abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:04:28 #176
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153070927
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153071318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Wat vond je van de natte warme doekjes dan om je mond mee af te vegen? Komt er zo'n poppetje aan met een schaal van die doekjes. Hoepel toch op man ik ben de koning niet. Ik vond het allemaal wat overdreven :P
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:40:27 #178
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153072134
Dat is zowat bij elke maatschappij zo. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 08:57:22 #179
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153094739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Ze hebben toch een betaald en een gratis programma. Of doen ze dat niet meer? Was zo toen ik er werkte. Asiamiles en Marco Polo. Neem anders gewoon een OneWorld programma naar keuze en spaar daar.

Je kunt gewoon status miles sparen op Cathay bij bijv. Airberlin en dan heb je zo emerald status als je business vliegt (airberlin partnert ook met etihad voor status miles en etihad heeft ook topnotch business en idioot goede first/suites). Finnair heeft een mooie route naar Europa, korte overstap en uitstekende lounge in Helsinki. Zelf wel matige business class. Qantas en Qatar schijnen ook uitstekende business class te hebben in OneWorld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_153095221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Was die 50 USD niet een borg ? DIe je dan terug krijgt als je een x-aantal punten hebt ? Zo was het voorheen wel ...
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:13:59 #181
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153095535
Ben inderdaad lid van Asiamiles, maar daar spaar je alleen punten voor produkten (boeit me niet); niet voor tiers.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:25:16 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153096959
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:13 schreef static het volgende:
Ben inderdaad lid van Asiamiles, maar daar spaar je alleen punten voor produkten (boeit me niet); niet voor tiers.
Dus wisselen naar een ander oneworld programma. Die dekken allemaal de meeste voordelen van Cathay.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_153110617
Hoe moeilijk doe men bij EasyJet over het formaat en gewicht van de bagage? Max gewicht is 10 kilo, dit zullen ze ongetwijfeld checken. Max formaat is 56x45x25 centimeter. Krijg ik gezeik als het een paar centimeter meer is, of als de tas bijvoorbeeld breder maar minder hoog is? Heb niet zoveel zin om 50 euro boete te betalen en hoor vaak slechte verhalen over EasyJet
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:22:23 #184
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153111755
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:40 schreef Schadenfreude het volgende:
Hoe moeilijk doe men bij EasyJet over het formaat en gewicht van de bagage? Max gewicht is 10 kilo, dit zullen ze ongetwijfeld checken. Max formaat is 56x45x25 centimeter. Krijg ik gezeik als het een paar centimeter meer is, of als de tas bijvoorbeeld breder maar minder hoog is? Heb niet zoveel zin om 50 euro boete te betalen en hoor vaak slechte verhalen over EasyJet
Handbagage bedoel je ?
Ik vond t wel meevallen. Hoefde niet eens mijn schoudertas in mijn rugzak te proppen. Terwijl dat officieel wél moet. Ik stelde het netjes voor om te doen en werd zonder problemen doorgestuurd. Welke maat wil je meenemen ? Ze hebben wel iets staan bij de balie staan waar je je bagage in kunt proppen voor de maat. Maar als je t niet al te bar maakt hoef je je bagage er niet in te zetten om te passen en laten ze je er gewoon mee door. Ik heb best flinke trolleys in het vliegtuig gezien hoor. Die gingen met moeite ik het vak boven je hoofd.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153112769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:16 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Wat vond je van de natte warme doekjes dan om je mond mee af te vegen? Komt er zo'n poppetje aan met een schaal van die doekjes. Hoepel toch op man ik ben de koning niet. Ik vond het allemaal wat overdreven :P
Warme handdoekjes krijg je gewoon bij elke maatschappij. En is juist handig ook om handen/armen of gezicht even langs te gaan. Nooit gezien nog dat mensen hun mond ermee af gaan vegen tho :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_153125442
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Handbagage bedoel je ?
Ik vond t wel meevallen. Hoefde niet eens mijn schoudertas in mijn rugzak te proppen. Terwijl dat officieel wél moet. Ik stelde het netjes voor om te doen en werd zonder problemen doorgestuurd. Welke maat wil je meenemen ? Ze hebben wel iets staan bij de balie staan waar je je bagage in kunt proppen voor de maat. Maar als je t niet al te bar maakt hoef je je bagage er niet in te zetten om te passen en laten ze je er gewoon mee door. Ik heb best flinke trolleys in het vliegtuig gezien hoor. Die gingen met moeite ik het vak boven je hoofd.
Handbagage idd. Mijn koffer is denk ik een paar centimeter groter. Op de heenweg pastte 'ie niet in het rek (waren heel kleine rekken) maar de maatschappij (flybe) deed niet moeilijk. Ik dacht dat EasyJet juist geld verdiend door allerlei verborgen kosten en boetes, dus daarom wil ik graag ervaringen van anderen horen. Eventueel kan ik mijn spullen meenemen in een sporttas, die kun je altijd in het vak propper itt een harde koffer.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 31 mei 2015 @ 14:49:59 #187
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153126786
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:03 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Handbagage idd. Mijn koffer is denk ik een paar centimeter groter. Op de heenweg pastte 'ie niet in het rek (waren heel kleine rekken) maar de maatschappij (flybe) deed niet moeilijk. Ik dacht dat EasyJet juist geld verdiend door allerlei verborgen kosten en boetes, dus daarom wil ik graag ervaringen van anderen horen. Eventueel kan ik mijn spullen meenemen in een sporttas, die kun je altijd in het vak propper itt een harde koffer.
Ik had ook gehoord dat ze erg moeilijk deden maar ik heb er niks van gemerkt. Sporttas is mss het veiligste, daarmee zit je vast wel goed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153141771
Hoe ver van tevoren kan je eigenlijk vliegtickets boeken?
En verschilt dat per site/maatschappij?

Ik wil namelijk vliegtickets boeken om volgend jaar naar de Olympische spelen in Brazilie te gaan.
Zullen vast ontzettend duur zijn. Maar als ik misschien zsm boek, dat het dan nog enigzins te betalen is.
pi_153143960
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:54 schreef Cracker26 het volgende:
Hoe ver van tevoren kan je eigenlijk vliegtickets boeken?
En verschilt dat per site/maatschappij?
Vluchtschema's bij worden bij sommige maatschappijen zo'n 18 maanden van tevoren op de website en open voor boeking gezet. Maar dan staan ze er nog niet voor de laagste prijs in; de prijs wordt aangepast naar gelang er meer of minder boekingen binnen komen. Voor grote evenementen zullen er wat aanpassingen gedaan worden om de prijs dan hoog te houden, maar ook niet bij alle maatschappijen. Wat het beste moment om te boeken is, is dus in zo'n geval nauwelijks te bepalen en hangt van heel veel zaken af; concurrentie, wisselkoersen, extra vluchten, beschikbaarheid van vliegtuigen etc.
Beste advies is altijd om te boeken op het moment dat jij een prijs ziet die jij er voor over hebt om te betalen :)
  zondag 31 mei 2015 @ 22:53:42 #190
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153144123
Mag je blikjes drinken (cola, sinas etc) meenemen in het vliegtuig?

Ik ga deze zomer naar Argentinië en het is een lange vlucht dus ik wil wel een beetje normaal drinken hebben in plaats van alleen water.
United States of America _O_
pi_153144242
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:53 schreef okedoei het volgende:
Mag je blikjes drinken (cola, sinas etc) meenemen in het vliegtuig?

Ik ga deze zomer naar Argentinië en het is een lange vlucht dus ik wil wel een beetje normaal drinken hebben in plaats van alleen water.
Ja, maar die mogen niet langs de veiligheidscontrole, dus je zal ze wel op de luchthaven moeten kopen. Op lange vluchten zoals naar Argentinië krijg je overigens onbeperkt te drinken (sap, fris, water, wijn, bier). Er komt iemand elk uur zo'n beetje langs of anders kan je het zelf uit het keukentje gaan halen.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:58:02 #192
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153144278
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, maar die mogen niet langs de veiligheidscontrole, dus je zal ze wel op de luchthaven moeten kopen. Op lange vluchten zoals naar Argentinië krijg je overigens onbeperkt te drinken (sap, fris, water, wijn, bier). Er komt iemand elk uur zo'n beetje langs of anders kan je het zelf uit het keukentje gaan halen.
Ah oké. Dan weet ik genoeg. Thanks. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door okedoei op 31-05-2015 23:05:12 ]
United States of America _O_
pi_153147672
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:58 schreef okedoei het volgende:

[..]

Ah oké. Dan weet ik genoeg. Thanks. :)
Oke! Doei!
  maandag 1 juni 2015 @ 11:34:31 #194
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_153150958
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Volgens mij kan je gewoon gratis lid worden als je business vliegt bij hun.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_153508490
Ik vlieg over een paar weken naar Abu Dhabi met Etihad. Waar kan ik nou checken hoe laat de bagage check-in sluit?

Als ik online in check hoef ik dus alleen nog maar m'n bagage te droppen en door de douane heen. 1,5u van te voren aanwezig lijkt me dus ruim voldoende?

Ik woon half uurtje van schiphol dus dat is het probleem ook niet lijkt me.
pi_153513070
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:42 schreef Maryn. het volgende:
Ik vlieg over een paar weken naar Abu Dhabi met Etihad. Waar kan ik nou checken hoe laat de bagage check-in sluit?

Als ik online in check hoef ik dus alleen nog maar m'n bagage te droppen en door de douane heen. 1,5u van te voren aanwezig lijkt me dus ruim voldoende?

Ik woon half uurtje van schiphol dus dat is het probleem ook niet lijkt me.
Bagage drop off zal waarschijnlijk 60min voor vertrek sluiten, dat staat wel op de site van Etihad ergens.

1,5u is vrij krap, want boarden begint meestal 40-60min voor vertrektijd, dan moet je dus in 30min je bagage af kunnen geven, door de veiligheidscontrole en naar je gate lopen. Als je de weg weet op Schiphol geen probleem, maar over een paar weken is het wel vakantietijd en dus lekker druk op de luchthaven. Ik zou toch minimaal 2u aan houden en de tijd die je over hebt wat gaan internetten, lezen, eten of drinken.
pi_153517951
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bagage drop off zal waarschijnlijk 60min voor vertrek sluiten, dat staat wel op de site van Etihad ergens.

1,5u is vrij krap, want boarden begint meestal 40-60min voor vertrektijd, dan moet je dus in 30min je bagage af kunnen geven, door de veiligheidscontrole en naar je gate lopen. Als je de weg weet op Schiphol geen probleem, maar over een paar weken is het wel vakantietijd en dus lekker druk op de luchthaven. Ik zou toch minimaal 2u aan houden en de tijd die je over hebt wat gaan internetten, lezen, eten of drinken.
Thx! Laat ik idd minimaal 2u aanhouden. Hier staat idd 1u van te voren dicht: http://www.seatguru.com/airlines/Etihad_Airways/checkin.php

(het inchecken gaat toch tegelijk met het bagage droppen..?)
pi_153518286
Kan het niet zo 1 2 3 op Google vinden, vandaar dat ik het even via deze weg doe.

Heb al een tijd wat miles open staan bij American Airlines (22.000). Enige optie hoe ik deze ga spenderen is door middel van een hotelovernachting te boeken, anders wordt er toch niks mee gedaan. Heb nu een tof hotel gevonden, maar die kost ongeveer 26.000 miles per nacht. Ik mis er dus 4.000. Dien je die miles bij te kopen tijdens het uitchecken? Of van te voren? Durf niet echt door te klikken tijdens het boeken, ben dan bang dat ik noodgedwongen ergens aan vast zit.
  zondag 14 juni 2015 @ 14:04:41 #199
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_153519071
Ik vlieg van de zomer van Glasgow naar Toronto. Nou heb ik zelf 2 losse tickets geboekt in plaats van een reis met overstap via een organisatie ofzo: Glasgow naar Gatwick met EasyJet en Gatwick naar Toronto met Air Transat.

Ik gok dat het niet mogelijk is om in Glasgow m'n koffer al door te laten labelen naar Toronto, maar dat ik op Gatwick m'n koffer moet ophalen en daarna weer moet inchecken?
pi_153519745
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vlieg van de zomer van Glasgow naar Toronto. Nou heb ik zelf 2 losse tickets geboekt in plaats van een reis met overstap via een organisatie ofzo: Glasgow naar Gatwick met EasyJet en Gatwick naar Toronto met Air Transat.

Ik gok dat het niet mogelijk is om in Glasgow m'n koffer al door te laten labelen naar Toronto, maar dat ik op Gatwick m'n koffer moet ophalen en daarna weer moet inchecken?
Ja, je moet koffer ophalen, luchthaven uit en opnieuw inchecken en daar heb je heel ruim de tijd voor nodig. De incheck van AirTransat kan niet online waarschijnlijk en bagageafgifte sluit ook eerder dan bij andere maatschappijen.
Westjet vliegt overigens nu vanaf Glasgow naar Toronto voor goede prijzen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')