Naja, hij zit ook in de 500X en lijkt heel erg op die van de 500, dus vandaarquote:Op woensdag 11 maart 2015 18:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Aan dat stuur is niks Fiat, dat is op en top Amerikaans, wat er achter zit zeg ik maar niks over
Tuurlijk realiseer ik me dat dat extra kost. Heb zelf meerdere keren een 4 wiel aangedreven auto gehad Maar de 1.6 diesel zou ook al sterk genoeg zijn voor zo een systeem, dus daar hadden ze wat mee kunnen besparen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Even hier op in haken, moet je wel even realiseren wat voor techniek er bij komt kijken voor een 4x4, en electronica en voor extra mogelijkheden en ja dat kost geld. En ja hij wordt 'gewoon' goed verkocht kan ik je verklappen
De 500X is een JEEP , het stuur is trouwens van Dodge, die onder andere op de SRT hellcat wordt gemonteerdquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Naja, hij zit ook in de 500X en lijkt heel erg op die van de 500, dus vandaar
Had volgens mij te maken met de bak, de low wordt nu elektronisch geregeld door de 1 vast te zetten, dit kan alleen door een automaat te gebruiken. En tja, die is nu alleen leverbaar op de 2.0 Mjet, maar die werkt niet samen met de 1.6 ivm de 9 traps automaat, dan draait de motor onder zijn toeren . Daarom alleen met de 2.0quote:[..]
Tuurlijk realiseer ik me dat dat extra kost. Heb zelf meerdere keren een 4 wiel aangedreven auto gehad Maar de 1.6 diesel zou ook al sterk genoeg zijn voor zo een systeem, dus daar hadden ze wat mee kunnen besparen.
Ok, bedankt voor de uitleg! Heb wel de 2.0 gereden in de 500X, wel apart met de kruipfunctie inderdaad.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De 500X is een JEEP , het stuur is trouwens van Dodge, die onder andere op de SRT hellcat wordt gemonteerd
[..]
Had volgens mij te maken met de bak, de low wordt nu elektronisch geregeld door de 1 vast te zetten, dit kan alleen door een automaat te gebruiken. En tja, die is nu alleen leverbaar op de 2.0 Mjet, maar die werkt niet samen met de 1.6 ivm de 9 traps automaat, dan draait de motor onder zijn toeren . Daarom alleen met de 2.0
Geen probleem, nu nog een cross-platforn review want dit segment verkoopt goed met of de 500x, renegade, Mokka, Capteurquote:Op woensdag 11 maart 2015 20:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor de uitleg! Heb wel de 2.0 gereden in de 500X, wel apart met de kruipfunctie inderdaad.
Dat klopt! Het filmpje wordt ook erg goed bekeken. We hebben een korte video van de 500X kunnen maken. We waren bij de intro maar hadden maar een uurtje ofzo, dus kon niet zo uitgebreid als de Renegade. De Captur hebben we in 2013 al getest.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Geen probleem, nu nog een cross-platforn review want dit segment verkoopt goed met of de 500x, renegade, Mokka, Capteur
In Nederland? Waarom heb ik jullie niet gezien?quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat klopt! Het filmpje wordt ook erg goed bekeken. We hebben een korte video van de 500X kunnen maken. We waren bij de intro maar hadden maar een uurtje ofzo, dus kon niet zo uitgebreid als de Renegade. De Captur hebben we in 2013 al getest.
Haha inderdaad. We reden in Amsterdam! Maar je gaat 'm nog wel genoeg tegenkomen hoorquote:Op woensdag 11 maart 2015 21:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
In Nederland? Waarom heb ik jullie niet gezien?
O pers intro
Ik werk dagelijks met die auto's, dus ja ik kom ze genoeg tegenquote:Op woensdag 11 maart 2015 21:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha inderdaad. We reden in Amsterdam! Maar je gaat 'm nog wel genoeg tegenkomen hoor
Ooooh had dat dan gezegdquote:Op woensdag 11 maart 2015 22:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik werk dagelijks met die auto's, dus ja ik kom ze genoeg tegen
Dacht dat je een enorme Fiat fan wasquote:Op woensdag 11 maart 2015 22:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Hoe wist ik dat dan anders van die motoren
De Renegade is wel weer de eerste na een tijd die wij hebben gereden. Daarvoor de Patriot, maar dat is alweer 6 jaar terug ofzo. De Renegade zit goed in elkaar! Zoals we in de video zeggen op sommige plekken wat hard plastic, maar past ook wel weer bij deze auto.quote:Op donderdag 12 maart 2015 00:02 schreef DieselTank het volgende:
Ik dacht dat de jeeps van nu kwalitatief niet zo goed waren... Of heb ik dat mis?
Verder zou ik hem niet kopen, ik zou eerder gaan voor zon dikke mazda of toyota landcruiser... (Alhoewel die wel stervensduur is)
En de Voyager en de Fiat Freemont. Maar dat is het ook wel zo een beetje. De Fiat 500 reeks (L en X) kun je echt niet verwarren met een ander merk. Hetzelfde met Jeep, ok, ze delen onderstellen maar verder ziet het er echt nog wel heel eigen uit.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:58 schreef Pandaplint het volgende:
De Fiat groep is enorm aan het prutsen. Met de brandidentity van de verschillende merken wordt geen rekening meer gehouden lijkt het. Op een Chrysler 300C wordt een andere neus gezet en hij moet doorgaan voor een Lancia.
En zo gaat het dus ook met Dodge en Jeep.
Een waardeloze ontwikkeling.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dacht dat je een enorme Fiat fan was
Dankjewel! Onze video's worden al steeds langer wat we eigenlijk niet willen. Dus we beperken ons tot de versie die wij rijden (wij weten niet hoe de benzine rijdt als we alleen de diesel hebben gereden). En wat er allemaal leverbaar is kun je dus op hun site vinden. Wij willen juist niet gewoon alleen de specs noemen en wat er leverbaar is in de video, maar beperken ons dus tot de dingen die je niet op Jeep.nl kunt vinden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:12 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik vind jullie initiatief wel leuk maar ik mis aanvullende informatie over de aandrijflijn.
Welke motoren/versnellingsbakken/tussenbakken zijn verkrijgbaar.
Als fan van jeep vind ik de nieuwe modellen niet mooi, sinds fiat Chrysler heeft overgenomen zie je dat jeep z'n imago aan het veranderen is.
Dat zal misschien goed zijn voor de verkoopcijfers in Europa maar ik vind het maar niks.
Het interieur is wel verbeterd vind ik maar het blijft natuurlijk smaak gebonden.
Bijna ieder Amerikaans merk die heeft geprobeerd om auto's te fabriceren voor de Europese markt heeft gefaald.
Dat zal met jeep ook gebeuren ben ik bang voor.
Ik rij zelf met een jeep grand Cherokee v8, brandstof is LPG en qua brandstofkosten is hij goedkoper dan een Ford Fiesta op benzine, de wegenbelasting helaas nietquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dankjewel! Onze video's worden al steeds langer wat we eigenlijk niet willen. Dus we beperken ons tot de versie die wij rijden (wij weten niet hoe de benzine rijdt als we alleen de diesel hebben gereden). En wat er allemaal leverbaar is kun je dus op hun site vinden. Wij willen juist niet gewoon alleen de specs noemen en wat er leverbaar is in de video, maar beperken ons dus tot de dingen die je niet op Jeep.nl kunt vinden.
Het blijft zeker smaak! Maar de Renegade is al best een succes, in Amsterdam zie je 'm al behoorlijk vaak rijden. En om eerlijk te zijn is dit natuurlijk niet echt een Amerikaan, alleen zijn naam nog. Hij wordt zelfs in Italië gebouwd. Juist de echt Amerikaanse auto's lopen hier niet goed, omdat ze daar iets minder met zuinigheid doen (brandstof is daar een stuk betaalbaarder) en ze hebben wat ruimere straten dan de oude steden in Europa. Met als gevolg dat de auto's gewoon te groot zijn voor ons. Maar ook daar zien ze in dat ze zuinigere auto's moeten gaan maken en komen de kleine auto's daar inmiddels ook. Zo wordt de Fiat 500 en de MINI daar ook verkocht.
Zeer oude techniek in Holland bedacht in waarschijnlijk 1902 na christus.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Even hier op in haken, moet je wel even realiseren wat voor techniek er bij komt kijken voor een 4x4, en electronica en voor extra mogelijkheden en ja dat kost geld. En ja hij wordt 'gewoon' goed verkocht kan ik je verklappen
Haha nice! Ja op LPG is het nog wel te doen, maar zonder G3 is de wegenbelasting inderdaad wel wat prijzig. Aanschaf van een nieuwe is zo hoog door de Co2 tax, komt gewoon zoveel bij als het een auto is met veel uitstoot. En dat zie je aan de prijs, gewoon 80.000 euro aan BPM en btw, belachelijk eigenlijk! En inderdaad is het met een grote auto wel goed te doen hoor (rijd zelf overal met een verlengde Sprinter), maar niet voor iedereen natuurlijk. Parkeren in Amsterdam is toch ook wat minder met een grote auto ipv een Altoquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik rij zelf met een jeep grand Cherokee v8, brandstof is LPG en qua brandstofkosten is hij goedkoper dan een Ford Fiesta op benzine, de wegenbelasting helaas niet
Is goed te doen qua afmetingen en ik heb zitten kijken naar een nieuwe met de 5.7l hemi v8.
Kost 55.000 euro maar dan komt de BPM en btw erbij, het eindbedrag is dan rond de 135.000 euro.
Dat zal wel de reden zijn dat je ze weinig ziet in Nederland
In het buitenland rijden ze volop
Klopt! Leuk feitjequote:Op donderdag 12 maart 2015 15:35 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Zeer oude techniek in Holland bedacht in waarschijnlijk 1902 na christus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spyker_60HP
Mooi, dat is niet repenstatief voor de huidige 4x4 techniekquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:35 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Zeer oude techniek in Holland bedacht in waarschijnlijk 1902 na christus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spyker_60HP
Zolang je boordcomputer niet op Windows loopt is het te overzienquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Mooi, dat is niet repenstatief voor de huidige 4x4 techniek
Saillant detail, Fiat gebruikt voor de bluetooth-systemen Windowsquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:23 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Zolang je boordcomputer niet op Windows loopt is het te overzien
En ja je mag hopen dat na 113 jaar de techniek wat modernisering heeft doorgaan.
Ooh, dacht dat het precies hetzelfde systeem is in de huidige auto's?quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Mooi, dat is niet repenstatief voor de huidige 4x4 techniek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |