abonnement Unibet Coolblue
pi_150531107
Eigenwijs leuk: Jeep Renegade (video + volledig artikel + fotogalerij)



Als ik aan het merk Jeep denk dan denk ik aan avontuur, woestenij én mannen met baarden. Niet zozeer aan hippe voertuigen met modebewuste looks. En laten dat nu precies de elementen zijn waar de splinternieuwe benjamin van het Amerikaanse merk mee scoort! Onze quest in deze rijtest: druist de Jeep Renegade volledig in tegen de kernwaarden van het merk, of schuilt er meer achter het vriendelijke uiterlijk?

Was het love at first drive? Ja! De Jeep Renegade is voor ons allebei een zeer aangename verrassing. We vinden het een erg leuk en aansprekend model dat het straatbeeld opfleurt. Bovendien geeft de auto je het gevoel met een grotere terreinwagen op pad te zijn, wat de Renegade een geheel eigen karakter geeft. Tel daar de fijne rijeigenschappen en goede aandrijflijn bij op en je kunt niet anders concluderen dan dat Jeep met de Renegade een topper van een crossover in het gamma heeft.

En wat vind jij er van? Laat het ons weten :)



We love
• Looks!
• Zeer fijne aandrijflijn

We hate
• Uitzicht (A en D-stijl geven grote dode hoeken)

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de fotogalerij op loveatfirstdrive.nl!

Niet alleen zijn we gek op auto’s en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video’s te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera’s van duizenden euro’s, we houden het simpel en toegankelijk.

Wouter & Laurens Honselaar

[ Bericht 7% gewijzigd door Anne op 12-03-2015 10:51:31 ]
pi_150531237
Als je zo'n review schrijft, mag je dan een paar weken die auto lenen?

[ Bericht 78% gewijzigd door blup op 11-03-2015 17:28:46 ]
pi_150531266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Kan ik toch niet ruiken.
Als je zo'n review schrijft, mag je dan een paar weken die auto lenen?
Nou we plaatsen al een paar weken reviews dus dat had je best kunnen ruiken ;)

Weken helaas niet, de 'normale' auto's zoals deze vaak van 2 tot 7 dagen. De exclusievere 1 of 2 dagen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:20:05 #4
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_150531300
Zo,dit is zo ongeveer de meest oppervlakkige review ooit.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_150531404
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nou we plaatsen al een paar weken reviews dus dat had je best kunnen ruiken ;)

Weken helaas niet, de 'normale' auto's zoals deze vaak van 2 tot 7 dagen. De exclusievere 1 of 2 dagen.
Alsof ik alles ga zitten volgen wat je post :')
Maar wel chill zo'n auto'tje. Hoef je dan alleen zo'n matige gesponsorde review te schrijven?
pi_150531407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:20 schreef Pandaplint het volgende:
Zo,dit is zo ongeveer de meest oppervlakkige review ooit.
Kun je ook argumenten daarvoor geven?
pi_150531430
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:23 schreef Leonos het volgende:

[..]

Alsof ik alles ga zitten volgen wat je post :')
Maar wel chill zo'n auto'tje. Hoef je dan alleen zo'n matige gesponsorde review te schrijven?
Wij worden niet gesponsord helaas. De reviews zijn onze eigen mening.
pi_150531584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Wij worden niet gesponsord helaas. De reviews zijn onze eigen mening.
1. Mening
2. Mening....... :?
pi_150531748
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

1. Mening
2. Mening....... :?
Sorry?
Nogmaals, wij zetten in de video en het artikel onze eigen bevindingen. Dat ze positief zijn betekent niet dat we gesponsord worden.. Uiterlijk is natuurlijk iets heel persoonlijks, wij vinden 'm erg leuk maar houden nou eenmaal van dit soort hoekige wagens. We hebben ook negatieve reviews gemaakt, zoek ze maar op de site :7
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:37:02 #10
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150531898
Ik vind het best een lelijke auto. Kan niet precies uitleggen waarom maar dat vind ik gewoon. Vind het stuur met alle knoppen veel te druk.

Het grapje over de poep/moddervlek vind ik ook niet echt leuk en dan spreken jullie "zeven" ook nog eens uit als "zeuven".
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150532082
hmm, ik weet niet wat ik ervan moet denken, mijn mening is dat hij oogt als een hot hatch die wat hoger op zijn poten staat, iets wat ik niet verwacht bij Jeep.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_150532155
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:37 schreef RingBewoner het volgende:
Ik vind het best een lelijke auto. Kan niet precies uitleggen waarom maar dat vind ik gewoon. Vind het stuur met alle knoppen veel te druk.

Het grapje over de poep/moddervlek vind ik ook niet echt leuk en dan spreken jullie "zeven" ook nog eens uit als "zeuven".
Dat mag jij vinden natuurlijk! Stuur werkt wel goed verder, is ook gewoon een Fiat stuurtje ;)
Tja, uitspraak ligt er aan waar je vandaan komt, sorry dat je daar over valt. Ik zou onze video's maar niet meer kijken :N
pi_150532193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:42 schreef eXplorer1 het volgende:
hmm, ik weet niet wat ik ervan moet denken, mijn mening is dat hij oogt als een hot hatch die wat hoger op zijn poten staat, iets wat ik niet verwacht bij Jeep.
Nou dan heb je de Fiat 500X nog niet gezien? *) Dat is meer en hatch hoger op z'n pootjes. Deelt overigens wel het onderstel met de Jeep. Van binnen is deze een stuk ruimer dan de 500X.
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:49:00 #14
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150532332
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden natuurlijk! Stuur werkt wel goed verder, is ook gewoon een Fiat stuurtje ;)
Ik vind het stuur gewoon te druk, niet mijn ding. Dat 'ie goed werkt lijkt mij niet meer dan logisch. Maar de auto heeft voor mij gewoon geen aantrekkingskracht en dan helpt een druk stuur niet mee.
quote:
Tja, uitspraak ligt er aan waar je vandaan komt, sorry dat je daar over valt. Ik zou onze video's maar niet meer kijken :N
Denk het niet of schrijf jij soms ook 'zeuven'? En daar val ik niet over maar ik dacht dat we feedback mochten geven hier.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:50:23 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150532387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nou dan heb je de Fiat 500X nog niet gezien? *) Dat is meer en hatch hoger op z'n pootjes. Deelt overigens wel het onderstel met de Jeep. Van binnen is deze een stuk ruimer dan de 500X.
Misschien is dit het wel. Het heeft de naam Jeep maar dan kom je aan met (naar mijn mening) zeer zwakke motoren met voorwielaandrijving en weinig bodemspelling. Ik snap wel dat bij Jeep de kassa moet rinkelen maar deze auto is de titel Jeep wat mij betreft niet waard.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150532468
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:49 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik vind het stuur gewoon te druk, niet mijn ding. Dat 'ie goed werkt lijkt mij niet meer dan logisch. Maar de auto heeft voor mij gewoon geen aantrekkingskracht en dan helpt een druk stuur niet mee.

[..]

Denk het niet of schrijf jij soms ook 'zeuven'? En daar val ik niet over maar ik dacht dat we feedback mochten geven hier.
Wij schrijven inderdaad zeuven! Net als dat de mensen in Twente ook precies zo schrijven als ze praten, dat hoort nou eenmaal bij dialecten en accenten.

quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:50 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Misschien is dit het wel. Het heeft de naam Jeep maar dan kom je aan met (naar mijn mening) zeer zwakke motoren met voorwielaandrijving en weinig bodemspelling. Ik snap wel dat bij Jeep de kassa moet rinkelen maar deze auto is de titel Jeep wat mij betreft niet waard.
Jeep en Fiat werken nu samen inderdaad. Kleinere auto's verkopen beter in Europa en die zijn dus ook nodig. De zeer zwakke motor klopt niet, een diesel met 120pk maakt van de Jeep een aardig vlotte wagen. Nee, het is geen V8, maar de Renegade is maar een kleine wagen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:57:11 #17
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150532630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Jeep en Fiat werken nu samen inderdaad. Kleinere auto's verkopen beter in Europa en die zijn dus ook nodig. De zeer zwakke motor klopt niet, een diesel met 120pk maakt van de Jeep een aardig vlotte wagen. Nee, het is geen V8, maar de Renegade is maar een kleine wagen.
Ik snap dat jullie dit moeten verdedigen want anders krijg je geen auto meer mee maar nogmaals. Deze Jeep mist iets, het is geen Jeep meer voor mij.


Dat is een Jeep, dat daar in Europa geen vraag naar is begrijp ik allemaal wel. Ik vind de Renegade een auto "omdat het moet". Als ik in de markt zou zijn voor een goede 20-25k dan zou ik deze niet kopen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150532741
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:57 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik snap dat jullie dit moeten verdedigen want anders krijg je geen auto meer mee maar nogmaals. Deze Jeep mist iets, het is geen Jeep meer voor mij.

[ afbeelding ]
Dat is een Jeep, dat daar in Europa geen vraag naar is begrijp ik allemaal wel. Ik vind de Renegade een auto "omdat het moet". Als ik in de markt zou zijn voor een goede 20-25k dan zou ik deze niet kopen.
Nou we moeten niks hoor ;) Die auto's krijgen we sowieso wel mee.
Tja, elk merk moet zich aanpassen aan de markt natuurlijk. BMW maakt inmiddels een voorwiel aangedreven auto, Mercedes bussen met Renault motoren, etc.
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:03:07 #19
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150532841
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Tja, elk merk moet zich aanpassen aan de markt natuurlijk. BMW maakt inmiddels een voorwiel aangedreven auto, Mercedes bussen met Renault motoren, etc.
Dit is wel een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk. Maar het maakt allemaal niet veel uit. Het filmpje is leuk en informatief, dat meen ik oprecht. De auto doet mij gewoon niks, niet mooi en wat mij betreft niet iets wat Jeep zou moeten maken. Als je er een Fiat, Skoda of Opel-logo opplakt geloof ik het ook.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150532977
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:03 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk. Maar het maakt allemaal niet veel uit. Het filmpje is leuk en informatief, dat meen ik oprecht. De auto doet mij gewoon niks, niet mooi en wat mij betreft niet iets wat Jeep zou moeten maken. Als je er een Fiat, Skoda of Opel-logo opplakt geloof ik het ook.
Nou nee vind ik niet. Elk merk moet zich aanpassen, tijden veranderen. Jeep moet kleinere auto's maken, ook om hun gemiddelde CO2 uitstoot te verlagen (kijk naar de Aston Martin Cygnet). Maar sommige auto's verliezen inderdaad wel wat identiteit, maar juist de Jeep Renegade heeft veel details van oudere Jeeps in zich, waardoor het en opvallende verschijning is geworden. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de 4x4 versie vrij prijzig is, want dat is natuurlijk het leukste met zo een wagen.
Maar dat mag natuurlijk, niet elke auto hoeft je wat te doen :) Vind zelf juist de Jeep in je plaatje (de Compass meen ik?) juist weer niet echt mooi, zeker de achterkant.
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:13:33 #21
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_150535401
Misschien heb ik het gemist, maar hebben jullie nou met 4x4 of FWD gereden? Als het een 4x4 was mis ik eigenlijk wel een stukje modder in het filmpje. Goed, 95% van de kopers zal hooguit een berm zien, maar het is een mooi excuus om even lekker te spelen natuurlijk :P

Leuk gedaan weer, ook niet doorzeuren over kleine dingetjes als harde plastics ^O^
pi_150535724
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:13 schreef Mano_ het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar hebben jullie nou met 4x4 of FWD gereden? Als het een 4x4 was mis ik eigenlijk wel een stukje modder in het filmpje. Goed, 95% van de kopers zal hooguit een berm zien, maar het is een mooi excuus om even lekker te spelen natuurlijk :P

Leuk gedaan weer, ook niet doorzeuren over kleine dingetjes als harde plastics ^O^
Haha als het een 4x4 was hadden we die zeker wel even uitgeprobeerd! We hebben dus met de FWD gereden. De 1.6 diesel is sowieso alleen als FWD te krijgen, voor 4x4 moet je naar de 2.0 diesel (140pk).

En bedankt! :)
pi_150536757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden natuurlijk! Stuur werkt wel goed verder, is ook gewoon een Fiat stuurtje ;)
Tja, uitspraak ligt er aan waar je vandaan komt, sorry dat je daar over valt. Ik zou onze video's maar niet meer kijken :N
Aan dat stuur is niks Fiat, dat is op en top Amerikaans, wat er achter zit zeg ik maar niks over :P
pi_150537073
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:57 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik snap dat jullie dit moeten verdedigen want anders krijg je geen auto meer mee maar nogmaals. Deze Jeep mist iets, het is geen Jeep meer voor mij.

[ afbeelding ]
Dat is een Jeep, dat daar in Europa geen vraag naar is begrijp ik allemaal wel. Ik vind de Renegade een auto "omdat het moet". Als ik in de markt zou zijn voor een goede 20-25k dan zou ik deze niet kopen.
Een Compas een JEEP noemen _O- :@
pi_150537126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de 4x4 versie vrij prijzig is, want dat is natuurlijk het leukste met zo een wagen.
Even hier op in haken, moet je wel even realiseren wat voor techniek er bij komt kijken voor een 4x4, en electronica en voor extra mogelijkheden en ja dat kost geld. En ja hij wordt 'gewoon' goed verkocht kan ik je verklappen ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')