abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_150855098
Mijn net van de weg laten rijden door een proleet in een a2. ( is dat hip, zo n rare auto?)

Hij reed op de linker strook en pakte nog een paar meter verdrijvings vlak mee om hem echt op het laatste moment, net voor de weg ophield naar rechts te gooien.

En ik stuurde gewoon naar rechts, ipv hem te laten staan. Gelukkig was daar nog ruimte ivm een bushalte, maar wat haat ik mezelf soms.... en nieuw-west soms ook.
.
pi_150862936
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:50 schreef JackLucifer het volgende:
Mensen die, terwijl je ze zeeën van ruimte geeft, het presteren om toch over de belijning te rijden aan het einde van de invoegstrook :')
Of: mensen (lees: bouwvakkersbusjes) die achter jou 100 meter ruimte hebben, en tóch net voordat de invoegstrook ophoudt en in beton en metaal eindigt 10 cm voor jouw motorkap in willen voegen. :X
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_150884261
Gisteren moest ik naar Nijmegen, pak lekker de A73 en ik was erg vroeg vertrokken dus tijd in overvloed. Op dat moment heb je twee keuzes, rustig aan rijden of normaal door en veel te vroeg op de bestemming.
Ik koos ervoor om rechts tussen het vrachtverkeer op de CC met 93-95km/h mee te tuffen. Op de hoogte van Venray zie ik een vrachtwagen in de achteruitkijkspiegel opduiken die van veraf al begint te seinen. Blijkbaar wilde hij me niet tussen zichzelf en de voorop rijdende 5-6 vrachtwagens hebben. Dat 1 enkele personenauto verschil maakt, wil er bij mij niet in. De vrachtwagen (NL combinatie, geen oostblok) kwam tot ±10mtr achterop mij gereden en haalde uiteindelijk in. Daarbij sneed hij achterop komend verkeer in de linkerbaan behoorlijk. Bij passeren bediende hij de luchthoorn 20-30seconden (zinloos)
Op zeker moment vertraagde het treintje voor mij en ik haalde in toen het ging. Toen ik de combinatie van eerder weer zag, had hij mij blijkbaar ook in de gaten. Dat uitte zich in het blokkeren van de linkerbaan. Toen ik weer naar rechts ging, deed hij dat ook. Dat herhaalde zich 2x en heb maar even tot 10 geteld, een treintje van 3 auto's afgewacht en daar bij ingevoegd en zo erlangs.

Misschien ben ik te dom om auto te rijden, want ik snap totaal niet wat ik verkeerd deed. Ben heus geen lieverdje op de weg en soms lok ik het ook wel eens uit door aso gedrag. Deze keer weet ik echt niet wat ik fout zou hebben gedaan. Die chauffeur wilde mij duidelijk niet tussen de vrachtwagens hebben, waarom?
pi_150885030
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:16 schreef eRKa het volgende:
Gisteren moest ik naar Nijmegen, pak lekker de A73 en ik was erg vroeg vertrokken dus tijd in overvloed. Op dat moment heb je twee keuzes, rustig aan rijden of normaal door en veel te vroeg op de bestemming.
Ik koos ervoor om rechts tussen het vrachtverkeer op de CC met 93-95km/h mee te tuffen. Op de hoogte van Venray zie ik een vrachtwagen in de achteruitkijkspiegel opduiken die van veraf al begint te seinen. Blijkbaar wilde hij me niet tussen zichzelf en de voorop rijdende 5-6 vrachtwagens hebben. Dat 1 enkele personenauto verschil maakt, wil er bij mij niet in. De vrachtwagen (NL combinatie, geen oostblok) kwam tot ±10mtr achterop mij gereden en haalde uiteindelijk in. Daarbij sneed hij achterop komend verkeer in de linkerbaan behoorlijk. Bij passeren bediende hij de luchthoorn 20-30seconden (zinloos)
Op zeker moment vertraagde het treintje voor mij en ik haalde in toen het ging. Toen ik de combinatie van eerder weer zag, had hij mij blijkbaar ook in de gaten. Dat uitte zich in het blokkeren van de linkerbaan. Toen ik weer naar rechts ging, deed hij dat ook. Dat herhaalde zich 2x en heb maar even tot 10 geteld, een treintje van 3 auto's afgewacht en daar bij ingevoegd en zo erlangs.

Misschien ben ik te dom om auto te rijden, want ik snap totaal niet wat ik verkeerd deed. Ben heus geen lieverdje op de weg en soms lok ik het ook wel eens uit door aso gedrag. Deze keer weet ik echt niet wat ik fout zou hebben gedaan. Die chauffeur wilde mij duidelijk niet tussen de vrachtwagens hebben, waarom?
Ik kan er ook helemaal niks van maken. Raar gedrag van die chauffeur. Heb je een bedrijfsnaam op de vrachtauto/aanhanger/oplegger gezien? Mailtje of belletje doen. Als het mij zou overkomen zou ik iig om uitleg hebben gevraagd, want dit gedrag slaat nergens op. 👎
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:46:11 #130
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150885085
Misschien herkende hij je nog van een andere keer? :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_150885177
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
Misschien herkende hij je nog van een andere keer? :+
Als ik me al laat verleiden tot agressie op de weg, dan is daar heus wel een reden voor. En dat is altijd met andere personenauto's, nooit vrachtwagens. Die mannen zitten voor hun brood op de weg, dus geef ze altijd ruimte.

Heb inderdaad even het bedrijf gebeld, en ze gingen de chauffeur even bellen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:26:34 #132
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_150886296
Gisteren van Den Haag naar Zeeuws Vlaanderen gereden 's avonds laat, heb me echt weer verbaasd over wat voor prutsers er op de weg zitten. En in alle gevallen had het te maken met andere dingen bezig zijn dat autorijden.
Life's like music, get the rhythm..
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2015 @ 18:25:45 #133
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150888035
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:50 schreef eRKa het volgende:
Heb inderdaad even het bedrijf gebeld, en ze gingen de chauffeur even bellen.
Hoor je niets meer van. :W :W

Aan al die droeftoeters in grijze auto's vanmiddag op de A9. Als het hard gaat regenen en het zicht verslechterd tot zo'n 200 meter, mag je best je verlichting aan zetten. Of als je de Wijkertunnel in rijdt, dan mag het ook. Aan de droeftoeters die vanaf de A5 de A9 ri. Amsterdam op wilden: Je bent echt niet sneller als je het zooitje voorbij gaat over links en hem er op het laatste moment tussen prakt. Maar je hindert wel zon beetje al het verkeer dat niet die richting op wil. En aan die Volvo XC90 en VW Transporter: Iedere 15 seconde van rijstrook wisselen maakt je ook niet sneller, zeker niet op een weg met 2 rijstroken.

Verder wil ik voorstellen om BMW om te dopen naar BMP: Ben Midden Plakker. Op de A4 vanaf de A12 tot de A5 een stuk of 20 die op het midden hingen en allemaal grote BMW's (X5, 5 serie, 5 serie GT, etc.)...

Oja, en die miep in die Polo: Als ik vanaf rijstrook 4 naar rijstrook 1 moet komen om je in te halen en daarna weer terug naar rijstrook 5 kan, zit je echt onnodig links. Je hoeft niet bij knooppunt "De Hoek" al voor te sorteren om de A4 bij Burgerveen te blijven volgen. En zeker niet op rijstrook 2 als je 100 rijdt waar 130 toegestaan is. Die ging trouwens 1 strook naar rechts, reed daar 10 seconde en ging toen weer terug, een auto die haar daarbij inhaalde snijdend.

Verder, als ik had kunnen/mogen schrijven voor rood kruis negeren(230 euro boete), had ik met gemak een eurotje of 10.000 kunnen bij elkaar kunnen schrijven. Zat er op de A4 nog bijna eentje in een pijlkar ook trouwens. 8)7 |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_150889219
Kwam toevallig op www.rijgedrag.nl terecht. Leuk initiatief, maar wéér Nederlands fout! De melder blijft volkomen anoniem, als die de zaak bewust of onbewust in de hand gewerkt heeft dan is dit slechts de helft van het verhaal.
Leuk idee, slecht uitgewerkt

[ Bericht 7% gewijzigd door eRKa op 21-03-2015 19:10:43 ]
pi_150889835
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:05 schreef eRKa het volgende:
Kwam toevallig op www.rijgedrag.nl terecht. Leuk initiatief, maar wéér Nederlands fout! De melder blijft volkomen anoniem, als die de zaak bewust of onbewust in de hand gewerkt heeft dan is dit slechts de helft van het verhaal.
Leuk idee, slecht uitgewerkt
Ik denk dat anonimiteit de drempel verlaagt, zodat er dus meer meldingen worden gedaan. Ook ik ben daar geen voorstander van. Als ik een klacht krijg wil ik ook weten wie zich aan mij ergert.

Overigens heb ik geen klachten aan mijn broek hangen, zowel het kenteken van m'n luxe wagen als vrachtauto.

--edit--
Net even rondgekeken, het idee is idd goed, maar je kunt gewoon die database volproppen met wat je maar wilt. Er is nul controle, en de site staat vol met tenenkrommende spelfouten. Kentekens zoeken *moet* met de streepjes terwijl die streepjes enkel voor de leesbaarheid op de kentekenplaat en papieren/pasje staan. Kentekens kunnen op de RDW-site gewoon zonder streepjes ingevuld worden.

Als die site nog een beetje nuttig wil zijn moet er nog veel aan gebeuren.

[ Bericht 19% gewijzigd door Ridocar op 21-03-2015 19:50:38 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:42:27 #136
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_150890250
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk dat anonimiteit de drempel verlaagt, zodat er dus meer meldingen worden gedaan. Ook ik ben daar geen voorstander van. Als ik een klacht krijg wil ik ook weten wie zich aan mij ergert.

Overigens heb ik geen klachten aan mijn broek hangen, zowel het kenteken van m'n luxe wagen als vrachtauto.
Het is gewoon nsb gedrag. Op hetzelfde niveau als de mensen die de bedrijven van chauffeurs opbellen. Is je gelijk krijgen het echt waard iemand anders zijn baan in gevaar te brengen? Bij ontslag is het, in een sociale maatschappij, ook verlies voor iedereen...
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2015 @ 21:18:06 #137
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150893424
Feit dat een petitie tegen het alcoholslot het meest bekeken bericht op dat forum is, zegt denk ik genoeg? Verder berichten over rijdt hard, haalt rechts in e.d., idee om dan zelfs én rechts te houden én gas bij te geven? Zelfreflectie duidelijk ver te zoeken (alcoholslot gevaarlijk noemen :') )
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_150895225
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
Feit dat een petitie tegen het alcoholslot het meest bekeken bericht op dat forum is, zegt denk ik genoeg? Verder berichten over rijdt hard, haalt rechts in e.d., idee om dan zelfs én rechts te houden én gas bij te geven? Zelfreflectie duidelijk ver te zoeken (alcoholslot gevaarlijk noemen :') )
Iets zegt mij dat de beheerder op een of andere manier te maken heeft gehad met het asp.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 maart 2015 @ 23:26:28 #139
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150898207
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat de beheerder op een of andere manier te maken heeft gehad met het asp.
Beheerder/opzetter van de categorie "schoolmeester". Eenieder heeft zich te schikken naar mijn wensen/ik ben perfect, totdat hij van de politie die deksel op zijn neus kreeg.

Even eerlijk: Ik sta kritisch tegenover het ASP. Niet dat ik tegen de maatregel/straf ben, maar wel tegen de manier waarop deze werd opgelegd. Dat waar de HR nu gelukkig een uitspraak over heeft gedaan die overeen komt met mijn mening.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:37:47 #140
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_150898594
Mensen die je er koste wat het kost niet tussen laten als je links rijdt en wilt invoegen bij een wegversmalling :r Die linkerbaan is er godverdomme om meer ruimte te bieden. En als je dan zelf niet links durft te rijden in de spits is dat prima, ik respecteer dat. Maar als je dan, in langzaamrijdend verkeer, ziet dat iemand richting aangeeft en ruimte vraagt om in te voegen en je rijdt bewust het gat dicht en gaat boze gebaren maken naar die onverlaat die het waagt om van meerdere rijstroken gebruik te maken terwijl die daar godverdomme voor zijn bedoeld... :( Dan verdien je het om gedurende een aantal kilometer achtervolgd te worden door iemand die met groot licht achter je hangt en die je nog een paar keer snijdt waar het kan. Helaas kon ik hem later niet meer terugvinden, dus dat plan ging niet door :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_150899662
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die je er koste wat het kost niet tussen laten als je links rijdt en wilt invoegen bij een wegversmalling :r Die linkerbaan is er godverdomme om meer ruimte te bieden. En als je dan zelf niet links durft te rijden in de spits is dat prima, ik respecteer dat. Maar als je dan, in langzaamrijdend verkeer, ziet dat iemand richting aangeeft en ruimte vraagt om in te voegen en je rijdt bewust het gat dicht en gaat boze gebaren maken naar die onverlaat die het waagt om van meerdere rijstroken gebruik te maken terwijl die daar godverdomme voor zijn bedoeld... :( Dan verdien je het om gedurende een aantal kilometer achtervolgd te worden door iemand die met groot licht achter je hangt en die je nog een paar keer snijdt waar het kan. Helaas kon ik hem later niet meer terugvinden, dus dat plan ging niet door :')
Je kan ook gewoon doen en het volgende gaatje pakken?
  zondag 22 maart 2015 @ 00:17:37 #142
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_150899871
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon doen en het volgende gaatje pakken?
Dat deed ik ook :) En als ik hem terug had gevonden had ik om eerlijk te zijn waarschijnlijk weinig terug gedaan. Maar ik vind het gewoon zo jammer weet je. Ik wilde niet te vroeg of te laat invoegen, gaf netjes richting aan waar ruimte was... En hij rijdt dat gat snel dicht en gaat boos zitten gebaren naar mij, terwijl ik dus niet eens doorduwde maar gewoon rustig schuin voor hem reed en afwachtte. Dat gedrag kan ik gewoon niet begrijpen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_150899905
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat deed ik ook :) En als ik hem terug had gevonden had ik om eerlijk te zijn waarschijnlijk weinig terug gedaan. Maar ik vind het gewoon zo jammer weet je. Ik wilde niet te vroeg of te laat invoegen, gaf netjes richting aan waar ruimte was... En hij rijdt dat gat snel dicht en gaat boos zitten gebaren naar mij, terwijl ik dus niet eens doorduwde maar gewoon afwachtte. Dat gedrag kan ik gewoon niet begrijpen.
Ik snap je, ik kom dat volk ook dagelijks tegen hier in de stad. 2 baans weg in de spits, wordt 1 baans vlak voor een brug en net na een kruispunt. Niemand die je er dan tussen laat :') Dan wacht ik wel tot ze aan de rechterkant doorgereden zijn.
  zondag 22 maart 2015 @ 00:21:07 #144
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_150899970
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:18 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ik snap je, ik kom dat volk ook dagelijks tegen hier in de stad. 2 baans weg in de spits, wordt 1 baans vlak voor een brug en net na een kruispunt. Niemand die je er dan tussen laat :') Dan wacht ik wel tot ze aan de rechterkant doorgereden zijn.
Het is toch ook godvergeten tragisch, dat gedrag ;( Wat mankeert die mensen nou? Voelen ze zich dan lekker, dat ze nog effe iemand gehinderd hebben voordat ze thuis of op het werk zijn? Zo jammer vind ik dat.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  FOK!fotograaf zondag 22 maart 2015 @ 00:31:04 #145
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150900313
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Het is toch ook godvergeten tragisch, dat gedrag ;( Wat mankeert die mensen nou? Voelen ze zich dan lekker, dat ze nog effe iemand gehinderd hebben voordat ze thuis of op het werk zijn? Zo jammer vind ik dat.
Ik had vanmiddag eentje die precies andersom deed. Een file op de uitvoeger (en de hele A5) voorbij rijden en aan het einde hem op de rem trappen en ergens tussen proberen te persen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 22 maart 2015 @ 00:38:02 #146
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_150900494
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik had vanmiddag eentje die precies andersom deed. Een file op de uitvoeger (en de hele A5) voorbij rijden en aan het einde hem op de rem trappen en ergens tussen proberen te persen.
Die mensen zijn ook wel randdebielen ja. Prima om de hele strook te gebruiken, maar doe het dan wel goed.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  FOK!fotograaf zondag 22 maart 2015 @ 00:43:20 #147
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150900643
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Die mensen zijn ook wel randdebielen ja. Prima om de hele strook te gebruiken, maar doe het dan wel goed.
Fijn hè. En dan stond het vanaf het brugrestaurant al vast... Dan heb je het echt niet begrepen. Heb je er 12 km file op zitten en moet je nog eens 4 en dan zo'n actie uithalen. Heeft echt nut joh! }:|
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 22 maart 2015 @ 01:02:07 #148
425767 pijltjegooien
Fuck de koning
pi_150901172
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:18 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ik snap je, ik kom dat volk ook dagelijks tegen hier in de stad. 2 baans weg in de spits, wordt 1 baans vlak voor een brug en net na een kruispunt. Niemand die je er dan tussen laat :') Dan wacht ik wel tot ze aan de rechterkant doorgereden zijn.
Herkenbaar.

De meest trieste invoegstrook (die tevens als uitvoegstrook dient voor een tankstation) is als je bij Delft-zuid de A13 (3-baans) op komt. Omdat het een uitvoegstrook is, mag je daar van midden naar rechts. Het is daar altijd retedruk in de spits en dan moet je gewoon elk gaatje pakken om in te voegen. En dan heb je van die mongolen die dan nog van middenbaan naar rechts gaan zonder dat ze naar het tankstation gaan.
pi_150903762
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Fijn hè. En dan stond het vanaf het brugrestaurant al vast... Dan heb je het echt niet begrepen. Heb je er 12 km file op zitten en moet je nog eens 4 en dan zo'n actie uithalen. Heeft echt nut joh! }:|
Dit soort gedragingen komen juist van mensen die zichzelf en in het normale leven fatsoenlijk noemen. Alleen in de auto gaan ze helemaal los en op de egotoer.
En het is juist de reden dat een afgesloten weg zorgt voor zoveel vertraging.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_150903795
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die je er koste wat het kost niet tussen laten als je links rijdt en wilt invoegen bij een wegversmalling :r Die linkerbaan is er godverdomme om meer ruimte te bieden.
Ligt vooral aan hóé je invoegt. Met een noodgang links voorbij komen stuiven, tot het laatste punt doorrijden en dan je er tussen wringen geeft irritatie. Als ik er zoeen tref, dan kan die ook erop rekenen niet ertussen te komen.
In de basis heb je alle gelijk van de wereld, maar het gaat ook om fatsoen. Tot het laatste puntje doorrijden is niet netjes en daarop kun je antwoord verwachten.
Ook lang achter iemand blijven plakken met groot licht is geen prijs waard, want wat heb je nu helemaal verloren? 3-4 auto's verderop in de rij? Bij haast gewoon wat eerder weggaan.

Maar goed, situatie is lastig te beoordelen vanaf schermpje. In je tweede reactie lees ik dat de kerel in de rechterbaan het gat dicht reed. Dat is imho ook erg onfatsoenlijk en zal zeker reactie uitlokken. In zo'n situatie heb ik ook moeite om rustig te blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door eRKa op 22-03-2015 07:54:56 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')