FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / help met koplamp aansluiten
geinigdingdinsdag 10 maart 2015 @ 23:03
Beste allemaal,

Ik heb aanstaande donderdag een praktijk examen bij de innovam voor EAT
Nou ben ik er achter gekomen dat de meeste mensen zakken om koplamp bedrading aansluiten.
kan iemand mij vertellen wat hier de goede volgorde van is.

Ik dacht zelf vanaf de kabel boom beginnen de massa te lokeren en daarna plus gaan meten beginnend met stadslicht, dimlicht daarna groot licht etc.etc

en bij de koplamp unit een weerstands meting doen bij elke pool waar een lampje op of in komt tot aan de draden of stekker punten die er uit komen .
En zo de boel aansluiten.

Klopt dit???

alvast bedankt
Chuck-N0rr1sdinsdag 10 maart 2015 @ 23:07
De meeste zakken op de bak :P tevens jij ben jij niet klawie?
geinigdingdinsdag 10 maart 2015 @ 23:14
nee??
geinigdingdinsdag 10 maart 2015 @ 23:15
Denk dat er meer mensen zijn die zo een examen doen
Chuck-N0rr1sdinsdag 10 maart 2015 @ 23:17
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:15 schreef geinigding het volgende:
Denk dat er meer mensen zijn die zo een examen doen
Je schrijfstijl komt overeen :P. Maar goed, maar kan als eerste of laatste die is het makkelijkst. Voor de rest wijst het zich zelf :P
Sigaartjedinsdag 10 maart 2015 @ 23:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:03 schreef geinigding het volgende:
Beste allemaal,

Ik heb aanstaande donderdag een praktijk examen bij de innovam voor EAT
Nou ben ik er achter gekomen dat de meeste mensen zakken om koplamp bedrading aansluiten.
kan iemand mij vertellen wat hier de goede volgorde van is.

Ik dacht zelf vanaf de kabel boom beginnen de massa te lokeren en daarna plus gaan meten beginnend met stadslicht, dimlicht daarna groot licht etc.etc

en bij de koplamp unit een weerstands meting doen bij elke pool waar een lampje op of in komt tot aan de draden of stekker punten die er uit komen .
En zo de boel aansluiten.

Klopt dit???

alvast bedankt
Dat is zakken geblazen.

Dat je dat niet eens weet. }:|
geinigdingdinsdag 10 maart 2015 @ 23:19
Daarom vraag ik ook help, heb ik meer aan.
Chuck-N0rr1sdinsdag 10 maart 2015 @ 23:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:18 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat is zakken geblazen.

Dat je dat niet eens weet. }:|
Doe eens lief, zenuwen en alles ;)
Sigaartjedinsdag 10 maart 2015 @ 23:23
Als je hulp nodig hebt, moet je geen examen doen. Dan ben je nog niet klaar.
Dus ik help niet. :{w
geinigdingdinsdag 10 maart 2015 @ 23:24
Nog iemand aanwezig die het ander medemens wel iets gunt??
de_boswachterdinsdag 10 maart 2015 @ 23:32
girl-on-the-computer-shaking-tits-gif.gif

Maar kun je ook deze koplampen aansluiten?
Sounddragonwoensdag 11 maart 2015 @ 01:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:24 schreef geinigding het volgende:
Nog iemand aanwezig die het ander medemens wel iets gunt??
Wij gunnen iedereen een automonteur met papieren die zelfstandig een freakin' lampie aan kan sluiten.

Ik gok zomaar dat dat minstens één keer is uitgelegd terwijl jij zat te appen in de les.

En als ik de examinator was, maakte ik van het rode draadje de massa. >:)

SPOILER
Of was het nou de gele? :9
T42woensdag 11 maart 2015 @ 09:38
Ben geen monteur en sloot toen ik 10 was al koplampen aan ;)
Massa en 3 plus geschakelde draadjes zit nu in kasten met 1000e draadjes met 800v en 500A
Sounddragonwoensdag 11 maart 2015 @ 11:31
Enne TS? je boeken er al bijgepakt en opgezocht? Ik denk dat het ergens een beetje voorin het boek zou moeten staan, want autotechniek begint en eindigt tegenwoordig met elektra, en lampies zijn wel een beetje 1.01.
Ferwoensdag 11 maart 2015 @ 13:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:03 schreef geinigding het volgende:
Beste allemaal,

Ik dacht zelf vanaf de kabel boom beginnen de massa te lokeren en daarna plus gaan meten beginnend met stadslicht, dimlicht daarna groot licht etc.et

Klopt dit???

alvast bedankt
Mag je niet een circuit diagram gebruiken en dan bij de juiste connector een pinout erbij pakken?
geinigdingwoensdag 11 maart 2015 @ 17:55
Jaa die mag je er bij pakken
geinigdingwoensdag 11 maart 2015 @ 17:56
heb het nog aan een klasgenootje gevraagd moet geen probleem zijn eerlijk gezegd
Ferwoensdag 11 maart 2015 @ 21:13
Ben benieuwd hoe jij op de koplamp de aansluiting van het dim en grootlicht uit elkaar gaat houden. Kwa weerstand ontloopt het elkaar weinig.
Chuck-N0rr1swoensdag 11 maart 2015 @ 21:16
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:13 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd hoe jij op de koplamp de aansluiting van het dim en grootlicht uit elkaar gaat houden. Kwa weerstand ontloopt het elkaar weinig.
Dat zie je vanzelf :P
Ferwoensdag 11 maart 2015 @ 21:19
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat zie je vanzelf :P
Dan lukt het mij ook wel een een kroonsteen en spanningszoekertje en heel vaak proberen.
klawiewoensdag 11 maart 2015 @ 22:53
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Je schrijfstijl komt overeen :P. Maar goed, maar kan als eerste of laatste die is het makkelijkst. Voor de rest wijst het zich zelf :P
Dankjewel voor het compliment :P
Chuck-N0rr1swoensdag 11 maart 2015 @ 22:58
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 22:53 schreef klawie het volgende:

[..]

Dankjewel voor het compliment :P
Het is net zo slecht :+ :@ :*
Sounddragondonderdag 12 maart 2015 @ 13:47
Vandaag is TS de lul.
Ferdonderdag 12 maart 2015 @ 16:52
quote:
3s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:47 schreef Sounddragon het volgende:
Vandaag is TS de lul.
Hoe dan? Zelfs met 8 zwarte draadjes en een multimeter moet het te doen zijn.
lipjedonderdag 12 maart 2015 @ 19:08
Nog niets gehoord van ts. Zou ie dan toch gezakt zijn?
Ferdonderdag 12 maart 2015 @ 19:31
Elektrocutie...
lipjedonderdag 12 maart 2015 @ 20:04
Das een faal voor een monteur :Y
Sounddragondonderdag 12 maart 2015 @ 20:22
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 19:31 schreef Fer het volgende:
Elektrocutie...
hoe dan? Met 8 draadjes en een multimeter...

:')
Chuck-N0rr1sdonderdag 12 maart 2015 @ 20:44
quote:
5s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hoe dan? Met 8 draadjes en een multimeter...

:')
De 9 volt batterij tegen zijn tong :')
Sounddragondonderdag 12 maart 2015 @ 21:19
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

De 9 volt batterij tegen zijn tong :')
alleen de plus, positieve meetpen van de meter op de min en dan de andere meetpen.. ehh.. ergens anders :+
geinigdingdonderdag 12 maart 2015 @ 23:17
Laat maar zitten jongens ben met vlag en wimpel geslaagd voor reparatie 26 van de 27 punten, moest verstuivers inkeren bedrading achterklep repareren en schakelvork vv,
Diagnose was tapsheid en ovalieit meten van de hoofdlagers van de krukas, en storing zoeken in motormanagement systeem.
Draad breuk in de plus naar gaspedaal positie sensor 1.

Als enige van me klas nog zelfs.
vannelledonderdag 12 maart 2015 @ 23:39
Gefeliciteerd! ^O^
Chuck-N0rr1svrijdag 13 maart 2015 @ 10:06
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:17 schreef geinigding het volgende:
Laat maar zitten jongens ben met vlag en wimpel geslaagd voor reparatie 26 van de 27 punten, moest verstuivers inkeren bedrading achterklep repareren en schakelvork vv,
Diagnose was tapsheid en ovalieit meten van de hoofdlagers van de krukas, en storing zoeken in motormanagement systeem.
Draad breuk in de plus naar gaspedaal positie sensor 1.

Als enige van me klas nog zelfs.
Makie B-)
Sounddragonvrijdag 13 maart 2015 @ 11:14
Felicitare :)
Fervrijdag 13 maart 2015 @ 13:28
Nice, maar wat zijn verstuivers in keren?
Taks999dinsdag 17 maart 2015 @ 18:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:28 schreef Fer het volgende:
Nice, maar wat zijn verstuivers in keren?
Inleren
roeleke92dinsdag 17 maart 2015 @ 19:18
Gefeliciteerd! ^O^
Klinkt allemaal heel spectaculair dat bij innovam maar het is wel te doen als je maar een keer kan oefenen.
Koen2709woensdag 30 augustus 2017 @ 20:40
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:17 schreef geinigding het volgende:
Laat maar zitten jongens ben met vlag en wimpel geslaagd voor reparatie 26 van de 27 punten, moest verstuivers inkeren bedrading achterklep repareren en schakelvork vv,
Diagnose was tapsheid en ovalieit meten van de hoofdlagers van de krukas, en storing zoeken in motormanagement systeem.
Draad breuk in de plus naar gaspedaal positie sensor 1.

Als enige van me klas nog zelfs.
Hoe heb je die draadbreuk gevonden en waar ben je begonnen met zoeken?