abonnement Unibet Coolblue
pi_150732538
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:56 schreef Rossdale het volgende:
Gabriel is gewoon bang voor de groep omdat ze de mensen van Terminus genadeloos hebben afgeslacht in zijn kerk, zelfs nadat ze al verslagen waren. Dat rijmt niet helemaal met de christelijke gedachte :P

Ik vind het erg logisch, snap niet echt dat mensen de beredeneringen van de karakters niet snappen... Dit seizoen doen ze eindelijk eens echt logische dingen.
Een groep mensen die net zijn leven hebben gered maakt een groep mensen af die duidelijk levensgevaarlijk zijn en kannibaal zijn. Nee, dat is niet heel rationeel.

Eerder heeft het met hemzelf te maken. Projectie van zijn eigen misdaden op de groep die hem beoordeeld (Sasha scene), zij zijn de duivel en niet de priester die zijn mensen aan hun lot overlaat. Een andere reden kan tactisch zijn: de groep zwartmaken en misschien uitsluiten voordat er verteld wordt wat er met zijn eigen parochie is gebeurd.

En/of hij draait gewoon door.
Vanuit dat perspectief wellicht wel logisch, maar ook duidelijk een beetje koekoek.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:50:26 #227
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150733790
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:07 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Een groep mensen die net zijn leven hebben gered maakt een groep mensen af die duidelijk levensgevaarlijk zijn en kannibaal zijn. Nee, dat is niet heel rationeel.

Eerder heeft het met hemzelf te maken. Projectie van zijn eigen misdaden op de groep die hem beoordeeld (Sasha scene), zij zijn de duivel en niet de priester die zijn mensen aan hun lot overlaat. Een andere reden kan tactisch zijn: de groep zwartmaken en misschien uitsluiten voordat er verteld wordt wat er met zijn eigen parochie is gebeurd.

En/of hij draait gewoon door.
Vanuit dat perspectief wellicht wel logisch, maar ook duidelijk een beetje koekoek.
Het ging niet om het doodmaken van die mensen, maar om het daadwerkelijk afslachten uit wraak.


Laatste 30 seconden

Dit is Gabriel zijn enige referentie aan hoe de wereld nu is, zijn eigen mensen heeft hij niet gered en de groep van Rick is hoe hij de wereld nu ziet. De wereld is slecht en Rick's groep is daar voor hem het voorbeeld van. Ze hebben hem gered, net zoals ze Alexandria nu aan het redden zijn (Angel of Light), maar uiteindelijk blijken ze gewoon kwaadaardig te zijn. Zie afslachten in de kerk, en nu in het dorpje waar Rick & Carol zich al voorbereiden om aan te vallen en straks wellicht iemand om gaan leggen.

Voor een priester die de grote boze wereld nauwelijks eeft meegemaakt klinkt dit natuurlijk wel des duivels en ik vind het begrijpelijk dat hij Rick & co niet bepaald als good guys ziet.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:06:12 #228
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_150734351
Booohhh, die laatste aflevering _O_ Gruwelijke scene met Noah zeg :{

Dacht even dat die scene met Aiden de boeken in zou gaan als gruwelijkste scene tot aan seizoen 5, maar die van Noah ging er nog een stapje bovenop. Fantastische acteerprestatie ook :Y
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_150734894
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:50 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Het ging niet om het doodmaken van die mensen, maar om het daadwerkelijk afslachten uit wraak.


Laatste 30 seconden

Dit is Gabriel zijn enige referentie aan hoe de wereld nu is, zijn eigen mensen heeft hij niet gered en de groep van Rick is hoe hij de wereld nu ziet. De wereld is slecht en Rick's groep is daar voor hem het voorbeeld van. Ze hebben hem gered, net zoals ze Alexandria nu aan het redden zijn (Angel of Light), maar uiteindelijk blijken ze gewoon kwaadaardig te zijn. Zie afslachten in de kerk, en nu in het dorpje waar Rick & Carol zich al voorbereiden om aan te vallen en straks wellicht iemand om gaan leggen.

Voor een priester die de grote boze wereld nauwelijks eeft meegemaakt klinkt dit natuurlijk wel des duivels en ik vind het begrijpelijk dat hij Rick & co niet bepaald als good guys ziet.
Hij heeft die wereld wel meegemaakt. Hij weet van de kannibalen, hij heeft het been gezien, hij zat hulpeloos op een rots, zijn parochie rond zijn kerk opgegeten en hij kon weten dat er niets goed met ze was gebeurd als de kannibalen in de kerk hun gang hadden kunnen gaan.
Wat hij echter weer niet weet is wat Rick & Carol van plan zijn.

Dit is gewoon geen goedbedoelde actie van een redelijk persoon in zijn positie. Dit is een actie van een persoon die zijn wandaden op andere projecteert of iemand die (weer) andere opoffert om zijn eigen hachje te redden. Of iemand die volledig de kluts kwijt is.

Ik vind zijn actie ook op een manier begrijpelijk, maar totaal niet redelijk.
pi_150738151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:24 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Hij heeft die wereld wel meegemaakt. Hij weet van de kannibalen, hij heeft het been gezien, hij zat hulpeloos op een rots, zijn parochie rond zijn kerk opgegeten en hij kon weten dat er niets goed met ze was gebeurd als de kannibalen in de kerk hun gang hadden kunnen gaan.
Maar dit maakt niet ok dat je uit wraakgevoelens mensen afmaakt. Iemand die zo gelovig is, kan best geloven dat je gewoon niet mag doden, ook niet uit wraak.

Neemt niet weg dat hij gewoon een verrader is; hoe goed bedoeld het allemaal ook is vanuit zijn eigen morele ideeën.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2015 @ 17:06:53 #231
88815 The_Emotion
98.3
pi_150739458
Ik vond hem ook weer sterk.
Het was al heerlijk om te zien hoe Abe de walkers te lijf ging met stootkogel ^O^
Ook hoe Noah en die anderen gegrepen werden door de zombies, volgens mij is dat nooit zo bloederig in beeld gebracht.
Jammer van Noah toch, ik begon net aan hem te wennen.

Verder ook prima ontwikkelingen weer tussen Ricks groep en de Alexandrians ^O^
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_150739635
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:54 schreef HPLC het volgende:
Best wel uitgebreid aan stukken gescheurd. Waardig einde.

Ben benieuwd of Tara het gaat overleven, de enige dokter is natuurlijk de man die Rick moet gaan neerknallen :T
Zou wel mooi zijn. Iedereen rent naar de dokter, maar zien alleen een lijk liggen omdat Rick hem net heeft gedood ;( Al vraag ik me af hoe hij hem "subtiel" kan omleggen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:25:29 #233
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_150740022
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om dat Jessie in exact dezelfde situatie zit als Carol in seizoen 1. Zij en haar kids werden ook mishandeld door haar man. Die moest uiteindelijk ook dood.
Die ging dood doordat Walkers in zijn tent kwamen.....
pi_150740694
Everybody ate Chris

[ Bericht 30% gewijzigd door VacaLoca op 17-03-2015 17:54:25 ]
pi_150740787
En Carol en Rick die wel heel simpel maar één conclusie kunnen trekken: you're going to have to kill him

Ehm kunnen ze niet iets van een gevangenis maken?
pi_150741312
Nou ja, er wordt natuurlijk geduid op het huiselijk geweld van Carol dat ze ook in die Pete terug ziet... gevangenis gaat niet helpen, want de vrouw zal nooit haar man beschuldigen (kijk naar Carol vroeger) :')
Ja doei.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:18:27 #237
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_150741664
Carol is wel bikkelhard geworden hè, in de gevangenis werkte ze nog met kinderen etc., nu lijkt ze dat jochie niet uit te kunnen staan. Het is dat ze nu wat meer empathie voor hem heeft gekregen omdat z'n pa hem en zijn moeder mishandelt.
Flesje bier
  Moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 18:30:13 #238
382129 crew  Donna
pi_150742051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:18 schreef Gezicht het volgende:
Carol is wel bikkelhard geworden hè, in de gevangenis werkte ze nog met kinderen etc., nu lijkt ze dat jochie niet uit te kunnen staan. Het is dat ze nu wat meer empathie voor hem heeft gekregen omdat z'n pa hem en zijn moeder mishandelt.
Zou het niet zo zijn dat ze geen band meer wil creeën met kinderen?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:44:11 #239
28033 Pek
je moet wat
pi_150742540
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:30 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Zou het niet zo zijn dat ze geen band meer wil creeën met kinderen?
Na het "look at the flowers" incident lijkt me dat wel plausibel ja.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_150743793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:52 schreef VacaLoca het volgende:
En Carol en Rick die wel heel simpel maar één conclusie kunnen trekken: you're going to have to kill him

Ehm kunnen ze niet iets van een gevangenis maken?
Ik denk niet dat Rick het hier mee eens is. Lijkt me sterk dat een ex-agent puur omdat iemand zijn vrouw slaat een kogel door z'n kop gaat boren.
Geen blad voor de mond. 013!
pi_150744064
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:50 schreef Rabieluh het volgende:
Die priester wil ik in z'n gezicht slaan met een brandende bijbel, wat een mafsjaak.
Irriteer me mateloos aan die gast , ik zeg.... AFKNALLEN ! :p
- Djehoetie / Jehuty -
  Moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 20:08:56 #242
382129 crew  Donna
pi_150746269
Ik denk dat het pas het begin is van 'Angel of Light' Gabriël. Hij heet niet voor niks Gabriël.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:08:48 #243
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_150749370
Goeie aflevering. Moest alleen in het begin wel lachen om die motor van Daryl. Duidelijk een vier-in-lijn, maar je hoort een v-twin.. dat is dan weer jammer. Maar dat heb je toch wel in de meeste series en films.
pi_150752994
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:44 schreef Pek het volgende:

[..]

Na het "look at the flowers" incident lijkt me dat wel plausibel ja.
Ik vind het een nogal rigoreuze methode. Het zal wel met een stukje verloren beschaving te maken hebben, maar sinds het door jou gerefereerde incident is het voor Carol nogal makkelijker geworden om mensen die haar niet aanstaan uit de weg te (laten) ruimen. Glijdende schaal. Gaat voor Carol op een gegeven moment ook niet goed uitpakken.

En wie zegt trouwens dat Rick het ermee eens is?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_150753495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:08 schreef DonnaRush het volgende:
Ik denk dat het pas het begin is van 'Angel of Light' Gabriël. Hij heet niet voor niks Gabriël.
Even een hypothetisch dingetje (misschien is zoiets al gebeurd), maar het zou zomaar eens kunnen dat iemand een andere naam aanneemt. Het is immers niet zo dat er om een id gevraagd kan worden. Misschien is Gabriël niet zijn echte naam.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_150754291
Gebeurde veel deze aflevering, maar sommige stukken waren wel erg slecht geacteerd. Dat die Japanner het opgeeft om die gast te redden en wegrent en dat precies dan die walkers aankomen lopen. Vond er n paar scenes bij waarvan ik dacht: mwah, dit is geen amateurserie, you ve done better.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:56:33 #247
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_150755433
Goede aflevering. Wel mag Carol een keer dood, haar karakter is irritant en niet geloofwaardig.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_150755611
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:35 schreef Scorpion_17 het volgende: Japanner
Koreaan.
Da's hetzelfde als zeggen dat ze een heel stuk in een Rav4 hebben gereden.

(Overigens vond ik die Tucson een tikkie overdreven product placement...)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:03:33 #249
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_150755795
Die priester heeft trouwens echt een irritant brede kaak. Ik erger me er aan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_150756564
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:03 schreef TC03 het volgende:
Die priester heeft trouwens echt een irritant brede kaak. Ik erger me er aan.
Jammer dat ie hier zo'n miet is. In The Wire was ie fucking baas.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')