abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 juni 2015 @ 20:30:23 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153559610
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:? Waar moet je dan aan denken? Wie koopt zijn voeding op de zwarte markt of uit een kofferbak? :')
Ik vroeg het me ook af :+ maar wellicht zijn er toch mensen die dit via marktplaats of zo kopen vanwege de prijs van dit type melkpoeder
pi_153559917
Vroeg het me ook al af ja, waar je anders je voeding koopt..!

Wij hebben 3 flessen die we om en om gebruiken. Na elke voeding spoelen we de fles af met koud water en bewaren ze tussendoor in de koelkast. Één keer per dag was ik alle flessen af en steriliseer 2 van de 3*, maar dat ga ik dus langzaam afbouwen denk ik.
* Ik steriliseer maar 2 van de 3 flessen omdat er maar 2 tegelijk in de steriliseerzakken passen (wij hebben blijkbaar een hele kleine magnetron :+ )

Wij gebruiken de Difrax fles, die bevalt goed. Schijnt ook weinig lucht in te komen, plus je kan het ventiel aan de onderkant strakker/losser draaien om de snelheid te regelen. Alleen E. drinkt de fles ook wel vrij snel leeg (135cc binnen 8-10 minuten), maar ze lijkt er weinig last van te hebben...

quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:49 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

...Difrax fles gekocht en die ging goed, maar veeeel te snel voor Sjaak...
Hoe wist je dat-ie té snel ging?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_153560581
Sjaak had de fles met vijf minuten leeg. Met een hoop boosheid en frustratie bij Sjaak tot gevolg, want die had nog hongergevoel en zuigbehoefte.
Dr. Browns zorgde voor een mooiere tijd van 20 minuten, zoals het hoort.
pi_153560779
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak had de fles met vijf minuten leeg. Met een hoop boosheid en frustratie bij Sjaak tot gevolg, want die had nog hongergevoel en zuigbehoefte.
Dr. Browns zorgde voor een mooiere tijd van 20 minuten, zoals het hoort.
Even een kleine sidenote: Saar deed ook nooit 20 minuten over een fles, eerder 10-15 maar heeft daar nooit last van gehad, dus niet ieder kind doet er 20 minuten of langer over...
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 juni 2015 @ 21:06:58 #280
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153561183
bij difrax kun je ook nog dentalspenen proberen als ze snel drinken. dat was bij M het verschil tussen er vijf minuten over doen of 15...
Kwak
  maandag 15 juni 2015 @ 21:19:08 #281
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153561705
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:46 schreef Selvaria het volgende:
Ik kom hier ook maar eens om het hoekje kijken. Afgelopen weekend begonnen met bv afbouwen en fv opbouwen. Wij kookten het flesje na elke voeding uit, niet nodig dus? :P Wat doe je dan? Gewoon afwassen en drogen?

Weet iemand hoe het precies zit met vitamine K? Ik lees in de OP dat vanaf 500 ml kv geen vitamine K meer bijgegeven hoeft te worden, maar wat als ik 200-300 ml kv in mijn kind stop? Geef ik dan gewoon de helft van de druppels die ik eerder gaf? Bestaat er iets als een vitamine K overdosis? :P
Je geeft vitamine K tot 12 weken, vanaf dan kunnen de darmpjes het zelf aanmaken. Geef je ook al vitamine D? :)

Wij spoelden de fles na elke voeding uit met koud water en zette de flesjes in de koelkast. Om de dag deden we steriliseren :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_153561993
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Even een kleine sidenote: Saar deed ook nooit 20 minuten over een fles, eerder 10-15 maar heeft daar nooit last van gehad, dus niet ieder kind doet er 20 minuten of langer over...
Vooruit dan ;) Maar de 5 minuten was veulste snel in ieder geval.
  maandag 15 juni 2015 @ 22:56:23 #283
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153565684
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:? Waar moet je dan aan denken? Wie koopt zijn voeding op de zwarte markt of uit een kofferbak? :')
misschien via mp omdat het zo slecht leverbaar is. Wij werden door de leverancier dringend gevaagd om te zoeken naar andere voeding.
pi_153573942
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Je geeft vitamine K tot 12 weken, vanaf dan kunnen de darmpjes het zelf aanmaken. Geef je ook al vitamine D? :)

Wij spoelden de fles na elke voeding uit met koud water en zette de flesjes in de koelkast. Om de dag deden we steriliseren :)
Thanks!

Uiteraard geven we al vitamine D, maar ik vroeg me af hoe het precies zat met k tijdens het overstappen van bv naar fv. :) Ze is vandaag 5 weken.
pi_153573983
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:06 schreef kwakz0r het volgende:
bij difrax kun je ook nog dentalspenen proberen als ze snel drinken. dat was bij M het verschil tussen er vijf minuten over doen of 15...
Ah da's voor ons misschien ook nog wel het overwegen waard dan! Ze zit nu rond de 8-10 minuten maar jengelt soms nog wel een klein beetje na de fles. Thanks! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_153588263
Vraagje: wanneer weet je of je een grotere speen nodig hebt? Q is ruim 12 weken en heb nog nr 1 op de Avent fles (ik dacht de Avent natural). M'n schoonzus kwam er ineens mee nadat ik een flesje maakte en Q vrijwel meteen begon te brullen.
Laatste dagen is dat ook weer vaste prik: leg em op m'n arm, doekje onder z'n kin, hij lijkt nog enthousiast. Fles erin,2x zuigen en dan huilen en niet meer willen :? . Soms krijg ik em ook niet eens op m'n arm gelegd, dan is het meteen gillen en overstrekken.. Als ik hem dan even plat neerleg in z'n box of ledikant en z'n beentjes beweeg, is hij vaak gauw weer stil. En als ik dan z'n fles geef als ie ligt, dan pakt hij em eigenlijk altijd weer wel.
Ook drinkt hij regelmatig z'n fles niet (helemaal) leeg, dan wacht ik eventjes en pakt hij even later de rest wel. Soms drinkt hij wel de hele fles in 1x en dan doet hij er niet heel erg lang over. Vergeet vaak te kijken of kan de klok dan net weer niet zien, maar denk dat het een minuut of 10 is? Dus vraag me af of een grotere speen dan wel of niet nodig is.. Ga het sowieso straks maar eens proberen.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:29:39 #287
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153588523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:20 schreef Gevalletje het volgende:
Vraagje: wanneer weet je of je een grotere speen nodig hebt? Q is ruim 12 weken en heb nog nr 1 op de Avent fles (ik dacht de Avent natural). M'n schoonzus kwam er ineens mee nadat ik een flesje maakte en Q vrijwel meteen begon te brullen.
Laatste dagen is dat ook weer vaste prik: leg em op m'n arm, doekje onder z'n kin, hij lijkt nog enthousiast. Fles erin,2x zuigen en dan huilen en niet meer willen :? . Soms krijg ik em ook niet eens op m'n arm gelegd, dan is het meteen gillen en overstrekken.. Als ik hem dan even plat neerleg in z'n box of ledikant en z'n beentjes beweeg, is hij vaak gauw weer stil. En als ik dan z'n fles geef als ie ligt, dan pakt hij em eigenlijk altijd weer wel.
Ook drinkt hij regelmatig z'n fles niet (helemaal) leeg, dan wacht ik eventjes en pakt hij even later de rest wel. Soms drinkt hij wel de hele fles in 1x en dan doet hij er niet heel erg lang over. Vergeet vaak te kijken of kan de klok dan net weer niet zien, maar denk dat het een minuut of 10 is? Dus vraag me af of een grotere speen dan wel of niet nodig is.. Ga het sowieso straks maar eens proberen.
De tijd die hij over zijn flesje is voor mij een signaal om idd nog niet over te stappen Gevalletje, dus ik zou als ik jou was bij 1 blijven voorlopig.

En wat betreft zijn reactie, misschien schrikt hij van de fles/melk die bij zijn mondje komt. Is het misschien een idee om eerst de speen of wat druppels over zijn lipjes te wrijven?! :) als hij zijn lipjes dan tuit oid dan kun je langzaam de speen in zijn mondje doen, waarna hij misschien rustiger zijn fles pakt.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_153589021
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

De tijd die hij over zijn flesje is voor mij een signaal om idd nog niet over te stappen Gevalletje, dus ik zou als ik jou was bij 1 blijven voorlopig.

En wat betreft zijn reactie, misschien schrikt hij van de fles/melk die bij zijn mondje komt. Is het misschien een idee om eerst de speen of wat druppels over zijn lipjes te wrijven?! :) als hij zijn lipjes dan tuit oid dan kun je langzaam de speen in zijn mondje doen, waarna hij misschien rustiger zijn fles pakt.. :)
Zal eens goed op de tijd gaan letten, maar heb het idee dat ie, als ie goed drinkt, er niet al te lang over doet.

Houd het flesje altijd al even tegen z'n lipjes voor ik em in z'n mondje doe en regelmatig tuit ie z'n lipjes al als ik het doekje onder z'n kin doe. Hij weet dus dat het eraan komt. Dan begint ie ook vaak best enthousiast, maar na 2x zuigen zie ik z'n gezichtje dan betrekken, loopt ie rood aan en dan is het gillen. Heb dan soms het gevoel dat er juist even niks/weinig uitkomt maar weet niet of dat klopt.

Paar weken terug had ie dit ook. Toen hoorde ik van iemand dat je na het toevoegen van het poeder niet als een gek moet gaan schudden zoals ik deed. Deed het nu rustiger en ging goed, tot nu. Wel paar dagen terug overgestapt van Nutrilon HA naar Hero HA, ivm met de leveringsproblemen. Weet niet of het daaraan kan liggen. Hij spuugt ineens ook weer wat meer.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:49:23 #289
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153589185
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:44 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Zal eens goed op de tijd gaan letten, maar heb het idee dat ie, als ie goed drinkt, er niet al te lang over doet.

Houd het flesje altijd al even tegen z'n lipjes voor ik em in z'n mondje doe en regelmatig tuit ie z'n lipjes al als ik het doekje onder z'n kin doe. Hij weet dus dat het eraan komt. Dan begint ie ook vaak best enthousiast, maar na 2x zuigen zie ik z'n gezichtje dan betrekken, loopt ie rood aan en dan is het gillen. Heb dan soms het gevoel dat er juist even niks/weinig uitkomt maar weet niet of dat klopt.

Paar weken terug had ie dit ook. Toen hoorde ik van iemand dat je na het toevoegen van het poeder niet als een gek moet gaan schudden zoals ik deed. Deed het nu rustiger en ging goed, tot nu. Wel paar dagen terug overgestapt van Nutrilon HA naar Hero HA, ivm met de leveringsproblemen. Weet niet of het daaraan kan liggen. Hij spuugt ineens ook weer wat meer.
Te lang is op zich niet zo erg, eerder te snel wel want mogelijk: kramp, niet verzadigd en even later dus weer honger.

Over switchen van voeding kan ik je weinig zinnigs zeggen, want vanaf het begin ging Nutrilon 1 gelijk goed hier.
En in plaats van schudden deden wij ook wel eens 'walsen' van de fles of roeren met een mes. Dan kwam er minder lucht bij.

Succes met uitzoeken wat voor jullie mannetje goed werkt.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_153592850
Weet ook niet zeker of hij HA nodig heeft, vriend had de 1e keer niet gezien dat er HA op het pak stond dat hij kocht toen ik nog in het ziekenhuis lag. Later hoorde ik dat HA goed is als je overstapt van borst- naar flesvoeding, leek dus juist wel goed. Las ook dat het goed is als je zelf last hebt van allergieën, dat je kind dan ook een verhoogde kans erop heeft? Heb zelf wat allergieën en vriend is lactose-intolerant. Geen idee of Q dat ook is, zou dat handig zijn om te testen? Of een keer de gewone Nutrilon te proberen? Misschien nutteloos op de HA te blijven als dat niet nodig is.

Net even speen 2 geprobeerd. Was bijna z'n bedtijd en dacht dat ie nog wel een flesje zou lusten. Maar gelijk weer drama toen ik hem in m'n arm legde, kennelijk toch geen honger? Probeerde het en hij ging wel drinken, maar volgens mij had hij moeite met de grotere speen, dus nr 1 er weer op gedaan. Was ook snel weer huilen, dus in bedje en nog een paar slokjes gegeven. Lag ie even rustig, kwamen er toch ineens 3 grote golven melk uit! Zo erg had ik het nog nooit gezien, arme kind, ledikant en de grond zaten onder.. Misschien voelt ie zich even niet lekker en rommelt ie daarom zo met de flesjes!
pi_153592925
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Te lang is op zich niet zo erg, eerder te snel wel want mogelijk: kramp, niet verzadigd en even later dus weer honger.

Over switchen van voeding kan ik je weinig zinnigs zeggen, want vanaf het begin ging Nutrilon 1 gelijk goed hier.
En in plaats van schudden deden wij ook wel eens 'walsen' van de fles of roeren met een mes. Dan kwam er minder lucht bij.

Succes met uitzoeken wat voor jullie mannetje goed werkt.. :)
Ik roer eerst met een lepeltje nu en zwenk meer dan dat ik schud.
Dank je :)
pi_153594348
Grotere speen wordt meestal pas aangeraden als je kindje langer dan 20 min doet over het drinken dacht ik? W is 6 maanden en heeft nog steeds speen 1 (browns), ik denk ook niet dat dat nog verandert eigenlijk. Tepel blijft ook hetzelfde :+
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:25:08 #293
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153618842
Mijn dochter is 23 maanden en heeft ook nog de S speen (difrax) :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153620993
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:06 schreef kwakz0r het volgende:
bij difrax kun je ook nog dentalspenen proberen als ze snel drinken. dat was bij M het verschil tussen er vijf minuten over doen of 15...
Net geprobeerd en 15 minuten over de fles gedaan (i.p.v. 8) *O*
En ze had weer een ouderwetse melkcoma erna, dus ze moest er flink voor werken volgens mij :+

Ze piepte nu ook niet toen de fles leeg was (had ze ook de energie niet meer voor volgens mij), wat ze de afgelopen dagen wel deed. Ook geen boertje, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze nu echt minder lucht binnenkrijgt omdat ze rustiger drinkt :)
En nu hopen dat ze ook wat minder vaak de hik heeft en mondjes teruggeeft dan ben ik echt fan! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_153663639
Kleine update: ze geeft inderdaad minder vaak een mondje terug en lijkt tevredener na de fles! :)
Nog wel regelmatig de hik, maar daar lijkt ze wel minder last van te hebben.

Vroeg me alleen af of een baby ook té lang over een fles kan doen? Want het schommelt nogal, van 14 tot 30+ minuten... (al was die langste toen papa de fles gaf, en die kwam er later achter dat ze waarschijnlijk het topje van de speen dicht had geknepen met d'r kaken... }:| )

We draaiden het ventiel aan de onderkant van de fles eerst ook op z'n strakst aan, dus die doen we nu maar wat losser ;) anders kost het meer energie dan het oplevert
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:10:46 #296
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153664723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:18 schreef twist02 het volgende:
Kleine update: ze geeft inderdaad minder vaak een mondje terug en lijkt tevredener na de fles! :)
Nog wel regelmatig de hik, maar daar lijkt ze wel minder last van te hebben.

Vroeg me alleen af of een baby ook té lang over een fles kan doen? Want het schommelt nogal, van 14 tot 30+ minuten... (al was die langste toen papa de fles gaf, en die kwam er later achter dat ze waarschijnlijk het topje van de speen dicht had geknepen met d'r kaken... }:| )

We draaiden het ventiel aan de onderkant van de fles eerst ook op z'n strakst aan, dus die doen we nu maar wat losser ;) anders kost het meer energie dan het oplevert
als ze wennen aan die speen wordt t wel weer wat sneller. ik zou t ventiel gewoon strak jouden of strakker doen naarmate ze weee sneller wordt anders verspeel je je winst.

de eerste week deed M er ook weleens een half uur over maar dat stabiliseerde op tien tot vijftien minuten.
Kwak
pi_153665993
Ja, zal inderdaad een kwestie van wennen zijn :Y en zodra het weer sneller gaat, draaien we het ventiel inderdaad ook weer aan!

Voorlopig lijkt het te helpen, dus dan vind ik het allang goed :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_153670843
Ik heb die speen ook een keer geprobeerd, voor ons was hij te langzaam, maar ik kwam er ook achteraf pas achter dat hij een boven en een onderkant heeft :') en dat het gaatje dus ook afgesloten kan worden door het waffeltje :'). Doh!

Maar fijn dat het beter gaat twist!
pi_153713150
Hmm, vraag me af of we niet te snel gejuicht hebben... :{

In eerste instantie leek het echt een stuk beter te gaan, maar de tijd die ze over een fles doet wordt eerder langer dan korter (vanmorgen 40 minuten..) en het is ook echt steeds een gevecht. Ze laat ook regelmatig 20cc staan ofzo.

En ze is nu ook al een paar dagen een beetje zeurderig, hartstikke moe maar wil niet slapen (en dus nog vermoeider). En dan moet ze dus ook behoorlijk hard werken voor de fles. Heb echt het idee dat het bijna meer energie kost dan oplevert...

Ik wil eigenlijk niet te snel opgeven (zit zelf ook altijd te 'zeuren' over mensen die constant switchen tussen dingen :@) maar ik heb wel echt sterk de neiging om terug te gaan naar de normale speen...
Al ben ik bang dat ze die dan nu opeens in 3 minuten leegdrinkt omdat het zo makkelijk gaat :X maar een paar keer een pauze inlassen dan denk..
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 21 juni 2015 @ 12:12:10 #300
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153713337
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:04 schreef twist02 het volgende:
Hmm, vraag me af of we niet te snel gejuicht hebben... :{

In eerste instantie leek het echt een stuk beter te gaan, maar de tijd die ze over een fles doet wordt eerder langer dan korter (vanmorgen 40 minuten..) en het is ook echt steeds een gevecht. Ze laat ook regelmatig 20cc staan ofzo.

En ze is nu ook al een paar dagen een beetje zeurderig, hartstikke moe maar wil niet slapen (en dus nog vermoeider). En dan moet ze dus ook behoorlijk hard werken voor de fles. Heb echt het idee dat het bijna meer energie kost dan oplevert...

Ik wil eigenlijk niet te snel opgeven (zit zelf ook altijd te 'zeuren' over mensen die constant switchen tussen dingen :@) maar ik heb wel echt sterk de neiging om terug te gaan naar de normale speen...
Al ben ik bang dat ze die dan nu opeens in 3 minuten leegdrinkt omdat het zo makkelijk gaat :X maar een paar keer een pauze inlassen dan denk..
dingen die je kunt proberen:

- nog beter roeren met een mes want deze gaat snel dihtzitten als er een korreltje inzit oid.
- goed opletten dat t gaatje aan de bovenkant zit (tegen gehemelte)
- als t te zwaar is voor haar dannkun je ook de driestandenspeen nig proberen, de kleinste daarvan schijnt langzamer te zijn dan de gewone small.
- zit ze misschien in een sprong? dan kunnen zenook slechter drinken soms
- medium dentalspeen kan ook (ik kan evt naar je opsturen want heb ze liggen. gekicht toen M ook ineens langzaam en moeilijk ging doen maar na een paar dagen weer terug naar small gegaan. weet niet wat er toen ineens was.

enneh uitproberen is toch niet erg? als in, niet voor haar (wel voor je portemonnaie misschien). speen wisselen is minder ingrijpend dan voedingsmerk wisselen hoor.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')