Emirates is goed, veel beenruimte.quote:Op woensdag 8 april 2015 08:37 schreef imhumannature het volgende:
Ik twijfel voor mijn vakantie van Amsterdam naar Jakarta tussen Malaysia en Emirates. Malaysia is bij deze vlucht ongeveer ¤60 goedkoper.
Iemand tips?
Waar hebben we het over zeg.quote:Op woensdag 8 april 2015 08:37 schreef imhumannature het volgende:
Malaysia is bij deze vlucht ongeveer ¤60 goedkoper.
Dat zijn wij geneigd te denken als frequent flyer. Maar dat kan zo'n 10% korting zijn voor de backpackende student....quote:
Vliegt Garuda direct tegenwoordig?quote:Op woensdag 8 april 2015 09:29 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Emirates is goed, veel beenruimte.
Je kan ook met Garuda die zijn nog relaxter met de 3-3-3 opstelling en directe vlucht 5star Airlines en best economy class 2014/2015
Ja sinds vorig jaar mei ofzo Ideaal vorig jaar november gedaanquote:
quote:
30 mei kwam de eerste 777 van Garuda op Schiphol en sinds 8 september gaat deze door naar London Gatwick.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:53 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Ja sinds vorig jaar mei ofzo Ideaal vorig jaar november gedaan
Ik prefer nu Garuda boven Emirates daardoor. De zit opstelling, geen overstap maakt het verschil.
Ja de naar Gatwick toe heeft denk weinig waarde idd.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
30 mei kwam de eerste 777 van Garuda op Schiphol en sinds 8 september gaat deze door naar London Gatwick.
Deze vlucht gaat dus Jakarta - Amsterdam - London Gatwick - Amsterdam - Jakarta.
Vlucht tussen Amsterdam en Jakarta is een van de twee langste non-stop vluchten vanaf Schiphol.
Dat het zo'n lange vlucht is, de 777 premium heavy is (first class) en slechts 3-3-3 achterin heeft is het financieel niet echt een succes lijkt het. Het is dus afwachten hoe lang dat nog zo doorgaat.
Vooral het stuk tussen Amsterdam en Gatwick kan wel eens aflopen.
Da's wel een beste zit.. Hoe lang vlieg je daarover?quote:Op woensdag 8 april 2015 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
...Vlucht tussen Amsterdam en Jakarta is een van de twee langste non-stop vluchten vanaf Schiphol.
...
True, maar je kon voor ¤99 retour; wel aantrekkelijk.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:13 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Ja de naar Gatwick toe heeft denk weinig waarde idd.
Maar dat betwijfel ik dus. Emirates stuurt naar elke uithoek van de wereld vliegtuigen tot meerdere per dag. Daar kan nagenoeg geen enkele andere maatschappij tegen opboksen, zeker Garuda niet met bijv. maar 3-3-3 achterin.quote:De nonstop ams-jkt heeft denk wel nog hoop. Vooral als ze concurreren qua prijs met de arabische.
Officieel van Jakarta naar Amsterdam in 13:45 uur en Amsterdam - Jakarta 13:40 uur.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:17 schreef DonJames het volgende:
Da's wel een beste zit.. Hoe lang vlieg je daarover?
Tering zeg.. Op zich prima als je haast hebt, maar ik heb liever dat ik even de beentjes kan strekken op Dubai.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:29 schreef Iemand91 het volgende:
...
Officieel van Jakarta naar Amsterdam in 13:45 uur en Amsterdam - Jakarta 13:40 uur.
In de praktijk schommelt het tussen de 13:30 en 14:30 uur.
(Met 1 uitschieter van Schiphol naar Jakarta in 15:20 uur)
Ja, naar Dubai is meestal wel vol. Dubai - Jakarta was laatste keer dat ik ging niet zo vol. Kon gewoon languit liggen op 3 plekken en dat deden meerdere mensenquote:Op woensdag 8 april 2015 14:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
True, maar je kon voor ¤99 retour; wel aantrekkelijk.
[..]
Maar dat betwijfel ik dus. Emirates stuurt naar elke uithoek van de wereld vliegtuigen tot meerdere per dag. Daar kan nagenoeg geen enkele andere maatschappij tegen opboksen, zeker Garuda niet met bijv. maar 3-3-3 achterin.
[..]
Officieel van Jakarta naar Amsterdam in 13:45 uur en Amsterdam - Jakarta 13:40 uur.
In de praktijk schommelt het tussen de 13:30 en 14:30 uur.
(Met 1 uitschieter van Schiphol naar Jakarta die 15:20 uur nodig had)
Ja, ik zelf heb liever nonstop. In deze opstelling goed te doen. Met een KLM zou ik bijvoorbeeld nooit meer gaan, te krappe beenruimte.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tering zeg.. Op zich prima als je haast hebt, maar ik heb liever dat ik even de beentjes kan strekken op Dubai.
Is de Garuda 777 een beetje vergelijkbaar met de Emirates A380 qua ruimte, comfort en service?quote:Op woensdag 8 april 2015 15:30 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ja, naar Dubai is meestal wel vol. Dubai - Jakarta was laatste keer dat ik ging niet zo vol. Kon gewoon languit liggen op 3 plekken en dat deden meerdere mensen
Garuda zat vorig jaar propvol, maar ja ik vind het wel prettig met beide maatschappijen
[..]
Ja, ik zelf heb liever nonstop. In deze opstelling goed te doen. Met een KLM zou ik bijvoorbeeld nooit meer gaan, te krappe beenruimte.
Ik betaal extra voor nonstop. Overstappen vind ik echt niks.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tering zeg.. Op zich prima als je haast hebt, maar ik heb liever dat ik even de beentjes kan strekken op Dubai.
Qua ruimte uhm is de a380 boller bij de raamkant. Stoelen even groot en beenruimte even ruim volgens mij.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Is de Garuda 777 een beetje vergelijkbaar met de Emirates A380 qua ruimte, comfort en service?
Bij wizzair iig niet.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:11 schreef Blistering het volgende:
Weet iemand eigenlijk of je naast 1 stuk handbagage (laten we even Ryanair als voorbeeld nemen) ook nog een rugzak (Eastpak) of een cameratas mee mag nemen?
Ik wil wat regelmatiger erop uit trekken om te gaan vliegtuigspotten, en dan heb ik naast een koffer met wat kleding vaak ook nog een cameratas/rugzak mee.
Volgens mij zag ik de vorige keer wel een kerel die z'n koffer gewoon als handbagage mee had, en daarnaast z'n cameratas gewoon voor zich onder de stoel legde. Daar werd niets van gezegd.
Hebben mensen hier ervaring mee?
edit: Ah het staat ook gewoon op de site van Ryanair.
''Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.''
Nouja prima.
Ja, dat is allemaal geen probleem, mits je geen alcoholische dranken zelf meeneemt voor in het vliegtuig en je geen overlast geeft met hetgeen je gaat eten.quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:40 schreef bobbernaut het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia, ik weet dat ik geen drinken mag meenemen, maar als ik t na de douane haal mag het dan mee op de vlucht?
En mag ik wel eten van thuis meenemen (koekjes/snoep)?
Oh dan laat ik mn doerian wel thuisquote:Op vrijdag 24 april 2015 19:43 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal geen probleem, mits je geen alcoholische dranken zelf meeneemt voor in het vliegtuig en je geen overlast geeft met hetgeen je gaat eten.
Zeker bij KLM en Transavia nog wel eens mensen met een menu van de BurgerKing aan boord zien zitten
Vreemd, heb er namelijk nooit gezeik mee.quote:
Ja, paar dagen voor vertrek krijg je een aanbiedings email voor een upgrade naar business class, mits uiteraard niet volgeboekt. Maar de prijs is fixed en je kunt niet bieden.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:51 schreef imhumannature het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het MH Upgrade programma?
De douane heeft er niks mee te maken, het is de beveiliging die controleert op vloeistoffen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:40 schreef bobbernaut het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia, ik weet dat ik geen drinken mag meenemen, maar als ik t na de douane haal mag het dan mee op de vlucht?
En mag ik wel eten van thuis meenemen (koekjes/snoep)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |