ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Sja, kan daar ook slecht tegen, zeker als het zoals van het weekend, een vrouwelijke conducteur is.. hoe triest ben je dan?
Behoorlijk triest. Zat een keer in de trein toen de niet geheel onaantrekkelijke jongedame tegenover me werd lastig gevallen door iemand met een in Opsporing Verzocht vaak omschreven uiterlijk.
Toen heb ik hem er wel wat van gezegd, dat dat in onze maatschappij niet gebruikelijk is. Nja toen ging het ook ineens over mijn moeder en vreselijke ziektes etc. Maar goed zij werd met rust gelaten. Gelukkig voor hem raakte hij me niet aan....
Behoorlijk triest. Zat een keer in de trein toen de niet geheel onaantrekkelijke jongedame tegenover me werd lastig gevallen door iemand met een in Opsporing Verzocht vaak omschreven uiterlijk.
Toen heb ik hem er wel wat van gezegd, dat dat in onze maatschappij niet gebruikelijk is. Nja toen ging het ook ineens over mijn moeder en vreselijke ziektes etc. Maar goed zij werd met rust gelaten. Gelukkig voor hem raakte hij me niet aan....
Gelukkig zijn mijn 'openbaar vervoer' dagen wel een beetje voorbij
Al zou ik een baan als mongooltjes-uit-de-trein-smijter niet heel vervelend vinden. Moet het wel al rijdend mogen, anders is het niet leuk
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
kwam er halverwege achter dat (iig bij SLT) je allebij de tyfoons tegelijk kunt gebruiken als je voet groot genoeg is om beide knoppen tegelijk te bedienen... of dat bij ander mat ook werkt geen idee
Op maandag 9 maart 2015 12:48 schreef Salatrel het volgende: kwam er halverwege achter dat (iig bij SLT) je allebij de tyfoons tegelijk kunt gebruiken als je voet groot genoeg is om beide knoppen tegelijk te bedienen... of dat bij ander mat ook werkt geen idee
Ben benieuwd hoe het op Schiphol heeft geklonken, of in Delft
In Delft werd gisteren al door een Benelux getoeterd net voordat ie vanuit de tunnel (vanaf Den Haag) het perron bereikte. Dat gaf al flink wat herrie, en dat was nog maar één trein met een korte toet...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Reactie ACM op berichtgeving klacht Veolia tegen NS 09-03-2015
Veolia heeft bij ACM tegen NS een klacht ingediend op grond van de Spoorwegwet. De klacht gaat onder meer over diensten die Veolia van de NS wilde afnemen in het kader van de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg. Het gaat om diensten zoals het gebruik van servicebalies, kaartautomaten en OV-chippalen.
Op vrijdag 6 maart heeft ACM in deze geschilprocedure een besluit genomen op het deel van de klacht dat ziet op deze diensten en het besluit naar NS en Veolia verzonden. In het besluit constateert ACM dat de NS de Spoorwegwet heeft overtreden. In een geschilprocedure kunnen geen boetes worden opgelegd. In het besluit van 6 maart laat ACM zich niet uit over machtsmisbruik of mogelijke andere overtredingen van NS. Het onderzoek daarnaar is nog niet afgerond. Over het opleggen van een eventuele boete heeft ACM nog geen beslissing genomen.
ACM wil dit besluit zo snel mogelijk openbaar maken. De partijen kunnen het besluit en de openbaarmaking daarvan aanvechten bij de rechter.
Onduidelijk gedoe op Houten, IC staat al een minuut of tien net voorbij Houten stil op het sprinter spoor en de Sprinter richting Breda rijdt eerst wel, dan niet en nu weer wel.
Edit: Ah de Sprinter heeft +10 aan de broek
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Is dat ook de reden dat je op cabinefilmpjes ook ziet dat de machinist bij een haltering de rijrichting in 'neutraal' zet?
oa. Het is ook gebruikelijk (niet verplicht) om dat te doen wanneer je voor een rood sein tot stilstand komt en je dus bewust een handeling moet doen voordat je verder kunt rijden.
oa. Het is ook gebruikelijk (niet verplicht) om dat te doen wanneer je voor een rood sein tot stilstand komt en je dus bewust een handeling moet doen voordat je verder kunt rijden.
In Engeland hebben ze daarvoor de "Driver's Reminder Appliance" (DRA) uitgevonden, een soort startonderbreker voor de tractiemotoren. Het is een knop die moet worden ingedrukt door een machinist wanneer hij:
1) z'n trein wegzet en verlaat 2) bij stilstand voor een rood sein 3) na het tot stilstand komen na passage van een geel sein (bijvoorbeeld bij een stationnement)
Het is bedoeld om roodseinpassages na vertrek uit een station te voorkomen, de machinist zou kunnen vergeten dat het laatste sein geel was omdat hij bezig was met andere dingen zoals een vertrekproces.
Zoals het er nu voor staat gaat de Blauwe Engel DE-41 waarschijnlijk een ritje maken in mei. 23 mei wordt waarschijnlijk 'gevierd' dat het Kamperlijntje 150 jaar bestaat. Organisatie is in handen van Provincie Overijssel, Gemeentes Zwolle & Kampen, NS en andere betrokkenen. Plan is nu om de DE-41 naar Kampen te halen en daar voor die zaterdag op spoor 2 te parkeren, tussen de reguliere dienstregeling doorrijden lukt nl. gewoonweg niet. Dit alles dus onder heel veel voorbehoud, begin april hoop ik in elk geval meer te weten en meer zekerheid te hebben
Op maandag 9 maart 2015 17:44 schreef dennistd het volgende: Laat ze dan de Plan U ook meteen meenemen, ik neem aan dat die er ook wel dienst heeft gedaan. Dat maakt het interessanter dan alleen een DE-1.
DE-1, DE-2, DE-3, plan U, DH-1, DH-2, DM90. Het kwam er allemaal. Alleen DE-5 niet volgens mij.
Op maandag 9 maart 2015 17:44 schreef dennistd het volgende: Laat ze dan de Plan U ook meteen meenemen, ik neem aan dat die er ook wel dienst heeft gedaan. Dat maakt het interessanter dan alleen een DE-1.
Op maandag 9 maart 2015 17:22 schreef boriq het volgende: Zoals het er nu voor staat gaat de Blauwe Engel DE-41 waarschijnlijk een ritje maken in mei. 23 mei wordt waarschijnlijk 'gevierd' dat het Kamperlijntje 150 jaar bestaat. Organisatie is in handen van Provincie Overijssel, Gemeentes Zwolle & Kampen, NS en andere betrokkenen. Plan is nu om de DE-41 naar Kampen te halen en daar voor die zaterdag op spoor 2 te parkeren, tussen de reguliere dienstregeling doorrijden lukt nl. gewoonweg niet. Dit alles dus onder heel veel voorbehoud, begin april hoop ik in elk geval meer te weten en meer zekerheid te hebben
Het er tussendoor rijden wordt inderdaad lastig gezien de inrichting van dat baanvak
Het er tussendoor rijden wordt inderdaad lastig gezien de inrichting van dat baanvak
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wil
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wil
En een (half)slagje gewoon de dienstregeling er mee rijden?
Ja, ik verwacht dat hij er heel laat in de avond/vroeg in de ochtend naar toe zal gaan, omdat ik me afvraag of ProRail hem wel tussen die halfuursdienst wil