Wat vond je van de natte warme doekjes dan om je mond mee af te vegen? Komt er zo'n poppetje aan met een schaal van die doekjes. Hoepel toch op man ik ben de koning niet. Ik vond het allemaal wat overdrevenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.
Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.
Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Ze hebben toch een betaald en een gratis programma. Of doen ze dat niet meer? Was zo toen ik er werkte. Asiamiles en Marco Polo. Neem anders gewoon een OneWorld programma naar keuze en spaar daar.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.
Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.
Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Was die 50 USD niet een borg ? DIe je dan terug krijgt als je een x-aantal punten hebt ? Zo was het voorheen wel ...quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.
Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.
Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Dus wisselen naar een ander oneworld programma. Die dekken allemaal de meeste voordelen van Cathay.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:13 schreef static het volgende:
Ben inderdaad lid van Asiamiles, maar daar spaar je alleen punten voor produkten (boeit me niet); niet voor tiers.
Handbagage bedoel je ?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:40 schreef Schadenfreude het volgende:
Hoe moeilijk doe men bij EasyJet over het formaat en gewicht van de bagage? Max gewicht is 10 kilo, dit zullen ze ongetwijfeld checken. Max formaat is 56x45x25 centimeter. Krijg ik gezeik als het een paar centimeter meer is, of als de tas bijvoorbeeld breder maar minder hoog is? Heb niet zoveel zin om 50 euro boete te betalen en hoor vaak slechte verhalen over EasyJet
Warme handdoekjes krijg je gewoon bij elke maatschappij. En is juist handig ook om handen/armen of gezicht even langs te gaan. Nooit gezien nog dat mensen hun mond ermee af gaan vegen thoquote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Wat vond je van de natte warme doekjes dan om je mond mee af te vegen? Komt er zo'n poppetje aan met een schaal van die doekjes. Hoepel toch op man ik ben de koning niet. Ik vond het allemaal wat overdreven
Handbagage idd. Mijn koffer is denk ik een paar centimeter groter. Op de heenweg pastte 'ie niet in het rek (waren heel kleine rekken) maar de maatschappij (flybe) deed niet moeilijk. Ik dacht dat EasyJet juist geld verdiend door allerlei verborgen kosten en boetes, dus daarom wil ik graag ervaringen van anderen horen. Eventueel kan ik mijn spullen meenemen in een sporttas, die kun je altijd in het vak propper itt een harde koffer.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Handbagage bedoel je ?
Ik vond t wel meevallen. Hoefde niet eens mijn schoudertas in mijn rugzak te proppen. Terwijl dat officieel wél moet. Ik stelde het netjes voor om te doen en werd zonder problemen doorgestuurd. Welke maat wil je meenemen ? Ze hebben wel iets staan bij de balie staan waar je je bagage in kunt proppen voor de maat. Maar als je t niet al te bar maakt hoef je je bagage er niet in te zetten om te passen en laten ze je er gewoon mee door. Ik heb best flinke trolleys in het vliegtuig gezien hoor. Die gingen met moeite ik het vak boven je hoofd.
Ik had ook gehoord dat ze erg moeilijk deden maar ik heb er niks van gemerkt. Sporttas is mss het veiligste, daarmee zit je vast wel goed.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:03 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Handbagage idd. Mijn koffer is denk ik een paar centimeter groter. Op de heenweg pastte 'ie niet in het rek (waren heel kleine rekken) maar de maatschappij (flybe) deed niet moeilijk. Ik dacht dat EasyJet juist geld verdiend door allerlei verborgen kosten en boetes, dus daarom wil ik graag ervaringen van anderen horen. Eventueel kan ik mijn spullen meenemen in een sporttas, die kun je altijd in het vak propper itt een harde koffer.
Vluchtschema's bij worden bij sommige maatschappijen zo'n 18 maanden van tevoren op de website en open voor boeking gezet. Maar dan staan ze er nog niet voor de laagste prijs in; de prijs wordt aangepast naar gelang er meer of minder boekingen binnen komen. Voor grote evenementen zullen er wat aanpassingen gedaan worden om de prijs dan hoog te houden, maar ook niet bij alle maatschappijen. Wat het beste moment om te boeken is, is dus in zo'n geval nauwelijks te bepalen en hangt van heel veel zaken af; concurrentie, wisselkoersen, extra vluchten, beschikbaarheid van vliegtuigen etc.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:54 schreef Cracker26 het volgende:
Hoe ver van tevoren kan je eigenlijk vliegtickets boeken?
En verschilt dat per site/maatschappij?
Ja, maar die mogen niet langs de veiligheidscontrole, dus je zal ze wel op de luchthaven moeten kopen. Op lange vluchten zoals naar Argentinië krijg je overigens onbeperkt te drinken (sap, fris, water, wijn, bier). Er komt iemand elk uur zo'n beetje langs of anders kan je het zelf uit het keukentje gaan halen.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:53 schreef okedoei het volgende:
Mag je blikjes drinken (cola, sinas etc) meenemen in het vliegtuig?
Ik ga deze zomer naar Argentinië en het is een lange vlucht dus ik wil wel een beetje normaal drinken hebben in plaats van alleen water.
Ah oké. Dan weet ik genoeg. Thanks.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, maar die mogen niet langs de veiligheidscontrole, dus je zal ze wel op de luchthaven moeten kopen. Op lange vluchten zoals naar Argentinië krijg je overigens onbeperkt te drinken (sap, fris, water, wijn, bier). Er komt iemand elk uur zo'n beetje langs of anders kan je het zelf uit het keukentje gaan halen.
Volgens mij kan je gewoon gratis lid worden als je business vliegt bij hun.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.
Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.
Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Bagage drop off zal waarschijnlijk 60min voor vertrek sluiten, dat staat wel op de site van Etihad ergens.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:42 schreef Maryn. het volgende:
Ik vlieg over een paar weken naar Abu Dhabi met Etihad. Waar kan ik nou checken hoe laat de bagage check-in sluit?
Als ik online in check hoef ik dus alleen nog maar m'n bagage te droppen en door de douane heen. 1,5u van te voren aanwezig lijkt me dus ruim voldoende?
Ik woon half uurtje van schiphol dus dat is het probleem ook niet lijkt me.
Thx! Laat ik idd minimaal 2u aanhouden. Hier staat idd 1u van te voren dicht: http://www.seatguru.com/airlines/Etihad_Airways/checkin.phpquote:Op zondag 14 juni 2015 02:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bagage drop off zal waarschijnlijk 60min voor vertrek sluiten, dat staat wel op de site van Etihad ergens.
1,5u is vrij krap, want boarden begint meestal 40-60min voor vertrektijd, dan moet je dus in 30min je bagage af kunnen geven, door de veiligheidscontrole en naar je gate lopen. Als je de weg weet op Schiphol geen probleem, maar over een paar weken is het wel vakantietijd en dus lekker druk op de luchthaven. Ik zou toch minimaal 2u aan houden en de tijd die je over hebt wat gaan internetten, lezen, eten of drinken.
Ja, je moet koffer ophalen, luchthaven uit en opnieuw inchecken en daar heb je heel ruim de tijd voor nodig. De incheck van AirTransat kan niet online waarschijnlijk en bagageafgifte sluit ook eerder dan bij andere maatschappijen.quote:Op zondag 14 juni 2015 14:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vlieg van de zomer van Glasgow naar Toronto. Nou heb ik zelf 2 losse tickets geboekt in plaats van een reis met overstap via een organisatie ofzo: Glasgow naar Gatwick met EasyJet en Gatwick naar Toronto met Air Transat.
Ik gok dat het niet mogelijk is om in Glasgow m'n koffer al door te laten labelen naar Toronto, maar dat ik op Gatwick m'n koffer moet ophalen en daarna weer moet inchecken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |