abonnement Unibet Coolblue
pi_150520121




Dit potentiële pareltje van Paradox komt 10 maart 2015 uit. De screenshots zien er, naar mijn inziens, veelbelovend uit. :)

Pre-release streams op Twitch
http://www.twitch.tv/directory/game/Cities:%20Skylines

Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Alvast een paar mooie features in dit spel.

• In het spel krijg je een 'Asset editor' waar je gebouwen, voertuigen, mensen, wegen en 'props' kan wijzigen. Volledige steam workshop support waar je vanuit het spel al je creaties kan delen zonder enige moeite.

• maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen

• Elke inwoner van de stad zou je kunnen volgen, heeft een vaste verblijfplaats en vast werk dus het werkt niet puur op statistieken en ook niet op opgeblazen nummers

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Alle soorten wegen waar je wild mee kan gaan

• Openbaar vervoer die je redelijk diep in kan stellen (Niet zo diep als in Cities in Motion natuurlijk)

• Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.










pi_150520161
Ik heb 'm nog niet maar ga 'm zo kaufen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150520216
Waar ik moeite mee heb in de game, is om grid cities te bouwen. Ik vind die kronkelende straten leuk voor buitenwijken, maar voor een downtown area wil ik gewoon een grid neerleggen.

Dat is nog verdomde lastig. De weg ligt namelijk heel snel scheef, al is het maar een klein beetje. En wat je dan krijgt, zoals iemand in het vorige topic ook zei, is dat je dan lelijke kleine plekjes open houdt die je dan maar met een boom op moet vullen.

Misschien zit er wel een tooltje in om het wel recht neer te leggen, maar bij mij wijken ze, zelfs met de straight roads, al heel snel iets af naar links of naar rechts. Dat is lelijk. Ik wil gewoon hoeken van 90 graden!
pi_150520287
Gekocht, nu maar wachten met downloaden. Ben stiekem zelf 't meest benieuwd naar de asset editor en modden later. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150520309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 07:23 schreef Mystikvm het volgende:
Waar ik moeite mee heb in de game, is om grid cities te bouwen. Ik vind die kronkelende straten leuk voor buitenwijken, maar voor een downtown area wil ik gewoon een grid neerleggen.

Dat is nog verdomde lastig. De weg ligt namelijk heel snel scheef, al is het maar een klein beetje. En wat je dan krijgt, zoals iemand in het vorige topic ook zei, is dat je dan lelijke kleine plekjes open houdt die je dan maar met een boom op moet vullen.

Misschien zit er wel een tooltje in om het wel recht neer te leggen, maar bij mij wijken ze, zelfs met de straight roads, al heel snel iets af naar links of naar rechts. Dat is lelijk. Ik wil gewoon hoeken van 90 graden!
Ik heb er niet zo heel veel moeite mee zolang ik vanuit 1 kant werk. maar soms krijg je toch van die plekjes wanneer er heuvels in het landschap zijn.
  PR/Manusje van alles woensdag 11 maart 2015 @ 07:44:37 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150520327
Ik loop nu net tegen de 50k inwoners en nu begint het vol te lopen op de straten. Krijg inderdaad net als alle streamers snelwegen met de meest onmogelijke afritten. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_150520338
Ik zit tegen de 30k en bij mij begint het ook al een beetje op te komen
pi_150520347


:')
  PR/Manusje van alles woensdag 11 maart 2015 @ 07:52:13 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150520385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 07:47 schreef RaXz het volgende:
[ afbeelding ]

:')
die afrit kan je beter in een keer over de snelweg tillen en dan aan luiten sluiten op een zesbaans één richting. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_150520422
Ik zat zelf meer te denken aan een elevated highway, geld zat.

Maar ik ga een nieuwe map starten, even kijken hoe hard mode is.
pi_150520564
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 07:40 schreef RaXz het volgende:

[..]

Ik heb er niet zo heel veel moeite mee zolang ik vanuit 1 kant werk. maar soms krijg je toch van die plekjes wanneer er heuvels in het landschap zijn.
Ja, vanuit één kant gaat het beter, maar met eenrichtingsverkeer kan dat dan weer niet ;(
  woensdag 11 maart 2015 @ 08:14:01 #12
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_150520577
Hoe zit het precies met die verbrandingsovens? Voor mijn gevoel moet ik de vuilnisbelten op 'Legen' zetten voordat er vuilnis wordt verplaatst naar de verbrandingsovens. Lijkt me zo onlogisch omdat je steeds in de gaten moet houden welke vuilnisbelt leeg is en welke vol.

Dat legen gaat ook weer ten koste van de capaciteit van het ophalen van het vuilnis. Ik vind dat je best wel veel vuilnisbelten nodig moet hebben om aan het aanbod van vuilnis te voldoen. Zit nu op 5 vuilnisbelten en een verbrandingsoven op maar 12k inwoners.
  PR/Manusje van alles woensdag 11 maart 2015 @ 08:21:46 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150520684
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:14 schreef Black-Hole het volgende:
Hoe zit het precies met die verbrandingsovens? Voor mijn gevoel moet ik de vuilnisbelten op 'Legen' zetten voordat er vuilnis wordt verplaatst naar de verbrandingsovens. Lijkt me zo onlogisch omdat je steeds in de gaten moet houden welke vuilnisbelt leeg is en welke vol.

Dat legen gaat ook weer ten koste van de capaciteit van het ophalen van het vuilnis. Ik vind dat je best wel veel vuilnisbelten nodig moet hebben om aan het aanbod van vuilnis te voldoen. Zit nu op 5 vuilnisbelten en een verbrandingsoven op maar 12k inwoners.
ik heb er 6 of 7 en drie stortplaatsen op 50k. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 11 maart 2015 @ 08:23:58 #14
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_150520705
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

ik heb er 6 of 7 en drie stortplaatsen op 50k. :D
Maar wordt bij jou het vuilnis automatisch opgehaald vanaf de vuilnisbelt en gebracht naar de ovens?
pi_150520742
Ik krijg bij steam de melding dat dat hij een code heeft om in te voren in het spel maar start ik het spel op dan vraagt hij niet om een code, het werkt verder wel allemaal.

Verder tegen de 20.000 inwoners grote verkeerschaos maar nu helaas weer aan het werk. ;(
  PR/Manusje van alles woensdag 11 maart 2015 @ 08:35:17 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150520882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:23 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Maar wordt bij jou het vuilnis automatisch opgehaald vanaf de vuilnisbelt en gebracht naar de ovens?
Als ze vol zijn laat ik ze legen ja. Druk ik op die knop 'legen'.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_150520972
Trouwens iemand al geprobeerd om het spel op 4K te zetten en dan te downscalen om het mooier te maken? :o
  woensdag 11 maart 2015 @ 08:44:27 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150521021
Gisteren tot 2 uur gespeeld. Vergde wel enige discipline om te stoppen :+

Als echte Hollander gelijk een polder gebouwd.
en bergen wegen. Zal vanavond een screenshot posten.
So we just called him Fred
  woensdag 11 maart 2015 @ 08:52:59 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_150521186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 07:23 schreef Mystikvm het volgende:
Waar ik moeite mee heb in de game, is om grid cities te bouwen. Ik vind die kronkelende straten leuk voor buitenwijken, maar voor een downtown area wil ik gewoon een grid neerleggen.

Dat is nog verdomde lastig. De weg ligt namelijk heel snel scheef, al is het maar een klein beetje. En wat je dan krijgt, zoals iemand in het vorige topic ook zei, is dat je dan lelijke kleine plekjes open houdt die je dan maar met een boom op moet vullen.

Misschien zit er wel een tooltje in om het wel recht neer te leggen, maar bij mij wijken ze, zelfs met de straight roads, al heel snel iets af naar links of naar rechts. Dat is lelijk. Ik wil gewoon hoeken van 90 graden!
Ik mis de snap-to-grid functionaliteit ja. Shift ingedrukt houden voor rechte wegen zou een mooie feature zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_150521378
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik mis de snap-to-grid functionaliteit ja. Shift ingedrukt houden voor rechte wegen zou een mooie feature zijn.
snap to grid zit er wel in, je moet alleen wel rustig bouwen, de 'snap' is erg licht
  PR/Manusje van alles woensdag 11 maart 2015 @ 09:20:05 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150521706
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:44 schreef FredvZ het volgende:
Gisteren tot 2 uur gespeeld. Vergde wel enige discipline om te stoppen :+

Als echte Hollander gelijk een polder gebouwd.
en bergen wegen. Zal vanavond een screenshot posten.
Ben benieuwd! ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:23:38 #22
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150521768
Is er ook een sandbox modus?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150521802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:23 schreef nils7 het volgende:
Is er ook een sandbox modus?
ja
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:25:51 #24
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150521816
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:25 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

ja
Yes... gaat m straks downloaden, hij is er ook voor de Mac toch
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:27:15 #25
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_150521840
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:25 schreef nils7 het volgende:

[..]

Yes... gaat m straks downloaden, hij is er ook voor de Mac toch
Yep ook voor de Mac. Loopt als een zonnetje op mijn late 2013 iMac. Al lees is wel veel problemen op de Paradox Interactive forums met MacBooks en performance...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')