Geef ze dan allemaal punten, zoals nu ook in de IndyCar en Nascar gebeurt.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je ook zeggen dat de eerste 15 punten krijgen.
Dit is dan ook hetgeen waar de rechter de extra dag de tijd voor heeft genomen.twitter:Kate_Jones7 twitterde op maandag 09-03-2015 om 05:34:42 #F1 Court: van der Garde's lawyer is talking in great detail about contract and arbitration law. Quite technical arguments. reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 09-03-2015 om 09:22:46 Am told Merhi, who did some Fridays for Caterham last year, has a superlicence application pending. He's managed by @markblundellf reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 09-03-2015 om 09:19:21 Heard @robertomerhi's name in connection with the second Manor seat, despite him having a FR3.5 drive... reageer retweet
Een racecoureur hoeft niet te rijden op vrijdag. Daar heb je testcoureurs voor.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:08 schreef VacaLoca het volgende:
Hm kamp Giedo heeft nu gezegd dat een stoeltje in drie dagen te maken is. Nu de uitspraak pas woensdag is zou dat tegen je kunnen werken gezien de twee dagen die dan resteren tot de vrijdagmiddag training
Mehri ook voor de FR3.5.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:01 schreef twiFight het volgende:
Chilton heeft volgens mij al bevestigd voor Le Mans maar een raceje zou vast geen kwaad kunnen.
Oh ik dacht dat de testcoureur de ochtendsessie deed. Maar lijkt me wel nodig verder dat Giedo eerst test voor de kwaliquote:Op maandag 9 maart 2015 11:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een racecoureur hoeft niet te rijden op vrijdag. Daar heb je testcoureurs voor.
Dan pleegt Giedo contractbreuk, want hij heeft immers een geldig contract bij Sauberquote:Op maandag 9 maart 2015 09:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe dat werkt, stel Sauber moet zich er aan houden maar hij laat hem niet rijden en hij stapt wel in bij Manor...
tenzij hij zwart op wit heeft dat Sauber hem de toegang ontzegt.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan pleegt Giedo contractbreuk, want hij heeft immers een geldig contract bij Sauber
En dat lijkt mij dus weer nietquote:Op maandag 9 maart 2015 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
tenzij hij zwart op wit heeft dat Sauber hem de toegang ontzegt.
Punt 2 en 3 direct invoeren ja.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor de toekomst:
1. 3 bolide's per team toestaan.
2. Regel afschaffen dat bolide's van 1 team dezelfde livery moeten hebben, dat opent de weg naar meerdere hoofdsponsoren binnen 1 team.
3. Regel afschaffen dat een bolide het hele seizoen dezelfde livery moet hebben, dat zou het mogelijk maken om meerdere titelsponsoren per seizoen te hebben. Dat maakt F1 ineens een stuk interessanter voor sponsoren die het zich niet kunnen of willen veroorloven om voor een monsterbedrag een heel seizoen één van de hoofdsponsoren te zijn.
Bepaalde Europese sponsoren hebben bijvoorbeeld vrijwel geen belangen in Azië en Noord-Amerika en vice-versa.
In andere race klasse's is dat ook geen probleem, waarom in de F1 wel?
Testcoureurs mogen zowel FP1 en FP2 rijden. Giedo kan dan altijd nog op zaterdagmorgen in FP3 rijden voordat hij aan de kwalificatie begint.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de testcoureur de ochtendsessie deed. Maar lijkt me wel nodig verder dat Giedo eerst test voor de kwali
quote:19) CHANGES OF DRIVER
19.1 a) During a season each team will be permitted to use four drivers. Changes may be made at any time before the start of the qualifying practice session provided any change proposed after 16.00 on the day of scrutineering receives the consent of the stewards.
Additional changes for reasons of force majeure will be considered separately.
Any new driver may score points in the Championship.
b) In addition to the above each team will be permitted to run additional drivers during P1 and P2 provided :
i) The stewards are informed which cars and drivers each team intends to use in each session before the end of initial scrutineering, changes after this time may only be made with the consent of the stewards.
ii) No more than four drivers are used in any one session.
iii) They carry the race number that has been allocated to them.
iv) They use the engine and tyres which are allocated to the nominated driver.
v) They are in possession of a Super Licence.
c) If one of the team’s nominated drivers is unable to drive at some stage after the end of initial scrutineering, and the stewards consent to a change of driver, the replacement driver must use the engine, gearbox and tyres which were allocated to the original driver (see Articles 25.4, 28.4 and 28.6).
Met dat geblunder tot nu toe zou dat me niets verbazen. En als Giedo slim is filmt hij hetquote:
Hij mag geen 2 contracten bij de FIA aanbieden, en daar ligt nu al een contract voor Sauber. Totdat dit contract vernietigd is kan Giedo nergens anders aan de slag.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:32 schreef sanger het volgende:
[..]
tenzij hij zwart op wit heeft dat Sauber hem de toegang ontzegt.
Fuck, klopt ja.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:47 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Hij mag geen 2 contracten bij de FIA aanbieden, en daar ligt nu al een contract voor Sauber. Totdat dit contract vernietigd is kan Giedo nergens anders aan de slag.
Dat weet je niet. Op de achtergrond zal het allemaal wel al rond zijn hoor.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:48 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens de Sauber argumenten zou Manor dus ook maar met één auto gaan rijden, want die hebben dus ook geen tijd meer om een stoeltje te maken of om de verzekering te regelen.
https://www.facebook.com/(...)77275297?pnref=storyquote:Frits van Eldik
March 6 at 8:38pm · Edited ·
Het is een spagaat waar Giedo van der Garde in verkeert. Hij tekende in juni een contract voor 2015. Er was blijdschap. Geen spanning rond de kerstdagen maar gewoon weten waar je aan toe bent. Dan krijg je als reserverijder toch een ander gevoel. Zekerheid is fijn.
Alleen liep het anders. Hij werd aan de kant geschoven omdat Sauber geld nodig had. Dat is logisch maar kan niet.
Laten we even terug gaan naar een probleem waar Giedo zelf tegenaan liep een jaartje of wat geleden. Hij had een een contract bij Super Aguri maar zijn manager destijds verdween van de aardbodem en had niet de toegezegde betaling gedaan aan het team. Dus reed hij niet en tekende een contract bij Spyker als testrijder. En toen reed hij helemaal niet! Zijn getekende contract van Super Aguri lag bij de FIA Recognition Board. En van de FIA mag je niet twee contracten hebben. Je moet eerst je probleem oplossen voor je verder kunt.
Giedo tekende nu een contract bij Sauber en heeft dat bij diezelfde FIA neergelegd. Zekerheid voor alles. Dat is nu precies het probleem van Sauber. Zij stonden op omvallen en en kozen voor geld, maar ook zij mogen dit niet doen en dus moeten zij met een oplossing komen. Maar omdat zijn contract daar ligt getekend en wel mag hij ook geen ander contract tekenen. Hij kan dus geen kant op. Door die situatie zorgt Sauber er voor dat hij sowieso te laat te horen kreeg dat hij niet zou rijden en dus zijn er geen stoeltjes meer. En zelfs de vacante stoel bij Manor mag hij officieel niet eens in nemen want hij heeft al een contract wat Sauber eenzijdig ontbonden heeft.
Kortom hij heeft niet zoveel opties. Hij is al twee keer in het gelijk gesteld maar Sauber komt niet met een oplossing. Geen stoel geen geld. Dan kun je wel roepen dat dat Formule 1 is maar begrijp ook wel dat hij niet zo heel veel keuze heeft. Zijn contract is door de FIA erkent en dus rechtsgeldig. Sauber is al maanden aan zet maar doen niets. De tijd is voorbij en dus ga ik maandagochtend maar even naar de rechtbank in Melbourne. Zal ik een rechtbank schets maken of foto's? Voor de duidelijkheid. Hij zou samen met Adrian Sutil rijden en die zit in hetzelfde schuitje.
Het is en blijft een interessante wereld de slangenkuil die Formule 1 heet.
Giedo kan niets zeggen en doet dat ook niet. Hij neemt heel ongezellig niet eens de telefoon op. Maar na maandagochtend wel en dus stel ik voor dat we maandag even wat gaan eten. Ga je ook mee Max Verstappen? Gezellig!
Ik weet niet 100% zeker of dit de exacte waarheid is maar ik denk dat ik er niet ver van af zit.
is niet vreemd, want het is normaal dat het team dat de datum voor de bekendmaking bepaalt. De kleinere teams zijn hier vaak laat mee, dus niet vreemd dat zoiets in november gebeurt of zelfs nog later. Sauber had toen al twee andere rijders vastgelegd en maakte die bekend.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat er (voor de bekendmaking van Ericsson en Nasr) nooit rukbaarheid is gegeven vanuit Sauber of het GvdG-kamp dat er een contract was getekend.
Of heb ik wat gemist?
De rechtzaak in Zwitserland, maar wanneer die geweest isquote:Op maandag 9 maart 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat er (voor de bekendmaking van Ericsson en Nasr) nooit rukbaarheid is gegeven vanuit Sauber of het GvdG-kamp dat er een contract was getekend.
Of heb ik wat gemist?
Je denkt aan iets anders nu dan aan de Giedo-zaak?quote:Op maandag 9 maart 2015 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat er (voor de bekendmaking van Ericsson en Nasr) nooit rukbaarheid is gegeven vanuit Sauber of het GvdG-kamp dat er een contract was getekend.
Of heb ik wat gemist?
Die uitspraak was kennelijk vorige week, waarna Giedo naar de Australische rechter is gestapt. Het nieuws vorige week was dus niet de gang naar de Australische rechter, maar die uitspraak van de Zwitserse arbitragecommissie.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:00 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
De rechtzaak in Zwitserland, maar wanneer die geweest is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |