abonnement Unibet Coolblue
pi_150525626

Hein van der Ree

HOOFDDORP -
Binnen auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra is een conflict ontstaan over het megasalaris van directeur Hein van der Ree. De belangenclub valt onder de wet normering topinkomens, wat betekent dat niemand er meer mag verdienen dan een ministersalaris. Directievoorzitter Van der Ree harkte vorig jaar echter in totaal 447.000 euro binnen. Hij is niet van plan daar in de toekomst iets van in te leveren.

Dat blijkt uit een brief die Van der Ree stuurde aan het bestuur van Buma/Stemra, en die in het bezit is van website 3voor12. In het schrijven beklaagt hij zich erover dat zijn werkgever zich niet verzet tegen de loonsverlaging.
,,Door dit niet te doen schaadt het bestuur in mijn visie niet alleen de belangen van Buma/Stemra, maar ook mijn persoonlijke belangen." Van der Ree dreigt een civiele zaak aan te spannen als hij daadwerkelijk salaris moet inleveren. Ook zou hij meer ruimte willen om als zelfstandig ondernemer geld bij te verdienen.
In een conceptantwoord op de brief, dat ook in handen van 3voor12 is, raadt bestuursvoorzitter Leo de Wit zijn directeur af om juridische stappen te ondernemen. Een civiele zaak zou leiden tot negatieve publiciteit en onrust onder de achterban, waarschuwt De Wit.
Buma/Stemra was in het verleden vaker in het nieuws door de hoge beloning van de bestuurders.

bron
Hoe dan??
Meer downloaden graag!
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:15:38 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_150525882
Die man is toch een ambtenaar? Hij werkt voor de overheid, van belastinggeld?

Gewoon ontslaan die gek. Op staande voet. Wat de fuck denkt hij wel niet?
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:18:37 #3
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_150525952
Je bent me voor, op 3 voor 12 ook een uitgebreid artikel hierover:
quote:
BumaStemra directie-voorzitter Hein van der Ree laat zich niet zomaar kortwieken. Staatssecretaris Fred Teeven besliste een paar jaar geleden dat de topsalarissen bij auteursrechtenorganisaties omlaag moeten, maar Van der Ree komt nu in actie tegen dat besluit. Dat staat in een brief die 3voor12 in handen heeft. Staatssecretaris Fred Teeven plaatste de auteursrechtenorganisatie onder de WNT (wet normering topinkomens), wat concreet inhoudt dat het salaris van Van der Ree de komende jaren terug gebracht moet worden tot dat van een minister. Van der Ree dreigt nu een civiele procedure aan te spannen tegen de staat.
447.000 euro
De maatregel van Fred Teeven volgde op grote commotie in de media over de salarissen van de directie. De salarissen van Van der Ree en toenmalig financieel directeur Cees van Rij werden in 2011 voor het eerst opgenomen in het jaarverslag. Toen bleek dat Van der Ree ruim 300.000 euro verdiende. Het laatste jaarverslag (over 2013) meldt zelfs een totale beloning van 447.000 euro voor Van der Ree, en 347.000 voor financieel directeur Wieger Kettellapper. Dat is inderdaad ruim boven de minister-norm, die in 2015 staat op 178.000 euro. De commotie leidde in mei 2011 tot Kamervragen van de SP, waarop staatssecretaris Teeven ingreep. Voor nieuwe arbeidsovereenkomsten gold de WNT-norm al, vanaf 2017 moeten ook bestaande contracten over een periode van drie jaar afgebouwd worden.
bron artikel is een stuk langer
Het is natuurlijk een aardige kaatsbal voor Tim Kuijk als die zich weer eens ergens laat horen "jamaar de rechthebbende" en uiteindelijk verdwijnt het vooral in de zakken van de Buma directie, nee heel transparant en vooral bedoeld voor de rechthebbende artiesten, wat een aanfluiting, dat die kerels zich überhaupt niet kapotschamen. :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_150525980
Wat een idioot.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Gewoon ontslaan die gek. Op staande voet. Wat de fuck denkt hij wel niet?
En dit dus. Paar maandsalarissen mee en oprotten maar.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150526074
,,Door dit niet te doen schaadt het bestuur in mijn visie niet alleen de belangen van Buma/Stemra, maar ook mijn persoonlijke belangen."

Het toppunt van zelfoverschatting. _O-

Het is toch merkwaardig: al het geld als bedrijf bij elkaar harken met gelegaliseerde diefstal en dan zo'n topsalaris betalen. Hier zie je trouwens mooi geïllustreerd waarom je met hogere salarissen van boven een bepaalde hoogte niet betere mensen aantrekt. Je trekt op een gegeven moment vooral mensen met een groter ego aan. Mensen die extreem sterk het alfatype persoonlijkheid hebben. Die mensen nemen meer risico's en kijken relatief sterk naar de korte termijnbelangen. Niet altijd ideaal voor een bedrijf.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150526106
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
,,Door dit niet te doen schaadt het bestuur in mijn visie niet alleen de belangen van Buma/Stemra, maar ook mijn persoonlijke belangen."

Het toppunt van zelfoverschatting. _O-
Zijn persoonlijke belangen kan ik me nog voorstellen, hij heeft ook gewoon een hypotheek.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150526125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zijn persoonlijke belangen kan ik me nog voorstellen, hij heeft ook gewoon een hypotheek.
Het ging mij natuurlijk om die andere belangen. :)
Tja, een hypotheek voor een riante villa in een kakwijk betaal je niet met het pauperinkomen van 1,5 ton. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150526146
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
De belangenclub valt onder de wet normering topinkomens, wat betekent dat niemand er meer mag verdienen dan een ministersalaris.
Vrij duidelijk dus.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:25:56 #9
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_150526162
Buma/Stemra :')
pi_150526174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zijn persoonlijke belangen kan ik me nog voorstellen, hij heeft ook gewoon een hypotheek.
En een boot, pied a terre, vakantiehuis en 3 auto`s
pi_150526185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:26 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En een boot, pied a terre, vakantiehuis en 3 auto`s
Minnares, hoeren, coke.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150526194
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:26 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Minnares, hoeren, coke.
enz. enz. :)
pi_150526207
pfff De Telegraaf
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_150526223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:25 schreef waht het volgende:

[..]

Vrij duidelijk dus.
Je zou het denken maar blijkbaar is het niet zo duidelijk voor deze topbestuurder. En nog steeds blijven mensen volhouden dat je minstens 3 ton moet betalen om een goede bestuurder te krijgen. We merken het! :|W
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150526236
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150526246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
pfff De Telegraaf
Hier je andere bron;

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)s-tegen-te-gaan.html
pi_150526272
Ok, ok, maar het is normaal dat iemand geen salaris wil inleveren.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_150526274
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:26 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En een boot, pied a terre, vakantiehuis en 3 auto`s
1 boot en 1 vakantie huis maar? Ik denk dat jij de levensstijl van de rijke mensen onderschat. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150526283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ok, ok, maar het is normaal dat iemand geen salaris wil inleveren.
Niet als het salaris te hoog is volgens de wetgeving.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150526299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je zou het denken maar blijkbaar is het niet zo duidelijk voor deze topbestuurder. En nog steeds blijven mensen volhouden dat je minstens 3 ton moet betalen om een goede bestuurder te krijgen. We merken het! :|W
Dit soort mensen zijn de grootste criminelen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:30:57 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150526334
Zo hé, de directeur van 's lands meest onredelijke graaiclub blijkt een onredelijke graaier te zijn. Wie had dat verwacht?
pi_150526341
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet als het salaris te hoog is volgens de wetgeving.
Toch vind ik het normaal dat iemand zich ertegen gaat verzetten.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:31:31 #23
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_150526346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
pfff De Telegraaf
pfff domme users die niet lezen maar alleen posten :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_150526418
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Toch vind ik het normaal dat iemand zich ertegen gaat verzetten.
Niet als het salaris te hoog is volgens de wetgeving!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150526433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zo hé, de directeur van 's lands meest onredelijke graaiclub blijkt een onredelijke graaier te zijn. Wie had dat verwacht?
Nog onredelijker dan Brein? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')