abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 maart 2015 @ 18:32:57 #26
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_150467188
Een Skoda-topic :D

Dit is de mijne


Een Octavia RS uit 2002, nu bijna 3 maanden in bezit. Tevens mijn eerste auto :7
182k op de klok inmiddels. Paar kleine issues, maar ik ben erg tevreden met de auto!
pi_150467457
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Een Skoda-topic :D

Dit is de mijne
[ afbeelding ]

Een Octavia RS uit 2002, nu bijna 3 maanden in bezit. Tevens mijn eerste auto :7
182k op de klok inmiddels. Paar kleine issues, maar ik ben erg tevreden met de auto!




  maandag 9 maart 2015 @ 23:25:58 #29
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_150482715
quote:
Die ziet er ook wel erg netjes onderhouden uit ja! Interieur blijft ook prachtig, ik heb hetzelfde. Ook met een originele ingebouwde radio trouwens, zie dat jij een aftermarket hebt?
Jouwe trouwens nog een beetje gekieteld? :+

Ik heb wel last van een motorlampje met een eigen wil. Ene keer brandt ie, andere keer niet. Heb zelf het idee dat het aan de thermostaat ligt, mijn kvs blijft een beetje haken tussen de 75 en 80 graden en gaat alleen met flink doortrapte doortrappen naar de gebruikelijke 90. Om daarna weer te zakken naar die 75-80. Heb alleen verder veel te weinig verstand ervan om er een oordeel over te vellen en de dealer kan niks vinden..

Ook is het slot van een van m'n deuren overleden. Typisch Octavia-mankementje heb ik vernomen. Alleen jammer dat het om het bestuurdersportier gaat, die gebruik je toch vrij regelmatig he :+

Verder is het echt een topwagen die heerlijk rijdt. Mijn pa heeft een gloednieuwe Octavia Greenline met nog geen 5k op de teller, maar ik rij veel liever in de RS. En dat heeft niet eens met het vermogen te maken.
pi_150486923
Heb foutmelding op 3 sloten, thermostaat kan ook de sensor zijn die in jouw KVS leiding zit.

Chippen gaat zeer binnenkort gebeuren, de forge diverter valve ligt al klaar :p
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:39:43 #31
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_150501467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:33 schreef KeesBromfiets het volgende:
Heb foutmelding op 3 sloten, thermostaat kan ook de sensor zijn die in jouw KVS leiding zit.

Chippen gaat zeer binnenkort gebeuren, de forge diverter valve ligt al klaar :p
Klinkt goed! Ikzelf blijk 235pk en 302nm te hebben :D
wist van niks, dealer waar ik hem gekocht had heeft niks verteld, maar ik vond per toeval een dyno-uitdraai tussen de instructieboekjes met deze waardes :7
toen eens een paar testjes gedaan en uiteindelijk bleek ik op de 80-120 sprint dik 2 seconden sneller dan bijvoorbeeld de Autoweektest van destijds.

Motorisch heb ik dus geen plannen. Ik ga op zeer korte termijn eerst dat slot fixen en een nieuwe thermostaat erin zetten. Daarna wil ik wel erg graag parkeersensoren hebben. Het zicht naar achteren is toch niet geweldig, zeker niet met die spoiler er nog eens bij :D

Daarna wat kleine optische dingen die ik moet fixen, maar dat vind ik verder niet zo belangrijk. Klein scheurtje in de bestuurdersstoel bijvoorbeeld, maar ik heb stoelverwarming en wil liever dat behouden dan een stoel in topconditie maar zonder verwarming :P
pi_152135608
Nieuwe dop bij de dealer gehaald.
  woensdag 29 april 2015 @ 21:24:15 #33
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_152136442
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Nieuwe dop bij de dealer gehaald.
[ afbeelding ]
Dat zal me een klus geweest zijn om die erop te zetten :D

Ik heb bij mezelf een naamloze kentekenplaathouder erop gezet en de achterlichtunit links vervangen omdat daar een kleine beschadiging zat. Ik heb niet twee linkerhanden maar gewoon GEEN handen en het is me gewoon gelukt. Sterker nog, stiekem vond ik het nog leuk om te doen ook :@ :D
Het slot dat overleden is heb ik overigens wel in de garage laten fixen :+

Volgende "project": slot van de middenarmsteun vervangen.
pi_152136904
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:21 schreef vaduz het volgende:
Ik had dan eigenlijk verwacht dat je een ¦koda had gekocht, met de motor achterin en een paar grindtegels voorin.
De eerste skoda van mn ouders was 24 jaar geleden een toen al oude 105 geloof ik met idd een paar tegels voorin. De buurman had toen n rapid!

Mn ouders hebben nooit meer iets anders gehad dan skoda's. 2x een favorit(waarvan 1 tl gereden), geloof 3x een felicia nu n fabia en geloof dat ze nu n octavia willen.

Ik hou t liever bij vw.
pi_152137215
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat zal me een klus geweest zijn om die erop te zetten :D

Toch zeker 3 seconden werk :D De vorige was ik verloren onderweg naar de RAI :')
pi_152137547
Heb mijne ook laten chippen, binnenzijde wielkast een rooster geplaatst voor betere doorstroming van de intercooler. Binnenkort nog even de intercooler eruit halen om te reinigen.

Wel zijn mijn velgen er ondertussen slecht aan toe, deze zomer maar even een set wielen lenen en meteen de velgen opnieuw spuiten en nieuwe bandjes om laten leggen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:13:57 #37
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_173194077
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:01 schreef JDude het volgende:
Present! Ook een Fabia maar dan een 1.4 zestienkleppert uit 2008.

Of nou ja, dat is de gezinsauto. Sinds een maand of twee maak ik vooral kilometers in de auto van m'n werk.
Kick. Volgende week wordt'ie ingeruild voor een Octavia.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')