abonnement Unibet Coolblue
pi_150523332
Vonnis.

bitsoffreedom twitterde op woensdag 11-03-2015 om 10:31:36 Rechter stelt Wet #bewaarplicht telecommunicatiegegevens buiten werking! http://t.co/iDiFYpQmbP reageer retweet
జ్ఞ‌ా
pi_150523441
En wanneer zien we dit terug in de praktijk?

Houdt dit in dat de telecomproviders vanaf *nu* niets moeten/hoeven/mogen bewaren?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 10:51:30 ]
pi_150523612
NB een dag nadat Opstelten, die weigerde het aan te passen, is afgetreden. (Onze host sloeg geen verkeersdata op.)

Jammer trouwens dat die laffe Opstelten (VVD) en Teeven (VVD) zich niet eerst verdedigden in het parlement en daarna pas opstapten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:00:00 #4
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_150523643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:51 schreef zarGon het volgende:
En wanneer zien we dit terug in de praktijk?

Houdt dit in dat de telecomproviders vanaf *nu* niets moeten/hoeven/mogen bewaren?
Voor de wet en overheid zijn ze het niet meer verplicht, voor eigen commerciėle doeleinden mogen ze dit echter en helaas nog wel gewoon opslaan en bewaren.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_150523668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:51 schreef zarGon het volgende:
En wanneer zien we dit terug in de praktijk?

Houdt dit in dat de telecomproviders vanaf *nu* niets moeten/hoeven/mogen bewaren?
Jouw gok is zo goed als die van mij. Hier in ieder geval wat meer info over de zaak.
https://www.voys.nl/weblog/het-kort-geding-tegen-de-nl-staat

Het Europese Hof heeft namelijk al bepaald dat door het handhaven van deze richtlijn mensenrechten disproportioneel worden geschonden. Ook de Raad van State en het CBP waren het erover eens dat de onrechtmatige bewaarplicht buiten werking gesteld moet worden.

Net andere woorden: de EU heeft Nederland op haar vingers getikt, de Raad van State heeft er nog eens aan herinnerd en Opstelten en Teeven weigerden vrolijk om zich aan de wet te houden. Opgeruimd staat netjes! Laat de PvdA maar deze posten overnemen, een gepaste straf voor zulk slecht gedrag van deze VVD'ers.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-03-2015 11:24:05 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150523706
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:00 schreef Tism het volgende:
voor eigen commerciėle doeleinden mogen ze dit echter nog wel gewoon opslaan en bewaren..
nuja, laten toegangsproviders weinig commercieel nut hebben aan opslag van verkeersgegevens (welke dan ook zou moeten voldoen aan de voorwaarden van de WBP). De kosten zijn veelal hoger dan eventuele baten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_150523712
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:00 schreef Tism het volgende:

[..]

Voor de wet en overheid zijn ze het niet meer verplicht, voor eigen commerciėle doeleinden mogen ze dit echter en helaas nog wel gewoon opslaan en bewaren.. :)
De overheid kan de wet toch dusdanig aanpassen dat het wel weer kan? :{
Het is al vaker gebleken dat de overheid dit soort wetsaanpassingen wel in een kort tijdsbestek doet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150523739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
NB een dag nadat Opstelten, die weigerde het aan te passen, is afgetreden. (Onze host sloeg geen verkeersdata op.)

Jammer trouwens dat die laffe Opstelten (VVD) en Teeven (VVD) zich niet eerst verdedigden in het parlement en daarna pas opstapten.
Stel je aan zeg.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150523777
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nuja, laten toegangsproviders weinig commercieel nut hebben aan opslag van verkeersgegevens (welke dan ook zou moeten voldoen aan de voorwaarden van de WBP). De kosten zijn veelal hoger dan eventuele baten.
Voor reclame-mafia hoef je het in ieder geval niet te doen, die heeft veel krachtigere middelen die hiervoor misbruikt kunnen worden. Ik zou niet weten wat ISP's hebben aan die data.

Nu jij over de kosten begint, kan jij ons vertellen wat het ongeveer per klant kost om 6 maanden lang alle data op te slaan? Ik wil dit weten sinds dat die verplichting is ingevoerd (aangezien harde schijven niet bepaald goedkoop zijn).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150523796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:04 schreef waht het volgende:

[..]

Stel je aan zeg.
Dit is pas aanstellerij! Zie jij werkelijk niet in hoe slecht het is dat je het parlement niet te woord staat voordat je er tussenuit knijpt? Je hoeft nochtans geen politicus te zijn om dat te begrijpen.
Het is daarnaast natuurlijk een slechte zaak dat ze op die manier hun verantwoordelijkheid kunnen ontlopen. Voer maar eens een wet in waarmee een voormalige minister/staatssecretaris ondervraagd kan worden door het parlement buiten een PE.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150523935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit is pas aanstellerij! Zie jij werkelijk niet in hoe slecht het is dat je het parlement niet te woord staat voordat je er tussenuit knijpt? Je hoeft nochtans geen politicus te zijn om dat te begrijpen.
Het is daarnaast natuurlijk een slechte zaak dat ze op die manier hun verantwoordelijkheid kunnen ontlopen. Voer maar eens een wet in waarmee een voormalige minister/staatssecretaris ondervraagd kan worden door het parlement buiten een PE.
Boeit me niet nee. Ik kan verder kijken dan een verdomd bonnetje.

Dit gaat nergens over.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150524031
https://www.voys.nl/weblog/het-kort-geding-tegen-de-nl-staat

De advocaat van de overheid heeft nogal geblunderd. Ofwel dat ofwel heeft hij bewust gelogen. Kies zelf maar wat je meer beschamend vindt.
Verder geeft ze aan dat de gegevens alleen worden ingezet op verdenking van zeer ernstige misdrijven, waarop de advocaat van de eisers inbreekt en aangeeft dat verdenking van fietsendiefstal al ernstig genoeg is. :@
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150524050
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:11 schreef waht het volgende:

[..]

Boeit me niet nee. Ik kan verder kijken dan een verdomd bonnetje.

Dit gaat nergens over.
Het is ook wel heel duidelijk een campagne geweest om die twee weg te krijgen. Ik vind het niet erg, alleen jammer dat het op deze manier gegaan is. Verder wel offtopic helaas.

Ben blij met de uitspraak van de rechter.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:18:40 #14
192592 SureD1
------------------------------
pi_150524115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:11 schreef waht het volgende:

[..]

Boeit me niet nee. Ik kan verder kijken dan een verdomd bonnetje.

Dit gaat nergens over.
Wat mij betreft (zowel het opstappen, als dit gedoe over de bewaarplicht) gaat dat over de meest elementaire beginselen van de democratische rechtsstaat... Noem dat maar nergens ;)
pi_150524334
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is ook wel heel duidelijk een campagne geweest om die twee weg te krijgen.
Als je weigert om je aan de wet te houden dan resteert er geen andere optie!
Het Europese Hof heeft namelijk al bepaald dat door het handhaven van deze richtlijn mensenrechten disproportioneel worden geschonden. Ook de Raad van State en het CBP waren het erover eens dat de onrechtmatige bewaarplicht buiten werking gesteld moet worden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150524351
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:11 schreef waht het volgende:

[..]

Boeit me niet nee. Ik kan verder kijken dan een verdomd bonnetje.

Dit gaat nergens over.
Het is maar wat je niets vindt.
Het Europese Hof heeft namelijk al bepaald dat door het handhaven van deze richtlijn mensenrechten disproportioneel worden geschonden. Ook de Raad van State en het CBP waren het erover eens dat de onrechtmatige bewaarplicht buiten werking gesteld moet worden.
Doodleuk niet luisteren naar de hogere rechter. De wet niet aanpassen terwijl de hogere rechter heeft uitgelegd dat die wet ongeldig is.
Dat bonnetje was de smoes om van hen af te geraken, dit is waarschijnlijk de echte reden. Als je met A hen niet weg kan krijgen terwijl het wel nodig is dan moet het maar met B. Zo werkt dat in de politiek.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150524383
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je weigert om je aan de wet te houden dan resteert er geen andere optie!
Het Europese Hof heeft namelijk al bepaald dat door het handhaven van deze richtlijn mensenrechten disproportioneel worden geschonden. Ook de Raad van State en het CBP waren het erover eens dat de onrechtmatige bewaarplicht buiten werking gesteld moet worden.
Ik had het over het bonnetje en niet de walgelijke wet ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150524417
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik had het over het bonnetje en niet de walgelijke wet ;)
Dat bonnetje was de smoes om van hen af te geraken, dit is waarschijnlijk de echte reden. Als je met A hen niet weg kan krijgen terwijl het wel nodig is dan moet het maar met B. Zo werkt dat in de politiek.
Dat bonnetje interesseert ook mij geen zak maar ze verdienen het als geen ander om gedwongen te zijn om af te treden dus ik vind het prima dat ze dat bonnetje als leverage hebben gebruikt. Opgeruimd staat netjes. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_150524435
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:51 schreef zarGon het volgende:
En wanneer zien we dit terug in de praktijk?

Houdt dit in dat de telecomproviders vanaf *nu* niets moeten/hoeven/mogen bewaren?
Nou ze moeten sowieso de gegevens bewaren zodat ze de rekeningen kunnen maken dus de billing servers blijven gewoon de data opslaan. dus de duur van de gesprekken en naar welke nummers er gebeld werd zal nog steeds opgeslagen blijven worden.

Een uitzondering zou kunnen zijn flat fee telefoon dus onbeperkt bellen naar alle soorten nummers.
Als de high pay nummers exclusief zijn zullen die alsnog opgeslagen dienen te worden.

Dus ja en nee het is leuk maar de data blijft opgeslagen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:30:51 #20
192592 SureD1
------------------------------
pi_150524529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat bonnetje was de smoes om van hen af te geraken, dit is waarschijnlijk de echte reden. Als je met A hen niet weg kan krijgen terwijl het wel nodig is dan moet het maar met B. Zo werkt dat in de politiek.
Dat bonnetje interesseert ook mij geen zak maar ze verdienen het als geen ander om gedwongen te zijn om af te treden dus ik vind het prima dat ze dat bonnetje als leverage hebben gebruikt. Opgeruimd staat netjes. :)
Het ging niet om het bonnetje (sla er de Handelingen maar op na) maar om het feit dat Opstelten zei dat het bonnetje niet in het bestand zat waar het later wel bleek in te zitten... Dat is liegen tegen het Parlement en dat is doodzonde nummer 1 voor een minister.

Doodzonde nummer 2 is wat mij betreft niet de mensenrechten die je burgers hebben beschermen. Gelukkig hebben we rechters in dit land...
pi_150524585
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:30 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Het ging niet om het bonnetje (sla er de Handelingen maar op na) maar om het feit dat Opstelten zei dat het bonnetje niet in het bestand zat waar het later wel bleek in te zitten... Dat is liegen tegen het Parlement en dat is doodzonde nummer 1 voor een minister.
Dan mag Rutte ook opstappen ik heb mijn 1000,- ¤ nog niet ontvangen van hem zoals hij beloofd heeft!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_150524606
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:30 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Het ging niet om het bonnetje (sla er de Handelingen maar op na) maar om het feit dat Opstelten zei dat het bonnetje niet in het bestand zat waar het later wel bleek in te zitten... Dat is liegen tegen het Parlement en dat is doodzonde nummer 1 voor een minister.
Dat is zo maar vaker wordt een bewinspersoon niet dan wel weggestuurd voor het liegen. Toch in ieder geval sinds Balkenende 1.0. ;)
Ik vermoed dat het een stok was waarmee ze hem eindelijk konden slaan omdat ze al van hem af wilden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:33:28 #23
192592 SureD1
------------------------------
pi_150524628
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:32 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dan mag Rutte ook opstappen ik heb mijn 1000,- ¤ nog niet ontvangen van hem zoals hij beloofd heeft!
Eens, maar jij zit niet in het Parlement he...en daar heeft hij dat nooit gezegd. En wat dat opstappen betreft, ff geduld nog ;)
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:34:01 #24
192592 SureD1
------------------------------
pi_150524640
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is zo maar vaker wordt een bewinspersoon niet dan wel weggestuurd voor het liegen. Toch in ieder geval sinds Balkenende 1.0. ;)
Ik vermoed dat het een stok was waarmee ze hem eindelijk konden slaan omdat ze al van hem af wilden.
Rutte heeft hem iig gedwongen...
pi_150524647
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:32 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dan mag Rutte ook opstappen ik heb mijn 1000,- ¤ nog niet ontvangen van hem zoals hij beloofd heeft!
Hier gaan we weer met de rechtse onzin! :|W
Ook jij hebt last van dementie? Ook jij bent alweer vergeten dat de VVD die 1000 Euro niet leverde omdat de PvdA de zorgpremiedifferentiatie moest inleveren naar aanleiding van huiliehuiliegedrag van een paar onbeduidende VVD'ers?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')