abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_150893437
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:11 schreef faptist het volgende:

Ik ben bang dat ik nog niet klaar ben voor zo'n doek die je echt moet knopen.
Is dat raar? Te begrijpen?
Een Mei Tai moet je ook knopen. Als dat een issue is, neem je toch een Manduca of een andere met 'gespen'?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:21:21 #177
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150893554
Manduca is officieel vanaf 3.5 kilo. Mijn dochter was 3.6 kg bij geboorte maar het duurde wel eventjes voor ze er echt lekker in zat hoor. Vond t zelf niet helemaal ideaal voor het echte newborn.
pi_150893603
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Manduca is officieel vanaf 3.5 kilo. Mijn dochter was 3.6 kg bij geboorte maar het duurde wel eventjes voor ze er echt lekker in zat hoor. Vond t zelf niet helemaal ideaal voor het echte newborn.
+1. Mijn zoon was 3900gr bij geboorte maar zat pas lekker in de Manduca (in de verkleiner) na 2.5 mnd.
pi_150893844
Hmmm oke. *noteert* :+
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:29:30 #180
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150893854
Stormqueen,
Natuurlijk wordt de mai tai geknoopt, maar op een wat simpelere manier dan alle knopen die me momenteel erg overvallen op YouTube.

Awaytl,
Bedankt voor je reply. :)
Fijn dat het bij jou zo goed is bevallen. Geeft mij ook weer hoop dat ik wat soepeler ga worden hierin :)
pi_150893995
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:29 schreef faptist het volgende:
Stormqueen,
Natuurlijk wordt de mai tai geknoopt, maar op een wat simpelere manier dan alle knopen die me momenteel erg overvallen op YouTube.

Awaytl,
Bedankt voor je reply. :)
Fijn dat het bij jou zo goed is bevallen. Geeft mij ook weer hoop dat ik wat soepeler ga worden hierin :)
ik zie ook tegen knopen op. Ik heb gelukkig iets meer tijd, ga de basis oefenen met een pop. Maar vind het ook eng hoor. Reden om toch voor een doek te gaan is omdat je die perfect passend kan maken Voor een newborn. Ik denk dat mijn man met bondolino gaat dragen als uk iets groter is
pi_150894066
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:10 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb de Amazonas, ik ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen!
Volgens draagkrachtig is de amazonas vanaf 4 maanden, misschien wel voorzichtig zijn als je hem vanaf de geboorte wil gebruiken?

Zie http://www.draagkrachtigs(...)s-Smart-Carrier.html
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150894214
Het knopen valt echt reuze mee hoor! Ik heb laatst voor het eerst mijn nichtje gedragen. Mijn broer heeft me één keer geholpen bij het knopen, later nog eens een filmpje gekeken en de tweede keer lukte het zelf al wel (vast met de nodige schoonheidsfoutjes, maar het meiske viel ervan in slaap).

De knoop die ik toen heb gebruikt, is de , deze wordt het meest gebruikt.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_150894395
Op draagzak.nl staat dat de amazonas vanaf 3,5 kg is. Raar dat t zo verschilt.

http://www.draagzak.nl/nl(...)s_smart_carrier-tree
pi_150894423
Maargoed...er hoeft natuurlijk niet vanaf dag 1 te worden gedragen he? :)
pi_150894471
Knopen is inderdaad niet zo lastig als het lijkt, komt echt goed! Als je het erg spannend vindt kun je ook een draagconsult regelen.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_150894952
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:44 schreef GotC het volgende:
Maargoed...er hoeft natuurlijk niet vanaf dag 1 te worden gedragen he? :)
Klopt, maar aangezien gestreeptestoel specifiek noemt vanaf de geboorte, wilde ik het even aanstippen :).

@ gestreeptestoel: het is denk ik zoals Spees al zegt, officieel vanaf 3,5 kg, maar in de praktijk blijkt dat de drager pas echt goed/fijn zit als de baby wat ouder is. De beheerder van draagkrachtig is zelf draagconsulente (Macka66 op fok), waarschijnlijk heeft zij dit al meegenomen in haar advies.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150895226
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:11 schreef faptist het volgende:

[..]

Serieus?
Ik niet. Weet niet wat het is. Echt een gevoel van afkeer ofzo. Gek he?
Komt misschien ook wel door het beeld van m'n ex-schoonbroer met z'n baby Bjorn hang ding. Of dat mannelijke model van bykay. Hij kijkt altijd hetzelfde en is zo.. Ik weet het niet..
Brr..

Wellicht komt het ook wel door m'n zwangerschapshorrormonen. ;-)
:D ...volgens mij zijn het bij mij juist diezelfde hormonen waardoor ik smelt bij vrijwel alle 'mannen met baby's' beelden die ik op het moment zie :')

quote:
Vandaag had ik weer een afspraak in het ziekenhuis voor ctg en hebben ze ook weer even gekeken voor haar grootte.
Ze schatten haar bij de geboorte al rond de 3500 gram tot 4 kg.
Een mai tai begint vanaf 4 kg.
Is het dan nog steeds een slechte keuze?
Ik ben bang dat ik nog niet klaar ben voor zo'n doek die je echt moet knopen.
Is dat raar? Te begrijpen?
Gewoon proberen. Ik hoor/lees zoveel verschillende verhalen/ervaringen. Een slechte keus zal het vast niet zijn.

Ik heb echt flink geoefend met de draagdoeken. Knuffelbeesten, kussens...als de kat en hond wat meer hadden meegewerkt :P
Voelt nu goed, maar in het begin ook onzeker. En dat komt de eerste keer met kind vast weer terug. Dan gaan we het wel zien of ik er klaar voor ben. Raar vind ik je gedachte zeker niet.
pi_150895468
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Klopt, maar aangezien gestreeptestoel specifiek noemt vanaf de geboorte, wilde ik het even aanstippen :).

Was ook meer een algemene opmerking ;) Ik droeg sporadisch vanaf 1 mnd en pas regelmatig vanaf 5 mnd. Dan heb je alweer veel meer keuze en een kindje dat al stuk 'stabieler' is wb lichaam.

En wb knopen is het echt gewoon veel oefenen. Adhv Youtube filmpjes oefenen en idd evt een draagconsulent inschakelen :Y
pi_150904039
Ik neem t allemaal mee! :)
pi_150904145
Ik zocht even de foto: knoopte onze uk voor het eerst op 27 oktober, toen was hij 23 dagen oud (en 6 wk prematuur, dus ienimini O+)
Dit was een paar dagen later, maar ook nog heul klein:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_150904257
Och JM O+ Ik zie ook die prachtige foto van je mini in de Emeibaby nog zo voor me O+
pi_150904275
Het punt bij dragers die iets te groot zijn, dat ze net zo slecht zijn voor de heupjes als een babybjorn. Overspreiden is ook echt niet goed, net zo min als hangende beentjes. Gewicht zegt lang niet alles, het ene kind is met dezelfde lengte veel zwaarder dan de andere, broekmaat zegt veel meer. Vandaar ook het advies om met een doek te beginnen, die kun je precies passend maken voor het lijfje van je kleintje, en van jou of papa. Met een drager zul je vaak ergens concessies moeten doen (aangenomen dat papa en mama niet dezelfde bouw hebben :+ )

Och JM O+ Mini L
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_150904313
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze eerst draagpoging O+ 3.5 week.
Leuk om weer te zien!
  zondag 22 maart 2015 @ 09:39:46 #195
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150904591
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:29 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hmmm oke. *noteert* :+
Ik vond knopen ook spannend, en had dus ook alleen twee mei tais in huis. Maar toen met 8 maandej zwsch. toch gevallen voor een tweedehandsdoek op facebook, en uiteindelijk die eigenlijk alleen maar gebruikt en niet de meitais. Eentje daarvan heb ik verkocht. De andere gebruikt mijn vriend nu als hij wil dragen (nu met maat 68 zit M.elle er prima in).

Ik vond het uiteindelijk dus lastiger om een mei tai safe en lekker te knopen ondanks maar twee bandjes dan een doek die je zelf aanspant. Had ik ook niet verwacht.

Ohja en wat ik heel verfrissend vind aan t consult dat ik laatst had: op foto's zie je vaak modellen met poppen of modellen die een baby heel mooi symmetrisch gestyled hebben geknoopt voor een kort moment op de foto. Je ziet ook niet hoe de andere kant van de doek zit, etc. In het echt zijn kinderen gewoon beweeglijk, hebben ze soms een voorkeur om een kant op te hangen etc. Dat is niet erg, het hoeft er niet zo uit te zien als op de foto's, als je kindje maar goed ondersteund zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 22-03-2015 09:47:16 ]
Kwak
  zondag 22 maart 2015 @ 09:51:25 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150904728
Oh die inimini draagfoto's... Ik kan me bijna niet voorstellen dat mijnes ook zo klein was vijf maanden geleden...Maar aan de foto's te zien was hij dat toch.

Onderste foto is een nieuwe, van mijn blije rondkijkbaby in de double cross carry O+
Kwak
pi_150905029
Zo lief die mini baby's in draagdoek. moet ik echt nog zo lang wachten ;(

Wat een vrolijk koppie kwak, hij lijkt op je!
  zondag 22 maart 2015 @ 12:00:48 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_150906546
Ooh, memory lane O+ al die kleine stumpers O+

Ik heb besloten dat ik er een doek bij wil, maar er is te veel keuze :') ik hou van geometrische patronen en van ombre, en wil geen 200 euro uitgeven. En twijfels over de maat :( ik heb nu een 7, staart tot aan mijn knieholtes ongeveer met een fwcc. Zou ik met een 6 nog redelijk kunnen knopen? Dat biedt namelijk wel eindeloos meer perspectief :')
disclaimer
pi_150906602
Geweldige foto's!
Zooooo schattig en intiem O+
  zondag 22 maart 2015 @ 12:11:12 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_150906725
Nog een mooi plaatje dat shandaly gisteren heeft geschoten:


O+
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')