abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_150509451
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Als de verstuiver lek is dan lekt de diesel uit de leiding nog altijd in de verbrandingsruimte, ongeacht als er veel druk op staat op niet ;)
Als een verstuiver zo erg kapot is dat deze bij 0 bar al open staat zou de motor niet, of zeer belabberd lopen.
Unne echte vent, riedt unne fendt.
Of unne eicher, net wat d'r op stal head stoan.
pi_150509753
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:13 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Als een verstuiver zo erg kapot is dat deze bij 0 bar al open staat zou de motor niet, of zeer belabberd lopen.
Hoeft niet, je hebt een rest druk. Dan kan de verstuiver nog openen, maar onder bv de 60 bar sluit hij gewoon ;)
pi_150509847
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Hoeft niet, je hebt een rest druk. Dan kan de verstuiver nog openen, maar onder bv de 60 bar sluit hij gewoon ;)
Hallo, is een axiaalpomp. die heeft gn restdruk. door de stopklep die rechtstreeks op de pompruimte zit. :W :W
Unne echte vent, riedt unne fendt.
Of unne eicher, net wat d'r op stal head stoan.
pi_150509921
registreer om deze reclame te verbergen
Bij een commonrail kan ik mij voorstellen, dat ie blijft sipelen, als er nog 1600bar op staat. Bij een Verteilerpumpe had ik ook het idee, dat de druk snel weg is. Dacht zelfs, tussen de inspuitmomenten in.

Trouwens maakt het voorgloei verhaal toch ook niet zoveel uit voor commenrail of vp-di systemen? Volgens mij starten alle di varianten makkelijker bij koud weer, dan een oude voorkamer diesel.
.
pi_150522654
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat is het dan? VP44?
Edit ja dus, dan kan het ook de pomp elektronica zijn, bovenop de pomp zelf. Die staan er bekend om :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:51 schreef boegschroef het volgende:
Ik hoop het niet voor de ts, want dat is vaak een duur grapje. Maar het slecht starten wel een veel voorkomend probleem van de 2.2.
yes, dat is hoe de meeste GM 2.2TID's op de sloop belanden ;(
life happens while you're pusing the throttle.
pi_150523479
Bedankt voor de reacties :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 19:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zwarte rook is f een lucht overschot, of een brandstof overschot. Met deze temperaturen geloof ik nog niet zo zeer in een gloeibougie. Nou kan ik de plak gigantisch mis slaan, maar een 2.2 is volgens mij een commenrail diesel.

Een commenrail kan bij deze temperaturen zonder gloeibougie installatie prima aanslaan. Steker nog hij gaat de regeleenheid pas 1 seconde aansturen bij -10 bij -18 is dan 6 secondes. Dat neemt niet weg dat er een gloeibougie kapot kan wezen.

Als ik het verhaal van TS zo lees denk ik eerder aan een brakke verstuiver, mijn vraag aan ts is dus.
Start de motor eens koud, en geef dan eens direct gas, en direct na het aanslaan, hoor je nu een soort knikker geluid onder de motorkap?
Heb de auto vandaag koud gestart en direct gas gegeven, hoorde geen geluid onder de motorkap.

Afgaande op meerdere opmerkingen zal ik het verhaal over de elektronica van de brandstofpomp ook meenemen. Dit kunnen ze dan ook even controleren. Hoop niet dat het dit is, aangezien het volgens jullie een dure reparatie betreft.

Heb een dieselspecialist hier in de buurt op het oog, die schijnen veel affiniteit te hebben met verstuivers en brandstofpompen. Daar maar eens een belletje naar plegen.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_150524265
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:52 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Heb een dieselspecialist hier in de buurt op het oog, die schijnen veel affiniteit te hebben met verstuivers en brandstofpompen. Daar maar eens een belletje naar plegen.
Verstandig, de meeste merken pakken toch dezelfde inspuitsystemen van Bosch/Siemens/Lucas van de plank.
.
pi_150524309
Schijnt een Bosch VP44 in te zitten, neem aan dat ze daar bekend mee zijn als dieselspecialist.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_150526853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:52 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Bedankt voor de reacties :)

[..]

Heb de auto vandaag koud gestart en direct gas gegeven, hoorde geen geluid onder de motorkap.

Afgaande op meerdere opmerkingen zal ik het verhaal over de elektronica van de brandstofpomp ook meenemen. Dit kunnen ze dan ook even controleren. Hoop niet dat het dit is, aangezien het volgens jullie een dure reparatie betreft.

Heb een dieselspecialist hier in de buurt op het oog, die schijnen veel affiniteit te hebben met verstuivers en brandstofpompen. Daar maar eens een belletje naar plegen.
Buchli?
pi_150528119
Nee, Oude Hendriksman in Almelo.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_174970236
Oud topic maar ik post toch.
Het probleem zit niet in de bougies of wat da ook.
Je probleem zit in de slangetjes die van en naar de magneetklep lopen, als die lek of uitgedroogd zijn krijg je die symptomen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')