abonnement Unibet Coolblue
pi_150354985
Ja het spijt me echt verschrikkelijk maar als ik dit hoor krijg ik het idee dat honderdduizenden mensen een practical joke uitvoeren op de rest van ons.

pi_150355074
Neutral Milk Hotel is fucking baas niet haten.
Het is wel zo dat het op internet wel heel erg gehyped word altijd, maar betere singer songwriter heb ik iig nog niet gehoord.
Misschien Sufjan Stevens
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:50:34 #103
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_150355091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
Ja het spijt me echt verschrikkelijk maar als ik dit hoor krijg ik het idee dat honderdduizenden mensen een practical joke uitvoeren op de rest van ons.

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_150355178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
Ja het spijt me echt verschrikkelijk maar als ik dit hoor krijg ik het idee dat honderdduizenden mensen een practical joke uitvoeren op de rest van ons.

Die is juist goed King of Carrot flowers deel 2 vind ik wel minder, ik houd helemaal niet van Jesus.
Trouwens wel grappig dat ik dat wel storend vind en satanistische teksten meestal niet.
pi_150356285
April Ludgate het karakter van parcs en rec weet hem het beste te verkopen imo.
Krijg gelijk zin om hem te luisteren

quote:
BY APRIL LUDGATE

In the Aeroplane Over the Sea is the best album ever made and all other albums stink, and if you don’t agree, I’ll fight you.

Love, April

PS: They told me this needs to be longer.

That album is great because it’s not made up of “songs.” It’s a bunch of weird, like, musical inspirations that flew down from outer space and lodged in Jeff Mangum’s skull and then he recorded them because if he hadn’t, they would’ve rattled around his brain forever and driven him insane. Which is way better than “songs.”

After you listen to In the Aeroplane Over the Sea, you are never the same. Once you hear Jeff Mangum howling about Anne Frank and ghosts and semen and bombs and medical specimens in jars and teeth and dead dogs and Holland in 1945 and synthetic flying machines and your mom sticking a fork in your dad’s shoulder, you will never be able to listen to, like, Third Eye Blind again without ripping your ears off. And you will look around, and all the stupid people who have never heard it and had their lives changed forever will seem like primitive cavemen who don’t understand anything, and you’ll feel like a god because you have been exposed to Jeff Mangum and his crazy brain and sometimes you’ll think about the songs and, like, start crying in a grocery store because you can’t take how awesome they are, but it’s totally worth it. The end.

Love, April

PS: Apparently they said this still has to be a little longer. Ugh. I wish I hadn’t agreed to do this.

Okay, ten more reasons it’s the best album ever.

1 They use a singing saw in a lot of the songs, and it’s haunting and scary and great.
2 There are two long musical, like, interludes, which I usually hate, but somehow when they happen on the album, I love them and usually start crying.
3 Listen to “Oh Comely.” It’s, like, nine minutes long, and Jeff Mangum wasn’t even supposed to, like, play the whole thing when he was recording it, but he just like went into the studio and did it in one take, and at the end, Scott Spillane from the Gerbils was in the, like, sound booth or whatever, and he was so blown away that Mangum had played the whole song he yelled “Holy shit!” and they left it on the album, and you can hear it way in the background. They left it in because that’s how everyone feels when they listen to “Oh Comely.” The only possible response to hearing “Oh Comely” is to yell “Holy shit!” as loud as you can.
4 Just when you think the album can’t get any better and it has grabbed you by the throat and shaken you around in order to make you understand how beautiful and sad the universe is, you get “Ghost” and “Two Headed Boy Part II,” which are both so good it makes me want to punch someone.
5 At one point, Jeff Mangum just makes up the word indentions when he means “indentations,” and for some reason it’s so much better than if he had said “indentations.”
6 There’s a band called Neutral Uke Hotel that does ukulele covers of all of their songs.
7 “Two Headed Boy Part II” contains this lyric: “And when we break, we'll wait for our miracle/ God is a place where some holy spectacle lies.” Beat that, anyone else.
8 The song “In the Aeroplane Over the Sea” contains the lyric: “And one day we will die and our ashes will fly/ From the aeroplane over the sea/ But for now we are young, let us lay in the sun/ And count every beautiful thing we can see.” Beat that, anyone else.
9 That’s enough reasons. If you don’t love the album by now you’re dumb and I can’t help you.

Love, April
_O_
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:18:53 #106
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_150356347
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:42 schreef Norrage het volgende:
NMH _O_ _O_
Het heeft bij mij een paar jaar geduurd, en toen kwam het ineens binnen _O_ _O_ een van de beste albums ooit.

Zie, zo beroeren we elkaar toch 1 of 2 keer per jaar, Nor:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_150356603
Ik ben niet overtuigd.
What Would Goku Do
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:43:30 #108
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_150357405
Iemand concludeerde; Yes, it's a mess, but it's the most beautiful mess you'll ever hear... Daar sluit ik me wel bij aan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_150357903
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:50 schreef DO2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De mensen die IAAOTS zo absurd ophemelen komen op mij net zo over als de recensenten die Tempest het beste album noemden dat Dylan ooit heeft gemaakt.
pi_150357915
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zeg, door jou had ik een of ander meesterwerk verwacht, maar ik vind dat album van Butler helemaal niet zo heel goed. En zeker niet helemaal goed.
Ik vind het zelfs niks bijzonders als ik dat mag zeggen.
pi_150358041
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:19 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Eens. In the Aeroplane over the Sea is verschrikkelijk.
Geniale plaat juist _O_
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:00:50 #112
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_150358066
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

De mensen die IAAOTS zo absurd ophemelen komen op mij net zo over als de recensenten die Tempest het beste album noemden dat Dylan ooit heeft gemaakt.
Ik begrijp de correlatie niet. Maar van mij mag je, hoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_150358134
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:00 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ik begrijp de correlatie niet. Maar van mij mag je, hoor.
Ik bedoel dat ik gewoon oprecht niet hoor wat er zo bijzonder aan is, laat staan dat het het allerbeste album ooit zou zijn of dat van de tien beste tracks ooit gemaakt er vijf op dat album staan. Niet dat ik het niet graag zou willen begrijpen, maar voorlopig hoor ik echt helemaal niets in dat album.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:13:42 #114
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_150358569
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik gewoon oprecht niet hoor wat er zo bijzonder aan is, laat staan dat het het allerbeste album ooit zou zijn of dat van de tien beste tracks ooit gemaakt er vijf op dat album staan. Niet dat ik het niet graag zou willen begrijpen, maar voorlopig hoor ik echt helemaal niets in dat album.
Dat soort uitspraken gaan wat ver, natuurlijk. Maar ik hoor - gelukkig - wel wat er zo bijzonder aan is.
Anderen daarvan overtuigen is toch een hopeloze missie. Dus daar begin ik niet eens aan.

Wat misschien nog wel het vermelden waard is, is dat ik het album aanvankelijk ook verschrikkelijk vond.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_150359086
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:13 schreef DO2 het volgende:

[..]

Dat soort uitspraken gaan wat ver, natuurlijk. Maar ik hoor - gelukkig - wel wat er zo bijzonder aan is.
Anderen daarvan overtuigen is toch een hopeloze missie. Dus daar begin ik niet eens aan.

Wat misschien nog wel het vermelden waard is, is dat ik het album aanvankelijk ook verschrikkelijk vond.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk als ik het niet onder de juiste onstandigheden luister, maar als ik dat wel doe O+
Het gaat mij iig niet om de nummers, maar om het geheel.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_150359177
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:28 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het gaat mij iig niet om de nummers, maar om het geheel.
Hoe bedoel je dit?
pi_150359317
Moet overigens wel zeggen dat dat artikel wel heel overdreven is. Jeff Mangum de beste zanger ooit. Laat me niet lachen, die vent kan juist voor geen meter zingen en dat maakt het juíst zo enorm vet. Omdat zijn stem behoorlijk onzuiver is en hij puur op emotie zingt. _O_
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:42:07 #118
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_150359424
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:37 schreef Kerftminister het volgende:
Moet overigens wel zeggen dat dat artikel wel heel overdreven is. Jeff Mangum de beste zanger ooit. Laat me niet lachen, die vent kan juist voor geen meter zingen en dat maakt het juíst zo enorm vet. Omdat zijn stem behoorlijk onzuiver is en hij puur op emotie zingt. _O_
Die ene gast had al een epische baard voor baarden mainstream werden.
pi_150360629
Ik snap, denk ik, wel waarom mensen zo weglopen met Neutral Milk Hotel: er zit een mate van ongeremdheid en rauwheid in die je bij weinig andere bands tegenkomt. Het heeft daarin wel wat weg van The Velvet Underground met hun 'fuck it'-aanpak. Dat gezegd hebbende, het is ook niet helemaal mijn band.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 19:02:05 #120
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_150361424
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

De mensen die IAAOTS zo absurd ophemelen komen op mij net zo over als de recensenten die Tempest het beste album noemden dat Dylan ooit heeft gemaakt.
Ik pink niet gauw een traantje weg bij een concert, maar Jeff Mangum die solo nummers van IAAOTS vertolkte in een auditorium in Barcelona in 2013 is toch wel verreweg de meest indrukwekkende en emotioneel verscheurende concertervaring die ik ooit heb gehad. En ik heb meer dan 1200 verschillende bands live gezien in m'n leven, zonder overdrijven...
Het was wel echt een vormende plaat voor mijn persoonlijke smaak in 1999. Echt objectief kan ik er allang niet meer over zijn anno nu.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:55:25 #121
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_150366775
NMH en in het bijzonder "in an aeroplane over the sea" is wel de muziek die voor mij het meeste heeft betekend. Ik denk dat ik die plaat echt tien keer zoveel heb opgelegd dan gelijk welk ander album. Ik heb verschillende periodes van enkele weken gehad dat ik niets anders luisterde. De combinatie van de tegelijk erg gevoelige en bizarre teksten, ijzersterke songs (in an aeroplane over the sea, is qua melodie gewoon de perfecte popsong), de verwevenheid van die plaat, de figuur van jeff mangum. Het heeft voor mij ook een jaar geduurd tot het tot me doordrong, maar eenmaal zover... Het is moeilijk te omschrijven, maar de plaat is veel grootser dan gelijk welke omschrijving.

Ik ben jaloers op iedereen die IAAOTS nog ten gronde moet ontdekken, want het is een fantastische reis O+
  vrijdag 6 maart 2015 @ 21:01:15 #122
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_150367056
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik snap, denk ik, wel waarom mensen zo weglopen met Neutral Milk Hotel: er zit een mate van ongeremdheid en rauwheid in die je bij weinig andere bands tegenkomt. Het heeft daarin wel wat weg van The Velvet Underground met hun 'fuck it'-aanpak. Dat gezegd hebbende, het is ook niet helemaal mijn band.
Met het verschil dat The VU bewust cool en alternatief wou zijn met hun nummers over drugs, sex, mishandeling, ... en Jeff Mangum zong vanuit zijn heel erg persoonlijke fascinatie voor Anne Frank.

Ik ben ook niet akkoord dat Jeff Mangum niet zou kunnen zingen. Zijn stem ligt behoorlijk ongemakkelijk in het gehoor, maar dat heeft weinig met correct zingen te maken.

Maar ook ik ben niet neutraal (8>
  vrijdag 6 maart 2015 @ 21:07:13 #123
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_150367316
NMH voor mensen die niet van Jeffs stem houden


Ik heb zovaak gedroomd dat ik Dave was
pi_150370815
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
Het is beter als een album, de nummers zijn het sterkst als je ze in de juiste volgorde luistert. Ik zal nooit een los NMH nummer opzetten, ik luister altijd de hele plaat.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_150371991
Wat moet ik verwachten van de Paul McCartney tour in Ziggo? Veel oud (Beatles) werk? Lijkt me best mooi die man dan nog eens te zien maar dan zou ik met mn ouders gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')