abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 maart 2015 @ 10:47:50 #76
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150523369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:45 schreef very het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik meer potentie zie in het naar een nieuw niveau tillen van hoe men smartwatches gebruikt.
Ohh zo. Nee. Dat zie ik niet, daarvoor had Apple toch echt meer nieuwe functionaliteit moeten veranderen naar mijn mening. Als je met niveau aantallen bedoeld, dan zal dat zeker gaan stijgen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150523511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:47 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ohh zo. Nee. Dat zie ik niet, daarvoor had Apple toch echt meer nieuwe functionaliteit moeten veranderen naar mijn mening. Als je met niveau aantallen bedoeld, dan zal dat zeker gaan stijgen.
Nee, ik bedoel gewoon echt hoe mensen hun smartwatch gaan gebruiken. En ik durf eigenlijk wel te wedden dat Apple hiermee toch een nieuwe trend gaat zetten. En niet omdat hun functies nu zo revolutionair zijn, maar de manier waarop het samenwerkt. Hoe goed er is nagedacht over het gebruik. Dat is toch echt waar Apple steeds weer in uitblinkt.

En wat voor functionaliteit mis je nog dan?
People assume too much.
pi_150524716
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:13 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Wat is er niet ideaal aan? Zelfs de Apple Watch interface is volledig rond.
Huh?
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:57:42 #79
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_150525386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:41 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je die voice horen? Zoals een voicenote van whatsapp? Wederom: Je kan gewoon oplezen en dat als tekst versturen.

Maar dat werkt nou juist net niet 100% is mijn ervaring. En dat is vaker zo bij producten, ze willen de eerste zijn lijkt het vaak. Ook bij de LG

quote:
Ik zie soon niet als: 3 jaar. Maar misschien vind jij dat wel acceptabel. Ik zeg ook niet dat enkel Apple dit fout doet.

Bekijk het nou even breder dan alleen Nederlands. Er zijn al snel andere talen bij gekomen. Elk jaar wel een aantal nieuwe talen. Dus ja dat is soon. Dat Nederlands daar niet bij zit is jammer maar begrijpelijk. Andere landen hebben een veel grotere markt.

quote:
Klopt, maar dit lijkt me toch een essentiele manier om productieve interactie te hebben met je smartwatch? Met een knopje en een klein touchscreen kom je niet zo ver.
Precies alleen werkt bij geen enkel smart watch op dit moment voice control vlekkenloos.

quote:
Niet makkelijk? Het is niet zo moeilijk om te zeggen: Navigeer naar huis. Ik tap op mijn smartwatch en zeg wat er moet gebeuren. Dat is vele malen makkelijker dan een app overzicht waar je bij moet inzoomen, uitzoomen, selecteren en dan moet navigeren binnen de app.

Hey siri navigeer naar huis. Meer is bv voor naar huis te gaan niet nodig. Sterker nog, aan de hand van kleine pulsen voel je waar je heen moet. Niks app overzicht of inzoomen. Dit is een mooi voorbeeld. Het werkt en het is af en dat is exact wat de end user wilt.

quote:
Mijn hele punt was met de Apple Watch dat ik dus geen WOW factor heb.
Verwacht jij dan niet te veel en houd men niet onterecht eeuwig vast aan dat Apple moet enoveren? Apple wilt alleen het beste product in HUN ogen op de markt brengen en het lijkt ze tot nu toe goed te lukken.


quote:
Het design is niets nieuws onder de smartwatches.
Was dat dan de bedoeling? Het is een eeuwen oud Tank model ja.

quote:
Het is een vierkant display, met een knop, redelijk flinke bezels en een OS wat enkel compatible is met hun telefoons.
Dat kan je als een nadeel zien maar tegelijk ook als voordeel en de kracht. Want zonder moeite kan je het instellen en het werkt gewoon. Een bejaarde van 80 krijgt dit ook nog voor elkaar en dat is nou juist de kracht van Apple. Van jong tot oud snapt het en het werkt en doet exact wat het moet doen.


quote:
De BlackBerry knop bestaat dus al... Sinds de Blackberry hot was (lang geleden dus). Ik zie ook op inimini niveau geen andere functionaliteit die er nog niet was. Kort gezegd: Niks baanbrekends. Het gene waar ik me met name aan erger met dit is dat deze smartwatch door een ander merk waarschijnlijk al 3000x als een grote missser was beschreven.
Het baan brekende is dat met grote waarscheinlijkheid de grote groep consumenten met dit product kan werken. En nog maar eens een keer. Apple heeft nooit de eerste willen zijn met hun producten. Maar wel in hun ogen de beste met een product.

quote:
Ik vind van wat ik heb gezien de Apple Watch niet overtuigend en ik ga mij hoe dan ook storen aan het gezwijmel van anderen die Apple gaan ophemelen voor hun "innovatie" en genomen risico.
Het hangt er van af wat men verstaat onder innovatie. En een nieuw productlijn is altijd een risico. Zeker als alles wat je doet onder een vergrootglas ligt. Je slechtste resultaat telt altijd. Zo werkt dar nu helaas.

quote:
terwijl andere fabrikanten inmiddels hebben laten zien dat deze functies werken.
Voor 99% ja maar nog niet perfect waar Apple dat met hun andere producten wel doen en grote kans dat ze het nu weer gaan doen. Exact daar zit het verschil.

quote:
Je hebt dingen die over het algemeen esthetisch een apparaat aantrekkelijk maken. Dikke randen om een telefoon/smartwatch scherm nemen ruimte in die onbenut wordt door de gebruiker bijvoorbeeld. Ik heb nog niemand horen zeggen: "Wat een mooi stuk zwart, naast het scherm, ik ben blij dat het er zit." Een dunnere telefoon/smartwatch is ook altijd beter. Om even een aantal dingen te noemen die niet helemaal smaak gerelateerd zijn.
Kijk eens naar mechanische en automatische horloge's hoe dik die zijn. En als mensen er kennelijk geen probleem mee heeft. Wat is dan het probleem?

quote:
Daarbij lees ik toch keer op keer terug dat veel tech-reviewers het design niet geslaagd vinden, wat dus ook mijn persoonlijke mening is. Je kan toch zeggen dat het design "lelijk" is, op basis van wat de gemiddelde bevindingen zijn? Anders kun je een mooi design/uiterlijk nooit als pluspunt voor iets noemen en laten we eerlijk zijn, Apple is nogal van het design en uiterlijk. Helaas is het naar mijn mening en de mening van vele anderen de spijker compleet mis geslagen.
De horloge wereld is anders zeer zeer positief dat een oud klassiek ontwerp ( tank model ), want dat is het in een nieuw jasje is gestoken voor hedendaagse techniek. Apple maakt hier mee een verwijzing naar het verleden. Dat is een keuze geweest.

Je ziet ook bij veel nieuwe producten dat mensen hele hoge verwachtingen heeft. Maar stel ze de vraag om een beter ontwerp te maken en het blijft stil. Wat had jij bv willen zien voor ontwerp?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:59:21 #80
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150525446
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:36 schreef Dimens het volgende:

[..]

Huh?
Het homescherm bestaat uit allemaal ronde iccontjes.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:54 schreef very het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel gewoon echt hoe mensen hun smartwatch gaan gebruiken. En ik durf eigenlijk wel te wedden dat Apple hiermee toch een nieuwe trend gaat zetten. En niet omdat hun functies nu zo revolutionair zijn, maar de manier waarop het samenwerkt. Hoe goed er is nagedacht over het gebruik. Dat is toch echt waar Apple steeds weer in uitblinkt.

En wat voor functionaliteit mis je nog dan?
Dat is een grote vraag. Dat vraagt namelijk iedere smartwatch fabrikant zich af: Wat kunnen we er nog meer mee doen. Het gaat er niet om dat ik iets mis, het gaat er mij om dat Apple niets "nieuws" heeft laten zien, terwijl ze vrij laat pas met hun smartwatch op de markt komen. Ik had gehoopt dat ze iets anders zouden doen dan de concurrentie in termen van functionaliteit (zoals wat ze wilde doen met de healthcare apps), maar de extra jaar die ze hadden op de concurrentie om af te kijken en meer te doen is naar mijn mening niet optimaal gebruikt. Ik ben niet kapot van de interface en de kroon. Het is geen extra functionaliteit biedt Apple nu, maar meer een ander OS met vergelijkbare functies.

(wat als je je smartwatch rechts draagt? Dan moet je met je arm over het scherm heen om hem te kunnen bedienen?)
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150525479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:41 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Je hebt dingen die over het algemeen esthetisch een apparaat aantrekkelijk maken. Dikke randen om een telefoon/smartwatch scherm nemen ruimte in die onbenut wordt door de gebruiker bijvoorbeeld. Ik heb nog niemand horen zeggen: "Wat een mooi stuk zwart, naast het scherm, ik ben blij dat het er zit." Een dunnere telefoon/smartwatch is ook altijd beter. Om even een aantal dingen te noemen die niet helemaal smaak gerelateerd zijn.

Daarbij lees ik toch keer op keer terug dat veel tech-reviewers het design niet geslaagd vinden, wat dus ook mijn persoonlijke mening is. Je kan toch zeggen dat het design "lelijk" is, op basis van wat de gemiddelde bevindingen zijn? Anders kun je een mooi design/uiterlijk nooit als pluspunt voor iets noemen en laten we eerlijk zijn, Apple is nogal van het design en uiterlijk. Helaas is het naar mijn mening en de mening van vele anderen de spijker compleet mis geslagen.
Ik baseer mijn mening over of ik iets mooi vind niet op wat anderen ervan vinden. Van de watches in jouw plaatje (dat overigens totaal geen recht doet aan de watches) ga ik de Apple Watch waarschijnlijk het mooist vinden. Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik de Watch nog niet in het echt heb gezien en in het echt komen details en nuances van een design pas echt goed tot hun recht.

De rest vind ik lelijk, behalve de Moto 360, die vind ik erg mooi. Maar een rond display is niet optimaal voor een smartwatch, hoe mooi het ook mag zijn. Een rond display op een smartwatch is een duidelijk voorbeeld van vorm boven functie.

Wat ik mooi vind aan de Apple Watch is dat het weer een fundamenteel en tijdloos ontwerp is. Het kan eigenlijk niet simpeler. Ik weet niet hoe je komt bij dikke bezels, maar de Apple Watch is de enige in dat plaatje waarbij de bezels überhaupt niet zichtbaar zijn. Je ziet niet waar de hardware eindigt en de software begint.

En de interface is rechthoekig, niet rond. Alleen de icoontjes zijn rond. En je ziet ook waarom: er passen zo meer icoontjes op een klein oppervlak en je kan efficiënter navigeren tussen icoontjes. Vorm volgt functie.

In mijn ogen een zeer geslaagd ontwerp.
pi_150525656
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:59 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Het homescherm bestaat uit allemaal ronde iccontjes.
Ronde icoontjes =/= ronde interface.

Interface maakt grotendeels gebruik van het vierkante scherm. Rond is - zoals eerder al gezegd - niet optimaal. Kijk naar de hoeveelheid ruimtes aan de zijkanten en verlies in de "hoeken" bij zo'n ronde watch.



Dat soort zaken ziet MKBHD weer over het hoofd.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:11:02 #83
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150525752
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:57 schreef ook_gek het volgende:
Maar dat werkt nou juist net niet 100% is mijn ervaring. En dat is vaker zo bij producten, ze willen de eerste zijn lijkt het vaak. Ook bij de LG
Ook bij iedere smartwatch denk ik. Ik heb ook iPhones gehad en speech to text blijft niet de fijnste ervaring. Ik kan echter niet een merkbaar verschil vinden. LG heeft zelf geen speech to text he, dat is Google now.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:57 schreef ook_gek het volgende:
Bekijk het nou even breder dan alleen Nederlands. Er zijn al snel andere talen bij gekomen. Elk jaar wel een aantal nieuwe talen. Dus ja dat is soon. Dat Nederlands daar niet bij zit is jammer maar begrijpelijk. Andere landen hebben een veel grotere markt.

Begrijpelijk dat het na 3 jaar komt, maar toen Siri werd geintroduceerd werd er vanuit Apple al gecommuniceert naar mij (werkte in de telecom branche destijds) dat er gepitched moest worden op Siri omdat het snel in het Nederlands zou komen. Dat is dus 3 jaar later nog steeds niet het geval en de mensen die destijds voor een 4S zijn gegaan hebben Nederlandse Siri kunnen gebruiken.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:57 schreef ook_gek het volgende:
Precies alleen werkt bij geen enkel smart watch op dit moment voice control vlekkenloos.

Vlekkeloos? Nee. Het is vrij lastig. Sta in een drukke trein en worden vliegen voorbij, maar zoals ik al zei: Siri/Google Now is geen super duidelijk verschil.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:57 schreef ook_gek het volgende:
Hey siri navigeer naar huis. Meer is bv voor naar huis te gaan niet nodig. Sterker nog, aan de hand van kleine pulsen voel je waar je heen moet. Niks app overzicht of inzoomen. Dit is een mooi voorbeeld. Het werkt en het is af en dat is exact wat de end user wilt.
Nou de ervaring met iedere android watch is hetzelfde: Okay Google navigeer naar huis. Dan krijg je trillingen als je moet afslaan oid. Dit is dus weer een onderdeel waar er misschien details verschillen, maar de functionaliteit hetzelfde is.

Ik ga niet meer quoten, daar gaat me te veel tijd in zitten. Als jij ervan overtuigd bent dat de Apple Watch een stap vooruit is en een rol model zal zijn voor andere smartwatches en een revolutie zal beginnen, dan mag jij dat vinden. Het enige waar ik fel op tegen ben is de Apple verheerlijking.

Ik durf je een ding met 100% zekerheid te zeggen. Als Samsung/LG/Motorola/watdanook deze smartwatch op de markt had gebracht, hadden de meeste mensen hen vierkant uit gelachen. (Op deze uitspraak zal ik dan waarschijnlijk veel haat krijgen, maar het is de waarheid.)
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150525847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:59 schreef Brammetjuh94 het volgende:
(wat als je je smartwatch rechts draagt? Dan moet je met je arm over het scherm heen om hem te kunnen bedienen?
Hij is links- en rechtshandig te krijgen dacht ik.
People assume too much.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:18:50 #85
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150525957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:14 schreef very het volgende:

[..]

Hij is links- en rechtshandig te krijgen dacht ik.
Ohhh nee. Ik lees zojuist de oplossing: Je draait het apparaat 180 graden. Dan zit de crown wel aan de onderkant ipv bovenkant, maar kun je er goed bij.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:24:31 #86
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150526113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:07 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ronde icoontjes =/= ronde interface.

Interface maakt grotendeels gebruik van het vierkante scherm. Rond is - zoals eerder al gezegd - niet optimaal. Kijk naar de hoeveelheid ruimtes aan de zijkanten en verlies in de "hoeken" bij zo'n ronde watch.

[ afbeelding ]

Dat soort zaken ziet MKBHD weer over het hoofd.
Ik had net een hele reply getypt en toen klikte ik mijn browser weg :') Anyway Ik denk dat ik een plaatje heb om te laten zien dat ook al ga je voor een vierkant design dat Apple nog steeds had kunnen gaan voor een minder lomp design:



Apple verstopt de Bezel in bijna iedere render, maar bij deze niet. De rand om het scherm is gigantisch naar mijn mening. Ik kan me niet voorstellen dat Apple dat niet kleiner had kunnen maken. Dit is vergelijkbaar met de LG G watch qua scherm bezels en naar mijn mening ook precies wat die smartwatch de minst aantrekkelijke maakt. Nu heeft Apple gebogen glas op de watch zitten wat het dan weer beter verbergd, maar toch is het scherm hetgene wat mij niet helemaal lekker zit aan het design.

Overigens ben ik benieuwd wat er op de 349 euro Apple Watch zit qua bescherming. De Stalen en de gouden hebben saphire, maar de goedkoopste (Sport) heeft dat niet. Een gecurved glas maakt glazen screen protectors ook moeilijk, dus ik ben benieuwd hoe stevig ze zijn.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:27:31 #87
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_150526209
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:11 schreef Brammetjuh94 het volgende:

Begrijpelijk dat het na 3 jaar komt, maar toen Siri werd geintroduceerd werd er vanuit Apple al gecommuniceert naar mij (werkte in de telecom branche destijds) dat er gepitched moest worden op Siri omdat het snel in het Nederlands zou komen. Dat is dus 3 jaar later nog steeds niet het geval en de mensen die destijds voor een 4S zijn gegaan hebben Nederlandse Siri kunnen gebruiken.

Dit wist ik niet, ik werk dan ook niet in de telecom branch. Ik heb Apple het zelf nooit ergens zien zeggen en hoe goed je het ook probeerd te vinden. Nergens vind je dat Apple dat gesuggereerd heeft.

quote:
Vlekkeloos? Nee. Het is vrij lastig. Sta in een drukke trein en worden vliegen voorbij, maar zoals ik al zei: Siri/Google Now is geen super duidelijk verschil.
Ik ben daar dus andere ervaringen mee :)

quote:
Ik ga niet meer quoten, daar gaat me te veel tijd in zitten. Als jij ervan overtuigd bent dat de Apple Watch een stap vooruit is en een rol model zal zijn voor andere smartwatches en een revolutie zal beginnen, dan mag jij dat vinden. Het enige waar ik fel op tegen ben is de Apple verheerlijking.
Tja dat weet ik dus niet. Daar moet ik eerst de Watch eens in het echt zien en ervaren. Ik heb via m'n werk al verschillende smart horloge's gezien en geprobeerd en daar blijt toch dat het allemaal net niet werkt. Ze lijken nog net niet af en dat gevoel geeft het mij ook tijdens gebruiken.
Apple weet gewoon de grootste groep te bereiken. Het werkt, het is logisch en iedereen van jong tot oud kan het bedienen. En dat is nou exact de kracht van Apple


quote:
Ik durf je een ding met 100% zekerheid te zeggen. Als Samsung/LG/Motorola/watdanook deze smartwatch op de markt had gebracht, hadden de meeste mensen hen vierkant uit gelachen. (Op deze uitspraak zal ik dan waarschijnlijk veel haat krijgen, maar het is de waarheid.)
Nee hoor en dat denk ik juist niet. Je kan zelfs stellen dat Apple op save gegaan is. Het tank model is al honderde jaren oud. Het is een zeer klassiek model. Een langwerpig design is makkelijker voor scherm gebruik dus logisch dat ze een tank model kiezen.

Ik weet zelf niet of ik een Apple watch of ander merk zal halen. Ik ben liefhebber van automatische horloges die hand gemaakt zijn.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_150526413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:11 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik durf je een ding met 100% zekerheid te zeggen. Als Samsung/LG/Motorola/watdanook deze smartwatch op de markt had gebracht, hadden de meeste mensen hen vierkant uit gelachen. (Op deze uitspraak zal ik dan waarschijnlijk veel haat krijgen, maar het is de waarheid.)
Ah, dat kan ik ook: als Samsung/LG/Motorola/watdanook deze smartwatch op de markt had gebracht, had jij hem wel mooi gevonden.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:37:10 #89
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_150526523
Ik ben heel erg benieuwd naar he vaak Apple met een nieuw model komt. Reken kracht is niet echt nodig zoals bij een telefoon / ipad. Enige is energie zuinigere componenten en betere accu. Maar komt er elk jaar een nieuwe, of om de 2 jaar? Zelf ben ik bang elk jaar een nieuw model.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_150526685
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:37 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar he vaak Apple met een nieuw model komt. Reken kracht is niet echt nodig zoals bij een telefoon / ipad. Enige is energie zuinigere componenten en betere accu. Maar komt er elk jaar een nieuwe, of om de 2 jaar? Zelf ben ik bang elk jaar een nieuw model.
Denk ook elk jaar. Naast batterij en energiezuinigheid denk ik ook voor miniaturisering en nieuwe sensoren.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:45:08 #91
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_150526761
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:42 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Denk ook elk jaar. Naast batterij en energiezuinigheid denk ik ook voor miniaturisering en nieuwe sensoren.
Dat is wel heftig, ben erg benieuwd hoe dat zal verlopen. Ik denk dat het slimmer is om het 1x in de 2 jaar te doen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_150526768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:37 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar he vaak Apple met een nieuw model komt. Reken kracht is niet echt nodig zoals bij een telefoon / ipad. Enige is energie zuinigere componenten en betere accu. Maar komt er elk jaar een nieuwe, of om de 2 jaar? Zelf ben ik bang elk jaar een nieuw model.
Hartslagmeter zal ook wel een paar keer aan vervanging toe zijn. Optische hartslagmeting staat nog in de kinderschoenen, dat is zeker voor sportief gebruik eigenlijk nog nooit goed gelukt. Een belangrijke sportapp lanceert zijn apple watch app zonder gebruik te maken van de hartslagmeter van apple, wat vrij bizar is, en waarschijnlijk duidt dat op problemen met de hartslagmeter.
pi_150526931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:24 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ik had net een hele reply getypt en toen klikte ik mijn browser weg :') Anyway Ik denk dat ik een plaatje heb om te laten zien dat ook al ga je voor een vierkant design dat Apple nog steeds had kunnen gaan voor een minder lomp design:

[ afbeelding ]

Apple verstopt de Bezel in bijna iedere render, maar bij deze niet. De rand om het scherm is gigantisch naar mijn mening. Ik kan me niet voorstellen dat Apple dat niet kleiner had kunnen maken. Dit is vergelijkbaar met de LG G watch qua scherm bezels en naar mijn mening ook precies wat die smartwatch de minst aantrekkelijke maakt. Nu heeft Apple gebogen glas op de watch zitten wat het dan weer beter verbergd, maar toch is het scherm hetgene wat mij niet helemaal lekker zit aan het design.

Overigens ben ik benieuwd wat er op de 349 euro Apple Watch zit qua bescherming. De Stalen en de gouden hebben saphire, maar de goedkoopste (Sport) heeft dat niet. Een gecurved glas maakt glazen screen protectors ook moeilijk, dus ik ben benieuwd hoe stevig ze zijn.
Scherm onder de bolling waardoor het beeld vertekend? Nee dank je.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:51:47 #94
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_150526977
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hartslagmeter zal ook wel een paar keer aan vervanging toe zijn. Optische hartslagmeting staat nog in de kinderschoenen, dat is zeker voor sportief gebruik eigenlijk nog nooit goed gelukt. Een belangrijke sportapp lanceert zijn apple watch app zonder gebruik te maken van de hartslagmeter van apple, wat vrij bizar is, en waarschijnlijk duidt dat op problemen met de hartslagmeter.
Er is genoeg ruimte om te verbeteren ja. Sporten is onwijs trending net als gezond eten en leven. Als Apple het slim aan pakt is dit nog een zeer grote markt om toe te eigenen. Maar de vraag is of de consument wel 400 en meer elk jaar wil afschrijven. Daar ben ik erg benieuwd naar.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_150527083
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:51 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Er is genoeg ruimte om te verbeteren ja. Sporten is onwijs trending net als gezond eten en leven. Als Apple het slim aan pakt is dit nog een zeer grote markt om toe te eigenen. Maar de vraag is of de consument wel 400 en meer elk jaar wil afschrijven. Daar ben ik erg benieuwd naar.
Als het puur om uiterlijke verschillen gaat, dan is de nood om elk jaar te upgraden er ook helemaal niet.
Net zoals niemand van de iPhone 5 naar de iPhone 5C is gegaan.

Alhoewel ik helemaal niet verwacht dat er binnen een jaar een nieuwe Apple Watch op de markt komt.
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:10:36 #96
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150527561
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:27 schreef ook_gek het volgende:
Apple weet gewoon de grootste groep te bereiken. Het werkt, het is logisch en iedereen van jong tot oud kan het bedienen. En dat is nou exact de kracht van Apple

Dat moet nog blijken :) Ik ben benieuwd.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:33 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ah, dat kan ik ook: als Samsung/LG/Motorola/watdanook deze smartwatch op de markt had gebracht, had jij hem wel mooi gevonden.
Nee. Dat is onzin. Ik vind de LG G watch lelijk, de Samsung Galaxy Gear ook lelijk, want waarom weer fysieke knoppen? De beste vierkante smartwatch vind ik dan nog de Zenwatch, die maakt ondanks grote bezels gebruik van een gebogen scherm.

Je wilt me bestempelen als een Apple hater oid, dat ben ik niet, maar ik vind dit gewoon niet heel sterk. De Moto 360 heeft ook genoeg kritiek punten. Zoals de accuduur. Helaas is dit wanneer je dit zal gaan vergelijken met de Apple Watch dit geen punt zijn.

Ik ben ook benieuwd wanneer de tweede versie gaat komen. Ik denk dat het net zoals met de iPad gaat, wat naar mijn mening vrij "stille" upgrades zijn in hardware en vervolgens eens in de zo veel tijd een groot verschil in design filisophie. Zoals iPad > iPad air. Macbook air > nieuwe macbook.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:50 schreef Dimens het volgende:

[..]

Scherm onder de bolling waardoor het beeld vertekend? Nee dank je.
Ahm... Nou dan heb je geen LG Flex iod gezien. Op een apparaat waar je direct voor zit en wanneer je het als individu gebruikt is dat zeer handig naar mijn mening. Voor TV's vind ik een stuk minder praktisch bijvoorbeeld.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:17:10 #97
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_150527719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:10 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken :) Ik ben benieuwd.

Neem aan dat je bedoelt betreft de Watch? Want tot nu toe slaagt Apple daar heel goed in met andere producten en dat is tot de dag van vandaag de kracht van Apple.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:17:48 #98
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_150527736
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:17 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Neem aan dat je bedoelt betreft de Watch? Want tot nu toe slaagt Apple daar heel goed in met andere producten en dat is tot de dag van vandaag de kracht van Apple.
Ja. Dat bedoel ik.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_150527930
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:10 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Je wilt me bestempelen als een Apple hater oid, dat ben ik niet, maar ik vind dit gewoon niet heel sterk. De Moto 360 heeft ook genoeg kritiek punten. Zoals de accuduur. Helaas is dit wanneer je dit zal gaan vergelijken met de Apple Watch dit geen punt zijn.
Daar zijn nog helemaal geen cijfers over bekend.
quote:
Ahm... Nou dan heb je geen LG Flex iod gezien. Op een apparaat waar je direct voor zit en wanneer je het als individu gebruikt is dat zeer handig naar mijn mening. Voor TV's vind ik een stuk minder praktisch bijvoorbeeld.
Volgens mij mis je het punt helemaal. Dergelijke schermen zijn absoluut niet te vergelijken met de bolling van een Apple Watch waar het scherm onder zou zitten.
pi_150528043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:10 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Nee. Dat is onzin. Ik vind de LG G watch lelijk, de Samsung Galaxy Gear ook lelijk, want waarom weer fysieke knoppen? De beste vierkante smartwatch vind ik dan nog de Zenwatch, die maakt ondanks grote bezels gebruik van een gebogen scherm.

Je wilt me bestempelen als een Apple hater oid, dat ben ik niet, maar ik vind dit gewoon niet heel sterk. De Moto 360 heeft ook genoeg kritiek punten. Zoals de accuduur. Helaas is dit wanneer je dit zal gaan vergelijken met de Apple Watch dit geen punt zijn.
Natuurlijk is het onzin, net zoals jouw opmerking onzin was. Als jouw kritiek niet gebaseerd is op de merknaam maar op het product, dan is het enthousiasme van anderen ook gebaseerd op het product. Stellen dat de Watch geflopt was als een ander bedrijf het had gemaakt is laf. Het is onweerlegbaar want de Watch is nu eenmaal niet gemaakt door een ander bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')