Een niet bestaande plek bedoel je, toch? Soort magisch stafje, waarmee een auto plotseling uit jouw spiegels verdwijnt... Alleen jammer dat dat aan die spiegel ligt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:55 schreef eP2e het volgende:
[..]
Richtingaanwijzer? Die is er toch enkel om een plek af te dwingen bij invoegen?
Dat ook. Ik knipper tegenwoordig maar links op bepaalde rotondes zodat mensen weten dat ik wel op de rotonde blijf, omdat de rest te beroerd is om richting aan te geven bij het verlaten van de rotonde. Valt me ook op, wel linksknipperen (in diverse buurlanden verboden en links op een rotonde kan niet eens) en dan niet rechtsknipperen bij het verlaten van de rotonde.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:58 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Terechte klacht.
Overigens zou het ook fijn zijn als mensen opletten zodat ze mijn richtingaanwijzer zien.
Huh? Lol, whut?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 16:30 schreef Garbageman het volgende:
De richting aanwijzer is om achteraf te laten zien dat het inderdaad een inhaal manoeuvre was, de kunst is om hem dan één keer heel kort te laten knipperen. Op de één of andere manier zie ik dat steeds vaker? (ik rij 110Km per dag) De "mooiste" manier is om mij héél dicht van achteren te naderen, dan met een soort half gecontroleerde hoekige zwaaibeweging naar links, dan iets te dicht voor mij naar rechts, een stroboscoop knippertje van de richting aanwijzer, stuk vluchtstrook meepakken, nog even de ruiten schoonsproeien, gas los, en dan de eerste afslag pakken.
Ja, helemaal... Strak voor iemand langs gaan doe ik ook wel eens... Als diegene op de middenrijstrook plakt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:07 schreef Garbageman het volgende:
Zie je het voor je? (het scheelde mij weer ruitesproeiervloeistof, dat wel...)
Kan ik me wel voorstellen. Maar ik reed dus gewoon rechts, en niet in de weg of zo.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, helemaal... Strak voor iemand langs gaan doe ik ook wel eens... Als diegene op de middenrijstrook plakt.
Gewoon niet spiegelen. Ik blijf dan stug rijden, flikker maar een eind op. Zeker 's avonds en 's nachts, met die praktisch legen snelweg. Ook zo mooi, dan ben je aan het gang maken op de invoegstrook, kom je naast een auto te rijden (van achter oprijdend) die rechts op de hoofdrijbaan rijdt, gaat die auto naar links. Euh, are you retarded, ik maak gang, haal je nu al in en je gaat naar links. Blijf dan ook stug op de invoegstrook rijden totdat ik hem ruim voorbij ben.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:43 schreef Garbageman het volgende:
Nog iets, als ik op een praktisch lege snelweg rij, en iemand wil invoegen, dan hoef (mág!) ik in principe niet naarlinks, maar ik doe het vaak voor de zekerheid, nu een paar keer meegemaakt dat de invoeger persé op dat stukje snelweg wou rijden waar ik net reed.
Hahaha, herkenbaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:57 schreef daNpy het volgende:
Toen straks 2 mensen, 1 wilde uitvoegen en de andere invoegen. En stug langs elkaar blijven rijden
Ik zou verwachten dat de invoeger meer gas gaat geven en de uitvoeger gelijktijdig van zijn gas af gaat...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hahaha, herkenbaar.
Meer gas helpt eigenlijk altijd.
Dit. Ik blijf ook gewoon rechts op het moment dat er gewoon ruimte zowel voor als achter mij is. Ik wil best fouten van een ander oplossen, maar als je met oogkleppen rijdt mag je het uitzoeken. Het is toch idioot als het verkeer op de doorgaande rijbaan voorrang moet verlenen aan invoegend verkeer.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon niet spiegelen. Ik blijf dan stug rijden, flikker maar een eind op. Zeker 's avonds en 's nachts, met die praktisch legen snelweg. Ook zo mooi, dan ben je aan het gang maken op de invoegstrook, kom je naast een auto te rijden (van achter oprijdend) die rechts op de hoofdrijbaan rijdt, gaat die auto naar links. Euh, are you retarded, ik maak gang, haal je nu al in en je gaat naar links. Blijf dan ook stug op de invoegstrook rijden totdat ik hem ruim voorbij ben.
Vond je dat echt opmerkelijk? Of raar? Wat vind je eigenlijk? Men moet stug voor zich uit kijken, naar bijvoorbeeld de bumper van de voorligger want eehh, waarom ook alweer?quote:Op zondag 15 maart 2015 11:45 schreef Ridocar het volgende:
Aan alle automobilisten op de A4 bij de Ruijge Hoek: Heeft iedereen het kunnen zien? Niets gemist? Camera volgeschoten?
Je zult maar betrokken zijn bij zo'n ongeval. Of agent. Of brandweerman. Sta je aan de kant, word je aangestaard door honderden mensen in hun auto's.
Ongelooflijk dat pas na de plaats van het ongeval het gas weer wordt ingetrapt.
Stom kijkvee.
En hoe komt dat?quote:Op zondag 15 maart 2015 17:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je de achterliggers ophoudt want je zit al op de bumper van je voorligger
Laat ik het anders brengen: Het is niet verboden om naar een aanrijding/ongeval te kijken, maar zet je prioriteiten even op de juiste volgorde. Eerst het verkeer, dan pas de interessante dingen die er niets mee te maken hebben. Dat geldt niet alleen voor wat er buiten de auto gebeurt, maar ook als je zonodig auto-dj wil spelen met je Kenwood-stereo, aan je vriendin op de bijrijdersstoel wil frunniken, met de binnenspiegel probeert een steepje mascara op je gezicht te tekenen, een boterham in je gezicht wilt uitdrukken...quote:Op zondag 15 maart 2015 17:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vond je dat echt opmerkelijk? Of raar? Wat vind je eigenlijk? Men moet stug voor zich uit kijken, naar bijvoorbeeld de bumper van de voorligger want eehh, waarom ook alweer?
Het is niet zo dat je de achterliggers ophoudt want je zit al op de bumper van je voorligger
Betrapt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 16:30 schreef Garbageman het volgende:
De richting aanwijzer is om achteraf te laten zien dat het inderdaad een inhaal manoeuvre was, de kunst is om hem dan één keer heel kort te laten knipperen.
Geen van de dingen die je noemt zijn interessant.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Laat ik het anders brengen: Het is niet verboden om naar een aanrijding/ongeval te kijken, maar zet je prioriteiten even op de juiste volgorde. Eerst het verkeer, dan pas de interessante dingen die er niets mee te maken hebben. Dat geldt niet alleen voor wat er buiten de auto gebeurt, maar ook als je zonodig auto-dj wil spelen met je Kenwood-stereo, aan je vriendin op de bijrijdersstoel wil frunniken, met de binnenspiegel probeert een steepje mascara op je gezicht te tekenen, een boterham in je gezicht wilt uitdrukken...
Dat is zo vervelend.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
Betrapt.
Doe vaak puur voor de formaliteit op de snelweg een knipje geven (als er toch niemand dicht achter rijd). Scheelt weer het ding helemaal trekken en duwen.
Jij knippert ook als je van de middelste naar de rechterrijstrook schuift, midden in de nacht, terwijl je net de enige auto binnen een kilometer afstand hebt ingehaald? Begrijp me niet verkeerd, ik knipper bijna altijd wel, gewoon het simpele tikje = 3 keer knipperen, maar als er toch geen kip rijdt. Ik gebruik 's nachts op rotondes en kruisingen als er niemand rijdt ook geen knipperlicht hoor. Voor wie gebruik je dat ding dan?quote:Op zondag 15 maart 2015 19:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is zo vervelend.
Hoe veel moeite is het nou om het hendeltje wat verder door te duwen. Als je een beetje en fatsoenlijke auto hebt kun je 'm ook half indrukken, zonder te klikken.
Het kost meer moeite om in de gaten te houden of je het voor iemand doet dan gewoon te knipperen..quote:Op zondag 15 maart 2015 19:17 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jij knippert ook als je van de middelste naar de rechterrijstrook schuift, midden in de nacht, terwijl je net de enige auto binnen een kilometer afstand hebt ingehaald? Begrijp me niet verkeerd, ik knipper bijna altijd wel, gewoon het simpele tikje = 3 keer knipperen, maar als er toch geen kip rijdt. Ik gebruik 's nachts op rotondes en kruisingen als er niemand rijdt ook geen knipperlicht hoor. Voor wie gebruik je dat ding dan?
Nog veel leuker is het als het een tupperware bak is en jij ze er met een sleeper nog harder uittrekt. Weet je wel, een opgeplamuurde 1.6 TDI en daar dan met een of andere ouwe Fransoos naast gaan staan. Bye!quote:Op zondag 15 maart 2015 12:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Voornamelijk Golf GTi's met overwegend light-getintite medemens die bij elk stoplicht denken dat ze in F&F zitten en een dragrace beginnen.
Als er iets is waar je moe van wordt.
Dat haal ik niet uit zijn post.quote:Op zondag 15 maart 2015 19:17 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jij knippert ook als je van de middelste naar de rechterrijstrook schuift, midden in de nacht, terwijl je net de enige auto binnen een kilometer afstand hebt ingehaald? Begrijp me niet verkeerd, ik knipper bijna altijd wel, gewoon het simpele tikje = 3 keer knipperen, maar als er toch geen kip rijdt. Ik gebruik 's nachts op rotondes en kruisingen als er niemand rijdt ook geen knipperlicht hoor. Voor wie gebruik je dat ding dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |