Uiteindelijk moeten we concluderen dat Yuskov een top 5k heeft gereden voor zijn doen (verschil met Sven was zelden zo klein), maar eigenlijk een paar tienden in die binnenbocht van de 500 heeft laten liggen om het spannend te maken.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, en Yuskov heeft bizar hard op de 1500m gereden.
Maar Kramer blijft favoriet voor de titel, wat mij betreft.
Die 900m hoogteverschil zal er niet in zijn verwerktquote:
Dat maakt dan toch niks meer uit? 1025 is 1025.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Die 900m hoogteverschil zal er niet in zijn verwerkt
Volgens mij wordt het naar zeeniveau omgerekend.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat maakt dan toch niks meer uit? 1025 is 1025.
Ik bedoelde de luchtdruk zoals-ie daadwerkelijk gevoeld wordt.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens mij wordt het naar zeeniveau omgerekend.
Dacht altijd dat iedere km hoogteverschil 100mBar scheelt.
Ter info:
http://www.weer.nl/wereld(...)/113X25/calgary.html
Snap ik maar ze rijden nu wel sneller dan in Thialf...1025hPa zal het dan wel niet zijn...1 atmosfeer is 1013mBar in Heerenveen.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik bedoelde de luchtdruk zoals-ie daadwerkelijk gevoeld wordt.
Dat is wat telt als het gaat om hoe snel er gereden kan worden.
Dus, iemand die weet hoe hoog-ie dan is? Kan zijn dat het toch die 1025 is.
In een rit waar het erom gaat kan hij vaak net iets meer op de 1500. Denk bijvoorbeeld aan de 1500 tegen Fabris in Collalbo waar Kramer plots de 1.44 in dookquote:Op zondag 8 maart 2015 00:37 schreef Marcoss het volgende:
Kan Kramer morgen wel zien hoe je een perfecte 1500 rijdt..
Puur als race (Yuskov dit seizoen, en het WR van Davis misschien nog mooier qua niveau) vond ik dat de mooiste 1500m ooit, strijd op het scherpst van de snede.quote:Op zondag 8 maart 2015 01:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In een rit waar het erom gaat kan hij vaak net iets meer op de 1500. Denk bijvoorbeeld aan de 1500 tegen Fabris in Collalbo waar Kramer plots de 1.44 in dook
Na dat EK heeft Kramer trouwens ieder EK of Wk waar hij aan de start stond gewonnen...best wel indrukwekkend.quote:Op zondag 8 maart 2015 01:05 schreef Roceco het volgende:
[..]
Puur als race (Yuskov dit seizoen, en het WR van Davis misschien nog mooier qua niveau) vond ik dat de mooiste 1500m ooit, strijd op het scherpst van de snede.
Wat een race, was ik helemaal vergeten.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat wereldrecord uit 2006 blijft het leukst, uit geslagen positie terugkomen met 29.7 > 28.7 > 28.1.
Dat is gewoon het hele punt, hij is meerdere malen in een mutantachtige vorm geweest de laatste jaren, maar nooit tijdens SLC of Calgary, waar er uberhaupt bijna nooit een 5 of 10km wordt verreden.quote:Op zondag 8 maart 2015 12:49 schreef Arcee het volgende:
Blijft toch apart dat de wereldrecords van Kramer op de 5km en 10km al sinds 2007 staan. Hij was toen nog maar 21.
Scheelt natuurlijk wel dat er feitelijk maar zelden in Calgary en SLC gereden wordt, maar toch.
Zo'n race vergeet je nooitquote:Op zondag 8 maart 2015 12:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wat een race, was ik helemaal vergeten.
Carl Verheijen was ook wel beestachtig goed een paar seizoenen.
Precies, en dan moet de luchtdruk en ijskwaliteit ook nog eens perfect zijn.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:10 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is gewoon het hele punt, hij is meerdere malen in een mutantachtige vorm geweest de laatste jaren, maar nooit tijdens SLC of Calgary, waar er uberhaupt bijna nooit een 5 of 10km wordt verreden.
Ik hoop het ook.quote:Op zondag 8 maart 2015 08:54 schreef danos het volgende:
Gewoon hopen dat Yuskov een flink gat slaat en iets van 20 seconden voor heeft zodat Kramer onder de 12.45 moet rijden. Ik zie die Yuskov niet onder de 13.05 schaatsen op de 10km.
Luchtdruk is gecorrigeerd naar zeeniveau 1025. Het neemt af met 1 hPa per 8 meter stijging ongeveer. Dus de luchtdrukniveau is op ijsbaanniveau ongeveer 900 hPa.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik bedoelde de luchtdruk zoals-ie daadwerkelijk gevoeld wordt.
Dat is wat telt als het gaat om hoe snel er gereden kan worden.
Dus, iemand die weet hoe hoog-ie dan is? Kan zijn dat het toch die 1025 is.
Waarom corrigeren ze dat naar zeeniveau? Je corrigeert de temperatuur toch ook niet naar zeeniveau?quote:Op zondag 8 maart 2015 13:22 schreef -0- het volgende:
[..]
Luchtdruk is gecorrigeerd naar zeeniveau 1025. Het neemt af met 1 hPa per 8 meter stijging ongeveer. Dus de luchtdrukniveau is op ijsbaanniveau ongeveer 900 hPa.
Natuurlijk nog steeds een stuk lager dan op laaglandbanen maar het is voor de baan nog relatief hoog en dus niet supersnel.
Volgens mij onder andere omdat het anders niet werkbaar is om isobaren te tekenen. De wind waait immers een bepaalde richting uit om hoge en lage drukgebieden. Wanneer je luchtdruk niet zou corrigeren zie je overal kleine eilandjes van lage luchtdruk in berggebieden.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom corrigeren ze dat naar zeeniveau? Je corrigeert de temperatuur toch ook niet naar zeeniveau?
Nee, vanaf 18:00 uur al op Nederland 1. Alleen verhuizen we om 19:00 uur naar Nederland 3.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:20 schreef Evertjan het volgende:
zondag vanaf 19 uur. Live op Nederland 3.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |