LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 15:13 |
Eigenwijs leuk: Jeep Renegade (video + volledig artikel + fotogalerij) Als ik aan het merk Jeep denk dan denk ik aan avontuur, woestenij én mannen met baarden. Niet zozeer aan hippe voertuigen met modebewuste looks. En laten dat nu precies de elementen zijn waar de splinternieuwe benjamin van het Amerikaanse merk mee scoort! Onze quest in deze rijtest: druist de Jeep Renegade volledig in tegen de kernwaarden van het merk, of schuilt er meer achter het vriendelijke uiterlijk? Was het love at first drive? Ja! De Jeep Renegade is voor ons allebei een zeer aangename verrassing. We vinden het een erg leuk en aansprekend model dat het straatbeeld opfleurt. Bovendien geeft de auto je het gevoel met een grotere terreinwagen op pad te zijn, wat de Renegade een geheel eigen karakter geeft. Tel daar de fijne rijeigenschappen en goede aandrijflijn bij op en je kunt niet anders concluderen dan dat Jeep met de Renegade een topper van een crossover in het gamma heeft. En wat vind jij er van? Laat het ons weten We love • Looks! • Zeer fijne aandrijflijn We hate • Uitzicht (A en D-stijl geven grote dode hoeken) Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Niet alleen zijn we gek op auto’s en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video’s te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera’s van duizenden euro’s, we houden het simpel en toegankelijk. Wouter & Laurens Honselaar [ Bericht 7% gewijzigd door Anne op 12-03-2015 10:51:31 ] | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 15:18 |
Als je zo'n review schrijft, mag je dan een paar weken die auto lenen? [ Bericht 78% gewijzigd door blup op 11-03-2015 17:28:46 ] | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 15:19 |
Nou we plaatsen al een paar weken reviews dus dat had je best kunnen ruiken Weken helaas niet, de 'normale' auto's zoals deze vaak van 2 tot 7 dagen. De exclusievere 1 of 2 dagen. | |
Pandaplint | woensdag 11 maart 2015 @ 15:20 |
Zo,dit is zo ongeveer de meest oppervlakkige review ooit. | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 15:23 |
Alsof ik alles ga zitten volgen wat je post Maar wel chill zo'n auto'tje. Hoef je dan alleen zo'n matige gesponsorde review te schrijven? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 15:23 |
Kun je ook argumenten daarvoor geven? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 15:24 |
Wij worden niet gesponsord helaas. De reviews zijn onze eigen mening. | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 15:28 |
1. Mening 2. Mening....... | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 15:33 |
Sorry? Nogmaals, wij zetten in de video en het artikel onze eigen bevindingen. Dat ze positief zijn betekent niet dat we gesponsord worden.. Uiterlijk is natuurlijk iets heel persoonlijks, wij vinden 'm erg leuk maar houden nou eenmaal van dit soort hoekige wagens. We hebben ook negatieve reviews gemaakt, zoek ze maar op de site | |
RingBewoner | woensdag 11 maart 2015 @ 15:37 |
Ik vind het best een lelijke auto. Kan niet precies uitleggen waarom maar dat vind ik gewoon. Vind het stuur met alle knoppen veel te druk. Het grapje over de poep/moddervlek vind ik ook niet echt leuk en dan spreken jullie "zeven" ook nog eens uit als "zeuven". | |
eXplorer1 | woensdag 11 maart 2015 @ 15:42 |
hmm, ik weet niet wat ik ervan moet denken, mijn mening is dat hij oogt als een hot hatch die wat hoger op zijn poten staat, iets wat ik niet verwacht bij Jeep. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 15:44 |
Dat mag jij vinden natuurlijk! Stuur werkt wel goed verder, is ook gewoon een Fiat stuurtje Tja, uitspraak ligt er aan waar je vandaan komt, sorry dat je daar over valt. Ik zou onze video's maar niet meer kijken | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 15:45 |
Nou dan heb je de Fiat 500X nog niet gezien? Dat is meer en hatch hoger op z'n pootjes. Deelt overigens wel het onderstel met de Jeep. Van binnen is deze een stuk ruimer dan de 500X. | |
RingBewoner | woensdag 11 maart 2015 @ 15:49 |
Ik vind het stuur gewoon te druk, niet mijn ding. Dat 'ie goed werkt lijkt mij niet meer dan logisch. Maar de auto heeft voor mij gewoon geen aantrekkingskracht en dan helpt een druk stuur niet mee. Denk het niet of schrijf jij soms ook 'zeuven'? En daar val ik niet over maar ik dacht dat we feedback mochten geven hier. | |
RingBewoner | woensdag 11 maart 2015 @ 15:50 |
Misschien is dit het wel. Het heeft de naam Jeep maar dan kom je aan met (naar mijn mening) zeer zwakke motoren met voorwielaandrijving en weinig bodemspelling. Ik snap wel dat bij Jeep de kassa moet rinkelen maar deze auto is de titel Jeep wat mij betreft niet waard. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 15:52 |
Wij schrijven inderdaad zeuven! Net als dat de mensen in Twente ook precies zo schrijven als ze praten, dat hoort nou eenmaal bij dialecten en accenten. Jeep en Fiat werken nu samen inderdaad. Kleinere auto's verkopen beter in Europa en die zijn dus ook nodig. De zeer zwakke motor klopt niet, een diesel met 120pk maakt van de Jeep een aardig vlotte wagen. Nee, het is geen V8, maar de Renegade is maar een kleine wagen. | |
RingBewoner | woensdag 11 maart 2015 @ 15:57 |
Ik snap dat jullie dit moeten verdedigen want anders krijg je geen auto meer mee maar nogmaals. Deze Jeep mist iets, het is geen Jeep meer voor mij. Dat is een Jeep, dat daar in Europa geen vraag naar is begrijp ik allemaal wel. Ik vind de Renegade een auto "omdat het moet". Als ik in de markt zou zijn voor een goede 20-25k dan zou ik deze niet kopen. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 16:00 |
Nou we moeten niks hoor Die auto's krijgen we sowieso wel mee. Tja, elk merk moet zich aanpassen aan de markt natuurlijk. BMW maakt inmiddels een voorwiel aangedreven auto, Mercedes bussen met Renault motoren, etc. | |
RingBewoner | woensdag 11 maart 2015 @ 16:03 |
Dit is wel een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk. Maar het maakt allemaal niet veel uit. Het filmpje is leuk en informatief, dat meen ik oprecht. De auto doet mij gewoon niks, niet mooi en wat mij betreft niet iets wat Jeep zou moeten maken. Als je er een Fiat, Skoda of Opel-logo opplakt geloof ik het ook. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 16:06 |
Nou nee vind ik niet. Elk merk moet zich aanpassen, tijden veranderen. Jeep moet kleinere auto's maken, ook om hun gemiddelde CO2 uitstoot te verlagen (kijk naar de Aston Martin Cygnet). Maar sommige auto's verliezen inderdaad wel wat identiteit, maar juist de Jeep Renegade heeft veel details van oudere Jeeps in zich, waardoor het en opvallende verschijning is geworden. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de 4x4 versie vrij prijzig is, want dat is natuurlijk het leukste met zo een wagen. Maar dat mag natuurlijk, niet elke auto hoeft je wat te doen Vind zelf juist de Jeep in je plaatje (de Compass meen ik?) juist weer niet echt mooi, zeker de achterkant. | |
Mano_ | woensdag 11 maart 2015 @ 17:13 |
Misschien heb ik het gemist, maar hebben jullie nou met 4x4 of FWD gereden? Als het een 4x4 was mis ik eigenlijk wel een stukje modder in het filmpje. Goed, 95% van de kopers zal hooguit een berm zien, maar het is een mooi excuus om even lekker te spelen natuurlijk Leuk gedaan weer, ook niet doorzeuren over kleine dingetjes als harde plastics | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 17:26 |
Haha als het een 4x4 was hadden we die zeker wel even uitgeprobeerd! We hebben dus met de FWD gereden. De 1.6 diesel is sowieso alleen als FWD te krijgen, voor 4x4 moet je naar de 2.0 diesel (140pk). En bedankt! | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 11 maart 2015 @ 18:07 |
Aan dat stuur is niks Fiat, dat is op en top Amerikaans, wat er achter zit zeg ik maar niks over | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 11 maart 2015 @ 18:18 |
Een Compas een JEEP noemen | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 11 maart 2015 @ 18:20 |
Even hier op in haken, moet je wel even realiseren wat voor techniek er bij komt kijken voor een 4x4, en electronica en voor extra mogelijkheden en ja dat kost geld. En ja hij wordt 'gewoon' goed verkocht kan ik je verklappen | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 19:11 |
Naja, hij zit ook in de 500X en lijkt heel erg op die van de 500, dus vandaar Tuurlijk realiseer ik me dat dat extra kost. Heb zelf meerdere keren een 4 wiel aangedreven auto gehad Maar de 1.6 diesel zou ook al sterk genoeg zijn voor zo een systeem, dus daar hadden ze wat mee kunnen besparen. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 11 maart 2015 @ 19:29 |
De 500X is een JEEP , het stuur is trouwens van Dodge, die onder andere op de SRT hellcat wordt gemonteerd Had volgens mij te maken met de bak, de low wordt nu elektronisch geregeld door de 1 vast te zetten, dit kan alleen door een automaat te gebruiken. En tja, die is nu alleen leverbaar op de 2.0 Mjet, maar die werkt niet samen met de 1.6 ivm de 9 traps automaat, dan draait de motor onder zijn toeren . Daarom alleen met de 2.0 | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 20:01 |
Ok, bedankt voor de uitleg! Heb wel de 2.0 gereden in de 500X, wel apart met de kruipfunctie inderdaad. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 11 maart 2015 @ 20:49 |
Geen probleem, nu nog een cross-platforn review want dit segment verkoopt goed met of de 500x, renegade, Mokka, Capteur | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 20:52 |
Dat klopt! Het filmpje wordt ook erg goed bekeken. We hebben een korte video van de 500X kunnen maken. We waren bij de intro maar hadden maar een uurtje ofzo, dus kon niet zo uitgebreid als de Renegade. De Captur hebben we in 2013 al getest. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 11 maart 2015 @ 21:13 |
In Nederland? Waarom heb ik jullie niet gezien? O pers intro | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 21:41 |
Haha inderdaad. We reden in Amsterdam! Maar je gaat 'm nog wel genoeg tegenkomen hoor | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 11 maart 2015 @ 22:00 |
Ik werk dagelijks met die auto's, dus ja ik kom ze genoeg tegen | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 22:33 |
Ooooh had dat dan gezegd | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 11 maart 2015 @ 22:57 |
Hoe wist ik dat dan anders van die motoren | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 maart 2015 @ 23:17 |
Dacht dat je een enorme Fiat fan was | |
DieselTank | donderdag 12 maart 2015 @ 00:02 |
Ik dacht dat de jeeps van nu kwalitatief niet zo goed waren... Of heb ik dat mis? Verder zou ik hem niet kopen, ik zou eerder gaan voor zon dikke mazda of toyota landcruiser... (Alhoewel die wel stervensduur is) | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 12 maart 2015 @ 13:46 |
De Renegade is wel weer de eerste na een tijd die wij hebben gereden. Daarvoor de Patriot, maar dat is alweer 6 jaar terug ofzo. De Renegade zit goed in elkaar! Zoals we in de video zeggen op sommige plekken wat hard plastic, maar past ook wel weer bij deze auto. Een Land Cruiser (nieuwe) is niet te vergelijken nee, dat is wel een paar slagen groter en duurder, maar zijn ook zeker fijne wagens! | |
Pandaplint | donderdag 12 maart 2015 @ 13:58 |
De Fiat groep is enorm aan het prutsen. Met de brandidentity van de verschillende merken wordt geen rekening meer gehouden lijkt het. Op een Chrysler 300C wordt een andere neus gezet en hij moet doorgaan voor een Lancia. En zo gaat het dus ook met Dodge en Jeep. Een waardeloze ontwikkeling. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 12 maart 2015 @ 14:06 |
En de Voyager en de Fiat Freemont. Maar dat is het ook wel zo een beetje. De Fiat 500 reeks (L en X) kun je echt niet verwarren met een ander merk. Hetzelfde met Jeep, ok, ze delen onderstellen maar verder ziet het er echt nog wel heel eigen uit. En vergeet niet dat zonder die ontwikkelingen de hele Fiat Group er nu waarschijnlijk niet meer zou zijn. | |
vaginabeheerder | donderdag 12 maart 2015 @ 15:12 |
Ik vind jullie initiatief wel leuk maar ik mis aanvullende informatie over de aandrijflijn. Welke motoren/versnellingsbakken/tussenbakken zijn verkrijgbaar. Als fan van jeep vind ik de nieuwe modellen niet mooi, sinds fiat Chrysler heeft overgenomen zie je dat jeep z'n imago aan het veranderen is. Dat zal misschien goed zijn voor de verkoopcijfers in Europa maar ik vind het maar niks. Het interieur is wel verbeterd vind ik maar het blijft natuurlijk smaak gebonden. Bijna ieder Amerikaans merk die heeft geprobeerd om auto's te fabriceren voor de Europese markt heeft gefaald. Dat zal met jeep ook gebeuren ben ik bang voor. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 12 maart 2015 @ 15:12 |
| |
LoveAtFirstDrive | donderdag 12 maart 2015 @ 15:22 |
Dankjewel! Onze video's worden al steeds langer wat we eigenlijk niet willen. Dus we beperken ons tot de versie die wij rijden (wij weten niet hoe de benzine rijdt als we alleen de diesel hebben gereden). En wat er allemaal leverbaar is kun je dus op hun site vinden. Wij willen juist niet gewoon alleen de specs noemen en wat er leverbaar is in de video, maar beperken ons dus tot de dingen die je niet op Jeep.nl kunt vinden. Het blijft zeker smaak! Maar de Renegade is al best een succes, in Amsterdam zie je 'm al behoorlijk vaak rijden. En om eerlijk te zijn is dit natuurlijk niet echt een Amerikaan, alleen zijn naam nog. Hij wordt zelfs in Italië gebouwd. Juist de echt Amerikaanse auto's lopen hier niet goed, omdat ze daar iets minder met zuinigheid doen (brandstof is daar een stuk betaalbaarder) en ze hebben wat ruimere straten dan de oude steden in Europa. Met als gevolg dat de auto's gewoon te groot zijn voor ons. Maar ook daar zien ze in dat ze zuinigere auto's moeten gaan maken en komen de kleine auto's daar inmiddels ook. Zo wordt de Fiat 500 en de MINI daar ook verkocht. | |
vaginabeheerder | donderdag 12 maart 2015 @ 15:28 |
Ik rij zelf met een jeep grand Cherokee v8, brandstof is LPG en qua brandstofkosten is hij goedkoper dan een Ford Fiesta op benzine, de wegenbelasting helaas niet Is goed te doen qua afmetingen en ik heb zitten kijken naar een nieuwe met de 5.7l hemi v8. Kost 55.000 euro maar dan komt de BPM en btw erbij, het eindbedrag is dan rond de 135.000 euro. Dat zal wel de reden zijn dat je ze weinig ziet in Nederland In het buitenland rijden ze volop | |
Stokken_en_stenen | donderdag 12 maart 2015 @ 15:35 |
Zeer oude techniek in Holland bedacht in waarschijnlijk 1902 na christus. http://nl.wikipedia.org/wiki/Spyker_60HP | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 12 maart 2015 @ 15:55 |
Haha nice! Ja op LPG is het nog wel te doen, maar zonder G3 is de wegenbelasting inderdaad wel wat prijzig. Aanschaf van een nieuwe is zo hoog door de Co2 tax, komt gewoon zoveel bij als het een auto is met veel uitstoot. En dat zie je aan de prijs, gewoon 80.000 euro aan BPM en btw, belachelijk eigenlijk! En inderdaad is het met een grote auto wel goed te doen hoor (rijd zelf overal met een verlengde Sprinter), maar niet voor iedereen natuurlijk. Parkeren in Amsterdam is toch ook wat minder met een grote auto ipv een Alto Klopt! Leuk feitje | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 12 maart 2015 @ 18:13 |
Mooi, dat is niet repenstatief voor de huidige 4x4 techniek | |
Stokken_en_stenen | donderdag 12 maart 2015 @ 18:23 |
Zolang je boordcomputer niet op Windows loopt is het te overzien En ja je mag hopen dat na 113 jaar de techniek wat modernisering heeft doorgaan. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 12 maart 2015 @ 18:55 |
Saillant detail, Fiat gebruikt voor de bluetooth-systemen Windows | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 12 maart 2015 @ 20:23 |
Ooh, dacht dat het precies hetzelfde systeem is in de huidige auto's? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 12 maart 2015 @ 20:41 |
Electronisch gestuurd en beveiligd. Ok er zit nog steeds een diff en een ptu maar vol met electronica | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 12 maart 2015 @ 20:41 |
Uiteraard, was een grapje he |