abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:26:36 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_150579532
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:47 schreef Probability het volgende:
Aan mijn lijstje mag nog een zak chips, reep chocolade en 4 wafels.
Ik ontbijt morgen met m'n avond eten van vandaag en 's avonds gewoon avond eten, heb ik in ieder geval twee keer groenten morgen.

O en ik was vanavond met m'n vader en hij was met iemand aan het praten en dat was best een leuke jongen. En ik moet er nog steeds aan denken :o dus. Ja nu weer over op de orde van de dag.
ga ervoor probje. Leuk! Of wordt dat lastig?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:28:23 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_150579636
Tof nieuws Maria. Eindelijk. Het is je gegund.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:07:32 #78
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_150581915
Thankies mensen O+ Viel me nog mee hoe lang het duurde, Tink!

An, beterschaap :o geen ervaring mee verder, maar jemig, helemaal geopereerd..?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_150582988
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Thankies mensen O+ Viel me nog mee hoe lang het duurde, Tink!

An, beterschaap :o geen ervaring mee verder, maar jemig, helemaal geopereerd..?
Ja, waarschijnlijk wel. Morgen kan ik de huisarts bellen en overleggen. En dan kom ik op de wachtlijst voor de operatie. Ik baal wel, want dan kan ik voorlopig ook niet alle yogadingies doen :(
pi_150583256
Focussen op de dingen die je nog wel kunt doen :)
Ik heb zelf in 1 knie een kapotte / halve kruisband, ben eraan geopereerd maar het blijft zwakke plek. Ik kan ook niet alle sporten meer doen (tennis, voetbal, rugby..) Maar ik heb daarna nog zoveel mooie dingen gedaan. Dat zal voor jou ook vast gelden :)
pi_150583530
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

ga ervoor probje. Leuk! Of wordt dat lastig?
Ik zou wel via via achter z'n nummer kunnen komen. Denk ik.
Of wachten tot ik hem weer zie.
Worry is a misuse of imagination
pi_150583691
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:30 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk wel. Morgen kan ik de huisarts bellen en overleggen. En dan kom ik op de wachtlijst voor de operatie. Ik baal wel, want dan kan ik voorlopig ook niet alle yogadingies doen :(
:{

Beterschap :*
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:47 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik zou wel via via achter z'n nummer kunnen komen. Denk ik.
Of wachten tot ik hem weer zie.
Ijzer smeden als het heet is :Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_150583766
Wat balen An!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150584249
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:37 schreef the85mc het volgende:
Focussen op de dingen die je nog wel kunt doen :)
Ik heb zelf in 1 knie een kapotte / halve kruisband, ben eraan geopereerd maar het blijft zwakke plek. Ik kan ook niet alle sporten meer doen (tennis, voetbal, rugby..) Maar ik heb daarna nog zoveel mooie dingen gedaan. Dat zal voor jou ook vast gelden :)
Mijn rijtje: zwemmen, turnen, aerobics, hardlopen, schoonspringen, hockey, fitness.... Allemaal vaarwel mogen zeggen door EDS. Ik blijf bij yoga, want daarmee gaat het nog steeds goed. Dit probleempje is tijdelijk gelukkig.

En dank allen :*
  donderdag 12 maart 2015 @ 23:36:52 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_150585142
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Mijn rijtje: zwemmen, turnen, aerobics, hardlopen, schoonspringen, hockey, fitness.... Allemaal vaarwel mogen zeggen door EDS. Ik blijf bij yoga, want daarmee gaat het nog steeds goed. Dit probleempje is tijdelijk gelukkig.

En dank allen :*
Meh, herinnerde me dat XMert destijds dezelfde uitdaging had met sporten en EDS idd. Later gelukkig weer volledig bezig met de yoga :Y

Fingers crossed dat het toch meevalt!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? vrijdag 13 maart 2015 @ 09:54:00 #86
70532 loveli
N
pi_150590829
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Mijn rijtje: zwemmen, turnen, aerobics, hardlopen, schoonspringen, hockey, fitness.... Allemaal vaarwel mogen zeggen door EDS. Ik blijf bij yoga, want daarmee gaat het nog steeds goed. Dit probleempje is tijdelijk gelukkig.

En dank allen :*
Aan je lijst te zien zou je er ook wel mee kunnen omgaan als yoga een probleem was.

Hoop dat het snel weer achter de rug is!
crap in = crap out
pi_150602978
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Aan je lijst te zien zou je er ook wel mee kunnen omgaan als yoga een probleem was.

Hoop dat het snel weer achter de rug is!
Dank je!

Vandaag meer info en ook eigenlijk weer niet :')

De breuk is slechts vijf mm, dus is het raar dat ik al zo veel last heb. En opereren is dan net zo risicovol in mijn geval als de vijf mm laten zitten ;(

Dus nu ga ik over twee weken eerst met mijn manueel therapeut kijken of hij een ander probleem in mijn lies ziet. Dat ik vochtbobbels kan weg drukken daar is ook niet goed. Als hij niet kan helpen mogelijk met een chirurg overleggen.
pi_150604595
Mag ik hier meedoen met mijn lijstjes? :)

Qua sport gaat het hier wel goed, zit echt in een flow. Lekker hardlopen en fitnessen.
Alleen qua eten heb ik soms van die momenten dat ik s avonds een keer wat tortilla chips eet. Opzich is dat niet erg en ik eet ook niet de hele zak leeg, maar ik merk wel dat ik meteen aan kom! :(
En fitnessen vind ik eigenlijk super saai. Totaal geen uitdaging, terwijl ik hardlopen echt geweldig vind O+
Afvallen gaat ook niet zo lekker, ik val niks af. Elke keer kom ik wat aan, val ik weer af.. uiteindelijk blijf ik gewoon de hele tijd rond de 90 kilo wegen.
Ik wilde voor juli 84 wegen, maar weet niet of dat nu nog gaat lukken.

Anyway... een lijstje van vandaag :P

O: havermout met halfvolle melk, dadels, kokos en wat rozijnen
L: een beetje halfvolle kwark vanille, had nergens zin in maar moest wel eten
D: volkoren pasta met spinazie, rundergehakt, tomatensaus en wat kaas
S: hardlopen en daarna krachttraining in de sportschool

Kom nu uit op 1469 kcal over de hele dag, dus ik mag na het sporten nog wat eten.
Ik houd mijn energiebehoefte op 1800 kcal per dag.

Hoe gaat het afvallen bij jullie? :)
pi_150612816
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:22 schreef xuryah het volgende:
Mag ik hier meedoen met mijn lijstjes? :)

Qua sport gaat het hier wel goed, zit echt in een flow. Lekker hardlopen en fitnessen.
Alleen qua eten heb ik soms van die momenten dat ik s avonds een keer wat tortilla chips eet. Opzich is dat niet erg en ik eet ook niet de hele zak leeg, maar ik merk wel dat ik meteen aan kom! :(
En fitnessen vind ik eigenlijk super saai. Totaal geen uitdaging, terwijl ik hardlopen echt geweldig vind O+
Afvallen gaat ook niet zo lekker, ik val niks af. Elke keer kom ik wat aan, val ik weer af.. uiteindelijk blijf ik gewoon de hele tijd rond de 90 kilo wegen.
Ik wilde voor juli 84 wegen, maar weet niet of dat nu nog gaat lukken.

Anyway... een lijstje van vandaag :P

O: havermout met halfvolle melk, dadels, kokos en wat rozijnen
L: een beetje halfvolle kwark vanille, had nergens zin in maar moest wel eten
D: volkoren pasta met spinazie, rundergehakt, tomatensaus en wat kaas
S: hardlopen en daarna krachttraining in de sportschool

Kom nu uit op 1469 kcal over de hele dag, dus ik mag na het sporten nog wat eten.
Ik houd mijn energiebehoefte op 1800 kcal per dag.

Hoe gaat het afvallen bij jullie? :)
Natuurlijk mag je posten.

Op zich net lijstje, zou alleen KT en hardlopen omdraaien. Neem alleen aan dat je dat nu in deze volgorde doet in verband met zonlicht?
Hoe doe je jouw KT eigenlijk?

En 6kg moet kunnen in 3,5 maand.
Ik ga zelf voor meer :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:59 schreef the85mc het volgende:

[..]

In tomaat en kwark zitten al KH. Ik ben niet echt endo trouwens, misschien meer meso.
Ik eet over de hele dag al redelijk wat KH's dus nog meer is niet nodig.
Ah ^O^

Dit jaar nog wedstrijden waar je naartoe traint?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_150618347
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:56 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je posten.

Op zich net lijstje, zou alleen KT en hardlopen omdraaien. Neem alleen aan dat je dat nu in deze volgorde doet in verband met zonlicht?
Hoe doe je jouw KT eigenlijk?

En 6kg moet kunnen in 3,5 maand.
Ik ga zelf voor meer :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou jij dat omdraaien?
Ik heb na krachttraining niet echt de energie meer om te gaan hardlopen denk ik :) En het zonlicht speelt idd ook een rol.
Ik doe 3 x per week KT en dan train ik gewoon alle spiergroepen. Ik volg een schema die een medewerker van de sportschool voor me heeft samengesteld.
Jij doet ook aan KT?
6 kilo moet idd lukken, maar ik ben al zoooooooo lang bezig om die 6 kilo er af te krijgen... het lukt gewoon niet -O- Als ik die 6 kg kwijt ben, dan heb ik geen overgewicht meer.

Hoe strikt wil jij de komende maanden gaan doen?
pi_150621189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:48 schreef xuryah het volgende:

[..]

Waarom zou jij dat omdraaien?
Ik heb na krachttraining niet echt de energie meer om te gaan hardlopen denk ik :) En het zonlicht speelt idd ook een rol.
Ik doe 3 x per week KT en dan train ik gewoon alle spiergroepen. Ik volg een schema die een medewerker van de sportschool voor me heeft samengesteld.
Jij doet ook aan KT?
6 kilo moet idd lukken, maar ik ben al zoooooooo lang bezig om die 6 kilo er af te krijgen... het lukt gewoon niet -O- Als ik die 6 kg kwijt ben, dan heb ik geen overgewicht meer.

Hoe strikt wil jij de komende maanden gaan doen?
Om inderdaad de energie voor KT te gebruiken en niet voor cardio.
Verschil in verbrandingsproces (afhankelijk van hoe je KT doet, aeroob en anaeroob)

Waar ik ook een discussie heb gehad met medewerker van mijn sportschool was over het schema dat zij hadden voor "beginners", is dat het te veel uitging van hunzelf. Legio aan isolatie-oefeningen die alleen maar tegenwerken als je niet weet waarmee je bezig bent.
Dus wel benieuwd wat jij hebt gekregen. Foto van schema? Dan kan ik er dieper op ingaan, misschien zelfs uitleggen hoe dat demotiverend werkt.

Als je ooit meer spierkracht hebt gehad blijft de mogelijkheid daartoe en bij aanleiding zal je lichaam dat snel oppikken (zeker als je een lichaam hebt die daarvoor aanleg heeft) dus kun je vet verliezen maar in gewicht toenemen. (vocht in spieren, dus neem foto's en vergelijk)

Om op "normaal" niveau vet te verliezen is een goede verhouding aan vetten van belang. Wat ik in jouw lijst zie is al een beperking aan vetten wat niet verkeerd is maar een juiste verhouding ontbreekt.
Eigenlijk weer iets wat komt van mensen die al op een acceptabel vetgehalte zitten maar lager willen gaan.
Als je zoals vandaag ruimte overhebt, vul die met gezonde vetten. Nog beter, maak van gezonde vetten een ingeplande verplichting en lunch met iets als vette vis (die met de goede vetten, zalm ,makreel etc.).
Heb ooit Nallie (ex-slankie) dat aangeraden op een plateau en die hielp dat ook (Thanks loveli en je geniale vetten-en-hoe-het-werkt post)

In sommige gevallen kan het al helpen om KH's bij 1 v/d 3 hoofdmaaltijden skippen werken, vooral bij vrouwen want die zijn gevoeliger ervoor (hormonen-shizzle)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door V1z0R op 14-03-2015 00:14:22 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zaterdag 14 maart 2015 @ 10:09:11 #92
70532 loveli
N
pi_150626583
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 22:48 schreef xuryah het volgende:
6 kilo moet idd lukken, maar ik ben al zoooooooo lang bezig om die 6 kilo er af te krijgen... het lukt gewoon niet -O- Als ik die 6 kg kwijt ben, dan heb ik geen overgewicht meer.
Niet te hard focussen op de getallen, kijk naar kleding en de spiegel.

Wat Vaiz zegt over cardio na KT, dan hebben je spieren hun makkelijk aan te spreken glycogeenvoorraad verbruikt en ga je sneller over op vetverbranding. Het belangrijkste is dat je iets doet wat je leuk vindt en vol kunt houden, een nieuwe gewoonte die je aanleert. en dat je je valkuilen vermijdt. Je hebt er niks aan als je door een trucje 10 kg kwijtraakt en ze vervolgens net zo hard weer terugkrijgt.

Kanttekening: mijn advies is dat van iemand die geen ervaring heeft met overgewicht, ik probeer de marges waartussen ik schommel zo klein mogelijk te houden.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 14 maart 2015 @ 23:55:38 #93
70532 loveli
N
pi_150650068
:W
crap in = crap out
pi_150654852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:55 schreef loveli het volgende:
:W
:W
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_150658630
mogguh!

Gefel met je baan Maria -> details in DM graag :+

An, sterkte, hoop dat het meevalt en je niet onder het mes hoeft :)

Prob, heb je z'n nummer geregeld? :)

Lijstje voor vandaag:

O:"ijsje" van een beetje water, 100 gr frambozen, 10 gr kokos en 30 gr. choco whey. Blenderen en opeten :Y)
T: 2 mini snickers
S: Fitness
L: speltbrood, geprakte avocado, plakje tomaat en rosbief
T: bekertje huttenkase met tomaat en komkommer
D: uit eten bij de Limonadefabriek *O* Dat wil ik al zoooo lang maar het komt er steeds niet van. Vanaaf dus wel w/
T: 1/2 bak kwark

Transavia heeft aanbiedingen voor Kopenhagen, dus lief en ik gaan in juli een lang weekend. Ben benieuwd c_/

Ik kom niet boven de 2x pw sporten uit en daar word ik niet blij van :') En eten on the road vind ik ook lastig, dus ik moet veel meer gaan plannen. Ik kom niet aan genoeg eiwitten ( maar carbs is geen probleem hoor :X) en de meeste hotels hebben of geen sportschool of het is een cardiopaleis :')

Qua eten ga ik meer eiwitrepen en whey meenemen. Qua sport heb ik een setje resistance bands besteld, na een paar uur googlen :+ Die kan ik makkelijk in mijn handbaggage gooien en het is goed spul. ^O^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_150658896
Hoi!
Hoe is het hier verder?
Ik heb gister redelijk uitgebreid voor mijn scharrel/vriendin gekookt :) ik had een weddenschap verloren dus moest ik wat koken uit haar favoriete keuken.

Voelt nog steeds geweldig goed :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door the85mc op 16-03-2015 21:01:25 ]
pi_150658994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:55 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Om inderdaad de energie voor KT te gebruiken en niet voor cardio.
Verschil in verbrandingsproces (afhankelijk van hoe je KT doet, aeroob en anaeroob)

Waar ik ook een discussie heb gehad met medewerker van mijn sportschool was over het schema dat zij hadden voor "beginners", is dat het te veel uitging van hunzelf. Legio aan isolatie-oefeningen die alleen maar tegenwerken als je niet weet waarmee je bezig bent.
Dus wel benieuwd wat jij hebt gekregen. Foto van schema? Dan kan ik er dieper op ingaan, misschien zelfs uitleggen hoe dat demotiverend werkt.

Als je ooit meer spierkracht hebt gehad blijft de mogelijkheid daartoe en bij aanleiding zal je lichaam dat snel oppikken (zeker als je een lichaam hebt die daarvoor aanleg heeft) dus kun je vet verliezen maar in gewicht toenemen. (vocht in spieren, dus neem foto's en vergelijk)

Om op "normaal" niveau vet te verliezen is een goede verhouding aan vetten van belang. Wat ik in jouw lijst zie is al een beperking aan vetten wat niet verkeerd is maar een juiste verhouding ontbreekt.
Eigenlijk weer iets wat komt van mensen die al op een acceptabel vetgehalte zitten maar lager willen gaan.
Als je zoals vandaag ruimte overhebt, vul die met gezonde vetten. Nog beter, maak van gezonde vetten een ingeplande verplichting en lunch met iets als vette vis (die met de goede vetten, zalm ,makreel etc.).
Heb ooit Nallie (ex-slankie) dat aangeraden op een plateau en die hielp dat ook (Thanks loveli en je geniale vetten-en-hoe-het-werkt post)

In sommige gevallen kan het al helpen om KH's bij 1 v/d 3 hoofdmaaltijden skippen werken, vooral bij vrouwen want die zijn gevoeliger ervoor (hormonen-shizzle)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry voor de late reactie! Heb nog niet achter mn laptop gezeten :P
Ik snap je idee achter het eerst KT doen, daarna hardlopen. Maar normaal gesproken doe ik het op aparte dagen, alleen als het even niet uitkomt pak ik beide op dezelfde dag :)
Cardio in de sportschool doe ik idd wel na KT, maar cardio in de sportschool vind ik k*t dus doe ik niet zo vaak :@

Ik kan zo wel even een foto proberen te posten van mijn sportschema.
Het is niet zo'n bijzonder schema hoor.
Wordt gewoon op aangegeven in welke volgorde welke apparaten kan gaan doen. That's it. En dat dan voor 2 dagen.

Ik heb niet zo onwijs veel verstand van fitnessen, maar wel verstand van voeding.
Momenteel is voeding zelfs mijn studie ;) Ik studeer voeding en dietetiek.
Ja, het is erg dat het mezelf niet eens lukt om af te vallen idd. Maarja, elk lichaam is anders.
Ik vind niet dat ik te weinig vet eet hoor trouwens, zit gemiddeld rond de 80 gram vet per dag!
En KH minder ik idd wel een beetje, blijf rond de 150 gram per dag aan KH. Soms iets meer. Rest vul ik op aan eiwitten. Vaak zo'n 90 gram per dag. Maar op die manier kom ik niet eens aan de 1800 kcal, maar rond de 1600 kcal. En zelfs dan val ik niet af...
Het is niet zo dat ik expres rond de 1600 kcal ga zitten trouwens. Vind het gewoon moeilijk om genoeg te eten, al klinkt dat misschien vreemd ivm overgewicht.
pi_150659141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet te hard focussen op de getallen, kijk naar kleding en de spiegel.

Wat Vaiz zegt over cardio na KT, dan hebben je spieren hun makkelijk aan te spreken glycogeenvoorraad verbruikt en ga je sneller over op vetverbranding. Het belangrijkste is dat je iets doet wat je leuk vindt en vol kunt houden, een nieuwe gewoonte die je aanleert. en dat je je valkuilen vermijdt. Je hebt er niks aan als je door een trucje 10 kg kwijtraakt en ze vervolgens net zo hard weer terugkrijgt.

Kanttekening: mijn advies is dat van iemand die geen ervaring heeft met overgewicht, ik probeer de marges waartussen ik schommel zo klein mogelijk te houden.
Klopt! Is ook helemaal waar.
Spiegel zegt zoveel meer dan dat stomme getalletje.
Ik merk wel dat mijn gezicht wat dunner wordt. Daaraan merk ik het vaak als eerst :)

En ik zal wel weer wat meer gaan cardio'en haha.. Maar ik vind het zo stom op de sportschool ;(
Na KT heb ik geen energie meer om te gaan hardlopen. Ik sport altijd in de avond, na school. Half 9 fitnessen, ongeveer 1 uur tot anderhalf uur.. Ik heb echt geen zin meer om om 22 uur te gaan hardlopen helaas. :P
pi_150660284
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:41 schreef xuryah het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie! Heb nog niet achter mn laptop gezeten :P
Ik snap je idee achter het eerst KT doen, daarna hardlopen. Maar normaal gesproken doe ik het op aparte dagen, alleen als het even niet uitkomt pak ik beide op dezelfde dag :)
Cardio in de sportschool doe ik idd wel na KT, maar cardio in de sportschool vind ik k*t dus doe ik niet zo vaak :@

Ik kan zo wel even een foto proberen te posten van mijn sportschema.
Het is niet zo'n bijzonder schema hoor.
Wordt gewoon op aangegeven in welke volgorde welke apparaten kan gaan doen. That's it. En dat dan voor 2 dagen.

Ik heb niet zo onwijs veel verstand van fitnessen, maar wel verstand van voeding.
Momenteel is voeding zelfs mijn studie ;) Ik studeer voeding en dietetiek.
Ja, het is erg dat het mezelf niet eens lukt om af te vallen idd. Maarja, elk lichaam is anders.
Ik vind niet dat ik te weinig vet eet hoor trouwens, zit gemiddeld rond de 80 gram vet per dag!
En KH minder ik idd wel een beetje, blijf rond de 150 gram per dag aan KH. Soms iets meer. Rest vul ik op aan eiwitten. Vaak zo'n 90 gram per dag. Maar op die manier kom ik niet eens aan de 1800 kcal, maar rond de 1600 kcal. En zelfs dan val ik niet af...
Het is niet zo dat ik expres rond de 1600 kcal ga zitten trouwens. Vind het gewoon moeilijk om genoeg te eten, al klinkt dat misschien vreemd ivm overgewicht.
Ben zelf ook geen liefhebber van cardio in de sportschool dus ik ben die idioot die HIIT doet. Vind ik ook meer uitdaging hebben want dan kan ik compleet los gaan en niet gestaag een hele tijd iets doen.

Wat ik juist tegenkom is dat het schema's zijn die passen in een 4/5 day split en totaal niet voor mensen die net als jij 2x per week gaan.
Daarom wel benieuwd, hopelijk heb jij een goede met de basics.

Bedoelde de verhouding in het type vet (zal zo even googlen naar Li's post) niet zozeer de hoeveelheid.

Is het een idee om thuis je cardio te doen net als uniekhoorn? Gewoon met een hometrainer voor de TV.
Zou ik zelf ook eens moeten proberen eigenlijk :D kun je denk ik wel goedkoop op de kop tikken op marktplaats.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_150660552
Ik dacht met te herinneren dat er ooit nog zelfs een uitgebreider is geweest, maar dit is er een van:
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2010 10:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Gewoon roomboter, niet te dik smeren. Hoewel het verzadigd vet is, zijn de vetten in roomboter kort-ketenig en da's niet heel erg slecht. In roomboter zit geen transvet, wat wel in elk industrieel gemaakt vet zit.

Olie harden om margarine te maken is een chemisch proces, waarbij bindingen van de vetzuurketens worden veranderd zodat het een vaste substantie wordt, liefst smeerbaar bij kamertemperatuur. Deze chemische reactie heeft 2 eindproducten, een cis-binding en een trans-binding. Transvet is slecht, dat weten we. Deze reactie is altijd een evenwicht, waarbij men het evenwicht steeds verder verschuift, waardoor er minder transvetten in het eindproduct zitten. Alleen helemaal vermijden lukt nog niet!

Trans-bindingen zijn onverzadigd, maar hebben meer de ruimtelijke structuur van een verzadigde keten. Ze nemen makkelijk de plaats in van functionele vetzuurketens in je lichaam (celwanden), dat verstoort hoe de processen horen te lopen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Celmembraan

Een vet bestaat uit trigliceriden, 3 vetzuurketens aan elkaar. Het celmembraan bestaat uit fosfolipiden, dat lijkt op een trigliceride, maar 1 vetzuur is vervangen door een fosfaatgroep.
Het ene verzuur is verzadigd, het andere is onverzadigd (zie plaatje, kop met 2 staarten, de ene heeft een onverzadigde knik).
[ afbeelding ]

Door die ene onverzadigde keten zijn je celwanden flexibel en kunnen ze hun processen uitvoeren (transport in en uit de cel, immuunsysteem laten werken, etc etc). Door onze voeding (koekjes, pizza, bewerkte sjit) is de belans van vetzuren die we in onze cellen stoppen verstoord, we hebben te weinig omega-3. Daardoor komen er foute ketens in de membranen (gaat puur om beschikbaarheid, er is een grote bult vetzuren aanwezig en niet altijd wordt de juiste keten gepakt) en verlopen veel processen moeizamer dan de bedoeling is.

En daarom moeten we ons volstampen met olijfolie, avocado's, vette vis, (kokosvet) en voor mijn part visoliecapsules. En liever omega-3 dan omega-6 (linolzuur is er 1 van), want dankzij het mais in het eten krijgen we al te veel omega-6 binnen, meer dan goed is voor de verhoudingen. We hebben het nodig, maar niet in de hoeveelheden die we binnenkrijgen.

Hoe meer slechte vetten, des te meer omega-3 moet er tegenover staan om de balans goed te krijgen. En de omega's heb je ook nodig voor andere dingen dan je celprocessen, bv bij het aanmaken van hormoonstofjes. Krijg je te weinig binnen, dan heb je ergens een tekort. Eet je slechte vetten, prima, maar probeer ze meteen te verbranden en niet op te slaan.

Voeding en beweging, allebei errug belangrijk. Einde van de les.
Vis een optie _O_
Li _O_ O+
Brengt soms ook nog eens halve liter flessen Duits bier mee waar je jezelf aangeschoten mee kunt drinken :9 algeheel tof wijf zeg maar
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')