abonnement Unibet Coolblue
pi_150207985
dubbel
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 maart 2015 @ 12:04:59 #27
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150209581
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:37 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Tsja, ik neem aan dat de EU de rekening wel betaalt, dat konden ze wel voorzien toen ze krachten in Kiev overtuigden om hun grootste handelspartner kallt te stellen.
Ik kan de redenering van 99.999 wel volgen. Jij stelt dat de EU had kunnen voorzien dat de Oekrainese economie daar geschaad zou worden. De oorlog is daarin een belangrijke factor. Dus had de EU moeten voorzien dat Rusland militaire zou ingrijpen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Yalta 2013
Daar heeft Rusland al aangegeven dat ze militair zouden ingrijpen als Het Westen Oekraine hun kant probeert te trekken.

Maar jij hebt de eerste 100 topic delen gesteld dat de oorlog alleen te zien is als een lokale autonome opstand, waarin Rusland geen rol speelt. Dus die 100 delen was je oordeel onjuist.

Als we de rol van Rusland wel zien als een militair ingrijpen in Oekraine, dan is duidelijk dat Rusland zelf daarover liegt, want ze doen alsof ze alleen een bemiddelende vredesmissie spelen.

Had de EU zich moeten laten weerhouden door Russische dreigementen, en is daarmee het militaire ingrijpen door Rusland de schuld van Het Westen? Dat zou beteken dat iedere crimineel die zijn acties aankondigt onschuldig is.
The view from nowhere.
pi_150210077
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik kan de redenering van 99.999 wel volgen. Jij stelt dat de EU had kunnen voorzien dat de Oekrainese economie daar geschaad zou worden. De oorlog is daarin een belangrijke factor. Dus had de EU moeten voorzien dat Rusland militaire zou ingrijpen.
Dan ben je bijzonder briljant, want dat heeft an sich niks met een oorlog te maken. Het fiscaal openzetten van beide grenzen zou een enorme douane arbritrage mogelijkheid zijn, niet zo raar dat je dan de handel met tenminste één partner opblaast. Dat ze zich dat in Kiev in hun groteskheid nooit gerealiseerd hebben - pas op het laatste moment, is bijzonder. Dat heeft geen jota met oorlog te maken, wel met de simpele ecomomische realiteit dat je niet fiscaal van twee walletjes kan eten, en dat de keus voro de één dus ook economische gevolgen voor de handel met de ander heeft.

Ik kan 99.999 zijn redenering ook wel volgen dat hij dat liever negeert en er middels een paar misplaatste 'dussen' er iets aan probeert te koppelen wat er niet staat.
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 maart 2015 @ 12:53:47 #29
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150211171
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:19 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dan ben je bijzonder briljant, want dat heeft an sich niks met een oorlog te maken. Het fiscaal openzetten van beide grenzen zou een enorme douane arbritrage mogelijkheid zijn, niet zo raar dat je dan de handel met tenminste één partner opblaast. Dat ze zich dat in Kiev in hun groteskheid nooit gerealiseerd hebben - pas op het laatste moment, is bijzonder. Dat heeft geen jota met oorlog te maken, wel met de simpele ecomomische realiteit dat je niet fiscaal van twee walletjes kan eten, en dat de keus voro de één dus ook economische gevolgen voor de handel met de ander heeft.

Ik kan 99.999 zijn redenering ook wel volgen dat hij dat liever negeert en er middels een paar misplaatste 'dussen' er iets aan probeert te koppelen wat er niet staat.
Dit afstemmingsprobleem is op te lossen. Grenzen tussen landen bieden de mogelijkheid om aan weerkanten van de grens een eigen beleid te voeren.

Sowieso is een handelsverdrag tussen Eurazie en de EU wenselijk. Tot welk kamp Oekraine behoort (Eurazie of EU) verandert dit probleem niet. Het verandert alleen de omvang van Eurazie. Het echte probleem voor Rusland is, dat Oekraine als onderdeel van de EU een eigen koers gaat varen en de grens tussen Oekraine en Rusland reeel wordt.
The view from nowhere.
  maandag 2 maart 2015 @ 13:03:19 #30
312994 deelnemer
ff meedenken
  maandag 2 maart 2015 @ 13:07:18 #31
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150211670
quote:
Moscow - Ukrainian Verkhovna Rada MP Oleksiy Honcharenko (Alexei Goncharenko) has been released from a Moscow police station, defense team member Nikolai Polozov said.

http://www.kyivpost.com/c(...)-station-382300.html
The view from nowhere.
  maandag 2 maart 2015 @ 13:17:17 #32
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150212104
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dit afstemmingsprobleem is op te lossen. Grenzen tussen landen bieden de mogelijkheid om aan weerkanten van de grens een eigen beleid te voeren.

Sowieso is een handelsverdrag tussen Eurazie en de EU wenselijk. Tot welk kamp Oekraine behoort (Eurazie of EU) verandert dit probleem niet. Het verandert alleen de omvang van Eurazie. Het echte probleem voor Rusland is, dat Oekraine als onderdeel van de EU een eigen koers gaat varen en de grens tussen Oekraine en Rusland reeel wordt.
Klopt. Het is vrij simpel uiteindelijk, het Kremlin wil geen macht/invloed verliezen en verbindt dit direct aan territorium. Dat Rusland in theorie veel machtiger kan zijn zonder al dit wapengekletter past niet in hun wereldbeeld. De machthebbers zien voor Rusland kennelijk geen scenario waarin het meer dan een 19e-eeuwse grootmacht kan worden.

Het feit alleen al dat Rusland aan eigen grenzen gaat zitten oorlogvoeren duidt op een compleet gebrek aan macht dat ze kennelijk zelf denken te hebben. Het is dat Poetin nog een redelijke strateeg is, anders zou de bende er veel minder rooskleurig voor staan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150212206
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dit afstemmingsprobleem is op te lossen. Grenzen tussen landen bieden de mogelijkheid om aan weerkanten van de grens een eigen beleid te voeren.

Sowieso is een handelsverdrag tussen Eurazie en de EU wenselijk. Tot welk kamp Oekraine behoort (Eurazie of EU) verandert dit probleem niet. Het verandert alleen de omvang van Eurazie. Het echte probleem voor Rusland is, dat Oekraine als onderdeel van de EU een eigen koers gaat varen en de grens tussen Oekraine en Rusland reeel wordt.
'Het varen van een eigen koers als onderdeel van de EU' lijkt mij prima voor Rusland ....
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  maandag 2 maart 2015 @ 13:47:41 #35
321876 Cherna
Fuck the System
pi_150212926
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik kan de redenering van 99.999 wel volgen. Jij stelt dat de EU had kunnen voorzien dat de Oekrainese economie daar geschaad zou worden. De oorlog is daarin een belangrijke factor. Dus had de EU moeten voorzien dat Rusland militaire zou ingrijpen.

[..]

Daar heeft Rusland al aangegeven dat ze militair zouden ingrijpen als Het Westen Oekraine hun kant probeert te trekken.

Maar jij hebt de eerste 100 topic delen gesteld dat de oorlog alleen te zien is als een lokale autonome opstand, waarin Rusland geen rol speelt. Dus die 100 delen was je oordeel onjuist.

Als we de rol van Rusland wel zien als een militair ingrijpen in Oekraine, dan is duidelijk dat Rusland zelf daarover liegt, want ze doen alsof ze alleen een bemiddelende vredesmissie spelen.

Had de EU zich moeten laten weerhouden door Russische dreigementen, en is daarmee het militaire ingrijpen door Rusland de schuld van Het Westen? Dat zou beteken dat iedere crimineel die zijn acties aankondigt onschuldig is.
Nou ja, je had van tevoren wel kunnen bedenken dat de Russen zouden reageren en eventueel met ingrijpen, zeker als het al gaat om de Krim waar hun vloot ligt en dat gepacht hebben. .

Zo weet je ook dat Rusland weer gaat ingrijpen als men datzelfde trucje ook uithaalt met Wit Rusland. Vanuit het standpunt van de Russen gezien is dit te begrijpen.
Dat wij dat als EU geheel anders benaderen is ook te begrijpen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_150213497
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nou ja, je had van tevoren wel kunnen bedenken dat de Russen zouden reageren en eventueel met ingrijpen, zeker als het al gaat om de Krim waar hun vloot ligt en dat gepacht hebben. .

Er ligt gewoon een pachtcontract tussen Rusland en Oekraïne, waren er concrete aanwijzingen dat men dat contract niet meer wou respecteren?
Het ging verdorie om een handelsverdrag, niet om het bij de EU voegen van het land.
  maandag 2 maart 2015 @ 14:17:11 #37
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150213792
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:19 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt. Het is vrij simpel uiteindelijk, het Kremlin wil geen macht/invloed verliezen en verbindt dit direct aan territorium. Dat Rusland in theorie veel machtiger kan zijn zonder al dit wapengekletter past niet in hun wereldbeeld. De machthebbers zien voor Rusland kennelijk geen scenario waarin het meer dan een 19e-eeuwse grootmacht kan worden.

Het feit alleen al dat Rusland aan eigen grenzen gaat zitten oorlogvoeren duidt op een compleet gebrek aan macht dat ze kennelijk zelf denken te hebben. Het is dat Poetin nog een redelijke strateeg is, anders zou de bende er veel minder rooskleurig voor staan.
Ik heb hier laatst nog urenlange discussies over gehad met iemand uit Estland die een paar dagen bij mij verbleef. Hij zei precies hetzelfde, dat het enge aan het Russische denken is dat voor hen invloed alleen gepaard kan gaan met intimidatie en dat in de Russische ogen het hebben van een imperialistisch rijk het grootste goed is. Hij vertelde ook over de busladingen (letterlijk) Russen die in 2009 naar Estland kwamen toen de overheid een standbeeld van Lenin wilde verplaatsen om een soort human corridor te vormen (en te rellen en dingen te vernielen). Alsof zij er ook maar iets over hebben te zeggen wat er in een soeverein land gebeurt. Media sturen dit soort dingen gewoon rechtstreeks aan, en media staan allemaal onder controle van het Kremlin. Ik vond het vrij bizar om van een insider te horen dat er in de Baltische staten echt vrij veel angst voor de Russen is.

Ook wel een exemplarische anekdote over een uitwisseling met Duitse studenten, die dan een beetje over het verleden gaan praten en zeer schaamtevol zijn over WO2 en dat de mensen daar dan zeggen: Maar de Russen waren veel erger voor ons, zowel voor als na WO2 en dat de Duitsers dat dan weigeren te geloven.
  maandag 2 maart 2015 @ 14:23:07 #38
321876 Cherna
Fuck the System
pi_150213948
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er ligt gewoon een pachtcontract tussen Rusland en Oekraïne, waren er concrete aanwijzingen dat men dat contract niet meer wou respecteren?
Het ging verdorie om een handelsverdrag, niet om het bij de EU voegen van het land.
In de ogen van de Russen schijnbaar wel, zeker al als men de grondwet wilde wijzigen om lid van de NAVO te kunnen worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_150214034
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:23 schreef Cherna het volgende:

[..]

In de ogen van de Russen schijnbaar wel, zeker al als men de grondwet wilde wijzigen om lid van de NAVO te kunnen worden.
Hmm, vind dit maar een erg magere rechtvaardiging van de annexatie.
  maandag 2 maart 2015 @ 14:27:41 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_150214074
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hmm, vind dit maar een erg magere rechtvaardiging van de annexatie.
Het is geen rechtvaardiging natuurlijk, maar een reactie van een land met hele andere denkwijzes dan in het Westen. Helaas.
Dat heeft natuurlijk ook met een stuk geschiedenis te maken waarom de Russen vrezen voor steeds verdere uitbreiding van de NAVO. Wij kunnen alles beloven maar de Russen zien dat schijnbaar niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_150214114
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is geen rechtvaardiging natuurlijk, maar een reactie van een land met hele andere denkwijzes dan in het Westen. Helaas.
Maar nu heb ik nog altijd niet scherp wat nu die concrete bedreiging was die de Russen zagen. En waarom dat het dan min of meer acceptabel maakt dat ze een flink stuk van een buurland afpikken en elders in dat land een opstand militair steunen en sturen.
  maandag 2 maart 2015 @ 14:35:10 #42
321876 Cherna
Fuck the System
pi_150214285
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar nu heb ik nog altijd niet scherp wat nu die concrete bedreiging was die de Russen zagen. En waarom dat het dan min of meer acceptabel maakt dat ze een flink stuk van een buurland afpikken en elders in dat land een opstand militair steunen en sturen.
Het verliezen van een haven op langere termijn die zeer belangrijk is voor Rusland. Dan een stuk geschiedenis die wij schijnbaar niet willen of kunnen begrijpen. Een Rus moet er natuurlijk niet aan denken dat op langere termijn daar een US vloot gestationeerd word. En aangezien wij de NAVO steeds hebben uitgebreid en de Russen een loer hebben gedraaid direct na de val van de muur is het vertrouwen in de ogen van de Rus tot nul gedaald op dat gebied. Nog maar te zwijgen over het raketschild dat zogenaamd tegen Iran gericht is. Dat is natuurlijk onzin.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_150214348
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik kan de redenering van 99.999 wel volgen. Jij stelt dat de EU had kunnen voorzien dat de Oekrainese economie daar geschaad zou worden. De oorlog is daarin een belangrijke factor. Dus had de EU moeten voorzien dat Rusland militaire zou ingrijpen.

[..]

Daar heeft Rusland al aangegeven dat ze militair zouden ingrijpen als Het Westen Oekraine hun kant probeert te trekken.

Maar jij hebt de eerste 100 topic delen gesteld dat de oorlog alleen te zien is als een lokale autonome opstand, waarin Rusland geen rol speelt. Dus die 100 delen was je oordeel onjuist.
fout, ik zei toen dat er geen BEWIJS was, in een periode dat iedereen hier bij elk wapen, elke betoger, zelfs bij eel rol prikkeldraad riep dat die wel uit Rusland moest komen. Momenteel blijkt nog steeds het overgrote deel van de munitie uit Oekraine te komen. En die zogenaamde Russische betogers in Odessa bleken ook allemaal Oekrainers te zijn (op vijf van de 169 arrestanten na)
quote:
Als we de rol van Rusland wel zien als een militair ingrijpen in Oekraine, dan is duidelijk dat Rusland zelf daarover liegt, want ze doen alsof ze alleen een bemiddelende vredesmissie spelen.
En ze zullen erover blijven liegen. Deal with it.
quote:
Had de EU zich moeten laten weerhouden door Russische dreigementen, en is daarmee het militaire ingrijpen door Rusland de schuld van Het Westen? Dat zou beteken dat iedere crimineel die zijn acties aankondigt onschuldig is.
Je legt me weer woorden in de mond. Als een crimineel dreigt je neer te steken als je dichterbij komt, dan maakt hem dat niet onschuldig, maar jij bent niettemin een idioot als je je laat neersteken "omdat hij dat toch niet mag doen"

[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 02-03-2015 14:43:25 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 2 maart 2015 @ 14:40:20 #44
321876 Cherna
Fuck the System
pi_150214400
Je kunt de Rus alles in de schoenen schuiven. En elk nieuwsbericht aanhalen dat iets over het idiote Rusland schrijft in negatieve zin. En ondanks dat ze in dit conflict natuurlijk fout bezig zijn mag je je wel afvragen of wij goed handelen of gehandeld hebben.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_150214419
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar nu heb ik nog altijd niet scherp wat nu die concrete bedreiging was die de Russen zagen. En waarom dat het dan min of meer acceptabel maakt dat ze een flink stuk van een buurland afpikken en elders in dat land een opstand militair steunen en sturen.
Als je dat nu niet begrijpt zul je het nooit begrijpen. Wat de Russen voelen kun je immers niet zelf voelen.

Concreter dan dit wordt het niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150214565
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:35 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het verliezen van een haven op langere termijn die zeer belangrijk is voor Rusland.
Die afspraak had men lang voor die tijd al gemaakt. Het pachtcontract was een paar jaar terug verlengd (na de gebruikelijke gaschantage over en weer) met een jaar of 30. Maar met de voorwaarden dat dit eindig zou zijn. Niet zo gek ook, Oekraïne is al enkele decennia onafhankelijk, dat die op termijn van die basis af willen snap ik wel.

quote:
Dan een stuk geschiedenis die wij schijnbaar niet willen of kunnen begrijpen. Een Rus moet er natuurlijk niet aan denken dat op langere termijn daar een US vloot gestationeerd word.
Dat kan maar was dar sprake van dan?

quote:
En aangezien wij de NAVO steeds hebben uitgebreid en de Russen een loer hebben gedraaid direct na de val van de muur is het vertrouwen in de ogen van de Rus tot nul gedaald op dat gebied. Nog maar te zwijgen over het raketschild dat zogenaamd tegen Iran gericht is. Dat is natuurlijk onzin.
Dat landen uit het voormalig oostblok zich van de Russen hebben afgekeerd lijkt me niet zo bijzonder gezien de geschiedenis in de 20e eeuw...
Daar de NAVO de schuld van geven lijkt me gezocht.
pi_150214584
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:40 schreef Cherna het volgende:
Je kunt de Rus alles in de schoenen schuiven. En elk nieuwsbericht aanhalen dat iets over het idiote Rusland schrijft in negatieve zin. En ondanks dat ze in dit conflict natuurlijk fout bezig zijn mag je je wel afvragen of wij goed handelen of gehandeld hebben.
Is zelfbeschikking voor de voormalige Sovjet/ oosbloklanden dan zo naar en verkeerd?
pi_150214678
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is zelfbeschikking voor de voormalige Sovjet/ oosbloklanden dan zo naar en verkeerd?
Waar schrijft hij dat?
so long and thanks for all the fish
pi_150214688
De Amerikanen hadden de Monroe Doctrine, nu hebben de Russen blijkbaar de Putin doctrine.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 2 maart 2015 @ 14:58:56 #50
321876 Cherna
Fuck the System
pi_150214848
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is zelfbeschikking voor de voormalige Sovjet/ oosbloklanden dan zo naar en verkeerd?
Nee, maar dat pleit ook het Westen niet vrij van allerlei afspraken en voorschriften die men dan stelt. Ook dat is geen vorm van vrijheid. En zeker al niet als je dit niet goed uitlegt aan het volk dat wij steeds verzaken. En daar mogen wij best kritisch op zijn. Democratie werkt alleen als jezelf daar ook een hoop energie insteekt(ook als individu). Maar dat brengen wij schijnbaar nooit over aan het volk.

Als ik als persoon hulp aanbied en je gaat beloven dat alles beter word dan het nu is, en er niet bij uitlegt dat er keiharde consequenties aan vast zitten dan loop je al snel achter mij aan.
Wij beloven alles, maar dat bijvoorbeeld het IMF eisen stelt aan overheden etc word aan het volk nooit uitgelegd.

maw zelfbeschikking is een utopie. Zelfbeschikking heb je als arme drommel nooit.

Dat democratie hier in West-Europa uitstekend werkt komt ook omdat wij normaal gesproken ook zeer effectief en hard werken en van prima onderwijs etc mogen genieten. Dat pleit natuurlijk wel voor ons. Wat dat betreft is er niets beters. En nogmaals ik heb het al vaker gezegd, ik ben blij in West-Europa te zijn geboren. Tja dat is dan mazzel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 02-03-2015 15:07:53 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')