abonnement Unibet Coolblue
pi_150515671
Hoi,

ik heb een schuur met carport. Houten schuurtje, niet geisoleerd, met een afdak/carport. 9 meter breed, carport 4,5mtr diep, schuur 6 meter diep, met puntdak. Kleine 100 golfplaten liggen er op.
Nu liggen daar asbest golfplaten op. Die wil ik er af halen. Maar er zal wel weer iets op moeten. Betaalbaar is belangrijker dan topkwaliteit. Al denk ik dan weer niet aan goedkope zooi van de gamma.

Nu zijn er bitumen dakplaten verkrijgbaar. Leverancier geeft 15 jaar garantie. Dat doet ie niet als het rotzooi is. Is er iemand bekend met dat spul? is het wat? Moet ik ergens op letten? Zijn er relatief goedkope alternatieven?
Zijn bitumen golfplaten ook op rol verkrijgbaar? Dat zou helemaal top zijn. Geen losse platen, gewoon een grote rol op dak en vastschroeven die hap. Zeker voor de carport, dat dak ligt eigenlijk te vlak en het lekt nu op de naden.

Wie o wie kan me iets zinnigs zeggen hierover?
pi_150516046
Tip: er is net besloten dat aan buitenlucht grenzende asbest dakbedekking binnen 10 jaar verwijderd moet zijn. Wacht de subsidies even af (01-01-2016).
pi_150516425
Bitumen golfplaten zijn wel zwak.
Vroeger ook op een schuur gehad tot een goede hagelbui er een gatenkaas van maakte.
Weliswaar hagelstenen van enkele cm.
Verzekering betaalt wel, maar je moet toch puinruimen.
pi_150516570
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:21 schreef Knuppel1983 het volgende:
Tip: er is net besloten dat aan buitenlucht grenzende asbest dakbedekking binnen 10 jaar verwijderd moet zijn. Wacht de subsidies even af (01-01-2016).
Is nog niet zeker dat de subsidieregeling ook voor particulieren gaat gelden.
pi_150520398
En je zal extra hout moeten plaatsen ter ondersteuning. Die bitumengolfplaten worden zacht als het warm wordt en als het dan onvoldoende ondersteund ligt dan zakt alles in elkaar en dat wordt steeds erger omdat hier allemaal water in blijft staan.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 08:12:54 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150520561
Dakpanprofielplaten? Ik weet niet waar je woont, maar in ZO Drenthe keen ik wel een adresje die B-keus verkoopt. Maar dat is prima voor een schuur.

Is voldoende bitumemkit tussen de platen op het vlakke deel geen oplossing en anders een licht afschot?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_150538950
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:21 schreef Knuppel1983 het volgende:
Tip: er is net besloten dat aan buitenlucht grenzende asbest dakbedekking binnen 10 jaar verwijderd moet zijn. Wacht de subsidies even af (01-01-2016).
dat weet ik, vandaar ook mijn vraag. Als ik die subsidiews afwacht zit ik opgescheept met een veelvoud aan regelgeving. Die asbestverwijderaars hebben ook zo hun lobby. En dat wil ik niet.
En die subsidiepot is een lachtertjes. 75 miljoen. Op geschatte totaalkosten van 1500 miljoen. 1,5 miljard.
pi_150538990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:12 schreef derLudolf het volgende:
Dakpanprofielplaten? Ik weet niet waar je woont, maar in ZO Drenthe keen ik wel een adresje die B-keus verkoopt. Maar dat is prima voor een schuur.

Is voldoende bitumemkit tussen de platen op het vlakke deel geen oplossing en anders een licht afschot?
Als ik het nieuw bedek komt er op de naden ook een dikke kitlaag. Een paar druppeltjes die er door lekken is ook geen probleem.
pi_150539054
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 07:53 schreef RoofingBurner het volgende:
En je zal extra hout moeten plaatsen ter ondersteuning. Die bitumengolfplaten worden zacht als het warm wordt en als het dan onvoldoende ondersteund ligt dan zakt alles in elkaar en dat wordt steeds erger omdat hier allemaal water in blijft staan.
Hmmm, dit is nu precies de reden dat ik hier een vraag stel: daar had ik nog niet aan gedacht. En dat stond ook niet in de folder ;) Het is ook nog een een dak op het zuiden, pal in de zon.
Om het compleet te maken: er zitten nauwelijks balken onder het dak. Wat extra balken zal ik inderdaad mee moeten nemen in de begroting. Thnx!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')