abonnement Unibet Coolblue
pi_150235356
Het duurde maar een duurde maar, dus dan ik maar ;)

Mijn vraag in het vorige topic:

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:49 schreef Queller het volgende:
Weet je wat ik nou lastig vind? Als ze vragen om een salarisindicatie. Ik ben over het algemeen best zelfverzekerd over wat ik kan en wie ik ben, maar die vraag is aanleiding voor een slapeloze nacht -O-

Te laag: niets gewend, niet serieus te nemen
Te hoog: even lachen en dan weggooien

Hebben jullie dat ook?
En jullie reacties:

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:32 schreef Lingue het volgende:
@Queller. Ja lastig he die vraag. Ik lig er zelf niet wakker van maar vind het wel altijd een lastige vraag. Zit je niet te hoog en willen ze je daarom al niet verder met je? En zit je te laag dan snij je in je eigen vingers...
Gelukkig kan ik niet veel lager dan dat ik nu al heb :') Vooral als ik hoor wat recruiters denken dat mijn salarisindicatie zou moeten zijn...
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:36 schreef Scorpie het volgende:
Pro tip van de andere kant van de tafel: wij vragen dat om te kijken of diegene zichzelf qua werkzaamheden ook goed kan inschatten en of we dat bereid zijn te betalen.
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:39 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik noem meestal marktconform. Of het bedrag dat in mijn ogen marktconform is. Zeker als je al wat langer solliciteert weet je wel wat je ongeveer kunt vragen. En meestal zit ik er ook niet ver naast. Misschien heb je een recruiter in je netwerk aan wie je het kunt vragen. Er zitten vrij behulpzame figuren tussen.

Ik was bij m'n eerste keuze even bang dat ze een extreem laag salaris zouden gaan bieden, echt honderden euro's onder marktconform. Situatie bij beide partijen uitgelegd en dat het de bedoeling was om wel gewoon de rekeningen te kunnen betalen. De partij waar ik mijn contract ga tekenen bood uiteindelijk 100,- boven het marktconforme salaris, omdat ik bij dit bedrijf al arbeidsjaren had opgebouwd.

Oftewel, ik heb er voor niets een slapeloze nacht van gehad *O*

Maar goed. Natuurlijk hoef je niet per se de jackpot. Maar je moet wel je rekeningen kunnen betalen. Als je dat durft te zeggen kunnen ze dat ook nog zien als authentiek.
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:00 schreef Igen het volgende:
Is er dan tot op de 100 euro nauwkeurig één salaris dat precies marktconform is? :?

Ik heb trouwens ook een keer in Zwitserland gesolliciteerd (zonder succes). Stel je voor dat je daar op gesprek wordt uitgenodigd en een salarisonderhandeling zou moeten doen. Ik stel me dat dan een beetje zo voor:
:+
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:04 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik vind het idd ook altijd een lastige vraag, al heeft het wel geholpen dat ik even checkte via loonwijzer wat ik ongeveer zou kunnen verwachten met mijn leeftijd/ervaring/opleidingsniveau/functie. Daaruit bleek dat ik bij mijn vorige baan maar ietsje onder het gemiddelde zat en dat mijn indicatie an sich prima was. Zet e.e.a. een beetje in perspectief.

Dan nog heb ik gemerkt dat het nogal per bedrijf verschilt hoe ze op je indicatie reageren :+
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:04 schreef Lingue het volgende:
Er zijn salariskompassen op internet te vinden waarmee je kunt kijken wat een beetje marktconform is.
Hoewel ik die zelf niet altijd vind passen bij de werkelijkheid van marktconform.. Maar het is een indicatie.

Vaak zetten bedrijven wel de salarisrange erbij, scheelt al weer een beetje als je weet wat de minimale ondergrens van de functie is of is het ergens op het internet wel terug te vinden.
_O_

Bedankt voor de reacties!

Beetje achtergrond: ik werk al jaren (naast parttime loondienst) ook op projectbasis als freelancer. Ik heb zo ongeveer elke 'bereken hier je ZZP-tarief'-site al gehad, maar echt veel wijzer word ik er niet van en ik heb er ook nog steeds amper zicht op.

Problem being: ik doe altijd van die gekke dingen. Dingen die geen naam hebben (behalve dan nietszeggende namen). Echt goed vergelijk is er dan ook niet. Ik laat me twee kanten op nog steeds regelmatig verrassen: mijn tarief is het dubbele van wat ze willen betalen, of mijn tarief is de helft van wat ze willen betalen.

Het lost zich altijd op een of andere manier wel op als ik eenmaal in gesprek ben, maar het wordt een probleem als ik schriftelijk een voorstel mag indienen. Dan weet ik het werkelijk niet.

Volgende problem being: soms doe ik dingen waar ¤ 35 per uur al een zéér net tarief voor is (en dat accepteer ik dan ook met veel plezier) en soms doe ik dingen waar ik zonder blozen > ¤ 100 per uur voor durf te vragen. Oftewel: ik doe niet één kunstje, zodat ik een redelijk vast uurtarief heb, Ik doe wat langskomt en waar ik zin in heb.

Ja ja, ik weet het; ik ben altijd nogal een vreemde geweest op de arbeidsmarkt :D
pi_150237079
Bedankt voor het openen, was er niet :)
pi_150237116
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:18 schreef Queller het volgende:
Het duurde maar een duurde maar, dus dan ik maar ;)

Mijn vraag in het vorige topic:

[..]

En jullie reacties:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

_O_

Bedankt voor de reacties!

Beetje achtergrond: ik werk al jaren (naast parttime loondienst) ook op projectbasis als freelancer. Ik heb zo ongeveer elke 'bereken hier je ZZP-tarief'-site al gehad, maar echt veel wijzer word ik er niet van en ik heb er ook nog steeds amper zicht op.

Problem being: ik doe altijd van die gekke dingen. Dingen die geen naam hebben (behalve dan nietszeggende namen). Echt goed vergelijk is er dan ook niet. Ik laat me twee kanten op nog steeds regelmatig verrassen: mijn tarief is het dubbele van wat ze willen betalen, of mijn tarief is de helft van wat ze willen betalen.

Het lost zich altijd op een of andere manier wel op als ik eenmaal in gesprek ben, maar het wordt een probleem als ik schriftelijk een voorstel mag indienen. Dan weet ik het werkelijk niet.

Volgende problem being: soms doe ik dingen waar ¤ 35 per uur al een zéér net tarief voor is (en dat accepteer ik dan ook met veel plezier) en soms doe ik dingen waar ik zonder blozen > ¤ 100 per uur voor durf te vragen. Oftewel: ik doe niet één kunstje, zodat ik een redelijk vast uurtarief heb, Ik doe wat langskomt en waar ik zin in heb.

Ja ja, ik weet het; ik ben altijd nogal een vreemde geweest op de arbeidsmarkt :D
Ik zou de vraag terug kaatsen.. Wat vinden jullie een redelijk uurloon ? En aangeven idd dat het dan per opdracht kan verschillen. Succes
pi_150237256
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 00:09 schreef sjampoeh het volgende:
Ik zou de vraag terug kaatsen.. Wat vinden jullie een redelijk uurloon ? En aangeven idd dat het dan per opdracht kan verschillen. Succes
Dat kan als je tegenover iemand zit, maar het probleem doet zich dus voor als ik (schrijftelijk) een voorstel mag indienen en dan een tarief moet geven?
pi_150237762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 00:16 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat kan als je tegenover iemand zit, maar het probleem doet zich dus voor als ik (schrijftelijk) een voorstel mag indienen en dan een tarief moet geven?
Hmmz ja dat is idd even anders. Dan zou ik t verhaal gewoon uitleggen, dat je verschillende tarieven hanteert en dat het aan het soort opdracht ligt. Of een marge eraan hangen. Tussen de 35 en 75euro per uur/opdracht ?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 07:02:32 #6
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150239061
Ik heb 2 weken geleden gesolliciteerd naar een functie die nagenoeg perfect bij mij past qua opleiding en werkervaring. Dit is dan ook zo'n sollicitatie waarbij ik nu in spanning zit te wachten op een reactie.

De sluitingsdatum was 28 februari, afgelopen zaterdag dus. Wanneer zouden jullie informeren naar de beoogde planning van de procedure? En dan per mail of telefonisch?

Ik wil namelijk zo veel mogelijk doen om kans te maken/hun aandacht te vestigen op mijn sollicitatie zonder vervelend/opdringerig over te komen.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150239581
Er is in 5 jaar tijd toch aardig wat veranderd mbt solliciteren... Met alleen een briefje en mooi CV kom je er niet meer heb ik al gemerkt.
Veelal van netwerken moet je het hebben of er heel goed bovenop zitten met vooraf bellen en informatie vragen en na sluitingsdatum bellen en vragen wat de procedure gaat zijn (of kan je dat ook vooraf doen?).
Nog even een drempel waar ik overheen moet gaan komen als ik gericht op een functie solliciteer met een brief.

Ik durf je daar nog geen antwoord op te geven MagnumPI. Maar ik zou zeggen midden/eind deze week even informeren?

Ik heb vanmiddag een oriënterend gesprek. Geregeld via een kennis van mij. Geen functie die open staat maar de branche die ik interessant vind. En maar even netwerken. Ook goed als ik straks eventueel als zzp'er ga starten. Dan zijn alle aanknopingspuntjes wel fijn.

Ik wacht ook nog op bericht van een recruiter die mij benaderd heeft voor een functie. Zou fijn zijn als ik daar op gesprek zou mogen komen.

Ik ben nog niet helemaal bijgelezen met wie nu wel/niet solliciteert en wie eventueel gesprekken heeft lopen. Maar succes mocht er iemand vandaag/deze week wat hebben!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 10:39:15 #8
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150241711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 08:22 schreef Lingue het volgende:
Er is in 5 jaar tijd toch aardig wat veranderd mbt solliciteren... Met alleen een briefje en mooi CV kom je er niet meer heb ik al gemerkt.
Veelal van netwerken moet je het hebben of er heel goed bovenop zitten met vooraf bellen en informatie vragen en na sluitingsdatum bellen en vragen wat de procedure gaat zijn (of kan je dat ook vooraf doen?).
Nog even een drempel waar ik overheen moet gaan komen als ik gericht op een functie solliciteer met een brief.
Dat heb ik dus ook. Ik heb in 15 jaar tijd niet meer gesolliciteerd. Ik merk dat de spelregels nogal veranderd zijn in de tussentijd. Ook de namen van de diverse functies zijn veranderd. Ik moet af en toe echt in de functie-omschrijving kijken om er achter te komen wat er met een bepaalde functie bedoeld wordt.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150244865
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 07:02 schreef MagnumPI het volgende:
Ik heb 2 weken geleden gesolliciteerd naar een functie die nagenoeg perfect bij mij past qua opleiding en werkervaring. Dit is dan ook zo'n sollicitatie waarbij ik nu in spanning zit te wachten op een reactie.

De sluitingsdatum was 28 februari, afgelopen zaterdag dus. Wanneer zouden jullie informeren naar de beoogde planning van de procedure? En dan per mail of telefonisch?

Ik wil namelijk zo veel mogelijk doen om kans te maken/hun aandacht te vestigen op mijn sollicitatie zonder vervelend/opdringerig over te komen.
Houd ze aan hun eigen afspraken. Natuurlijk zeg je dat niet letterlijk, maar houd in gedachte dat het normaal is om na een eventuele deadline te bellen. Dat werkt het beste is mijn ervaring. Zeggen ze na 2 weken te reageren dan bel je na 2 weken als je niets hoort. Zeggen ze dat het 4 weken duurt, bel je na 4 weken. Als er geen termijn bij staat denk ik bij een groot bedrijf 2 weken, bij een klein bedrijf maximaal 1 week. Maar dat is ook maar een gevoel.

Telefonisch werkt beter imo. Dat geeft namelijk ook de mogelijkheid er gelijk een nieuwe afspraak over te maken of als dat niet kan weet je ook waar je aan toe bent.
pi_150253696
Iemand nog tips voor een sollicitatie via skype ? :X
Nette achtergrond,nette kleren, licht, geen herrie op de achtergond ..

En t gesprek zelf..denk dat ze gaan vragen :
-Wat zijn je sterke en zwakke punten
-Waarom moeten we jou aannemen
-Als we een vriend bellen hoe zou hij/zij je omschrijven ?
-Waarom heb je op deze functie gesolliciteerd ?

Nog aanvullingen ??

Ik wil deze baan zo graaaaag -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 16:58:23 ]
pi_150253808
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Iemand nog tips voor een sollicitatie via skype ? :X
Nette achtergrond,nette kleren, licht, geen herrie op de achtergond ..

En t gesprek zelf..denk dat ze gaan vragen :
-Wat zijn je sterke en zwakke punten
-Waarom moeten we jou aannemen
-Als we een vriend bellen hoe zou hij/zij je omschrijven ?
-Waarom heb je op deze functie gesolliciteerd ?

Nog aanvullingen ??

Ik wil deze baan zo graaaaag -O-
Waarom ben jij een toevoeging voor deze firma?
pi_150253878
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:00 schreef Leonos het volgende:

[..]

Waarom ben jij een toevoeging voor deze firma?
oja...nu nog een antwoord pff :{
pi_150254711
Vandaag een oriënterend gesprek gehad met iemand in de business. Goede feedback gekregen en even gekeken naar mogelijkheden binnen het bedrijf. Ook vacatures gekregen om op te solliciteren.
Nu zit ik wel even met een aantal vragen... Ben wel even benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken en wat jullie zouden doen.

Ik ben bezig met een carrière switch. Heb niet heel veel relevante werkervaring nog maar kan mijzelf denken ik wel prima mondeling verkopen.
Ik mocht mijn contact van vandaag gebruiken /benoemen dat ik via hem erop geattendeerd ben nav een gesprek.
De functies hebben alleen een recruiter contact en mijn contact kent de recruiter zelf niet dus kon daar niets voor mij in betekenen op het moment.

Is het verstandig eerst met de recruiter te bellen? Soort kennismaking? Ik heb meerdere vacatures in ietswat verschillende richtingen gekregen waar 1 persoon het contact doet. Misschien even aftasten en kijken of ik dan met die recruiter een face to face gesprek kan hebben?
Hoe begin je zo een gesprek?
Veel vragen :+
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:41:52 #14
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150312937
Morgen Sollcitatiegesprek *O* *O*
Voor een functie administratief medewerker. Het is in eerste instantie voor 4 maanden. Maar wie weet bij goed functioneren
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150314888
Ik baal er echt van hoe er met je wordt omgegaan als sollicitant.

Ik heb drie tweede ronde-gesprekken gehad (twee voor een startersfunctie) en bij alle drie ben ik het niet geworden, omdat iemand meer relevante ervaring had. Bovendien was er bij twee sollicitaties ineens "vertraging", wat simpelweg inhoudt dat ze het met één iemand proberen kort te sluiten en dat ze de andere sollicitanten pas inlichten als het arbeidscontract is getekend. En ik ben twee keer helemaal naar de andere kant van het land gereden, zonder een vergoeding te ontvangen. Die kantoren vinden het maar normaal dat je 150 km aflegt voor een sollicitatie.

:(
pi_150317128
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:39 schreef Sprokkelmoff het volgende:
Ik baal er echt van hoe er met je wordt omgegaan als sollicitant.

Ik heb drie tweede ronde-gesprekken gehad (twee voor een startersfunctie) en bij alle drie ben ik het niet geworden, omdat iemand meer relevante ervaring had. Bovendien was er bij twee sollicitaties ineens "vertraging", wat simpelweg inhoudt dat ze het met één iemand proberen kort te sluiten en dat ze de andere sollicitanten pas inlichten als het arbeidscontract is getekend. En ik ben twee keer helemaal naar de andere kant van het land gereden, zonder een vergoeding te ontvangen. Die kantoren vinden het maar normaal dat je 150 km aflegt voor een sollicitatie.

:(
Tsja dat recht hebben ze nu eenmaal. Maar ik moet bekennen dat ik het als sollicitant ook zo deed :@ Er was een aanbod, er kwam perspectief op een beter aanbod dat nog moest worden uitgewerkt. En ik wilde wachten tot het aanbod was uitgewerkt omdat de salaris-marge op dat moment idioot groot was en het kon zelfs onder mijn ondergrens van "rekeningen betalen" vallen.

Maar ik moet erbij zeggen ik heb bij beide bedrijven wel open kaart erover gespeeld.
pi_150318933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:39 schreef Sprokkelmoff het volgende:
Ik baal er echt van hoe er met je wordt omgegaan als sollicitant.

Ik heb drie tweede ronde-gesprekken gehad (twee voor een startersfunctie) en bij alle drie ben ik het niet geworden, omdat iemand meer relevante ervaring had. Bovendien was er bij twee sollicitaties ineens "vertraging", wat simpelweg inhoudt dat ze het met één iemand proberen kort te sluiten en dat ze de andere sollicitanten pas inlichten als het arbeidscontract is getekend. En ik ben twee keer helemaal naar de andere kant van het land gereden, zonder een vergoeding te ontvangen. Die kantoren vinden het maar normaal dat je 150 km aflegt voor een sollicitatie.

:(
Ja, wat wil je anders? Heb je daar een idee over? Zo gaat het en ik zou geen alternatief weten dat ik logischer zou vinden. Als er 'vertraging' is, dan weet je wat dat betekent. Als je naar de andere kant van het land reist in de wetenschap dat je het misschien niet wordt, dan ga je dus voor niets.

Het is niet leuk, dat ben ik helemaal met je eens, maar gewoon deel van het spel.
pi_150322816
Woohoo, ik ga morgen een middagje meekijken en dan kan ik zelf starten! :) Ik was niet aangenomen voor de eigenlijke functie, maar ze wilden wel graag iets aanbieden omdat ze wel erg tevreden waren over het gesprek een tijdje terug. Even gemaild wat ze verder voor ogen hadden en dat heeft het aan het rollen gezet nu :) erg blij!
pi_150327947
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:49 schreef Daboman het volgende:

[..]

Tsja dat recht hebben ze nu eenmaal. Maar ik moet bekennen dat ik het als sollicitant ook zo deed :@ Er was een aanbod, er kwam perspectief op een beter aanbod dat nog moest worden uitgewerkt. En ik wilde wachten tot het aanbod was uitgewerkt omdat de salaris-marge op dat moment idioot groot was en het kon zelfs onder mijn ondergrens van "rekeningen betalen" vallen.

Maar ik moet erbij zeggen ik heb bij beide bedrijven wel open kaart erover gespeeld.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:38 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, wat wil je anders? Heb je daar een idee over? Zo gaat het en ik zou geen alternatief weten dat ik logischer zou vinden. Als er 'vertraging' is, dan weet je wat dat betekent. Als je naar de andere kant van het land reist in de wetenschap dat je het misschien niet wordt, dan ga je dus voor niets.

Het is niet leuk, dat ben ik helemaal met je eens, maar gewoon deel van het spel.
In plaats van te liegen dat er vertraging in het proces is, kunnen de bedrijven ook melden dat ze iemand hebben gekozen met wie ze een arbeidsvoorwaardengesprek gaan houden. Open kaart met mij als sollicitant spelen. Daarnaast is het gewoon kut dat mensen met meer relevante ervaring de voorkeur krijgen bij startersfuncties.
pi_150328185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:56 schreef sjampoeh het volgende:
Iemand nog tips voor een sollicitatie via skype ? :X
Nette achtergrond,nette kleren, licht, geen herrie op de achtergond ..

En t gesprek zelf..denk dat ze gaan vragen :
-Wat zijn je sterke en zwakke punten
-Waarom moeten we jou aannemen
-Als we een vriend bellen hoe zou hij/zij je omschrijven ?
-Waarom heb je op deze functie gesolliciteerd ?

Nog aanvullingen ??

Ik wil deze baan zo graaaaag -O-
Zorg ervoor dat je een kwatiertje voor het gesprek echt helemaal niets doet, zodat je je gedachten nog niet op een andere plaats hebt. Als je namelijk een afspraak hebt voor een Skype gesprek wil het weleens gebeuren dat je nog van te voren met allerlei dingen bezig bent, aangezien je gewoon thuis bent en het is niet echt handig een sollicitatiegesprek te houden als je er niet voor de volle 100% bij bent.
pi_150329852
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:44 schreef Sprokkelmoff het volgende:
In plaats van te liegen dat er vertraging in het proces is, kunnen de bedrijven ook melden dat ze iemand hebben gekozen met wie ze een arbeidsvoorwaardengesprek gaan houden. Open kaart met mij als sollicitant spelen. Daarnaast is het gewoon kut dat mensen met meer relevante ervaring de voorkeur krijgen bij startersfuncties.
Ik snap wat je bedoelt, maar niet het achterste van je tong laten zien is óók deel van het spel.

Hou moed ^O^
pi_150331552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:48 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat je een kwatiertje voor het gesprek echt helemaal niets doet, zodat je je gedachten nog niet op een andere plaats hebt. Als je namelijk een afspraak hebt voor een Skype gesprek wil het weleens gebeuren dat je nog van te voren met allerlei dingen bezig bent, aangezien je gewoon thuis bent en het is niet echt handig een sollicitatiegesprek te houden als je er niet voor de volle 100% bij bent.
T gesprek ging goed *O* Alleen erg irritant dat je jezelf kan zien (wel heel klein) maar leidt erg af.. Zat steeds te kijken hoe ik keek. Ik hoorde van de HR manager via mail dat ik een zeer goede indruk op haar had gemaakt :D :@ , maar waren zoveel reacties kan wel een week duren vd uitslag.. fingers crossed here :Y :Y :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2015 00:52:46 ]
pi_150331569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:17 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar niet het achterste van je tong laten zien is óók deel van het spel.

Hou moed ^O^
Ja dat dus....
pi_150331656
Beeld van jezelf kun je uitzetten, misschien tip voor de volgende keer.
pi_150336200
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:50 schreef vaduz het volgende:
Beeld van jezelf kun je uitzetten, misschien tip voor de volgende keer.
ow thnx ^O^
pi_150338760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:44 schreef Sprokkelmoff het volgende:

[..]

[..]

In plaats van te liegen dat er vertraging in het proces is, kunnen de bedrijven ook melden dat ze iemand hebben gekozen met wie ze een arbeidsvoorwaardengesprek gaan houden. Open kaart met mij als sollicitant spelen. Daarnaast is het gewoon kut dat mensen met meer relevante ervaring de voorkeur krijgen bij startersfuncties.
Dat is zeker zo. Ik kan je aanraden goed te luisteren naar reden van afwijzing. Kijk of je er een patroon in kunt ontdekken. Als je daar iets mee doet kun je uiteindelijk zeggen in een sollicitatie dat je vaak afwijzingen kreeg, daar wat mee gedaan hebt en het nu opnieuw probeert. Dat siert enorm.

Ik had laatst iemand die was op jonge leeftijd al manager geworden. En natuurlijk kreeg ik de vraag waarom ik niet op niveau zou werken. Natuurlijk had ik ze opgezocht op linkedin en zag ik deze vraag dus al van mijlenver aankomen. Dus zei ik gewoon dat ik niet aan de bak kom omdat er altijd om specifieke ervaring gevraagd wordt en vroeg of zij er niet ook tegenaan liep. En jawel hoor, ze zei dat ze er zelf ook tegenaan liep maar vanuit haar rol wel deze vraag moest stellen. Het kweekte heel veel begrip. Een beetje alsof je ineens met mensen praat in plaats van met functies.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:18:37 #27
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150344302
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:41 schreef WEST het volgende:
Morgen Sollcitatiegesprek *O* *O*
Voor een functie administratief medewerker. Het is in eerste instantie voor 4 maanden. Maar wie weet bij goed functioneren
afgebeld, die persoon waarmee ik een gesprek zou hebben is ziek. Dus dat wordt een andere keer.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150344505
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:18 schreef WEST het volgende:

[..]

afgebeld, die persoon waarmee ik een gesprek zou hebben is ziek. Dus dat wordt een andere keer.
Shit, dat is ook balen. Enig idee op welk termijn?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:27:53 #29
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150344522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:27 schreef _Loki het volgende:

[..]

Shit, dat is ook balen. Enig idee op welk termijn?
Volgende week misschien. Afwachten wanneer hij beter is.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:02:25 #30
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150345370
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:27 schreef WEST het volgende:

[..]

Volgende week misschien. Afwachten wanneer hij beter is.
Stuur 'm vandaag nog een beterschapskaart en een heule grote fruitmand. Morgen ga je bij 'm langs met kippensoep en crackers.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150350431
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:18 schreef WEST het volgende:

[..]

afgebeld, die persoon waarmee ik een gesprek zou hebben is ziek. Dus dat wordt een andere keer.
Ai, dat is balen... Hopelijk snel een nieuwe datum!
pi_150350566
Mijn ingang begint een beetje dood te lopen nav mijn kennismakingsgesprek. Recruiters zijn toch wel wat eigenwijs en een doorverwijzing van iemand uit de business is tegenwoordig ook niet goed genoeg.
Wel erg jammer... Maar mogelijk nog even terug via mijn contact uit de business ofzo.

Heb sowieso gisteren bericht gehad dat ik ergens anders op gesprek mag. Er wordt alleen even op wat data gewacht waarop de gesprekspartners van het bedrijf beschikbaar zijn.

Verder vind ik het maar lastig... Heb mij inmddels via werk.nl wel ingeschreven en dan krijg je daar mailtjes van dat er een 100% match is... Maar dat klopt ook niet echt. Met de beperkte functieomschrijvingen waar je uit kunt kiezen. Maar ja, ik ben pas sinds kort (actief) bezig. Dus mag nog wel wat geduld hebben.
pi_150351771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:02 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Stuur 'm vandaag nog een beterschapskaart en een heule grote fruitmand. Morgen ga je bij 'm langs met kippensoep en crackers.
Geen slecht idee.
pi_150351820
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:24 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Geen slecht idee.
Als je een kontenlikker bent :')
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:41:21 #35
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150352516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:02 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Stuur 'm vandaag nog een beterschapskaart en een heule grote fruitmand. Morgen ga je bij 'm langs met kippensoep en crackers.
:')
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150357042
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:25 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je een kontenlikker bent :')
Je kunt beter werkloos zijn toch?
pi_150357067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Je kunt beter werkloos zijn toch?
Juist.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:12:09 #38
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150358504
Ik hoor het al, jullie snappen niets van de moderne sollicitatie-wereld. Brieven en cv's tellen niet meer. Alles draait om netwerken en hoe diep je arm in de endeldarm van de HR-manager past. Die goede man heeft nu al, aan de hand van alle beterschaps-wensen/fruitmanden/appjes, de juiste kandidaat voor vacature gevonden. Helaas, dit wordt 'm niet meer. Hopelijk is dit een wijze les voor de volgende keer.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150370451
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:12 schreef MagnumPI het volgende:
Brieven en cv's tellen niet meer. Alles draait om netwerken
Wat een onzin, ik had bij 3 grote multinationals op traineeships gesolliciteerd en was op basis van mijn brief en cv bij 3 van de 3 door.
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_150370663
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:12 schreef MagnumPI het volgende:
Ik hoor het al, jullie snappen niets van de moderne sollicitatie-wereld. Brieven en cv's tellen niet meer. Alles draait om netwerken en hoe diep je arm in de endeldarm van de HR-manager past. Die goede man heeft nu al, aan de hand van alle beterschaps-wensen/fruitmanden/appjes, de juiste kandidaat voor vacature gevonden. Helaas, dit wordt 'm niet meer. Hopelijk is dit een wijze les voor de volgende keer.
Ja, ga maar lekker fruitmand brengen. Doei :W
pi_150423483
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 22:18 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik had bij 3 grote multinationals op traineeships gesolliciteerd en was op basis van mijn brief en cv bij 3 van de 3 door.
en je verdient nu 5K op je 25ste _O- :')
pi_150453728
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:17 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar niet het achterste van je tong laten zien is óók deel van het spel.

Hou moed ^O^
Dank, ik probeer moed te houden. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 23:58 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat is zeker zo. Ik kan je aanraden goed te luisteren naar reden van afwijzing. Kijk of je er een patroon in kunt ontdekken. Als je daar iets mee doet kun je uiteindelijk zeggen in een sollicitatie dat je vaak afwijzingen kreeg, daar wat mee gedaan hebt en het nu opnieuw probeert. Dat siert enorm.

Ik had laatst iemand die was op jonge leeftijd al manager geworden. En natuurlijk kreeg ik de vraag waarom ik niet op niveau zou werken. Natuurlijk had ik ze opgezocht op linkedin en zag ik deze vraag dus al van mijlenver aankomen. Dus zei ik gewoon dat ik niet aan de bak kom omdat er altijd om specifieke ervaring gevraagd wordt en vroeg of zij er niet ook tegenaan liep. En jawel hoor, ze zei dat ze er zelf ook tegenaan liep maar vanuit haar rol wel deze vraag moest stellen. Het kweekte heel veel begrip. Een beetje alsof je ineens met mensen praat in plaats van met functies.
Goed dat je al een antwoord klaar had. Bij mij is er meestal ook begrip voor het feit dat ik door gebrek aan relevante werkervaring niet aan de bak kom (hoe kan ik die ervaring ooit krijgen als ik geen kans krijg?), maar aan het eind van het verhaal kiezen ze toch altijd weer voor iemand met meer specifieke ervaring.

Recentelijk drie tweede ronde-gesprekken gehad en bij twee ben ik al afgewezen. Van de derde heb ik trouwens niks meer gehoord. Ik had vrijdag 27 februari al gebeld (ze waren toen al over de deadline die ze zelf hadden aangegeven heen) en toen werd me verteld dat ik afgelopen week iets zou horen. Dit is toch schandalig? Ze laten je twee keer opdraven en vervolgens hebben ze niet eens het fatsoen om je even te informeren of je het bent geworden of niet. Ik heb geen zin om hen wéér te bellen. Dat kost enkel beltegoed. Wat kan ik nu het beste doen?
pi_150453765
Vandaag meeloopdag in Den Haag. Best een eind uit de richting voor iemand die uit Tilburg komt maar het is een interessante functie en op juniorniveau. Ook een sollicitatie weggedaan waar ik mede dankzij een Fokker aan ben gekomen, dus wie weet wat het gaat opleveren :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_150455961
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:16 schreef Sprokkelmoff het volgende:

[..]

Dank, ik probeer moed te houden. ;)

[..]

Goed dat je al een antwoord klaar had. Bij mij is er meestal ook begrip voor het feit dat ik door gebrek aan relevante werkervaring niet aan de bak kom (hoe kan ik die ervaring ooit krijgen als ik geen kans krijg?), maar aan het eind van het verhaal kiezen ze toch altijd weer voor iemand met meer specifieke ervaring.

Recentelijk drie tweede ronde-gesprekken gehad en bij twee ben ik al afgewezen. Van de derde heb ik trouwens niks meer gehoord. Ik had vrijdag 27 februari al gebeld (ze waren toen al over de deadline die ze zelf hadden aangegeven heen) en toen werd me verteld dat ik afgelopen week iets zou horen. Dit is toch schandalig? Ze laten je twee keer opdraven en vervolgens hebben ze niet eens het fatsoen om je even te informeren of je het bent geworden of niet. Ik heb geen zin om hen wéér te bellen. Dat kost enkel beltegoed. Wat kan ik nu het beste doen?
Nouja, wat uiteindelijk het verschil heeft gemaakt is niet zozeer dat het moeilijk aan de bak komen is, maar meer dat ik vertelde wat ik allemaal al had geprobeerd, terwijl ik gewoon een prima medewerker ben (met voorbeelden). Serieus, ik heb zoveel gedaan, onder niveau gewerkt, andere specifieke ervaring opgedaan die ook nuttig is, loopbaanadviseurs gesproken (zelfs ooit een keer een traject doorlopen dat zich richtte op het voeren van een sollicitatiegesprek), carrierebeurzen bezocht, netwerk opgebouwd, met succes gewerkt aan mezelf en het e.e.a. opgeschreven over een baan die ik echt heel graag wilde en ik ben zelfs nog een korte deeltijdstudie begonnen.

En dit is nog maar het topje van de ijsberg. Het is 1 ding als je zegt dat je de baan wil maar niet aan de bak komt, maar het is van een heel andere orde als je laat zien wat je allemaal al hebt geprobeerd. Dit is uiteindelijk hoe ze mij kozen over al die andere kandidaten die de vereiste ervaring wel hadden wat ik dus nog miste (ze hadden er zoveel dat ze de vacature dicht hadden gezet).

Dat wachten is inderdaad slopend. Zeker als je de baan echt leuk vind. Maarja als je niet wil bellen kan je niet heel veel anders dan afwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 09-03-2015 12:35:23 ]
pi_150468871
Waaah ik zit ook op uitslag te wachten, sinds afgelopen woensdag. Kon een week duren ivm de vele reacties :X Maar toch de hele tijd mijn telefoon en email in de gaten houden, hopen dat ze eerder bellen/mailen.
En hoe langer het duurt, hoe meer ik denk, dit wordt hem niet . :@
pi_150475770
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:21 schreef sjampoeh het volgende:
Waaah ik zit ook op uitslag te wachten, sinds afgelopen woensdag. Kon een week duren ivm de vele reacties :X Maar toch de hele tijd mijn telefoon en email in de gaten houden, hopen dat ze eerder bellen/mailen.
En hoe langer het duurt, hoe meer ik denk, dit wordt hem niet . :@
uitslag van wat? Lees nog te kort mee om te weten wie wat op de planning heeft ed.
Wel spannend steeds dat afwachten he. Reactie op sollicitatie of op terugkoppeling van gesprek. Het went nooit.

Ik heb morgen een telefonische intake en op donderdag een gesprek staan. Ik kijk er gelukkig niet tegenop. Ben meer ook benieuwd of de functie ook wel echt iets voor mij kan gaan zijn en of er een klik met het bedrijf/de mensen/de cultuur gaat zijn.

Ik vind het wel erg lastig om goede en geschikte vacatures te vinden...
pi_150476985
Hebben jullie nog tips voor hoe je het aannemelijk maakt/als asset dat je ´onder je niveau´ solliciteert? Ik heb wel studie gedaan, maar kan en wil daar niks mee, solliciteer nu nogal eens op lager geschoold werk maar dan hebben ze liever een laaggeschoold iemand omdat dat mooier in het standaard plaatje past of iets. Terwijl ik dat werk echt leuk vind en er geschikt voor ben. Als ik mijn studie en gerelateerde shizzle niet op CV zet heb ik weer een ´gat´.

Als ik eenmaal op gesprek kom, lukt het wel maar ik vraag me af wat helpt in een soll. brief om werkgever of uitzendbureau te overtuigen dat ik wél geschikt ben, niet na een maandje uitgekeken ben etc..
zelfde als diginoob
pi_150483504
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:32 schreef Lingue het volgende:

[..]

uitslag van wat? Lees nog te kort mee om te weten wie wat op de planning heeft ed.
Wel spannend steeds dat afwachten he. Reactie op sollicitatie of op terugkoppeling van gesprek. Het went nooit.

Ik heb morgen een telefonische intake en op donderdag een gesprek staan. Ik kijk er gelukkig niet tegenop. Ben meer ook benieuwd of de functie ook wel echt iets voor mij kan gaan zijn en of er een klik met het bedrijf/de mensen/de cultuur gaat zijn.

Ik vind het wel erg lastig om goede en geschikte vacatures te vinden...
Uitslag van een eerste gesprek :)

Succes morgen ^O^
pi_150483682
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:51 schreef diginoob2 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor hoe je het aannemelijk maakt/als asset dat je ´onder je niveau´ solliciteert? Ik heb wel studie gedaan, maar kan en wil daar niks mee, solliciteer nu nogal eens op lager geschoold werk maar dan hebben ze liever een laaggeschoold iemand omdat dat mooier in het standaard plaatje past of iets. Terwijl ik dat werk echt leuk vind en er geschikt voor ben. Als ik mijn studie en gerelateerde shizzle niet op CV zet heb ik weer een ´gat´.

Als ik eenmaal op gesprek kom, lukt het wel maar ik vraag me af wat helpt in een soll. brief om werkgever of uitzendbureau te overtuigen dat ik wél geschikt ben, niet na een maandje uitgekeken ben etc..
Dat is meestal hun standaard antwoord.. je gaat je snel vervelen, geen uitdaging .. Ergens hebben ze wel gelijk natuurlijk .
Aannemelijk zou zijn als je zou vertellen dat het crisis is .. :') maar ja...
  dinsdag 10 maart 2015 @ 00:00:33 #50
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_150484117
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:32 schreef Lingue het volgende:

[..]

uitslag van wat? Lees nog te kort mee om te weten wie wat op de planning heeft ed.
Wel spannend steeds dat afwachten he. Reactie op sollicitatie of op terugkoppeling van gesprek. Het went nooit.

Ik heb morgen een telefonische intake en op donderdag een gesprek staan. Ik kijk er gelukkig niet tegenop. Ben meer ook benieuwd of de functie ook wel echt iets voor mij kan gaan zijn en of er een klik met het bedrijf/de mensen/de cultuur gaat zijn.

Ik vind het wel erg lastig om goede en geschikte vacatures te vinden...
Succes met de gesprekken! Ik mag deze week ook weer :Y

In welke richting zoek je? Misschien hebben mensen hier nog tips voor goede vacature-resources?

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 19:21 schreef sjampoeh het volgende:
Waaah ik zit ook op uitslag te wachten, sinds afgelopen woensdag. Kon een week duren ivm de vele reacties :X Maar toch de hele tijd mijn telefoon en email in de gaten houden, hopen dat ze eerder bellen/mailen.
En hoe langer het duurt, hoe meer ik denk, dit wordt hem niet . :@
Wachten is inderdaad fijn ja :+ Afleiding zoeken en gewoon doorzoeken is het devies ofzo oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_150488421
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 23:44 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Uitslag van een eerste gesprek :)

Succes morgen ^O^
Oh dan is een week wachten wel lang zeg... Willen ze zoveel mensen spreken? weet je hoeveel er op gesprek mochten?
Fingers crossed! Wel goed gevoel over het gesprek gehad?

Thnx! Ik ga mij maar even voorbereiden (mentale voorbereiding).
pi_150488468
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:00 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Succes met de gesprekken! Ik mag deze week ook weer :Y

In welke richting zoek je? Misschien hebben mensen hier nog tips voor goede vacature-resources?

[..]

Wachten is inderdaad fijn ja :+ Afleiding zoeken en gewoon doorzoeken is het devies ofzo oO<
Oh spannend! Jij ook veel succes!!

ik ben op zoek naar PMO vacatures. Of alles daaraan gelinkt. Mocht dat niet lukken dan heb ik een backup plan dat ik tijdelijk terugga in mijn HR rol. Maar eigenlijk wil ik daar uit stappen als dat mogelijk is.
pi_150496017
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:51 schreef diginoob2 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor hoe je het aannemelijk maakt/als asset dat je ´onder je niveau´ solliciteert? Ik heb wel studie gedaan, maar kan en wil daar niks mee, solliciteer nu nogal eens op lager geschoold werk maar dan hebben ze liever een laaggeschoold iemand omdat dat mooier in het standaard plaatje past of iets. Terwijl ik dat werk echt leuk vind en er geschikt voor ben. Als ik mijn studie en gerelateerde shizzle niet op CV zet heb ik weer een ´gat´.

Als ik eenmaal op gesprek kom, lukt het wel maar ik vraag me af wat helpt in een soll. brief om werkgever of uitzendbureau te overtuigen dat ik wél geschikt ben, niet na een maandje uitgekeken ben etc..
Deze baan bereidt voor op de baan die ik over 5 jaar wil doet het altijd wel erg goed. Ik kan geen baan op niveau krijgen en wil absoluut niet stilzitten doet het ook goed. Vooral als de groeimogelijkheden goed zijn.

Ik zet ook wel eens in op een oriënterend gesprek. Dan moet je alleen wel goed laten zien dat je het bedrijf echt wil leren kennen. Wat houden bepaalde functies precies in? Wat heb je al dat in die functies van pas komt? Waar moet je eventueel nog aan werken? Dat soort vragen.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:03:35 #54
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150498053
quote:
Geachte heer MagnumPI,

Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de functie van [] nodigen wij u graag uit voor een sollicitatiegesprek op 12 maart 2015.

U heeft de volgende gesprekken:
Van 14.30 tot 15.00 uur met de heer [].
Van 15.00 tot 15.30 uur met de heer [].
Aansluitend leidt de heer [] u rond.

U kunt zich melden bij de receptie. Zij zijn van uw komst op de hoogte.

Graag ontvangen wij van u een bevestiging dat u op deze afspraak aanwezig kunt zijn.

Met vriendelijke groet,

[]
Medewerker HR
*O*
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150501240
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:03 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

*O*
Feli ^O^
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:36:53 #56
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150501371
Ik bedenk me net: ik heb bij een eerste uitnodiging nog nooit 2 afzonderlijke gesprekken + een rondleiding gehad. Lijkt me een goed teken.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150501988
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:03 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

*O*
Gefeliciteerd!! Lekker snel ook, over 2 dagen. Succes alvast en fijn dat je ook direct een rondleiding krijgt. Krijg je ook een beetje een indruk van het bedrijf.
pi_150503282
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 17:36 schreef MagnumPI het volgende:
Ik bedenk me net: ik heb bij een eerste uitnodiging nog nooit 2 afzonderlijke gesprekken + een rondleiding gehad. Lijkt me een goed teken.
Dat leek mij ook. Tenzij ze met verstand op 0 en blik op oneindig er op deze manier in een middag direct een stuk of 8 doorheen jassen...
  dinsdag 10 maart 2015 @ 20:58:17 #59
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150508694
Ik meld me hier ook. Lang verhaal, maar in het kort: Medio juni gestopt bij werkgever (waar ik al eerder werkte), twee maanden uitkeringloos thuisgezeten. Nieuwe baan gevonden, maar na proeftijd wilden zij mijn proeftijd verlengen. Na weigeren drie maanden geen betaling ontvangen. Voor laten komen, rechter gaf mij in alles gelijk. Schikking getroffen, waarmee 2 maart mijn laatste werkdag was (2 mrt in verband met ww-aanspraak 26 weken).

Nu dus op zoek naar wat nieuws. Al twee keer aanbod gehad, waarbij ik het gevoel had in de zeik genomen te worden. Ik heb ruim 7 jaar HBO/WO-niveau ervaring, maar kreeg eerst 2k aangeboden (ja echt) en vervolgens 3k. Dit beiden niet geaccepteerd.

Druk op zoek dus. Heb het idee dat er aardig wat aanbod is, maar mijn diverse achtergrond (sales, marketing, product development bij voornamelijk kleine organisaties) werkt niet mee.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 10 maart 2015 @ 20:59:47 #60
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_150508778
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:58 schreef Bugno het volgende:
Ik meld me hier ook. Lang verhaal, maar in het kort: Medio juni gestopt bij werkgever (waar ik al eerder werkte), twee maanden uitkeringloos thuisgezeten. Nieuwe baan gevonden, maar na proeftijd wilden zij mijn proeftijd verlengen. Na weigeren drie maanden geen betaling ontvangen. Voor laten komen, rechter gaf mij in alles gelijk. Schikking getroffen, waarmee 2 maart mijn laatste werkdag was (2 mrt in verband met ww-aanspraak 26 weken).

Nu dus op zoek naar wat nieuws. Al twee keer aanbod gehad, waarbij ik het gevoel had in de zeik genomen te worden. Ik heb ruim 7 jaar HBO/WO-niveau ervaring, maar kreeg eerst 2k aangeboden (ja echt) en vervolgens 3k. Dit beiden niet geaccepteerd.

Druk op zoek dus. Heb het idee dat er aardig wat aanbod is, maar mijn diverse achtergrond (sales, marketing, product development bij voornamelijk kleine organisaties) werkt niet mee.
Jij komt er wel. 3k afwijzen |:(
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:02:23 #61
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150508926
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij komt er wel. 3k afwijzen |:(
^O^ Ik werkte tot op heden voor 3900 voor 4 dagen. Ik heb twee kleine kinderen. Woon in Amsterdam. Bedrijf zit in Arnhem, en ik zou 5 dagen per week moeten gaan werken. Wat betekent dat ik ook een extra dag kinderopvang moet regelen (a 500 eu per maand). Zou ik er netto ongeveer 1200 eu op inleveren.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:47:49 #62
47102 Elvi
miemkwien
pi_150511130
Bij welke.bedrijven was dat? Ik doe t wel voor minder zelfs!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:06:26 #63
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150512066
Denk dat zo'n werkcoach van de bijstand dat ook echt leuk gaat vinden als je 'n 3k aanbod af gaat wijzen. :')
Hallon!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:28:20 #64
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_150513352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:47 schreef Elvi het volgende:
Bij welke.bedrijven was dat? Ik doe t wel voor minder zelfs!
Beetje een nonargument natuurlijk. Als hij met zijn opleiding en ervaring rond de 4k hoort te verdienen is 25% daaronder inderdaad vrij laag.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_150514181
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:28 schreef Klokov het volgende:

[..]

Beetje een nonargument natuurlijk. Als hij met zijn opleiding en ervaring rond de 4k hoort te verdienen is 25% daaronder inderdaad vrij laag.
Ik wou zeggen, ik zou een dergelijk bod ook afwijzen, maar ik solliciteer doorgaans vanuit een baan waarbij je een betere onderhandelingspositie hebt. Allemaal afhankelijk van sector, situatie, enzovoort. Kan me voorstellen dat je niet direct de eerste de beste baan accepteert die financieel een flinke stap terug is als je net in de WW zit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:52:45 #66
47102 Elvi
miemkwien
pi_150514829
Ik vind het absurd maar goed ik krijg al 2 jaar afwijzing op afwijzing :') Ik pak alles aan op dit moment. Ik vind het heel arrogant overkomen in ieder geval.
pi_150518312
Iemand dit al eens meegemaakt? Om 23:38 kwam ik dé perfecte vacature tegen. Deadline voor het reageren: 22 minuten. Als een malle heb ik mijn brief eruit geperst. Om 23:59 was hij klaar en geselecteerd om te uploaden. Met dat ik op verzenden druk, hapert er even wat en een paar seconden na 23:59 verschijnt de melding: "De vacature is niet meer beschikbaar (etc)."

Je had me moeten horen vloeken -O-
  woensdag 11 maart 2015 @ 06:50:09 #68
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150520086
Ik zit net 3 weken in de ww, maar ik begrijp dat de rest hier direct op het minimum zaken aanpakt? Terwijl er een huishouding is gebaseerd op een bepaald inkomen?

Verder heb ik de 3k an zich niet direct afgewezen, wel als dit (zoals het geval was) slechts voor 5 dagen was. Als ik het in 4 dagen had kunnen doen had ik 't wel geaccepteerd.

Op het moment ik over 2 jaar nog thuis zit zal ik t waarschijnlijk ook aannemen. Dat lijkt me vanzelfsprekend
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150520113
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:52 schreef Elvi het volgende:
Ik vind het absurd maar goed ik krijg al 2 jaar afwijzing op afwijzing :') Ik pak alles aan op dit moment. Ik vind het heel arrogant overkomen in ieder geval.
Als je weet dat je iets waard bent heeft dat niets met arrogantie te maken.

Ze vonden mijn moeder ook arrogant toen ze voor het eerst in haar leven in de WW kwam, volgens het UWV moest ze maar tomaten gaan plukken. :') Nog geen maand later had ze gewoon weer een baan waar ze nog meer verdiende dan de vorige.
  woensdag 11 maart 2015 @ 06:59:41 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_150520117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 06:50 schreef Bugno het volgende:
Ik zit net 3 weken in de ww, maar ik begrijp dat de rest hier direct op het minimum zaken aanpakt? Terwijl er een huishouding is gebaseerd op een bepaald inkomen?

Verder heb ik de 3k an zich niet direct afgewezen, wel als dit (zoals het geval was) slechts voor 5 dagen was. Als ik het in 4 dagen had kunnen doen had ik 't wel geaccepteerd.

Op het moment ik over 2 jaar nog thuis zit zal ik t waarschijnlijk ook aannemen. Dat lijkt me vanzelfsprekend
Je hebt niet echt een beeld van de arbeidsmarkt op het moment, he?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 11 maart 2015 @ 07:02:46 #71
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150520132
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 06:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je hebt niet echt een beeld van de arbeidsmarkt op het moment, he?
Ik weet niet waar je naartoe wilt, maar ik heb een prima beeld van de arbeidsmarkt (aangezien het mijn werk was om hier binnen te bewegen).

Oh: en in het laatste geval (dat aanbod van 3k) geeft de werkgever bovendien aan dat ik mijn gestelde voorwaarden zeker waard ben. Dan ben je wat mij betreft gek als je dan een aanbod van 25% lager gaat accepteren.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150527543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 07:02 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je naartoe wilt, maar ik heb een prima beeld van de arbeidsmarkt (aangezien het mijn werk was om hier binnen te bewegen).

Oh: en in het laatste geval (dat aanbod van 3k) geeft de werkgever bovendien aan dat ik mijn gestelde voorwaarden zeker waard ben. Dan ben je wat mij betreft gek als je dan een aanbod van 25% lager gaat accepteren.
Succes met zoeken.. Valt niet mee
pi_150527673
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 06:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je hebt niet echt een beeld van de arbeidsmarkt op het moment, he?
Non argument. Er is meer dan genoeg beweging en mogelijk met de juiste achtergrond.
Dat het je niet lukt of andere niet wil niet zeggen dat het hem niet lukt.
En andersom ook niet. Het is geen eens appels en peren vergelijken. Het is niet eens dezelfde categorie om met zo weinig informatie dat te roepen.
pi_150534566
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:34 schreef Queller het volgende:
Iemand dit al eens meegemaakt? Om 23:38 kwam ik dé perfecte vacature tegen. Deadline voor het reageren: 22 minuten. Als een malle heb ik mijn brief eruit geperst. Om 23:59 was hij klaar en geselecteerd om te uploaden. Met dat ik op verzenden druk, hapert er even wat en een paar seconden na 23:59 verschijnt de melding: "De vacature is niet meer beschikbaar (etc)."

Je had me moeten horen vloeken -O-
ai dat is k*t. Zat er niet nog een mailadres bij dat je daar alsnog je brief heen kunt sturen en aangeeft dat de website niet toegankelijk was waardoor de de deadline niet kon halen?
pi_150534971
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:48 schreef Lingue het volgende:
ai dat is k*t. Zat er niet nog een mailadres bij dat je daar alsnog je brief heen kunt sturen en aangeeft dat de website niet toegankelijk was waardoor de de deadline niet kon halen?
Ik heb het direct vannacht via LinkedIn een bericht gestuurd. Nét antwoord gekregen: mocht 'm alsnog sturen! :o
pi_150535159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:59 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik heb het direct vannacht via LinkedIn een bericht gestuurd. Nét antwoord gekregen: mocht 'm alsnog sturen! :o
Cool!! Fijn! Hopelijk mag je op gesprek komen!
pi_150535190
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:05 schreef Lingue het volgende:
Cool!! Fijn! Hopelijk mag je op gesprek komen!
Het zou de hit van het jaar zijn :D

Wel eens met een hoge bloeddruk binnen 20 minuten een brief eruit geperst? _O- Ik heb 'm zonder aanpassingen alsnog zojuist per mail verzonden. Ik moest wel om mezelf lachen eigenlijk :D
pi_150535257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:06 schreef Queller het volgende:

[..]

Het zou de hit van het jaar zijn :D

Wel eens met een hoge bloeddruk binnen 20 minuten een brief eruit geperst? _O- Ik heb 'm zonder aanpassingen alsnog zojuist per mail verzonden. Ik moest wel om mezelf lachen eigenlijk :D
Hahaha, nee. Ik heb een 'standaard' brief liggen. En die pas ik per sollicitatie aan (het middenstuk) voor het relevante gedeelte van de vacature.

Heb je de verwijzing gemaakt naar het LinkedIn contact?
pi_150535297
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:08 schreef Lingue het volgende:
Hahaha, nee. Ik heb een 'standaard' brief liggen. En die pas ik per sollicitatie aan (het middenstuk) voor het relevante gedeelte van de vacature.
Ik begin elke keer opnieuw, omdat ik steeds vind dat het beter kan dan de vorige keer :')

quote:
Heb je de verwijzing gemaakt naar het LinkedIn contact?
Uiteraard *)
pi_150535415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:09 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik begin elke keer opnieuw, omdat ik steeds vind dat het beter kan dan de vorige keer :')

[..]

Uiteraard *)
Hahaha, maar dan kun je toch de basis van de vorige brief gebruiken?

Ik heb mijn inmiddels concept brief ooit voorgelegd aan een bevriende recruiter. Die heeft daar toen op geschoten en heb ik mijn brief veel krachtiger kunnen maken.
En mijn C.V. heeft ook een complete metamorfose gekregen waarin ik een introductie van mijzelf heb geplaatst en ook quotes uit referenties heb opgenomen om te laten zien hoe kei goed ( :+ ) ik ben :P

Haha, goed zo. Helpt altijd dat verwijzen.

Ik had gisteren een sollicitatie gedaan. Vandaag gebeld want ze (recruiters) vinden mijn C.V. al snel een heel interessant C.V.. Maar de functie gaat niet door. Salaristechnisch zouden wij er niet uitkomen. Er ligt een te groot gat +/- 700e verschillen tussen mijn minimum en hun maximum. Beetje jammer, maar heb morgen een gesprek staan en vrijdag een terugkoppeling en nog wat lopende zaken waar ik een brief voor heb geschreven en op reactie wacht.

Tegenwoordig hou ik alles maar bij in een excelsheet zodat ik weet waar ik gesolliciteerd heb, wanneer en of er wel/geen reactie komt/is gekomen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:14:07 #81
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150535420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:08 schreef Lingue het volgende:

[..]

Hahaha, nee. Ik heb een 'standaard' brief liggen. En die pas ik per sollicitatie aan (het middenstuk) voor het relevante gedeelte van de vacature.

Heb je de verwijzing gemaakt naar het LinkedIn contact?
Mijn advies is om toch elke keer een nieuwe brief te schrijven. Elk bedrijf is anders. Zo hef ik de ene brief aan met "Hallo! Wat een fantastische rol!" en de andere met "Geachte heer Vacaturehouder, via een relatie werd ik gewezen op een interessante positie...".

Tone-of-voice is heel belangrijk om aansluiting te vinden met bedrijven.

Mij manco is tot op heden vaak het tweede gesprek. Krijg aardig wat uitnodigingen, eerste gesprekken gaan vaak goed. Tweede gesprek heb ik regelmatig dat ik als feedback krijg dat ze niet de indruk hebben dat ik enthousiast of eager genoeg ben. Ik heb dan vaak al een aardig beeld van de rol en vraag dan weinig.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150535569
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:14 schreef Bugno het volgende:

[..]

Mijn advies is om toch elke keer een nieuwe brief te schrijven. Elk bedrijf is anders. Zo hef ik de ene brief aan met "Hallo! Wat een fantastische rol!" en de andere met "Geachte heer Vacaturehouder, via een relatie werd ik gewezen op een interessante positie...".

Tone-of-voice is heel belangrijk om aansluiting te vinden met bedrijven.

Mij manco is tot op heden vaak het tweede gesprek. Krijg aardig wat uitnodigingen, eerste gesprekken gaan vaak goed. Tweede gesprek heb ik regelmatig dat ik als feedback krijg dat ze niet de indruk hebben dat ik enthousiast of eager genoeg ben. Ik heb dan vaak al een aardig beeld van de rol en vraag dan weinig.
Ja dat doe ik ook wel. Hoewel bij mij iedereen wel geachte is als ik een sollicitatie brief schrijf. In uitzonderlijke gevallen zijn ze beste. Maar nooit Hallo XXX.

Maar je hebt wel een goed punt dat ik even iets beter misschien moet gaan opletten dat mijn schrijfstijl misschien wat meer ook aansluit op de bedrijven zelf. Dat verschilt idd wel per bedrijf. Thnx voor de tip :).

Ai dat is balen! Misschien helpt het om een vragenlijstje op te stellen als voorbereiding op de functie?

Ik had vandaag een lang gesprek met een recruiter die ik redelijk ken en die gaf dat ook aan dat het best lastig is dat solliciteren. Zowel voor recruiter (van een bedrijf) als voor de sollicitant. Want recruiter kijkt het liefst naar een 1 op 1 match tussen functie en C.V. en in een gesprek er dan achter komen dat er misschien op persoonlijkheid geen match is want niet enthousiast genoeg oid idd.
Maar ook voor de sollicitant, want als de C.V. niet goed verwoord is of niet helemaal matcht oid en je wel heel enthousiast bent je toch niet uitgenodigd wordt want geen 1 op 1 match.

Mijn C.V. is aardig ingekort. Heb maar 5 opdrachten er op staan, want anders krijg ik een C.V. van 12 kantjes ofzo als ik alles erop zet (Consultant hier). En het staat maar kort en bondig omschreven wat ik per interessante opdracht gedaan heb. Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen?
Schrijf je een werkervaring heel uitgebreid op? Hoe lang is jullie C.V.?
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:32:54 #83
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150535841
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:20 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ja dat doe ik ook wel. Hoewel bij mij iedereen wel geachte is als ik een sollicitatie brief schrijf. In uitzonderlijke gevallen zijn ze beste. Maar nooit Hallo XXX.

Maar je hebt wel een goed punt dat ik even iets beter misschien moet gaan opletten dat mijn schrijfstijl misschien wat meer ook aansluit op de bedrijven zelf. Dat verschilt idd wel per bedrijf. Thnx voor de tip :).

Ai dat is balen! Misschien helpt het om een vragenlijstje op te stellen als voorbereiding op de functie?

Ik had vandaag een lang gesprek met een recruiter die ik redelijk ken en die gaf dat ook aan dat het best lastig is dat solliciteren. Zowel voor recruiter (van een bedrijf) als voor de sollicitant. Want recruiter kijkt het liefst naar een 1 op 1 match tussen functie en C.V. en in een gesprek er dan achter komen dat er misschien op persoonlijkheid geen match is want niet enthousiast genoeg oid idd.
Maar ook voor de sollicitant, want als de C.V. niet goed verwoord is of niet helemaal matcht oid en je wel heel enthousiast bent je toch niet uitgenodigd wordt want geen 1 op 1 match.

Mijn C.V. is aardig ingekort. Heb maar 5 opdrachten er op staan, want anders krijg ik een C.V. van 12 kantjes ofzo als ik alles erop zet (Consultant hier). En het staat maar kort en bondig omschreven wat ik per interessante opdracht gedaan heb. Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen?
Schrijf je een werkervaring heel uitgebreid op? Hoe lang is jullie C.V.?
As consultant, met steeds wisselende opdrachten is het lastig om het bondig te houden. Wellicht een optie om als basis alle opdrachten te hebben en dan per sollicitatie te bekijken welke opdrachten het meest relevant zijn en daar iets meer over omschrijven. Ik ben zelf recruitment consultant geweest en bij CV's langer dan 5 A4 --> tl;dr

Mijn CV, 7 jaar werkervaring met 5 functies, is drie A4. Eerste pagina overzicht met samenvatting, persoonlijkheidsschets etc. Twee A4 voor omschrijven van de functies. Die pas ik doorgaans ook voor elke sollicitatie aan.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150536858
Het zoeken van werk is voor mijzelf al behoorlijk lastig, maar mijn verloofde die Nederlands op beginner-niveau spreekt is het bijna onmogelijk. Iemand suggesties voor een hardwerkende Schot met ervaring in bijna alles (maar geen diploma's)?
Mon 'en!
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:20:01 #85
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150537117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:11 schreef bloempjuh het volgende:
Het zoeken van werk is voor mijzelf al behoorlijk lastig, maar mijn verloofde die Nederlands op beginner-niveau spreekt is het bijna onmogelijk. Iemand suggesties voor een hardwerkende Schot met ervaring in bijna alles (maar geen diploma's)?
In een van mijn vorige banen had ik een Engelse collega. Ook geen opleiding. Wat hij deed was contact onderhouden met buitenlandse (veel Engelstalige) freelancers. Er zijn een aantal recruitment bureaus gericht op het bemiddelen in buitenlandse freelancers (TRS Staffing Group, Undutchables etc.). Misschien dat dit iets is?

Of natuurlijk een Schotse helpdesk/klantenservice, maar of hij dat wat vindt...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150550718
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:20 schreef Bugno het volgende:

[..]

In een van mijn vorige banen had ik een Engelse collega. Ook geen opleiding. Wat hij deed was contact onderhouden met buitenlandse (veel Engelstalige) freelancers. Er zijn een aantal recruitment bureaus gericht op het bemiddelen in buitenlandse freelancers (TRS Staffing Group, Undutchables etc.). Misschien dat dit iets is?

Of natuurlijk een Schotse helpdesk/klantenservice, maar of hij dat wat vindt...
Thanks :)

Ik houd InDutchables e.d. inderdaad in de gaten, maar dat zijn veelal functies voor hoogopgeleiden :)

[ Bericht 0% gewijzigd door bloempjuh op 12-03-2015 10:28:24 ]
Mon 'en!
  woensdag 11 maart 2015 @ 23:17:23 #87
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150550828
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:16 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Thanks :)
Ik houd InDutchables e.d. inderdaad in de gaten, maar DAT zijn veelal functies voor hoogopgeleiden :)
Ja, maar daar intern dacht ik ?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150556443
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:32 schreef Bugno het volgende:

[..]

As consultant, met steeds wisselende opdrachten is het lastig om het bondig te houden. Wellicht een optie om als basis alle opdrachten te hebben en dan per sollicitatie te bekijken welke opdrachten het meest relevant zijn en daar iets meer over omschrijven. Ik ben zelf recruitment consultant geweest en bij CV's langer dan 5 A4 --> tl;dr

Mijn CV, 7 jaar werkervaring met 5 functies, is drie A4. Eerste pagina overzicht met samenvatting, persoonlijkheidsschets etc. Twee A4 voor omschrijven van de functies. Die pas ik doorgaans ook voor elke sollicitatie aan.
Thnx, dat is idd wel slim om te doen! Dat overzicht heb ik wel ergens dus dat kan ik dan wel even bijwerken ergens deze week.
Op dit moment is mijn C.V. 'maar' 3 pagina's. Ik heb 8 jaar ervaring en daar staan dan 5 opdrachten op. Dat vind ik best netjes.
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:00:19 #89
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150556463
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 08:58 schreef Lingue het volgende:

[..]

Thnx, dat is idd wel slim om te doen! Dat overzicht heb ik wel ergens dus dat kan ik dan wel even bijwerken ergens deze week.
Op dit moment is mijn C.V. 'maar' 3 pagina's. Ik heb 8 jaar ervaring en daar staan dan 5 opdrachten op. Dat vind ik best netjes.
3 pagina's is top. Voldoende ruimte om je "zwaarte" te bevestigen en ook echt de moeite om door te nemen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150557141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:11 schreef bloempjuh het volgende:
Het zoeken van werk is voor mijzelf al behoorlijk lastig, maar mijn verloofde die Nederlands op beginner-niveau spreekt is het bijna onmogelijk. Iemand suggesties voor een hardwerkende Schot met ervaring in bijna alles (maar geen diploma's)?
Ik heb goede ervaringen met Abroad Experience, met mijn Duitse lief die destijds ook nauwelijks Nederlands sprak. De meeste kans maak je bij custumor service banen denk ik, meestal geen diploma en/of Nederlands spreken voor nodig.

(Ik lurk hier omdat ik een tijdje op zoek was naar werk, maar inmiddels weer een tijdelijk contract binnen. Maar de verhalen over cv's doen me er wel aan herinneren dat ik de mijne nodig eens moet updaten! )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:59:17 #91
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150557768
Woeii, dinsdag gesprekje staan *O*

Sollicitatie waar ik minste van verwacht had, aangezien het best een pittige rol is. Weekend maar even goed voorbereiden.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:33:19 #92
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150558419
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:59 schreef Bugno het volgende:
Woeii, dinsdag gesprekje staan *O*

Sollicitatie waar ik minste van verwacht had, aangezien het best een pittige rol is. Weekend maar even goed voorbereiden.
Vaak komen dat soort dingen uit een onverwachte hoek. Succes.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:35:15 #93
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150558460
Pfffff, eergisteren de uitnodiging gekregen om vandaag op gesprek te komen (2 gesprekken en een rondleiding).

Ik ga er maar van uit dat de betreffende functie snel ingevuld moet worden. Maar wat is 1-2 dagen erg kort om me voor te bereiden, zeker met een puber die door het huis rent en een zieke baby in bed.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150558483
Aanbod zo goed als zeker kunnen krijgen van de baan in Den Haag. En ik ga het naar alle waarschijnlijkheid doen ook. Het is werk en ik hoef de bijstand niet in :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:36:35 #95
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150558488
Het gesprek dat vrijdag niet doorging wegens ziekte staat nu voor vanmiddag 13:00 gepland.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150558686
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:59 schreef Bugno het volgende:
Woeii, dinsdag gesprekje staan *O*

Sollicitatie waar ik minste van verwacht had, aangezien het best een pittige rol is. Weekend maar even goed voorbereiden.
Goed nieuws!
Veel succes alvast. En de tijd nemen om voor te bereiden en in jezelf te vertrouwen!

Ik mag over een paar uurtjes :@ . Nog even goed mijn uitgebreide CV lezen, de functieomschrijving en wat vragen op papier zetten. En dan ben ik er wel klaar voor!
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:48:30 #97
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150558692
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:36 schreef El_Thijs het volgende:
Aanbod zo goed als zeker kunnen krijgen van de baan in Den Haag. En ik ga het naar alle waarschijnlijkheid doen ook. Het is werk en ik hoef de bijstand niet in :)
Zo is dat. *O*
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150558707
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:35 schreef MagnumPI het volgende:
Pfffff, eergisteren de uitnodiging gekregen om vandaag op gesprek te komen (2 gesprekken en een rondleiding).

Ik ga er maar van uit dat de betreffende functie snel ingevuld moet worden. Maar wat is 1-2 dagen erg kort om me voor te bereiden, zeker met een puber die door het huis rent en een zieke baby in bed.
Kun je je niet even ergens (buitens huis) terugtrekken? Goede voorbereiding is ook belangrijk. Of even een ommetje lopen? Wordt misschien alleen lastig als je geen oppas ofzo beschikbaar hebt...
pi_150558721
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:36 schreef El_Thijs het volgende:
Aanbod zo goed als zeker kunnen krijgen van de baan in Den Haag. En ik ga het naar alle waarschijnlijkheid doen ook. Het is werk en ik hoef de bijstand niet in :)
*O*
Precies. Vanuit daar kun je je weer verder oriënteren als dit nog niet je droombaan is.
pi_150558739
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:36 schreef WEST het volgende:
Het gesprek dat vrijdag niet doorging wegens ziekte staat nu voor vanmiddag 13:00 gepland.
Wow, wat proberen bedrijven mensen toch op zo kort mogelijke termijn (lees zelfde dag) nog op gesprek te laten komen.
Ben je goed voorbereid?
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:58:48 #101
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150558948
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:49 schreef Lingue het volgende:

[..]

Kun je je niet even ergens (buitens huis) terugtrekken? Goede voorbereiding is ook belangrijk. Of even een ommetje lopen? Wordt misschien alleen lastig als je geen oppas ofzo beschikbaar hebt...
Peuter is nu bij oma. Baby ligt doodstil in bed. Kan ik nog even alles doornemen en misschien zelfs een oogje dichtdoen (wel de wekker zetten) voordat ik me gereed maak om te vertrekken.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:12:08 #102
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150559280
De eisen van een simpele baan zijn soms echt belachelijk.
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:32:52 #103
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150559741
Net door recruiter gebeld voor een functie. Krijg 'm doorgestuurd, even kijken of het wat is. Ik heb slechtere dagen meegemaakt.

10minuteman: kun je wat specifieker zijn? Dan hebben we er ook wat aan
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150561101
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:48 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Zo is dat. *O*
Damn right :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:49 schreef Lingue het volgende:

[..]

*O*
Precies. Vanuit daar kun je je weer verder oriënteren als dit nog niet je droombaan is.
Is ook de insteek :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_150563082
Ik ben niet langer werkzoekend meer! Maandag beginnen met inwerken en over een maand naar de vaste werkplek (want die is nog niet klaar)
pi_150564539
Opleving op de arbeidsmarkt? Ik word plotseling opvallend vaak benaderd door recruitment bureaus die ik nog niet ken. M'n nieuwe functie staat nog niet eens op m'n CV/linkedIn aangezien ik pas op 1 april begin.
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:52:16 #107
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150565503
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:32 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik ben niet langer werkzoekend meer! Maandag beginnen met inwerken en over een maand naar de vaste werkplek (want die is nog niet klaar)
Gefeliciteerd! *O*
Hallon!
pi_150565653
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:32 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik ben niet langer werkzoekend meer! Maandag beginnen met inwerken en over een maand naar de vaste werkplek (want die is nog niet klaar)
*O* Gefeliciteerd!
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_150566364
Bedankt! :)

Altijd gedacht dat ik niet voor die functie in aanmerking zou komen gezien mijn werkervaring dus ik ging er onbevangen heen. Maar het gesprek ging goed en het klikte van beide kanten ^O^

Ik ben er sowieso heel erg blij mee na 2,5 jaar werkloosheid! Dag bijstand :W
pi_150567014
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Bedankt! :)

Altijd gedacht dat ik niet voor die functie in aanmerking zou komen gezien mijn werkervaring dus ik ging er onbevangen heen. Maar het gesprek ging goed en het klikte van beide kanten ^O^

Ik ben er sowieso heel erg blij mee na 2,5 jaar werkloosheid! Dag bijstand :W
Wat goed zeg, gefeliciteerd !
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:59:31 #111
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_150567744
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Bedankt! :)

Altijd gedacht dat ik niet voor die functie in aanmerking zou komen gezien mijn werkervaring dus ik ging er onbevangen heen. Maar het gesprek ging goed en het klikte van beide kanten ^O^

Ik ben er sowieso heel erg blij mee na 2,5 jaar werkloosheid! Dag bijstand :W
Yay, van harte!

Ik vier mee, ik start ook maandag :o :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_150567953
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Yay, van harte!

Ik vier mee, ik start ook maandag :o :D
Ook van harte! ^O^
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:20:17 #113
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150568324
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:32 schreef Bugno het volgende:
Net door recruiter gebeld voor een functie. Krijg 'm doorgestuurd, even kijken of het wat is. Ik heb slechtere dagen meegemaakt.

10minuteman: kun je wat specifieker zijn? Dan hebben we er ook wat aan
Bijvoorbeeld productie of schoonmaak werk. Iets wat onder niveau ligt.

"Gezocht... ervaren.... bezit eigen vervoer..."
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:20:49 #114
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150568334
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Bedankt! :)

Altijd gedacht dat ik niet voor die functie in aanmerking zou komen gezien mijn werkervaring dus ik ging er onbevangen heen. Maar het gesprek ging goed en het klikte van beide kanten ^O^

Ik ben er sowieso heel erg blij mee na 2,5 jaar werkloosheid! Dag bijstand :W
Gefeliciteerd! :)
pi_150570398
quote:
7s.gif Op donderdag 12 maart 2015 13:32 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik ben niet langer werkzoekend meer! Maandag beginnen met inwerken en over een maand naar de vaste werkplek (want die is nog niet klaar)
Gefeliciteerd!! Fijn dat je weer eindelijk na zo een tijd aan de slag kunt. *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Yay, van harte!

Ik vier mee, ik start ook maandag :o :D
Ook gefeliciteerd! *O*
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:22:20 #116
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150576015
Wat een gejubel hier! :)
Iedereen met positief nieuws: *O*
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:28:05 #117
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150576280
Ik heb vandaag 3 aaneensluitende gesprekken gehad: eerst met de manager, daarna met de direct leidinggevende en tenslotte met een directe collega. Het waren 3 afzonderlijke gesprekken.

Voor mijn gevoel ging het wel goed, maar ik kan voor de eerste helemaal niet inschatten hoe mijn gesprekspartners het ervaren hebben.

Er zijn in totaal 4 kandidaten. Ik was de eerste. Volgende week dinsdag of woensdag wordt de knoop doorgehakt.

Waar ik nu mee zit: zal ik nog een bedankbrief/-mail sturen waarin ik bedank voor de geïnvesteerde tijd, aangeef dat ik het een zeer prettig gesprek vond, laat doorschemeren dat ik nog steeds geïnteresseerd ben in de functie en enkele 'vergeten vaardigheden' nog eens benoem/benadruk?
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150576448
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 17:18 schreef bamibij het volgende:

[..]

en je verdient nu 5K op je 25ste _O- :')
Dat dan weer niet (helaas) :P
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:45:12 #119
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150583462
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 20:28 schreef MagnumPI het volgende:
Ik heb vandaag 3 aaneensluitende gesprekken gehad: eerst met de manager, daarna met de direct leidinggevende en tenslotte met een directe collega. Het waren 3 afzonderlijke gesprekken.

Voor mijn gevoel ging het wel goed, maar ik kan voor de eerste helemaal niet inschatten hoe mijn gesprekspartners het ervaren hebben.

Er zijn in totaal 4 kandidaten. Ik was de eerste. Volgende week dinsdag of woensdag wordt de knoop doorgehakt.

Waar ik nu mee zit: zal ik nog een bedankbrief/-mail sturen waarin ik bedank voor de geïnvesteerde tijd, aangeef dat ik het een zeer prettig gesprek vond, laat doorschemeren dat ik nog steeds geïnteresseerd ben in de functie en enkele 'vergeten vaardigheden' nog eens benoem/benadruk?
Kort bedankje prima. Zou geen inhoudelijkheden bespreken
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150589891
Ik heb gisteren een gesprek gehad. Weet nog niet wat ik er van moet vinden.
Heb al vaker gesprekken gevoerd en meestal ging ik wel heel enthousiast weg bij een bedrijf en nu mis ik dat gevoel een beetje (veel). Mijn eerste gevoel is dat er geen match is met het bedrijf en ook niet heel erg met de gesprekspartners.
Maar ben erg benieuwd naar hun terugkoppeling en kijken of dat voor mij nog iets veranderd.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:18:28 #121
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150591444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 09:18 schreef Lingue het volgende:
Ik heb gisteren een gesprek gehad. Weet nog niet wat ik er van moet vinden.
Heb al vaker gesprekken gevoerd en meestal ging ik wel heel enthousiast weg bij een bedrijf en nu mis ik dat gevoel een beetje (veel). Mijn eerste gevoel is dat er geen match is met het bedrijf en ook niet heel erg met de gesprekspartners.
Maar ben erg benieuwd naar hun terugkoppeling en kijken of dat voor mij nog iets veranderd.
Laatste keer dat ik dat had kreeg ik even later een dik aanbod, dus geen paniek *)

Gisteren een leuk gesprek gehad. Is een startup, en oprichter zoekt rechterhand. Erg leuke business en een enorm vrije rol. Alleen zal ik er in eerste instantie flink op in moeten leveren tegenover wat ik gewend ben. Maar wel aandelenplan op korte termijn. Mmm, ga ik toch wel serieus op in.

Volgende week twee andere gesprekken. Ik zie 't ten opzichte van begin deze week best positief in, zeker na alle goede verhalen hier.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:37:57 #122
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150591927
mijn huidige werkgever is vergeten een ontslagclausule in het jaarcontract te zetten, nu kunnen we niet uit elkaar met wederzijds goedvinden. Maandag om tafel voor wat nu anders zou ik tot september in de ziektewet moeten blijven omdat dit werk te zwaar voor mij is geworden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150592039
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:18 schreef Bugno het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik dat had kreeg ik even later een dik aanbod, dus geen paniek *)

Gisteren een leuk gesprek gehad. Is een startup, en oprichter zoekt rechterhand. Erg leuke business en een enorm vrije rol. Alleen zal ik er in eerste instantie flink op in moeten leveren tegenover wat ik gewend ben. Maar wel aandelenplan op korte termijn. Mmm, ga ik toch wel serieus op in.

Volgende week twee andere gesprekken. Ik zie 't ten opzichte van begin deze week best positief in, zeker na alle goede verhalen hier.
We gaan het zien. De vraag is dan alleen nog of ik het zelf wil. Afstand, geen enthousiaste omgeving, minder mogelijkheden als voorgeschoteld.

Voordeel op het moment is dat ik voorlopig nog salaris krijg en ik dus ook niet zomaar de eerste de beste baan wil accepteren. En het is eigenlijk niet helemaal wat ik wil/zoek...

Oh dat klinkt goed! Fingers crossed. Hopelijk snel positief bericht.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 10:45:11 #124
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150592092
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:43 schreef Lingue het volgende:

[..]

We gaan het zien. De vraag is dan alleen nog of ik het zelf wil. Afstand, geen enthousiaste omgeving, minder mogelijkheden als voorgeschoteld.

Voordeel op het moment is dat ik voorlopig nog salaris krijg en ik dus ook niet zomaar de eerste de beste baan wil accepteren. En het is eigenlijk niet helemaal wat ik wil/zoek...

Oh dat klinkt goed! Fingers crossed. Hopelijk snel positief bericht.
Dan zou ik nu alvast zelf vriendelijk bedanken. Ik hoor nu al drie cons, die je zwaar gaan tegen staan en dat is een baan in mijn ogen niet waard.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150592173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:45 schreef Bugno het volgende:

[..]

Dan zou ik nu alvast zelf vriendelijk bedanken. Ik hoor nu al drie cons, die je zwaar gaan tegen staan en dat is een baan in mijn ogen niet waard.
Het gaat via een W&S bureau. Ik hoor volgende week de terugkoppeling en heb bij W&S al aangegeven dat ik het even moet laten bezinken maar ook aangegeven dat ik niet heel enthousiast was. Maar denk dat zodra ik de terugkoppeling krijg ik idd aangeef dat dit het niet gaat zijn.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:10:24 #126
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_150592733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:48 schreef Lingue het volgende:

[..]

Het gaat via een W&S bureau. Ik hoor volgende week de terugkoppeling en heb bij W&S al aangegeven dat ik het even moet laten bezinken maar ook aangegeven dat ik niet heel enthousiast was. Maar denk dat zodra ik de terugkoppeling krijg ik idd aangeef dat dit het niet gaat zijn.
Had ik tijdje terug ook, zoiets! Ik ben meestal best positief ingesteld, maar na dat gesprek had ik best een naar gevoel. Onderbuikgevoel is best heel belangrijk vind ik, dus heb vriendelijk bedankt. Goed dat je even liet bezinken iig :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:18 schreef Bugno het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik dat had kreeg ik even later een dik aanbod, dus geen paniek *)

Gisteren een leuk gesprek gehad. Is een startup, en oprichter zoekt rechterhand. Erg leuke business en een enorm vrije rol. Alleen zal ik er in eerste instantie flink op in moeten leveren tegenover wat ik gewend ben. Maar wel aandelenplan op korte termijn. Mmm, ga ik toch wel serieus op in.

Volgende week twee andere gesprekken. Ik zie 't ten opzichte van begin deze week best positief in, zeker na alle goede verhalen hier.
Klinkt leuk en uitdagend! Succes met de andere gesprekken :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_150599942
Maandag a.s. op gesprek op een school voor een onderwijsvacature (Nederlands als Tweede Taal aan jongeren 12-18). Half uurtje met de trein, leuke functie... Fingers crossed!
Mon 'en!
pi_150600160
Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe jobs *O*

Ik heb nog steeds geen terugkoppeling.. hadden ze ook gezegd door de vele reacties kon het wel even duren, maar mijn gevoel wordt er niet positiever op zo. Wel kreeg ik na t gesprek via een email nadat ik mijn referentie moest doormailen positieve feedback van de hr manager. Ik had een zeer goede indruk op diegene gemaakt :@ :D
Heb al een mailtje verstuurd :@ maar nog geen reactie..
pi_150600173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:58 schreef bloempjuh het volgende:
Maandag a.s. op gesprek op een school voor een onderwijsvacature (Nederlands als Tweede Taal aan jongeren 12-18). Half uurtje met de trein, leuke functie... Fingers crossed!
Succes ^O^
pi_150600238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:48 schreef Lingue het volgende:

[..]

Het gaat via een W&S bureau. Ik hoor volgende week de terugkoppeling en heb bij W&S al aangegeven dat ik het even moet laten bezinken maar ook aangegeven dat ik niet heel enthousiast was. Maar denk dat zodra ik de terugkoppeling krijg ik idd aangeef dat dit het niet gaat zijn.
Als je het zelf al aangaf bij je w&s bureau, dan ben ik bang dat niet door bent ? Al kan het ook anders lopen. Hoop voor je dat je eruit komt .
pi_150600330
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:58 schreef bloempjuh het volgende:
Maandag a.s. op gesprek op een school voor een onderwijsvacature (Nederlands als Tweede Taal aan jongeren 12-18). Half uurtje met de trein, leuke functie... Fingers crossed!
Succes!
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_150600561
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Bedankt! :)

Altijd gedacht dat ik niet voor die functie in aanmerking zou komen gezien mijn werkervaring dus ik ging er onbevangen heen. Maar het gesprek ging goed en het klikte van beide kanten ^O^

Ik ben er sowieso heel erg blij mee na 2,5 jaar werkloosheid! Dag bijstand :W
Gefeliciteerd! ^O^
pi_150603536
Wat is volgens jullie eigenlijk de termijn waarop bedrijven reageren als je brief aanleiding geeft tot een kennismaking? Als je twee dagen na de sluitingsdatum nog niets hebt gehoord, kan je het dan wel vergeten? Of gaat er soms een week of meer overheen?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:16:36 #134
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_150604364
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:54 schreef Queller het volgende:
Wat is volgens jullie eigenlijk de termijn waarop bedrijven reageren als je brief aanleiding geeft tot een kennismaking? Als je twee dagen na de sluitingsdatum nog niets hebt gehoord, kan je het dan wel vergeten? Of gaat er soms een week of meer overheen?
Wisselt naar mijn ervaring inderdaad heel erg! Soms krijg je voor sluitingsdatum bericht, soms pas weken erna (en dan kan het alsnog een uitnodiging zijn). Kan afhangen van de hoeveelheid reacties, de grootte van hun HR afdeling, etcetera etcetera.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_150605289
Moest er ff op wachten maar ik heb m'n officiële schriftelijke bevestiging van m'n overplaatsing. Echt fantastisch, zo'n aanbod krijg ik ws voorlopig niet meer. En maar hopen dat de reorganisatie niet alsnog op die afdeling toeslaat, maar het ziet er naar uit van niet aangezien de hele reden dat er gereorganiseerd moest worden helemaal niet van toepassing is op die afdeling.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:15:55 #136
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150613795
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:54 schreef Queller het volgende:
Wat is volgens jullie eigenlijk de termijn waarop bedrijven reageren als je brief aanleiding geeft tot een kennismaking? Als je twee dagen na de sluitingsdatum nog niets hebt gehoord, kan je het dan wel vergeten? Of gaat er soms een week of meer overheen?
Eén a twee weken is mijn ervaring.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150630679
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:54 schreef Queller het volgende:
Wat is volgens jullie eigenlijk de termijn waarop bedrijven reageren als je brief aanleiding geeft tot een kennismaking? Als je twee dagen na de sluitingsdatum nog niets hebt gehoord, kan je het dan wel vergeten? Of gaat er soms een week of meer overheen?
Wat ik veelal merk is dat als ze direct zien dat je niet matcht dat je ook direct een afwijzing krijgt. En houden ze geen rekening met insturen einddatum (ook al vind jij dat jij wel matcht, want anders solliciteer je waarschijnlijk niet),
En anders binnen 1,5-2 weken krijg je bericht. Afwijzing per mail of telefoontje dat ze in gesprek willen.

Een collega heeft mij gisteren weten te overtuigen dat en hoe ik in de nabije toekomst kan bellen over een openstaande vacature.
ik vond dat toch altijd een beetje 'raar' aanvoelen.
Dus bij de eerst volgende interessante en enigszins passende vacature ga ik die 'schaamte' maar eens voorbij.

Toch een heel leerproces in denken en doen dat solliciteren van tegenwoordig. Blijf mij er over verbazen.
pi_150631869
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:25 schreef Lingue het volgende:
Blijf mij er over verbazen.
Ik ook! Ik heb voor het laatst gesolliciteerd in de tijd dat de werknemers het voor het uitkiezen hadden. Dat was ff helemaal anders zeg :D

Verder beiden bedankt voor het antwoord. Ik was in de veronderstelling dat als je binnen twee dagen na de sluiting niets had gehoord, dat je het dan wel kon schudden :X
pi_150632574
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:09 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ook! Ik heb voor het laatst gesolliciteerd in de tijd dat de werknemers het voor het uitkiezen hadden. Dat was ff helemaal anders zeg :D

Verder beiden bedankt voor het antwoord. Ik was in de veronderstelling dat als je binnen twee dagen na de sluiting niets had gehoord, dat je het dan wel kon schudden :X
Ik zou het eerder positief zien dan negatief. Maar pin mij er niet op vast :P
Veelal reageren bedrijven ook helemaal niet...

Ik zou na 1,5 week na sluiting bellen als je niets gehoord hebt. Dan kun je ook vragen wat hun tijdslijn is en evt aanvullende vragen stellen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 19:45:07 #140
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_150641051
Tijdje geleden dat ik hier mee gelezen heb, wou enkel zeggen succes voor de mensen die nog zoekende zijn en voor de mensen die succesvol zijn geweest, gefeliciteerd.
pi_150652204
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:25 schreef Lingue het volgende:

[..]

Wat ik veelal merk is dat als ze direct zien dat je niet matcht dat je ook direct een afwijzing krijgt. En houden ze geen rekening met insturen einddatum (ook al vind jij dat jij wel matcht, want anders solliciteer je waarschijnlijk niet),
En anders binnen 1,5-2 weken krijg je bericht. Afwijzing per mail of telefoontje dat ze in gesprek willen.

Een collega heeft mij gisteren weten te overtuigen dat en hoe ik in de nabije toekomst kan bellen over een openstaande vacature.
ik vond dat toch altijd een beetje 'raar' aanvoelen.
Dus bij de eerst volgende interessante en enigszins passende vacature ga ik die 'schaamte' maar eens voorbij.

Toch een heel leerproces in denken en doen dat solliciteren van tegenwoordig. Blijf mij er over verbazen.
Welke tips heb je gekregen ... do share :P
pi_150652208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:45 schreef Bassen het volgende:
Tijdje geleden dat ik hier mee gelezen heb, wou enkel zeggen succes voor de mensen die nog zoekende zijn en voor de mensen die succesvol zijn geweest, gefeliciteerd.
Thnx ^O^
  zondag 15 maart 2015 @ 09:46:44 #143
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150655703
Beste mensen, hoe ervaren jullie in deze tijd de medewerking van uitzendbureau's? Doen ze uberhaupt wat voor je? Ik lees en hoor namelijk veel dat ze weinig voor je doen en tegen je zeggen dat je maar op internet moet zoeken. Ook regelmatig langsgaan schijnt tegenwoordig averechts te werken, is dat zo?? Erg jammer dat ik mij nu ook in dit topic moet melden. De laatste keer dat ik gesolliciteerd heb is 13 jaar geleden, heb dus aardig wat huiswerk te doen.

Ik wens iedereen heel veel succes met zijn zoektocht naar nieuw werk.

[ Bericht 7% gewijzigd door M_Schtoppel op 15-03-2015 10:19:55 ]
Gaap Goals rulezzz!
pi_150655953
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:46 schreef M_Schtoppel het volgende:
Beste mensen, hoe ervaren jullie in deze tijd de medewerking van uitzendbureau's? Doen ze uberhaupt wat voor je? Ik lees en hoor namelijk veel dat ze weinig voor je doen en tegen je zeggen dat je maar op internet moet zoeken. Ook regelmatig langsgaan schijnt tegenwoordig averechts te werken, is dat zo?? Erg jammer dat ik mij nu ook in dit topic moet melden. De laatste keer dat ik gesolliciteerd heb is 13 jaar geleden, heb dus aardig wat huiswerk te doen.

Ik wens iedereen heel veel succes met zijn zoektoch naar nieuw werk.
Ik ben niet echt positief over ub's..
Momenteel hebben ze sollicitanten voor het uitkiezen, dus van service is geen sprake.
Langsgaan om in te schrijven is prima, maar ub-afhankelijk, verder hoor je vrij weinig van hun kant.

Ik ben welgeteld 2x gebeld dat ze een vacature vrij hadden over een periode van 1,5 jaar.

Misschien dat iemand anders wel positieve ervaringen heeft.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_150656168
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 01:35 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Welke tips heb je gekregen ... do share :P
haha,

Ik gaf aan dat ik bellen over de vacature een beetje 'onzin' vindt. Want er staat toch beschreven wat ze zoeken :P.
Maar wat ik wel gemerkt heb is dat ze eigenlijk nooit wat over de persoonlijkheden van iemand vragen. Dus daar kun je dan achteraan bellen.
Wat voor soort mensen zoeken jullie in deze vacature. De samenstelling van de club bij wie je komt werken. Navragen wat voor soort organisatie het is en hoe ze met algemene zaken om gaan.

Ik vind het altijd belangrijk dat je vrij snel een klik moet hebben met je gesprekspartner. Daaruit kun je al veel afleiden. En hopelijk kun je dat zo wel proeven bij een organisatie en je daarmee de ellende besparen als je niet wil solliciteren of misschien extra je best doet op een sollicitatie.
  zondag 15 maart 2015 @ 10:28:56 #146
47102 Elvi
miemkwien
pi_150656289
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:46 schreef M_Schtoppel het volgende:
Beste mensen, hoe ervaren jullie in deze tijd de medewerking van uitzendbureau's? Doen ze uberhaupt wat voor je? Ik lees en hoor namelijk veel dat ze weinig voor je doen en tegen je zeggen dat je maar op internet moet zoeken. Ook regelmatig langsgaan schijnt tegenwoordig averechts te werken, is dat zo?? Erg jammer dat ik mij nu ook in dit topic moet melden. De laatste keer dat ik gesolliciteerd heb is 13 jaar geleden, heb dus aardig wat huiswerk te doen.

Ik wens iedereen heel veel succes met zijn zoektocht naar nieuw werk.
Ik zou m'n tijd niet verdoen met uitzendbureaus. De meeste vacatures zijn 'spook-vacatures'oftewel: ze bestaan niet :') Ik heb al een aantal keer gehad dat ik in het traject zat en toen had het bedrijf nét geen mensen mensen meer nodig. Of stonden ze nét op het punt om failliet te gaan. Of ging het contract nét niet door. En dan wel 2 weken later diezelfde vacature weer op de website plaatsten. Erachteraan bellen en toen hadden ze nét al 3 anderen voorgesteld :')

Ik zou me meer bezig houden met netwerken, en minder met de vacatures en uitzendbureaus. Je zal het wel moeten doen van het UWV maar steek er niet teveel energie in.
  zondag 15 maart 2015 @ 10:30:22 #147
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150656322
Jee, wat heeft het in vredesnaam voor zin spookvacatures te plaatsen dan?
Netwerken? Poeh, dat gaat moeilijk worden met mijn ultrakleine social circle :(
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 15 maart 2015 @ 10:34:08 #148
47102 Elvi
miemkwien
pi_150656372
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:30 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jee, wat heeft het in vredesnaam voor zin spookvacatures te plaatsen dan?
Netwerken? Poeh, dat gaat moeilijk worden met mijn ultrakleine social circle :(
Kijk dan even op www.debroekriem.nl :) Aanmelden en deelnemen is gratis en ze organiseren regelmatig netwerkbijeenkomsten. En ik denk dat er in elke stad nu wel een club werkzoekenden is die bij elkaar komt ;)
  zondag 15 maart 2015 @ 10:34:31 #149
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150656376
Oh, mooi man, ga ik zeker doen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_150656539
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:30 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jee, wat heeft het in vredesnaam voor zin spookvacatures te plaatsen dan?
Netwerken? Poeh, dat gaat moeilijk worden met mijn ultrakleine social circle :(
Paar weken geleden heb ik me er ook maar eens in verdiept en verrek; uzb's hebben in elk geval minder vacatures dan ze willen doen geloven. Het begint zo:

quote:
Voor onze klant, een bedrijf in [bl bla] zoeken wij op korte termijn een (...)
Als je een typerend stukje tekst uit zo'n vacaturetekst pakt en Google daarop laat zoeken, is de kans groot dat je meerdere 'bemiddelaars' vindt met dezelfde vacature.

Ik weet niet waarom ze het doen, maar ik kan er van alles bij bedenken. En ik kan me ondertussen ook voorstellen dat de uzb's etc ondertussen murw worden van kandidaten die niet bestaande vacatures nabellen.

Doen uzb's iets voor je? Geen idee. Mijn inschatting is dat ze weinig kunnen. Wat misschien zinvol is, is om langs te gaan en te kijken wat ze daar hebben hangen aan vacatures, maar wat op i-net staat, moet je imho met een grote korrel zout nemen.
pi_150656543
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

Kijk dan even op www.debroekriem.nl :) Aanmelden en deelnemen is gratis en ze organiseren regelmatig netwerkbijeenkomsten. En ik denk dat er in elke stad nu wel een club werkzoekenden is die bij elkaar komt ;)
Thnx! Ga ik ook eens op kijken.
pi_150656574
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:46 schreef Queller het volgende:

[..]

Paar weken geleden heb ik me er ook maar eens in verdiept en verrek; uzb's hebben in elk geval minder vacatures dan ze willen doen geloven. Het begint zo:

[..]

Als je een typerend stukje tekst uit zo'n vacaturetekst pakt en Google daarop laat zoeken, is de kans groot dat je meerdere 'bemiddelaars' vindt met dezelfde vacature.

Ik weet niet waarom ze het doen, maar ik kan er van alles bij bedenken. En ik kan me ondertussen ook voorstellen dat de uzb's etc ondertussen murw worden van kandidaten die niet bestaande vacatures nabellen.

Doen uzb's iets voor je? Geen idee. Mijn inschatting is dat ze weinig kunnen. Wat misschien zinvol is, is om langs te gaan en te kijken wat ze daar hebben hangen aan vacatures, maar wat op i-net staat, moet je imho met een grote korrel zout nemen.
Daarom hou ik mij ook alleen maar met W&S-bureau's bezig. En niet al die 'wannabe' bureau's om hun klantenbestand te vergroten.

Zo heb ik toch een keer, na letterlijk 35 nette mailtjes dat ik geen interesse heb en dat ze mij uit het bestand moeten verwijderen, uiteindelijk heel bot gereageerd dat als ze het nu niet doen ik andere stappen onderneem. En voila, ik krijg nooit meer bericht van ze.
ik snap de lol er niet van...

maar wat jij idd ook zegt. Google op de vacaturetekst dan kom je wel een eindje om te beseffen wat je er wel/niet mee moet doen.
  zondag 15 maart 2015 @ 10:50:25 #153
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150656584
Vreemd, want dan zadelen ze zichzelf met een hoop onnodig werk op. En sites als Monsterboard, jobbird en vacaturezoeker, is daar hetzelfde laken een pak?
Gaap Goals rulezzz!
pi_150656642
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Vreemd, want dan zadelen ze zichzelf met een hoop onnodig werk op. En sites als Monsterboard, jobbird en vacaturezoeker, is daar hetzelfde laken een pak?
Dat gaat allemaal automatisch, die berichten aanmaken. Die zitten al in het systeem en hoeven ze alleen maar te activeren. En veelal hoeven zij niet te reageren, want mensen bellen zelf wel.
Maar hun klantenbestand wordt er wel door vergroot zodat zij bij prospects aan kunnen geven dat ze de keuze hebben uit 1000 werkzoekenden (voorbeeld).

Alleen jammer dat ze zich niet bezig houden om juist mensen aan echte banen te matchen. Zouden ze een beter klantenbestand door kunnen creëren.
pi_150656871
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Vreemd, want dan zadelen ze zichzelf met een hoop onnodig werk op. En sites als Monsterboard, jobbird en vacaturezoeker, is daar hetzelfde laken een pak?
Helaas juist daar. Althans, dat is mijn ervaring, maar ik heb maar zo'n klein beetje ervaring dat je misschien op mij niet moet afgaan. Dus eigenlijk: kijk ff goed waar je op solliciteert om te voorkomen dat je het op zeker voor jan lul doet.
  zondag 15 maart 2015 @ 11:15:44 #156
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150656956
Oke duidelijk. Aan de andere kant, iedere sollicitatie kan wel weer meetellen voor de verplichting tot het UWV. Alleen vanwege die verplichting denk ik zelf al veel nepsollicitaties te zullen moeten versturen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_150657064
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:15 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oke duidelijk. Aan de andere kant, iedere sollicitatie kan wel weer meetellen voor de verplichting tot het UWV. Alleen vanwege die verplichting denk ik zelf al veel nepsollicitaties te zullen moeten versturen.
Dat is waar natuurlijk! Als je zelf dan maar niet het idee hebt dat je serieus aan het solliciteren bent, want dan ben je met een paar maanden depressief ;)
  zondag 15 maart 2015 @ 11:26:57 #158
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150657148
Ik ga de komende tijd een hele hoop leren over hoe het solliciteren tegenwoordig gaat. Ik moet m'n cv nog even maken en me verdiepen in LinkedIn en dat soort shit. Ook wil ik drie min of meer standaardbrieven maken, 1 serieuze, 1 serieuze open sollicitatie en 1 nepbrief om in nood in te zetten mocht ik niet aan de vier verplichte sollicitaties komen. Ik ga natuurlijk niet bij iedere brief uren en uren zitten broeden wat ik op moet schrijven. En uiteraard direct al op zoek gaan naar vrijwilligerswerk want ik heb m'n draai nog niet gevonden. Ben het thuiszitten nu al meer dan zat, en het is nog maar zeven weken dat ik thuis zit.
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 15 maart 2015 @ 11:36:23 #159
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150657329
Hoeveel tijd besteden jullie per dag aan het zoeken naar een baan? Want ik kan me voorstellen dat als je daar de hele dag mee bezig bent, je daar niet vrolijk van wordt. Is een paar uur per dag genoeg?
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 15 maart 2015 @ 11:41:34 #160
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_150657425
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hoeveel tijd besteden jullie per dag aan het zoeken naar een baan? Want ik kan me voorstellen dat als je daar de hele dag mee bezig bent, je daar niet vrolijk van wordt. Is een paar uur per dag genoeg?
Ligt eraan of er iets tussen zit of niet. Soms een dag niets, andere dag 3uur. ligt eraan of er vacatures zijn waar je op wilt reageren.
pi_150657426
Het hangt er maar vanaf wat je wilt. Als je snel aan de slag wilt, zou ik het serieus aanpakken en gewoon 8 uur per dag bezig zijn. Dan hoef je geen tijd te steken in nep-sollicitaties, noodbrieven, etc en ben je waarschijnlijk het snelst weer van het hele circus af.

Hoeveel brieven 'moet' je van het UWV schrijven? Is dat vier per week?
pi_150657478
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:41 schreef Bassen het volgende:
Ligt eraan of er iets tussen zit of niet. Soms een dag niets, andere dag 3uur. ligt eraan of er vacatures zijn waar je op wilt reageren.
Dan ga je lekker aan je cv sleutelen, of je bekijkt de vacatures van de top-50 werkgevers, of je volgt een cursus of workshop (ook zat te vinden online).
  zondag 15 maart 2015 @ 11:51:53 #163
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_150657642
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Dan ga je lekker aan je cv sleutelen, of je bekijkt de vacatures van de top-50 werkgevers, of je volgt een cursus of workshop (ook zat te vinden online).
Dikke onzin. Als je CV goed is is die goed en hoef je niet onnodig dingen te gaan aanpassen (neem aan dat UWV deze ook heeft beoordeeld, was wel bij mij het geval). Vacatures bekijken heb je al gedaan, of dit nu top-50 werkgevers zijn of niet.

Elke dag cursussen of workshops doen, wat is daar het nut van?

Overigens vertel ik alleen mijn ervaring. Zal vast wel iets goed gedaan hebben, gezien ik enige tijd terug werk heb gevonden. Denk dat jij wellicht de enige die bij het UWV loopt die 8uur per dag besteed aan het zoeken naar werk.
  zondag 15 maart 2015 @ 11:54:01 #164
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150657683
Queller, volgens een presentatie van een financieel adviseur moet je gemiddeld vier sollicitaties per vier weken doen. Dat mag dus ook allemaal op dag 1, of aan het eind van de vier weken. Het is dus beslist niet zo dat je elke week een sollicitatie MOET doen.
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 15 maart 2015 @ 11:55:54 #165
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150657717
Ik denk ook niet dat je 8 uur per dag vol gaat houden, je wordt dan denk ik juist snel superdepressief. Wellicht is drie a vier uur per dag (met 1 off day) genoeg.
Gaap Goals rulezzz!
pi_150657770
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:51 schreef Bassen het volgende:
Dikke onzin. (...)

Overigens vertel ik alleen mijn ervaring. (...)
Dat jij het anders doet, wil toch niet zeggen dat wat ik zeg dikke bullshit is?

quote:
Denk dat jij wellicht de enige die bij het UWV loopt die 8uur per dag besteed aan het zoeken naar werk.
Ik heb van mijn leven nog geen dag 'bij het UWV gelopen'. Je moest eens iets minder vooringenomen doen :{

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:54 schreef M_Schtoppel het volgende:
Queller, volgens een presentatie van een financieel adviseur moet je gemiddeld vier sollicitaties per vier weken doen. Dat mag dus ook allemaal op dag 1, of aan het eind van de vier weken. Het is dus beslist niet zo dat je elke week een sollicitatie MOET doen.
Dan zou ik geen nepsollicitaties gaan doen; zonde van je tijd! Ik ken iemand in de bijstand die er 20 per maand moet doen (ja echt, ik vond het ook nogal veel). Dan wordt het al anders.

Succes in elk geval ^O^
  zondag 15 maart 2015 @ 12:09:47 #167
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_150658023
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:58 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat jij het anders doet, wil toch niet zeggen dat wat ik zeg dikke bullshit is?

[..]

Ik heb van mijn leven nog geen dag 'bij het UWV gelopen'. Je moest eens iets minder vooringenomen doen :{

Succes in elk geval ^O^
Volgens mij draai je de boel nu om, ik geef mijn mening. Waarop jij reageert dat je in plaats daarvan ook jouw tips kunt doen. Waarop ik zeg dat dat onzin is, omdat je het ook prima kunt doen op de manier zoals ik beschreef.

Gezien dit topic en je reacties ging ik er inderdaad vanuit dat je ervaring had met UWV. Dat je nog geen dag bij het UWV hebt gelopen is fijn voor je (zoals je het schrijft klinkt het nogal pretentieu, maar dit kan ook mijn vooringenomenheid zijn), maar zoals velen is dit niet iets waar je bewust voor kiest.
  zondag 15 maart 2015 @ 12:24:53 #168
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_150658484
Wie online trouwens een cursus wil volgen over wat voor onderwerp dan ook, raad ik www.lynda.com aan. Niet goedkoop (30 euro per maand) maar je kunt het ook per maand doen.

Voorlopig kan ik daar wel de nodige dingen bekijken/leren.
Gaap Goals rulezzz!
  zondag 15 maart 2015 @ 12:43:27 #169
47102 Elvi
miemkwien
pi_150659034
Als je wacht op vacatures dan ben je al te laat op het moment dat je de vacature leest. Je moet zorgen dat bedrijven je al in beeld hebben vóór er een vacature vrijkomt.
Dus kijk waar je kunt netwerken. Vaak zijn er ook netwerkborrels voor een bepaalde bedrijfstak. Soms moet je daarvoor betalen maar als je 1 dag van te voren belt of je er nog bij past, en aanbied om er een verslagje over te maken dan kom je soms ook gratis naar binnen ;)
  zondag 15 maart 2015 @ 12:49:25 #170
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_150659198
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hoeveel tijd besteden jullie per dag aan het zoeken naar een baan? Want ik kan me voorstellen dat als je daar de hele dag mee bezig bent, je daar niet vrolijk van wordt. Is een paar uur per dag genoeg?
Toen ik werkloos was 1 tot 4 uur per doordeweekse dag. Dagelijks de vaste ronde langs Indeed.nl, werk.nl (als die site überhaupt functioneerde) en soms per fiets langs een paar uitzendbureau's op het plaatselijke industrieterrein. Gedurende de weekenden hield ik me niet bezig met solliciteren.
pi_150659839
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:20 schreef Lingue het volgende:

[..]

haha,

Ik gaf aan dat ik bellen over de vacature een beetje 'onzin' vindt. Want er staat toch beschreven wat ze zoeken :P.
Maar wat ik wel gemerkt heb is dat ze eigenlijk nooit wat over de persoonlijkheden van iemand vragen. Dus daar kun je dan achteraan bellen.
Wat voor soort mensen zoeken jullie in deze vacature. De samenstelling van de club bij wie je komt werken. Navragen wat voor soort organisatie het is en hoe ze met algemene zaken om gaan.

Ik vind het altijd belangrijk dat je vrij snel een klik moet hebben met je gesprekspartner. Daaruit kun je al veel afleiden. En hopelijk kun je dat zo wel proeven bij een organisatie en je daarmee de ellende besparen als je niet wil solliciteren of misschien extra je best doet op een sollicitatie.
Thnx ^O^
pi_150659962
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 10:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Vreemd, want dan zadelen ze zichzelf met een hoop onnodig werk op. En sites als Monsterboard, jobbird en vacaturezoeker, is daar hetzelfde laken een pak?
Ik heb ook geen hoge pet op v uzb ..Ze hebben veel mensen nodig en vaak staat er ook al bij ; als je niet volledig aan de functie eisen voldoet, doe geen moeite om te reageren .
Ze hebben veel te veel keus om uit te kiezen. Daarnaast ben je echt een nummer. Wat ik aan een kant begrijp, want het zal wel niet te doen zijn met zoveel werkzoekenden, aan de andere kant ze verdiepen zich niet in je om je te helpen.
pi_150660406
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:09 schreef Bassen het volgende:
Volgens mij draai je de boel nu om, ik geef mijn mening. Waarop jij reageert dat je in plaats daarvan ook jouw tips kunt doen. Waarop ik zeg dat dat onzin is, omdat je het ook prima kunt doen op de manier zoals ik beschreef.
Wat jij wil hoor.
quote:
Gezien dit topic en je reacties ging ik er inderdaad vanuit dat je ervaring had met UWV. Dat je nog geen dag bij het UWV hebt gelopen is fijn voor je (zoals je het schrijft klinkt het nogal pretentieu, maar dit kan ook mijn vooringenomenheid zijn), maar zoals velen is dit niet iets waar je bewust voor kiest.
Het is inderdaad jouw vooringenomenheid.
pi_150662354
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Wie online trouwens een cursus wil volgen over wat voor onderwerp dan ook, raad ik www.lynda.com aan. Niet goedkoop (30 euro per maand) maar je kunt het ook per maand doen.

Voorlopig kan ik daar wel de nodige dingen bekijken/leren.
Er zijn ook meer dan voldoende gratis alternatieven te vinden (wel veelal in het Engels):

https://www.coursera.org/courses
http://ocw.mit.edu/index.htm
http://academicearth.org/online-college-courses
http://www.saylor.org/courses/
http://www.duolingo.com
http://www.ou.nl/eCache/DEF/2/19/944.html
http://www.universiteitvannederland.nl/alle-colleges/
https://www.ou.nl/web/moocs

En voor degene die er interesse in hebben kwam ik deze oproep tegen op Facebook: http://www.marketing-comm(...)pen-sessie-17-maart/
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_150694387
Aardig gesprek gehad, nu hopen op een goede afloop!
Mon 'en!
  maandag 16 maart 2015 @ 14:12:33 #176
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150696309
Ik persoonlijk hoop dat snel het basisinkomen geïntroduceerd wordt. Ik denk dat het veel ter weeg zal brengen. Alleen al het feit dat er belachelijke eisen aan je worden gesteld voor het solliciteren waardoor ik bijvoorbeeld voor jan lul op banen solliciteer waar ik niet aan voldoe qua certificaten en diploma's om aan de minimale eis van het UWV te voldoen.

Nou zou ik zeker niet met een basisinkomen niet op de bank gaan luieren. Maar de gedachte dat ik drie keer in de week kan werken voor een gemiddeld leuk inkomen waar alles prima te betalen is een leuke gedachte. Wil ik meer verdienen? Prima maar dan moet ik meer gaan werken en solliciteren.

Het punt is dat er nu gewoon geen werk voor mij is, ik solliciteer me rot. Ik heb aardig wat goede gesprekken gehad maar ik wil ook niet mijn hele leven werken en als ik zie hoe met onze oude dag voorzieningen wordt gespeeld (basically gambling) en o.a. de AOW leeftijd dan word ik daar beetje kriel van. De uitkering instanties denken nou ook bepaald niet met je mee. En al de regeltjes wordt je ook moe van.

In verscheidene regios zijn gemeentes al aan het experimenteren met het basisinkomen. In Zwitserland is dit een groot succes.
pi_150698203
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:12 schreef 10minuteman het volgende:
Ik persoonlijk hoop dat snel het basisinkomen geïntroduceerd wordt.
Ik denk vele niet-werkenden met je.

quote:
Ik denk dat het veel ter weeg zal brengen. Alleen al het feit dat er belachelijke eisen aan je worden gesteld voor het solliciteren waardoor ik bijvoorbeeld voor jan lul op banen solliciteer waar ik niet aan voldoe qua certificaten en diploma's om aan de minimale eis van het UWV te voldoen.

Nou zou ik zeker niet met een basisinkomen niet op de bank gaan luieren. Maar de gedachte dat ik drie keer in de week kan werken voor een gemiddeld leuk inkomen waar alles prima te betalen is een leuke gedachte. Wil ik meer verdienen? Prima maar dan moet ik meer gaan werken en solliciteren.
Maar daar gaat het mis: 3 dagen in de week werken en alles dan leuk kunnen betalen, is natuurlijk niet haalbaar. Ergens zullen de centen verdiend moeten worden om dat te bekostigen en als ik het zo lees, ga jij dat niet doen.

quote:
Het punt is dat er nu gewoon geen werk voor mij is, ik solliciteer me rot. Ik heb aardig wat goede gesprekken gehad maar ik wil ook niet mijn hele leven werken en als ik zie hoe met onze oude dag voorzieningen wordt gespeeld (basically gambling) en o.a. de AOW leeftijd dan word ik daar beetje kriel van. De uitkering instanties denken nou ook bepaald niet met je mee. En al de regeltjes wordt je ook moe van.

In verscheidene regios zijn gemeentes al aan het experimenteren met het basisinkomen. In Zwitserland is dit een groot succes.
Welke gemeentes zijn dat? Ik ben benieuwd naar de verhalen.

Overigens: dat het in een ander lang werkt, zegt niet zoveel. Een heel systeem moet er op ingericht zijn. Ik geloof nou niet echt dat wij dat als Nederlands systeem zijn.
pi_150698433
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:55 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk vele niet-werkenden met je.

[..]

Maar daar gaat het mis: 3 dagen in de week werken en alles dan leuk kunnen betalen, is natuurlijk niet haalbaar. Ergens zullen de centen verdiend moeten worden om dat te bekostigen en als ik het zo lees, ga jij dat niet doen.

[..]

Welke gemeentes zijn dat? Ik ben benieuwd naar de verhalen.

Overigens: dat het in een ander lang werkt, zegt niet zoveel. Een heel systeem moet er op ingericht zijn. Ik geloof nou niet echt dat wij dat als Nederlands systeem zijn.
ook als werkende lijkt het me een goed idee,
wel juist ingevoerd en niet met uitzondering op uitzondering omdat jannie van de dorpsstraat er 2 euro op achteruitgaat in de nieuwe situatie.
  maandag 16 maart 2015 @ 15:07:56 #179
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150698703
Zoals het nu gaat werkt ook niet: https://decorrespondent.n(...)ie/28987530-054a9ebb

Uiteindelijk komen we met al die verregaande automatisering en het verlies van nog meer banen volgens mij niet onder een basisinkomen uit.

Maar goed, off-topic. Eenieder wens ik succes met solliciteren, ik mag in juni me weer echt komen melden dan eindigt mijn fase a contract.
Hallon!
  maandag 16 maart 2015 @ 16:29:20 #180
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150701987
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:55 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk vele niet-werkenden met je.

[..]

Maar daar gaat het mis: 3 dagen in de week werken en alles dan leuk kunnen betalen, is natuurlijk niet haalbaar. Ergens zullen de centen verdiend moeten worden om dat te bekostigen en als ik het zo lees, ga jij dat niet doen.

[..]

Welke gemeentes zijn dat? Ik ben benieuwd naar de verhalen.

Overigens: dat het in een ander lang werkt, zegt niet zoveel. Een heel systeem moet er op ingericht zijn. Ik geloof nou niet echt dat wij dat als Nederlands systeem zijn.
Heb je wel in het basisinkomen verdiept? Het was meer spreekwoordelijk.
Het gaat erom dat iedereen een klein rugzakje krijgt om alle noodzakelijke eerste levensbehoeftes te kunnen voldoen.

quote:
Het basisinkomen moet hoog genoeg zijn om ook de meest kwetsbare groepen een bestaansminimum te garanderen. Denk hierbij aan mensen zonder andere inkomstenbronnen of zij die permanente zorg nodig hebben. Wij stellen de hoogte van het basisinkomen gelijk aan de armoederisicogrens die in Europa is vastgesteld op 60% van het mediane inkomen. Voor Nederland betekent dit een bedrag van ongeveer ¤ 1500 per maand.
Ik wil wel werken, maar ik wil niet wat ik aan gewerkt loon krijg weer moeten inleveren aan een uitkerende instantie. Het gaat erom dat voor iedereen straks versoepeld wordt qua regel en wetgeving. Wil je meer inkomen? Prima maar dan moet je ook meer gaan werken.

quote:
Uit experimenten met het basisinkomen in Canada blijkt dat mensen in uren inderdaad minder betaald werk verrichten, zo"n 10%. Maar is dat erg? De groepen die minder gaan arbeiden zijn over het algemeen getrouwde vrouwen (niet de kostwinnaars) die ervoor kiezen langer zwangerschapsverlof te nemen en jongvolwassenen die langer studeren. Ze blijven zich dus zinvol inzetten voor de samenleving. De waarde van al het onbetaalde werk in Nederland wordt nu al geschat op meer dan de helft van het bbp. En trouwens, zou u zelf de rest van uw leven op de bank gaan hangen als u 1500 euro per maand basisinkomen kreeg?
Het werkt wel. Het Nederlands systeem kan dit wel aan. 'Ergens die centen' halen is kul want het systeem kan in principe de omschakeling wel aan.

quote:
Er zijn verschillende manieren om het basisinkomen te betalen. Een basisinkomen van 1500 euro per maand zou rond de 300 miljard per jaar kosten (Nederland heeft 16,8 miljoen inwoners). 300 miljard euro is ongeveer 40 procent van het bbp. Dat lijkt veel, maar realiseer je dat de overheid nu al meer dan de helft van het bbp beheerst (zorg, sociale zekerheid). Alle vrijstellingen, aftrekposten en heffingskortingen zijn daarbij niet eens meegerekend (meer dan 50 miljard per jaar). Het financieren van het basisinkomen is dus eigenlijk een grote herverdelingsoperatie.
pi_150705323
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:29 schreef 10minuteman het volgende:
Heb je wel in het basisinkomen verdiept?
Tot jouw verrassing: ja. Of om precies te zijn: in de inrichting van verzorgingsstaten sinds WOII :)

quote:
Het was meer spreekwoordelijk.
Het gaat erom dat iedereen een klein rugzakje krijgt om alle noodzakelijke eerste levensbehoeftes te kunnen voldoen.

[..]

Ik wil wel werken, maar ik wil niet wat ik aan gewerkt loon krijg weer moeten inleveren aan een uitkerende instantie. Het gaat erom dat voor iedereen straks versoepeld wordt qua regel en wetgeving. Wil je meer inkomen? Prima maar dan moet je ook meer gaan werken.

[..]

Het werkt wel. Het Nederlands systeem kan dit wel aan. 'Ergens die centen' halen is kul want het systeem kan in principe de omschakeling wel aan.

[..]

Heb je een link naar die bron?
pi_150705434
Zit zo een beetje die laatste posts hier te lezen he

Hmmm ik heb geloof ik alles meegemaakt van UWV tot en met bijstand.
Helaas vond m'n vorige werkgever het nodig om me te ontslaan dus zit weer met die zelfde shit.

En kan je vertellen wordt dr sowieso niet vrolijk van.
Maar ok dan lees ik hier ook alle ellende over het UWV en bijstand, het zijn beide dingen die je liever niet moet willen.
Maar ok, opzich hebben ze mij wel genoeg geholpen (in ieder geval op hun manier dan) ze kunnen ook niet meer doen.

Er zit zoveel onzin bij (die eigenlijk alleen maar meer geld kost voor de maatschappij)
Maarja wat moeten ze anders he?

Ik weet het niet, ik leef maar van m'n spaargeld nu, gewoon omdat ik geen zin heb in al dat gezeik weer erom heen, nouja lijkt me prima, hoef ik me ook niet eens schuldig te voelen tegen niemand omdat ik niet werk.

als nog wordt je trouwens dan als "mindere" gezien volkomen ten onrechte dus.

Het zijn vaak de mensen die nooit hetzelfde iets meemaakte trouwens en van hoe makkelijk en vanzelfsprekend en etc etc het allemaal is.

Mooi niet dus.

Maargoed er komt een tijd dat ik of werk moet hebben of een beroep op bijstand moet doen.
Maar geloof me, dat doe ik dan nog enkel en alleen omdat ik niet in een kartonnen doos op slaat wil slapen.
Daar is het voor nl.
Do what you love, love what you do!
pi_150705889
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:07 schreef BlueMage het volgende:
Zoals het nu gaat werkt ook niet: https://decorrespondent.n(...)ie/28987530-054a9ebb

Uiteindelijk komen we met al die verregaande automatisering en het verlies van nog meer banen volgens mij niet onder een basisinkomen uit.

Maar goed, off-topic. Eenieder wens ik succes met solliciteren, ik mag in juni me weer echt komen melden dan eindigt mijn fase a contract.
Interessant artikel. Maar ik heb al meerdere keren kortdurend WW gehad en mijn ervaring is dat ze je over het algemeen juist wel met rust laten. Zeker de eerste paar maanden. Ik heb nooit langer dan 2 maanden in de WW gezeten dus hoe het daarna gaat weet ik niet. Maar in ieder geval strookt het artikel niet met mijn ervaringen.

Ook vragen ze je je sollicitatie-activiteit bij te houden, dit bleek voor mijzelf eigenlijk ook wel handig. Zit ik tenminste niet via 2 uzb's op dezelfde vacature te reageren. En doordat ik het bij hield hield ik ook gevoelens van schaamte of uitzichtloosheid buiten de deur, want ik wist dat ik ruimschoots aan de gestelde norm voldeed en ik kon dat ten alle tijden aantonen. Kan je gewoon zeggen alsjeblieft, hier is mijn (30 pagina tellend aan brieven en telefoon/interview verslagen) sollicitatie-dossier en als je wil stop ik er een trend-analyse bij. Hoezo ik zit stil? En als je die rust hebt solliciteert dat weer makkelijker. Dus ja eigenlijk vind ik het zo'n gek idee nog niet.
  maandag 16 maart 2015 @ 20:05:33 #184
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150710311
Vandaag ok gesprek met een recruiter gehad. Gaat om een functie die ik van de buitenkant niet direct ambieer. Voorwaarden zijn echter wel interessant en is soberso goed om in ieder geval in gesprek te gaan. Ben dus benieuwd of ik eerdaags mag opdraven.

Morgen nog leuke sollicitatie. Bedrijf en functie spreken me aan, dus ben benieuwd. Wat wel apart is: Gesprekpartner belde vandaag dat hij is getroffen door een hernia en dat het gesprek bij hem thuis plaatsvindt. :? :?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  maandag 16 maart 2015 @ 20:13:57 #185
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150710689
Kan iedereen morgen en eventueel overmorgen even duimen voor me aub? Dan krijg ik te horen of ik door ben voor een tweede gesprek.

Alvast bedankt.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  maandag 16 maart 2015 @ 20:14:22 #186
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150710713
Wel doen he. Als ik niet door ben, weet ik jullie te vinden!
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  maandag 16 maart 2015 @ 20:20:32 #187
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_150711046
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:29 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Heb je wel in het basisinkomen verdiept? Het was meer spreekwoordelijk.
Het gaat erom dat iedereen een klein rugzakje krijgt om alle noodzakelijke eerste levensbehoeftes te kunnen voldoen.

[..]

Ik wil wel werken, maar ik wil niet wat ik aan gewerkt loon krijg weer moeten inleveren aan een uitkerende instantie. Het gaat erom dat voor iedereen straks versoepeld wordt qua regel en wetgeving. Wil je meer inkomen? Prima maar dan moet je ook meer gaan werken.

[..]

Het werkt wel. Het Nederlands systeem kan dit wel aan. 'Ergens die centen' halen is kul want het systeem kan in principe de omschakeling wel aan.

[..]

Ik heb altijd het idee dat als je idereen 1500,- geeft dat alles dan gewoon 1500,- duurder gaat worden waardoor je alsnog gewoon 40 uur moet gaan werken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 16 maart 2015 @ 20:48:07 #188
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150712489
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:28 schreef Daboman het volgende:

[..]

Interessant artikel. Maar ik heb al meerdere keren kortdurend WW gehad en mijn ervaring is dat ze je over het algemeen juist wel met rust laten. Zeker de eerste paar maanden. Ik heb nooit langer dan 2 maanden in de WW gezeten dus hoe het daarna gaat weet ik niet. Maar in ieder geval strookt het artikel niet met mijn ervaringen.

Ook vragen ze je je sollicitatie-activiteit bij te houden, dit bleek voor mijzelf eigenlijk ook wel handig. Zit ik tenminste niet via 2 uzb's op dezelfde vacature te reageren. En doordat ik het bij hield hield ik ook gevoelens van schaamte of uitzichtloosheid buiten de deur, want ik wist dat ik ruimschoots aan de gestelde norm voldeed en ik kon dat ten alle tijden aantonen. Kan je gewoon zeggen alsjeblieft, hier is mijn (30 pagina tellend aan brieven en telefoon/interview verslagen) sollicitatie-dossier en als je wil stop ik er een trend-analyse bij. Hoezo ik zit stil? En als je die rust hebt solliciteert dat weer makkelijker. Dus ja eigenlijk vind ik het zo'n gek idee nog niet.
Dit gaat ook meer om langdurig werkelozen. Mijn ervaring met 't uwv is trouwens ook dat het ze niet bijster veel kan schelen is meer de sociale dienst die je echt achter de vodden zit. Op zich niks mis mee natuurlijk maar het moet wel realistisch blijven...
Hallon!
pi_150713908
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:55 schreef Queller het volgende:

[..
Maar daar gaat het mis: 3 dagen in de week werken en alles dan leuk kunnen betalen, is natuurlijk niet haalbaar.
Jawel hoor. De productiviteit is namelijk enorm toegenomen.

Nog niet eens zo heel lang geleden zeiden de mensen: 5 dagen in de week werken en alles dan leuk kunnen betalen, is natuurlijk niet haalbaar.

Gewoon basisinkomen invoeren.
pi_150714351
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:13 schreef MagnumPI het volgende:
Kan iedereen morgen en eventueel overmorgen even duimen voor me aub? Dan krijg ik te horen of ik door ben voor een tweede gesprek.

Alvast bedankt.
Heel veel succes! ^O^
  maandag 16 maart 2015 @ 21:25:27 #191
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150714660
Op zich loopt het wel lekker, sinds 1 week aan het solliciteren. Ik heb nog wel werk maar ik wil ander werk. Nu op 20 vacatures gereageerd en heb 1 voorselectie waarin ik word meegenomen en 2 sollicitatiegesprekken. 1 bedrijf wilt mijn CV vasthouden voor toekomstige functie en 1 belde mij persoonlijk om hun excuses aan te bieden dan mijn ervaring niet genoeg aansloot bij hun behoefte.

Ik heb hier wel een goed gevoel over dat ik wat vind, ik heb van mijn huidige baas 8 uur per week vrijaf gekregen om nieuw werk te vinden komende maand met een eventuele uitloop van 2 maanden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  maandag 16 maart 2015 @ 21:25:41 #192
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150714673
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:09 schreef Queller het volgende:

[..]

Tot jouw verrassing: ja. Of om precies te zijn: in de inrichting van verzorgingsstaten sinds WOII :)

[..]

Heb je een link naar die bron?
http://basisinkomen.nu/obi/

Ook wel een aardig stukje.
http://tegenlicht.vpro.nl/nieuws/2014/februari/basisinkomen.html

Meer
http://sargasso.nl/politiek-kwartier-bijstand-basisinkomen/

Twee jaar terug dacht men er anders over.
http://sargasso.nl/basisinkomen-is-niet-zon-goed-idee/
pi_150718572
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:13 schreef MagnumPI het volgende:
Kan iedereen morgen en eventueel overmorgen even duimen voor me aub? Dan krijg ik te horen of ik door ben voor een tweede gesprek.

Alvast bedankt.
Ga ik doen, succes! ^O^
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:14 schreef MagnumPI het volgende:
Wel doen he. Als ik niet door ben, weet ik jullie te vinden!
Kom maar hoor, de koffie staat klaar c_/
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_150720049
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:14 schreef MagnumPI het volgende:
Wel doen he. Als ik niet door ben, weet ik jullie te vinden!
Ook voor mij aub ?? Ik wacht al bijna 2 weken :X O-)
pi_150720136
quote:
Ik ben ook voor, maar zie het niet nog niet zo snel gebeuren.. Maar hoe het nu gaat, komt het ook niet goed :{
pi_150724415
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:13 schreef MagnumPI het volgende:
Kan iedereen morgen en eventueel overmorgen even duimen voor me aub? Dan krijg ik te horen of ik door ben voor een tweede gesprek.

Alvast bedankt.
Fingers crossed!!
pi_150724426
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:20 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Ook voor mij aub ?? Ik wacht al bijna 2 weken :X O-)
Ook voor jou. 2 weken is al erg lang. Misschien zelf bellen?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:26:57 #199
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150725071
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:21 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Ik ben ook voor, maar zie het niet nog niet zo snel gebeuren.. Maar hoe het nu gaat, komt het ook niet goed :{
Klopt. Het is ook niet de ideale oplossing, maar beter dan het huidige probleem waar veel mensen tussen wal en schip belanden door die nare regeltjes en een uitkerende instantie die van jou alles kan opleggen. Bijvoorbeeld gedwongen verhuizing. Aan het één snap ik wel als je in het westen van Nederland meer werk kan verkrijgen door te verhuizen, maar niemand wil graag een gedwongen verhuizing waarbij je eigen kosten nog zelfs kunnen oplopen.

De situatie waar wij nu in zitten als mede de nieuwe partipicatiewet is gewoon een regel voor uitbuiting. Ik snap heus wel de trend dat men niet thuis moet gaan zitten en wat voor terug moet doen, de regel zelf is klakkeloos doorgevoerd. In de vorm van vrijwilligerswerk is dit goed maar er zijn genoeg cases te vinden waarbij deze krachten -die overigens geen loon kostten- worden uitgebuit met de simpele baantjes waarbij de werkdruk hoog kan zijn. Met vrijwilligerswerk kun je opzeggen wanneer je wil, een aangewezen plek door de sociale dienst niet. Daar kom je moeilijker onder je contract uit.

Het basisinkomen lijkt mij een goed middel om mensen meer stimuleren richting een werk basis. Je kunt alles voorzien, maar wil je meer verdienen moet je gaan werken of een eigen onderneming opzetten. Nu zijn er uiteraard ook wat regels aan het basisinkomen, de precieze weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar het feit blijft dat het basisinkomen zeker een beter alternatief is voor de mensen die nu gehandboeit zijn en in nare situaties zijn beland zoals langdurige werkloosheid waarbij allerlei regels aan verbonden zijn.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:07:33 #200
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150725803
Grr, afspraak vandaag wordt verplaatst. Gesprekspartner heeft een hernia...

Wel viavia een leuke vacature onder ogen gekregen waar ik wordt uitgenodigd om te reageren.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:47:55 #201
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150726833
Ik krijg zojuist via de mail een afwijzing van een sollicitatie: mijn profiel zou niet voldoende aansluiten bij de functie.

Het opvallende is dat ik vlak na deze sollicitatie telefonisch ben benaderd omdat men wel potentie zag in mij. Na een goed telefonisch gesprek heb ik uiteindelijk zelf de functie/het aanbod afgewezen.

Maandag® :')
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:52:00 #202
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150726948
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:47 schreef MagnumPI het volgende:

Maandag® :')
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150727002
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:47 schreef MagnumPI het volgende:
Ik krijg zojuist via de mail een afwijzing van een sollicitatie: mijn profiel zou niet voldoende aansluiten bij de functie.

Het opvallende is dat ik vlak na deze sollicitatie telefonisch ben benaderd omdat men wel potentie zag in mij. Na een goed telefonisch gesprek heb ik uiteindelijk zelf de functie/het aanbod afgewezen.

Maandag® :')
Was dit waar we voor zaten te duimen, of loopt dat nog steeds?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:06:20 #204
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150727387
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:54 schreef Queller het volgende:

[..]

Was dit waar we voor zaten te duimen, of loopt dat nog steeds?
Neenee, absoluut niet.
Vooral blijven duimen!
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150727832
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:06 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Neenee, absoluut niet.
Vooral blijven duimen!
No prob; ik duim door ^O^ :*
pi_150728050
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:22 schreef Queller het volgende:

[..]

No prob; ik duim door ^O^ :*
Ook voor mij he :D
pi_150728081
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:30 schreef sjampoeh het volgende:
Ook voor mij he :D
Ik duim extra breeduit; beloofd ^O^
pi_150728093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik duim extra breeduit; beloofd ^O^
*O* *O* thnx.. Hoe sta jij ervoor ?
pi_150728192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef sjampoeh het volgende:

*O* *O* thnx.. Hoe sta jij ervoor ?
Ik heb een rijtje afwijzingen in de pocket, een rijtje vacatures waar ik op wil solliciteren en een rijtje vacatures waar ik op heb gesolliciteerd, maar nog niets van heb gehoord.

Ondertussen vermaak ik me met het vinden van vacatures.

Kortom: ik sta eigenlijk nergens, maar ben verder vol goede moed :)
pi_150729969
Succes aan alle stresskipjes die nog wachten op uitslag. Ik kan donderdag om 8.15uur in Helmond gaan kennismaken met nieuwe collega's. Ik heb een baan tot aan de zomervakantie!

Nog steeds zoekende voor mijn Schotse lief, maar we hebben ten minste inkomen om naar uit te kijken. Hoera!
Mon 'en!
pi_150730310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:38 schreef bloempjuh het volgende:
Succes aan alle stresskipjes die nog wachten op uitslag. Ik kan donderdag om 8.15uur in Helmond gaan kennismaken met nieuwe collega's. Ik heb een baan tot aan de zomervakantie!

Nog steeds zoekende voor mijn Schotse lief, maar we hebben ten minste inkomen om naar uit te kijken. Hoera!
*O* Gefeliciteerd!

En ik heb helaas weer twee afwijzingen in m'n mailbox zitten. :{
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_150730504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:38 schreef bloempjuh het volgende:
Succes aan alle stresskipjes die nog wachten op uitslag. Ik kan donderdag om 8.15uur in Helmond gaan kennismaken met nieuwe collega's. Ik heb een baan tot aan de zomervakantie!

Nog steeds zoekende voor mijn Schotse lief, maar we hebben ten minste inkomen om naar uit te kijken. Hoera!
^O^
pi_150731088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:38 schreef bloempjuh het volgende:
Succes aan alle stresskipjes die nog wachten op uitslag. Ik kan donderdag om 8.15uur in Helmond gaan kennismaken met nieuwe collega's. Ik heb een baan tot aan de zomervakantie!

Nog steeds zoekende voor mijn Schotse lief, maar we hebben ten minste inkomen om naar uit te kijken. Hoera!
Wat fijn! Gefeliciteerd!!
pi_150731156
Ik merk dat ik even in een sollicitatiedipje zit.
En dan ben ik nog maar heel kort bezig en heb ik nog geen directe haast. Maar het begint mij nu al af en toe tegen te staan. De afwijzingen, steeds weer opnieuw beginnen etc etc.

En dat terwijl ik gewoon een mooi CV heb. Wil alleen op geen enkele manier in de consultancy branch nog een keer belanden (of bij een heel klein) bureautje. Maar liever niet.

naja, hopelijk heb ik morgen het blikje goede moed weer uit de kast getrokken.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:29:25 #215
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150731408
Gefeliciteerd!
pi_150731665
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:20 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat als je idereen 1500,- geeft dat alles dan gewoon 1500,- duurder gaat worden waardoor je alsnog gewoon 40 uur moet gaan werken.
Dat geldt alleen als je letterlijk iedereen eenmalig geld uitdeelt voor gratis.

Als (bv) 1500 euro het basisinkomen zou worden, zou niet alles ineens super veel duurder worden. Immers zal een flink deel van de bevolking er nog naast gaan werken, en een flink deel weer niet etc.

1500 is dan gewoon het bestaansminimum en de prijzen zullen zich daaraan (moeten) aanpassen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 15:26:16 #217
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150736494
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:37 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat geldt alleen als je letterlijk iedereen eenmalig geld uitdeelt voor gratis.

Als (bv) 1500 euro het basisinkomen zou worden, zou niet alles ineens super veel duurder worden. Immers zal een flink deel van de bevolking er nog naast gaan werken, en een flink deel weer niet etc.

1500 is dan gewoon het bestaansminimum en de prijzen zullen zich daaraan (moeten) aanpassen.
En wat zou dan voor veel arbeiders nog de motivatie zijn om vuilnis op te halen, straten te maken, plantsoenen te schoffelen, aan de lopende band staan?

die doen dat alleen omdat het significant meer oplevert dan een uitkering of de bijstand.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150736525
Er zijn zat topics over het basisonkomen en daar mag wat mij betreft in WGR best nog wel een topic bij, maar ik wil voorkomen dat dit het basisinkomentopic wordt ;)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_150739014
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:47 schreef MagnumPI het volgende:
Ik krijg zojuist via de mail een afwijzing van een sollicitatie: mijn profiel zou niet voldoende aansluiten bij de functie.

Het opvallende is dat ik vlak na deze sollicitatie telefonisch ben benaderd omdat men wel potentie zag in mij. Na een goed telefonisch gesprek heb ik uiteindelijk zelf de functie/het aanbod afgewezen.

Maandag® :')
Dit is gewoon standaard om het dossier te kunnen sluiten.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:01:31 #220
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150741052
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:27 schreef Five_Horizons het volgende:
Er zijn zat topics over het basisonkomen en daar mag wat mij betreft in WGR best nog wel een topic bij, maar ik wil voorkomen dat dit het basisinkomentopic wordt ;)
Oke. :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:45:41 #221
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150742602
Bedankt voor het duimen allemaal, maar helaas vandaag nog geen bericht gekregen. Morgen nog een dag. Geef die duimen vanavond maar wat rust en morgen weer vroeg beginnen. :)
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:02:35 #222
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150743306
Ik blijf gewoon vanavond duimen terwijl ik nachtdienst werk.
Hallon!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:18:35 #223
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150744013
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:45 schreef MagnumPI het volgende:
Bedankt voor het duimen allemaal, maar helaas vandaag nog geen bericht gekregen. Morgen nog een dag. Geef die duimen vanavond maar wat rust en morgen weer vroeg beginnen. :)
Ik heb ondertussen brandblaren op mijn duimen, even lekker fris in water dompelen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150746710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:26 schreef trigt013 het volgende:

[die doen dat alleen omdat het significant meer oplevert dan een uitkering of de bijstand.
Nog één opmerking; omdat het dus meer oplevert dan het basisinkomen ;)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:21:10 #225
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150746870
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:17 schreef bamibij het volgende:

[..]

Nog één opmerking; omdat het dus meer oplevert dan het basisinkomen ;)
Ik ken veel arbeiders die acuut zouden stoppen als hun bedje gespreid is. Welke keuze zou jij maken:
1. Eeuwige vakantie
2. 300 euro meer en 40 uur per week in een fabriek aan de lopende band? (Als ze al 300 euro meer zouden krijgen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:49:49 #226
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150751998
Waar is eigenlijk topic van basisinkomen?
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:40:13 #227
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150782191
Vorige week tijdens sollicitatiegesprek: "We proberen de laatste kandidaat komende maandag te spreken en dinsdag of woensdag de knoop door te hakken met wie we een tweede gesprek aan gaan."

En dan is het woensdag, heb ik nog niets gehoord. Onzekere tijden. ;(
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:47:12 #228
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150787668
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:40 schreef MagnumPI het volgende:
Vorige week tijdens sollicitatiegesprek: "We proberen de laatste kandidaat komende maandag te spreken en dinsdag of woensdag de knoop door te hakken met wie we een tweede gesprek aan gaan."

En dan is het woensdag, heb ik nog niets gehoord. Onzekere tijden. ;(
Morgenochtend maar even bellen dan..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 19 maart 2015 @ 09:45:34 #229
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150803821
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:40 schreef MagnumPI het volgende:
Vorige week tijdens sollicitatiegesprek: "We proberen de laatste kandidaat komende maandag te spreken en dinsdag of woensdag de knoop door te hakken met wie we een tweede gesprek aan gaan."

En dan is het woensdag, heb ik nog niets gehoord. Onzekere tijden. ;(
Al gebeld? :)

Vanmiddag gesprek. Interessante rol, wel pittig inhoudelijk. Erg benieuwd.

Gisteren voor tweede keer met startup gesproken. Was weer goed, gesproken over voorwaarden (salaris, aandelen na aantreden etc). Hij gaat nu berekenen of dit een haalbare kaart is. Kreeg de indruk dat hij het heel graag wilt, dus dat is mooi meegenomen. Indien het gaat passen kan ik waarschijnlijk vanaf 1 april al aan de bak! Fingers crossed dus hier...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150805556
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:45 schreef Bugno het volgende:

[..]

Al gebeld? :)

Vanmiddag gesprek. Interessante rol, wel pittig inhoudelijk. Erg benieuwd.

Gisteren voor tweede keer met startup gesproken. Was weer goed, gesproken over voorwaarden (salaris, aandelen na aantreden etc). Hij gaat nu berekenen of dit een haalbare kaart is. Kreeg de indruk dat hij het heel graag wilt, dus dat is mooi meegenomen. Indien het gaat passen kan ik waarschijnlijk vanaf 1 april al aan de bak! Fingers crossed dus hier...
Ik ben ook wel benieuwd of MagnumPI al gebeld heeft :). Woensdag is geweest ;)

Succes met je gesprek vanmiddag! Pittig kan ook een mooie uitdaging worden! Ga open en vol enthousiasme het gesprek in!

Oh en al voor de helft een aanbod liggen, wat fijn. Hopelijk dat de andere helft snel rond is. 1 april is al bijna!
pi_150805618
Hier gisteren na evaluatie met een collega over mijn gesprek van vorige week definitief besloten niet verder in het traject te willen. Ik miste gewoon die klik en die vind ik wel nodig voor een goede en fijne werkomgeving. En zeker als het ver en veel reizen is.

Probeerde de tussenpersoon te bellen om mijn evaluatie door te geven maar hij was nog niet beschikbaar.

Het voelt gewoon niet goed dus moet ik het niet doen.
pi_150806659
Ik ben ontslagen. Na 15 jaar :(
Nu moet ik naar het uwv.
Hoeveel sollitaties per week moet je doen?

Krijg je daar ook hulp bij?
Ik weet echt niet meer hoe ik moet solliciteren.
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:42:05 #233
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150806776
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:38 schreef woxxel het volgende:
Ik ben ontslagen. Na 15 jaar :(
Nu moet ik naar het uwv.
Hoeveel sollitaties per week moet je doen?

Krijg je daar ook hulp bij?
Ik weet echt niet meer hoe ik moet solliciteren.
Damn, heftig.

In eerste instantie dien je 4 sollicitaties per 4 weken te doen (niet perse 1 per week). Als je wilt kun je hulp krijgen, maar daar zou ik niet teveel van verwachten.

Gezien je arbeidsverleden heb je straks wel voor een flinke periode zekerheid van inkomen. Ga voor jezelf eens goed na wat je leuk vindt, wat je kunt, in welke branche etc en probeer daar functies en bedrijven bij te vinden. Maak een shortlist van vacatures en probeer (bv bij concurrenten) ook open sollicitaties.

Succes in ieder geval. Weet vanuit mijn omgeving dat ontslag na zo'n lang dienstverband er wel even inhakt.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150807630
Ja hakt er zeker in.

[ Bericht 91% gewijzigd door woxxel op 19-03-2015 12:57:38 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:15:21 #235
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150807797
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:09 schreef woxxel het volgende:
Ja hakt er zeker in. Vooral omdat ik amper een cv heb.
De banen die ik heb gehad bestaan niet meer. Alles is nu geautomatiseerd.

Wat ik heb geleerd op de werkvloer kan dus nergens meer voor gebruikt worden dus ik sta nu weer als starter op de markt.
Starter met verouderde papieren, nutteloze werkervaring.
Dus waarschijnlijk zullen ze zeggen dat ik bij mc donalds moet solliciteren of krantenlopen. Op mn 38e
Ik neem aan dat je de afgelopen jaren niet alleen maar werk hebt gedaan dat tegenwoordig allemaal automatisch gaat? Wat is je achtergrond?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:18:46 #236
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150807899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:47 schreef Bugno het volgende:

[..]

Morgenochtend maar even bellen dan..
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:00 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd of MagnumPI al gebeld heeft :). Woensdag is geweest ;)

Ze hebben inderdaad aangegeven dat zouden proberen te laatste kandidaat maandag te spreken en dat ze hopen op dinsdag of woensdag de knoop door te kunnen hakken. Maar ik moest hun er maar niet op vastpinnen. Ik geef ze 24 uur uitstel en bel morgenvroeg als ik vandaag nog niets heb gehoord (of laat in deze middag als mijn geduld opraakt).
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  donderdag 19 maart 2015 @ 12:22:08 #237
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150808000
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:18 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben inderdaad aangegeven dat zouden proberen te laatste kandidaat maandag te spreken en dat ze hopen op dinsdag of woensdag de knoop door te kunnen hakken. Maar ik moest hun er maar niet op vastpinnen. Ik geef ze 24 uur uitstel en bel morgenvroeg als ik vandaag nog niets heb gehoord (of laat in deze middag als mijn geduld opraakt).
^O^
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150808762
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:18 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben inderdaad aangegeven dat zouden proberen te laatste kandidaat maandag te spreken en dat ze hopen op dinsdag of woensdag de knoop door te kunnen hakken. Maar ik moest hun er maar niet op vastpinnen. Ik geef ze 24 uur uitstel en bel morgenvroeg als ik vandaag nog niets heb gehoord (of laat in deze middag als mijn geduld opraakt).
:X Vreselijk die onzekerheid .. succes !! Hier na 2 weken ook nog geen uitsluitsel }:| Vraag me veel dingen af mbt het bedrijf -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2015 12:43:37 ]
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2015 @ 12:53:52 #239
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_150809172
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:40 schreef MagnumPI het volgende:
Vorige week tijdens sollicitatiegesprek: "We proberen de laatste kandidaat komende maandag te spreken en dinsdag of woensdag de knoop door te hakken met wie we een tweede gesprek aan gaan."

En dan is het woensdag, heb ik nog niets gehoord. Onzekere tijden. ;(
Klinkt echt exact hetzelfde als ik nu heb (toevallig een functie in het oosten van Brabant?) :o. Ik heb gewoon gisteren aan het einde van de middag gebeld omdat ik nog niks had gehoord, ze gaven aan vrijdag het te laten weten :).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:40:36 #240
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150810916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Klinkt echt exact hetzelfde als ik nu heb (toevallig een functie in het oosten van Brabant?) :o. Ik heb gewoon gisteren aan het einde van de middag gebeld omdat ik nog niks had gehoord, ze gaven aan vrijdag het te laten weten :).
Eindhoven.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2015 @ 13:42:03 #241
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_150810961
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:40 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Eindhoven.
Dan zitten we elkaar dus gelukkig niet in de weg :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:10:35 #242
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150811858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:42 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

:X Vreselijk die onzekerheid .. succes !! Hier na 2 weken ook nog geen uitsluitsel }:| Vraag me veel dingen af mbt het bedrijf -O-
Bij DSM werd ik tenminste gelijk afgewezen, was niet leuk maar wist wel waar ik aan toe was. :')
Hallon!
pi_150812069
quote:
11s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:10 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Bij DSM werd ik tenminste gelijk afgewezen, was niet leuk maar wist wel waar ik aan toe was. :')
huh waarom? jij bent toch operator?
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:19:26 #244
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150812088
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:18 schreef Daboman het volgende:

[..]

huh waarom? jij bent toch operator?
Uh huh maar niet bij dsm. ;)
Hallon!
pi_150812380
quote:
12s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:19 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Uh huh maar niet bij dsm. ;)
Maar waarom zou DSM operators afwijzen? Begrijp me niet verkeerd, ik kan DSM hier niet volgen.
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:37:22 #246
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150812663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:28 schreef Daboman het volgende:

[..]

Maar waarom zou DSM operators afwijzen? Begrijp me niet verkeerd, ik kan DSM hier niet volgen.
Ah ja ik moet even wat duidelijker zijn, is al enige tijd geleden ik begon toen net te werken in de levensmiddelenindustrie. Heb geen vapro opleiding (heb alles wat ik weet door gezond verstand en gewoon te doen bij m'n huidige werkgever geleerd :P ) en DSM bood 'n traject aan om vapro B te halen en daar als operator te werken. De procedure zou lang en ingewikkeld zijn (volgens mij kun je beter luchtverkeersleider worden :') ) maar ik heb gewoon 'n poging gewaagd.

Tijdens het sollicitatiegesprek was ik (te) eerlijk over m'n ambities (wilde uiteindelijk op inhoud leiding gaan geven of misschien R&D afdeling) en de recruiter stelde ook nogal wat vragen over of ik 'n relatie had (gelogen en nee gezegd want gaat d'r niks aan) en als ik die dan zou krijgen zou 5 ploegen geen optie meer zijn en etc. :{ Voorman van de fabriek zelf was een aardige gozer die het volgens mij best zag zitten met mij (wellicht in een andere rol dan waar ik origineel op solliciteerde maar goed) hrm miep vond het niks en zo stond ik weer buiten met 'n afwijzing in m'n hand en werk ik nu totdat fase a is afgelopen met best wel veel plezier bij 'n fabriek die champignons in potjes en blikjes stopt (FHF-mensen van de kerstpakketactie weten hier meer van :P )
Hallon!
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:50:12 #247
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150813059
Godverdomme ;( }:|
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150813109
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:50 schreef MagnumPI het volgende:
Godverdomme ;( }:|
Je bent het niet geworden?
pi_150813178
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:50 schreef MagnumPI het volgende:
Godverdomme ;( }:|
:D
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:54:59 #250
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150813195
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:51 schreef Queller het volgende:

[..]

Je bent het niet geworden?
'Ja, we hebben lang getwijfeld maar we hebben uiteindelijk besloten niet met jou verder te gaan naar de tweede ronde. De nadruk bij je werkervaring ligt net niet op het juiste vlak. We gaan verder met een kandidaat met het voor onze ogen perfecte profiel'.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:55:46 #251
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150813214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:54 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

:D
Zo leuk vind ik het anders niet hoor ...
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150813222
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:54 schreef MagnumPI het volgende:

'Ja, we hebben lang getwijfeld maar we hebben uiteindelijk besloten niet met jou verder te gaan naar de tweede ronde. De nadruk bij je werkervaring ligt net niet op het juiste vlak. We gaan verder met een kandidaat met het voor onze ogen perfecte profiel'.
Klote!

Ga maar ff lekker ergens staan vloeken!

Kusje :*
pi_150813234
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:55 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Zo leuk vind ik het anders niet hoor ...
dat is geen leuk smiley :N balen man -O-
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:05:22 #254
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150813481
Ah vervelend MagnumPi.
Hallon!
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:17:42 #255
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150813882
Een uurtje na dat vervelende telefoontje, krijg ik een positiever telefoontje: of ik morgen om 12:00 uur op gesprek kan komen. Een recruiter had mn cv gezien.

Wat een wisselende emoties vandaag.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:51:39 #256
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150815015
Keep up, MagnumPI!

Net leuk gesprek gehad. Had wat twijfels over of ik inhoudelijk voor deze rol sterk genoeg was, dat lijkt geen probleem. Maandag terugkoppeling. Heb er wel een goed gevoel over!
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150816727
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:17 schreef MagnumPI het volgende:
Een uurtje na dat vervelende telefoontje, krijg ik een positiever telefoontje: of ik morgen om 12:00 uur op gesprek kan komen. Een recruiter had mn cv gezien.

Wat een wisselende emoties vandaag.
*O* Gefeliciteerd!

Ik heb zojuist een telefoontje gehad van Tempo Team dat ze een passende vacature voor me hadden.

Ze sturen me nog een capaciteiten test die ik zsm moet maken. En als dat allemaal goed gaat dan zou ik weer snel aan de bak zijn.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_150816930
Goede berichten allemaal ^O^
pi_150817028
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:54 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

'Ja, we hebben lang getwijfeld maar we hebben uiteindelijk besloten niet met jou verder te gaan naar de tweede ronde. De nadruk bij je werkervaring ligt net niet op het juiste vlak. We gaan verder met een kandidaat met het voor onze ogen perfecte profiel'.
Shit zeg... balen!!
pi_150817057
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:49 schreef Queller het volgende:
Goede berichten allemaal ^O^
Je bent mij net voor! +1 dus :)
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:21:10 #261
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150819523
Jammer en verder zoeken.

Ik zit aan omscholing te denken. Alleen weet niet in wat. Avondschool ofzo.

Iets met hardware en software?

[ Bericht 65% gewijzigd door 10minuteman op 19-03-2015 20:34:25 ]
pi_150819720
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:54 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

'Ja, we hebben lang getwijfeld maar we hebben uiteindelijk besloten niet met jou verder te gaan naar de tweede ronde. De nadruk bij je werkervaring ligt net niet op het juiste vlak. We gaan verder met een kandidaat met het voor onze ogen perfecte profiel'.
Als een andere kandidaat het perfecte profiel heeft hadden ze toch maandag al de knoop doorgehakt en niet lang hoeven twijfelen..

Hebben jullie niet liever dat ze gewoon zeggen waarom ze niet verder gaan met je?
pi_150823011
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:49 schreef Queller het volgende:
Goede berichten allemaal ^O^
pi_150823062
Ik heb nog geen uitslag maar zie het er ook niet meer van komen. Lang verhaal en ben er nog niet helemaal uit.(voordat ik te voorbarig iets plaats).
pi_150843256
Ik heb het plan als ik voor 1 juli geen nieuwe baan vind om mijn eigen bedrijfje te gaan beginnen. Wilde dat eigenlijk (graag) vanuit de ww starten, zodat ik toch een vast inkomen heb (gedeeltelijk).

Nu heb ik mij net toch ergens ingeschreven voor een opdracht. Als dat wat kan worden dan gaat het misschien allemaal wat sneller lopen. Is voor minimaal 9 maanden. Dan durf ik die gok wel aan (hoop ik).

Verder nog geen terugkoppeling gehad van mijn gesprek maar wel eerlijk aangegeven wat mijn gevoel was. En dat was verder geen probleem. We kijken het alsnog even aan wat het bedrijf er van vond voordat er definitieve beslissingen worden genomen.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:03:26 #266
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150844123
Pfffff, recruiters die te laat op een afspraak verschijnen. ..
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:39:07 #267
231633 Xummon
of toch niet?
pi_150845263
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:03 schreef MagnumPI het volgende:
Pfffff, recruiters die te laat op een afspraak verschijnen. ..
ach iedereen kan door omstandigheden wel eens vertraging hebben, zou alleen netjes staan als die persoon even naar je belt.
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:47:43 #268
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150847713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:39 schreef Xummon het volgende:

[..]

ach iedereen kan door omstandigheden wel eens vertraging hebben, zou alleen netjes staan als die persoon even naar je belt.
Precies. Maar laat dan wel even iets weten. Ik kan er niet tegen als mensen zo laks omgaan met afspraken.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:45:14 #269
231633 Xummon
of toch niet?
pi_150849396
feit is wel dat hij nooit meer kan klagen over dat jij niet op tijd bent
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_150850774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:45 schreef Xummon het volgende:
feit is wel dat hij nooit meer kan klagen over dat jij niet op tijd bent
Daar heb je zelf meer last van dan een recruiter ;)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:04:21 #271
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150877435
Nog vergeten te melden: Gistermiddag (dag na gesprek) gebeld voor tweede gesprek *O*

Dit staat voor komende woensdag gepland. Was een leuk gesprek met de algemeen directeur, woensdag spreek ik de andere partner en mijn manager to be. Spannend, maar wel een goed gevoel over
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:13:35 #272
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150878880
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:04 schreef Bugno het volgende:
Nog vergeten te melden: Gistermiddag (dag na gesprek) gebeld voor tweede gesprek *O*

Dit staat voor komende woensdag gepland. Was een leuk gesprek met de algemeen directeur, woensdag spreek ik de andere partner en mijn manager to be. Spannend, maar wel een goed gevoel over
Oeh, doe je goed! ^O^
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:15:29 #273
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150878936
Al werkzoekend en surfend kom ik langs de website van Personato. Zie ik dit:



Zetten ze een foto van :') op die website. Alsof het een dikke :') is naar alle werkzoekenden.

;(
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:36:13 #274
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150879526
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:15 schreef MagnumPI het volgende:
Al werkzoekend en surfend kom ik langs de website van Personato. Zie ik dit:

[ afbeelding ]

Zetten ze een foto van :') op die website. Alsof het een dikke :') is naar alle werkzoekenden.

;(
_O- _O-
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Redactie Frontpage zaterdag 21 maart 2015 @ 17:28:09 #275
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_150886357
Ik heb ook eindelijk een baan gevonden, had geen moment later moeten zijn :P Na 100+ sollicitatiebrieven vorige week eindelijk uitgenodigd voor een gesprek, en van de week te horen gekregen dat de keuze op mij was gevallen, ondanks de afstand *O*.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 21 maart 2015 @ 18:49:13 #276
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150888741
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:28 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook eindelijk een baan gevonden, had geen moment later moeten zijn :P Na 100+ sollicitatiebrieven vorige week eindelijk uitgenodigd voor een gesprek, en van de week te horen gekregen dat de keuze op mij was gevallen, ondanks de afstand *O*.
^O^
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150889817
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:28 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook eindelijk een baan gevonden, had geen moment later moeten zijn :P Na 100+ sollicitatiebrieven vorige week eindelijk uitgenodigd voor een gesprek, en van de week te horen gekregen dat de keuze op mij was gevallen, ondanks de afstand *O*.
Goed nieuws! Gefeliciteerd!

Dit weekend maar goed vieren? ;)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:12:44 #278
47102 Elvi
miemkwien
pi_150891314
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:15 schreef MagnumPI het volgende:
Al werkzoekend en surfend kom ik langs de website van Personato. Zie ik dit:

[ afbeelding ]

Zetten ze een foto van :') op die website. Alsof het een dikke :') is naar alle werkzoekenden.

;(
_O-
  zondag 22 maart 2015 @ 08:37:32 #279
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150904056
Iemand die al eens gedacht heeft aan een carriereswitch, of misschien zelfs ervaring heeft daarmee?
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150904197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:28 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook eindelijk een baan gevonden, had geen moment later moeten zijn :P Na 100+ sollicitatiebrieven vorige week eindelijk uitgenodigd voor een gesprek, en van de week te horen gekregen dat de keuze op mij was gevallen, ondanks de afstand *O*.
Gefeliciteerd! De aanhouder wint, zo blijkt wel weer ^O^
pi_150904295
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:37 schreef MagnumPI het volgende:
Iemand die al eens gedacht heeft aan een carriereswitch, of misschien zelfs ervaring heeft daarmee?
Ik ben er mee bezig. Wat wil je weten?
  zondag 22 maart 2015 @ 09:24:09 #282
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150904442
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:08 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ik ben er mee bezig. Wat wil je weten?
Hoe pak je dat in hemelsnaam aan zonder werkervaring in het betreffende vakgebied? Een opleiding volgen gaat niet zo maar, gezien de kosten en het feit dat je toch maandelijks de rekeningen moet betalen. Begin je dan met werken & leren in een soort van traineeship?
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150904512
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:24 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Hoe pak je dat in hemelsnaam aan zonder werkervaring in het betreffende vakgebied? Een opleiding volgen gaat niet zo maar, gezien de kosten en het feit dat je toch maandelijks de rekeningen moet betalen. Begin je dan met werken & leren in een soort van traineeship?
Ja dat is lastig natuurlijk. Ik zit misschien in een wat uitzonderlijke situatie en mijn cursussen worden nog door mijn baas betaald.
pi_150904528
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:24 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Hoe pak je dat in hemelsnaam aan zonder werkervaring in het betreffende vakgebied? Een opleiding volgen gaat niet zo maar, gezien de kosten en het feit dat je toch maandelijks de rekeningen moet betalen. Begin je dan met werken & leren in een soort van traineeship?
Mobiel typen is niet mijn sterkste kant :')

Wat uiteindelijk een goed plan is, is om bij een bedrijf binnen te komen op de ervaring die je hebt. En dan pas doorgroeien naar de functie die je wil.
pi_150904543
Je komt er anders niet tussen. Het is dan nu varen op je huidige kennis en ervaring. En geduld hebben.
pi_150905524
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:28 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb ook eindelijk een baan gevonden, had geen moment later moeten zijn :P Na 100+ sollicitatiebrieven vorige week eindelijk uitgenodigd voor een gesprek, en van de week te horen gekregen dat de keuze op mij was gevallen, ondanks de afstand *O*.
Van harte!
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  zondag 22 maart 2015 @ 11:27:30 #287
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150905979
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:34 schreef Lingue het volgende:
Je komt er anders niet tussen. Het is dan nu varen op je huidige kennis en ervaring. En geduld hebben.
Hmmmmm, ik ben me op dit moment aan het oriënteren op een soort van traineeship in de ICT. Eens kijken of het mogelijk is om ergens (onderaan) te beginnen met een traject van leren & werken. Ik weet wat ik wil, ik weet alleen nog niet zo goed waar te beginnen met zoeken.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150906220
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:37 schreef MagnumPI het volgende:
Iemand die al eens gedacht heeft aan een carriereswitch, of misschien zelfs ervaring heeft daarmee?
Ik heb zelfs lang gespaard om eventueel voor een (goedkope) switch studiekosten zelf te kunnen betalen. Zit mezelf nu bij te scholen.

Ook wel eens gesolliciteerd op een ICT traineeship. Ben wel uitgenodigd. Maar ik ging naar huis met een kater zo ongeveer, het was een van de slechtste gesprekken die ik ooit had. De recruiter had net iemand gesproken die een netwerk in Afrika had opgezet. Nouja, ik ben niet excellent, dus dat feest ging niet door. Mensen komen op die traineeships af als bijen op honing, dus dan zul je iets moeten verzinnen, hebben of doen wat je echt onderscheidt van de rest. En dan moet je nog geluk hebben met een klik met de recruiter.
pi_150906579
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:43 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik heb zelfs lang gespaard om eventueel voor een (goedkope) switch studiekosten zelf te kunnen betalen. Zit mezelf nu bij te scholen.

Ook wel eens gesolliciteerd op een ICT traineeship. Ben wel uitgenodigd. Maar ik ging naar huis met een kater zo ongeveer, het was een van de slechtste gesprekken die ik ooit had. De recruiter had net iemand gesproken die een netwerk in Afrika had opgezet. Nouja, ik ben niet excellent, dus dat feest ging niet door. Mensen komen op die traineeships af als bijen op honing, dus dan zul je iets moeten verzinnen, hebben of doen wat je echt onderscheidt van de rest. En dan moet je nog geluk hebben met een klik met de recruiter.
Ik weet niet hoe oud MagnumPI is, maar veelal heb ik ook het idee dat die traineeships voor net afgestudeerden zijn. En dat mensen met mooie werkervaring niet makkelijk binnenkomen omdat die al een stempel met hun kunstje hebben.
Dat maakt die switch zo lastig.

Probeer eventueel bestaande werkervaring zo om te schrijven, dat er een begin is met die carriereswitch die je wil maken. Want dat is sowieso altijd een vraag waarom je dat wil.
Je hoeft niet te liegen daarvoor. Maar veelal heb je misschien er in het verleden al eens iets mee gedaan? Of hobbymatig mee gedaan.
Dat kan helpen tot onderbouwing van de switch.
  zondag 22 maart 2015 @ 13:26:06 #290
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150908717
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:03 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud MagnumPI is, maar veelal heb ik ook het idee dat die traineeships voor net afgestudeerden zijn. En dat mensen met mooie werkervaring niet makkelijk binnenkomen omdat die al een stempel met hun kunstje hebben.
Dat maakt die switch zo lastig.

Probeer eventueel bestaande werkervaring zo om te schrijven, dat er een begin is met die carriereswitch die je wil maken. Want dat is sowieso altijd een vraag waarom je dat wil.
Je hoeft niet te liegen daarvoor. Maar veelal heb je misschien er in het verleden al eens iets mee gedaan? Of hobbymatig mee gedaan.
Dat kan helpen tot onderbouwing van de switch.
Ok, een korte situatieschets om de situatie te verduidelijken. In 2000 heb ik een technische hbo-opleiding afgerond (met zeer goede beoordelingen/cijfers). Ik ben daarna echter een nagenoeg compleet ander werkveld ingerold. Op dit moment zit ik thuis met nog 3 maanden salaris in het vooruitzicht (vaststellingsovereenkomst), daarna zal ik de ww in rollen (ik hoop het echter niet).

Ik wil niet verder in mijn huidige werkveld, daar zie ik geen enkele uitdaging meer in. Bovendien ging ik steeds vaker met tegenzin naar het werk. Iets gaan doen met mijn oorspronkelijke opleiding zit er ook niet echt in: ik heb immers een gat in mijn werkervaring op dat gebied van 15 jaar. Daar zitten bedrijven echt niet op te wachten, heb ik gemerkt.

Na lang te hebben nagedacht en onderzoek te hebben gedaan naar wat ik nu eigenlijk wil en kan, heb ik besloten dat een carriereswitch naar de ict voor mij op dit moment dé stap is. Dat ik daarbij (in het begin) qua salaris er op achteruit zal gaan, besef ik heel goed. Ik krijg er echter energie en arbeidsvreugde voor terug.

Maar, ik zit wel met een hypotheek en andere maandelijke lasten. Een combinatie van werken en leren zou voor mij dan ook ideaal zijn.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  Redactie Frontpage zondag 22 maart 2015 @ 15:51:22 #291
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_150913998
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 18:49 schreef Bugno het volgende:

[..]

^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:27 schreef Lingue het volgende:

[..]

Goed nieuws! Gefeliciteerd!

Dit weekend maar goed vieren? ;)
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:55 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! De aanhouder wint, zo blijkt wel weer ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:55 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Van harte!
Bedankt ^O^ Ik heb echt weer zin om te gaan werken :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_150917659
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:26 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Ok, een korte situatieschets om de situatie te verduidelijken. In 2000 heb ik een technische hbo-opleiding afgerond (met zeer goede beoordelingen/cijfers). Ik ben daarna echter een nagenoeg compleet ander werkveld ingerold. Op dit moment zit ik thuis met nog 3 maanden salaris in het vooruitzicht (vaststellingsovereenkomst), daarna zal ik de ww in rollen (ik hoop het echter niet).

Ik wil niet verder in mijn huidige werkveld, daar zie ik geen enkele uitdaging meer in. Bovendien ging ik steeds vaker met tegenzin naar het werk. Iets gaan doen met mijn oorspronkelijke opleiding zit er ook niet echt in: ik heb immers een gat in mijn werkervaring op dat gebied van 15 jaar. Daar zitten bedrijven echt niet op te wachten, heb ik gemerkt.

Na lang te hebben nagedacht en onderzoek te hebben gedaan naar wat ik nu eigenlijk wil en kan, heb ik besloten dat een carriereswitch naar de ict voor mij op dit moment dé stap is. Dat ik daarbij (in het begin) qua salaris er op achteruit zal gaan, besef ik heel goed. Ik krijg er echter energie en arbeidsvreugde voor terug.

Maar, ik zit wel met een hypotheek en andere maandelijke lasten. Een combinatie van werken en leren zou voor mij dan ook ideaal zijn.
Ok helder! Met tegenzin naar je werk is niet goed, dus goed om daar iets aan te gaan doen. Maar idd lastig om exact te kunnen gaan doen wat jij voor ogen hebt.

Ik ben van mening dat je altijd voor ogen moet blijven houden wat jij wil gaan doen, maar dat je moet beseffen dat de weg er naar toe niet zomaar gemaakt is.

Je hebt een goede opleiding. Je hebt werkervaring. Je weet hoe de werkbusiness is. Dat zijn al hele waardevolle zaken. Dat moet je niet vergeten.

Welke richting in de ict wil je op? Die-hard ict (programmeren) of een adviserende rol. Project managers rol?
Heb je er hele specifieke cursussen voor nodig? Kun je die toch niet nog (op eigen kosten) nu volgen?

Is het een optie om bij grote ICT bedrijven te solliciteren? Met een goede motivatiebrief waarom de ict je trekt terwijl je wel werkervaring hebt zijn er wel zeker kansen. En via hun dan de juiste opleidingen krijgen.
Bij zo een grote consultancy organisatie kom je namelijk wel heel snel aan goede en relevante werkervaring als je de juiste mensen kent en weet hoe je in die wereld moet bewegen.
Lever je misschien iets op salaris in, nu, maar dat trek je in de nabije toekomst weer recht. Misschien bij een ict organisatie zelf maar wel weer daar buiten.
  zondag 22 maart 2015 @ 17:36:37 #293
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150917837
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:30 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ok helder! Met tegenzin naar je werk is niet goed, dus goed om daar iets aan te gaan doen. Maar idd lastig om exact te kunnen gaan doen wat jij voor ogen hebt.

Ik ben van mening dat je altijd voor ogen moet blijven houden wat jij wil gaan doen, maar dat je moet beseffen dat de weg er naar toe niet zomaar gemaakt is.

Je hebt een goede opleiding. Je hebt werkervaring. Je weet hoe de werkbusiness is. Dat zijn al hele waardevolle zaken. Dat moet je niet vergeten.

Welke richting in de ict wil je op? Die-hard ict (programmeren) of een adviserende rol. Project managers rol?
Heb je er hele specifieke cursussen voor nodig? Kun je die toch niet nog (op eigen kosten) nu volgen?

Is het een optie om bij grote ICT bedrijven te solliciteren? Met een goede motivatiebrief waarom de ict je trekt terwijl je wel werkervaring hebt zijn er wel zeker kansen. En via hun dan de juiste opleidingen krijgen.
Bij zo een grote consultancy organisatie kom je namelijk wel heel snel aan goede en relevante werkervaring als je de juiste mensen kent en weet hoe je in die wereld moet bewegen.
Lever je misschien iets op salaris in, nu, maar dat trek je in de nabije toekomst weer recht. Misschien bij een ict organisatie zelf maar wel weer daar buiten.
Programmeren/software ontwikkelen, dat is de richting waar ik op wil: ik ben altijd al gefascineerd geweest door wiskunde, structuur, programmeren. Een stuk code zie ik als een soort wiskundig/logisch kunstwerk. Het lijkt me dan ook geweldig om een stuk programma/code te schrijven dat vervolgens perfect werkt en waar veel mensen plezier van hebben.

Ik was inderdaad aan het denken om ergens onderaan te beginnen bij een groot ICT bedrijf, maar welke? Deze hebben meestal wel de financiële middelen om iemand bij te laten scholen tijdens de start van een carriere. Misschien helemaal onderaan beginnen in een bedrijf als tester en me op die manier omhoog werken.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150918356
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:36 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Programmeren/software ontwikkelen, dat is de richting waar ik op wil: ik ben altijd al gefascineerd geweest door wiskunde, structuur, programmeren. Een stuk code zie ik als een soort wiskundig/logisch kunstwerk. Het lijkt me dan ook geweldig om een stuk programma/code te schrijven dat vervolgens perfect werkt en waar veel mensen plezier van hebben.

Ik was inderdaad aan het denken om ergens onderaan te beginnen bij een groot ICT bedrijf, maar welke? Deze hebben meestal wel de financiële middelen om iemand bij te laten scholen tijdens de start van een carriere. Misschien helemaal onderaan beginnen in een bedrijf als tester en me op die manier omhoog werken.
Probeer het eens bij bedrijven als Atos, Ordina of CGI. Dat soort bedrijven hebben ook belang om mensen uit de business aan te trekken als het op wat voor manier dan ook je branche een raakvlak heeft met hun doelstellingen.
Je hoeft echt niet helemaal onder aan die ladder te beginnen. Als je maar kunt aangeven dat je al enige programmeerkennis hebt. Dus doe wat online (gratis) cursussen. Leer de basis van programmeren. Doe er iets mee in je eigen tijd. Al is het maar voor de fun 'nerden'.
De basis van programmeren is niet veranderd. Als je al een taal kunt lezen vanuit je studie, doe daar dan je voordeel mee.
pi_150918814
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:36 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Programmeren/software ontwikkelen, dat is de richting waar ik op wil: ik ben altijd al gefascineerd geweest door wiskunde, structuur, programmeren. Een stuk code zie ik als een soort wiskundig/logisch kunstwerk. Het lijkt me dan ook geweldig om een stuk programma/code te schrijven dat vervolgens perfect werkt en waar veel mensen plezier van hebben.

Ik was inderdaad aan het denken om ergens onderaan te beginnen bij een groot ICT bedrijf, maar welke? Deze hebben meestal wel de financiële middelen om iemand bij te laten scholen tijdens de start van een carriere. Misschien helemaal onderaan beginnen in een bedrijf als tester en me op die manier omhoog werken.
Ik zou eerder zelf aan de slag gaan in je vrije tijd. De 'ik word wel tester om door te groeien naar ontwikkelaar'-gedachte hoor ik vaak, maar ik zie hem eigenlijk nooit slagen. Mensen beginnen vol goede moed, maar de stap zie ik ze nooit maken eigenlijk.

Wellicht kijken naar wat zinvolle certificeringen om je CV wat op te poetsen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 22 maart 2015 @ 19:56:15 #296
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150922610
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 17:52 schreef Lingue het volgende:

[..]

Probeer het eens bij bedrijven als Atos, Ordina of CGI. Dat soort bedrijven hebben ook belang om mensen uit de business aan te trekken als het op wat voor manier dan ook je branche een raakvlak heeft met hun doelstellingen.
Je hoeft echt niet helemaal onder aan die ladder te beginnen. Als je maar kunt aangeven dat je al enige programmeerkennis hebt. Dus doe wat online (gratis) cursussen. Leer de basis van programmeren. Doe er iets mee in je eigen tijd. Al is het maar voor de fun 'nerden'.
De basis van programmeren is niet veranderd. Als je al een taal kunt lezen vanuit je studie, doe daar dan je voordeel mee.
Dat is ook mijn gedachte. Ik ga eens rondkijken en wat bedrijven aanschrijven. Wie weet.

quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou eerder zelf aan de slag gaan in je vrije tijd. De 'ik word wel tester om door te groeien naar ontwikkelaar'-gedachte hoor ik vaak, maar ik zie hem eigenlijk nooit slagen. Mensen beginnen vol goede moed, maar de stap zie ik ze nooit maken eigenlijk.

Wellicht kijken naar wat zinvolle certificeringen om je CV wat op te poetsen.
Die 'vrije tijd' is zo meteen de ww. En daar zit ik nu niet op te wachten. Kijken naar certificering is altijd een goed idee, maar dan wel in combinatie met werk.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150923619
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 19:56 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Dat is ook mijn gedachte. Ik ga eens rondkijken en wat bedrijven aanschrijven. Wie weet.

[..]

Die 'vrije tijd' is zo meteen de ww. En daar zit ik nu niet op te wachten. Kijken naar certificering is altijd een goed idee, maar dan wel in combinatie met werk.
Heb je wel eens nagedacht om met een coach/loopbaanbegeleider aan de slag te gaan? Die kunnen meestal goede tips en richtingen geven hoe je bepaalde kanten op kunt gaan en wat je er voor nodig denkt te hebben.

Heb je niets uit je vaststellingsovereenkomst gekregen (budget) om mee aan de slag te kunnen voor je carrière? Vanaf 1 juli is dat verplicht voor werkgevers.
  zondag 22 maart 2015 @ 20:35:27 #298
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150924577
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:19 schreef Lingue het volgende:

[..]

Heb je wel eens nagedacht om met een coach/loopbaanbegeleider aan de slag te gaan? Die kunnen meestal goede tips en richtingen geven hoe je bepaalde kanten op kunt gaan en wat je er voor nodig denkt te hebben.

Heb je niets uit je vaststellingsovereenkomst gekregen (budget) om mee aan de slag te kunnen voor je carrière? Vanaf 1 juli is dat verplicht voor werkgevers.
Een gesprekje met een loopbaanbegeleider is geen slecht idee. Ik heb helaas geen budget meegekregen. Ik krijg t/m juni m'n salaris doorbetaald maar ben vrijgesteld van alle werkzaamheden. Ik mis dus net de regeling die vanaf 1 juli geldt. Het is zoals het is.

Ik heb al eens even rondgekeken, ik ga me morgen wat verder verdiepen in CGI en QNH. En daarnaast eens rondkijken naar een gecertificeerde loopbaanbegeleider.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150925039
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:35 schreef MagnumPI het volgende:

[..]

Een gesprekje met een loopbaanbegeleider is geen slecht idee. Ik heb helaas geen budget meegekregen. Ik krijg t/m juni m'n salaris doorbetaald maar ben vrijgesteld van alle werkzaamheden. Ik mis dus net de regeling die vanaf 1 juli geldt. Het is zoals het is.

Ik heb al eens even rondgekeken, ik ga me morgen wat verder verdiepen in CGI en QNH. En daarnaast eens rondkijken naar een gecertificeerde loopbaanbegeleider.
Maar dan heb je toch juist alle tijd om je te verdiepen in trainingen en cursussen??
Je kunt toch ook aan zelfstudie doen en alleen de certificeringen afnemen die je nodig hebt?
Scheelt bakken met geld maar je bent wel gecertificeerd als je goed je best doet.
Vraag dan wel even van te voren aan of dat kan, want niet elk product biedt die mogelijkheid, maar veel wel!
pi_150925113
Overigens, rr worden online veel workshops gegeven, filmpjes, boeken in overvloed. Maak jezelf 'eager to learn' als je die switch wil maken! Dan weet je ook wat je qua informatie naar je gesprekspartner mee moet nemen mocht je ergens op gesprek worden uitgenodigd. Anders blijft het zo losjes en kun je niet meekomen met de mensen die wel kwalificaties hebben.

En een certificering zegt echt niet altijd alles hoor.
pi_150925125
maak ik em ook nog even vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')