krijgen. Of het een mooie of een lelijke staart word, is nog even wachten.
F1 valt toch niet om, is geld genoeg.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dat dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
Ze zullen niet veel keuze hebben gehad. Het geld van de sponsoren van Nasr en Ericsson kunnen ze niet missen denk ik.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:26 schreef Jigzoz het volgende:
Blijft de vraag waarom Sauber dit doet. Na twee verloren rechtszaken lijkt het me toch wel duidelijk dat het oorspronkelijke plan niet gaat lukken. Nu zijn we een aantal zittingen verder en het enige wat Sauber bereikt heeft is dat de kans groot geworden is dat er helemaal niet gereden gaat worden. Dit konden ze toch zien aankomen?
En met een beetje pech is het straks einde Sauber en zit Kaltenborn in de cel.
+1+1+1quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dat dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
Als de kleine teams omvallen heb je een grid met 10 auto's.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
F1 valt toch niet om, is geld genoeg.
Dan nog moeten ze daar ook wel hebben ingezien dat dit in ieder geval een heilloze weg is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:32 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ze zullen niet veel keuze hebben gehad. Het geld van de sponsoren van Nasr en Ericsson kunnen ze niet missen denk ik.
Dat zullen ze ook wel doen, maar ze hebben nu eenmaal een bepaald pad gekozen en blijven daarop doorgaan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan nog moeten ze daar ook wel hebben ingezien dat dit in ieder geval een heilloze weg is.
Daarom zeg ik ook, er is geld genoeg. Als de zaak echt kritisch wordt krikken ze inkomsten voor de kleine teams wat omhoog. Voorlopig zijn er gewoon 20 auto's dus hoeven ze niks te doen. Volgend jaar komt Haas, dus als er 1 team ploft liggen ze er ook niet wakker van.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als de kleine teams omvallen heb je een grid met 10 auto's.
De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje .quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
Resultaat lijkt dit te gaan worden: Manor rijdt niet wegens technische problemen, McLaren rijdt amper omdat de auto simpelweg nog niet af is, Sauber rijdt niet vanwege de VDG-ellende.
Nou, toch 14 racende auto's. Mazzel als er tien de eindstreep halen. Je zal toch een paar honderd euro hebben betaald voor een tribunekaartje...
En reken maar dat er flink wat circuits heel veel minder kaarten gaan verkopen. Leuk voor de circuits die het toch al niet zo makkelijk hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje .
Het gaat er niet om wat ze besparen, maar om de bewustwording, zodat mensen hybride auto's (bij voorkeur van de aanwezige motorenleveranciers) gaan kopen en er op die manier bespaard wordt. De F1 compenseert de CO2 uitstoot van het racen en het transport door het planten van bomen e.d..quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet rouwig om zijn als de F1 omvalt. De huidige technische reglementen zijn bezopen. De focus ligt op hybride/brandstof sparen, terwijl ieder team ik weet niet hoeveel vrachtwagens meeneemt naar iedere race om gigantische motorhomes te kunnen vervoeren. De paar liter die er bespaart worden met de extreem kostbare en gecompliceerde hybride techniek valt daarbij in het niet. De focus van een raceklasse zou niet op brandstofbesparing moeten liggen. Ik ben vorig jaar op Spa geweest, het geluid van de GP2 is indrukwekkender dan dat van de F1. De Formule 1 is totaal de weg kwijt geraakt en het zou geen kwaad kunnen als de boel omvalt en er eens op de reset knop gedrukt kan worden.
Volgens mij doen ze dat zelfs al een jaar of 20. Kan me zoiets herinneren tenminste.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De F1 compenseert de CO2 uitstoot van het racen en het transport door het planten van bomen e.d..
Daarom ga ik ook niet meer. Sinds ze met die 1.2 eco-motoren rijden en het klinkt alsof er een kleuter aan het huilen is, is het gewoon niet meer om aan te zien.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, toch 14 racende auto's. Mazzel als er tien de eindstreep halen. Je zal toch een paar honderd euro hebben betaald voor een tribunekaartje...
Daarom moeten er meer races in de zandbak komen, sjeiks hebben geen problemen met de hoge fee's en dan komt er ook weer meer geld bij de kleine teams.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En reken maar dat er flink wat circuits heel veel minder kaarten gaan verkopen. Leuk voor de circuits die het toch al niet zo makkelijk hebben.
Ga naar de MotoGP of World Superbikes op Assen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook niet meer. Sinds ze met die 1.2 eco-motoren rijden en het klinkt alsof er een kleuter aan het huilen is, is het gewoon niet meer om aan te zien.
Wel jammer op zich, want mooie dingen meegemaakt met m'n vriendengroep (Monza was top, net als Spa).
De eerste keer dat ik richting het circuit liep (Nurburgring) en een V10 Formule 1 auto hoorde janken zal ik nooit vergeten. Kippenvel op de armen. Hadden nog een Jos Verstappen spandoek meegenomen. .
Dat is helemaal weg. Het is niks meer.
Ik vond vorig seizoen eigenlijk best leuk...quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook niet meer. Sinds ze met die 1.2 eco-motoren rijden en het klinkt alsof er een kleuter aan het huilen is, is het gewoon niet meer om aan te zien.
Wel jammer op zich, want mooie dingen meegemaakt met m'n vriendengroep (Monza was top, net als Spa).
De eerste keer dat ik richting het circuit liep (Nurburgring) en een V10 Formule 1 auto hoorde janken zal ik nooit vergeten. Kippenvel op de armen. Hadden nog een Jos Verstappen spandoek meegenomen. .
Dat is helemaal weg. Het is niks meer.
Ja is er dit jaar eigenlijk überhaupt een Duitse GP? F1 is een lachertje aan het worden. Koreaanse GP wel/niet, Duitse GP wel/niet, rechtszaken, louter rijkeluiszoontjes die debuteren etc etc. Dat was in de jaren 90 toch ondenkbaar of de Duitse GP wel of niet door zou gaan of dat je naar een grid met 16 auto's zat te gluren? Het gaat hard bergafwaarts.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En reken maar dat er flink wat circuits heel veel minder kaarten gaan verkopen. Leuk voor de circuits die het toch al niet zo makkelijk hebben.
Grote motoren zonder stofzuiger geluid. Tanken toestaan, vrij banden regelement.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje .
Vrouwen hequote:Op donderdag 12 maart 2015 16:50 schreef nils7 het volgende:
Ik zie een vergelijking tussen Monisha Kutteborn en een ex die er spontaan de stekker eruit trekt en geen contact meer wil en je overal blokkeert.
Zo komt ze over...
Zo eentje die geen verantwoordelijkheid neemt maar wel je eigen kiet verkoopt zonder dat je er toestemming voor hebt gegeven.
Enge en nare mensen.
Die hybride link met consumentenauto's is louter interessant voor de marketing afdelingen van Mercedes, Renault en Honda. Met racen heeft het weinig te maken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat ze besparen, maar om de bewustwording, zodat mensen hybride auto's (bij voorkeur van de aanwezige motorenleveranciers) gaan kopen en er op die manier bespaard wordt. De F1 compenseert de CO2 uitstoot van het racen en het transport door het planten van bomen e.d..
Edit: Zonder die motoren aanpassing zou Ferrari de enige motorenleverancier zijn, omdat de andere leveranciers zouden verdwijnen.
De Boze Vrouw die geen ongelijk kan hebben en altijd naar de ander wijst. Inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:50 schreef nils7 het volgende:
Ik zie een vergelijking tussen Monisha Kutteborn en een ex die er spontaan de stekker eruit trekt en geen contact meer wil en je overal blokkeert.
Zo komt ze over...
Zo eentje die geen verantwoordelijkheid neemt maar wel je eigen kiet verkoopt zonder dat je er toestemming voor hebt gegeven.
Enge en nare mensen.
MotoGP .quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:48 schreef Beach het volgende:
[..]
Ga naar de MotoGP of World Superbikes op Assen.
Pro Deo zijn de woorden waar jij naar zoektquote:Op donderdag 12 maart 2015 16:52 schreef Zorro het volgende:
Wat wel jammer is, is dat de zaak Giedo weer laat zien dat je best sterk kunt staan, maar dat je wel eerst geld moet hebben om dat recht ook te halen. Giedo (of beter, zijn schoonvader) heeft dat en dat is jammer voor Sauber, maar het is toch eigenlijk belachelijk dat je niet je recht kunt halen als je het geld niet hebt.
Elk jaar toch? 36 is het nummer wat hij vorig jaar koos toen Gutierrez 'zijn' nummer 21 inpikte. (Althans volgens de F1 preview special 2014)quote:
Pas ik 'm aan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:55 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Elk jaar toch? 36 is het nummer wat hij vorig jaar koos toen Gutierrez 'zijn' nummer 21 inpikte. (Althans volgens de F1 preview special 2014)
En Max meteen dik in de punten ziet finishen bij zijn eerste race. Ja joh, je zal toch een paar honderd euro betaald hebben voor een tribunekaartjequote:Op donderdag 12 maart 2015 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, toch 14 racende auto's. Mazzel als er tien de eindstreep halen. Je zal toch een paar honderd euro hebben betaald voor een tribunekaartje...
Ach, ik heb 'm al een keer zien winnen. Toen reden er trouwens ook maar 14 auto's.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
En Max meteen dik in de punten ziet finishen bij zijn eerste race. Ja joh, je zal toch een paar honderd euro betaald hebben voor een tribunekaartje
Nee, dat is het nummer waarmee hij voor Sauber testte. Dat was toegewezen. Hij heeft nog geen eigen nummer mogen kiezen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:55 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Elk jaar toch? 36 is het nummer wat hij vorig jaar koos toen Gutierrez 'zijn' nummer 21 inpikte. (Althans volgens de F1 preview special 2014)
De Masters van vorig jaar. Was ik ook bij.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ach, ik heb 'm al een keer zien winnen. Toen reden er trouwens ook maar 14 auto's.
Juist.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Masters van vorig jaar. Was ik ook bij.
Zal dit jaar anders zijn omdat de Europese F3 coureurs ook meedoen. Alleen misschien zonder Nederlanders aan de start.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Juist.
Was wel leuk, maar je ziet wel hoe klein zo'n startveld eigenlijk is dan.
Wat een onzin, rechtsbijstandverzekering heb je vanaf een paar tientjes per maand en een advocaat is ook niet zo duur als dat je misschien denkt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:52 schreef Zorro het volgende:
Wat wel jammer is, is dat de zaak Giedo weer laat zien dat je best sterk kunt staan, maar dat je wel eerst geld moet hebben om dat recht ook te halen. Giedo (of beter, zijn schoonvader) heeft dat en dat is jammer voor Sauber, maar het is toch eigenlijk belachelijk dat je niet je recht kunt halen als je het geld niet hebt.
saaie baggerquote:Op donderdag 12 maart 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
Als je zat bent van het geluid van F1 kan ik MotoGP aanbevelen.
Speakers luid:
Moet je het geluid aanzetten.quote:
Ooit in het echt mogen horen? Ik wel.quote:
En dan het beeld uit, dan is het idd wel aardigquote:
En dan natuurlijk een race bekijken. Dit filmpje is het beste dat ik op youtube kon vinden qua geluid.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:33 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
En dan het beeld uit, dan is het idd wel aardig
En, doet ie het al?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:35 schreef kepler het volgende:
Ik ben er klaar voor! Sport1 aangevraagd
Via Teamviewer zoals vorig jaar wel.quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:06 schreef WEST het volgende:
[..]
kun je daar met meerdere personen op tegelijk?
Vannacht om 0.30 uur, 2 uur voor de eerste training.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:39 schreef Fer het volgende:
Maar is er nu vastgesteld wat de boete is, als VdG niet mag rijden?
Wat ik ervan begrijp is dat betrokkenen (ik neem aan in ieder geval de teamleider) een gevangenisstraf kunnen krijgen van maximaal een half jaar voor belediging van het hof. En VdG kan beslag laten leggen op de eigendommen van het team.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:39 schreef Fer het volgende:
Maar is er nu vastgesteld wat de boete is, als VdG niet mag rijden?
Ik denk niks. Inbeslagname. Meer dan genoeg, lijkt me.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:39 schreef Fer het volgende:
Maar is er nu vastgesteld wat de boete is, als VdG niet mag rijden?
Ze vergeten alleen dat de arbitragezaak pas vorige week een uitkomst had en Giedo niet eerder dan toen een zaak in Australië tegen het team kon aanspannen. Omdat het team verder niets met welke uitspraak dan ook gedaan heeft.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:48 schreef beantherio het volgende:
Interessante analyse: http://www.motorsport.com(...)er-after-court-loss/
Lees ook even de eerste reactie onder het artikel.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:48 schreef beantherio het volgende:
Interessante analyse: http://www.motorsport.com(...)er-after-court-loss/
Klopt, dat heb ik dus ook. Giedo valt imo niets te verwijten, behalve dat hij naar mijn idee wel veel te lief en ideale-schoonzoon-achtig is geweest. Hij had vorig jaar al kunnen racen voor Sauber als hij wat meer zijn vuist op tafel had geslagen. Zijn testresultaten waren er zeker naar.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze vergeten alleen dat de arbitragezaak pas vorige week een uitkomst had en Giedo niet eerder dan toen een zaak in Australië tegen het team kon aanspannen. Omdat het team verder niets met welke uitspraak dan ook gedaan heeft.
Sterker nog, pas na deze uitkomst van deze arbitragezaak hebben ze tegen, tegen de uitkomst in, het CRB gezegd dat Giedo's contract was ontbonden. Sauber is imho diegene die de boel doelbewust aan het saboteren is.
Volgens mij is de insteek niet om VdG in een kwaad daglicht te steken. Juist het tegenovergestelde zelfs: ze benadrukken dat ie echt wil rijden en niet op geld uit is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:57 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Lees ook even de eerste reactie onder het artikel.
Ze klinken beter dan vorig jaarquote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De auto's klinken als stront, zien er wederom niet uit en Mercedes zet iedereen op een rondje .
Natuurlijk niet, Sauber doet er alles aan om het proces zo veel mogelijk te vertragen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:22 schreef beantherio het volgende:
Is er trouwens al een stoeltje gegoten voor VdG? En is de superlicensie al zekergesteld door het team? Als ik Sauber was dan zou ik daar op z'n minst zorg voor dragen: nog meer problemen moet je niet willen dunkt me.
Zaken vertragen lijken me, als ik de baas van Sauber was, niet meer zo interessant. Wat nu dreigt is dat het gehele team niet kan starten en dat medewerkers van het team achter tralies gaan belanden. Als ze verstandig zijn kijken ze naar een exit-strategie, want als ze niets doen dan gaan ze echt enorme problemen krijgen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:31 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, Sauber doet er alles aan om het proces zo veel mogelijk te vertragen.
Als je het wilt afkopen, geef je dus toe dat er een contract is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar hebben ze nou in al die maanden geen enkele serieuze poging gedaan om het contract af te kopen?
quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:57 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Lees ook even de eerste reactie onder het artikel.
Ik snap 'm nietquote:what Melissa answered I cant believe that a mom can profit usd5721 in a few we-eks on the c0mputer . more info-----
➜➜➜➜➜ http://qr.net/ExclusiveBucketOffer
Om iets af te kopen heb je van 2 partijen overeenstemming nodig. Giedo wil rijden, geen geld.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar hebben ze nou in al die maanden geen enkele serieuze poging gedaan om het contract af te kopen?
Dat contract is al 3 keer bewezen dat het waterdicht is. Dat is er sowieso. Ze hebben gehoopt dat hij met zijn staart tussen zijn benen zou afdruipen. Helaas, mis geschoten en de kogel zelf tussen hun ogen gekregen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:01 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als je het wilt afkopen, geef je dus toe dat er een contract is.
Nope, exact hetzelfde.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze klinken beter dan vorig jaar
Ja daag ik heb het niet over je ruzie of je wasmachine onder garantie gerepareerd moet worden of niet, maar serieuze zaken als dit. Een coureur zonder zo'n schoonvader die wel eventjes geld laat aanrukken zou veel moeilijker op het punt komen waar Giedo nu is. Dat red je niet met een lollige rechtsbijstandverzekering.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:14 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Wat een onzin, rechtsbijstandverzekering heb je vanaf een paar tientjes per maand en een advocaat is ook niet zo duur als dat je misschien denkt.
Dat het contract geldig is is nu al een aantal keren bevestigd in rechtszaken en arbitragezaken. Je zou zeggen dat Sauber wel een voorstel heeft gedaan om het af te kopen, al was het maar om de zaak over dit weekend heen te tillen (vertragen).quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:04 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Om iets af te kopen heb je van 2 partijen overeenstemming nodig. Giedo wil rijden, geen geld.
[..]
Dat contract is al 3 keer bewezen dat het waterdicht is. Dat is er sowieso. Ze hebben gehoopt dat hij met zijn staart tussen zijn benen zou afdruipen. Helaas, mis geschoten en de kogel zelf tussen hun ogen gekregen.
Guido wil sowieso niet afgekocht worden. Waarom zou hij? Hij heeft een geldig contract.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat het contract geldig is is nu al een aantal keren bevestigd in rechtszaken en arbitragezaken. Je zou zeggen dat Sauber wel een voorstel heeft gedaan om het af te kopen, al was het maar om de zaak over dit weekend heen te tillen (vertragen).
En ¤ 24 miljoen schuld van zijn BV.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:39 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Guido wil sowieso niet afgekocht worden. Waarom zou hij? Hij heeft een geldig contract.
En een schoonvader die daar heel makkelijk garant voor kan staan. Die miljoenen zijn al geïnvesteerd, daar willen ze nu resultaat van zien.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En ¤ 24 miljoen schuld van zijn BV.
Laat aub niet muller, mol of spyker terugkeren. Frauduleuze praktijkenquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://www.autoblog.nl/ni(...)r-f1-giedogate-75274
Aantal scenario wat met Giedo en Sauber kan gebeuren.
Stel dat Sauber Giedo laat racen ben ik benieuwd of hij dat wel wilt met alle rechtzaken. En als je gaat racen zal Sauber alles aan doen dat zijn auto de finish niet haalt of hij moet verplicht stoppen na 1 ronde in de pit van Sauber.
Ik weet zeker dat dit niet was gebeurd als Peter Sauber daar nog zat. Hadden we misschien nu wel een dubbel dutch team gehad. Nu zit Monisha Kaltenborn er en heeft Sauber meer kapot gemaakt.
Zelf denk ik dat Sauber met geen reactie komt voor de deadline en zo beslag wordt gedaan op alle inzittenden van Sauber. Sauber heeft volgend mee geen andere keus. En dan is het voor Sauber afgelopen.
En dadelijk komt Sutil ook nog met een rechtzaak. Die denkt nu van wat Giedo kan ik ook.
Het gaat sterk op de Arrows verhaal lijken
Er blijft ook niks over in de manager dan. Want je komt er niet onderuit een onderdeel of coureur van dan wel Sauber, dan wel Manor te kiezenquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:49 schreef DenS het volgende:
Dus geen Sauber aan de start waarschijnlijk, Manor met software problemen en Force India die amper met de nieuwe bolide getest heeft. Wordt een leuke GP denk ik
Vergeet McLaren niet met hun rammelbak.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:49 schreef DenS het volgende:
Dus geen Sauber aan de start waarschijnlijk, Manor met software problemen en Force India die amper met de nieuwe bolide getest heeft. Wordt een leuke GP denk ik
Ik kwam 164 mnl. tekort om mijn dreamteam te kunnen samenstellen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:54 schreef Max23 het volgende:
[..]
Er blijft ook niks over in de manager dan. Want je komt er niet onderuit een onderdeel of coureur van dan wel Sauber, dan wel Manor te kiezen
Vorig jaar waren ze nogal conservatief met het draaien van de toeren. Als je de motor iets efficiënter maakt, wat ze gedaan hebben, kun je meer toeren draaien zonder de regels te breken. Ergo, ze draaien dit jaar met meer toeren en hierdoor is er meer lawaai dan vorig jaar.quote:
Maar ik vraag me af of je daar voor de tv iets van merkt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorig jaar waren ze nogal conservatief met het draaien van de toeren. Als je de motor iets efficiënter maakt, wat ze gedaan hebben, kun je meer toeren draaien zonder de regels te breken. Ergo, ze draaien dit jaar met meer toeren en hierdoor is er meer lawaai dan vorig jaar.
Maar in die situatie die jij beschrijft kom je überhaupt niet zonder geld dus...quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja daag ik heb het niet over je ruzie of je wasmachine onder garantie gerepareerd moet worden of niet, maar serieuze zaken als dit. Een coureur zonder zo'n schoonvader die wel eventjes geld laat aanrukken zou veel moeilijker op het punt komen waar Giedo nu is. Dat red je niet met een lollige rechtsbijstandverzekering.
Nou ja... Er zullen wel meer geïnteresseerden zijn. Zeker gezien de investeringen die Sauber afgelopen winter gedaan heeft. Ze staan er competitief gezien echt vrij goed voor.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:19 schreef Wombcat het volgende:
Het is dus einde Sauber. Ben nog wel benieuwd of VDG en zijn schoonpa het team overnemen. anders is het gewoon einde verhaal.
Hoe ging dat gezegde ook alweer? Als je van miljardair miljonair wil worden moet je een Formule 1-team overnemen?quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:19 schreef Wombcat het volgende:
Het is dus einde Sauber. Ben nog wel benieuwd of VDG en zijn schoonpa het team overnemen. anders is het gewoon einde verhaal.
De snelste manier om miljonair geworden is om als miljardair een F1 team te beginnen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hoe ging dat gezegde ook alweer? Als je van miljardair miljonair wil worden moet je een Formule 1-team overnemen?
Boekhoorn heeft daar totaal geen zin in joh. Al dat gedoe. Maar Boekhoorn houdt er ook niet van als afspraken niet nagekomen worden. Daarom is Van der Garde bij de rechter uitgekomen.
Gejat uit een comment van Autoblog:quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hoe ging dat gezegde ook alweer? Als je van miljardair miljonair wil worden moet je een Formule 1-team overnemen?
Boekhoorn heeft daar totaal geen zin in joh. Al dat gedoe. Maar Boekhoorn houdt er ook niet van als afspraken niet nagekomen worden. Daarom is Van der Garde bij de rechter uitgekomen.
Ja, da's dus uit een interview met Boekhoorn.quote:Have you ever regretting letting a deal go?
‘Let me think.... Yes, I know a good one. A few years ago I had the opportunity to buy the Honda Formula 1 team, but almost everyone around me said: ‘Mars, don't do it. That's a bad scene. You'll come up dry.' So I didn't do it - against my own will and that of my daughter Denise (ed.: who is now married to F1 driver Giedo van der Garde). That was in 2009. And what happened? That team became world champion with Jenson Button! And it was sold that year to Mercedes for 350 million Euros. I could have bought it for nothing. I had that deal in my hands. I can show you the letter of intent.'
Wat een sukkel zegquote:Op donderdag 12 maart 2015 20:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gejat uit een comment van Autoblog:
[..]
Ja, da's dus uit een interview met Boekhoorn.
Punten voor Max, schrijf maar op.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:49 schreef DenS het volgende:
Dus geen Sauber aan de start waarschijnlijk, Manor met software problemen en Force India die amper met de nieuwe bolide getest heeft. Wordt een leuke GP denk ik
quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:58 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
SjaakVilleneuve is weer terug!
Thanks!quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:04 schreef RingBewoner het volgende:
Trouwens, voor wie Sport1 heeft, om 22.45 een terugblik op 2014.
Probeer het vorige topic eensquote:Op donderdag 12 maart 2015 21:11 schreef Nattekat het volgende:
Mijn post over het Teamviewer idee (poging 2) is verdwenen, hmm?
Of ben ik weer scheel aan het kijken?
Jaaa ik heb Sport 1 Misschien dat ik morgenochtend even snel de eerste vrije training terug kan kijken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:04 schreef RingBewoner het volgende:
Trouwens, voor wie Sport1 heeft, om 22.45 een terugblik op 2014.
Jaaaaquote:Op donderdag 12 maart 2015 21:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Jaaa ik heb Sport 1 Misschien dat ik morgenochtend even snel de eerste vrije training terug kan kijken.
Ik heb morgen pas s'avonds weer verplichtingen dus ga proberen om het begin van VT1 mee te pakken, ben benieuwd naar de ontwikkelingen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Jaaa ik heb Sport 1 Misschien dat ik morgenochtend even snel de eerste vrije training terug kan kijken.
Ik zat weer eens scheel te kijkenquote:
Overigens een antwoord daarop:quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zat weer eens scheel te kijken
Dacht dat ik hem wel geschreven had, maar niet verstuurd
Zou oneerlijk zijn voor iedereen die meebetaalt ja, helaas.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Overigens een antwoord daarop:
Goed bedoeld, en als het openbaar komt kijk ik graag mee, alhoewel ik goed begrijp als dat niet zo is
Maar ik doe niet mee, gewoon omdat ik het een belachelijke prijs vind en eigenlijk hoop dat de FIA deze app aan de straatstenen niet kwijtraakt.
Sorry hoor, maar ik vind dit een erg naief beeld. Waarom zou dat gebeuren? Ten eerste leeft Ecclestone nog steeds en die heeft 0,0 belang bij eerlijkheid. Die heeft belang bij geld, dat wat hij nu ook al zoveel mogelijk binnenhaalt. Die zal dus niets willen wijzigen. En mocht hij al opstappen, dan zorgen mensen met geld en macht er doorgaans voor dat er uit hetzelfde laken een pak een vervanger komt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:35 schreef Meike26 het volgende:
Ten tweede is het denk ik ook een wake-up call niet alleen voor Sauber, maar voor de hele sport dat er echt wat moet veranderen. Als de F1 niet snel gaat veranderen dan is het binnen 2/3 jaar echt over en uit met de sport (zoals we het nu kennen). En ik hoop eerlijk gezegd ergens wel dat het omvalt en er een eerlijker, betere reïncarnatie van de sport komt.
Kleine toevoeging; F1.com lijkt ook zoiets te hebben, met een gratis trial. Dat is ook wel het kijken waard even...quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou oneerlijk zijn voor iedereen die meebetaalt ja, helaas.
Eigenlijk hoeven er maar 3 mensen te zijn die of 3 maanden de stream willen hosten of wat doneren en het komt al prima op gang, helaas zijn er maar weinigen die Bluestacks icm Teamviewer kunnen draaien.
Daar ben ik het zeker met je eens dat de races uit de historie veelt te veel opgehemeld worden. Dat heb ik zelf eigenlijk ook nooit echt gedaan. Ja ik kan mij wel wat races uit de jaren 90 herinneren en ik ken de verhalen van Arnout, Senna en Hunt, maar ook dat het toen heel veel dominantie was van Brabham, Renault of... geen idee ik heb die tijd niet meegemaakt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind dit een erg naief beeld. Waarom zou dat gebeuren? Ten eerste leeft Ecclestone nog steeds en die heeft 0,0 belang bij eerlijkheid. Die heeft belang bij geld, dat wat hij nu ook al zoveel mogelijk binnenhaalt. Die zal dus niets willen wijzigen. En mocht hij al opstappen, dan zorgen mensen met geld en macht er doorgaans voor dat er uit hetzelfde laken een pak een vervanger komt.
Eerlijkheid in de budgetverdeling misschien? Dat willen ook lang niet alle teams. Niet dat ik teams wil gaan beschuldigen van oneerlijkheid, maar m.n. Ferrari, Mercedes en RBR hebben helemaal geen baat bij een eerlijkere verdeling, want door hun grote kapitaal kunnen ze meer (blijven) ontwikkelen dan andere teams. Ferrari zal als een kind gaan blèren zo hard, want die krijgen nu tientallen miljoenen in hun schoot geworpen.
En hoe denk je een betere reincarnatie te krijgen? Zoveel mogelijk vrijheid in de regels? Alsof dat allemaal eenhoorns en regenbogen wordt. Leuk dat mensen vrijheid bij motoren willen, tankstops, bandenkeuze, etc., maar blijkbaar is iedereen alweer glad vergeten hoe dat in het verleden voor oersaaie races heeft gezorgd. Sowieso hebben de meesten hier een 7-dubbele roze bril op over F1 in het verleden. Komt men met een youtube filmpje van voor 2000 van een leuke races en dan "zie je wel, F1 was vroeger veel leuker". Zo kun je alles wel ophemelen.
Het verleden heeft geleerd dat Horners' ideeën meestal een hoge mate van eigenbelang hebben en in het voordeel van Red Bull zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:55 schreef Spooky4u het volgende:
Horner had een goed idee. windtunnel gebruik afschaffen, creativiteit terug en 20 testdagen meer.
Toch is het een heel goed idee denk ik. En wat kan nu het eigen belang zijn als je je windtunnel ziet verdwijnen ? Daar is geen voordeel mee te behalen. Enige minpunt is het controleren op deze regel. Elke student/medewerker van een team kan thuis een schuur hebben staan met een 1:10 schaal model + windturbine. En van schuur word het weer een loods, magazijn... whatever. En dan word het gegooid op creativiteit dat een bepaald vleugeltje wel/niet werkt. Bovendien kan bepaalde simulatie-software al grotendeels een windtunnel nabootsen. Niet overbodig maken, maar de eerste modellen worden er wel getest met dat soort softwarequote:Op donderdag 12 maart 2015 22:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het verleden heeft geleerd dat Horners' ideeën meestal een hoge mate van eigenbelang hebben en in het voordeel van Red Bull zijn.
2.30 & 6.30quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:13 schreef Funzel het volgende:
Hoelaat is VT1 Nederlandse tijd? En VT2?
Pc is kapot dus kan zelf niet zo goed kijken :/
2:30; op een tijd dat ik lig te pitten, gok rond 7:00quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:13 schreef Funzel het volgende:
Hoelaat is VT1 Nederlandse tijd? En VT2?
Pc is kapot dus kan zelf niet zo goed kijken :/
Niet officieel, mag je verder zelf opzoeken want mag niet op fok enzo.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:15 schreef hmmmz het volgende:
Is er ergens een live stream? Ik wil het niet missen dat VdG daar live beslag komt leggen met een advocaat en een aantal deurwaarders.
Denk dat twitter dan de beste optie is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:15 schreef hmmmz het volgende:
Is er ergens een live stream? Ik wil het niet missen dat VdG daar live beslag komt leggen met een advocaat en een aantal deurwaarders.
Ik zie bij andere sporten vaak genoeg linkjes van streams langs komen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:18 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Niet officieel, mag je verder zelf opzoeken want mag niet op fok enzo.
Het voordeel kan er in zitten dat de software van RB een betere weergave van de realiteit geeft.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Toch is het een heel goed idee denk ik. En wat kan nu het eigen belang zijn als je je windtunnel ziet verdwijnen ? Daar is geen voordeel mee te behalen. Enige minpunt is het controleren op deze regel. Elke student/medewerker van een team kan thuis een schuur hebben staan met een 1:10 schaal model + windturbine. En van schuur word het weer een loods, magazijn... whatever. En dan word het gegooid op creativiteit dat een bepaald vleugeltje wel/niet werkt. Bovendien kan bepaalde simulatie-software al grotendeels een windtunnel nabootsen. Niet overbodig maken, maar de eerste modellen worden er wel getest met dat soort software
vipbox, cricfree zijn een paar mogelijkheden om te kijken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:19 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik zie bij andere sporten vaak genoeg linkjes van streams langs komen.
Was vorig jaar ook al een discussie over; het wordt hier gedoogd. Het heeft ook tot Abu Dhabi in de OP gestaanquote:Op donderdag 12 maart 2015 22:18 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Niet officieel, mag je verder zelf opzoeken want mag niet op fok enzo.
Als er een aantal teams omvallen en er minder dan 12 of 14 coureurs aan de start verschijnen voldoet Ecclestone (en de CVC) niet haan zijn verplichting en kan de FIA de commerciele tak weer terugnemen en er een betere, transparantere serie van maken, waar de kosten een stuk lager zijn en er niet 50% van de inkomsten aan de strijkstok blijven hangen en er dus een betere verdeling van het prijzengeld mogelijk is, waardoor er een duurzamere Formule 1 mogelijk is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind dit een erg naief beeld. Waarom zou dat gebeuren? Ten eerste leeft Ecclestone nog steeds en die heeft 0,0 belang bij eerlijkheid. Die heeft belang bij geld, dat wat hij nu ook al zoveel mogelijk binnenhaalt. Die zal dus niets willen wijzigen. En mocht hij al opstappen, dan zorgen mensen met geld en macht er doorgaans voor dat er uit hetzelfde laken een pak een vervanger komt.
Eerlijkheid in de budgetverdeling misschien? Dat willen ook lang niet alle teams. Niet dat ik teams wil gaan beschuldigen van oneerlijkheid, maar m.n. Ferrari, Mercedes en RBR hebben helemaal geen baat bij een eerlijkere verdeling, want door hun grote kapitaal kunnen ze meer (blijven) ontwikkelen dan andere teams. Ferrari zal als een kind gaan blèren zo hard, want die krijgen nu tientallen miljoenen in hun schoot geworpen.
En hoe denk je een betere reincarnatie te krijgen? Zoveel mogelijk vrijheid in de regels? Alsof dat allemaal eenhoorns en regenbogen wordt. Leuk dat mensen vrijheid bij motoren willen, tankstops, bandenkeuze, etc., maar blijkbaar is iedereen alweer glad vergeten hoe dat in het verleden voor oersaaie races heeft gezorgd. Sowieso hebben de meesten hier een 7-dubbele roze bril op over F1 in het verleden. Komt men met een youtube filmpje van voor 2000 van een leuke races en dan "zie je wel, F1 was vroeger veel leuker". Zo kun je alles wel ophemelen.
Psst...acestreamquote:Op donderdag 12 maart 2015 22:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
vipbox, cricfree zijn een paar mogelijkheden om te kijken.
VT1 is om 02:30 dus dat zal dan 00:30 worden .quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:37 schreef Jigzoz het volgende:
Hé... Zou er niet twee uur voor VT1 nog een of andere uitspraak over iets met dat VDG-gebeuren komen? Da's dan nu toch?
quote:
Keee! Ik vind het helemaal prima.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was vorig jaar ook al een discussie over; het wordt hier gedoogd. Het heeft ook tot Abu Dhabi in de OP gestaan
En die rechtszaak is al helemaal niks mis mee.
Half 1 dus.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:37 schreef Jigzoz het volgende:
Hé... Zou er niet twee uur voor VT1 nog een of andere uitspraak over iets met dat VDG-gebeuren komen? Da's dan nu toch?
Ik weet wat kan, ik denk alleen dat de kans dat dat gebeurt bijzonder klein is. De F1 wordt aan het einde van de dag niet gerund door fans, maar door zakenmensen. Als het al zover komt denk ik dat er weinig verandert. Same shit, different boef.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als er een aantal teams omvallen en er minder dan 12 of 14 coureurs aan de start verschijnen voldoet Ecclestone (en de CVC) niet haan zijn verplichting en kan de FIA de commerciele tak weer terugnemen en er een betere, transparantere serie van maken, waar de kosten een stuk lager zijn en er niet 50% van de inkomsten aan de strijkstok blijven hangen en er dus een betere verdeling van het prijzengeld mogelijk is, waardoor er een duurzamere Formule 1 mogelijk is.
O ja, ik let niet op. Sorry...quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:38 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
VT1 is om 02:30 dus dat zal dan 00:30 worden .
[..]
Alleen Ferrari dominantie is mooi.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:51 schreef Doevelaer het volgende:
Toch maar even Sport1 aanslingeren nu. 2014 was, misschien juist wel door de dominantie van Mercedes, imo een mooi seizoen.
Gewoon Sport1 op mijn TV.quote:
twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 22:56:38 I understand there's now no chance that @GvanderGarde will have a superlicence today due to block by Contracts Recognition Board reageer retweet
Ik las net op GrandPrixradio dat het volgens Charley Whiting geen probleem is met die super licentie.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:58 schreef 4-elements het volgende:twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 22:56:38 I understand there's now no chance that @GvanderGarde will have a superlicence today due to block by Contracts Recognition Board reageer retweet
quote:21:08 Charlie Whiting: superlicentie geen probleem
De Formule 1 race director zelf, Charlie Whiting, heeft verklaard dat die superlicentie voor Giedo van der Garde geen probleem is. Hij voldoet aan de criteria.
Weer een Sauber-argument van tafel.
Heeft hij zaterdag pas nodig. Vrije trainingen kunnen met een tijdelijke licentie op basis van zijn Grade A kwalificatie, zoals met Merhi vorig jaar op Monza.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:58 schreef 4-elements het volgende:twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 12-03-2015 om 22:56:38 I understand there's now no chance that @GvanderGarde will have a superlicence today due to block by Contracts Recognition Board reageer retweet
Is óók mooi.quote:
Nee die anderen zijn allemaal kut.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:07 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Is óók mooi.
Alleen Red Bull Dominantie is kut. Tenzij Max. Of Ricciardo.
Vettel dominantie was ronduit kut. Maar nu rijdt hij bij Ferrari, als 't aan mij ligt winnen hij en Kimi om-en-om elke race met Kimi als WDC.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:09 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Nee die anderen zijn allemaal kut.
Ferrari boven alles.
Ferrari
Kan me niet schelen wie ze in die stoeltjes hebben zitten, als Ferrari maar wint.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:12 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Vettel dominantie was ronduit kut. Maar nu rijdt hij bij Ferrari, als 't aan mij ligt winnen hij en Kimi om-en-om elke race met Kimi als WDC.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Welke races komen op de BBC?
En zijn er ook Sport 1 streams voor morgen? Sky is ook prima maar liever Olav.
Inoue en Rosset. Succes!quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:13 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Kan me niet schelen wie ze in die stoeltjes hebben zitten, als Ferrari maar wint.
Komt goed; Nissany en Badoer in de Williams, Karthikeyan en Tuero in de RB & Mercedes rijdt met Nakano en Takagi.quote:
Tuero was een prima coureur.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:19 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Komt goed; Nissany en Badoer in de Williams, Karthikeyan en Tuero in de RB & Mercedes rijdt met Nakano en Takagi.
Ik las het net! Dat lijkt mij goed nieuws .quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:27 schreef DenS het volgende:
23:22 Giedo is op het circuit
Gideo van der Garde heeft toegang tot de paddock en is inmiddels op het circuit.
Volgens mij gaan er 2 x zoveel wc rollen doorheen bij Sauber dit weekeinde. Al dat zweet tussen de bilnaad, al die aandacht... dat kunnen die Zwitsertjes niet aan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik las het net! Dat lijkt mij goed nieuws .
Tja, wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan er 2 x zoveel wc rollen doorheen bij Sauber dit weekeinde. Al dat zweet tussen de bilnaad, al die aandacht... dat kunnen die Zwitsertjes niet aan.
Blij dat ik morgen vrij ben, ben van plan tot een uur of 3 te kijken en te volgen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:31 schreef Beach het volgende:
Zelden zo in spanning gezeten voor een seizoensstart.
En de soap Sauber V VdGquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb er wel zin in. Meer door de Nederlandse inbreng dan wat anders
Hier ook zo.. Denk dat het zo'n 10/12 jaar teruggaat, naar de tijd dat Williams met BMW motoren reed en een wagen als een mantaquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:31 schreef Beach het volgende:
Zelden zo in spanning gezeten voor een seizoensstart.
Zeker. Maar was destijds denk ik toch te jong.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tuero was een prima coureur.
Dat is een beetje voor mijn tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hier ook zo.. Denk dat het zo'n 10/12 jaar teruggaat, naar de tijd dat Williams met BMW motoren reed en een wagen als een manta
waar heb je dit vandaanquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:38 schreef RingBewoner het volgende:
Update 23:34
Giedo is op weg naar het motorhome van Sauber.
F1today.nlquote:
ook niet met die zwitsal rotzooi?quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan er 2 x zoveel wc rollen doorheen bij Sauber dit weekeinde. Al dat zweet tussen de bilnaad, al die aandacht... dat kunnen die Zwitsertjes niet aan.
Nouja, hij heeft maar een jaartje gereden maar deed weinig gekke dingen. Geen geweldenaar maar gewoon 'oke'quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:39 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Zeker. Maar was destijds denk ik toch te jong.
En moet ook eerlijk bekennen dat ik toen 7 jaar oud was en ook niet alles zo scherp onthouden heb.
Emiel Ratelband is er nuquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het ze toch te heet onder de voeten worden?
Is-ie gewapend?quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:27 schreef DenS het volgende:
23:22 Giedo is op het circuit
Gideo van der Garde heeft toegang tot de paddock en is inmiddels op het circuit.
Hoe kom jij er bij dat ie er wel eentje heeft?quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:44 schreef RingBewoner het volgende:
Even voor mijn info trouwens, overal lees ik dat VdG geen superlicentie zou hebben, hoe komen ze daarbij?
dat blijft vreemd. Bij de eerste rechtszaak deze week wordt gemeld dat hij een SL heeft laten zien aan de rechters. Bij het hoger beroep wordt er gezegd dat hij er geen één heeft.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:44 schreef RingBewoner het volgende:
Even voor mijn info trouwens, overal lees ik dat VdG geen superlicentie zou hebben, hoe komen ze daarbij?
quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat ie er wel eentje heeft?
quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:46 schreef WEST het volgende:
[..]
dat blijft vreemd. Bij de eerste rechtszaak deze week wordt gemeld dat hij een SL heeft laten zien aan de rechters. Bij het hoger beroep wordt er gezegd dat hij er geen één heeft.
is in de eerste rechtszaak bewijs getoond aan de rechter.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat ie er wel eentje heeft?
Omdat die jaarlijks verlengd moet worden en dat voor dit jaar nog niet gebeurd is. Hij heeft er een van vorig jaar en voldoet aan de eisen van dit jaar.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:44 schreef RingBewoner het volgende:
Even voor mijn info trouwens, overal lees ik dat VdG geen superlicentie zou hebben, hoe komen ze daarbij?
Dat was dus voordat Sauber aan de board doorgaf dat zijn contract beëindigd is.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:47 schreef WEST het volgende:
[..]
is in de eerste rechtszaak bewijs getoond aan de rechter.
quote:As previously noted, one of the steps is that the Contracts Recognition Board has to approve legal aspects of a driver's deal with a team. Monisha Kaltenborn wrote to the CRB last week to claim that the contract had been terminated, but despite the court rulings it seems that Sauber has not written to the CRB to reactivate the contract. That puts a stop to any attempt to fast track a licence through.
Plotseling of iets geprobeerd?quote:
Naar die kuttekop van Sauber zeker?quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Giedo : Hé schat, kom je zo hierheen, drinken we een bier...eeeh colatje.
twitter:thebuxtonblog twitterde op donderdag 12-03-2015 om 23:50:40 Day hasn't started well for van der Garde. Stranded outside the paddock. His pass won't operate the swipe gates. reageer retweet
nu nog via sport1go..., als je tv abbo heb.quote:
Gewoon net als Lewis Hamilton doen..quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:56 schreef alwaysonhold het volgende:
Oeps @F1PaddockPass: Oh dear. Poor old Van der Garde can't get into the Paddock. It seems his FOM pass won't activate the swipes. Cue frantic phone calls... #F1
-quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Gewoon net als Lewis Hamilton doen..
Smartcard eruit en erin gedaan. Toen nog niks en zo opeens springt het beeld.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Plotseling of iets geprobeerd?
19:48quote:
Nou mooi dat je nu beeld hebt. Geniet ervan zo dadelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:59 schreef WEST het volgende:
[..]
Smartcard eruit en erin gedaan. Toen nog niks en zo opeens springt het beeld.
je betaald na rato dus als ik om 13:00 opzeg dan betaal je 1 euro ofzo.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:55 schreef D. het volgende:
Je hebt nog 5 minuten om 'm weer op te zeggen trouwens
Alleen ga ik nog ff plat of blijf ik wakkerquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nou mooi dat je nu beeld hebt. Geniet ervan zo dadelijk.
Ow, da's nog te overzienquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:00 schreef WEST het volgende:
[..]
je betaald na rato dus als ik om 13:00 opzeg dan betaal je 1 euro ofzo.
Ik zou na al deze spanning wakker blijven.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:01 schreef WEST het volgende:
[..]
Alleen ga ik nog ff plat of blijf ik wakker
ik twijfel.
tenminste dat is de ervaring die ik eerder had.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:02 schreef D. het volgende:
[..]
Ow, da's nog te overzien
Anyway, nu net mijn bestelling gedaan
twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:02:24 Da steht er. Guido van der Garde am Eingang zum Fahrerlager. Er will fahren, kommt aber bisher nicht rein. #ausgp http://t.co/SISA34yXRU reageer retweet
Maar net was hij nog binnen? Management staat wel buiten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:09 schreef zoem het volgende:twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:02:24 Da steht er. Guido van der Garde am Eingang zum Fahrerlager. Er will fahren, kommt aber bisher nicht rein. #ausgp http://t.co/SISA34yXRU reageer retweet
Lijkt mij nu echt meesterlijk als 1 van de coureurs, zoals Hamilton, Button of Perez hem naar binnen meeneemt. Als dat al mag. Volgens Lewis gaat dat dus wel makkelijker dan ik ooit dacht.quote:
Sorry, ik deed een edit.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Lijkt mij nu echt meesterlijk als 1 van de coureurs, zoals Hamilton, Button of Perez hem naar binnen meenemen. Als dat al mag. Volgens Lewis gaat dat dus wel makkelijker dan ik ooit dacht.
ik kan nu alleen niet opzeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:07 schreef tralalala het volgende:
Goed dat jullie het zeggen, gelijk even opgezegd.
moeten we dat weten?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Edit: Jammer, hij is al binnen
Edit 2 : Ja ik ook !
Kon bij mij pas een dag later via Mijn Ziggo.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:13 schreef WEST het volgende:
[..]
ik kan nu alleen niet opzeggen.
zal later vandaag eens kijken.
Was een reactie op RingBewoner : Sorry, ik deed een edit !quote:
oke kijk ik zaterdag(morgen) even.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:15 schreef tralalala het volgende:
[..]
Kon bij mij pas een dag later via Mijn Ziggo.
twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:15:02 10.10 Uhr Ortszeit. Van der Garde mit neuem Pass doch im Fahrerlager. Besucht erst Motorhome, dann Garage. Verrückt. http://t.co/9iPtNJXlpb reageer retweet
Had daar stiekem ook wel op gehoopt bij Sport1.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:13 schreef tralalala het volgende:
Ik had wel live-beelden willen zien eigenlijk
oke dacht alquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Was een reactie op RingBewoner : Sorry, ik deed een edit !
Zou me niet verbazen Perez heeft zich relatief fel uitgesproken tegen deze gang van zaken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:16 schreef Max23 het volgende:
Op Twitter werd gezegd dat Sergio Perez en guest pass van Force India ging regelen voor Giedo. Zal die daarmee naar binnen zijn gekomen?
twitter:grandprixradio twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:09:52 Hi Monica, I'm here!Where is the seat fitting?#Sauber Van der Garde #F1 http://t.co/Sm4STLVsil reageer retweet
twitter:grandprixradio twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:15:26 Giedo can call Monisha Monica. reageer retweet
twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:16:40 Van der Garde jetzt in der Garage. Kurz darauf kommen sämtliche Mechaniker heraus. Schwer zu sagen, ob das zusammenhängt. reageer retweet
Ik zit volle bak te genieten!!quote:
Slap gelul. Het zal hetzelfde pussyfooting als vorig jaar zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorig jaar waren ze nogal conservatief met het draaien van de toeren. Als je de motor iets efficiënter maakt, wat ze gedaan hebben, kun je meer toeren draaien zonder de regels te breken. Ergo, ze draaien dit jaar met meer toeren en hierdoor is er meer lawaai dan vorig jaar.
Goeiequote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:20 schreef hmmmz het volgende:
Als Sauber toch gaat rijden moet ik mijn f1 manager nog wel even aanpassen.
twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:20:13 Van der Garde ist in der Garage. Die Mechaniker machen jetzt Frühstückspause. Was für eine absurde Nummer. #ausgp http://t.co/3md1zaUXYE reageer retweet
Op het moment dat het hoogtepunt al voorbij is?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:21 schreef twiFight het volgende:
Hoe lang denken jullie voordat Sport1 een Giedo soap wil opstarten?
Ik blijf wakker, dit wil ik meemaken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:20 schreef Meike26 het volgende:
De 2 meest besproken F1 rijders dit moment, beide uit het kleine koude Nederlandje..
Ik ben trots... ik ga slapen.
Als Giedo slim is schrijft hij een boek.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:21 schreef twiFight het volgende:
Hoe lang denken jullie voordat Sport1 een Giedo soap wil opstarten?
.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef glasshole het volgende:
Giedo zit nu te schijten, staat het al op twitter?
Ja daar moeten we zeker trots op zijn. Ook voor Giedo.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:20 schreef Meike26 het volgende:
De 2 meest besproken F1 rijders dit moment, beide uit het kleine koude Nederlandje..
Ik ben trots... ik ga slapen.
Aan de banden zal het niet liggen. Die waren vorig jaar nogal conservatief, dus dit jaar moeten ze het ook wel aankunnen, ondanks dat de auto's anderhalf tot twee seconden per ronde sneller gaanquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Slap gelul. Het zal hetzelfde pussyfooting als vorig jaar zijn.
En aan meer toeren hebben ze niks want die flutbandjes ploffen als je boven de 12k toeren gaat.
"Giedo, the Sauber year(s)". Kan nog wat worden!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als Giedo slim is schrijft hij een boek.
Giedo heeft net doorgetrokken, ik sta nu ook in de box van Sauber.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
.
Ga lekker zeiken bij COS in UTO.
Nee hoor, de FIA heeft gewoon weer aan Pirelli gevraagd of ze weer lekker hard kunnen slijten. Net als in 2012.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aan de banden zal het niet liggen. Die waren vorig jaar nogal conservatief, dus dit jaar moeten ze het ook wel aankunnen, ondanks dat de auto's anderhalf tot twee seconden per ronde sneller gaan
Anders val ik in slaap bij het pakket bezorgen. Komt er wel weer een stoeltje vrij bij PostNL.. ik zie een cirkel.. Nu ik nog een super licentie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:21 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik blijf wakker, dit wil ik meemaken.
Mark my words. Heb eerder volgens mij ook al gehint op een verfilming maar dat is misschien een beetje te hoog gegrepen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:23 schreef twiFight het volgende:
[..]
"Giedo, the Sauber year(s)". Kan nog wat worden!
Had ik toch gelijkquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:23 schreef zoem het volgende:
Update : 00:19
Het lijkt erop dat Sergio Perez onze landgenoot heeft geholpen. Door een gasten pasje van Force India zou Giedo de paddock in hebben kunnen lopen.
Haha, als het waar is is dat een echte bazenactie!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:23 schreef zoem het volgende:
Update : 00:19
Het lijkt erop dat Sergio Perez onze landgenoot heeft geholpen. Door een gasten pasje van Force India zou Giedo de paddock in hebben kunnen lopen.
Hoe kan je Perez niet waarderen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:24 schreef twiFight het volgende:
Ik heb Perez nooit gemogen, maar als dit klopt dan krijgt hij van mij dikke bonuspunten!
quote:
Ik word helemaal gek hier .twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:20:13 Van der Garde ist in der Garage. Die Mechaniker machen jetzt Frühstückspause. Was für eine absurde Nummer. #ausgp http://t.co/3md1zaUXYE reageer retweet
Gevoelskwestie. Vond 'm al nooit bijzonder en heb me zijn jaar bij McLaren af en toe best zitten ergeren aan hem. Ik weet dat het geen slechte coureur is en hij heeft best prima dingen laten zien, maar dat gevoel gaat bij mij niet meer weg.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hoe kan je Perez niet waarderen?
Ik lig in mijn bed met de wekker om 2.20 naar slapen doe ik nog niet.quote:
Kan gebeuren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Gevoelskwestie. Vond 'm al nooit bijzonder en heb me zijn jaar bij McLaren af en toe best zitten ergeren aan hem. Ik weet dat het geen slechte coureur is en hij heeft best prima dingen laten zien, maar dat gevoel gaat bij mij niet meer weg.
twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:27:00 Van der Garde in der #Sauber-Garage. Schon im Rennanzug. Er meint es ernst und will hier fahren. #ausgp http://t.co/lRwu78IBHp reageer retweet
Gachot die bij Jordan ooit vervangen werd door ene Schumacher sponsort nu een van de reïncarnaties van dat team.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:27 schreef RingBewoner het volgende:
Goed nieuws voor FI hier:
http://www.gpupdate.net/n(...)rce-india-sponsoren/
Hij heeft gewoon een overal aan zo te zien.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:28 schreef zoem het volgende:twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:27:00 Van der Garde in der #Sauber-Garage. Schon im Rennanzug. Er meint es ernst und will hier fahren. #ausgp http://t.co/lRwu78IBHp reageer retweet
twitter:LindaF1nl twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:25:48 Breaking News: @GvanderGarde is as we speak een stoeltje aan het schuimen!!!!!! reageer retweet
Geen Ericsson, wel Nasr. Wel logische (geld)keuze.twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:28:58 Der Wagen wäre übrigens der von Marcus Ericsson. Nasr ist auf der anderen Seite der Garage. reageer retweet
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:29 schreef DenS het volgende:twitter:LindaF1nl twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:25:48 Breaking News: @GvanderGarde is as we speak een stoeltje aan het schuimen!!!!!! reageer retweet
Goed nieuws dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:30 schreef zoem het volgende:twitter:reussierer twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:28:58 Der Wagen wäre übrigens der von Marcus Ericsson. Nasr ist auf der anderen Seite der Garage. reageer retweet
Omdat 'ie als een idioot rijdt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hoe kan je Perez niet waarderen?
Niet voor Ericsson. Misschien is het terecht dat hij moet ruimen, maar voor zo'n knul is het net zo sneu als voor Giedo toen die hoorde dat hij niet zou rijden. Hij heeft zelf ter ere ende getrouw een contract getekend en krijgt nu wellicht zijn stoeltje door de neus geboord, exit clausule of niet.quote:
Sorry, ik ben dan toch te chauvinistisch om dit erg te vinden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:32 schreef twiFight het volgende:
[..]
Niet voor Ericsson. Misschien is het terecht dat hij moet ruimen, maar voor zo'n knul is het net zo sneu als voor Giedo toen die hoorde dat hij niet zou rijden. Hij heeft zelf ter ere ende getrouw een contract getekend en krijgt nu wellicht zijn stoeltje door de neus geboord, exit clausule of niet.
En die Ericsson kan er ook niet veel van, zal mij een reet roestenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:32 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Sorry, ik ben dan toch te chauvinistisch om dit erg te vinden.
twitter:adamcooperF1 twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:33:56 Back in court for the latest episode - it's just starting reageer retweet
Goeie vraag. Wij weten het nog niet, omdat de ontwikkelingen elkaar zo snel opvolgen en nog niet duidelijk is wat de situatie precies is.quote:
heb liever Perez dan Malledadoquote:
Meest praktische optie om dadelijk zodra alles duidelijk bekend is de juiste er inzetten en dan gewoon laten meetellen als je Ericcson had?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goeie vraag. Wij weten het nog niet, omdat de ontwikkelingen elkaar zo snel opvolgen en nog niet duidelijk is wat de situatie precies is.
twitter:adamcooperF1 twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:35:46 '@GvanderGarde lawyer says @SauberF1Team confirmed last night that it terminated contract lawfully and won't tell CRB otherwise... reageer retweet
Vorig jaar reed Ericsson ook steeds als laatste. Kan misschien wel wat geld hebben maar geen talent en daarin schat ik vdG toch hoger in.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:32 schreef twiFight het volgende:
[..]
Niet voor Ericsson. Misschien is het terecht dat hij moet ruimen, maar voor zo'n knul is het net zo sneu als voor Giedo toen die hoorde dat hij niet zou rijden. Hij heeft zelf ter ere ende getrouw een contract getekend en krijgt nu wellicht zijn stoeltje door de neus geboord, exit clausule of niet.
Meer geluk dan wijsheid, hij is nooit meer een schim geweest van dat niveau.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:36 schreef Beach het volgende:
Maldonado heeft een race gewonnen, Perez niet.
twitter:tgruener twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 00:36:53 #F1 Van der Garde right now is doing his seat fitting behind the closed garage door using Ericssons car. #AMuS http://t.co/fHYUih8dcQ reageer retweet
Plus.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:33 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het wel sneu voor Ericsson, maar dat neem ik uiteraard Sauber kwalijk, niet Giedo.
Ik snap er geen kut meer van.quote:
En een nieuwe rechtszaak?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:41 schreef Kanjer het volgende:
Kan het geen bezigheids therapietje zijn voor van der Garde?
Meewerken tijdens de rechtzaak, zodat de rechter geen beslag gaat leggen oid, daarna vdg er weer uitschoppen?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goeie vraag. Wij weten het nog niet, omdat de ontwikkelingen elkaar zo snel opvolgen en nog niet duidelijk is wat de situatie precies is.
Een voorlopige superlicentie kan in principe vrij snel geregeld worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:42 schreef sasquatsch het volgende:
Lijkt er niet op dat Giedo de race gast rijden, omdat de super licence niet op tijd geregeld kan worden. Dus waarschijnlijk alleen de training en vanaf Maleisië de races.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |