Ik denk toch dat een fiets meer te lijden heeft als er 2 volle fietstassen aanhangen dan dat je erop zit met een gevulde schoudertas.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als jouw fiets al vernacheld raakt door iets meer dan een halve oranje tas (wat zal dat wegen, 4 kg?), dan kun je het moeilijk een "goede" fiets noemen.
Ik denk dat als het in de schoudertas past, ze de wijk ook geheel lopend doet. Voor de goede orde, voordat ik alle karretjeslopers nu over me heen krijg, ik beweer niet dat je op een daldag altijd sneller bent met de fiets. Ik had het in mijn bericht over een specifiek persoon en een specifieke wijk. Er zijn hier ook wijken die ik ook op daldagen geheel lopend doe. Met name bij compacte wijken waar de huizen dicht op elkaar staan gaat dat sneller dan fietsend, zeker als je niet zittend op je fiets bij de brievenbus kan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:38 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat een fiets meer te lijden heeft als er 2 volle fietstassen aanhangen dan dat je erop zit met een gevulde schoudertas.
en het is mijn fiets, niet me fiets
Ik vind dat hele "fietsend de wijk doen" toch iets vreemds. Ik ken werkelijk geen enkele wijk die op die manier gedaan kan worden. Ik zou op die manier slechts vier adressen in mijn wijk kunnen bedienen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat als het in de schoudertas past, ze de wijk ook geheel lopend doet. Voor de goede orde, voordat ik alle karretjeslopers nu over me heen krijg, ik beweer niet dat je op een daldag altijd sneller bent met de fiets. Ik had het in mijn bericht over een specifiek persoon en een specifieke wijk. Er zijn hier ook wijken die ik ook op daldagen geheel lopend doe. Met name bij compacte wijken waar de huizen dicht op elkaar staan gaat dat sneller dan fietsend, zeker als je niet zittend op je fiets bij de brievenbus kan.
Als de huizen wat verder van elkaar afliggen, of als er zo weinig post is dat je hele grote stukken kunt overslaan, dan gaat het vaak sneller op de fiets, zelfs al moet je steeds op- en afstappen. En bij wijken met buitenbussen (of huizen zonder voortuin), gaat het prima. Maar niet elke wijk leent zich hiervoor, dat is waar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:15 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik vind dat hele "fietsend de wijk doen" toch iets vreemds. Ik ken werkelijk geen enkele wijk die op die manier gedaan kan worden. Ik zou op die manier slechts vier adressen in mijn wijk kunnen bedienen.
Wederom staat het leuk op papier terwijl een dergelijke manier van bezorgen in de praktijk onmogelijk is.
Ik mag best oordelen over een ander, en een ander mag oordelen over mij. Als we niet meer over elkaar mogen oordelen, dan kan heel het Nederlandse rechtssysteem de deur uit, sollicitatieprocedures kunnen afgeschaft worden, alle talentenshows en wedstrijden worden overbodig, etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:49 schreef V__L_N het volgende:
Lang leven het lopen. Iedereen doet maar wat ie zelf wil. Als mens ben je bepaald niet in het recht om te oordelen over een ander als je niet in z'n schoenen kan staan.
Geen Likes meer op de dagelijkse foto van wat tante Miep nu weer voor culinaire hoogstandjes in de keuken bereid heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik mag best oordelen over een ander, en een ander mag oordelen over mij. Als we niet meer over elkaar mogen oordelen, dan kan heel het Nederlandse rechtssysteem de deur uit, sollicitatieprocedures kunnen afgeschaft worden, alle talentenshows en wedstrijden worden overbodig, etc.
Nee hoor, je kunt te allen tijde over alles en iedereen oordelen. Dat is het leuke er van. Als ik zie dat iemand op een in mijn ogen onhandige wijze de post bezorgt, dan hoef ik ook helemaal niet het hoe en waarom hiervan te weten. Dat verklaart wellicht waarom iemand het zo doet (en nu ga je er dus al bij voorbaat van uit dat hier een uitgebreid besluitvormingsproces aan ten grondslag ligt, terwijl sommige mensen wellicht zo maar wat aanklooien), maar daar wordt het niet opeens handiger door. Het is net als met kunst. Ik kan een kunstwerk lelijk vinden zonder te hoeven weten wat de artiest hiermee bedoelt, wat zijn/haar achtergrond is, etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:15 schreef V__L_N het volgende:
Je kunt alleen oordelen als je alle kanten van het verhaal kent.
Vandaag lekker 1,5 tas post weggebracht met een karretje. Zonnetje is best lekker, koude wind alleen.
Morgen 5 tassen hah. Ik hoop op max 3 tassen post. Dan kan het nog in 1x mee.
Zoiets zal het wel worden jaquote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet ik morgen maar een keer extra naar het depot. Kan dat wijkje normaal net wel/net niet in een keer houden, maar als er zoveel reclame is dan gaat het maar in twee etappes
Het is een kunst op zich om van uit eigen zicht het zo naar de ander over te brengen qua ver/be-oordeling, zonder hiermee de desbetreffende persoon op de teentjes te trappenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt te allen tijde over alles en iedereen oordelen. Dat is het leuke er van. Als ik zie dat iemand op een in mijn ogen onhandige wijze de post bezorgt, dan hoef ik ook helemaal niet het hoe en waarom hiervan te weten. Dat verklaart wellicht waarom iemand het zo doet (en nu ga je er dus al bij voorbaat van uit dat hier een uitgebreid besluitvormingsproces aan ten grondslag ligt, terwijl sommige mensen wellicht zo maar wat aanklooien), maar daar wordt het niet opeens handiger door. Het is net als met kunst. Ik kan een kunstwerk lelijk vinden zonder te hoeven weten wat de artiest hiermee bedoelt, wat zijn/haar achtergrond is, etc.
Zelf denk ik dat de tijdswinst best wel meevalt, of PostNL moet veel mensen verplichten de buitenbrievenbus zo te installeren dat de postbezorger amper tot niet hoeft te bewegen om de post te kunnen bezorgen.quote:Postbezorgers op Engelse toer: autostuur rechts in plaats van links
ZUNDERT - Zes postbodes starten maandag in het buitengebied van Zundert en Etten-Leur met een bijzondere training van de ANWB: ze krijgen rijles in een auto met het stuur aan de rechterkant in plaats van links. Net zoals de Engelsen. Post NL wil kijken of het bezorgen zo veiliger en efficiënter wordt.
De gedachte erachter is dat als een postbode rechts zit, hij of zij minder vaak uit de auto hoeft om de post in de brievenbus te stoppen.
Sneller bij de bus
"Als hij dan toch moet uitstappen, is hij iets sneller bij de brievenbus", zo legt Post NL-woordvoerster Hanne Gluck uit. Efficiënter en dus kostenbesparend. Bovendien verwacht Post NL dat het veiliger is.
Hangt echt van de route af. De route die ik ken gaat door echt buitengebied en is zodanig dat omlopen vrijwel niet hoeft omdat je er of door het raampje bij kunt komen of met slechts een paar stappen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 07:46 schreef dud0r het volgende:
Sneller zal het wel zijn. Je hoeft niet om je auto te lopen.
Veiliger sowieso. Niet meer uitstappen aan de kant van de weg.
Goede zet.
Ik heb vanmiddag een wijk die zelfs op piekdagen fietsend te doen is. De afstand tussen 2 huizen is ongeveer gelijk aan de afstand tussen 2 lantaarnpalen. sommige adressen hebben een brievenbus langs de weg, dus dan hoef ik niet af te stappen; anderen onderaan de dijk, dus dan mijn fiets tegen de lantaarnpaal, trappetje af, post en reclame bezorgen, trappetje op en naar het volgende adres. Het scheelt dat ik zo'n beetje uit mijn hoofd weet waar de "nee-stickers" zitten, dus met een beetje mazzel kan ik wat adressen voorbij fietsen. De (normaal) laatste 45 minuten zijn wel normale straten met rijtjeshuizen, dus dan gewoon fiets aan het begin van de straat en een rondje lopen.quote:Ik vind dat hele "fietsend de wijk doen" toch iets vreemds. Ik ken werkelijk geen enkele wijk die op die manier gedaan kan worden. Ik zou op die manier slechts vier adressen in mijn wijk kunnen bedienen.
Wederom staat het leuk op papier terwijl een dergelijke manier van bezorgen in de praktijk onmogelijk is.
Ik ging even uit van de auto wijken die ik ken. Daarbij zit een provinciale weg waar men 80 mag en je amper in de berm kan staan. En naar de bus rijden is bij de meeste huizen daar geen optie.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hangt echt van de route af. De route die ik ken gaat door echt buitengebied en is zodanig dat omlopen vrijwel niet hoeft omdat je er of door het raampje bij kunt komen of met slechts een paar stappen.
Maar in drukkere gebieden kan het zeker voordelen opleveren
tja, wel wat naïef om een brief met bankpas zomaar weg te geven.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Waarschijnlijk hebben (sommigen van) jullie het berichtje over 'depot toestand Twente' ook gehad?
Kort samen gevat: er zijn wederom personen bezig om post 'aan te nemen' voor dat het de brievenbus in gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |