abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:01:35 #1
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150146593


Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!


AH Plaza


Username - Functie - Regio
bigbass - Senior Medewerker Verkoop
Broccolitaartje - Senior Medewerker Verkoop
Donald500 - Medewerker Verkoopklaar - omg. Utrecht
Einschtein - Teamleider Verkoopklaar Regio Rotterdam
exelletor - Medewerker Verkoopklaar - omg. Rotterdam
Ferry_76 - Senior Medewerker Verkoopklaar - Ede
Franknfurter - Teamleider Verkoopklaar - omg. Utrecht
Gezicht - Mederwerker Verkoopklaas - Zuid-Limburg
Halldor - Ex Teamleider Verkoopklaar
Hallyu - Medewerkster Verkoopklaar - omg. Zuidoost-Brabant
Ikbenschipper - assistent-supermarktmanager - Amsterdam/Hilversum e.o.
Janneke141 - ex-supermarktmanager
jffry101 - Medewerker Verkoopklaar - Amsterdam
Kapsalonzondersla - Medewerker Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
Krullie. - Caissière
MehMeeeh - Teamleider Verkoopafhandeling(In opleiding) - Geldrop
Monsterd. - Senior medewerker verkoop
mujentas - Medewerker Verkoopklaar - Bollenstreek
OudeBok - Kassier (caissière A) - Amsterdam
Questionmarks - Teamleider Verkoopklaar
SanderGS - Teamleider Verkoopklaar
SausDip - Teamleider Verkoopklaar - Omgeving Zwolle
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
SLP_ - all-round medewerker
TommieAH - Caissière B
Loll - Vulploegleider - Omgeving Zwolle
Haags_kwartiertje - Teamleider verkoopafhandeling - Regio Zuidwest


CAO voor het levensmiddelenbedrijf


In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.

Wat zijn TvT-uren?
TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren en meeruren Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren?
BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding?
Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is €7,00. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?
Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.


Van het jaar 2014.


Van het jaar 2015.



9/12/2013
Meisje plaatst vrij-vraag verzoek op algemene Facebook-pagina van Albert Heijn waarbij d4v1d de status van een troller aanneemt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



Pauzeprofiel (Alleen voor WWM! Franchiser kan afwijken) http://wiki.fok.nl/index.php/OP/AH-medewerkerstopic/pauzeprofiel
www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150148556
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:01 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk volledig af van het aantal mensen dat je hebt rondlopen.
Dat doe je toch gewoon even in je eentje
pi_150156214
Valt me op dat de forel vorige week, deze week en komende week in de bonus is _O-. Hoe dat zo?
  zaterdag 28 februari 2015 @ 20:58:39 #4
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_150156674
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 20:47 schreef MMGYMCMB het volgende:
Valt me op dat de forel vorige week, deze week en komende week in de bonus is _O-. Hoe dat zo?
flinke vangst? gewoon te veel
leef de leven
pi_150158209
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:55 schreef exelletor het volgende:
Vanavond iets van 10.000 colli houdbaar, ben benieuwd of het gaat lukken om het in drie uur tijd gevuld te krijgen.
Dat is ongeveer het aantal colli dat wij in 3 dagen krijgen
pi_150158316
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 20:47 schreef MMGYMCMB het volgende:
Valt me op dat de forel vorige week, deze week en komende week in de bonus is _O-. Hoe dat zo?
Kijk ook eens naar de druiven :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2015 21:36:40 ]
pi_150158341
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 21:34 schreef Likker69 het volgende:

[..]

Dat is ongeveer het aantal colli dat wij in 3 dagen krijgen
In alle stromen?
pi_150190623
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 21:36 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar de druiven :')
En Mona toetjes. En Knorr wereldgerechten. En Danio.
pi_150196075
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:35 schreef einschtein het volgende:

[..]

En Mona toetjes. En Knorr wereldgerechten. En Danio.
En alle overige aanbiedingen.
  User die overal opduikt 2022 maandag 2 maart 2015 @ 09:03:19 #10
186611 Haags
pi_150205307
Wanneer wordt de aanvullende winstuitkering uitbetaald?
Zonder wrijving geen glans
pi_150207214
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met ziek zijn op dagen dat je extra bent ingepland (dus boven contract) en wat je dan uitbetaald zou moeten krijgen?

Met een contract van 32 uur ben ik afgelopen periode in totaal 45,5 uur ingepland. Hiervan ben ik anderhalve dag (13 uur) ziek geweest (ziek naar huis gegaan de de volgende dag ziek thuis gebleven).
Op mijn loonstrookje staat maar 23 uur gewerkt, 8 uur ziek en 5,5 uur tvt. 36,5 uur in totaal dus.

Ik snap hier helemaal niks van, het lijkt mij dat ze me of alles (24,5) moeten uitbetalen of dat ze zouden moeten zeggen dat de ziekteuren opvullen tot ik weer aan mijn contract (32 uur) zit (wat ernstig oneerlijk zou zijn imo). Voor ik er mee langs mijn niet altijd even makkelijke asm ga ben ik benieuwd of iemand hier antwoord op kan geven.
  maandag 2 maart 2015 @ 10:37:20 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150207342
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:31 schreef bigbass het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met ziek zijn op dagen dat je extra bent ingepland (dus boven contract) en wat je dan uitbetaald zou moeten krijgen?

Met een contract van 32 uur ben ik afgelopen periode in totaal 45,5 uur ingepland. Hiervan ben ik anderhalve dag (13 uur) ziek geweest (ziek naar huis gegaan de de volgende dag ziek thuis gebleven).
Op mijn loonstrookje staat maar 23 uur gewerkt, 8 uur ziek en 5,5 uur tvt. 36,5 uur in totaal dus.

Ik snap hier helemaal niks van, het lijkt mij dat ze me of alles (24,5) moeten uitbetalen of dat ze zouden moeten zeggen dat de ziekteuren opvullen tot ik weer aan mijn contract (32 uur) zit (wat ernstig oneerlijk zou zijn imo). Voor ik er mee langs mijn niet altijd even makkelijke asm ga ben ik benieuwd of iemand hier antwoord op kan geven.
Dat is altijd nogal ingewikkeld. Als degene die de uren afsluit niets doet, dan rekende R&R als volgt: ze kijken naar je gemiddelde hoeveelheid uren per periode (ze middelen dus de voorgaande, maar ik weet niet precies hoe veel) en dat krijg je uitbetaald (tenzij dat minder is dan je contract, dan wordt uitgegaan van dat getal) . Als je dus gemiddeld over de vorige periodes op 36,5 uitkomt, dan klopt dat.
P&O heeft mij ooit verzekerd dat dat overeenkomstig de wet is, en ik heb ze maar op hun blauwe ogen vertrouwd. Het kan natuurlijk altijd door de TL positief of negatief worden aangepast, maar dat moet je in je eigen filiaal navragen.

-edit- klopt niet helemaal, zie onder

[ Bericht 1% gewijzigd door Janneke141 op 02-03-2015 10:50:52 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150207520
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is altijd nogal ingewikkeld. Als degene die de uren afsluit niets doet, dan rekende R&R als volgt: ze kijken naar je gemiddelde hoeveelheid uren per periode (ze middelen dus de voorgaande, maar ik weet niet precies hoe veel) en dat krijg je uitbetaald (tenzij dat minder is dan je contract, dan wordt uitgegaan van dat getal) . Als je dus gemiddeld over de vorige periodes op 36,5 uitkomt, dan klopt dat.
P&O heeft mij ooit verzekerd dat dat overeenkomstig de wet is, en ik heb ze maar op hun blauwe ogen vertrouwd. Het kan natuurlijk altijd door de TL positief of negatief worden aangepast, maar dat moet je in je eigen filiaal navragen.
De afgelopen 4 periodes waren 119, 81.5, 54 en 32 uur, dus dan kan ik nog geen gemiddelde maken dat uit komt op 36,5. Toch maar even langs mijn asm dan morgen....

Dankje voor de info iig :)
  maandag 2 maart 2015 @ 10:50:28 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150207642
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:44 schreef bigbass het volgende:

[..]

De afgelopen 4 periodes waren 119, 81.5, 54 en 32 uur, dus dan kan ik nog geen gemiddelde maken dat uit komt op 36,5. Toch maar even langs mijn asm dan morgen....

Dankje voor de info iig :)
Nu ik jouw post lees, moet ik mijn eigen info even aanpassen, want ik gooide periodes en weken door elkaar.

De afgelopen periodes leveren een gemiddelde op: in jouw geval pakweg 70 uur. Dat is per week 70:4 = 17,5 uur. Voor een week waarin je (deels) ziek bent wordt aangevuld tot die 17,5 uur, voor de weken waarin je volledig hebt gewerkt tellen gewoon je gewerkte uren.

Tja, lang geleden
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150207847
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nu ik jouw post lees, moet ik mijn eigen info even aanpassen, want ik gooide periodes en weken door elkaar.

De afgelopen periodes leveren een gemiddelde op: in jouw geval pakweg 70 uur. Dat is per week 70:4 = 17,5 uur. Voor een week waarin je (deels) ziek bent wordt aangevuld tot die 17,5 uur, voor de weken waarin je volledig hebt gewerkt tellen gewoon je gewerkte uren.

Tja, lang geleden
Hmm, de week waarin ik ziek was stond ik 17 uur ingepland. Bij 4 periodes zou ik dat volledig moeten krijgen dan, als ze met 3 periodes werken zou ik ongeveer 3 uur 'missen' en bij 2 periodes 6.25 uur.
Het zou wel ongeveer kloppen als ze alleen naar de vorige periode kijken, of (en dat lijkt me eigenlijk meer voor de hand liggen) als ze de dag waarop ik extra werkte en ziek werd gewoon maar van het rooster hebben gehaald (de hele 9 uur, dus inclusief de 4 uur die ik er wel was).
Als ze namelijk naar de vorige periode alleen zouden kijken zouden ze uitkomen op 8 uur per week, waarvan ik er 4 gewoon heb gewerkt en zou ik dus niet op 8 ziekte uren kunnen komen.

Toch?
  maandag 2 maart 2015 @ 11:13:42 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150208152
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:59 schreef bigbass het volgende:

[..]

Hmm, de week waarin ik ziek was stond ik 17 uur ingepland. Bij 4 periodes zou ik dat volledig moeten krijgen dan, als ze met 3 periodes werken zou ik ongeveer 3 uur 'missen' en bij 2 periodes 6.25 uur.
Het zou wel ongeveer kloppen als ze alleen naar de vorige periode kijken, of (en dat lijkt me eigenlijk meer voor de hand liggen) als ze de dag waarop ik extra werkte en ziek werd gewoon maar van het rooster hebben gehaald (de hele 9 uur, dus inclusief de 4 uur die ik er wel was).
Als ze namelijk naar de vorige periode alleen zouden kijken zouden ze uitkomen op 8 uur per week, waarvan ik er 4 gewoon heb gewerkt en zou ik dus niet op 8 ziekte uren kunnen komen.

Toch?
Hebben jullie een wachtdag?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150208364
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hebben jullie een wachtdag?
Voor zover ik weet niet. Ik werk bij een gewoon wwm filiaal, die hebben dat niet toch?
Anders zou dat het wel verklaren.

EDIT: Maar dan zou ik wel nog steeds die 4 uur die ik die dag wel gewoon heb gewerkt missen.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:24:53 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150208439
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:21 schreef bigbass het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet. Ik werk bij een gewoon wwm filiaal, die hebben dat niet toch?
Anders zou dat het wel verklaren.
WWM heeft inderdaad geen wachtdag. Sowieso moeten ze de vier uur die je werkte op de dag dat je ziek naar huis ging, als gewerkt boeken. Wat ze daarna nu precies gedaan hebben met je ziekte-uren moet je maar even navragen aan je asm, dat is in dit soort situaties altijd nattevingerwerk. Het zal de eerste niet zijn die de optie ziek-met-gewerkte-uren niet weet te vinden.

Als ervoor gekozen is om de hele dag uit het rooster te knikkeren, wat ik mij kan voorstellen uit praktisch oogpunt, dan hadden ze alsnog die vier uur moeten schrijven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150208477
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

WWM heeft inderdaad geen wachtdag. Sowieso moeten ze de vier uur die je werkte op de dag dat je ziek naar huis ging, als gewerkt boeken. Wat ze daarna nu precies gedaan hebben met je ziekte-uren moet je maar even navragen aan je asm, dat is in dit soort situaties altijd nattevingerwerk. Het zal de eerste niet zijn die de optie ziek-met-gewerkte-uren niet weet te vinden.

Als ervoor gekozen is om de hele dag uit het rooster te knikkeren, wat ik mij kan voorstellen uit praktisch oogpunt, dan hadden ze alsnog die vier uur moeten schrijven.
Ok, dat ga ik dan morgen even overleggen. Ik ben er nu iig vrij zeker van dat ik niet iets stoms over het hoofd zie ofzo. Ik zal wel even laten weten wat er uit komt :)
pi_150245567
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 21:37 schreef d4v1d het volgende:

[..]

In alle stromen?
Niet vers, alleen HB
pi_150246346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:49 schreef Likker69 het volgende:

[..]

Niet vers, alleen HB
Normaal gesproken hebben wij maar 1100 colli op zaterdag avond. :)
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:03:45 #23
441601 digrosz
gekkigheid
pi_150249772
Gegroet mede-Albert Heijn-medewerkers,

eerste keer dat ik op dit forum post, maar ik zoek wat hulp (om het maar zo te noemen)

vanavond begin ik aan mijn eerste shift op AGF (17.00-21.00).
Ik ben vorige week door de oppergroenteman opgeleid maar inmiddels ben ik de helft van zijn uitleg waarschijnlijk alweer vergeten. Ik heb een aantal vragen voor eventuele mede-groentemannen op dit forum.
De vracht moet er om 19.00 in zitten, waarna ik aan de restanten moet beginnen. Is dit haalbaar?
Hoe zit het met de restanten; zijn dit de restanten die je zelf hebt gemaakt tijdens het vullen van de vracht of zijn dit restanten van de dag ervoor? Ik kan me niet herinneren dat dit duidelijk werd aangegeven tijdens de uitleg en aangezien het meestal een rommeltje is in ons magazijn kan ik ook geen duidelijk onderscheid maken tussen restanten en nieuwe vracht.

Zijn er verder nog tips/dingen waar ik op moet letten? Ik weet zeker dat ik er wel uit kom (werk al bijna een jaar op de versafdeling) maar met goede voorkennis beginnen is altijd mooi meegenomen :)

Danke schon in advance,

digrosz (leuke naam voor een AH-medewerker I know)
pi_150251039
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:03 schreef digrosz het volgende:
...
De vracht moet er om 19.00 in zitten, waarna ik aan de restanten moet beginnen. Is dit haalbaar?
Ligt eraan hoeveel vracht, we weten niet hoeveel agf jou filiaal binnenkrijgt.
quote:
Hoe zit het met de restanten; zijn dit de restanten die je zelf hebt gemaakt tijdens het vullen van de vracht of zijn dit restanten van de dag ervoor?
Als je logisch nadenkt kom je er vanzelf wel achter dat het de restanten zijn van de dag ervoor
quote:
Ik kan me niet herinneren dat dit duidelijk werd aangegeven tijdens de uitleg en aangezien het meestal een rommeltje is in ons magazijn kan ik ook geen duidelijk onderscheid maken tussen restanten en nieuwe vracht.
Nieuwe vracht heeft meestal geen open dozen/half lege kratten op de kar
quote:
Zijn er verder nog tips/dingen waar ik op moet letten? Ik weet zeker dat ik er wel uit kom (werk al bijna een jaar op de versafdeling) maar met goede voorkennis beginnen is altijd mooi meegenomen :)
Bij producten met UC code fifo vullen, netzoals bij koeling agf. Anders hou je het niet lang vol.
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_150259723
Tip misschien. Alles wat je overhoud van de nieuwe vracht (wat er dus voor 19u in zit), dus je restanten markeren met bijvoorbeeld een papiertje tussen 2 kratten die uitsteekt. Zo onthoud je wat je al gedaan hebt en wat niet

Of zorgen dat het magazijn geen rommeltje is :P

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2015 19:55:03 ]
pi_150259778
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:42 schreef ikweetnietwat het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel vracht, we weten niet hoeveel agf jou filiaal binnenkrijgt.

[..]

Als je logisch nadenkt kom je er vanzelf wel achter dat het de restanten zijn van de dag ervoor

[..]

Nieuwe vracht heeft meestal geen open dozen/half lege kratten op de kar

[..]

Bij producten met UC code fifo vullen, netzoals bij koeling agf. Anders hou je het niet lang vol.
Wat is UC? Is dat gewoon een ander woord voor gesloten code? (A10 enzo)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:15:45 #27
441016 Pixels.
Light one more up!
pi_150364798
Tot wanneer is deze actie trouwens? :D
Vind ze redelijk irritant achter de kassa, moet zeer vaak nieuwe vragen.
"Giving up smoking is the easiest thing in the world. I know because I've done it thousands of times." - Internet ergens
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:20:25 #28
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150365011
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:15 schreef Pixels. het volgende:
Tot wanneer is deze actie trouwens? :D
Vind ze redelijk irritant achter de kassa, moet zeer vaak nieuwe vragen.
Volgens mij alleen volgende week nog.

Ik heb al zo vaak zo'n doos met tuintjes omgegooid achter de kassa :') :(
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:21:41 #29
441016 Pixels.
Light one more up!
pi_150365077
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:20 schreef LadyS het volgende:

[..]

Volgens mij alleen volgende week nog.

Ik heb al zo vaak zo'n doos met tuintjes omgegooid achter de kassa :') :(
Laatst vielen ze allemaal in ei, dat een klant net had laten vallen. wie moest dat opruimen jajaja. ;( :(
"Giving up smoking is the easiest thing in the world. I know because I've done it thousands of times." - Internet ergens
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:26:26 #30
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150365355
Daar wordt bij ons meestal iemand voor omgeroepen :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:31:14 #31
441016 Pixels.
Light one more up!
pi_150365631
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:26 schreef LadyS het volgende:
Daar wordt bij ons meestal iemand voor omgeroepen :@
jammer genoeg, lag het zo dat niemand meer kon afrekenen aan mijn kassa.
"Giving up smoking is the easiest thing in the world. I know because I've done it thousands of times." - Internet ergens
pi_150365962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:26 schreef LadyS het volgende:
Daar wordt bij ons meestal iemand voor omgeroepen :@
Als een kassakut voor zich uit zit te staren en geen rij heeft weg te werken ruimen ze dat maar lekker zelf op
pi_150366633
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:38 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Als een kassakut voor zich uit zit te staren en geen rij heeft weg te werken ruimen ze dat maar lekker zelf op
Je laat zo'n kassamiep toch niet met jouw dweilemmerwagen spelen?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 20:57:58 #34
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150366897
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:38 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Als een kassakut voor zich uit zit te staren en geen rij heeft weg te werken ruimen ze dat maar lekker zelf op
Ja. Dan doen we het zelf idd. Lijkt me logisch.
Maar meestal is het te druk om het zelf even te doen, dus wordt er hulp ingeroepen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:36:49 #35
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150393485
Volgens mij zie ik de SM van Ferry in dit filmpje


Zijn jullie niet helemaal van deze wereld :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:37:15 #36
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150393515
....
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150393759
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:36 schreef Schuimpjes het volgende:
Volgens mij zie ik de SM van Ferry in dit filmpje


Zijn jullie niet helemaal van deze wereld :')
Die heb ik in een van de Ahold video's ook al een keer voorbij zien komen:
pi_150394415
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:36 schreef Schuimpjes het volgende:
Volgens mij zie ik de SM van Ferry in dit filmpje


Zijn jullie niet helemaal van deze wereld :')
Hoezo gemanipuleerd? Dat stuk met die kassiere is een andere winkel, en wij hebben ook geen Hema in de buurt. Bij ons zijn ze na achterlaten van de boodschappen gewoon weer vertrokken.

Weer een 'fraai' stukje riooljournalistiek.
pi_150409280
Ben net 23 geworden en ze hebben me dan eindelijk van de zondag afgehaald. Jammer, maar begrijpelijk. :P
Moo
pi_150411593
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 02:01 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ben net 23 geworden en ze hebben me dan eindelijk van de zondag afgehaald. Jammer, maar begrijpelijk. :P
Ik ben 31 en ik ga zo werken. Heb 2 zondagen van 9 tot 18 uur in de maand. Ik hou van werken op zondag. Van 9 tot 12 rustig bakken en je ding doen zonder klanten en dan met open gaan is het echt alle hens aan dek, druk! Het vliegt altijd zo voorbij :)
pi_150411869
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben 31 en ik ga zo werken. Heb 2 zondagen van 9 tot 18 uur in de maand. Ik hou van werken op zondag. Van 9 tot 12 rustig bakken en je ding doen zonder klanten en dan met open gaan is het echt alle hens aan dek, druk! Het vliegt altijd zo voorbij :)
Franchise?
pi_150415186
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 08:39 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Franchise?
Nee. Maar we draaien elke zondag zo'n bizar hoge omzet, dat ze me blijkbaar op de zondag willen houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 08-03-2015 12:57:29 ]
pi_150415776
edit: niet heel handig eigenlijk om omzet hier te delen :')

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2015 12:50:32 ]
pi_150415946
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 12:50 schreef d4v1d het volgende:
edit: niet heel handig eigenlijk om omzet hier te delen :')
Waarom niet eigenlijk?
  zondag 8 maart 2015 @ 13:10:16 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150416260
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 12:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk?
Dat vraag je serieus?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 8 maart 2015 @ 13:57:43 #46
286575 Roces18
Chef de party
pi_150417515
Hey,

Weet iemand hoe dit precies zit:
Tegenwoordig mag niemand onder de 18 alcohol kopen. Maar hoe zit dat met ogenschijnlijke wederverkoop. Met een groep vrienden weet ik dat wel, dan moet iedereen zich legitimeren als ze alcohol kopen, maar wat als een vader van laten we zeggen 50 aan de kassa komt met zijn zoon van 16. Is het dan samen kopen = samen legitimeren of is het de ouder-kind-regel dat omdat het zijn vader is mag het de alcohol mee. Kijk bij een kind van 12 weet je dat de alcohol niet voor hen is, maar met deze dunne grens weet ik niet wat ik precies moet doen. Laat je ze alleen beide legitimeren als er bijv. breezers op de band staan (duidelijk drankje voor de jeugd) of gewoon samen kopen = samen legitimeren.........
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150417704
Je slaat een beetje door.

Stel ik (laten we zeggen dat ik 40 ben) doe boodschappen met mijn zoon van 16 en koop een kratje bier. Dan zou ik mij moeten legitimeren en dan ga jij aan mij vragen of het bier voor mijn zoon bedoeld is? Ik ben jou geen verantwoording schuldig. Ik koop dan het bier, en bepaal zelf wat ik er mee doe. Geef ik het aan mijn zoon, dan is dat niet jouw verantwoordelijkheid als cassiere, maar mijn verantwoordelijkheid als vader.

Ik vind dat alcoholbeleid een beetje doorslaan. Legitimeren als je 25 bent, overduidelijk ben je dan al 18, schiet zijn doel een beetje voorbij als je het mij vraagt. Maargoed.
  zondag 8 maart 2015 @ 14:05:47 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150417730
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 13:57 schreef Roces18 het volgende:
Hey,

Weet iemand hoe dit precies zit:
Tegenwoordig mag niemand onder de 18 alcohol kopen. Maar hoe zit dat met ogenschijnlijke wederverkoop. Met een groep vrienden weet ik dat wel, dan moet iedereen zich legitimeren als ze alcohol kopen, maar wat als een vader van laten we zeggen 50 aan de kassa komt met zijn zoon van 16. Is het dan samen kopen = samen legitimeren of is het de ouder-kind-regel dat omdat het zijn vader is mag het de alcohol mee. Kijk bij een kind van 12 weet je dat de alcohol niet voor hen is, maar met deze dunne grens weet ik niet wat ik precies moet doen. Laat je ze alleen beide legitimeren als er bijv. breezers op de band staan (duidelijk drankje voor de jeugd) of gewoon samen kopen = samen legitimeren.........
Wettelijk gezien mag je niet verkopen als je het vermoeden hebt dat het bestemd is voor een minderjarige. Met een fles Bourgogne is dat niet waarschijnlijk, met blikjes baco of smirnoff al wat meer. Maar hoe je dat nu precies moet inschatten is natuurlijk onmogelijk vast te leggen. Ik zou aan je TL vragen wat in jullie filiaal het beleid is in dit soort situaties.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 8 maart 2015 @ 14:06:32 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150417753
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:04 schreef SausDip het volgende:
Je slaat een beetje door.
Nee, hooguit de wet. Die legt namelijk vast dat de caissière zich wel degelijk moet afvragen wat jij met dat bier gaat doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 8 maart 2015 @ 14:32:37 #50
286575 Roces18
Chef de party
pi_150418475
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, hooguit de wet. Die legt namelijk vast dat de caissière zich wel degelijk moet afvragen wat jij met dat bier gaat doen.
Maar dan doe je het dus op vermoeden. Maar stel dat een dochter met haar vader binnenkomt en ze is 17. Haar vader legt een paar wijnflessen op de band, dan zou ik in principe ook haar moeten controleren...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 8 maart 2015 @ 14:33:05 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150418485
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:32 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Maar dan doe je het dus op vermoeden. Maar stel dat een dochter met haar vader binnenkomt en ze is 17. Haar vader legt een paar wijnflessen op de band, dan zou ik in principe ook haar moeten controleren...
Dat klopt. Het is een klotewet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 8 maart 2015 @ 14:42:06 #52
387249 exelletor
exelleren?
pi_150418741
Ik hou mezelf erbuiten. Tenzij ik de ouders hoor zeggen dat het feest superleuk gaat worden en dat de zoon/dochter lekker aan de drank mag, hoeven ze niet te legitimeren.
  zondag 8 maart 2015 @ 15:11:01 #53
286575 Roces18
Chef de party
pi_150419414
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 14:42 schreef exelletor het volgende:
Ik hou mezelf erbuiten. Tenzij ik de ouders hoor zeggen dat het feest superleuk gaat worden en dat de zoon/dochter lekker aan de drank mag, hoeven ze niet te legitimeren.
Ja dat kan niet echt he. Als je in 2 jaar tijd 3x betrapt wordt ofzo mag je geen alcohol meer verkopen voor een x tijd. En stel dat die vader-moeder en kind mysteryshoppers zijn dan ben je genaaid :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 8 maart 2015 @ 15:51:55 #54
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150420454
Ik heb het zo uitgelegd gekregen: als vader/moeder met ong. 16/17 jarige de weekboodschappen doet en kind is duidelijk alleen maar mee voor gezelligheid en helpen sjouwen, hoeven we niks te vragen.

Tenzij moeders idd iets zegt als: "Nou, denk je dat je zo genoeg bier hebt voor je feestje?".
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 8 maart 2015 @ 16:00:58 #55
286575 Roces18
Chef de party
pi_150420720
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:51 schreef LadyS het volgende:
Ik heb het zo uitgelegd gekregen: als vader/moeder met ong. 16/17 jarige de weekboodschappen doet en kind is duidelijk alleen maar mee voor gezelligheid en helpen sjouwen, hoeven we niks te vragen.

Tenzij moeders idd iets zegt als: "Nou, denk je dat je zo genoeg bier hebt voor je feestje?".
Oke, maar ik denk toch ook wel als er bijv. breezers op de band liggen (lijkt me stug dat moeders die drinkt)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 8 maart 2015 @ 16:10:35 #56
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150420989
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:00 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Oke, maar ik denk toch ook wel als er bijv. breezers op de band liggen (lijkt me stug dat moeders die drinkt)
Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet. Misschien vind moeders die wel lekker. Ik vind ze op zich ook lekker hoor (en ik ben de legitimatieleeftijd ruimschoots voorbij) en ik heb ze afgelopen zomer nog wel gehaald.
Ik zou het persoonlijk raar vinden als ik met mijn dochters bij de kassa sta en zij moeten zich legitimeren omdat ik een breezer wil drinken bij de bbq. En als mijn dochters idd <18 zijn, krijg ik het niet mee ook.

Ik ga het wel eens vragen aan mijn TL, denk ik.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 8 maart 2015 @ 16:46:00 #57
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150422263
In het handboekartikel Uitvoering legitimatiebeleid staat heel duidelijk uitgelegd wanneer je wat moet doen en wanneer je wat mag verkopen.

Verkoopafhandeling >> Registreren en afrekenen >> Alcohol en tabakverkoop >> Legitimatiebeleid uitvoering.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 8 maart 2015 @ 17:31:42 #58
286575 Roces18
Chef de party
pi_150423968
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:46 schreef Schuimpjes het volgende:
In het handboekartikel Uitvoering legitimatiebeleid staat heel duidelijk uitgelegd wanneer je wat moet doen en wanneer je wat mag verkopen.

Verkoopafhandeling >> Registreren en afrekenen >> Alcohol en tabakverkoop >> Legitimatiebeleid uitvoering.
nooit gezien
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150505778
Iemand zin in een lekker hapje?:





:P
pi_150510459
Het schijnt een delicatesse te zijn in sommige culturen.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:49:00 #61
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_150511182
Heb ook een keer gehoord dat het naar popcorn smaakt ofzo. Maar dan gezond! ;)
leef de leven
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:51:53 #62
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150511344
Die meelwormen smaken een beetje nootachtig.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:58:06 #63
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150511673
Teslynd kan ons er vast meer over vertellen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150511787
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:49 schreef RRuben het volgende:
Heb ook een keer gehoord dat het naar popcorn smaakt ofzo. Maar dan gezond! ;)
Voor bijna een tientje voor wat sprinkhanen ga ik het in ieder geval niet proberen.
pi_150512196
Reden 31 en proeverij organiseren in de kantine. Weten wat je verkoopt enzo.
pi_150512383
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:08 schreef exelletor het volgende:
Reden 31 en proeverij organiseren in de kantine. Weten wat je verkoopt enzo.
Vandaag al boerenkoolchips geprobeert, die mogen ze ook houden wat mij betreft.
pi_150512560
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:00 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Oke, maar ik denk toch ook wel als er bijv. breezers op de band liggen (lijkt me stug dat moeders die drinkt)
Ik heb laatst nog een bestelling voor een oud stel van in de 60 gedaan, 2 traytjes bull-it energy drink, want dat dronken ze vaak en vonden ze superlekker zeiden ze. Zal me verder een reet roesten wat ze drinken, maar je verwacht het niet..

Dus moeders kan best een breezertje drinken toch :P
pi_150512732
Deze sinds gisteren in het assortiment, gelijk bij het avondeten even de citroen-munt geprobeerd, die was prima te drinken.

pi_150512920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Deze sinds gisteren in het assortiment, gelijk bij het avondeten even de citroen-munt geprobeerd, die was prima te drinken.

[ link | afbeelding ]
Daar gaat de salaris van SLP_...
pi_150514010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Deze sinds gisteren in het assortiment, gelijk bij het avondeten even de citroen-munt geprobeerd, die was prima te drinken.

[ link | afbeelding ]
Die zat toch al heel lang in het assortiment? Althans ik zie al heel lang mijn collegatje met zo flesje aankomen zetten.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:44:51 #71
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150514434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:38 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Die zat toch al heel lang in het assortiment? Althans ik zie al heel lang mijn collegatje met zo flesje aankomen zetten.
Bij ToGo ja.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:45:03 #72
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150514450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:15 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik heb laatst nog een bestelling voor een oud stel van in de 60 gedaan, 2 traytjes bull-it energy drink, want dat dronken ze vaak en vonden ze superlekker zeiden ze. Zal me verder een reet roesten wat ze drinken, maar je verwacht het niet..

Dus moeders kan best een breezertje drinken toch :P
Laatst waren ze nog 40.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150516985
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:58 schreef Schuimpjes het volgende:
Teslynd kan ons er vast meer over vertellen.
't Is lang geleden dat ik daarover las. Die gefrituurde sprinkhanen waren vooral knapperig (en dan weinig inhoud) en die meelwormen wat popcornachtig. Of het gezond is, is maar de vraag. Als ze niet ter plekke geoogst en gegeten worden, hebben ze een lange weg te gaan voordat wij ze proeven kunnen en gefrituurd is natuurlijk twijfelachtig voor het dagelijkse eten. Waarschijnlijk hebben ze nauwelijks smaak maar proef je via het mondgevoel. Er waren toen foto's bij van dunne kinderen die in de beplanting op zoek waren naar eetbare insekten en dat waren dan vooral die witte dingen.

Als je naar de prijs kijkt, rijst de vraag of dit wel de oplossing voor minder vlees eten is.
Hou hier die insekten voor speciale bijeenkomsten en opleidingen/cursussen/trainingen en laat ze gewoon in de sprinkhaangeplaagde landen vangen & eten. Per wooneenheid een stapeltje sinterklaaszakken klaar hebben liggen voor de onvermijdelijke spinkhaanexplosies, zo veel mogelijk volproppen en in koelhuizen opslaan voor verdere verwerking. Heeft de VS nog sprinkhaanplagen? Eentje wordt beschreven in de Kleine-Huisserie. Ze kropen over het huis heen (muur-dak-muur) of door het huis heen (muur-venster-muur-vloer-interieur/mens/dier-vloer-muur-venster-muur) in een hemelsbrede rechte lijn over alles en iedereen heen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Deze sinds gisteren in het assortiment, gelijk bij het avondeten even de citroen-munt geprobeerd, die was prima te drinken.

[ link | afbeelding ]
Ja, dat is dus "kruidenthee". Waarschijnlijk goedkoper om het zelf te brouwen. Maar misschien wel handig als onderweg iets kopen wilt zonder suiker/zoetstoffen erin. Heel misschien. Wat vermeldt de ingrediëntenopgave? En wat kost het?

Groene thee met gember en citroenmelisse is in elk geval wel lekker. Alleen bleek er bij nadere beschouwing veel meer in te zitten, zag ik later. Toen ik het kocht, was ik te moe om kleine lettertjes te lezen en toen was ik zo dom om ervan uit te gaan dat de vlag de lading dekte.

Amandeldrank kan je ook heel eenvoudig zelf maken: amandelmeel of gemalen amandelen, beetje zout, beetje zuur (appelazijn of citroen of zo), veel water en de staafmixer. Blijft een paar dagen goed en het is niet gehomogeniseerd, dus het zakt uit. Of bewerkelijker: eerst een nacht hele amandelen inweken, goed spoelen en dan alle ingrediënten in de blender. Is een matige vervanger voor melk in de koffie of "brinta", bij gebrek aan beter.

Sojadrank is gewoon ongezond. Soja is iets wat met mate geconsumeerd moet worden, dus al die soja-zuivel en/of -vleesvervangers zijn ook al geen goed idee. Veel mensen die niet tegen gluten kunnen, kunnen ook niet goed tegen soja.
pi_150519973
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:45 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Laatst waren ze nog 40.
Ja nee ik ga even hun ID vragen als ze een bestelling doen _O-
pi_150520118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:15 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik heb laatst nog een bestelling voor een oud stel van in de 60 gedaan, 2 traytjes bull-it energy drink, want dat dronken ze vaak en vonden ze superlekker zeiden ze. Zal me verder een reet roesten wat ze drinken, maar je verwacht het niet..

Dus moeders kan best een breezertje drinken toch :P
Hoe vaak heb ik dat verhaal nu inmiddels gehoord :')
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:09:13 #76
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150521483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 23:47 schreef Teslynd het volgende:

[..]

't Is lang geleden dat ik daarover las. Die gefrituurde sprinkhanen waren vooral knapperig (en dan weinig inhoud) en die meelwormen wat popcornachtig. Of het gezond is, is maar de vraag. Als ze niet ter plekke geoogst en gegeten worden, hebben ze een lange weg te gaan voordat wij ze proeven kunnen en gefrituurd is natuurlijk twijfelachtig voor het dagelijkse eten. Waarschijnlijk hebben ze nauwelijks smaak maar proef je via het mondgevoel. Er waren toen foto's bij van dunne kinderen die in de beplanting op zoek waren naar eetbare insekten en dat waren dan vooral die witte dingen.

Als je naar de prijs kijkt, rijst de vraag of dit wel de oplossing voor minder vlees eten is.
Hou hier die insekten voor speciale bijeenkomsten en opleidingen/cursussen/trainingen en laat ze gewoon in de sprinkhaangeplaagde landen vangen & eten. Per wooneenheid een stapeltje sinterklaaszakken klaar hebben liggen voor de onvermijdelijke spinkhaanexplosies, zo veel mogelijk volproppen en in koelhuizen opslaan voor verdere verwerking. Heeft de VS nog sprinkhaanplagen? Eentje wordt beschreven in de Kleine-Huisserie. Ze kropen over het huis heen (muur-dak-muur) of door het huis heen (muur-venster-muur-vloer-interieur/mens/dier-vloer-muur-venster-muur) in een hemelsbrede rechte lijn over alles en iedereen heen.

[..]

Ja, dat is dus "kruidenthee". Waarschijnlijk goedkoper om het zelf te brouwen. Maar misschien wel handig als onderweg iets kopen wilt zonder suiker/zoetstoffen erin. Heel misschien. Wat vermeldt de ingrediëntenopgave? En wat kost het?

Groene thee met gember en citroenmelisse is in elk geval wel lekker. Alleen bleek er bij nadere beschouwing veel meer in te zitten, zag ik later. Toen ik het kocht, was ik te moe om kleine lettertjes te lezen en toen was ik zo dom om ervan uit te gaan dat de vlag de lading dekte.

Amandeldrank kan je ook heel eenvoudig zelf maken: amandelmeel of gemalen amandelen, beetje zout, beetje zuur (appelazijn of citroen of zo), veel water en de staafmixer. Blijft een paar dagen goed en het is niet gehomogeniseerd, dus het zakt uit. Of bewerkelijker: eerst een nacht hele amandelen inweken, goed spoelen en dan alle ingrediënten in de blender. Is een matige vervanger voor melk in de koffie of "brinta", bij gebrek aan beter.

Sojadrank is gewoon ongezond. Soja is iets wat met mate geconsumeerd moet worden, dus al die soja-zuivel en/of -vleesvervangers zijn ook al geen goed idee. Veel mensen die niet tegen gluten kunnen, kunnen ook niet goed tegen soja.
tl;dr :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150528132
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 06:59 schreef mujentas het volgende:

[..]

Hoe vaak heb ik dat verhaal nu inmiddels gehoord :')
Kan ie nu niet op reageren, hij is de zoveelste tijdens-het-lossen-gevallen container aan het opruimen. :')
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:46:07 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150530349
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:09 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

tl;dr :')
Echt hè.

Ik was trouwens gisteren even in je winkel, want de mijne was dicht. Wat blijft het toch een schattig filiaaltje. Waar je rustig de rij voor de balie laat aangroeien tot een man of tien om een bejaarde te helpen die het allemaal niet zo goed meer snapt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:01:21 #79
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150530779
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Echt hè.

Ik was trouwens gisteren even in je winkel, want de mijne was dicht. Wat blijft het toch een schattig filiaaltje. Waar je rustig de rij voor de balie laat aangroeien tot een man of tien om een bejaarde te helpen die het allemaal niet zo goed meer snapt.
Ging het om een Samsung telefoon :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:05:39 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150530894
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:01 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ging het om een Samsung telefoon :P
Volgens mij wel ja :')
Iedereen bleef ook rustig wachten. Verbazend!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:09:56 #81
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150531021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja :')
Iedereen bleef ook rustig wachten. Verbazend!
Ik stond toen gezellig vrachtwagen te lossen :), hoorde het later van de ASM.

We merken in ieder geval wel dat de andere Albert Heijn dicht is en dat de XL slecht bereikbaar is. En dan is wachtrijmanagement nogal lastig met 6 kassa's (inclusief 2 pinkassa's en 2 mandjeskassa's waarvan 1 tevens als servicebalie dient).
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150550892
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:31 schreef einschtein het volgende:

[..]

Kan ie nu niet op reageren, hij is de zoveelste tijdens-het-lossen-gevallen container aan het opruimen. :')
Niet :{w
pi_150550918
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Echt hè.

Ik was trouwens gisteren even in je winkel, want de mijne was dicht. Wat blijft het toch een schattig filiaaltje. Waar je rustig de rij voor de balie laat aangroeien tot een man of tien om een bejaarde te helpen die het allemaal niet zo goed meer snapt.
Mooie vloer vooral

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 23:18:53 ]
  woensdag 11 maart 2015 @ 23:26:39 #84
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150551352
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:18 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Mooie vloer vooral
Laatste remoddeling was dan ook in 1998
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150551429
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:26 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Laatste remoddeling was dan ook in 1998
Há. Ons filiaal is lekker ouder :6 volgensmij

In de tussentijd alleen wat paden verplaatst..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 23:27:55 ]
pi_150552182
Onze filiaal bestaat sinds 2000/2001, verbouwing in ~2002, remodelling in 2015. :)
pi_150558679
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:26 schreef bigbass het volgende:

[..]

Ok, dat ga ik dan morgen even overleggen. Ik ben er nu iig vrij zeker van dat ik niet iets stoms over het hoofd zie ofzo. Ik zal wel even laten weten wat er uit komt :)
Omdat het wat langer duurde dan gehoopt om met mijn asm te kunnen overleggen nu pas even een update die misschien voor andere mensen ook handig is.

Volgens mijn asm gooit het systeem dagen die je extra werkt (waarop je een shift over neemt die nog niet op jouw rooster stond op het moment dat het rooster definitief werd) op dagen waarop je normaal nooit werkt (en dan kijk het systeem naar de afgelopen x weken, ik dacht 10) uit het systeem en krijg je daar dan dus geen ziekte uren voor.
SM/ASM kan dit handmatig aanpassen als ze vinden dat je wel ziekteuren verdient, maar hier moet je in dat geval dus zelf achteraan gaan.

Misschien verandert dit met GO, maar ik kan me ook voorstellen dat dit gewoon klopt met de wet en ze het lekker zo houden dus.
In elk geval heb ik wel mijn uren gekregen en verrekent hij ze deze maand op mijn salaris. :)
pi_150658936
Ik heb even een vraagje.
Ik heb gister mijn wachtwoord laten resseten op het werk, maar ik krijg iedere keer HPDIA0300W Password rejected due to policy violation als ik een wachtwoord probeer. Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs Qwerty123, maar blijkbaar voldoet dat nog steeds niet aan de policy. Weet iemand wat dit kan zijn?
pi_150659053
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:39 schreef rboy14 het volgende:
Ik heb even een vraagje.
Ik heb gister mijn wachtwoord laten resseten op het werk, maar ik krijg iedere keer HPDIA0300W Password rejected due to policy violation als ik een wachtwoord probeer. Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs Qwerty123, maar blijkbaar voldoet dat nog steeds niet aan de policy. Weet iemand wat dit kan zijn?
Omdat je die misschien al een keer hebt gebruikt?
pi_150659067
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:44 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Omdat je die misschien al een keer hebt gebruikt?
ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik die nooit gebruikt heb.
pi_150659273
dan nog maar een keer resetten :{ . veel te veel voorwaarden voor een wachtwoord 8)7
pi_150677806
Sinds kort hebben wij kleine bloemkolen in het assortiment voor 3.49(kasbloemkolen). Tot nu toe 0 stuks verkocht geloof ik, zijn er überhaupt filialen waar het een beetje loopt? :')
pi_150678152
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 12:39 schreef rboy14 het volgende:
Ik heb even een vraagje.
Ik heb gister mijn wachtwoord laten resseten op het werk, maar ik krijg iedere keer HPDIA0300W Password rejected due to policy violation als ik een wachtwoord probeer. Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs Qwerty123, maar blijkbaar voldoet dat nog steeds niet aan de policy. Weet iemand wat dit kan zijn?
Er is een plaza bericht geweest dat er dit weekend onderhoud aan het systeem was, waardoor er geen wachtwoorden gerest konden worden! problem solved.....Morgen weer een kans
pi_150679404
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:27 schreef marsipilamie het volgende:

[..]

Er is een plaza bericht geweest dat er dit weekend onderhoud aan het systeem was, waardoor er geen wachtwoorden gerest konden worden! problem solved.....Morgen weer een kans
oh mooi, ik hoorde zonet op het werk al dat ik niet de enige was. :)
pi_150679513
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:19 schreef exelletor het volgende:
Sinds kort hebben wij kleine bloemkolen in het assortiment voor 3.49(kasbloemkolen). Tot nu toe 0 stuks verkocht geloof ik, zijn er überhaupt filialen waar het een beetje loopt? :')
Heb je ook dat doosje kas bonen voor 7 euro? :')
pi_150679887
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:56 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Heb je ook dat doosje kas bonen voor 7 euro? :')
Ohja, zoiets ook gezien, alleen niet naar de prijs gekeken. :')
pi_150683291
Lopen die net zo goed als die gewone kleine bloemkolen? Die alleen door alleenstaande bejaarden gekocht worden?
pi_150685538
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:26 schreef Schuimpjes het volgende:
Lokquote

Dat mailadres wat jij me een tijdje terug hebt gedm'd, is dat de standaardvorm van de mailadressen van (a)sm's (voornaam.achternaam@ahold)? Moet ff m'n jaaropgave hebben en dus contact opnemen met m'n vorige manager en kan online geen mailadressen vinden.

(ja ik weet dat ik ook kan bellen, maar mail liever)
pi_150686706
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:44 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat mailadres wat jij me een tijdje terug hebt gedm'd, is dat de standaardvorm van de mailadressen van (a)sm's (voornaam.achternaam@ahold)? Moet ff m'n jaaropgave hebben en dus contact opnemen met m'n vorige manager en kan online geen mailadressen vinden.

(ja ik weet dat ik ook kan bellen, maar mail liever)
Ja.
pi_150686707
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:19 schreef exelletor het volgende:
Sinds kort hebben wij kleine bloemkolen in het assortiment voor 3.49(kasbloemkolen). Tot nu toe 0 stuks verkocht geloof ik, zijn er überhaupt filialen waar het een beetje loopt? :')
er bestaan toch al kleine bloemkolen, of zijn dat de kasbloemkolen?
pi_150686708
Saneren en plaatsmaken voor ander asortiment
pi_150687011
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 05:27 schreef d4v1d het volgende:

[..]

er bestaan toch al kleine bloemkolen, of zijn dat de kasbloemkolen?
Kleine bloemkolen zijn iets groter. :)
pi_150687979
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:44 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat mailadres wat jij me een tijdje terug hebt gedm'd, is dat de standaardvorm van de mailadressen van (a)sm's (voornaam.achternaam@ahold)? Moet ff m'n jaaropgave hebben en dus contact opnemen met m'n vorige manager en kan online geen mailadressen vinden.

(ja ik weet dat ik ook kan bellen, maar mail liever)
Volgens mij hebben jullie bij WWM een website waar je op kan inloggen voor de jaaropgave en loonstroken (voor als je niet meer in dienst bent)
pi_150691698
WWM?
  maandag 16 maart 2015 @ 12:09:11 #105
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_150692131
Kreeg laatst op eens een brief dat ik in schaal B ben ingedeeld als verkoopmedewerker.
Echter ben ik gewoon een hulpkracht met een contract voor onbepaalde tijd.
Kan iemand mij vertellen waarom je dan wordt ingedeeld in schaal B.
Ik werk tegenwoordig trouwens op de AGF afdeling ook wel handig om te vermelden.

Trouwens wel 70 cent verhoging *O*
BAM dit is 3KB
  maandag 16 maart 2015 @ 12:12:19 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150692231
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:09 schreef Loll het volgende:
Kreeg laatst op eens een brief dat ik in schaal B ben ingedeeld als verkoopmedewerker.
Echter ben ik gewoon een hulpkracht met een contract voor onbepaalde tijd.
Kan iemand mij vertellen waarom je dan wordt ingedeeld in schaal B.
Ik werk tegenwoordig trouwens op de AGF afdeling ook wel handig om te vermelden.

Trouwens wel 70 cent verhoging *O*
Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 maart 2015 @ 13:14:55 #107
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_150694136
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan.
Uiteraard maar was toch wel nieuwschierig :)
BAM dit is 3KB
  maandag 16 maart 2015 @ 13:15:41 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150694166
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:14 schreef Loll het volgende:

[..]

Uiteraard maar was toch wel nieuwschierig :)
Dan moet je dat vragen aan degene die die beslissing genomen heeft. Door ons is er geen zinnig woord over te zeggen, behalve dan dat blijkbaar je werk gewaardeerd wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 maart 2015 @ 13:16:44 #109
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_150694206
Ik dacht mischien dat het CAO technisch verplicht was.
Had namelijk niet anders verwacht :')
BAM dit is 3KB
pi_150695680
Gaat die server maintenance van AH Plaza nog lang duren?

1(HPDIA0300W Password rejected due to policy violation.)
pi_150701939
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:57 schreef Likker69 het volgende:
Gaat die server maintenance van AH Plaza nog lang duren?
[ code verwijderd ]

Wat heeft het onderhoud te maken met het feit dat je wachtwoord niet aan de voorwaarden voldoet?
pi_150702075
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:27 schreef einschtein het volgende:

[..]

Wat heeft het onderhoud te maken met het feit dat je wachtwoord niet aan de voorwaarden voldoet?
Gister was er onderhoud aan plaza waardoor je je wachtwoord niet kon wijzigingen. Dan kreeg je die melding
pi_150702520
Maar tot wanneer, heb op mobiele app nog rooster van komende week als laatst staan, maar op werk moet ik wel plaza in kunnen
  maandag 16 maart 2015 @ 19:58:55 #114
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150709990
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 00:44 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat mailadres wat jij me een tijdje terug hebt gedm'd, is dat de standaardvorm van de mailadressen van (a)sm's (voornaam.achternaam@ahold)? Moet ff m'n jaaropgave hebben en dus contact opnemen met m'n vorige manager en kan online geen mailadressen vinden.

(ja ik weet dat ik ook kan bellen, maar mail liever)
Je mag contact opnemen met de Ahold Servicedesk van Genpact.

Gr gr
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150717280
Alles voorbereid, is Go nu een no-go geworden... :')
pi_150723108
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:28 schreef Likker69 het volgende:
Lopen die net zo goed als die gewone kleine bloemkolen? Die alleen door alleenstaande bejaarden gekocht worden?
Door zwakke alleenstaande bejaarden, die zo'n grote niet meer dragen kunnen.
Of is het een biologische? Ik koop wel biologisch, maar niet voor zulke prijzen. De biologische eieren zijn trouwens goedkoper geworden.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:19:08 #117
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150724944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:22 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Door zwakke alleenstaande bejaarden, die zo'n grote niet meer dragen kunnen.
Of is het een biologische? Ik koop wel biologisch, maar niet voor zulke prijzen. De biologische eieren zijn trouwens goedkoper geworden.
:')_____!
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:37:56 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150729947
Godsamme. Een van mijn leerlingen die vrijvraagt voor over negen maanden vanwege een schoolactiviteit krijgt het niet want december. Hoe kinderachtig ben je dan, als teamleider.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150730080
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
Godsamme. Een van mijn leerlingen die vrijvraagt voor over negen maanden vanwege een schoolactiviteit krijgt het niet want december. Hoe kinderachtig ben je dan, als teamleider.
Gewoon je beschikbaarheid aanpassen. :Y
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:45:57 #120
286575 Roces18
Chef de party
pi_150730193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
Godsamme. Een van mijn leerlingen die vrijvraagt voor over negen maanden vanwege een schoolactiviteit krijgt het niet want december. Hoe kinderachtig ben je dan, als teamleider.
Hahah dan moet je jezelf ook gewoon ''ziek'' melden. Als hen dom doen, kan jij dat ook.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150731722
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
Godsamme. Een van mijn leerlingen die vrijvraagt voor over negen maanden vanwege een schoolactiviteit krijgt het niet want december. Hoe kinderachtig ben je dan, als teamleider.
_O- :') _!

Wat een droeftoeter..
pi_150732485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:22 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Door zwakke alleenstaande bejaarden, die zo'n grote niet meer dragen kunnen.

Als je al niet eens meer een bloemkool op kan tillen dan wordt het wel tijd voor een spuitje.
pi_150738270
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:06 schreef mujentas het volgende:

[..]

Als je al niet eens meer een bloemkool op kan tillen dan wordt het wel tijd voor een spuitje.
Wat en nare kanten hebben jullie. Ruimen jullie je ouder en grootouders ook als het zo ver is?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:07:06 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150739462
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:42 schreef exelletor het volgende:

[..]

Gewoon je beschikbaarheid aanpassen. :Y
Werkt niet als je tien dagen in het buitenland zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150739632
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
Godsamme. Een van mijn leerlingen die vrijvraagt voor over negen maanden vanwege een schoolactiviteit krijgt het niet want december. Hoe kinderachtig ben je dan, als teamleider.
Regels zijn regels gr gr.
pi_150742388
Hoi,

Nou weet ik dat er vrij veel teamleiders, SM's en ASM's hierzo in dit topic zitten. Ik heb het volgende probleem in mijn Albert Heijn.

Ik werk als vakkenvuller vooral 's avonds tot bijvoorbeeld 22.00 (zo staat het in plaza). Nou gebeurt het in mijn Albert Heijn heel vaak dat ze je expres tot 22.10 laten werken zodat ze je maar tot 22.00 uit hoeven te betalen (want het gaat per kwartier hier). Dit vind ik sowieso al heel raar.

Maar wat ik dan nog raarder vind, is dat als je al tot 22.15 (of 22.20 gisteren) werkt, je dat kwartier er niet bijkrijgt op Plaza. Ik heb vorige week bijvoorbeeld tot 22.58 gewerkt (en ja hoor, expres 22.58 zodat ik maar tot 22.45 uitbetaalt krijg).

Wat kan ik hiermee doen behalve elke keer naar een teamleider te gaan om het te corrigeren.

Een kwartier lijkt niet veel, maar als het 8x in 2 weken gebeurt is het toch weer 2 uur extra uitbetaalt?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:42:07 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150742453
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:40 schreef Topiek het volgende:
Hoi,

Nou weet ik dat er vrij veel teamleiders, SM's en ASM's hierzo in dit topic zitten. Ik heb het volgende probleem in mijn Albert Heijn.

Ik werk als vakkenvuller vooral 's avonds tot bijvoorbeeld 22.00 (zo staat het in plaza). Nou gebeurt het in mijn Albert Heijn heel vaak dat ze je expres tot 22.10 laten werken zodat ze je maar tot 22.00 uit hoeven te betalen (want het gaat per kwartier hier). Dit vind ik sowieso al heel raar.

Maar wat ik dan nog raarder vind, is dat als je al tot 22.15 (of 22.20 gisteren) werkt, je dat kwartier er niet bijkrijgt op Plaza. Ik heb vorige week bijvoorbeeld tot 22.58 gewerkt (en ja hoor, expres 22.58 zodat ik maar tot 22.45 uitbetaalt krijg).

Wat kan ik hiermee doen behalve elke keer naar een teamleider te gaan om het te corrigeren.

Een kwartier lijkt niet veel, maar als het 8x in 2 weken gebeurt is het toch weer 2 uur extra uitbetaalt?
Als de uren pas de volgende dag worden gecorrigeerd, dan zie jij dat sowieso niet meer op Plaza. Ook niet als het wel gebeurd is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150742522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als de uren pas de volgende dag worden gecorrigeerd, dan zie jij dat sowieso niet meer op Plaza. Ook niet als het wel gebeurd is.
Teamleiders doen dat altijd nadat iedereen weg is. Ik ken geen teamleider die dat niet doet. Ook komen mijn uren die ik zelf bijhoud, nooit overeen met de uren op mijn salarisstrook (door deze reden).
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:44:33 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150742560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:43 schreef Topiek het volgende:

[..]

Teamleiders doen dat altijd nadat iedereen weg is. Ik ken geen teamleider die dat niet doet. Ook komen mijn uren die ik zelf bijhoud, nooit overeen met de uren op mijn salarisstrook (door deze reden).
Wanneer loopt je contract af?

Oh, en hoe laat beginnen jullie trouwens?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150742633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wanneer loopt je contract af?

Oh, en hoe laat beginnen jullie trouwens?
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Wij beginnen om 20.30 (of 19.30 als je iets eerder moet beginnen).

Daarbij heb ik ook een keer gehad dat ik 30 minuten langer gewerkt heb, de teamleider was het diezelfde avond vergeten, nja dat kan gebeuren. Dus heb de teamleider een app gestuurd, en de teamleider zei dat het aangepast was. Zag niks op plaza dus ben het bij een andere teamleider gaan navragen of hij het kon checken (ik wist niet dat je het dan niet kon zien). En hij had het gewoon niet aangepast, en dus ook naar mij toe gelogen omdat je het toch niet kon zien.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:49:10 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150742752
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:46 schreef Topiek het volgende:

[..]

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Wij beginnen om 20.30 (of 19.30 als je iets eerder moet beginnen).

Daarbij heb ik ook een keer gehad dat ik 30 minuten langer gewerkt heb, de teamleider was het diezelfde avond vergeten, nja dat kan gebeuren. Dus heb de teamleider een app gestuurd, en de teamleider zei dat het aangepast was. Zag niks op plaza dus ben het bij een andere teamleider gaan navragen of hij het kon checken (ik wist niet dat je het dan niet kon zien). En hij had het gewoon niet aangepast, en dus ook naar mij toe gelogen omdat je het toch niet kon zien.
OK, dan is één van de volgende situaties van toepassing:
(1) Je TL's zijn incompetent en/of laks.
(2) Je TL's sjoemelen met de uren om te scoren bij hun leidinggevende (oftewel jouw SM)
(3) Je SM zet de TL's onder druk om te doen wat ze doen.

Als het (3) is verlies je sowieso. Bij (1) of (2) zou ik eens een praatje gaan maken met je ASM, of eens polsen bij collega's die er wat langer werken, hoe de vork in de steel zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150742894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

OK, dan is één van de volgende situaties van toepassing:
(1) Je TL's zijn incompetent en/of laks.
(2) Je TL's sjoemelen met de uren om te scoren bij hun leidinggevende (oftewel jouw SM)
(3) Je SM zet de TL's onder druk om te doen wat ze doen.

Als het (3) is verlies je sowieso. Bij (1) of (2) zou ik eens een praatje gaan maken met je ASM, of eens polsen bij collega's die er wat langer werken, hoe de vork in de steel zit.
Nagenoeg iedereen heeft er last van, ik werk er nu bijna 2.5 jaar, en het is nooit anders geweest. Het is zeg maar als zo ver dat als ik naast iemand sta die er net werk, dat ik ze al vertel dat ze Plaza in de gaten moeten houden omdat je anders gewoon heel wat uren in totaal te kort komt (over 2.5 -3 jaar gezien dan). Dat lijkt me niet helemaal doe bedoeling.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:53:20 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150742948
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:52 schreef Topiek het volgende:

[..]

Nagenoeg iedereen heeft er last van, ik werk er nu bijna 2.5 jaar, en het is nooit anders geweest. Het is zeg maar als zo ver dat als ik naast iemand sta die er net werk, dat ik ze al vertel dat ze Plaza in de gaten moeten houden omdat je anders gewoon heel wat uren in totaal te kort komt (over 2.5 -3 jaar gezien dan). Dat lijkt me niet helemaal doe bedoeling.
Dan kun je er wel van uitgaan, dat het (3) is. Verzin maar of het je waard is om de signaallijn in te schakelen.

Is het een franchiser trouwens?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150742983
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan kun je er wel van uitgaan, dat het (3) is. Verzin maar of het je waard is om de signaallijn in te schakelen.

Is het een franchiser trouwens?
Ik heb geen idee, waar kun je dit nagaan?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:54:26 #135
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150742992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:54 schreef Topiek het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, waar kun je dit nagaan?
Begint je filiaalnummer met een 8?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150743031
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Begint je filiaalnummer met een 8?
Nee, met een 1
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:57:58 #137
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150743124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:55 schreef Topiek het volgende:

[..]

Nee, met een 1
Dan is het een 'gewoon' filiaal met een eikel van een SMM of een OM met een groot zwaard. Hoe dan ook, er is een (anonieme) signaallijn voor dit soort dingen. Eigenlijk is de geeigende volgorde praten met je teamleiders-praten met je ASM-praten met je SM-signaallijn, maar al die tussenstappen gaan niets voor je doen want dit is schijnbaar gewoon filiaalbeleid. Succes ermee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:58:06 #138
286575 Roces18
Chef de party
pi_150743131
Zo is de appie (gelukkig werk ik daar niet) want zover ik weet is dat het beleid van het hoofdkantoor en dat vloeit dan weer naar beneden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:59:13 #139
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150743183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:58 schreef Roces18 het volgende:
Zo is de appie (gelukkig werk ik daar niet) want zover ik weet is dat het beleid van het hoofdkantoor en dat vloeit dan weer naar beneden.
Dit is niet het beleid. Dus wees blij met niet bij AH werken, bemoei je er verder niet mee en vertrek weer uit dit topic. Doei.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150743198
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan is het een 'gewoon' filiaal met een eikel van een SMM of een OM met een groot zwaard. Hoe dan ook, er is een (anonieme) signaallijn voor dit soort dingen. Eigenlijk is de geeigende volgorde praten met je teamleiders-praten met je ASM-praten met je SM-signaallijn, maar al die tussenstappen gaan niets voor je doen want dit is schijnbaar gewoon filiaalbeleid. Succes ermee.
Dan weet ik voldoende, onze SM heb ik nog nooit gezien, er is net een nieuwe bijgekomen dus heb hem nog niet gesproken.

Misschien dat ik maar wat anders moet gaan zoeken dan wat niet van Ahold is. Als dit is hoe de AH met haar medewerkers om wil gaan, prima, maar dan ben ik weg.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:01:46 #141
286575 Roces18
Chef de party
pi_150743271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is niet het beleid. Dus wees blij met niet bij AH werken, bemoei je er verder niet mee en vertrek weer uit dit topic. Doei.
zo, ben je op je teentjes getrapt. Kijk eens op internet meid, staat vol met dit soort klachten. Dat is officieel niet het beleid maar onofficieel wel. Al iets ouder maar toch een kleine selectie;

quote:
Of je nou wel of niet goed je werk doet, je vliegt er uit als je ouder bent dan 19.
– Door de hoge werkdruk is er geen tijd voor een goed sollicitatiegesprek en ook niet om iemand fatsoenlijk op te leiden. Veel van de nieuwe werknemers worden daardoor al voor het einde van de proeftijd weer gedumpt. Anderen krijgen geen verlenging na het eerste halvejaars-contract.
– De omloopsnelheid van het personeel in de filialen is erg groot. Op het hoofdkantoor wordt dit geweten aan de slechte opleiding van het personeel. Ondertussen wordt niets gedaan aan het verhogen van het budget voor opleidingen.
– Door de extreem hoge werkdruk krijgen medewerkers hun werk niet op tijd af. Dit is vaak het geval bij de avondvulploeg. Ze worden verplicht over te werken, tot in de late uurtjes (Ook de teamleider is dan vaak de klos). Ze krijgen die uren en de verplichte toeslagen bovendien niet uitbetaald.
– De werkdruk voor vulploegers wordt zodanig opgevoerd, dat het werk niet op tijd af kan komen. Teamleiders beweren vervolgens (soms/vaak?) dat het werk niet goed is gedaan. En willen dan niet uitbetalen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150743349
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

zo, ben je op je teentjes getrapt. Kijk eens op internet meid, staat vol met dit soort klachten. Dat is officieel niet het beleid maar onofficieel wel. Al iets ouder maar toch een kleine selectie;

[..]

Dit is eigenlijk precies wat er in mijn filiaal gebeurt.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:04:06 #143
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150743370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:03 schreef Topiek het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk precies wat er in mijn filiaal gebeurt.
Kan best zijn, maar dat maakt het nog niet tot Albert Heijn-beleid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:15:14 #144
286575 Roces18
Chef de party
pi_150743856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kan best zijn, maar dat maakt het nog niet tot Albert Heijn-beleid.
Natuurlijk niet _O-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150744952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet _O-
Blijkbaar schijn je het beter te weten dan de mensen die er daadwerkelijk werken :')

Doordat enkele verhalen je beeldvorming hebben aangetast, maakt het nog geen landelijk beleid.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:41:48 #146
286575 Roces18
Chef de party
pi_150745044
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:39 schreef mujentas het volgende:

[..]

Blijkbaar schijn je het beter te weten dan de mensen die er daadwerkelijk werken :')

Doordat enkele verhalen je beeldvorming hebben aangetast, maakt het nog geen landelijk beleid.
Ach, ik ben tenminste niet de geen met oogkleppen op.Dat het toevallig in jouw filiaal niet gebeurt is wat anders, maar in heel veel andere wel. Maar verder ontopic.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150745137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ach, ik ben tenminste niet de geen met oogkleppen op.Dat het toevallig in jouw filiaal niet gebeurt is wat anders, maar in heel veel andere wel. Maar verder ontopic.
Dan is het toch geen landelijk beleid, want dan zou het in elke winkel zo gaan. Je spreekt nu jezelf tegen

En ik realiseer mij ook wel dat er winkels zijn waar het zo gaat. Maar er zijn genoeg winkels waar het gewoon goed gaat
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:46:18 #148
286575 Roces18
Chef de party
pi_150745260
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:43 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dan is het toch geen landelijk beleid, want dan zou het in elke winkel zo gaan. Je spreekt nu jezelf tegen

En ik realiseer mij ook wel dat er winkels zijn waar het zo gaat. Maar er zijn genoeg winkels waar het gewoon goed gaat
Ik zei ook; officieel niet, onofficieel wel, lezen dus.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150745381
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:46 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik zei ook; officieel niet, onofficieel wel, lezen dus.
Dat onofficiële is dus filiaal-specifiek en niet landelijk.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:48:29 #150
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_150745386
Bij mijn winkel gaat dat ook vaak zo, de gouden tijden zijn voorbij.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:49:24 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_150745442
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:48 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dat onofficiële is dus filiaal-specifiek en niet landelijk.
dat zeg jij, dat zeg ik niet. Zoals ik al zei is dat gewoon gepush vanaf boven om kosten te besparen op welke manier mogelijk
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:50:12 #152
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_150745486
Over beleid gesproken, waarschijnlijk was dit al een regel, maar teamleiders mogen absoluut niet meer vullen, gewoon verboden.

Dus als alles lekker loopt en iedereen werkt gewoon, niks aan de hand, mogen ze niet even wat op z'n plek leggen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_150745600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

dat zeg jij, dat zeg ik niet. Zoals ik al zei is dat gewoon gepush vanaf boven om kosten te besparen op welke manier mogelijk
Elk bedrijf probeert kosten te besparen. Maar als je als filiaal gaat sjoemelen met de uren dan kun je dit als medewerker bij de signaallijn aangeven waarna dit onderzocht zal worden. Er zijn er al genoeg ontslagen om deze reden.
pi_150747078
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Alles voorbereid, is Go nu een no-go geworden... :')
Hoezo? Helemaal niet meer, of totdat de kinderziektes eruit zijn?
pi_150747156
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:25 schreef einschtein het volgende:

[..]

Hoezo? Helemaal niet meer, of totdat de kinderziektes eruit zijn?
Dat laatste, maar hoe lang dat gaat duren....
pi_150747403
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:27 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dat laatste, maar hoe lang dat gaat duren....
Niet. Kijk naar FVOS.

Al ga ik er vanuit dat GO nu wel ondersteund wordt en niet te prijzig is om te repareren.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 22:23:52 #157
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150753647
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:30 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat en nare kanten hebben jullie. Ruimen jullie je ouder en grootouders ook als het zo ver is?
Een oudje die geen bloemkool kan dragen... Geloof je er zelf in?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150756075
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:30 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat en nare kanten hebben jullie. Ruimen jullie je ouder en grootouders ook als het zo ver is?
Niet al te serieus nemen, he. ;)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:28:09 #159
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150757243
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:08 schreef einschtein het volgende:

[..]

Niet al te serieus nemen, he. ;)
Teslynd valt inderdaad niet serieus te nemen
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150762829
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:28 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Teslynd valt inderdaad niet serieus te nemen
Ook dat. :P
pi_150764813
Teslynd denkt dat bejaarden niks anders kunnen dan in een stoel wegteren. Jammer dit.
pi_150790834
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Alles voorbereid, is Go nu een no-go geworden... :')
?uitleg...?
pi_150792815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 21:42 schreef micsonn het volgende:

[..]

?uitleg...?
De uitrol van GO is gestopt. Deze week zouden er winkels in noordoostelijk Nederland GO! Gaan gebruiken echter is dit uitgesteld voor onbepaalde tijd....
pi_150803313
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:15 schreef SausDip het volgende:

[..]

De uitrol van GO is gestopt. Deze week zouden er winkels in noordoostelijk Nederland GO! Gaan gebruiken echter is dit uitgesteld voor onbepaalde tijd....
Waarom?
  donderdag 19 maart 2015 @ 09:41:54 #165
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150803720
Er was een programmafout met het inladen van medewerkers.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 19 maart 2015 @ 09:47:52 #166
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150803880
Ben benieuwd. Wij zouden in week 16 gaan starten met Go. Geen idee of dit nog doorgaat.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:02:24 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150804289
Ik kan mijn rooster wel al in Go zien.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_150804451
Hier gaan we wel over volgende week. Staat vanaf volgende week niks meer op plaza, enkel nog in GO
pi_150807095
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 22:15 schreef SausDip het volgende:

[..]

De uitrol van GO is gestopt. Deze week zouden er winkels in noordoostelijk Nederland GO! Gaan gebruiken echter is dit uitgesteld voor onbepaalde tijd....
Dan gaat het NO dus achterlopen op de rest van NL. Handig.

[ Bericht 5% gewijzigd door einschtein op 19-03-2015 12:02:15 ]
pi_150809840
Wij zouden in week 15 ermee beginnen. Nou ja, ik vind het ook niet erg.
pi_150810039
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:52 schreef einschtein het volgende:

[..]

Dan gaat het NO dus achterlopen op de rest van NL. Handig.
Niet alleen het noordoosten dus..
pi_150811653
bij ons staat in reguliere rooster nog tot week 14 er gewoon in
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:14:36 #173
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_150823764
Lekker bij franchise werken, in- en uitklokken en op de minuut afgerekend

sws handmatig uren invullen :') welke tijd leven we nou
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_150826646
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:15 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Niet alleen het noordoosten dus..
Bij ons gaat het vooralsnog gewoon door. Wij als winkel willen graag het voortouw nemen in de regio, om ons dusdanig als specialisten te ontwikkelen. Maar het is op geen enkele manier mogelijk om een beetje te wennen aan GO! voordat de hele regio over gaat.
pi_150827585
hoe kan ik berekenen hoeveel extra winstuitkering ik krijg? vanmorgen is er een bericht op plaza gezet dat het percentage op 63.3 is gezet. is het mijn jaarloon/13*0.208?
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:58:21 #176
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150827912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:50 schreef rboy14 het volgende:
hoe kan ik berekenen hoeveel extra winstuitkering ik krijg? vanmorgen is er een bericht op plaza gezet dat het percentage op 63.3 is gezet. is het mijn jaarloon/13*0.208?
Ja. Alleen twijfel ik even of je de 32,97% er vanaf moet halen.

Dan zou de formule dus (((bruto jaarloon/132,97)*100)/13)*0,208 zijn.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150829473
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:58 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ja. Alleen twijfel ik even of je de 32,97% er vanaf moet halen.

Dan zou de formule dus (((bruto jaarloon/132,97)*100)/13)*0,208 zijn.
Op mijn jaarloon van 4571 zou ik met jou berekening 571,67 aan winstuitkering krijgen, met de berekening van rboy14 krijg ik maar 73.14 (wat iets realistischer is)
pi_150830810
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:30 schreef Likker69 het volgende:

[..]

Op mijn jaarloon van 4571 zou ik met jou berekening 571,67 aan winstuitkering krijgen, met de berekening van rboy14 krijg ik maar 73.14 (wat iets realistischer is)
Ik kom, met Schuimpjes zijn berekening uit op ¤55. Bereken je goed? Het is als volgt:
4571/132,97=34,37
34,37*100=3437,62
3437,62/13=264,43
264,43*0,208=55,00.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:04:01 #179
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150831135
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:57 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ik kom, met Schuimpjes zijn berekening uit op ¤55. Bereken je goed? Het is als volgt:
4571/132,97=34,37
34,37*100=3437,62
3437,62/13=264,43
264,43*0,208=55,00.
^O^
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150831381
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:14 schreef Studeur het volgende:
Lekker bij franchise werken, in- en uitklokken en op de minuut afgerekend

sws handmatig uren invullen :') welke tijd leven we nou
Met in- en uitklokken kun je dus niet meer vijf minuutjes later komen en vijf minuutjes eerder weg. Vervolgens kijkt je leidinggevende ook raar op als je steeds wat later bent. Bovendien moet je ookje klokpasje elke keer meenemen. Nee, ben geen fan van dat systeem.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:16:01 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150831800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:07 schreef exelletor het volgende:

[..]

Met in- en uitklokken kun je dus niet meer vijf minuutjes later komen en vijf minuutjes eerder weg. Vervolgens kijkt je leidinggevende ook raar op als je steeds wat later bent. Bovendien moet je ookje klokpasje elke keer meenemen. Nee, ben geen fan van dat systeem.
Begin pauze, kassa afsluiten, naar boven sjokken, portemonnee ophalen, eten halen en afrekenen, koffie pakken, pauze klokken, kwartier gaat in, kwartier is klaar, inklokken op afdeling, nog even naar de wc gaan, kassa weer open.

Goed systeem hoor. Niks meer aan doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150832554
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:28 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Teslynd valt inderdaad niet serieus te nemen
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:35 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ook dat. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:00 schreef mujentas het volgende:
Teslynd denkt dat bejaarden niks anders kunnen dan in een stoel wegteren. Jammer dit.
Goeie manier om over je klanten te praten, incl. hun woorden verdraaien.
Gelukkig ben ik niet van één supermarkt afhankelijk. Ik zal mijn koopgedrag wat beter gaan spreiden.
pi_150833264
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]

[..]

[..]

Goeie manier om over je klanten te praten, incl. hun woorden verdraaien.
Gelukkig ben ik niet van één supermarkt afhankelijk. Ik zal mijn koopgedrag wat beter gaan spreiden.
Je blijft ook happen. Zoals ik al zei, neem niet alles wat hier gezegd wordt zo serieus. ;)
pi_150837325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]


[..]


[..]

Goeie manier om over je klanten te praten, incl. hun woorden verdraaien.
Gelukkig ben ik niet van één supermarkt afhankelijk. Ik zal mijn koopgedrag wat beter gaan spreiden.
Hoe bedoel je verdraaien. Ik kan eventueel nog wel even het stukje over de bloemkool quoten?
pi_150929607
Die nabetaling van de winstuitkering, voor wie geldt dit en hoeveel is het ongeveer voor iemand met een 24 uurs contract? (Mocht het voor mij gelden)?
  zondag 22 maart 2015 @ 22:26:05 #186
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150932228
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:46 schreef Topiek het volgende:
Die nabetaling van de winstuitkering, voor wie geldt dit en hoeveel is het ongeveer voor iemand met een 24 uurs contract? (Mocht het voor mij gelden)?
De winstuitkering geldt voor alle medewerkers van Albert Heijn die:
- De voorlopige winstuitkering in december hebben ontvangen, EN
- Die op de laatste dag van periode 3 in dienst zijn.

Alleen op basis van "24 uur" valt er geen zinnig woord te zeggen over het bedrag dat hierbij hoort. Gaat het hier om 24 uur per week of per periode? Wat is het bijbehorende uurloon? Je kunt het heel makkelijk zelf berekenen door 20,8% van je gemiddelde periodesalaris te nemen (42,5% heb je reeds in december ontvangen of is in je all-in loon verdisconteerd.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150932370
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:26 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

De winstuitkering geldt voor alle medewerkers van Albert Heijn die:
- De voorlopige winstuitkering in december hebben ontvangen, EN
- Die op de laatste dag van periode 3 in dienst zijn.

Alleen op basis van "24 uur" valt er geen zinnig woord te zeggen over het bedrag dat hierbij hoort. Gaat het hier om 24 uur per week of per periode? Wat is het bijbehorende uurloon? Je kunt het heel makkelijk zelf berekenen door 20,8% van je gemiddelde periodesalaris te nemen (42,5% heb je reeds in december ontvangen of is in je all-in loon verdisconteerd.
24 uur per maand a 4,43 volgens mijn loonstrook.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:29:30 #188
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150932408
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:28 schreef Topiek het volgende:

[..]

24 uur per maand a 4,43 volgens mijn loonstrook.
¤22,11 (puur op basis van je contract, geen andere factore meegenomen in de berekening van je gemiddeld periodesalaris)

Dat is echt fantastisch.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150932468
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:29 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

¤22,11 (puur op basis van je contract, geen andere factore meegenomen in de berekening van je gemiddeld periodesalaris)

Dat is echt fantastisch.
Haha nouja, is toch een keer bios ofzo _O-
  zondag 22 maart 2015 @ 22:32:40 #190
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150932588
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:30 schreef Topiek het volgende:

[..]

Haha nouja, is toch een keer bios ofzo _O-
Ik bied je de twee keer helft.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_150932623
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:32 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik bied je de helft.
Is goed, die 22 euro van AH krijg ik toch wel :P
pi_150932634
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:32 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik bied je de twee keer helft.
Ook prima.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:33:34 #193
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150932635
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:33 schreef Topiek het volgende:

[..]

Is goed, die 22 euro van AH krijg ik toch wel :P
Nee.

Gr.
Wouter
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 23 maart 2015 @ 14:33:32 #194
286575 Roces18
Chef de party
pi_150948428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Begin pauze, kassa afsluiten, naar boven sjokken, portemonnee ophalen, eten halen en afrekenen, koffie pakken, pauze klokken, kwartier gaat in, kwartier is klaar, inklokken op afdeling, nog even naar de wc gaan, kassa weer open.

Goed systeem hoor. Niks meer aan doen.
Die volgorde klopt toch van geen kant :P Het is toch: Kassa afsluiten, klokken, begin pauze (kwartier gaat in) , als je wil eten halen en afrekenen / koffie, chillen, kwartier voorbij, klokken, kassa open.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150959179
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:33 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Die volgorde klopt toch van geen kant :P Het is toch: Kassa afsluiten, klokken, begin pauze (kwartier gaat in) , als je wil eten halen en afrekenen / koffie, chillen, kwartier voorbij, klokken, kassa open.
Dat is de theorie ja.. Maar gebeurt dat ook zo? :P
  maandag 23 maart 2015 @ 19:53:48 #196
286575 Roces18
Chef de party
pi_150959389
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:49 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat is de theorie ja.. Maar gebeurt dat ook zo? :P
Nou blijkbaar niet bij haar :P Als jij besluit om eten of drinken te kopen dan doe je dat in je eigen tijd = dus pauze :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_150959589
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 19:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nou blijkbaar niet bij haar :P Als jij besluit om eten of drinken te kopen dan doe je dat in je eigen tijd = dus pauze :P
Ken jij een albert heijn waar dit wel netjes gebeurt?
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ &lt;-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  maandag 23 maart 2015 @ 20:13:54 #198
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_150960258
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Begin pauze, kassa afsluiten, naar boven sjokken, portemonnee ophalen, eten halen en afrekenen, koffie pakken, pauze klokken, kwartier gaat in, kwartier is klaar, inklokken op afdeling, nog even naar de wc gaan, kassa weer open.

Goed systeem hoor. Niks meer aan doen.
dit _O_
maar dan niet kassa :')
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  maandag 23 maart 2015 @ 20:22:56 #199
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_150960632
mocht doos met 54 moestuintjes mee naar huis neemen, dat wordt massaproductie
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  maandag 23 maart 2015 @ 21:09:26 #200
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_150962970
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:33 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Die volgorde klopt toch van geen kant :P Het is toch: Kassa afsluiten, klokken, begin pauze (kwartier gaat in) , als je wil eten halen en afrekenen / koffie, chillen, kwartier voorbij, klokken, kassa open.
Eten halen in tijd van de baas. Snap niet dat daar zo moeilijk over gedaan wordt. Het verhoogd de productiviteit en loyaliteit van het personeel en de baas draait nog meer omzet ook. Het hoeft natuurlijk niet 5 minuten te duren. Voordeel van de niet kassa afdelingen is natuurlijk dat je wel gewoon je portomenee bij je hebt.
BAM dit is 3KB
pi_150963716
en Go! ligt er alweer uit :') Het zal eens een keer werken

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 21:22:39 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 21:28:11 #202
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_150964048
lama
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151042860
Klopt het dat er in GO! pas toeslag uren worden uitgekeerd als er in een hele periode meer dan 12 uur is gewerkt ipv per week meer dan 12 uur, zoals eerder het geval was?

[ Bericht 4% gewijzigd door Capstie op 26-03-2015 00:38:34 ]
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:41:59 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151046579
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:27 schreef Capstie het volgende:
Klopt het dat er in GO! pas toeslag uren worden uitgekeerd als er in een hele periode meer dan 12 uur is gewerkt ipv per week meer dan 12 uur, zoals eerder het geval was?
Als dat zo is lijkt me dat in strijd met de CAO.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:48:57 #205
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151046688
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:27 schreef Capstie het volgende:
Klopt het dat er in GO! pas toeslag uren worden uitgekeerd als er in een hele periode meer dan 12 uur is gewerkt ipv per week meer dan 12 uur, zoals eerder het geval was?
Er gaan wel wat dingen veranderen, ik kan niet precies zeggen wat omdat ik niet bij de kick-off ben geweest. Ik raad je aan om even je TL te benaderen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151052301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als dat zo is lijkt me dat in strijd met de CAO.
http://nos.nl/op3/artikel(...)toeslag-krijgen.html
Die hele regeling is al een beetje louche, dus dit kan er ook wel bij :')

quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:48 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Er gaan wel wat dingen veranderen, ik kan niet precies zeggen wat omdat ik niet bij de kick-off ben geweest. Ik raad je aan om even je TL te benaderen.
Jaaa, zij was degene die het me vertelde gisteren toen ik enthousiast meldde dat ik meer dan 12 uur werkte :')
Dit helpt niet echt m'n enthousiasme over GO... Eerst de valse beloftes over per minuut uitbetaald kunnen krijgen en nu dit :'(
pi_151065832
Weet iemand iets over het rechtsvermoeden arbeidsduur/wet aanpassing arbeidsduur?

Heb nu een contract van 9 uur, werk chronisch over (de afgelopen 13 weken bijvoorbeeld al 36 uur per week gemiddeld), dus heb het recht om een contractverhoging aan te vragen. Blijf ik dit recht op 36 uur p/w houden als ik op vakantie ga voor een aantal weken, waardoor zeg maar het gemiddelde van 36 p/w omlaag gaat? Als ik 4 weken op vakantie ga is het gemiddelde namelijk meteen gedaald naar 24 uur p/w.

Kortom, moet ik om een contractverhoging naar 36 uur p/w te krijgen dit voor een eventuele vakantie aanvragen of kan dit bij wijze van spreke ook in 2016 nog, omdat je het recht blijft behouden?
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:41:48 #208
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151067329
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:09 schreef MMGYMCMB het volgende:
Weet iemand iets over het rechtsvermoeden arbeidsduur/wet aanpassing arbeidsduur?

Heb nu een contract van 9 uur, werk chronisch over (de afgelopen 13 weken bijvoorbeeld al 36 uur per week gemiddeld), dus heb het recht om een contractverhoging aan te vragen. Blijf ik dit recht op 36 uur p/w houden als ik op vakantie ga voor een aantal weken, waardoor zeg maar het gemiddelde van 36 p/w omlaag gaat? Als ik 4 weken op vakantie ga is het gemiddelde namelijk meteen gedaald naar 24 uur p/w.

Kortom, moet ik om een contractverhoging naar 36 uur p/w te krijgen dit voor een eventuele vakantie aanvragen of kan dit bij wijze van spreke ook in 2016 nog, omdat je het recht blijft behouden?
Art. 6 lid 11 en lid 12 van de VGL-CAO.

Gewoon aanvragen en op vakantie gaan ^O^.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151068149
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:41 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Art. 6 lid 11 en lid 12 van de VGL-CAO.

Gewoon aanvragen en op vakantie gaan ^O^.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keerzijde is dat ik dan waarschijnlijk wordt overgeplaatst omdat onze winkel al het maximaal aantal fulltimers heeft, en aangezien deze AH op 2 minuten lopen van huis is hoeft dat van mij niet zo :'). Dus wil ik de 36 móet ik 'm voor de vakantie aanvragen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie hier trouwens nog niets specifieks staan over een geldigheidsduur oid :o?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:06:53 #210
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151068573
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:57 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Keerzijde is dat ik dan waarschijnlijk wordt overgeplaatst omdat onze winkel al het maximaal aantal fulltimers heeft, en aangezien deze AH op 2 minuten lopen van huis is hoeft dat van mij niet zo :'). Dus wil ik de 36 móet ik 'm voor de vakantie aanvragen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie hier trouwens nog niets specifieks staan over een geldigheidsduur oid :o?
Volgens mij moet je gelijk aanvragen wanneer de situatie speelt. Je kunt niet nu naar je SM van gaan en zeggen "Joh ik werkte vorig jaar januari, februari en maart 40 uur per week, doe mij dan contract eens".
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151068909
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:06 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Volgens mij moet je gelijk aanvragen wanneer de situatie speelt. Je kunt niet nu naar je SM van gaan en zeggen "Joh ik werkte vorig jaar januari, februari en maart 40 uur per week, doe mij dan contract eens".
Ja precies, maar aan de andere kant is het ook wel weer knullig als je het recht ook gewoon weer kan verspelen op het moment dat je weer minder (of dus een tijdje niet) werkt _O-. Lastig weer :(.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:20:00 #212
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151069231
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Ja precies, maar aan de andere kant is het ook wel weer knullig als je het recht ook gewoon weer kan verspelen op het moment dat je weer minder (of dus een tijdje niet) werkt _O-. Lastig weer :(.
Zolang er geen sprake is van een tijdelijke contractwijziging is deze gewoon permanent en valt daar volgens mij niets aan te verspelen.

Wanneer straks echter nog maar 20 uur beschikbaar bent kan je leidinggevende wel met je in overleg treden om je contract weer bij te stellen naar beneden.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151069584
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:20 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Zolang er geen sprake is van een tijdelijke contractwijziging is deze gewoon permanent en valt daar volgens mij niets aan te verspelen.

Wanneer straks echter nog maar 20 uur beschikbaar bent kan je leidinggevende wel met je in overleg treden om je contract weer bij te stellen naar beneden.
Nee, ik bedoel als ik dus tot m'n vakantie niks onderneem, dat ik de 36 uur 'verspeel' en hij maximaal 24 kan worden. Althans, dat was in m'n eerste post dus ook de vraag :P.

Bedoel je met de laatste zin dat ik hem voor de vakantie aanvraag, hem krijg, op vakantie ga en wanneer ik terug kom de leidinggevende eventueel overlegt om hem weer te verlagen omdat ik dus 4 weken ben weggeweest :D?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:31:05 #214
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151069741
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel als ik dus tot m'n vakantie niks onderneem, dat ik de 36 uur 'verspeel' en hij maximaal 24 kan worden. Althans, dat was in m'n eerste post dus ook de vraag :P.

Bedoel je met de laatste zin dat ik hem voor de vakantie aanvraag, hem krijg, op vakantie ga en wanneer ik terug kom de leidinggevende eventueel overlegt om hem weer te verlagen omdat ik dus 4 weken ben weggeweest :D?
Volgens mij kijken ze terug naar de afgelopen 13 weken. Als je er dan dus gemiddeld 36 hebt gewerkt, dan zou ik het nu aanvragen.

Ik ga ervan uit dat je nu KPT'er bent. Straks wordt je LPT/FT. Je krijgt dan ook ADV- en vakantieuren. Dus je mag gewoon vakantie opnemen, en dit is niet van invloed op je contracturen. Mijn zin had betrekking op het feit dat je straks misschien naar school gaat en nog maar minder kan werken. Je leidinggevende kan dan in gesprek met je gaan om je uren weer naar rato te verlagen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151069988
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:31 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Volgens mij kijken ze terug naar de afgelopen 13 weken. Als je er dan dus gemiddeld 36 hebt gewerkt, dan zou ik het nu aanvragen.

Ik ga ervan uit dat je nu KPT'er bent. Straks wordt je LPT/FT. Je krijgt dan ook ADV- en vakantieuren. Dus je mag gewoon vakantie opnemen, en dit is niet van invloed op je contracturen. Mijn zin had betrekking op het feit dat je straks misschien naar school gaat en nog maar minder kan werken. Je leidinggevende kan dan in gesprek met je gaan om je uren weer naar rato te verlagen.
Hmm, oké. Ben nu KPT'er ja, met m'n 9 uur die ik dus bijv. alleen vandaag al heb behaald :'). Vakantie is al aangevraagd en goedgekeurd, ben nu alleen aan researchen of ik dus voor of na de vakantie pas de contractverhoging moet/kan aanvragen (hoeft van mij dus niet ivm zeer waarschijnlijke overplaatsing dan, maar als ik terugkom en ik ga bijv. terug naar contracturen vraag ik het natuurlijk wel aan).

Ben overigens eind november vorig jaar afgestudeerd, dus in dat opzicht ben ik fulltime beschikbaar :P.

Thanks iig, zal nog even FNV bellen dan, voor alle zekerheid. Zou wel zonde zijn namelijk als ik 'm misloop.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:42:08 #216
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151070284
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:35 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Hmm, oké. Ben nu KPT'er ja, met m'n 9 uur die ik dus bijv. alleen vandaag al heb behaald :'). Vakantie is al aangevraagd en goedgekeurd, ben nu alleen aan researchen of ik dus voor of na de vakantie pas de contractverhoging moet/kan aanvragen (hoeft van mij dus niet ivm zeer waarschijnlijke overplaatsing dan, maar als ik terugkom en ik ga bijv. terug naar contracturen vraag ik het natuurlijk wel aan).

Ben overigens eind november vorig jaar afgestudeerd, dus in dat opzicht ben ik fulltime beschikbaar :P.

Thanks iig, zal nog even FNV bellen dan, voor alle zekerheid. Zou wel zonde zijn namelijk als ik 'm misloop.
Buiten de CAO hebben we ook nog art. 7:610b BW dat stelt:

quote:
Indien een arbeidsovereenkomst ten minste drie maanden heeft geduurd, wordt de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden.
En tijdens je vakantie werk je niet, maar dat zijn bijvoorbeeld wel al 4 van de 13 weken. Dan heb je dus geen voorafgaande periode van 13 weken boven contract meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151071507
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:42 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Buiten de CAO hebben we ook nog art. 7:610b BW dat stelt:

[..]

En tijdens je vakantie werk je niet, maar dat zijn bijvoorbeeld wel al 4 van de 13 weken. Dan heb je dus geen voorafgaande periode van 13 weken boven contract meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een keuze weer, nemen en overgeplaatst worden of niet nemen en hopen dat ik nog deze uren kan draaien _O-. Nogmaals bedankt iig!
pi_151106673
Oké, paar collega's die ook zoveel boven hun contract werken zijn er via de recente loonstrook achter gekomen dat hun contracturen zijn verhoogd, zo ook de mijne. Naar 30 p/w :'). Weet niet of dit tijdelijk of blijvend van aard is, maar we hebben niks geaccepteerd en al helemaal nergens een krabbeltje onder gezet :').

Ikzelf zou geen tijdelijke accepteren omdat ik, als de duur hiervan verstreken is, kan fluiten naar de 36 p/w uit posts hierboven, en met een blijvende zou ik ook niet akkoord gaan, omdat ik dus recht heb op 36 ipv 30 :'). Maandag gesprek met de SM :Z.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:19:43 #219
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151107127
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:10 schreef MMGYMCMB het volgende:
Oké, paar collega's die ook zoveel boven hun contract werken zijn er via de recente loonstrook achter gekomen dat hun contracturen zijn verhoogd, zo ook de mijne. Naar 30 p/w :'). Weet niet of dit tijdelijk of blijvend van aard is, maar we hebben niks geaccepteerd en al helemaal nergens een krabbeltje onder gezet :').

Ikzelf zou geen tijdelijke accepteren omdat ik, als de duur hiervan verstreken is, kan fluiten naar de 36 p/w uit posts hierboven, en met een blijvende zou ik ook niet akkoord gaan, omdat ik dus recht heb op 36 ipv 30 :'). Maandag gesprek met de SM :Z.
Bij zowel een tijdelijke als een permanente wijziging moet er een brief aan jou worden gestuurd die jij voor akkoord moet tekenen, en die uiteraard in jouw dossier wordt bewaard.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151107212
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:19 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Bij zowel een tijdelijke als een permanente wijziging moet er een brief aan jou worden gestuurd die jij voor akkoord moet tekenen, en die uiteraard in jouw dossier wordt bewaard.
Ja precies, de counterchick met door de SM verkregen HRM-functie in ons filiaal kwam 2 weken geleden ofzo met zo'n brief aanzetten, of we die wilden ondertekenen, maar niemand heeft dat gedaan :').
pi_151184232
Even een kort vraagje tussendoor. Ik heb op Plaza gelezen dat een OT'er sabbatical leave mag nemen van maximaal 12 maanden. Is dit een recht van een OT'er of meer in goed overleg met je werkgever?
  maandag 30 maart 2015 @ 13:43:27 #222
439080 Regenboog2.0
Hallo? Hoe werkt dit?
pi_151188007
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:36 schreef Werpesen het volgende:
Even een kort vraagje tussendoor. Ik heb op Plaza gelezen dat een OT'er sabbatical leave mag nemen van maximaal 12 maanden. Is dit een recht van een OT'er of meer in goed overleg met je werkgever?
Zover ik weet heb je hier 1 keer recht op tijdens je loopbaan bij ah. Je moet het wel ruim van te voren aangeven. En dat je het in goed overleg doet lijkt me niet meer dan fatsoenlijk.
pi_151195268
Mag het geweigerd worden?
pi_151216311
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:20 schreef Likker69 het volgende:
Mag het geweigerd worden?
Dat is een goeie vraag. Weet iemand hier op het forum meer over?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:33:55 #225
439080 Regenboog2.0
Hallo? Hoe werkt dit?
pi_151216620
"Daarnaast moeten de aard en de omvang van je werkzaamheden het verlof mogelijk maken"

Ik zou dat interpreteren als. Nee, in principe heb je er recht op, maar de voorwaarden zijn ruim interpretabel, dus als je leidinggevende je haat is het jammer maar helaas.
pi_151218924
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:33 schreef Regenboog2.0 het volgende:
"Daarnaast moeten de aard en de omvang van je werkzaamheden het verlof mogelijk maken"

Ik zou dat interpreteren als. Nee, in principe heb je er recht op, maar de voorwaarden zijn ruim interpretabel, dus als je leidinggevende je haat is het jammer maar helaas.
Dit is wel erg kort door de bocht.

Zeker gezien je SM er niet alleen over gaat, maar ook HR.

Je moet je aanvraag voor een sabbatical minimaal 2 maanden van te voren doen. Hierdoor geef je je SM de tijd om aanpassingen in zijn W-bestand te doen en kan je verlof eigenlijk niet geweigerd worden. Mocht je SM moeilijk doen, via HR spelen en dan moet het wel goedkomen. Maximale duur is idd 12 maanden en zolang je het verzoek dus ruim van te voren doet (ik zou het nog eerder dan 2 maanden van te voren doen) komt het vast goed.
pi_151222259
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:10 schreef MMGYMCMB het volgende:
Oké, paar collega's die ook zoveel boven hun contract werken zijn er via de recente loonstrook achter gekomen dat hun contracturen zijn verhoogd, zo ook de mijne. Naar 30 p/w :'). Weet niet of dit tijdelijk of blijvend van aard is, maar we hebben niks geaccepteerd en al helemaal nergens een krabbeltje onder gezet :').

Ikzelf zou geen tijdelijke accepteren omdat ik, als de duur hiervan verstreken is, kan fluiten naar de 36 p/w uit posts hierboven, en met een blijvende zou ik ook niet akkoord gaan, omdat ik dus recht heb op 36 ipv 30 :'). Maandag gesprek met de SM :Z.
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:19 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Bij zowel een tijdelijke als een permanente wijziging moet er een brief aan jou worden gestuurd die jij voor akkoord moet tekenen, en die uiteraard in jouw dossier wordt bewaard.
Werkt jullie filliaal met Go? Ik heb ergens gelezen dat het onder Go de bedoeling is dat wanneer een KPT'er tijdelijk (bijvoorbeeld in de vakantieperiode of door ziekte van iemand) meer uren maakt, het contract dan ook moet worden verhoogd. Hoe en of dat gecommuniceerd moet worden weet ik niet precies.

Overigens heb ik nog steeds een sprankje hoop dat in de nieuwe CAO (als die ooit komt) de discriminatie tussen KPT'ers en LPT'ers weggenomen wordt. Dat scheelt in ieder geval bij ons filiaal een hoop gezeik.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 19:06:49 #228
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151234267
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

[..]

Werkt jullie filliaal met Go? Ik heb ergens gelezen dat het onder Go de bedoeling is dat wanneer een KPT'er tijdelijk (bijvoorbeeld in de vakantieperiode of door ziekte van iemand) meer uren maakt, het contract dan ook moet worden verhoogd. Hoe en of dat gecommuniceerd moet worden weet ik niet precies.

Overigens heb ik nog steeds een sprankje hoop dat in de nieuwe CAO (als die ooit komt) de discriminatie tussen KPT'ers en LPT'ers weggenomen wordt. Dat scheelt in ieder geval bij ons filiaal een hoop gezeik.
Nog niet, maar je hebt inderdaad gelijk. Boven contract werken is not done, dus moet het contract, al dan niet tijdelijke, verhoog worden.

Sterker nog:
Alle mensen < 18 jaar krijgen een standaard schoolrooster in Go van (ik meen) elke dag 09:00 tot 16:00. Wanneer medewerker X volgende week een dag vrij is en dus kan/wil/mag werken, dan moet hij een verklaring ondertekenen waarin staat dat medewerker X op dag Y vrij is van school. Deze verklaring moet vervolgens in zijn dossier worden opgenomen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151235132
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:06 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Nog niet, maar je hebt inderdaad gelijk. Boven contract werken is not done, dus moet het contract, al dan niet tijdelijke, verhoog worden.

Sterker nog:
Alle mensen < 18 jaar krijgen een standaard schoolrooster in Go van (ik meen) elke dag 09:00 tot 16:00. Wanneer medewerker X volgende week een dag vrij is en dus kan/wil/mag werken, dan moet hij een verklaring ondertekenen waarin staat dat medewerker X op dag Y vrij is van school. Deze verklaring moet vervolgens in zijn dossier worden opgenomen.
Jeetje, GO word steeds autistischer :')
Enig idee wanneer dat van het boven het contract werken word ingevoerd? Ben de afgelopen weken namelijk structureel er boven ingepland, dus misschien tijd om een contract verhoging af te dwingen oid

Ik heb vandaag tevens een voorschot salaris gekregen. Zag wel ergens in de winkel er iets over hangen maar dacht dat het voor TL's was dus verder niet naar gekeken.
Iemand die hier meer over weet?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 19:32:57 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151235186
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:31 schreef Capstie het volgende:
Jeetje, GO word steeds autistischer
Nee, degene die het bedacht heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:06:06 #231
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151236625
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:31 schreef Capstie het volgende:
Enig idee wanneer dat van het boven het contract werken word ingevoerd? Ben de afgelopen weken namelijk structureel er boven ingepland, dus misschien tijd om een contract verhoging af te dwingen oid

Dat is afhankelijk van hoe lang jouw planner en SM compliancy rapporten willen creëren.

Voor t afdwingen: Zie art. 6 lid 12 van de CAO of art. 7:610B BW. Heb geen om hierover weer in herhaling te moeten gaan vallen :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151236895
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:06 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van hoe lang jouw planner en SM compliancy rapporten willen creëren.

Voor t afdwingen: Zie art. 6 lid 12 van de CAO of art. 7:610B BW. Heb geen om hierover weer in herhaling te moeten gaan vallen :P
Oh nee, dat bedoelde ik niet, al een keer eerder gedaan, en ging buiten een snauw om best goed O-)

Hoe zit het eigenlijk met het uitbetalen van boven contract gewerkte uren? Veranderd dat nog ten opzichte van R&R?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:19:17 #233
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151237172
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:12 schreef Capstie het volgende:

[..]

Oh nee, dat bedoelde ik niet, al een keer eerder gedaan, en ging buiten een snauw om best goed O-)

Hoe zit het eigenlijk met het uitbetalen van boven contract gewerkte uren? Veranderd dat nog ten opzichte van R&R?
Geen idee. Die afspraken zijn ook vastgelegd in de CAO en ook in het personeelsbeleid van AH. Niet verbruikte vrije tijd (TVU/TVT) wordt betaald bij de uitbetaling van periode 4 en 10 (zeg ik uit mijn hoofd).
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151248432
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Likker69 op 01-04-2015 00:06:54 ]
pi_151248458
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:49 schreef SausDip het volgende:

[..]

Dit is wel erg kort door de bocht.

Zeker gezien je SM er niet alleen over gaat, maar ook HR.

Je moet je aanvraag voor een sabbatical minimaal 2 maanden van te voren doen. Hierdoor geef je je SM de tijd om aanpassingen in zijn W-bestand te doen en kan je verlof eigenlijk niet geweigerd worden. Mocht je SM moeilijk doen, via HR spelen en dan moet het wel goedkomen. Maximale duur is idd 12 maanden en zolang je het verzoek dus ruim van te voren doet (ik zou het nog eerder dan 2 maanden van te voren doen) komt het vast goed.
Ik heb het ergens rond half januari onderdocht en nagevraagd en SM ging het onderzoeken, lijkt me toch ruim optijd?
pi_151254742
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 19:31 schreef Capstie het volgende:

[..]

Jeetje, GO word steeds autistischer :')
Enig idee wanneer dat van het boven het contract werken word ingevoerd? Ben de afgelopen weken namelijk structureel er boven ingepland, dus misschien tijd om een contract verhoging af te dwingen oid

Ik heb vandaag tevens een voorschot salaris gekregen. Zag wel ergens in de winkel er iets over hangen maar dacht dat het voor TL's was dus verder niet naar gekeken.
Iemand die hier meer over weet?
Dat ging over dat er problemen zijn met de salarisuitbetaling en je alleen je contract uren uitbetaald krijgt. Denk dat het voorschot wat je later hebt gekregen je overgewerkte uren zijn.

Zou wel mooi zijn als ze tvt uren eindelijk is direct uitbetalen. Ik werk nu in ieder geval niet meer over.
pi_151258353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:37 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Dat ging over dat er problemen zijn met de salarisuitbetaling en je alleen je contract uren uitbetaald krijgt. Denk dat het voorschot wat je later hebt gekregen je overgewerkte uren zijn.

Zou wel mooi zijn als ze tvt uren eindelijk is direct uitbetalen. Ik werk nu in ieder geval niet meer over.
Doen ze dat niet? Laat in dat geval maar zitten inderdaad :')
Is toch gewoon een simpel vinkje ergens?
pi_151272217
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:31 schreef Capstie het volgende:

[..]

Doen ze dat niet? Laat in dat geval maar zitten inderdaad :')
Is toch gewoon een simpel vinkje ergens?
Als je een contract heb boven de 12 uur dan gaan normaal je overuren naar tvt uren ja.
Kan de sm wel alsnog laten uitbetalen(mits ie het niet vergeet ;)....).

Het wordt overigens wel 2x per jaar uitbetaald, periode 4 en 10, maar als je tussentijds op vakantie gaat dan gebruiken ze eerst tvt uren.
pi_151273469
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:07 schreef Likker69 het volgende:

[..]

Ik heb het ergens rond half januari onderdocht en nagevraagd en SM ging het onderzoeken, lijkt me toch ruim optijd?
Ik weet niet wanneer je gaat? Sowieso warm houden bij je SM. Als je binnen korte tijd geen akkoord krijgt tegen je SM zeggen dat je het via de HRM-er gaat spelen. Dan komt het vast goed. Wat is je functie + leeftijd + contracturen?
pi_151278708
Werkt er iemand toevallig bij de klantenservice? Ik heb een product gekocht, maar ondanks dat de houdbaarheidsdatum 27-04-2015 is, zit er nu al schimmel op. Het is wel open geweest, maar onder de omschreven omstandigheden bewaard. Ik heb geen bon, maar het is duidelijk dat het product van de AH komt. Wel of niet terugbrengen?
  woensdag 1 april 2015 @ 22:35:05 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_151279772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:10 schreef Renzoku het volgende:
Werkt er iemand toevallig bij de klantenservice? Ik heb een product gekocht, maar ondanks dat de houdbaarheidsdatum 27-04-2015 is, zit er nu al schimmel op. Het is wel open geweest, maar onder de omschreven omstandigheden bewaard. Ik heb geen bon, maar het is duidelijk dat het product van de AH komt. Wel of niet terugbrengen?
Ja hoor, kun je gewoon terugbrengen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_151280120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:59 schreef SausDip het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je gaat? Sowieso warm houden bij je SM. Als je binnen korte tijd geen akkoord krijgt tegen je SM zeggen dat je het via de HRM-er gaat spelen. Dan komt het vast goed. Wat is je functie + leeftijd + contracturen?
pmetje
pi_151296613
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:35 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ja hoor, kun je gewoon terugbrengen.
Het is gelukt. Bedankt!
pi_151302545
Weet iemand wat UAT is? Staat een half uurtje als onbetaalde tijd op Go :?.
pi_151312890
Volgens mij is dat iets als niet-toegewezen arbeidstijd. Bij mij was het dat de twee activiteiten waren ingevoerd met 30 minuten er tussen, maar de pauze tijdens een van die activiteiten was gepland.
Even naar je TL/planner dus.
pi_151418013
Als je langer dan een half jaar bij Albert Heijn werkt hoor je afgelopen weekend een stembiljet te hebben gekregen voor de verkiezingen van de AH Ondernemingsraad. Daarmee kan je stemmen t/m zondag 12 april, online of per post.

Voor bijna elke kiesgroep hebben zich meerdere enthousiaste kandidaten verkiesbaar gesteld. Laat weten wie jij van jouw kiesgroep het meest geschikt vind om jouw functie te vertegenwoordigen in overleg met de directie.

Meer info over de kandidaten kan je lezen op de verkiezingswebsite.

Het hoeft niet meer dan 2 minuten te kosten dus neem even de moeite en breng je stem uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door kanovinnie op 11-04-2015 11:33:02 ]
  maandag 6 april 2015 @ 22:20:19 #247
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151434224
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:05 schreef vrs99 het volgende:
Als je langer dan een half jaar bij Albert Heijn werkt hoor je afgelopen weekend een stembiljet te hebben gekregen voor de verkiezingen van de AH Ondernemingsraad. Daarmee kan je stemmen t/m zondag 12 april, online of per post.

Voor bijna elke kiesgroep hebben zich meerdere enthousiaste kandidaten verkiesbaar gesteld. Laat weten wie jij van jouw kiesgroep het meest geschikt vind om jouw functie te vertegenwoordigen in overleg met de directie.

Meer info over de kandidaten kan je lezen op de verkiezingswebsite.

Het hoeft niet meer dan 2 minuten te kosten dus neem even de moeite en breng je stem uit.

[
Leuk huisje heb je :P

[ Bericht 5% gewijzigd door kanovinnie op 11-04-2015 11:33:59 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 6 april 2015 @ 22:35:06 #248
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_151434901
Hmm, ik heb de brief met loonsverhoging al gekregen terwijl ik mijn beoordelingsgesprek nog moet krijgen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_151435890
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 22:20 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Leuk huisje heb je :P
Heb ik mijn webcam aan laten staan? :o

Ik heb me trouwens ook kandidaat gesteld. Bekijk mijn filmpje op Youtube om te bekijken wat ik belangrijke onderwerpen vind voor de OR.

pi_151436584
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2015 22:58 schreef vrs99 het volgende:

[..]

Heb ik mijn webcam aan laten staan? :o

Ik heb me trouwens ook kandidaat gesteld. Bekijk mijn filmpje op Youtube om te bekijken wat ik belangrijke onderwerpen vind voor de OR.

Die "a boeng" _O-.
pi_151436755
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2015 22:58 schreef vrs99 het volgende:

[..]

Heb ik mijn webcam aan laten staan? :o

Ik heb me trouwens ook kandidaat gesteld. Bekijk mijn filmpje op Youtube om te bekijken wat ik belangrijke onderwerpen vind voor de OR.

Voortaan wel netjes met de klant mee lopen hé :{w Wat moet je SM hier wel niet van vinden :P
pi_151437092
We hebben tijdelijk geen SM, dus de speeltuin is geopend :p
pi_151440163
Voor Robin gestemd :P.
  zaterdag 11 april 2015 @ 01:55:58 #254
441016 Pixels.
Light one more up!
pi_151569256
Heyhoi,
Ik had even de vraag, hoe word je nou cassière B? Zit daar een bepaalde tijd of leeftijd of reden aanvast?
"Giving up smoking is the easiest thing in the world. I know because I've done it thousands of times." - Internet ergens
pi_151571110
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 01:55 schreef Pixels. het volgende:
Heyhoi,
Ik had even de vraag, hoe word je nou cassière B? Zit daar een bepaalde tijd of leeftijd of reden aanvast?
Vraag aan je teamleider het cas B boekje daar staan alle taken beschreven die je moet kunnen om cas . B te worden. En er moet ruimte zijn in de formatie . Leeftijd doet er niet toe.
pi_151627858
Vraagje;

Zijn de AH luiers wel eens in de aanbieding?
pi_151676325
Hoe gaat GO om met ziekteverzuim? Ik heb me vandaag ziek gemeld, maar zie dat ik gewoon uit de planning ben gehaald.
Klopt dit, of hebben ze iets gedaan wat ik vanaf hier niet kan zien?

KPT btw :D
pi_151683712
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Vraagje;

Zijn de AH luiers wel eens in de aanbieding?
Ja.
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:08:31 #259
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_151684154
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2015 22:58 schreef vrs99 het volgende:

[..]

Heb ik mijn webcam aan laten staan? :o

Ik heb me trouwens ook kandidaat gesteld. Bekijk mijn filmpje op Youtube om te bekijken wat ik belangrijke onderwerpen vind voor de OR.

_O- a boeng
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_151684166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:48 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ja.
Weet je ook hoevaak? :@
Dankjewel ^O^
pi_151684678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Weet je ook hoevaak? :@
Dankjewel ^O^
Nee, volgens mij waren ze een paar weken terug nog in de aanbieding.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:34:23 #262
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_151703602
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2015 22:58 schreef vrs99 het volgende:

[..]

Heb ik mijn webcam aan laten staan? :o

Ik heb me trouwens ook kandidaat gesteld. Bekijk mijn filmpje op Youtube om te bekijken wat ik belangrijke onderwerpen vind voor de OR.

Ben je het geworden?
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:43:33 #263
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151703830
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:34 schreef NJ het volgende:

[..]

Ben je het geworden?
Ja. Hij is verkozen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151721651
Kwam deze net tegen via dat OR filmpje. Man man man wat een niveau

  woensdag 15 april 2015 @ 20:55:36 #266
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151722075
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:48 schreef SausDip het volgende:
Kwam deze net tegen via dat OR filmpje. Man man man wat een niveau

Wee 3,5 minuut van m'n leven verneukt :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151723373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:48 schreef SausDip het volgende:
Kwam deze net tegen via dat OR filmpje. Man man man wat een niveau

Dat is toch om te huilen. Ik heb altijd een hekel aan dat soort dingen, als je geen goede filmpjes kan maken: probeer het dan ook niet.

Blijkbaar doen ze daar blijkbaar ook niet aan naambadges. -1.
pi_151729919
Maar ergens toch ook wel weer fantastisch. Ik heb dat filmpje zo goed als volledig gekeken, wachtend op iets dat in de buurt zou komen van iets interessants / grappigs.

Ik ben trouwens inderdaad gekozen voor de OR. Mocht je ideeën hebben over 1 van de 4 punten die ik aanhaal in mijn filmpje (als je zover bent gekomen), laat het me weten.
  donderdag 16 april 2015 @ 12:29:57 #269
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151739131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:48 schreef SausDip het volgende:
Kwam deze net tegen via dat OR filmpje. Man man man wat een niveau

Niks stuk maken? Tjee zeg, leer je nog eens wat.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151742324
AlbertHeijnPers twitterde op donderdag 16-04-2015 om 14:22:29 AH gaat nieuwe diensten aanbieden: o.a.reisaanbiedingen Travelbird en vanaf 27 april in 35 AH XL’s scherpe Hyundai aanbieding Leaseplan. reageer retweet
pi_151747212
Volgende week gaan we weer op route..
pi_151748169
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:25 schreef UncleSam het volgende:
Volgende week gaan we weer op route..
Opvallend dat dit al vrij vroeg richting de klanten is gecommuniceerd, vroeger gebeurde het maar drie dagen van te voren oid.
pi_151748496
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:02 schreef exelletor het volgende:

[..]

Opvallend dat dit al vrij vroeg richting de klanten is gecommuniceerd, vroeger gebeurde het maar drie dagen van te voren oid.
Waar heb jij het openbaar geconstateerd dan?
pi_151748879
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:16 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Waar heb jij het openbaar geconstateerd dan?
Staat een referentie naar Route 99 in de bonusfolder van deze week op de laatste pagina ofzo.
pi_151780575
Hey,
Ik ben vandaag aangenomen bij een AH voor kassamedewerker, maar ik heb gezegd dat ik er nog even over na ga denken omdat het voor maximaal 12 uur is - en ik zou eigenlijk net wat meer willen werken, maar vooral ook heel erg graag de mogelijkheid hebben om in vakanties meer te werken om lekker wat extra bij te verdienen.

Enig idee hoe? Ik heb ook begrepen dat je niet bij 2 AH vestigingen tegelijk kunt werken, vond ik ook al jammer.

Ook vroeg ik me af wat de functie van Kwaliteitsmedewerker precies inhoudt. Die hebben ze namelijk wel voor 16-32 uur...

Alvast bedankt :)
  vrijdag 17 april 2015 @ 19:30:22 #276
286575 Roces18
Chef de party
pi_151781511
quote:
Die gast is '19' en ziet er uit alsof die 35 is :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 17 april 2015 @ 19:31:01 #277
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151781534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:03 schreef JesscSam het volgende:
Enig idee hoe? Ik heb ook begrepen dat je niet bij 2 AH vestigingen tegelijk kunt werken, vond ik ook al jammer.

Klopt. Je kunt wel werken bij een franchise vestiging en bij een WWM (eigen) filiaal. Echter, moet je dan wel hele goede afspraken maken met beide ten aanzien van je werktijden. Hou er rekening mee dat je bij een van de twee je loonheffingskorting niet kan aanzetten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:03 schreef JesscSam het volgende:
Ook vroeg ik me af wat de functie van Kwaliteitsmedewerker precies inhoudt. Die hebben ze namelijk wel voor 16-32 uur...

De vacaturetekst op ah.nl is:

Het hele winkelteam van deze Albert Heijn winkel in Muiden (Pampusweg 13) werkt hard aan kwaliteit. Daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken. Ben je een kei in hygiëne? Dan kun jij ervoor zorgen dat de winkel schoon en veilig is, voor klanten en voor iedereen die er werkt!

En dan hebben we natuurlijk ook nog de Eindbaas Theo

Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_151782430
Leuk kassameisje net O+

*O* AH kassameisjes *O*
pi_151786446
Kwaliteitsmedewerker is schoonmaken.
pi_151794760
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:31 schreef Schuimpjes het volgende:
Klopt. Je kunt wel werken bij een franchise vestiging en bij een WWM (eigen) filiaal. Echter, moet je dan wel hele goede afspraken maken met beide ten aanzien van je werktijden. Hou er rekening mee dat je bij een van de twee je loonheffingskorting niet kan aanzetten.
Thanks. Hoe weet je of een filiaal een franchise is of een eigen winkel?

En bedankt ook voor het filmpje, de vacaturetekst had ik inderdaad al gelezen maar dit verduidelijkte een hoop!
pi_151795013
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:23 schreef JesscSam het volgende:

[..]

Thanks. Hoe weet je of een filiaal een franchise is of een eigen winkel?

En bedankt ook voor het filmpje, de vacaturetekst had ik inderdaad al gelezen maar dit verduidelijkte een hoop!
Dat kan je leidinggevende je heus wel vertellen als jij dit vraagt.
pi_151795282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:23 schreef JesscSam het volgende:

[..]

Thanks. Hoe weet je of een filiaal een franchise is of een eigen winkel?

En bedankt ook voor het filmpje, de vacaturetekst had ik inderdaad al gelezen maar dit verduidelijkte een hoop!
Wat is je filiaalnummer, of wat is de straatnaam? Dan weten wij dat op te zoeken
pi_151795890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:33 schreef mujentas het volgende:

[..]

Staat een referentie naar Route 99 in de bonusfolder van deze week op de laatste pagina ofzo.
Inderdaad veel aanbiedingen voor 99 cent... echter zijn de kortingen ieder jaar minder :') nu nog amper producten die normaal 2 euro of meer kosten, dus heel veel is geen 50% of meer korting. Bonus begint steeds meer op Jumbo te lijken als in '15 of 20%' kortingen...
pi_151796309
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Inderdaad veel aanbiedingen voor 99 cent... echter zijn de kortingen ieder jaar minder :') nu nog amper producten die normaal 2 euro of meer kosten, dus heel veel is geen 50% of meer korting. Bonus begint steeds meer op Jumbo te lijken als in '15 of 20%' kortingen...
Ik ben het met je eens dat de bonusaanbiedingen normaal gesproken wat tegenvallen, maar komende week zijn er toch wel goede aanbiedingen vind ik.

Het lijkt me verder logisch dat je weinig producten van boven de 2 euro vind, omdat je er anders geld op moet toeleggen.
pi_151797008
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:25 schreef d4v1d het volgende:

Wat is je filiaalnummer, of wat is de straatnaam? Dan weten wij dat op te zoeken
1009! Maar nou ben ik benieuwd naar alle filialen in Amsterdam Oost ;-)
Ik denk dat ik ook maar gewoon akkoord moet gaan met die 12 uur, en dan zie ik verder in vakanties wel wat ik doe...
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:50:53 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151797259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:34 schreef JesscSam het volgende:

[..]

1009! Maar nou ben ik benieuwd naar alle filialen in Amsterdam Oost ;-)
Ik denk dat ik ook maar gewoon akkoord moet gaan met die 12 uur, en dan zie ik verder in vakanties wel wat ik doe...
Dat is een filiaal, geen franchise. Even uit mijn hoofd is alleen de Van Swindenstraat een franchiser in Oost.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 18 april 2015 @ 12:51:01 #287
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151798439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:34 schreef JesscSam het volgende:

[..]

1009! Maar nou ben ik benieuwd naar alle filialen in Amsterdam Oost ;-)
Ik denk dat ik ook maar gewoon akkoord moet gaan met die 12 uur, en dan zie ik verder in vakanties wel wat ik doe...
Franchise in Amsterdam zijn:

Jan Evertsenstraat 24
Waterlandplein 255
Elandsgracht 13
Frederik Hendrikstraat 81
Kleine Wittenburgerstr 18
Eerste van Swindenstraat 91
Haarlemmerplein 34
Pieter Calandlaan 212

Het schijnt dat ze op het Waterlandplein nog een countermedewerker zoeken...
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 18 april 2015 @ 12:52:03 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151798463
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:51 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Franchise in Amsterdam zijn:

Jan Evertsenstraat 24
Waterlandplein 255
Elandsgracht 13
Frederik Hendrikstraat 81
Kleine Wittenburgerstr 18
Eerste van Swindenstraat 91
Haarlemmerplein 34
Pieter Calandlaan 212

Het schijnt dat ze op het Waterlandplein nog een countermedewerker zoeken...
Technisch gezien zijn de Stations-To Go's ook franchise natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:16:06 #289
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151800168
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Technisch gezien zijn de Stations-To Go's ook franchise natuurlijk.
Klopt. Dan komen de volgende winkels er nog bij:

Spoorslag 19
Stationsplein 15
Cornelis Lelylaan 35
Julianaplein 1
Stationsplein 15
Orlyplein 113
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:18:34 #290
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151800223
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:16 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Klopt. Dan komen de volgende winkels er nog bij:

Spoorslag 19
Stationsplein 15
Cornelis Lelylaan 35
Julianaplein 1
Stationsplein 15
Orlyplein 113
En Bijlmer. Over Duivendrecht kun je twisten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:19:12 #291
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151800234
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En Bijlmer. Over Duivendrecht kun je twisten.
Dit zijn de filialen zoals ze in het bestand van AH Plaza (beetje gedateerd :P) staan.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:20:46 #292
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151800266
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:19 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dit zijn de filialen zoals ze in het bestand van AH Plaza (beetje gedateerd :P) staan.
Bijlmer is er anders al wel een jaar of wat. Misschien omdat Plaza (onterecht) nog steeds de plaatsnaam 'Amsterdam-Zuidoost' hanteert?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:22:55 #293
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151800301
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bijlmer is er anders al wel een jaar of wat. Misschien omdat Plaza (onterecht) nog steeds de plaatsnaam 'Amsterdam-Zuidoost' hanteert?
5833?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:29:47 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151800430
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:22 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

5833?
Ja.

Complete lijstje:
5807 CS, westtunnel (richting het IJveer)
5822 CS, Oosttunnel (voorkant, bij de trams)
5805 (Orlyplein) Sloterdijk
5820 Lelylaan
5861 (Spoorslag) Zuid
5817 (Julianaplein) Amstel
5833 (Hoekenrode) Bijlmer
5821 Duivendrecht

5863 was ooit station RAI.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 19 april 2015 @ 01:20:32 #295
395052 Likker69
QbA eikel
pi_151816060
Dat filmpje van die kwaliteitsmedewerker vind ik wel grappig eigenlijk om te zien hoe goed ze ermee omgaan! Als je het vergelijkt hoe laks er bij ons aan de "kwaliteit" word gewerkt, iedereen doet het er een beetje bij. Wel jammer om op 2:06 te zien dat hij de schoonmaakmachine een beetje verkracht door het water te vergeten bij
pi_151817829
Sta je zo voor de deur, komt de TL is ze dr sleutel vergeten
pi_151818014
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2015 07:01 schreef d4v1d het volgende:
Sta je zo voor de deur, komt de TL is ze dr sleutel vergeten
Tis allemaal wat man.
pi_151818146
Daarom check ik altijd of sleutel in jaszak zit voordat ik ga slapen. Weet ik zeker waar ie is.

Ik sta dus nu voor deur te wachten op collega maar ik hoor dat er in de winkel muziek wordt gespeeld. Dat klopt toch niet? Wordt toch met correct afsluiten uitgeschakeld?
  zondag 19 april 2015 @ 08:50:05 #299
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151818153
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Daarom check ik altijd of sleutel in jaszak zit voordat ik ga slapen. Weet ik zeker waar ie is.

Ik sta dus nu voor deur te wachten op collega maar ik hoor dat er in de winkel muziek wordt gespeeld. Dat klopt toch niet? Wordt toch met correct afsluiten uitgeschakeld?
Hangt van de installatie af volgens mij. Als je een oude hebt is die volgens mij geschakeld. Als je al over bent op de DDJ, gaat ie volgens mij op gezette tijden aan en uit.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 19 april 2015 @ 08:50:32 #300
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151818155
Zal ik nog een goed verhaal vertellen?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 19 april 2015 @ 08:50:46 #301
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151818158
Dicht.
Order! Ordeeeeeeeeer!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')